Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Halst: ‘Eigenlijk is het belachelijk, het is een soort competitievervalsing’

Laatste update:

Jan van Halst is geen voorstander van de huidige data van de zomerse transferwindow. Tot 31 augustus konden clubs zich versterken in de meeste West-Europese landen, terwijl de competities al een aantal speelronden onderweg zijn. De technisch directeur van FC Twente vindt dat het niet mogelijk moet zijn om zo laat nog spelers te kopen en kwijt te raken.

In Engeland zijn er al plannen om de transfermarkt voor het begin van de competitie te sluiten. Daar lijkt ook Van Halst voorstander van. "Eigenlijk is het belachelijk", stelt Van Halst in gesprek met RTV Oost. "Niet zozeer dat het deze dag is, maar meer omdat de competitie in heel Europa al begonnen is en dat alle clubs hun selecties na drie speelronden nog kunnen aanpassen. Eigenlijk een soort van competitievervalsing."

Twente deed ook zaken op de laatste dagen: Thomas Lam, Luciano Slagveer en Cristián Cuevas werden binnengehaald. De onverwachte verkoop van Joachim Andersen aan Sampdoria gaf ruimte om de selectie te versterken, zegt Van Halst. "Deze drie spelers hadden we ook in ons hoofd en met wat piepen en kraken is het uiteindelijk nog gelukt."

Ben je het eens met Jan van Halst dat er sprake is van competitievervalsing?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Word hier langzamerhand zo moe van. Verschuif dan de startdatum 3 weken later. Valt makkelijk in kalender
te proppen

2 september 2017 om 14:47

Hoe is het competitievervalsing als iedereen transfers mag blijven doen? Is toch nog steeds voor iedereen gelijk. En vaak hoor ik clubs zeiken over uitgaande transfers, nou doe gewoon zoals BvB met met Aubo deed. Gooi er een paar persberichten uit dat je geen zaken meer doet na een bepaalde datum.

2 september 2017 om 15:03

Het is wel competitievervalsing...

Wij hebben bijvoorbeeld al tegen bijv Zwolle gedaan. En het kan zo zijn dat hun spelers verkopen en de selectie kwalitatief minder word. En dat de overige clubs tegen een zwakker Zwolle spelen. Terwijl als Twente tegen een slechter zwolle had gespeeld had het zo kunnen zijn dat Twetne wel had gewonnen dus 3 punten meer in de competitie

2 september 2017 om 15:24

Laten we het nog oneerlijker maken. Stel Ajax wil de beste speler van Twente hebben (sorry ben niet bekend met de spelers van Twente dus kan geen naam noemen). Ajax ziet dat Twente de eerste speelronde tegen Feyenoord moet, dus besluit even te wachten en pas na die speelronde de koop af te ronden zodat hij nog even mee kan doen. Dan beinvloed Ajax indirect het resultaat van een wedstrijd die zij niet spelen.

Toppunt van deze onzin was een aantal jaar geleden, met Moisander die eerst met AZ tegen Ajax speelde en vervolgens door Ajax gekocht werd.

2 september 2017 om 15:33

@marrecec

Ja inderdaad zo kan het ook.. Dus het is gewoon een stomme regel dat transfermarkt nog open is terwijl competitie is begonnen.

Bedankt voor de toevoeging! hahha is niet erg dat je geen goede spelers meer weet bij Twente. Want die heeft twente op dit moment niet word helaas dit jaar echt overleven hoop dat we na competitie ontlopen maar ben er bang voor

2 september 2017 om 19:13

Laat ik je uit de droom helpen, dat Twente verloor van Zwolle lag er echt aan dat dit Twente gewoon echt heel zwak is. Daar doet de transferwindow niets aan af.

Ik kan me er wel in vinden hoe het nu gaat eigenlijk! Sommige problemen komen pas aan het licht als je echte serieuze tegenstand hebt gehad, ipv een supercupje of een oefenwedstrijd tegen 11 matig gemotiveerde toppers uit Madrid of Manchester.. Natuurlijk moeten clubs hun zaken op tijd op orde hebben, maar zo gek vind ik het niet dat sommige clubs bepaalde problemen pas opmerken als ze echte tegenstand gehad hebben.

2 september 2017 om 13:29

Jammer dan. Clubs waar zodoende aan hun beste spelers wordt getrokken ondervinden hier vreselijk veel nadeel van. Als het seizoen begonnen is hoor je je als speler op je huidige club te concentreren en niet met je hoofd bij een transfer te zitten.

2 september 2017 om 13:36

Ach maar dat heb je de hele transferperiode al! Kijk eens naar de situatie rond Zyiech bij jullie vorig jaar! Ik denk dat dat een enorm goed voorbeeld is waarom dit toch wel een goed systeem is

2 september 2017 om 13:30

Maar dat is toch de bedoeling van de transferperiode? Dat je problemen die je tijdens het seizoen opmerkt kunt aanpakken. Als je dat dan hebt gedaan en je blijkt nog problemen te hebben moet je maar wachten op de volgende transferperiode. Dan is het je eigen schuld...

2 september 2017 om 13:35

Ja zeker en ik zeg ook al dat ik het de bedoeling vindt dat clubs hun zaken op tijd op orde hebben!

Sowieso getuigd het niet echt van een goed transferbeleid als je in die laatste weken nog een aantal zaken moet regelen! Maar uiteindelijk vind ik het niet zo heel vreemd, af en toe merk je dingen te laat op! Om dan 6 maanden te moeten wachten zou een beetje zuur zijn.. Kijk naar Ajax vorig jaar: Ajax dacht klaar te zijn voor het seizoen, zijn hopeloos onderuit gegaan tegen Rostov en hebben toen toch besloten om Zyiech te halen! Een kwaliteitsimpuls waar ze het hele vorige seizoen enorm van geprofiteerd hebben.

2 september 2017 om 13:46

Ja, maar ik had ajax vorig seizoen ook wel kunnen vertellen dat je weinig aan een middenveld gudelj-bazoer-klaassen hebt als je aanvallend combinatievoetbal wil spelen. Dus als je dat als club niet door hebt verdien je het naar mijn mening. En als het dan verkeerd uit pakt voor mijn ploegje is dat maar zo, hadden ze maar beter na moeten denken.

2 september 2017 om 14:18

ik denk dat dit een kwestie is van gevoel, de hardheid om te zeggen dat het over en uit is en daarmee klaar. Ik vind die eerste paar wedstrijden nog een belangrijke graadmeter en vind het iets goeds dat clubs nog kunnen anticiperen op eventuele tekortkomingen of blessures.

Waarom verschuilen directeuren zich altijd achter anderen? Feyenoord heeft dit jaar toch aangetoond dat je ruim op tijd je selectie in orde kan hebben ongeacht de transfer deadline? Andere technisch directeuren kunnen dat beleid toch gewoon volgen?

2 september 2017 om 13:34

Tja, het makkelijker spelers aantrekken als kersvers kampioen met Champions League miljoenen om op te rekenen. Waar de kleine clubs in de eredivisie of Twente met beperkte middelen geen nee kan zeggen als een club 2 uur van tevoren met een zak geld gaat zwaaien en geen tijd hebben een vervanger te regelen.

Verder vind ik ook gewoon dat de UEFA moet gaan werken de grote conpetities tegelijk te laten beginnen en daarvoor de transfermarkt te sluiten. Het is belachelijk dat het eerste team dat tegen bijv. PSG speelt een voordeel heeft omdat ze Neymar nog niet binnen hadden, maar alle andere teams daar wel tegen moeten spelen.

2 september 2017 om 13:36

Klopt, maar als op 30 augustus er iemand voor Jorgensen komt, heb je toch een probleem.

2 september 2017 om 14:45

Het seizoen is net pas begonnen. Het is nog maar de vraag of Feyenoord de selectie wel echt op orde heeft. Leuk dat je tegen laagvliegers punten behaald. Maar de echte tests komen nog, zoals tegen psv binnenkort. Feyenoord heeft mazzel dat sleutel spelers als Jorgensen of Jones niet op het laatste moment vertrokken zijn. Realiteit is dat clubs eerder bij Ajax of Psv gaan buurten. Een keer kampioen worden in de Eredivisie zet je niet meteen terug op de kaart.

2 september 2017 om 18:08

En wat is heracles dan?

2 september 2017 om 14:46

Maar als die club met 40 miljoen bij Feyenoord donderdag op de stoep stond om Jorgensen te kopen dan was het hek van de dam.

2 september 2017 om 15:13

Feyenoord heeft ook geen 'interessante' spelers. Hoeveel clubs hebben zich in Rotterdam gemeld met een zak geld?

2 september 2017 om 16:25

Even vergeten dat Feyenoord al redelijk vroeg Kongolo en Karsdorp verkocht voor tussen de 30 en 35 miljoen (afhankelijk van hoeveel bonussen ze krijgen)?

2 september 2017 om 16:27

Flauw, Feyenoord is toch o.a. Elia, Karsdorp en Kongolo kwijtgeraakt.
Niet de minsten in het kampioenselftal.

2 september 2017 om 15:51

Te makkelijk gedacht , je vergeet even dat sommige clubs eerst moeten verkopen om weer te kunnen kopen.

Feyenoord heeft ook vrij vroeg 2 spelers voor rond de 30 miljoen verkocht dan handel je iets makkelijker dan wanneer je maar bijvoorbeeld 2 mln te besteden hebt.

2 september 2017 om 16:26

Hier sluit ik me bij aan. Feyenoord heeft al vrij vroeg Karsdorp en Kongolo verkocht en had daarnaast al een klein potje wegens binnenhalen CL.

De periode inkorten gaat niet want dan krijg je de spelersvakbond over je heen. Het seizoen dus later laten beginnen. Maar dat betekent minder speelrondes en een kleinere competitie. Dat gaat de clubs geld kosten dus over die optie zul je ze niet horen. Maar wel klagen.

2 september 2017 om 13:22

Dan spelen we hier ook gewoon met meer midweekse speelronden, kunnen ze daar ook aan wennen. Die intensiteit maakt ze alleen maar beter lijkt mij.

2 september 2017 om 13:27

Je kunt gewoon begin en einddatum aanpassen... je begint 1 juni en eindigt 1 augustus. Beide 1 maand eerder en je hebt het probleem niet. Dan heb je in vergelijking met nu alle tijd voor competitie beker en europees voetbal. Je komt uit op 36/37 weken waarin de competitie gespeeld kan worden + nog 2 weekenden voor beker en europese finales. Mensen doen er veel te moeilijk over...

2 september 2017 om 13:31

Hoezo gaat niet? Juni en juli doe je je zaken maar, en klaar. Als dat gewoon overal wordt ingevoerd is het geen probleem. En dan heb ik het over de normale landen die van aug t/m mei of juni spelen.
Tijd zat.

2 september 2017 om 16:27

Dat zijn niet zijn woorden maar die van de spelersbond. Die willen dat spelers pas na het begin van de competitie nog weg kunnen, om even aan te kunnen kijken wat hun positie op de pikorde gaat worden binnen een elftal. Dat weet je voor het begin van de competitie vaak nog niet.

2 september 2017 om 13:44

Het kan zeker wel. De Premier League heeft afgelopen seizoen bepaald dat vanaf 2018 de transferperiode dicht is voordat het seizoen begonnen is, met 16 van de mogelijke 20 stemmen.

2 september 2017 om 14:42

Je loopt op de zaken vooruit, daar is nog helemaal niets over besloten. Het plan is er.
Het zou eerlijk zijn om dit voor alle landen gelijk te trekken en de Uefa zou hier het voortouw in moeten nemen.

2 september 2017 om 16:32

Dat plan is er nog lang niet doorheen en stuit op aardig wat kritiek.

Het probleem is dat als Engeland de deadline vervroegt, zij de kans lopen dat zij de enige zijn. Het gevaar is dan dat je een situatie kan krijgen waarin Engelse clubs wekenlang geen spelers meer mogen kopen, maar clubs uit het buitenland wel spelers uit de Premier League kunnen halen. Dan kan je dus bij wijze van spreken leeg gekocht worden, terwijl je geen vervangers kan halen.

Ik denk dat er niemand is die het niet met hem eens is. Alleen de hele grote clubs willen dit en de bobo's doen gewoon wat deze clubs willen. Idealiter zou zijn als er alleen als de competitie stil ligt gehandeld mag worden. Maar niet alle competities lopen gelijk.
Misschien zou het beter zijn om al die voorrondes gelijk na de competitie te spelen. Dan weet elke club ook bij het begin van de competitie waar ze aan toe zijn, want ook al die voorrondes spelen een te grote rol in de transferperiode. Je speelt je voorrondes dan ook met het team dat zich er voor geplaatst heeft.

Bijzonder dat juist hij dat zegt en 3 spelers op het laatste moment toevoegd.
Ik denk dat twente een serieus probleem zou hebben als de markt gesloten zou zijn, gezien de eerste 3 wedstrijden.

2 september 2017 om 14:44

Ach dan hadden ze wel Andersen nog in de gelederen. Anderszijds konden ze Slagveer wel gebruiken want die George kan er niet zoveel van

Ik vind dat Van Halst goed gehandeld heeft voor Twente. Ik heb vertrouwen in deze man. Vind het erg knap waar hij voor weinig geld altijd al deze spelers vandaan haalt.

Als je je markt eerder sluit, loop je nog meer het risico dat andere competities je spelers wegkopen terwijl jezelf er niets van terug kunt kopen. Het risico ligt dan met name bij de Spaanse en Italiaanse competities, die starten standaard een week of twee later dan de Nederlandse en Engelse vanwege de hete zomers.
Volgens mij is het ook niet toegestaan om na de deadline ook uitgaande transfers te verbieden...

2 september 2017 om 14:49

Inderdaad zou dat nog slechter zijn. Dus het moet gelijk getrokken worden.

2 september 2017 om 16:29

Klopt, Engeland zou zich juist ontzettend kwetsbaar opstellen als ze inderdaad als enige de deadline gaan vervroegen. Op het moment dat zij geen spelers meer kunnen kopen, kunnen ze alsnog gewoon leeg gekocht worden. Bij wijze van spreken.

2 september 2017 om 18:07

Nee klopt niet... als zij hun transferperiode eerder sluiten zullen ze dus geen zaken meer doen met clubs uit binnen en buitenland

2 september 2017 om 18:42

Dan ben je niet goed geinformeerd. Deadlines tellen alleen voor kopende clubs. Dat is een fout die wel meer mensen maken. Verkopende clubs hebben geen zak te vertellen als er een ploeg langs komt uit een land waar de transferdeadline nog niet is geweest. Die mogen dan gewoon spelers van je kopen, mits ze voldoen aan de vraagrpijs natuurlijk.

Was het maar zo makkelijk dat als je je eigen deadline eerder sluit mensen ook geen spelers meer mogen kopen uit jouw competitie.

2 september 2017 om 22:44

Ik vind het sowieso schandalig dat de deadline niet gewoon overal hetzelfde is. Dat vind ik een veel grotere competitievervalsing dan het open blijven van de transfermarkt als de competities al begonnen zijn.

Nou Van Hast, doe er dan wat aan ipv. erover te piepen in de media elke transferperiode. Verzamel alle directeuren van de eredivisie en ga erover vergaderen en kom tot een besluit of zo. Laat de knvb zijn statuten erover wijzigen of zo; onderneem aktie. Ouwehoeren erover kunnen we allemaal.

Wellicht moeten we dan ook maar gelijk wat gaan doen aan die transferbedragen... wij in Nederland zitten met cat 1,2 en 3... hoe kan een club uit Frankrijk dan 155 miljoen neer leggen door een extern bedrijf en kunnen ze in Spanje voor miljoenen rood staan zonder dat er consequenties tegenover staan...

2 september 2017 om 22:40

Omdat de Knvb overzicht wil over de financiele situaties van de clubs, terwijl andere bonden de handen voor de ogen houden. Bovendien heeft elke relatief grote club schulden. De verborgen staatssteun in Spanje bij de twee grote clubs was een beter voorbeeld geweest.

Waar dient een transferwindow eigenlijk voor?

Het is idd competitievervalsing. Alhoewel je in het seizoen natuurlijk ook met schorsingen en blessures te maken hebt, Ook dan verschilt het elftal. Maar natuurlijk weet je dan wel wat de mogelijke opties zijn.

Hij staat hier toch vooral zichzelf in de dekken. Hij heeft hopeloos gefaald op de transfermarkt deze zomer. Bovendien kent hij vast het gezegde "live by example" wel. Als je iets niet 'oke' vind, doe het dan zelf ook niet. De club koos er zelf voor om Andersen te verkopen en ze kozen er zelf voor om daar ook weer spelers voor in de plaats te nemen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren