Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Bosz geeft advies: ‘Hij moet eerst de beste van Nederland worden’

Laatste update:

Ajax en het management van Justin Kluivert praten over een nieuwe verbintenis, daar de contractuele samenwerking volgend jaar zomer ten einde loopt. Directeur spelersbeleid Marc Overmars erkent dat veel buitenlandse clubs interesse hebben in de achttienjarige aanvaller, die zelf toegeeft ooit voor een club als Barcelona of Real Madrid te willen spelen. Peter Bosz hoopt dat zijn voormalig pupil niet te vroeg naar het buitenland gaat.

Bosz omschrijft Kluivert als 'een uitzonderlijk talent', een speler waar men bij zijn voormalig werkgever Borussia Dortmund alles van wilde weten. "Dat hij ooit de stap naar het buitenland gaat maken, is een realistisch perspectief, alleen daarvoor is het nu nog te vroeg", vertelt de coach van Ajax in gesprek met Voetbal International. Bosz wijst Kluivert op 'de Dries Mertens-route'. "Destijds, bij AGOVV, waren er al twijfels of hij het fysiek wel aankon. Maar hij koos voor de geleidelijke weg, steeds een stap hogerop, waar hij speelminuten kon maken en zichzelf ontwikkelde."

"Via FC Utrecht, naar PSV, naar het buitenland. En nu is hij een wekelijkse uitblinker in de top van Italië." Bosz adviseert Kluivert dan ook om voorlopig bij Ajax te blijven. "Je kan nu wel naar Manchester United gaan, maar de concurrentie daar is moordend, met spelers als Anthony Martial en Jesse Lingard, die ook gigantisch veel kwaliteiten hebben. Justin is nog zo jong. Hij moet wekelijks spelen en eerst de beste van Nederland worden."

"Met zijn acties, maar ook met doelpunten en assists. Pas dan is hij hier uitgeleerd en klaar voor een mooie volgende stap." Gery Vink is dezelfde mening toebedeeld. De jeugdtrainer van Ajax kent de zoon van Patrick Kluivert al jaren en denkt dat de tiener is 'voorbestemd voor de wereldtop'. "Maar wel in de toekomst. Hij moet gewoon de komende jaren bij Ajax spelen. Daar kan hij zich nog enorm ontwikkelen. Justin is geen speler voor de bank, hij is een echte liefhebber, een jonge hond die met een bal bezig moet zijn", benadrukt hij.

"Laat hem nou eerst de grote ster van Amsterdam worden. Dat is het doel voor nu en de komende jaren. Volgens mij beseft Justin dat al te goed." Kluivert tekende op zijn zestiende het eerste Ajax-contract, dat volgens de FIFA-bepalingen een maximale looptijd van drie jaar mocht hebben. Inmiddels heeft hij de leeftijd dat hij voor een langere periode mag tekenen.

Denk jij dat Justin Kluivert nog minimaal anderhalf jaar bij Ajax blijft?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Lijkt me ook niet meer dan logisch dat hij hier blijft. Die zelfde spelers bij United laten zien dat talent hebben niet genoeg is om de basis te staan. De concurrentie is moordend en een slechte wedstrijd wordt je zwaar aangerekend. Bij Ajax mag hij nog mindere wedstrijden spelen zonder dat hem dit zijn plek kost. Zodoende kan hij veel ervaring opdoen. Maak die stap lekker op je 22e dan heb je nog tien jaar de tijd om je zakken echt goed te vullen en sportief gezien het uiterste uit je carrière te halen.

14 februari 2018 om 08:02

Tot er geld geboden wordt door een grote club dan zorgt de zaakwaarnemer wel dat hij niet bijtekent.

14 februari 2018 om 09:10

Onzin!, om het geld doet de familie Kluivert het niet...het gaat om zijn toekomst en niet meer dan logisch om de eer...

14 februari 2018 om 12:18

Om het geld doen ze het niet? Pa heeft bijna z'n hele vermogen opgemaakt, stiefvader gaat gevangenis in en uit en ma heeft ook bijna alles er doorheen gejast samen met stiefvader..

14 februari 2018 om 08:42

Hij heeft Raiola als zaakwaarnemer dus bestaat er gewoon een reële kans dat hij vertrekt, iedereen heeft tot nu toe bijgetekend behalve Kluivert, mijn gevoel zegt dat als Ajax geen kampioen wordt dat Raiola hem wel ergens anders naar toe brengt

14 februari 2018 om 09:05

Dat kan bij iedere zaakwaarnemer.

Raiola haalt er alleen wel altijd goede deals uit voor zijn spelers.
Een zaakwaarnemer heeft er niks aan om een speler ergens heen te brengen als dat een dood spoor is. Dan verdienen ze er misschien 1x leuk aan. Maar als ze goed mee denken aan de stappen die hij kan maken dan verdienen ze er nog jaren aan.

Het is echt niet dat zaakwaarnemers denken lekker 1x cashen en klaar......

14 februari 2018 om 09:47

Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken fan Raiola nou juit wel een zaakwaarnemer is die het om het geld te doen is. Genoeg voorbeelden van transfer die hij heeft bekokstoofd en niet goed zijn uitgepakt. Die doet echt niet aan carriere planning.

14 februari 2018 om 10:18

Ook meer dan genoeg carriers die heel goed zijn uitgepakt.
Als hij zo slecht is voor spelers en hun carrière zou hij niet bij zoveel top spelers het zijn.

Wie zegt dat die jongens het wel hadden gemaakt bij een andere zaakwaarnemer? En al gaat het hem om het geld dan blijft wat ik zeg. Goede stappen en dus een grote carrière leveren hem ook juist meer op.

14 februari 2018 om 10:23

Dr.mario

Dat is dan een indruk die best weleens onjuist kan zijn. Wat Capis zegt snijdt gewoon hout. Het is bijzonder kortzichtig om te denken dat Zaakwaarnemers in het algemeen en Raiola in het bijzonder alleen maar bezig zijn voor zichzelf, op de korte termijn, te cashen over de rug van hun spelers. Kortzichtig omdat zaakwaarnemers juist veel meer kunnen verdienen als hun clienten het goed doen in plaats van slecht. Het is hét teken, in de zakenwereld, van de slechte verkoper dat die nooit verder kijkt dan de deal die hij voor zijn neus heeft.

Je kunt je hogstens afvragen of het voor álle spelers echt weggelegd is om op hun 17e, 18e, 19e naar een ver buitenland te vertrekken. Voor sommigen werkt dat wel, voor sommigen niet. Maar dat ligt dan niet zozeer aan de zaakwaarnemer. Want dat een speler, dus, veel verder was geweest of gekomen als hij eerst nog vier vijf jaar in Nederland had gespeeld is een gok. Had Bruma bijvoorbeeld, als hij bij Feyenoord was gebleven en daar zijn debuut had gemaakt en was doorgebroken (dus in de periode dat De Vrij, Kongolo en Martins Indi doorbraken, waarbij dus minstens één van deze spelers niet was doorgebroken) inmiddels bij Manchester Untied gespeeld, in plaats van bij Wolfsburg?? Als jij een glazen bol hebt mag jij dat zeggen, maar ik weet dat niet. Nu is hij er, via een omweg van Psv, alsnog gekomen wat mij betreft.

14 februari 2018 om 10:35

@constant,.

Spelers als Bruno en Rekik zijn er wat mij betreft niet. Leuk dat ze af en toe eens in het buitenland mogen mee doen, maar die hadden verder kunnen zijn. Glazenbolwerk natuurlijk, maar om die nou als voorbeeld te nemen. Er zijn echt maar heel weinig spelers die op jonge leeftijd naar het buitenland vertrekken die het daar redden, zelfs de topspeler uit onze competitie redden het niet eens meer. Maar die hebben wel direct een plaatst in de selectie en tenminste een kans. Als Kluivert nu naar welke Europese topclub dan ook vertrekt kun je de klok er op Gelijk zetten dat hij geen eens de kans krijgt, meerdere keren wordt verhuurd en vervolgens in de eredivisie In de middenmoot belandt.

Raiola doet niet aan langetermijnversie, als hij dat wel had gedaan had hij spelers langer in Nederland gehouden en hun progressie en ontwikkeling bovenaan gezet. Deze man zet centjes voorop. Dat in Nederland spelers die onder Raiola vallen maar sporadisch verlengen zegt eigenlijk wel genoeg.

14 februari 2018 om 10:37

@Capis

10 x 1 miljoen pakken als tekenbonus is meer dan 1x 7 miljoen pakken. Dat weet Raiola ook.

14 februari 2018 om 10:52

@ Capis

Je bedoelt onder andere
Donny Malen naar Arsenal (Nu jong Psv)
Ouasim Bouy naar Juventus ( Nu bankzitter Parma)
Ricardo Kishna naar Lazio ( Nu geblesseerd maar Ado den Haag)

Oh shit, drie jeugd spelers van Ajax in de clientele van Raiola en alledrie zijn ze op hangende pootjes vertrokken en mislukt. De enige waar je van kan spreken dat enigzins een geslaagde transfer is zou Kenny Tete mogelijk zijn.

14 februari 2018 om 11:49

Aan de ene kant ja, aan de andere kant. Vorig jaar kon Dolberg iedere club kiezen, wat is daar nu nog van over? Je weet nooit of een trein maar 1x langs komt of niet..

14 februari 2018 om 11:51

Ik bedoel, voor het geld hoeft hij het niet te doen. Maar bijvoorbeeld United is niet een club waar je zomaar nee tegen zal zeggen.

Met Raiola als zaakwaarnemer kan je nog zoveel goede voornemens hebben om nog een tijdje bij je club te blijven, maar op een of andere manier gaan spelers dan toch weg. En niet altijd in goede harmonie.

14 februari 2018 om 10:30

ricootje40

Je zou natuurlijk voetstoots steeds kunnen aannemen dat de oorzaak van die niet goed harmonie standaard aan Raiola te verwijten zou zijn. Maar is dat ook zo?

Zou het niet ook kunnen, bijvoorbeeld, dat Kluivert (in dit concrete geval) nog niet bijtekent omdat hij vind dat hij meer salaris zou willen dan Ajax bereid is te bieden? Het is bekend wie de grootverdieners van Ajax zijn. Het is bij Ajax al veel vaker voorgekomen (herinner jij je mischien die toestanden rond de Kabel midden jaren '90?) dat spelers zich miskent voelden omdat Ajax bepaalde spelers wel topsalarissen betaalde en andere spelers niet. Mogelijk speelt ook hier een rol dat Kluivert in de hoogste categorie ingedeeld wil worden.

Of dat reëel is, of wat dan ook, dat mag iedereen voor zichzelf bepalen. Maar het is te makkelijk om in dat geval altijd maar weer de schuld te geven aan die 'geldwolf' Raiola.

Ook overigens, supporters maken wel vaker de denkfout om te veronderstellen dat eeuwig bij hun cluppie blijven per definitie de enige juiste en verantwoorde keuze is die spelers zouden kunnen maken. Dat is uiteraard niet zo.

Het ligt niet alleen aan Justin Kluivert. Stel dat een club zo gek is om 60 miljoen voor hem neer te leggen, dan brengt Marc Overmars hem achter op zijn fiets naar de desbetreffende club.

Ik ga er nog steeds vanuit dat hij gaat bijtekenen. Mocht Mino een echt dwars gaan doen, dan reken ik erop dat Patrick zich ermee gaat bemoeien. Hij weet hoe dat wereldje werkt en weet waar jonge talenten (met een relatief lage kilometerstand) doorgaans belanden.

Ik weet niet precies op welke onderdelen de onderhandelingen stroefjes verlopen, maar dit kan niet alleen met financiën te maken hebben. Zijn (stief)ouders hebben aardig wat centen verdiend, dus het is niet zo dat Justin een klapper moet maken om zijn gezin te onderhouden.

Ik reken erop dat die mannen hun verstand gebruiken.

14 februari 2018 om 08:33

Ik denk niet dat Overmars dat zo snel meer doet, getuige Dolberg. Daar zou het ook om een aanzienlijk hoog bedrag gaan, maar wat ook afgeslagen werd.

Verder weet ik niet of Patrick hier voor zou liggen, dat hangt af van hoe hij de ontwikkeling van zijn zoon inschat. Hij is zelf natuurlijk ook vrij jong getransfereerd, dus dat zegt wellicht niet veel.

14 februari 2018 om 08:51

Die transfer van Patrick Kluivert naar AC Milan was niet bepaald een groot succes. Het was tevens ook nog eens een andere tijd. Maar dat terzijde. Daarna bij Barcelona werd hij pas de man. Voor nu lijkt het me verstandig om zoveel mogelijk speeltijd te gaan pakken in Nederland bij Ajax. Dat gaat zijn eigen ontwikkeling alleen maar ten goede komen. En we kunnen wel afgeven op de zaakwaarnemers, maar je bent er als speler en ouders ook bij. Patrick Kluivert weet ook hoe deze wereld werkt. Bouw je carrière toch gestaag op.

14 februari 2018 om 08:59

Dat van Dolberg (50mil) is niets meer dan een gerucht geweest. Dus slecht voorbeeld in mijn ogen. Verder denk ik dat Patrick zich niet teveel met zijn zoon’s contract bemoeit. Waarom anders Mino aanhalen als zaakwaarnemer? Gezien zijn chantage-zaak en gokverleden lijkt Patrick me voor financieel advies sowieso niet de juiste persoon. Tot in hoeverre dit een Kishna-soap gaat worden ligt in Just zelf, en Ajax. De rol van Mino is al bekend, want als er 1 woord in de media valt gaat hij op een vertrek aansturen.

14 februari 2018 om 09:03

Zal niet perse om geld gaan bij Patrick, maar om het welzijn van zijn zoon. Zakelijk en privé zijn toch wel verschillende dingen.

14 februari 2018 om 09:17

Onzin!, pa Patrick heeft anders wel zijn financiële zaken uiterst goedgeregeld!, en natuurlijk blijft hij zijn vader en houdt hij zijn zoon goed in de gaten, raar om zo te denken of je moet geen kinderen hebben.

14 februari 2018 om 09:28

pa Patrick heeft misschien veel goed geregeld maar zijn financiële zaken allesbehalve dat.

Had juist flinke schulden en gok problemen. Dat wil niet zeggend at hij niet zijn zoon goed kan begeleiden met de juiste stappen.

14 februari 2018 om 10:08

Ach nee hé..roddels en fake-news!, heeft meer met zijn ex dan met Patrick te maken, laat ik het zo mee afdoen...zijn financiële zaken?, denk dat jij maar al te graag in zijn financiële schoenen staat.

14 februari 2018 om 10:21

Roddels en fake nieuws... Dat is ook het woord van 2018 heh.. Fake nieuws.
Als we het ergens niet mee eens zijn is het maar fake nieuws...

Hij zat gewoon in de schulden en gaf dit zelf ook aan. Hij had gewoon problemen met gokken. Dit koste hem ook zijn baan bij Psg.

Het gaat geloof ik niet over mij in verhouding tot Patrick, dus zie de relevantie niet? Maar ook dan zou ik niet ruilen, ik heb namelijk geen schulden.

14 februari 2018 om 10:34

Frankbollegraf

Patrick heeft zijn financiële zaken voor elkaar? Sorry...??? De man had miljoenen aan gokschulden staan bij een goksindicaat omdat hij voor vermogens had vergokt op wedstrijden (waar hij soms zelfs bij betrokken was). Dat heeft hem chantabel gemaakt en is hij in aanraking gekomen met hele nare figuren uit de onderwereld die het geld dat hij schuldig was kwamen incasseren.

Geen idee of je dat nou als 'voorbeeld' moet geven aan je zeer talentrijke zoontje.

14 februari 2018 om 10:52

'verder denk ik dat Patrick zich niet teveel met zijn zoon’s contract bemoeit. Waarom anders Mino aanhalen als zaakwaarnemer? Gezien zijn chantage-zaak en gokverleden lijkt Patrick me voor financieel advies sowieso niet de juiste persoon.'

Dit denk je naar aanleiding van het bericht van gister? Ik denk weldegelijk dat Patrick zich ermee bemoeit en het zou absurd zijn als uitgerekend hij zich hierin niet (teveel) zou laten zien.

Jij betrekt om een of andere reden zijn chantagezaak erin om vervolgens een lichte sneer uit te delen aan Patrick, maar het gaat 'm mij niet om de financiën. Ik gaf aan dat dit mijns inziens niet geheel een financiële kwestie betreft, omdat Justin geen financiële klapper hoeft te maken. Hij heeft het van huis uit goed.

Wat ik probeerde aan te kaarten, is dat Patrick weet hoe het doorgaans met jonge voetballers afloopt die te vroeg naar een (grote) club in het buitenland verkassen. Dit heeft meer te maken met carrièreplanning, en wat dat betreft zouden zowel Justin als Mino gek zijn als ze zich blind zouden staren op de centen, want die jongen heeft (vooralsnog) niks bij Man United, Chelsea, Tottenham etc. te zoeken.

14 februari 2018 om 11:16

Bericht van gister weet ik niet waar je op doelt, laatste tijd niet bijzonder actief op vz dus mijn excuses. Ik benoem het enkel hoe ik het zie. Overigens heb ik niets minder dan enorme respect voor pa Patrick, mijn allereerste voetbalshirt dat niet van Twente of Feyenoord (eigenwijze vader) was, was het tenue van Barca met Kluivert achterop. Die man was een grootheid toen ik voetbal begon te kijken, dus aub niet te voorbarig zijn. Het ging mij met name over het financiã«le aspect, waar hij helaas niet alles op de rit heeft kunnen houden. Als ik daadwerkelijk wilde sneren begon ik wel over een parkeergarage (en dat is 10 bruggen te ver)...

Wat betreft carriereplanning, dat lijkt me iets van tussen Just en Mino. Zij zullen een plan moeten opstellen. Patrick heeft met zijn ervaring (zoals ook bij Psg) vast wel een advies weten te geven, maar uiteindelijk gaat het tussen zijn zoon en Raiola. Ik hoop gewoon dat hij rustig opbouwt, want hij kan nog wel eens heel belangrijk worden voor Oranje (en daarmee ook het Nederland’s voetbal).

14 februari 2018 om 15:58

Juist ja Apocalyps...dikke pluim💪👌

14 februari 2018 om 10:35

@ Apocalyps,

- Stel dat een club zo gek is om 60 miljoen voor hem neer te leggen, dan brengt Marc Overmars hem achter op zijn fiets naar de desbetreffende club -

Nee hoor. Waarom niet?

- Ajax hoeft niet te verkopen;
- Ajax wilde een bod van 40 miljoen op Sanchez (een verdediger) naast zich neerleggen en het contract van Sanchez verlengen; Puur voor het sportieve en dus niet het financiële.
- Mocht Kluivert bijtekenen en een contract van 5 jaar hebben dan zal er de komende 3 jaar totaal geen noodzaak zijn voor Marc om Kluivert te verkopen;

14 februari 2018 om 10:49

Finalvoetbal

Als ik zitting zou hebben in de Raad van Commissarissen van Ajax en ik zou te weten komen dat Overmars een bod van 50 miljoen van Monaco op Dolberg of een bod van 60 miljoen voor Kluivert zou afslaan (en geen verkoop tot stand komt omdat hij ook niet onderhandelt) dan zou ik Overmars per direct een procedure beginnen om hem te ontslaan. Dan zou Overmars echt hebben laten zien ongeschikt te zijn voor zijn functie.

Dat Ajax 'niet hoeft te verkopen' dat is op zich een waarheid als een koe, maar dat betekent niet dat Ajax het zich zou kunnen veroorloven om dergelijke krankzinnige bedragen weg te wuiven. Kijk naar Dolberg. Wat zou die nu moeten kosten denk jij? Daarnaast is Ajax uiteindelijk gewoon afhankelijk van het verkopen van de spelers. Dát is het business model. Teams opbouwen en een elftal smeden door spelers een paar jaar bij elkaar te houden en tot een topteam te formeren dat is niet meer mogelijk. Permanente aansluiting bij de Europese top is al helemaal een utopie. Zelfs de subtop is al behoorlijk uit zicht. En om daar aan te haken is een eigen vermogen van 100 mijoen + helemaal geen basis. Want Ajax heeft geen 100 miljoen per jaar om te besteden aan spelers, salarissen etc. En dat is ongeveer wel het minste wil je structureel mee gaan doen in Europa. Dat doe je niet door spelers van 12 miljoen te halen. Sowieso, dat soort spelers blijven geen vijf jaar bij Ajax. En duurdere en beter spelers zijn salaristechnisch niet haalbaar voor Ajax.

Ajax is gewoon een handelshuis. Jonge spelers opleiden, jonge spelers met uitzonderlijk talent weghalen en kopen van andere clubs in binnen- en buitenland en die beter maken om die spelers vervolgens voor mooie bedragen te verkopen aan buitenlandse clubs. Dát doet Ajax gewoon heel goed. En daar moeten ze mee doorgaan. Maar denken dat Ajax zich kan meten met de grotere clubs van Europa is hopeloos naief. In die positie zit Ajax totaal niet. Ajax heeft een begroting van 80 miljoen he, niet van 500 miljoen....

14 februari 2018 om 11:50

@ Constant kante,

Je vergeet Sanchez in jouw verhaal te vermelden. Dus jij bent 1 van de weinige die het verkeerd vond dat Overmars een bod van 40 miljoen euro (voor een verdediger) in eerste instantie wilde afwijzen?

Kluivert is op dit moment zeker geen 60 miljoen waard en moet je direct verkopen als je zo'n bod zou krijgen. Maar als hij daadwerkelijk de beste van Nederland zou zijn (zoals Suarez destijds) en hij zou nog een 5 jarig contract hebben. Waarom zou je hem dan direct verkopen? Als Kluivert dan nog wil blijven en wij overtuigd zijn van zijn kwaliteiten dan is die 2 jaar later nog steeds dat bedrag waard.

14 februari 2018 om 13:02

Ja Ajax moet het uiteindelijk van transfers hebben, vraag is echter tegen welk bedrag.
60 milj is veel maar 35 milj was kort geleden ook veel voor een nl club. Als AJAX wil doorgroeien kan dat ook door spelers langer vast te houden.
Dolberg er bij halen is mager, of dat bod waar is weten wij niet en daarbij.... wie weet wat er in de toekomst gebeurd. Ik kijk liever naar het verleden...naar de hoe de transferbedragen bij AJAX zich de afgelopen jaren hebben ontwikkeld... dan heb ik meer vertrouwen in Overmars als in jou oordeel.

14 februari 2018 om 16:24

Begroting zegt niet alles..handelsgeest, slimmigheid en goede contacten, netwerk en dus ook scoutingsapparaat werkt net zo goed danwel beter dan met genoegdoening rusten op een geldberg...
Het 'Ajax alternatief' wordt mondiaal zeer bewonderd en gerespecteerd.

Achja.. iedereen weer zijn ei kwijt
Die spelers doen toch wat ze zelf willen, en vooral als je zn zaakwaarnemer als Mino Raiola hebt

Zou inderdaad toch het beste zijn. Ik moet wel zeggen dat Justin zichzelf snel ontwikkeld. Dat hij niet enkel wordt aanzien als de zoon van Patrick Kluivert en hij daarom speelt. Hij beschikt al over een heerlijke trap en een goeie actie maar op fysiek vlak moet hij zich nog meer ontwikkelen. Zie een Depay, speelde de sterren van de hemel in Psv, beschikt ook over een geweldige trap en goeie actie en hij stond fysiek toch al zn mannetje maar de stap naar United was toch veel te vroeg voor hem. Justin moet gewoon lekker in Amsterdam blijven ballen en daar de man worden zodat hij binnen een paar seizoenen de stap hogerop kan maken als hij echt uitgeleerd is in de Eredvisie. Niks frusterender dan altijd op de bank komen te zitten terwijl je bij je vorige club altijd als eerste op het wedstrijblad stond. En tjaa, het financieel aspect drijft veel spelers naar die stap hogerop, maar ik denk dat dat in het geval van Justin niet echt zijn drijfveer mag zijn aangezien zij er toch al warmpjes inliggen.

Ik denk dat ie vertrekt dit mannetje denkt dat ie er al is namelijk , Ajax heeft spelers die ook op zijn positie kunnen spelen en zelf aangetrokken !!! En concurrentie wil hij niet hij vind dat hij hoort te spelen in de basis ! Nou ik vind dat zeker niet , hij moet eerst is een heel seizoen constant spelen , dan minimaal nog 4 jaar bij Ajax blijven dan is ie 22 nog jong maar dan verder zien ! Hier in Nederland worden spelers meteen omhoog geschreven ! Deze jongen moet nu nog alleen met voetbal bezig zijn , en niet al met transfer ! Ik zou younes er weer inzetten dan kijken hoe die reageert ! Zo goed is ie niet nu .

14 februari 2018 om 09:03

Onzinnige reactie. Ik vind dat Kluivert behoorlijk is bijgedraaid tov. dat mannetje dat hij vorig seizoen was. Uit het interview dat hij bij Helden gaf vond ik een goeie mate van zelfreflectie blijken. Dat hij in de basis wilt staan lijkt me niet meer dan logisch, dat wilt elke speler. Als je Younes opeens opstelt, terwijl hij het beter doet snap ik het volledig dat je daar niet mee eens bent. De reden dat Ajax nieuwe buitenspelers haalt is niet omdat Kluivert weggaat, maar omdat Younes weggaat em Cerny tot nu toe tegen valt.

14 februari 2018 om 09:08

@finidi:
Inderdaad, ik vind ook de Kluivert van nu een wereld van verschil met vorig jaar.
Je moet een beetje bluf en arrogantie hebben wil je de top halen dat is gewoon nodig. Maar hij komt veel rustiger en minder dom over dan vorig jaar.

Niet meer van die gekke interviews of domme opmerkingen en acties.

Hij heeft nog veel stappen te maken naar de top. Maar heb wel het idee dat hij goed word begeleid (wie daar ook verantwoordelijk voor mag zijn)

14 februari 2018 om 09:49

Ik vind het allemaal wel meevallen met de domme opmerkingen en acties e.d. Mensen vergeten vaak dat het nog een puber is, waarschijnlijk nog niet uitgegroeid met gierende hormonen, maar wordt wel als volwassen behandeld. Toen ik 18 was, was ik ook niet de fijnste, laat ik het zo zeggen en ik denk dat dat voor velen hier geldt. Het is zo makkelijk oordelen en ik vind het bij Justin allemaal nogal meevallen en mag graag naar zo'n type kijken met Amsterdamse bravoure. Hoop met het oog op oranje dat hij zich doorontwikkeld.

14 februari 2018 om 09:51

Ach een interview geeft natuurlijk niet zijn karakter weer. Het is heel makkelijk om dan te zeggen wat iedereen wil horen, toch. Ik ben niet overtuigd. Het is een jonge met talent en zelfvertrouwen die opgegroeid is in roem en rijkdom. Dat zijn vaak geen gemakkelijke en dat krijg je er ook niet zomaar uit.

14 februari 2018 om 09:57

@Capis een echte topper in wording heeft geen bluf of arrogantie nodig en laat enkel z’n voeten spreken. Verder denk ik ook wel dat Justin er komt je ziet dat hij zich goed ontwikkeld. Er hangt alleen wel weer een grote hype omheen die ik ietswat overdreven. Het is gewoon een leuk talent dat zich voor een langere tijd moet gaan bewijzen op de Nederlandse grasmatten.

14 februari 2018 om 10:21

Gut meneer pukkie wat weet jij het weer beter dan al die domme professionels in dit voetbalwereldje. ..rustig maar, trek het je nou niet al te persoonlijk aan met dit 'akelig mannetje' die buiten zijn schoenen loopt, nietwaar.
Komt wel goed allemaal, dont worry😉

Iedereen kan het wel verstandig vinden, maar Kluivert moet ook zelf wel heel graag willen.
Vooral dat laatste moet nog blijken.

Waarom hij nog niet heeft bijgetekend ? Geen idee; is het een te laag salaris ? Is het de termijn ? Zijn het bepaalde clausules ? Daar hoor je eigenlijk niets over... Ik verwacht dat hij ondanks alle goed bedoelde adviezen toch het advies van Raiola gaat opvolgen; hetgeen zijn goed recht is...

Ieder weldenkend mens denkt hetzelfde. Helaas heeft Raiola al vaker aangetoond niet altijd een weldenkend mens te zijn…

14 februari 2018 om 11:04

Dnsdkr

Wow zeg, dat vind ik nogal een conclusie die jij hier eventjes trekt. 'ieder weldenkend mens denkt hetzelfde..'. Zozo, mag ik vragen waar jij deze wijsheid vandaan hebt? Want ik denk dat het gewoon mogelijk is dat twee weldenkende mensen twee totaal verschillende dingen kunnen denken.

Maar jij vindt Mino Raiola dus géén weldenkend mens. Hoezo precies? Is het weldenkend puur omdat jij vindt dat de enige en beste optie voor Kluivert is om bij Ajax bij te tekenen? Aparte opmerking.

Is het nu echt niet mogelijk dat jonge spelers beschermd worden tegen (pizza) makerlaars. Die Raiola is een fenomeen voor gearriveerde spelers maar heeft daar naast al heel wat talenten de nek omgedraait met het te vroeg brengen naar "top" clubs.

14 februari 2018 om 11:07

xenso74

De vraag is of Raiola die talenten de nek omgedraaid heeft of dat die spelers, simpelweg, niet zo goed waren als we allemaal kennelijk wel dachten?

Als je ziet dat die Bouy bijvoobeeld zelfs bij PEC Zwolle niet aan de bak kwam, dan kun je ook concluderen dat die jongen er anders via Ajax ook niet was gekomen of dat die nu dan inmiddels ook al wel bij Leeds United of Cultural Leonesa had gezeten zoals zoveel jeugdspelers die bij Ajax, Feyenoord of PSV in de jeugd gespeeld hebben.

Bouy is ook slachtoffer geworden van die dikke pizzabakker. Niks meer dan een geldwolf die bij Jansen de kneepjes heeft geleerd.
Hopen dat hij luistert naar het advies en dat Kluivert sr. een goede invloed heeft!

10 jaar geleden was ik het helemaal eens met dhr Bosz maar laten we aub realistisch zijn! Waarom zou je tegenwoordig nog wachten.... Alle topclubs stallen hier hun talenten en de spelers die hier de afgelopen jaren de goude schoen wonnen hebben vooralsnog ook geen garantie op veel speeltijd in het buitenland

Bijtekenen en nog 2-3 jaar minimaal rijpen voordat hij de volgende stap maakt is veruit het verstandigste..

Anders krijg je van die Bazoer taferelen die na 3 wedstrijden geen basis meteen als 'grote meneer' te vroeg een mooie transfer wilde maken. En lees nu; 'bazoer kan naar Racing Strasbourg'. Lekker hoor!

Hoop dat Justin daar ook van leert, al die spelers die te vroeg menen klaar te zijn voor het buitenland.

Enkel Sanchez was dusdanig klaar voor een mooie stap na 1 jaar vanwege z'n uitzonderlijke fysiek op 20 jarige leeftijd en juiste mindset.

14 februari 2018 om 09:43

@awaydays:
Bazoer werd hier gewoon veel en veelte veel gehypt dat is wat anders.

Hij zat bij Ajax ook op de bank, wat is dan het verschil met naar Wolfsburg gaan? Daar moest hij net als bij Ajax ook voor zijn plek vechten. Maar het is wel goed om bij Ajax op de bank te zitten maar niet in Duitsland???

14 februari 2018 om 11:32

Speelde eerste seizoenen onder De Boer prima, had het onder Bosz daarna moeilijk en na 3 wedstrijden geen basis vond hij het slim om direct een transfer te maken. Dat is inderdaad een verschil. Hij had moeten knokken om z'n basisplaats terug te veroveren, ruggengraat tonen. 100 geven, iedere training en 24/7 met je topsport bezig zijn. Dat was wat hij had moeten doen, dan weet ik zeker dat hij vrij snel weer minuten had gemaakt.

Bosz had zelf eerst moeten proberen de beste van Nederland te worden. Alvorens naar het buitenland te gaan.

Dat Kluivert voor een buitenlandse club gaat spelen lijkt mij logisch.
Net zoals de andere talenten die Ajax heeft.

14 februari 2018 om 10:37

@martijnkruis: de enige Nederlandse trainer die een Europese club-finale haalt in 10 jaar tijd. Ben je dan niet de beste van Nederland te noemen? Want zo niet, dan vraag ik mij af wie jij de beste Nederlandse trainer uit de Eredivisie vindt ten tijde van Bosz bij Ajax.

Of hij blijft of als hij gaat, het is een puur zakelijk aspect. Dient hij keurig een contract uit? Netjes! Wordt hij verkocht? Net zo Keurig.

Dit alles gaat volledig buiten het zicht van Justin om laat dat duidelijk zijn.
Het is inderdaad een feit, integenstelling tot de bedenkingen van enkele betweters hier..., dat Justin ontzettend populair is bij voetbal liefhebbers( zelfs in oa.Rotterdam...😰)als uiteraard bij vele topclubs in Europa.
Dat Maurinho zeer gecharmeerd is heeft behalve zakelijk ook persoonlijke redenen...echter Justin moet ook rekening houden bij een mogelijk vertrek van deze trainer bij United, realistisch is een overstap naar United duidelijk niet.
Uiterst realistisch is Justin's overgang naar Barcelona ook een club dat zeer gecharmeerd is van Justin's grote talenten en gesteund weet van pa Kluivert niet in het minst door zijn residentie in Barcelona maar tevens daar zoon Shane al bij de 'wonder-kids' van Barča zijn kunsten laat zien.
Vooralsnog is een vertrek uit Amsterdam niet meer dan logische maar hardnekkige geruchten, so be it.

Kritiek moment in z'n carrière. Als hij nu al gaat, horen we nooit meer iets van hem. Leuk talent, maar nog niet constant en absoluut niet klaar voor een topcompetitie. Blijf nou gewoon lekker even bij Ajax. Royston was ook goed op die leeftijd.

Dus eigenlijk zegt Bosz hier, via PSV en dan naar het buitenland . Het is lastig te voorspellen hoe iemand het gaat doen in het buitenland. Je ziet de laatste tijd wel dat er echt maar weinig eredivisie spelers die echt slagen. Spelers waarvan je het niet verwacht doen het goed, terwijl andere spelers die in de Eredivisie dan de betere waren zijn toch wel geflopt. S. de Jong, Depay, L. de Jong, Janssen, Clasie, Klaassen, Bony hebben toch allemaal laten zien dat ze de echte top niet aan kunnen.

14 februari 2018 om 10:41

Depay niet de echte top...?, daar kun je over discussiëren.
Vreemd dat mensen hier vaak hun (anti)sympathie voor spelers verwarren met talent..gelukkig bepaalt individuele voorkeuren hier niet de positie van een speler...Godzijdank.

14 februari 2018 om 10:45

Ik ben zelf erg fan van Depay, maar hij heeft het toch echt niet gehaald bij Manchester United. Ik schaar OL niet meer bij de top van Europa..

14 februari 2018 om 16:09

Het was een probleem driehoek van drie Nederlanders bij United..een van de weinig misrekeningen cq onderschatte situaties van v.Gaal..
Ohw dat laatste alinea bij mijn vorige post was algemeen bedoelt niet persoonlijk gericht op jou..sorry

Bosz heeft hier gewoon een punt. Kluivert is er nog lang niet en dat kan je zien aan zijn onevenwichtige spel. De ene week vlamt hij maar de andere is hij onzichtbaar en dat moet er uit en dat kan alleen als je regelmatig speelt in het 1e en niet ergens bij een topclub op de reservebank of erger, op de tribune. Sommige talenten missen het geduld om te groeien en denken dat ze er al zijn maar ik hoop dat Kluivert niet tot die groep behoord.

Ook al zou United een salaris bieden van 5 miljoen is allemaal wel leuk en aardig maar denk je nou echt dat hij over anderhalf jaar al klaar is voor zo'n club? Dat weet Justin zelf ook heel goed. Hij is in dat gebied zeker niet dom. Je ziet aan hem dat hij de ambitie heeft om een hele goeie te worden en dat wil hij zelf ook uiteraard. Om dat te willen moet je Ajax zeker nog niet verlaten. Pas als hij echt beslissend word en elke wedstrijd heel constant is en dat voor zo'n 2 a 3 jaar dan zou je eventueel een stap kunnen maken naar een club als bijvoorbeeld Olympique Lyon om je daar nog verder te ontwikkelen. Want meteen een club als United of City heeft echt geen enkele zin.

Het probleem van Nederlandse jeugdtalenten die(te)jong worden weggehaald bij hun clubs is ook de FIFA/UEFA opgevallen -een doorn in het oog- en verwijst dat als belangrijkste reden dat Oranje ontbreekt bij de laatste 2 eindtoernooien en gaat daar actief actie voor ondernemen door de zgn.Fair Play spelregels aan te slijpen tegen de
grote vermogende clubs.
Gianni Infantino: "Het is een ramp dat Oranje er niet bij is en de mondiale tournooien missen Oranje.."

Haha...VZ Gaan we nu plaagjes uitdelen...kinderachtig nou ban me maar dan reageer ik wel rechtstreeks via het ander media!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren