Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Viertal lijkt al zeker van basisplaats bij Oranje in Nations League’

Laatste update:

Jasper Cillessen, Virgil van Dijk, Georginio Wijnaldum en Ryan Babel lijken reeds zeker van een basisplaats in de Nations League, zo concludeert De Telegraaf. Volgens het dagblad kan het viertal hun ‘zekere’ basisplaats onder Ronald Koeman alleen nog verspelen als men er maandagavond tegen Italië een potje van maakt. Cillessen, Van Dijk, Wijnaldum en Babel moeten het geraamte van het nieuwe Oranje gaan vormen, zo klinkt het.

Koeman wilde daags voor het duel in Turijn niets bevestigen. “Dan moet ik voor deze wedstrijd al zaken benoemen die ik liever erna bespreek. Dus dat ga ik nu niet doen”, werd de bondscoach van het Nederlands elftal door het dagblad geciteerd. “Ja, na Italië wijs ik een eerste doelman aan. Maar dat hoeft pas in september.”

Ook Matthijs de Ligt en Memphis Depay lijken vrij zeker van een basisplaats op 9 september tegen Frankrijk (uit) in de Nations League, afhankelijk van vorm en blessureleed. De contouren van het Oranje ‘vanaf september’ zullen tegen Italië al zichtbaar zijn. “Het zal grotendeels dat team zijn dat de Nations League ingaat”, erkende Koeman. “Maar er zijn posities, waar nog concurrentie is.”

Koeman wil vanavond een fit en fris elftal binnen de lijnen opstellen, ook al kijken veel spelers uit naar vakantie. “Het is het einde van het seizoen en wat jongens kijken uit naar de vakantie. Dat is ook logisch, want er is een stukje vermoeidheid en dat zag je in de wedstrijd tegen Slowakije ook wel terug.” Hij verwacht een mooie wedstrijd tegen de ploeg van bondscoach Roberto Mancini. “Bij de Italianen vechten spelers voor hun plaats. En dat gebeurt bij Nederland ook. Dus wordt het absoluut geen zomeravondpotje.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik verwacht dat ook Depay vrijwel zeker is van zijn plaats. Dat is eigenlijk de enige die nog is wat probeert voorin. Achterin staat het wel prima, moeten alleen zorgen dat er ook wat gecreert gaat worden voorin.

4 juni 2018 om 08:44

Als je Depay gaat verzekeren van eem basisplaats komt dan zn spel niet ten goede denk ik. Laat hem eerst maar bewijzen dat ie dit verdient.... bij Lyon is ie weergaloos, maar bij Oranje maakt ie er vaak een potje van. Dat moet er eerst uit.

4 juni 2018 om 10:05

Ik denk dat Depay juist iemand is die je wél het vertrouwen moet geven. Bij Lyon zie je dat dat hem goed doet. Bij Oranje vond ik hem tegen Portugal bijvoorbeeld in combinatie met Babel erg goed. In die formatie komt dat onvoorspelbare, waar soms een foutje bij komt kijken, goed tot z'n recht. Tegen Engeland en nu tegen Slowakije was het minder, maar in beide gevallen was zijn aanvalscampagnon ofwel niet geschikt voor de tactiek (dost) ofwel te veel een zelfde type als Depay (promes). Babel is geen wereldspits, maar wel iemand die zowel een bal vast kan houden waar Depay omheen kan spelen, alsmede de man die dynamisch en bewegelijk genoeg is om de ruimte voor Depay te maken als híj juist in het centrum besluit op te duiken. Depay is geen speler voor in de punt die je als kapstok gebruikt en dat heeft dit Oranje wel nodig. Dat hij het centraal voorin bij Lyon wél goed doet komt wel echt door het feit dat hij meerdere spelers om zich heen heeft die de kwaliteiten hebben om veel van positie te wisselen. Dat is er bij Oranje simpelweg niet. Daar is wat meer vastigheid nodig.

4 juni 2018 om 13:22

Depay, Gig, Virgil en de Vrij mogen van mij alvast opgeschreven worden. Ik vind Babel een OK speler en zou het niet gek vinden als hij meegaat maar ik heb nou niet het gevoel dat hij onvervangbaar is.

Babel vind ik niet heel logisch. Het is geen echte spits en zoveel heeft hij dit seizoen nou ook weer niet gescoord. Depay is onze enige aanvaller van grote klasse dus die moet natuurlijk altijd basis.

4 juni 2018 om 08:43

Vindt Babel juist wel logisch.
Iemand voorin die zichzelf niet voorbij loopt zoals Memphis regelmatig wel doet.

4 juni 2018 om 08:44

Ervaring in de voorste linie is momenteel schaars voor Oranje. Niet raar dat Babel als ‘nestor’ een vaste mentorrol toebedeeld krijgt van Koeman.

Met Babel heb je een routinier, die zich in de wedstrijd tegen Portugal gedreven profileerde, scoorde en met zijn jaren ervaring tussen jonkies Depay, Promes, et cetra, een voortrekkersrol aannam. Aan snelheid heeft hij ook nog nauwelijks ingeboet.

Ik vind de keuze dan ook niet meer dan logisch na het wegvallen van Robben als aanvalsleider.

4 juni 2018 om 09:54

Qua leeftijd van 26 (dacht dat hij zo’n twee jaar jonger was) inderdaad wat minder een jonkie, daar heb je gelijk in, maar qua ervaring op interlandniveau is het toch allemaal wat minder dan een Babel, die het klappen van de zweep meer gewend is.

Promes is toch als laatbloeier relatief laat doorgebroken als international. Ik vind ‘m in oranje altijd ook erg onzeker zoekende naar zijn plek en onderpresteren als je zijn status in Rusland erbij neemt.

4 juni 2018 om 10:10

Bovendien zijn Depay en Promes redelijk dezelfde types. Die renderen toch het beste als ze zich niet hoeven te bekommeren om het moeten fungeren als een aanspeelpunt voorin. Ze spelen juist het beste om zo'n aanspeelpunt heen. Dat ze bij Lyon en Moskow dan in veel gevallen juist dé mannen voorin zijn en dat het dan wél werkt heeft vooral te maken met de spelers die ze dan om zich heen en achter zich hebben. Babel in combinatie met ofwel Depay ofwel Promes lijkt vooralsnog het beste.

4 juni 2018 om 10:31

Babel is wel veel constanter en completer als depay en vaster aan de bal. Daarnaast heeft hij het afgelopen jaar het gewoon heel goed gedaan voor Oranje.

4 juni 2018 om 11:04

Ik vind dit heel raar? Ik zie hier gerespecteerde reageerders ineens Babel uitroepen tot logisch zekerheidje?!? Opprtunisme viert weer hoogtij op Vz!
Ik ben het 1000% met Ruudgeels eens: Babel is gewoon een middelmatige spits die er door genoeg jongens in vorm wat mij betreft uitgespeeld kan worden: Berghuis, Promes who ever, ze kunnen zich nog verrassend onwtikkeln....
Maar van Babel weten we na al die jaren 1 ding zeker: hij scoort zelden in een seizoen meer dan 10x (belachelijk weinig), kan geen bal vasthouden en voetballend vind ik het echt maar zo zo...

4 juni 2018 om 11:25

Nee klopt, dit gaat nergens over. 2 intikkers in oefenpotjes zijn wat mij betreft niet voldoende om een vaste plaats in Oranje gegarandeerd te krijgen.

4 juni 2018 om 11:35

vooral niet als we 45 interlands ervoor hebben kunnen zien wie Babel is. Zelfs bij Ajax dat halfjaar had ie moeite met de eredivisie. en nu de redder des vaderlands?
Aanvallers technisch zie je pas in wat voor dip het Nlse voetbal zit.
In 98 was de topscorer van Spanje, Engeland Jimmy Floyd Hasselbaink nog niet goed genoeg voor een plek op de bank... Nu hemelen we Ryan Babel op....

4 juni 2018 om 14:36

@Clarkkent2

Om Babel een logisch zekerheidje te vinden heeft niets te doen met een opportunistische gedachte.

Zoals ik al eerder aangaf, is er met het wegvallen van de ervaren spelers als Van Persie, Kuyt en Robben de afgelopen seizoenen een chronisch gebrek aan ervaring aan aanvallende mogelijkheden en zijn spelers als Janssen, Depay, Promes, Berghuis en Dost om verschillende redenen er nog niet klaar gebleken om de kar te trekken. Zie het missen van twee eindronden.

Babel heeft al jaren internationale ervaring, is in vorm, scoorde de afgelopen seizoenen veel, is fysiek gegroeid en kan prima op techniek een balletje vasthouden.

Afgelopen twee seizoenen scoorde hij 4 doelpunten in 11 wedstrijden voor Deportiva la Coruna en 17 keer in 45 wedstrijden voor Beşiktaş. Deportiva wilde hem graag behouden na een productief half jaar, maar Babel koos voor Beşiktaş alwaar hij zijn blakende vorm vasthield en ook belangrijk was met doelpunten in de Europa League.

De logica om Babel een vaste plek toe te bedelen zit hem enerzijds in de ervaring die hij meebrengt (je noemt zelf al 45 interlands, een aantal caps dat weinigen in deze selectie kunnen overleggen) en anderzijds in de goede vorm waarin hij al twee seizoenen lang verkeert. Eigenlijk verdiende hij al veel eerder een plek in de selectie bij Oranje.

Babel is allang niet meer dat broekie van weleer, de mooiweer speler die het moest hebben van zijn snelheid en altijd het dezelfde verdekte schot. Hij is tegenwoordig een fysiek sterke en complete spits, doelgericht, snel, wendbaar en kopsterk.

Je beschrijving van hem is achterhaald en gedateerd. Vergeleken met spelers als van Persie en Robben is hij geen wereldtopper nee, maar dat is Oranje momenteel ook niet.

Gezien zijn rol als routinier in vorm is zijn keuze voor de basis logisch te noemen, naast het invoegen van spelers als Depay, Promes, Berghuis.

Dat heeft nogmaals weinig te maken met het opportuun vieren van hoogtij, eerder met het ontbreken van hoogtijdagen bij Oranje en overeenkomstig de lagere norm qua kwaliteit van beschikbare te selecteren spelers.

4 juni 2018 om 14:41

@RuudGeels

Jouw waarneming gaat eerder nergens over als jij stelt dat het enkel over 2 intikkers gaat in twee oefenpotjes. Als je daar je verhaal aan ophangt is dat erg twijfelachtig. Gelukkig ben jij niet de keuzeheer bij Oranje als je zo snel conclusies trekt.

Één: Babel speelt in clubverband al anderhalf seizoen erg dominant en goed, scoort geregeld belangrijke doelpunten voor zijn club en krijgt in Turkije veel waardering . En twee: Babel speelde vooral tegen Portugal een heel sterke pot, sleurde, scoorde en motiveerde met zijn spel zijn ploeggenoten en was tegen Engeland een van de weinige die een voldoende haalde.

Garantie krijgt hij volgens het artikel van Koeman. Die ziet de man ook nog eens op trainingen blikbaar excelleren tussen de jonge jongens. Jij niet. Gaat nergens over dat je roept dat hij op basis van twee intikker deze status verdiend heeft van de bondscoach. Bovendien: om in te tikken moet je er wel staan.

4 juni 2018 om 15:35

" Hij is tegenwoordig een fysiek sterke en complete spits, doelgericht, snel, wendbaar en kopsterk."jaja die in vorm in de Turkse competitie nog altijd met moeite 1 op 3 loopt. Doe eens normaal zeg.
Babel is en zal altijd de net niet speler blijven die hij was. Natuurlijk heeft ie best goed gespeeld afgelopen 1,5 jaar, maar nog steeds blijft hij een combi tussen buitenspeler en spits en scoort ie te weinig. Ik begrijp best dat ie nu de voorrang krijgt na 2 redelijke interlands, maar waar ik tegen ageer is het opportunisme waarmee hij als zekerheidje wordt bestempeld. Mijn gelijk haal ik wrsl hier niet op VZ, maar je zult nog aan me denken als ie na 3,4 mega wisselvallige interlands weer op de bank eindigt. Want dat is Babel, wisselvalligheid troef, en toch een jongen waarvan je altijd afvraagt op welke positie hij nou echt hoort.

4 juni 2018 om 14:49

En toch heeft Babel sinds zijn rentree meer gevaar en vooral rust laten zien dan Promes in de afgelopen jaren.
Promes en Depay lopen elkaar aleen maar in de weg.
Babel en Depay vond ik prima werken de afgelopen keer.

4 juni 2018 om 15:36

2,3 wedstrijden...maken nog geen zomer Ron. Voor nu prima, maar na een tijdje heeft iedereen weer genoeg van babel.

5 juni 2018 om 16:17

Klopt, maar iedereen heeft nu al schoon genoeg van Promes. Dus waarom niet?
Ik hoop nog altijd dat Jansen het licht gaat zien.

4 juni 2018 om 15:51

Babel is wel ontzettend balvast en dat heb je nodig in je team..kan scoren & laten scoren..dus vindt het wel een logische keuze eerlijk gezegd.

Uitstekende keuze. Vastigheid. Zou voor de genoemde posities ook geen betere alternatieven weten, dus bouw maar vast met dit geraamte. Alleen een uitblinkende Promes kan eventueel Babel wellicht uit de basis spelen, maar dat is vooralsnog in Oranje niet het geval. Zoet is gewoon minder dan Cillessen, Van Dijk en De Ligt zijn met afstand de beste (blessurevrije) verdedigers, en Wijnaldum is (naast Van Dijk) zo'n beetje de enige speler die basis heeft bij een topploeg en moet om die reden (ervaring) gewoon basis staan. Depay functioneert daarnaast uitstekend in een tweespitsen systeem.

4 juni 2018 om 08:24

Nou uhm... even een correctie! Maar de Vrij is toch echt wel beter van de Ligt hoor

4 juni 2018 om 08:32

Dag mag je vinden, ik ben persoonlijk niet zo gecharmeerd van De Vrij, maar het is zeker geen slechte speler. Snap wel dat de keuze De Ligt - De Vrij te betwisten valt in ieder geval. Maar zoals het er nu naar uit ziet speelt Koeman met een een vijfmans verdediging, en dan kunnen ze in dat geval alle drie spelen.

4 juni 2018 om 08:41

Is dit sowieso niet onbelangrijk omdat we vanuit een 532 spelen? Dan kunnen we alle 3 opstellen. Ik zeg dat de basis als iedereen fit is zou moeten bestaan uit Cillesen, Blind, VVD, De Vrij, De Ligt, Karsdorp?, Wijnaldum, Propper, van Ginkel/vd Beek, Depay en Babel.

4 juni 2018 om 10:48

Dat zijn gewoon teveel lopers. We spelen al met 5! verdedigers, dan is het belangrijk dat je dat ergens goedmaakt met creativiteit. Aangezien we geen types Dani Alves op de back hebben betekent dat toch dat we een erg creatieve middenvelder moeten opstellen. Ach, door deze droogte zal ik de volgende generatie Nederlandse topspelers extra waarderen.

4 juni 2018 om 11:07

ja man origineel: een middenveld met wijnaldum, propper, van ginkel...wat een waterdragers man. Jan Wouters had nog meer creativiteit!

4 juni 2018 om 09:13

Grote deel ben ik het met je eens. Toch is Wijnaldum voor mij nog geen zekerheidje... ik denk nl niet dat hij volgend seizoen nog een basisplaats heeft met de nieuwe aankopen van Liverpool.

De Vrij lijkt me meer een zekerheid dan Babel. Ik vind het goed dat hij erbij is, maar hij kan binnen een jaar door verschillende spelers voorbijgestreefd worden. En binnen drie jaar zal dat zeker zijn gebeurd.

4 juni 2018 om 08:43

De nation's cup begint over 4 maanden, en daar gaat het nu over. Babel kan inderdaad snel voorbij gestreefd worden, maar we hebben buiten hem nu geen spits die zowel sterk is in het vasthouden van de bal en een actie in huis heeft.

4 juni 2018 om 09:35

Als we een 5/3/2 spelen wel maar met 4 verdedigers lijkt Koeman net zoveel fan te zijn van de Ligt als van de Vrij.

4 juni 2018 om 11:10

Dat vind ik onbegrijpelijk, een speler die zich in de serie a meer dan bewezen heeft gelijkstellen aan de Ligt. Een talent, maar wel een talent die met alle respect slechts bij Ajax speelt.

4 juni 2018 om 14:06

Tsja. de Ligt heeft volgens mij meer gespeeld dan de Vrij onder Koeman tot nu toe. En dat heeft ie verdienstelijk gedaan, en Koeman heeft natuurlijk wel oog voor verdedigers. Daarbij is de Vrij ook nog eens 60% van de tijd niet fit en je bouwt voor de toekomst. Daarbij zou de Ligt na de zomer bij een Barca, City of Bayern kunnen zitten. Ik snap wel dat Koeman de optie tot concurrentie open houdt.

Ik denk een goede keuze. Al denk ik dat de Vrij ook wel zeker mag zijn van een vaste plaats. Die doet het al jaren goed bij Lazio en gaat niet voor niets naar Inter. Cillissen; Tete, de Ligt, de Vrij, van Dijk, van Aanholt; Blind, Wijnaldum, van Ginkel; Babel, Depay

4 juni 2018 om 08:28

Ik zou in een formatie met 5 verdedigers geen Tete opstellen, hij is vooral verdedigend sterk een aanvallend minder. Je kan dan beter met een aanvallende back spelen, ook al is de spoeling dun. Wellicht Janmaat of Hateboer.

4 juni 2018 om 08:45

Eens, ook zou ik met Propper spelen op het middenveld ipv Blind en deze een linie terughalen ten koste van Van Aanholt. Blind heeft ervaring op hoog niveau en ik zat laatst beelden te kijken van het WK 2010, toen heeft ie veel belangrijke voorzetten gezeten en ik vind hem bij Oranje vaak een sterke indruk maken laatste tijd.

4 juni 2018 om 09:11

Je hebt een back nodig met loopvermogen, dat heeft Blind niet zo. Blind is geen speler die de achterlijn haalt, maar voorzetten geeft vanaf het middenveld Als je een echte afmaker in de spits heb zoals van Persie of Huntelaar dan kan dat wel, maar met Depay en Babel kan dat niet.
Tete is opkomend iets minder dan bijvoorbeeld Janmaat, maar verdedigend wel echt een klasse beter. Bovendien heeft Tete wel een uitstekende passing, dus kan het spel snel verplaatsen. (en hoe hij Neymar in z'n zak had... poeh)

4 juni 2018 om 11:04

Dat werd over Tete ook altijd bij Ajax gezegd en toch liepen de wedstrijden waarin Tete speelde juist in aanvallend opzicht lekkerder dan met een Veltman, die beter in de opbouw zou zijn. Tete speelde tevens tegen Portugal en ook daar liep het aanvallend beter. Ik denk dat Tete's aanvallende kwaliteiten worden onderschat. Die jongen is redelijk goed in de combinatie, heeft het loopvermogen om hoog druk te blijven zetten en omdat hij verdedigend veel meer zekerheid brengt merk je dat de spelers in de linies voor hem met meer risico durven te spelen. Misschien blinkt hij niet uit in voorzetten, maar ik heb bij Oranje na de bal van Blind op Van Persie tegen Spanje de laatste jaren nauwelijks meer een back gezien die echt vanaf de flank gevaar stichtte met een voorzet. Bovendien is zoiets ook redelijk voorspelbaar geworden. Je ziet toch vaker de teruggetrokken bal vanaf de achterlijn naar een inkomende speler die gevaarlijk is dan de klassieke voorzet voor het doel. Tete was een verademing tegen Portugal en vorig jaar bij Ajax.

Ik heb nog steeds mijn twijfels bij Wijnaldum. Dat is ondertussen bij Liverpool ook het geval. Die hebben voor zijn positie al een andere speler gekocht, maar doordat die geblesseerd was mocht Wijnaldum wel de CL-finale spelen. Ik heb over alle middenvelders wel mijn twijfels en ook over de backs: de ideale spelers zitten er niet bij. Ik zou Propper er wel inhouden want er moet iemand zijn die de bal bij Depay of Babel krijgt. Babel is gewoon de best of the rest, dus zou ik ook voor hem kiezen.

4 juni 2018 om 10:38

Wijnaldum heeft zich de laatste wedstrijden bij Liverpool bewezen een vaste waarde te zijn. Hij is uiterst belangrijk in het middenveld en vaak zelfs de beste. Heeft dit seizoen stappen gemaakt, waar hij eerst vaak onzichtbaar was.

Ik dacht eerder aan Cillessen, de Vrij, van Dijk en Depay. Wanneer Koeman met een 5-mans verdediging zou spelen, dan zou ik graag de Ligt, Karsdorp en Willems (beide mits fit) zien.

Denk dat Memphis ook wel redelijk zeker is van een basisplaats, alleen is het bij hem niet handig om dit uit te spreken. Overigens is de vermeende zekerheid van De Ligt wel tricky. Is nog altijd er jong en met De Vrij nog in de selectie lijkt het me logischer dat hij eerder zeker is van een plek. Cilessen lijkt me verder duidelijk. Is gewoon een klasse beter dan Zoet.

Als de volgende namen 'zeker' zijn, is het voor de rest aanvullen en dan hebben we echt wel een aardig elftal
Cilessen, vdijk, dvrij, dligt, Wijnaldum, Babel en Memphis.

Hoop verder dat ze toch echt afstappen van spelen met 5 verdedigers en kiezen voor een extra sterk middenveld.

Cilessen
Hateboer
De Vrij
van Dijk
Willems
DRoon/vdBeek
Strootman
Promes
Wijnaldum
Memphis
Babel
4 juni 2018 om 10:27

0% kans dat we afstappen van het 3/5 verdedigers systeem. We hebben nu 4 schaarse wedstrijden gespeeld om dat systeem erin te slijpen. No way dat dat allemaal overboord word gegooid.

Daarnaast is Hateboer en Willems verdedigend niet sterk genoeg tegen Duitsland en Frankrijk. Gewoon Fosu-Mensah/Tete en Kongolo/ake doen. Verder vind ik je opstelling wel goed want nog steeds sterk op de counter. Ik zou verder Blind op het middenveld zetten.

4 juni 2018 om 11:30

Begrijp gezien de situatie wel dat we met 5 verdedigers spelen, maar heb echt het idee dat we ook met 4 kunnen spelen. Ik heb in mijn opstelling niet voor Blind gekozen, aangezien hij nu totaal geen ritme heeft. Dit zag je ook in de wedstrijd tegen Slowakije. Ik denk namelijk dat hij samen met Strootman een goed blok kan vormen voor de verdediging. Aan de hand van je tegenstanders kan je idd de back aanpassen. Ben het met je eens dat Tete/tfm en Kongolo/ake verdedigend beter zijn.

Wijnaldum is geen klassieke 10, maar hij kan prima uit de voeten op deze positite. Aanvallend kan hij zijn bijdrage leveren en met zijn loopvermogen kan hij als middenvelder dienen.

Verder twijfel ik nog altijd een beetje aan Promes. Doet het goed in Rusland, maar laat het bijna nooit zien in Oranje.is het niveau in Rusland dan toch niet zo hoog als we denken?

Vind het een gewaagde keuze om dit soort beslissingen te maken. In een team van vooral wisselvalligheid en eenheidsworsten zet je de interne verhoudingen toch op scherp en leg je ongewild de spelers in kwestie onder een vergrootglas. Zeker omdat de gekozen vier niet per definitie de meest logische zijn. Dat indertijd Robben, Sneijder en Van Persie onomstreden waren, kan iedereen billijken. Maar ik vind dat alleen Virgil van Dijk zo'n status en waarmaakt in het huidige Oranje.

Cillessen heeft niet eens een basisplaats bij zijn club; met die wetenschap kun je een concurrent als Zoet niet vertellen dat hij sowieso de tweede viool speelt. Wijnaldum is intussen een speler die qua leeftijd en status absoluut een aangewezen sterkhouder zou moeten zijn, maar maakt die - vergelijkbaar met Strootman - zo weinig waar dat je hem geen zekerheid zou moeten garanderen. De ontastbaarheid van Babel vind ik wel het belachelijkst. Jarenlang niet in beeld in Oranje, een weinig aansprekende carriere en dat moet dan een van de belangrijkste bouwstenen worden? Leg dat maar eens uit aan Memphis Depay, die in potentie en prestaties veel meer tot de verbeelding spreekt en ook de leeftijd heeft om uit te groeien tot Oranje's aanvalsleider in de toekomst.

4 juni 2018 om 10:44

Ik vind dat je Zoet prima kunt vertellen dat hij tweede viool speelt. Simpelweg omdat hij een mindere keeper is dan Cillessen, als je dat nu nog niet wil zien dan ga je het nooit meer zien. Alleen de communicatie met de verdediging verloopt al 10x beter met Cillessen, verder staat Cillessen op een heel ander niveau kwa opbouwen. Reflexen zijn vrijwel gelijk, daar is Zoet prima maar gezien de andere punten geen concurrentie voor Cillessen. Verder noem je het een groep eenheidsworsten maar in de verdediging staat gewoon wereldtop of toekomstige wereldtop dus dat klinkt nogal respectloos.

4 juni 2018 om 22:56

Ik vind Cillessen inderdaad een betere keeper, maar Oranje moet wel een beloning zijn en geen cadeautje. Bovendien heeft een topspeler ritme nodig. Dit alles druist dan wel erg in tegen het idee van topsport en concurrentie.

En natuurlijk is dit een groep eenheidsworsten. Dat is gewoon een constatering, die niets met respect of disrespect te maken heeft. Er zit gewoon weinig geur of smaak aan. We hebben drie centrale verdedigers van wereldtop en een grillige aanvaller in topvorm van wie we hopen dat hij eindelijk zijn potentie op dat niveau gaat waarmaken. Maar voor de rest? Als je nu nog niet wil zien dat we met Berghuis, Babel, Vilhena, Vormer, etcetera voor Europese begrippen niets minder dan middelmaat of zelfs minder in huis hebben ga je het nooit meer zien...

4 juni 2018 om 11:55

Dit heeft Koeman ook niet gezegd he. Het is een conclusie die de Telegraaf trekt.

Cillessen, De Vrij, De Ligt, Van Dijk, Wijnaldum, Propper, Depay en Babel lijken me redelijk zeker van hun plek. Strootman vrees ik eigenlijk ook en dan is de vraag of Koeman Promes in het elftal weet te bouwen. Op basis van zijn prestaties verdient hij een plek, maar in het 532 systeem past hij minder goed. Je kan een beetje schouwen in je opstelling afhankelijk van de sterkte van je tegenstander natuurlijk, maar ik zou zo spelen:

Cillessen
De Ligt
De Vrij
Van Dijk
Hateboer
Propper
Wijnaldum
Blind
Promes
Depay
Babel

De backs posities zijn wellicht nog de grootste vraagtekens voor Koeman. Ik zou gaan voor Hateboer en van Aanholt puur gezien de fitheid en drive van deze jongens. Dit ben je ook echt nodig als je in deze opstelling speelt. Kijk naar een Walker(city), Moses,alonso(chelsea).
Promes een kans geven vanuit het centrum. Op deze positie speelt hij écht op zijn best, toen Promes nog bij Twente speelde zat ik elke thuiswedstrijd op de tribune, hij speelde toen vanuit het centrum ook al onwijs goed! Zijn kwaliteiten zijn namelijk dat hij het spelletje ziet en daarmee goed positie weet te kiezen. En daarbij heeft hij ook de drive om te scoren. Vanaf de zijkant wordt hij beperkt tot je mannetje voorbij spelen en voorzetten te geven, hiermee beperk je hem echt in zijn kwaliteit waardoor het er ook nooit uitkomt in Oranje!

Cillessen
de Ligt
de Vrij
van Dijk
Hateboer
Pröpper
Wijnaldum
van Aanholt
Promes
Babel
Depay

Ik denk dat De Vrij, Propper en Memphis ook vrij zeker zijn van een basisplaats. Propper is niet echt de beste speler in dit rijtje of in het team, maar ik vind hem eigenlijk de enige echte CVM die het Nederlands elftal heeft en met hem in het team loopt het zo veel beter. De Vrij is echt een goede verdediger, die zal sowieso wel basis blijven staan en Memphis is verreweg onze beste aanvaller. Ik denk dat de Ligt voorlopig in ieder geval de vaste derde centrale verdediger blijft. De backs en de aanvallende middenvelder zijn het lastigst in te vullen.

Voor linksback heb je in principe Van aanholt, Blind, Kongolo en Akã©. Ik denk dat het een strijd wordt tussen Blind en Van Aanholt, zal ook een beetje afhangen van de vorm van de dag. Voor rechtsback heb je Hateboer, Janmaat, Fosu-Mensah, Tete en straks ook weer Karsdorp. Ik denk dat uiteindelijk Karsdorp heeft meeste potentie heeft in een systeem met 5 verdedigers, maar voor nu verwacht ik dat Hateboer de voorkeur zou hebben.

De positie van aanvallende middenvelder is het ultieme hoofdpijndossier voor de huidige selectie. Er is eigenlijk geen Nederlandse speler die die positie echt goed kan invullen. Misschien dat Promes de beste optie is als echte creatieve aanvallende middenvelder. Anders moet je misschien met een type van de Beek of Vormer gaan spelen, of toch voor strootman én wijnaldum kiezen.

Ik zou gaan voor Cillissen , de Vrij, v. Dijk, Wijnaldum en Promes.

Dan hopen dat Janssen een goede keuze maakt, Propper dit vast kan houden,

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren