Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: Burgemeester Amsterdam sluit uitfans bij Klassieker niet uit

Laatste update:

De loting voor de kwartfinales van de KNVB Beker leverde een prachtig affiche op: Ajax - Feyenoord. De Klassieker zorgt echter ook voor problemen, aangezien de burgemeesters van Amsterdam en Rotterdam in 2009 afspraken om de wedstrijden tussen Ajax en Feyenoord voor vijf jaar lang zonder uitsupporters te spelen. Die afspraak is nog steeds van kracht.

/

Mocht Feyenoord geen uitfans meenemen naar de Amsterdam ArenA, dan is dat duidelijk in het nadeel van de ploeg van Ronald Koeman. De KNVB stelt in een verklaring dat de burgemeesters een beslissing zullen moeten nemen over de bekerwedstrijd. "De KNVB is in de basis altijd voorstander van het spelen van wedstrijden voor fans van beide clubs", laat de KNVB in een verklaring weten.

"Het is aan de gemeenten Amsterdam en Rotterdam, in overleg met beide clubs, om te bezien of bij de onderlinge ontmoeting in de kwartfinale van de KNVB beker de regeling van kracht zal zijn", meldt de KNVB. De bekerwedstrijd tussen Ajax en Feyenoord wordt op 21, 22 of 23 januari gespeeld.

Update 21 december 11.34 uur - Burgemeester Amsterdam sluit uitfans bij Klassieker niet uit
Feyenoord speelt op woensdag 22 januari uit tegen Ajax in de kwartfinale van de KNVB Beker en mag mogelijk uitsupporters meenemen naar de Amsterdam ArenA. Eberhard van der Laan, de burgemeester van Amsterdam, sluit dat in ieder geval niet uit: "De kwestie met of zonder uitpubliek, daar komen we in januari op terug'', zegt hij in De Telegraaf. ''Ik wil daar graag samen met de Rotterdammers naar kijken, want voetbalfeesten zijn leuk als het echte feesten kunnen zijn.''

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik hoop het ook! Zou toch erg leuk zijn om ze er weer bij te hebben.

20 december 2013 om 12:29

Klopt, maar dan alleen als er ook in de Eredivisie weer ajacieden mee naar Rotterdam mogen.
Nou is dit de beker dus kan je niet echt spreken over ''als zij, dan wij ook''

@villaboas, wat manodedios al zegt, dat was een finale... dat hoort op neutraal terrein te zijn.
Dus zo raar was die oplossing ook niet... en ook geheel terecht overigens.
Als mensen daar over klagen dan zijn ze niet objectief.
Want een bekerfinale tussen Feyenoord en Ajax in een volle kuip met alleen maar Feyenoorders is eerlijk...not.
Tevens won Ajax thuis met maar 2-0 en uit met 1-4.
Ik vind het best, en als het goed gaat ook meteen (of volgend seizoen als dit niet eerlijk is, Feyenoord mocht immers ook geen supporters mee naar A'dam nemen)
Desnoods eerst een kleine hoeveelheid.

20 december 2013 om 13:16

Niet mee eens, want in de Eredivisie tussen Ajax en Feyenoord waren ook geen Feyenoord-fans aanwezig.. dus waarom in eens wel in de Kuip? verklaar je nader???..

On: Van mij apart beginnen ze met 100 Feyenoord fans in het uitvak en als dat goed gaat steeds meer (uitfans) toe laten. Daarnaast camera's richting uitvak en wie zich niet gedraagd meteen oppakken die handel en een dikke boete geven (plus) stadion verbod.

20 december 2013 om 14:17

Volgens mij wilde Eberhart vd Laan een paar maanden geleden al kijken of het weer mogelijk was om Feyenoorders te ontvangen. Ik denk dat hij wel open staat voor een proef. Toen ging het niet door omdat Aboutaleb er geen heil in zag. Ik sta ook wel open voor een proef, een nieuw begin en ik denk dat vele Ajacieden het met me eens zullen zijn. Ik denk dan ook dat de supporters van beide clubs zich van hun beste kant zullen laten zien om aan te tonen dat het tegenwoordig weer mogelijk is om elkaars supporters te ontvangen. Afgelopen weekend was ik ook op Varkenoord om de kleine klassiekers in de A2 en A1 te kijken en moet zeggen dat ik me geen moment onveilig heb gevoeld, het kán dus wel!

20 december 2013 om 14:29

VD vaart dat zeg ik ook in mijn reactie
''of volgend seizoen als dit niet eerlijk is, feyenoord mocht immers ook geen uitsupporters mee naar A'dam nemen''

20 december 2013 om 14:40

Aboutaleb laat niets toe. Meest vreselijke man. Wilt overal op besparen en laat dus alle jongerenfestivals schrappen.

20 december 2013 om 15:03

Dat is inderdaad wat je van alle Rotterdammers hoort(die ik spreek).
Weinig evenementen worden nog 'normaal' georganiseerd door 1 tragisch geval in Hvh.
Ze hadden de oorzaak moeten aanpakken en dat was een groepje malloten.
De agent die schoot had misschien op de grond moeten schieten in plaats van de lucht, dan was die kogel ook niet omlaag gevallen en iemand in het hoofd geraakt.
Er gebeuren wel vaker opstootjes, dat zijn toch niet redenen om meteen een heel evenement te verbieden?

21 december 2013 om 11:54

Die agenten hebben gericht geschoten, en terecht. Het was geen kogel van een waarshuwingsschot die naar beneden kwam en iemand in z'n hoofd raakte, maar gerichte schoten uit noodweer.

21 december 2013 om 12:04

Gericht mis geschoten, politie agenten kunnen niet met wapens omgaan. Ze falen zo vaak voor die testen dat ik wel wil beweren dat ik een beter schot heb dan 80% van de agenten. Als je gericht schiet, schiet je nooit op hoofdhoogte. Een schot voor afweer is altijd op de benen, dus dat is een verschil van zo een anderhalf meter.

21 december 2013 om 12:22

Ja want het is allemaal zo makkelijk als de adrenaline door je lijf giert, je van allerlei anten aangestoot wordt en je omringd wordt door tientallen malloten terwijl je achteruit loopt.

21 december 2013 om 12:26

Ndisdenaam, wat een slap verweer zeg. Ajax kreeg de kaarten niet verkocht daar waar Feyenoord binnen een paar minuten die 17500 kaarten aan de man had gebracht. Ajax bleef maar op 6000 schommelen en toen begon het aloude excuus zoeken weer. Beetje klagen dat het allemaal zo oneerlijk is en warempel 2 wedstrijden. Ik ga er dan ook vanuit dat er of Feyenoorders welkom zijn of dat er ook gewoon 2 wedstrijden worden gespeeld. Een knock-out wedstrijd in een arena met alleen maar Ajacieden dat is eerlijk...not.

21 december 2013 om 12:39

Tja , als er zoveel rellen komen door die jongeren.......

21 december 2013 om 21:02

Livinglegend, wat een onzin zeg. Ajax komt altijd met een volle bak naar de kuip.
Dit is ook gewoon op onzin gebaseerd, met je ''en toen begon het aloude excuusjes zoeken''

Een knock out wesdtrijd? jij bent zeker selectief blind of wat?
van 2 wedstrijden is geen sprake, bij alle bekerwedstrijden heeft 1 ploeg het thuisvoordeel behalve in de finale dan is het 50/50, als er dan 50% aan supporters niet mogen komen dan is het eerlijk als die wedstrijd in 2x gespeeld mag worden... zoals in Spanje ook het geval is.
Maar waarom, een regel die er al jaren is, opeens 2x een kwartfinale spelen?
Ach ik ga hier geen aandacht aan besteden, je wilt je nonsense mening er doorheen drukken... dat gaat je niet lukken.
Feiten jongen, feiten!

Als we niet mee mogen, dan misschien ook een Feyenoord-Ajax netzoals destijds met de finale?

20 december 2013 om 12:22

Nee dumbo, dat was een finale op 'neutraal terrein', ajax heeft nu gewoon thuis geloot

20 december 2013 om 13:15

Een uitspelende ploeg heeft echter wel het recht om haar supporters mee te nemen die de ploeg steunen. Als dit niet mogelijk wordt gemaakt, kunnen ze misschien wel een andere oplossing kiezen net als wat gebeurde bij die schandalige bekerfinale. Als die beslissing destijds niet werd gemaakt had je er nu ook niemand over gehoord.

20 december 2013 om 13:41

Als de gemeente het niet toe laat is het gewoon klaar.

20 december 2013 om 14:44

Blijkbaar niet gezien het precedent dat de Knvb bij de 2010 finale heeft geschapen....

20 december 2013 om 12:23

Nee, de finale is een neutrale wedstrijd geen van de teams mag daar voordeel aan hebben, in dit geval heeft Ajax gewoon een thuiswedstrijd geloot dus die hebben het voordeel sowieso.

21 december 2013 om 09:27

Maar als Feyenoord in 2003 en 2008 in de finale speelt dan kan dit wel gewoon in de Kuip, maar als ze Ajax loten moeten het twee wedstrijden worden...
Waarom?
De situatie met De uitsupporters zorgt voor uitzonderingen op de regels. Zo zouden ze dus ook een uitzondering moeten maken wanneer Feyenoord geen uitsupporters mee mag nemen. Neutraal terrein of 2 wedstrijden.

Triest al die Ajacieden die nu zeggen dat de finale een neutraal terrein is, maar niet zelf bedenken dat deze uitzondering alleen destijds voor Ajax is gemaakt. Roda en Utrecht moesten wél gewoon naar de Kuip.

Ik heb wel begrip voor de keuze die ze destijds maakten, maar zou t dus ook niet raar vinden als er hier naar een alternatieve oplossing gekeken gaat worden om ervoor te zorgen dat Feyenoord niet benadeeld hoeft te worden in de Beker.

21 december 2013 om 11:48

De Kuip is al jaren het decor voor de finale. Dat betekent echter niet dat Feyenoord dan ook direct de thuis ploeg is. Feyenoord kan netzo goed de uitspelende ploeg zijn.
Tijdens de finale is het dus niet zo dat alleen het uitvak beschikbaar is voor de andere club naast Feyenoord. Dan is de ene helft voor Feyenoord en de andere helft voor de andere ploeg. In dat geval was dat dus Ajax.

Dat zou echter niet verstandig zijn en het zou ook niet goed gaan, helaas! Maar omdat Feyenoord geen recht had op dat thuisvoordeel is toentertijd besloten om het over 2 wedstrijden te doen.
Dit zelfde zou gebeuren als de bekerfinale altijd in Amsterdam zou worden gespeeld.

Ik snap dat het vervelend was voor de Feyenoorders, maar je mag en kan niet de wedstrijd afpakken van de Ajacieden in dat geval.

20 december 2013 om 12:26

Villaboas. Als je even de regels door zou lezen dan wist je dat die finale en deze kwartfinale 2 compleet andere situaties zijn. Er is nu gewoon geloot. 1 club heeft het thuisvoordeel en dat moet je ze niet afpakken door ineens 2 wedstrijden te doen. Een finale is neutraal!

21 december 2013 om 10:09

Feit is dat er destijds een uitzondering is gemaakt voor Ajax vanwege deze regeling met supporters, omdat bleek dat Ajax onterecht werd benadeeld door deze regeling.
Waarom zou er geen uitzondering gemaakt kunnen worden voor Feyenoord als blijkt dat zij benadeeld worden door deze regeling?

En ja, uitzondering, dat gelul over neutraal terrein voor de finale is onzin. Utrecht en Roda moesten ook gewoon in de kui tegen Feyenoord een finale spelen.

21 december 2013 om 14:58

@ threelions

Jij snapt er niet niet veel van of wel?
De finale is altijd op neutraal terrein. Dat het in de Kuip gespeeld wordt wil niet zeggen dat Feyenoord dan het voordeel heeft als zij in de finale staan. Finale wordt altijd in de kuip gespeeld. En met Feyenoord - Roda, zijn de fans gewoon 50/50 verdeeld. Met Ajax is het toen over 2 wedstrijden gedaan omdat er anders helemaal geen Ajacieden in de Kuip aanwezig zouden zijn. En nogmaals, die finale is neutraal, vandaar de keuze op 2 wedstrijden. Nu is het een kwartfinale, en Ajax heeft het thuisvoordeel geloot.
Dus zou het onzin zijn om over 2 wedstrijden te spelen, want dan is dat thuisvoordeel weg. Ik hoop wel gewoon dat Feyenoord fans weer toegelaten mogen worden in de Arena, dat zou ook de meest juiste oplossing zijn en het eerlijkste.

20 december 2013 om 12:55

Riep je dat ook bij Hracles uit? Meen dat daar het uitvak ook leeg was.

20 december 2013 om 13:24

Dat was op initiatief van Feyenoord.

20 december 2013 om 14:04

Okay top, vaker doen ;-)

Wist het niet, vandaar dat ik het ietwat twijfelend vroeg.

20 december 2013 om 14:42

Dan vind ik ook dat de Feyenoordvak in de Arena leeg moet blijven. Tijdens de competitie verkopen bij clubs de kaarten aan hun eigen fans, maar omdat dit "eenmalig" is, dan moet Ajax ook die kaarten niet verkopen. Anders hebben ze toch weer paar duizend extra fans die hun aanmoedigen.

20 december 2013 om 15:16

@ fx22, het is geen Feyenoordvak, het is het uitvak

Denk je echt dat die 3000(??) extra supporters het verschil gaan maken dan? Feyenoord verkoopt bij de competitiewedstrijd Feyenoord-Ajax toch ook die extra kaarten van het uitvak? Ik zou het sowieso een goed moment vinden voor een proef, zoals ik hierboven al heb aangegeven. Burgemeester vd Laan staat er wel voor open denk ik.

20 december 2013 om 21:49

Bij een competitiewedstrijd is dat anders. Want er is een thuis en uit. Maar ja die 3000 maakt wel wat uit, want wat is het voordeel voor Feyenoord om 3000 man extra tegen je te hebben.
Regels zijn dat de uitclub x aantal toeschouwers mag meenemen. Doen ze dat niet, dan blijft die vak leeg. Zie tegen Heracles...

Volgens mij is iedereen inmiddels wel voorstander, behalve Aboutaleb en een stel voetbalhaters die graag met hun vingertje wijzen naar alles dat niet keurig in de maat loopt met de rest van de moraalridders. Nu is het tijd om ze weer toe te laten, anders nooit meer. Het heeft lang genoeg geduurd, het is hoog tijd dat de klassieker weer een wedstrijd wordt. Ik ga er de laatste jaren heen alsof we tegen elke willlekeurige tegenstander spelen. Zonder uitpubliek is er geen zak aan.

20 december 2013 om 12:32

Tja.. ergens ook begrijpelijk. Als we recent kijken naar Ajax-"supporters" die betrokken waren bij ongeregeldheden met o.a. Celtic en AC Milan, kan ik er best inkomen dat Aboutaleb er niet om staat te springen.

Anderszijds.. vrijwel elke club heeft een aantal rotte appels..

20 december 2013 om 12:41

voorbeeldje de klok horen luiden en niet weten waar de klepel hangt. Ajacieden zijn niet per se lieverdjes maar mensen als jij gaan weer af op de eerste beste sensatie berichtgeving. Na Ajax Celtic zijn een stel kinderen in alle uithoeken van het land van hun bed gelicht. Mensen uit kuttjerkstadeel en schubbetieteveen die ook een dagje naar de grote stad kwamen om herrie te schoppen. Die zie je ws. nooit meer bij ajax en terecht. In Milaan is alles behalve bewust de onrust gezocht, lees het echte verhaal maar na. Als je op zulke roddels moet besluiten geen supporters bij de klassieker toe te laten is je meetlat wel erg krom.

20 december 2013 om 12:44

En ja... zo zwart-wit kijken dus ook onze beleidsvoerders! (helaas)

20 december 2013 om 12:51

@ Jansen Joenite

Dat was zeker niet goed. De supporters die zich misdragen (hebben) moeten ook keihard, echt keihard, aangepakt worden. Of het nu gaat om Twente-, Ajax-, Psv, Feyenoord, Den Bosch-, MVV- of Go Ahead- supporters. Degenen die het verpesten, die moeten gestraft worden en het kan mij niet hard genoeg, maar supporters/voetballiefhebbers als jij (neem tenminste aan dat jij geen hooligan ben ) en ik moeten wel op een normale manier naar een voetbalwedstrijd kunnen gaan met supporters van de tegenpartij erbij.

Pak de groep aan die alle ellende veroorzaakt en niet, zoals nu gebeurt, de hele groep supporters. Ik weet niet hoe het voor Feyenoord supporters is, maar als Ajacied zeg ik; ik mis jullie in de Arena. De Klassieker is niet meer hetzelfde zonder uit- supporters. Zonder jullie kijken we naar een voetbalwedstrijd, maar het hoort meer dan dat te zijn. Het is een Klassieker en rivaliteit (op een normale manier) hoort daarbij. Rivaliteit tussen supporters ook.

20 december 2013 om 13:10

Absoluut De Toekomst, ik ben het helemaal met je eens. Het vervelende is ook dat dit soort "supporters" al vaak gestraft zijn en al eens aangepakt zijn. Ook bij mijn eigen club zie ik dat deze op een of andere manier alsnog overal van de partij zijn (met name beker of Europees). Regels zijn vaak nog te veel gericht op alleen de competitie (zie ook Mvv). Wetgeving schiet aan alle kanten veel te kort, waardoor dit kleine groepje het alsnog voor ons liefhebbers weten te verpesten. Ik kan er kwaad om worden als ouders met kinderen, of mensen op leeftijd niet meer naar het stadion durven om dit soort spookverhalen. Gelukkig zie ik ook wel positieve dingen de laatste tijd, zoals de glazen omheiningen weghalen tussen uit- en thuissupporters om zo het zich voor de uitsupporters beter te maken bij niet-risicovolle wedstrijden. Dit gaat vooralsnog erg goed en dit wordt wederzijds gewaardeerd.

Uiteraard horen er gewoon bij elke wedstrijd (klassieker of geen klassieker) uitsupporters. Daar zijn wij voetbalmensen het natuurlijk over eens. Helaas moeten beleidsbepalers een waardeinschatting maken van de risico's. En laat dat nou niet altijd hun beste kant zijn...

20 december 2013 om 16:35

Inderdaad, als men die rotte appels er een structureel uithoudt is er zoveel meer mogelijk. Dan kunnen de kosten voor veiligheid ook drastisch omlaag, want nu is het vaak abnormaal hoeveel ME er bij de Arena staat voor een wedstrijd tegen Twente of AZ (maar bijna altijd eigenlijk wel teveel). Het is echt te triest voor woorden eigenlijk, want een voetbalwedstrijd bekijken moet gewoon goed gaan....

Bij veel Europese duels lopen uit supporters ook gewoon door Amsterdam. Ik heb een shirt geruild met een Celtic fan en bier gedronken met een paar lui van Dortmund.. Waarom zou dat niet kunnen met iemand van een andere Nederlandse club? Als iedereen gewoon normaal doet is er nooit wat aan de hand (op kleine incidenten na, die blijven altijd).

Zorg dat die lui die het verpesten zich steeds moeten melden bij een voetbalwedstrijd van hun club, want dan zijn ze weg bij het voetbalstadion en denken andere mensen die hun dag even niet hebben wel 10x na voor ze iets geks doen.

Moet wel zo zijn dat je zekerheid hebt dat het goed gaat, bedoel anders is het dadelijk nog langer niet mogelijk om de klassieker normaal te spelen.

Gaat veel tijd en geld in zitten dus ben benieuwd of men dat wil, ik denk niet dat het gebeurd gezien de duidelijke taal die er eerder is gepredikt vooral uit Rotterdam.

20 december 2013 om 12:26

Als je zo denkt kan je publiek bij voetbal uberhaupt wel verbieden. Evenementen waar duizenden mensen op af komen zijn nooit zonder risico's. Zekerheid heb je nooit gehad en zal je nooit krijgen. Beleidsbepalers moeten eens zorgen voor doeltreffende wetgeving, dat lost problemen op. Supporters weigeren is gewoon een heel trieste maatregel die je elders in Europa niet of nauwelijks tegenkomt.

20 december 2013 om 12:32

Beide supportersgroepen willen weer uitsupporters.
Dan is het aan beide om in iedergeval de eerste wedstrijd met uitsupporters netjes te laten verlopen.
Dus niet meteen hamas en dat soort ongein.
Geld hoort geen issue te zijn aangezien het onder de openbare orde valt.
Mensen die zeggen ''dat kost mij geld'' nee dat is niet zo, je betaald nog altijd hetzelfde percentage belasting, dat gaat echt niet omhoog door 2 wedstrijden in het jaar.

20 december 2013 om 14:09

Het probleem is dat de "supporters" die het verknallen geen deel uitmaken van die supportersvereniging dat zijn gewoon hooligans die er alleen maar op uit zijn om te vechten.

De echte fans en daar schaar ik de mensen van de supportersvereniging onder die zijn en puur om hun club te steunen, dat kleine groepje dat er niet komt voor het voetbal die moet je in kaart krijgen.

Zo lang je die mensen niet in beeld hebt en dat blijkt steeds maar weer vind ik het risico toch wel groot.

Dat is ook lekker zeg, begrijp me niet verkeerd. Ik ben voor de aanwezigheid van beide supportersgroepen tijdens de Klassieker.

Echter besloot Aboutaleb bij de meest recente Klassieker dat er geen Ajax supporters aanwezig zullen zijn, omdat de vijf jaar nog niet voorbij is. Nu legt de KNVB indirect druk op de Amsterdamse burgemeester via de media, en moet Ajax wel uitsupporters toestaan.

20 december 2013 om 12:27

de 5 jaar nog niet voorbij??

20 december 2013 om 12:33

Volgens mij is die periode met ingang van dit jaar voorbij.
Tevens is er niks meer gebeurd in de tussentijd.
V/d laan heeft al aangegeven het wel weer te zien zitten.
Nu de Amsterdamse burgervader van Rotterdam nog.

20 december 2013 om 12:53

Nou daar hoef je niet op te rekenen. Aboutaleb maakt er een sport van om de supporters te irriteren.

Wat mij betreft gewoon een keer proberen, maar wel bij beide wedstrijden.
dan kan je daarna gaan evalueren.

20 december 2013 om 14:32

Precies, desnoods met maar 300, en dat per jaar met 150 laten oplopen.
Mensen die goed in de boeken staan bij Feyenoord en Ajax als eerste toelaten, en gaat dit goed dan steeds die mensen voorrang geven bij het kopen van kaartjes.
Dat laatste is misschien wat extreem maar zo houd je als club wel overzicht.

Laat de supporters het maar bewijzen dat het wel kan! hou iedereen scherp in de gaten en pak de malloten op die het verstieren. Het is een paar jaar investeren maar zo haal je wel de relschoppers eruit.

Het zou me niks verbazen dat de supportersgroepen die Echt weer uitsupporters willen niet een actie bedanken om de goodwill te tonen. Het is tijd. Tijd om de confrontatie te laten gebeuren.

20 december 2013 om 13:13

Precies, de verantwoordelijkheid ligt ook bij de supporters zelf.

Spreek ze erop aan dat dit een kans is en dat mochten ze erachter komen dat er groepen zijn die het willen verkloten dat ze dit moeten melden bij de politie zodat deze kan ingrijpen.

En ook tijdens de wedstrijd zelf. Wanneer er mensen beginnen rotzooi te schoppen tijdens de wedstrijd dan moeten de eigen supporters ingrijpen want die groep verpest het voor ze allemaal.

Probeer het toch nog een keer.. Als het uit de hand loopt verzieken ze het wederom alleen voor zichzelf.. Dan weer 5 jaar niet naar de Klassieker..

20 december 2013 om 12:39

Precies, betere straf was geweest 5 jaar + 5 jaar voorwaardelijk.
Kunnen ze zich na 5 jaar niet gedragen? Dan hop.. nog 5 jaar erbij

20 december 2013 om 14:43

Ookal geef je 5+1000 jaar....het maakt niet uit. Onder invloed van alcohol weten ze niet eens wat 5 jaar is...

Denk niet dat de burgemeester van R'dam hier mee in stemt,hij had al een paar x gezegd dat het er de tijd niet voor was,en dat het veel geld spaarde. De burgemeester van A'dam was meer positiever.

Als Feyenoord, Knvb, de gemeente en Ajax alleen Feyenoordsupporters toestaan die gewoon komen om hun ploeg te steunen dan ben ik hier voorstander van. Maar die idiote hooligans die komen te rellen en de boel komen te verstieren voor 53.000 man mogen wat mij betreft in Rotterdam blijven. Dat zijn immers de mensen die het voor iedereen verpesten. Die mogen nooit welkom zijn.

Hoe dan ook hoop ik dat ze eindelijk mogen komen. Een klassieker zonder uitsupporters is een klassieker zonder kleur!

Kunnen clubs niet supporters selecteren? Een groep mensen die al lange tijd een seizoenskaart hebben zonder incident gepleegd te hebben? Dan beloon je trouwe supporters die goed gedrag vertonen en stimuleer je de overige supporters ook trouw te blijven en zich netjes te gedragen..

Of de supporters per kaartje een tientje extra laten betalen als borg voor eventuele schade. Op die manier heb je al geld om eventuele schade te dekken, stimuleer je de supporters om elkaar in het gareel te houden en, doordat kaarten duurder zijn, komt er misschien ook netter volk op af (maar dat geeft natuurlijk geen garantie).

20 december 2013 om 14:46

Dat zou een enorm goede oplossing zijn. Kaartenverkoop alleen voor seizoenskaarthouders die al 5 jaar geen problemen hebben gemaakt. Alleen komt het niet van 1 kant.
Als bijvoorbeeld 1600 Feyenoordfans zich goed gedragen maar door 5000 Ajaxfans worden uitgedaagd, tsja dan ga je weer iets krijgen.

Zou wel een optie zijn voor een "finale". Supporters van beide inlaten die geen strafblad of dergelijk hebben.

20 december 2013 om 16:07

Ja natuurlijk, maar voor hetzelfde geldt doet Feyenoord zo'n screening bij de supporters die hun naar de Arena laten gaat en Ajax doet het bij de supporters die om het uitvak heen zitten.. Dan is de kans dat daar iets escaleert redelijk beperkt lijkt mij..

Verder is het een mooie beloning voor de trouwe fans, een stimulans om je goed te gedragen en sportief voegt het natuurlijk wat toe; weer uitsupporters, dat wil iedereen toch?

Je heb gelijk dat het niet van één kant moet komen, maar dit lijkt mij een uitstekend begin. Combineer het wat mij betreft anders, nette fans die al een tientje borg betaalt hebben (dat zij terug krijgen als alles vlekkeloos verlopen is). Dan lijkt mij de kans op een incident zeer beperkt, tenzij er echt dingen mis gaan..

Toch blijft het allemaal te gek voor woorden dat ik aan dit soort maatregelen denk en supporters al niet mogen komen. Dit hoort gewoon te kunnen zonder al deze gekkigheid.

21 december 2013 om 14:13

Ja maar het is maar de vraag of clubs die supporters uberhaupt in hun bestand hebben staan. Degene die iets hebben uitgevreten hebben vaak al een stadionverbod en daarmee ook geen uitkaart. Daar zijn ze tegenwoordig best wel gul mee, zeker bij Ajax (geen idee hoe het bij Feyenoord gaat). Borg zou wel een idee kunnen zijn. Al geven ze wellicht niet om een tientje meer of minder.

21 december 2013 om 14:25

@ Afcaxx

Tientje kan ook 50 euro worden. Als uitgerekend wordt wat de grootst mogelijke schade kan zijn kan bepaald worden hoeveel per uitsupporter aan borg betaalt moet worden. Gewoon vooral de schade laten betalen, zodat ze weten wat het kost als ze het zouden slopen en een gezamenlijk doel hebben; die borg terug.

En over die supporters; gewoon iemand die bijvoorbeeld 5 jaar een seizoenskaart heeft belonen? Dat zal toch wel in het systeem staan? Dan heb je vaak wel de trouwe supporters te pakken en aangezien ze nog een seizoenskaart hebben, hebben ze in die 5 jaar (waarschijnlijk) niks uitgevreten.

Ach you can't ban a Feyenoord fan, er zullen genoeg in het stadion zitten, al is het nu wel tijd om ook eens uit supporters toe te laten. Heeft wel lang genoeg geduurd lijkt me zo.

De Knvb heeft makkelijk praten. Maar er moeten straks weer stewards en politie met gezinnen thuis die randdebielen uit elkaar houden met gevaar voor eigen leven. Het is dan nog net geen Lazio-AS Roma maar als het niet op een normale manier kan dan maar geen uit supporters mee.

20 december 2013 om 16:10

Bij de Arena niet hoor.. Bij ons kunnen de supporters veilig het stadion in, een Ajacied raken gaat ze echt niet lukken en andersom ook niet. Dat is van begin tot het eind goed gescheiden. Enige wat fout kan gaan is dat ze heel het uitvak en de horeca enzo slopen..

21 december 2013 om 14:17

Ik heb vrij vaak bij Ajax - Feyenoord en Feyenoord- Ajax gewerkt als steward. Nooit problemen mee gehad. Sterker nog, was een favoriet.

Als wij in maart weer naar de Kuip mogen in de competitie, kan Feyenoord in januari uitfans meenemen. Lijkt me een mooie test.

20 december 2013 om 13:25

Haha, jullie wel in de competitie naar De Kuip, wij niet in de competitie naar de Arena? Onzin natuurlijk. Deze wedstrijd staat sowieso los van de competitie.

20 december 2013 om 15:05

Hij bedoeld het niet zo, hij is alleen even vergeten dat Ajax - Feyenoord ook zonder uitsupps was, daardoor lijkt mij dat er ook geen Ajax uitsupporters zijn in Rotterdam.
Misschien vanaf volgend jaar weer?

20 december 2013 om 15:27

Je kunt ook niet 1 stad opzadelen met de eventuele ellende door het alleen in de beker te doen. Dan maar helemaal geen supporters dit seizoen. Vergeet niet dat de burgemeester van Rotterdam het heeft verpest deze zomer. Helaas voor ons allemaal.

20 december 2013 om 16:16

@ Fr_jurre

Er zaten gewoon Feyenoord supporters in de Arena hoor, net zo goed als er dadelijk Ajacieden in de Kuip zitten Alleen niet in een specifiek uitvak.

Verder is het toch eerlijk? Allebei een duel tegen elkaar met uit supporters.. Dat het om een andere prijs gaat maakt niet veel uit, althans, voor mij niet..

Gewoon supporters joh. Heerlijk, 1600 man in het uitvak, niets klinkt mooier dan Mijn Feyenoord in de Arena. Dit is meteen een mooie test of het goed kan gaan.

Wat een geweldige loting. Gewoon meteen volle bak, vol adrenaline, in plaats van die gezapige potjes. Ik had het uiteraard wel nog veel leuker gevonden als het in De Kuip was, had ik weer een mooie wedstrijd voor de boeg, We zijn uiteraard de underdog, maar daarom is winnen in de Arena winnen dan weer veel leuker.

20 december 2013 om 15:00

Moet Feyenoord eerst beter gaan spelen anders zijn we kansloos.

21 december 2013 om 11:52

In de beker ben je nooit kansloos. In de beker is het alles of niets, schroom van je af gooien en 90 minuten gewoon gaan. Verlies je, niks aan de hand. Win je, dan win je de beker. Het is niet voor niks dat veel amateurverenigingen de eerste ronde doorkomen tegen een Jupiler League club bijvoorbeeld. Als ze eenmaal weten dat ze tegen zo'n ploeg moeten, gaan ze er vol voor. Ze hebben niks te verliezen.

Laten we wel wezen, in de Arena hebben we niks te verliezen. Je bent gewoon de underdog als Feyenoord zijnde, dus voetballen zoals we dat kunnen en we kunnen Ajax gewoon hebben. We zijn voetballend gerust niet minder.

Zal me niks verbazen als dit als een soort van test zal worden gezien. Brn benieuwd. .

Het zou natuurlijk mooi zijn als het weer eens kon. Dit is misschien wel een leuke test, hopelijk zonder ongevallen. Wanneer beide supportersgroepen zich weer niet kunnen gedragen geef ik beide burgemeesters gelijk, wanneer de kosten zo ontzettend hoog zijn om hooliguns in bedwang te houden kunnen de Feyenoorders beter thuis op de bank kijken.

De Amsterdamse burgemeester wou tijdens de competitie ook al feyenoorders toelaten, maar die van Rotterdam was hier op tegen.. Als dat wederom het geval is tja dan heeft feyenoord pech en wordt dr wedstrijd zonder uitpubliek gespeeld

21 december 2013 om 11:53

Als hij het weer doet, verziekt hij het voor zichzelf. Hij zal zich niet populair maken binnen Rotterdam. Hij heeft het inderdaad al een keer gedwarsboomd, maar het wordt nu tijd dat de supporters mee mogen. Dat moet hij zelf ook in gaan zien.

Duel maar gewoon over 2 duels spelen en beide geen uitsupporters. Zou raar zijn om in de competitie overdag het niet toe te staan en savonds voor de beker wel. Benieuwd waar het gaat eindigen, zal wel in voordeel van Ajax worden, 1 duel zonder Feyenoord publiek...

21 december 2013 om 13:11

Waarom? Ajax wil Feyenoord supporters erbij, de Knvb wil Feyenoord supporters erbij en de burgemeester van Amsterdam wil Feyenoord supporters erbij. De enige reden dat Feyenoord supporters er alsnog niet bij zijn kan uit Rotterdam komen.

Verder is het normaal gesproken één duel zonder Feyenoord supporters, maar vanuit Amsterdam en Zeist wordt initiatief genomen om Feyenoord supporters weer toe te laten bij een Klassieker in de Arena.

Ik hoop maar dat de "fans" zich nu wel fatsoenlijk kunnen gedragen, dat zou echt mooi zijn.

Gaat nooit gebeuren Aboutaleb heeft Rotterdam vern**kt de sfeer in de stad is zwaar gedaald politieagenten zijn net afgerichte honden amper evenementen of feesten, er staan meer camera's in west dan in de meeste gevangenissen. Neeeej Aboutaleb kan de druk van de grote stad niet aan. Ik hoop dat zijn tijd als burgervader snel is afgelopen.

21 december 2013 om 13:15

Even een vraagje, hoe komen uitsupporters de Kuip in? Heeft dat er nog iets mee te maken dat Aboutaleb het niet ziet zitten en Van der Laan wel?

Bij ons kunnen jullie uit de trein direct het stadion richting het uitvak, zonder dat Ajax supporters jullie iets kunnen doen en andersom. Dat is natuurlijk wel een groot voordeel, want dan escaleert het sowieso niet direct tussen de supportersgroepen.

Kunnen Ajax supporters ook het stadion in zonder Feyenoord supporters tegen te komen of is dat niet te doen?

21 december 2013 om 14:34

De Toekomst

Uitsupporters moeten via het perron door een tunnel naar het uitvak. Alleen tussen het perron en de Feyenoord-supporters zit een hek,en daar staat het altijd vol met m.e.. Dus supprters kunnen wel dingen naar elkaar gooien oid. Als de uitsupporters uit de trein stappen,moeten ze via een loopbrug naar het perron,en dan kunnen beiden supporters groepen elkaar zien.

21 december 2013 om 14:50

Dat zal ook wel een rol spelen. Bij Ajax is dit anders geregeld. Heb bij de Klassieker wel eens Ajacieden met stenen zien gooien naar Feyenoord supporters, maar dat was echt absoluut kansloos. De Feyenoord supporters kunnen veilig het stadion in en uit, bij ons is dat dus iets beter geregeld. En dat maakt het voor Van der Laan makkelijker om in de media te zeggen;'laat maar komen'.

21 december 2013 om 21:04

Die kunnen ze dichtmaken, gewoon doeken er omheen gooien.
Bij het uitvak kan je elkaar ook altijd zien, behalve als het risico wedstrijden zijn dan zit er een rode lap tegen het 'glas' van het uitvak.

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren