Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Maradona streept zeven namen weg en heeft WK-selectie rond

Laatste update:

Diego Armando Maradona heeft woensdagavond de 23 namen van de WK-selectie van Argentinië wereldkundig gemaakt. De voorselectie van de Argentijnen bestond eerst uit dertig spelers. Voor de Zuid-Amerikaanse grootmacht begint de eindronde in Zuid-Afrika op 12 juni tegen Nigeria, waarna Zuid-Korea en Griekenland nog volgen.

/

Fabricio Coloccini (Newcastle United), Juan Insaurralde (Newell''s Old Boys), Juan Mercier (Argentinos Juniors), José Sosa (Estudiantes de la Plata), Jesús Dátolo (Olympiacos Piraeus), Sebastián Blanco (Lanús) en Ezequiel Lavezzi (Napoli) zijn de laatste zeven afvallers in de selectie van Maradona.

De basiself van Argentinië herbergt weinig verrassingen. Maradona borduurt voort op de vriendschappelijke interland tegen Duitsland, dat op 3 maart in München met 1-0 ten onder ging. Doelman Sergio Romero en de verdedigers Nicolas Otamendi, Martin Demichelis, Walter Samuel en Gabriel Heinze vormen de defensie.

Jonas Gutierrez en Angel Di Maria krijgen een rol op de flanken. Net als tegen Duitsland maken Javier Mascherano, Juan Sebastián Verón, Lionel Messi en Gonzalo Higuaín het elftal van la selección albiceleste compleet.

De WK-selectie:

Doel: Sergio Romero (AZ), Mariano Andujar (Catania), Diego Pozo (Colon).

Verdediging: Gabriel Heinze (Olympique Marseille), Martin Demichelis (Bayern München), Nicolas Otamendi (Velez Sarsfield), Walter Samuel (Internazionale), Clemente Rodriguez (Estudiantes de la Plata), Nicolas Burdisso (AS Roma), Ariel Garce (Colon)

Middenveld: Javier Mascherano (Liverpool), Jonas Gutierrez (Newcastle United), Ángel Di María (Benfica), Mario Bolatti (Fiorentina), Juan Sebastián Verón (Estudiantes de La Plata), Javier Pastore (Palermo), Maxi Rodriguez (Liverpool)

Aanval: Lionel Messi (Barcelona), Gonzalo Higuain (Real Madrid), Carlos Tévez (Manchester City), Sergio Agüero (Atlético Madrid), Diego Milito (Internazionale) en Martin Palermo (Boca Juniors)

De zwakste linie van Argentinië is ...

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Martin Palermo wel mee maar Lavezzi niet? Ik zou eerder voor Lavezzi gaan. Palermo is vast gekozen omdat hij bij Boca Juniors speelt, de thuishaven van Maradona. Grappige is natuurlijk ook dat er geen enkele speler van River Plate is gekozen

De voorhoede van Argentinië is denk ik ook het sterkste van het WK. Het vloeit van de kwaliteit!

19 mei 2010 om 22:34

Het zijn wel allemaal dezelfde spelers... snel, behendig, klein en een tikkeltje egoïstisch dat kan wat mij betreft een probleem worden.

19 mei 2010 om 22:46

Wie noem jij klein? Verwacht jij soms boomlange spitsen zoals Ibrahimovic en Crouch? Als je in het algemeen wil kijken, dan zijn Messi en Agüero aan de korte kant, maar de rest is dat zeker niet. Behendigheid is iets wat meestal ten goede komt voor het team, daar verwacht ik geen problemen voor Argentinië en of ze allemaal zo snel zijn is te betwisten. Ik vind deze spelers niet van hetzelfde type.

19 mei 2010 om 23:06

Nou ik vind tevez niet echt de grootste hoor.

19 mei 2010 om 23:35

Ja, maar het lijkt mij sowieso allemaal los zand. Individueel aardig maar dan zie ik Burdisso staan; Die man maakt altijd overtredingen en dan zie ik geen Cambiasso en Zanetti. 2 mogelijke CL winnaars en die laat je dan voor het gemak maar even thuis.

En, welke opstelling willen ze dan spelen?? het beste lijkt mij 4 - 4 - 2, maar een 4-5-1 zou ook niet misstaan?

Aardige selectie, daar niet van. Op een bepaalde manier moet ik aan Nederland denken, maar ons middenveld is sterker bezet denk ik.

Romero
Rodriguez
Samuel
Demichelis
Heinze
Mascherano
Messi
Maxi
Di maria
Agüero
Higuain
20 mei 2010 om 00:20

mentalist,

Ik zou de precieze opstelling niet zo 1, 2, 3 kunnen noemen maar al wil je optimal gebruik maken van de voorhoede en met name Messi (iedereen wil Messi bij Argentinië zien zoals hij is bij Barça) dan zou ik een 4-3-3 opstelling hanteren en de verdedigers dicht opvoeren aan het middenveld en de middenveld weer steun geven aan het aanval. Ik denk dat zo Argentinië het ver zou kunnen schoppen!

20 mei 2010 om 11:44

@ mentalist ...
Inter supporter zeker ???
En nog steeds natrappen naar Roma?
Knap ...

On:
Cambiasso staat centraal op het middenveld ... daar is Argentinië sterk genoeg. Esteban heeft te weinig kwaliteit om daar te concureren.
Zanetti had wel een plaatsje verdient ... maar leunt qua leeftijd misschien iets te dicht bij Maradonna zelf aan. Te bedreigend voor El Diego?

Buiten Lavezzi ipv Palermo zou ik niet veel aan de selectie veranderd hebben ...
Belangrijkste blijft er een hecht team van maken ... zal niet eenvoudig zijn.

19 mei 2010 om 22:43

Mede om die reden (boca juniors) inderdaad, maar bovenal moet Palermo gaan fungeren als pinchhitter om in hoge nood nog een doelpunt te forceren
daarin schat ik hem, met al z'n ervaren, door kopkracht en schotkracht hogeri in dan lavezzi, die trouwens ook behoorlijk lekker kan dribbelen....maar daar zijn Messi, Aguero, Di Maria en Tevez al voor. Lekker luxeprobleem

Zeer Sterkte Selectie,en dan zijn toppers zoals Cambiasso en Zanetti gewoon thuis gelaten ,
Voor mij is dit een van de favorieten voor het Wk samen met Spanje!!

19 mei 2010 om 22:32

Die zijn thuisgelaten omdat hij dus niet zo goed heeft geselecteerd, 2 spelers die CL finale spelen en voorheen altijd er bij zaten en zo veel kwaliteit en ervaring met zich meebrengen, die Maradona is gek.

Neemt niet weg dat de aanval heerlijk is, alleen is onze basis-voorhoede met de 'grote 4' minstens net zo goed en ik vind zelfs beter

19 mei 2010 om 22:49

Ach komop zeg beetje objectief graag.. messi, higuain, di maria en gutierez ?? die van nederland beter ?? ik denk dat je of gutierez of di maria onderschat.. (van higuain en messi verwacht ik dit namelijk niet, en een andere reden kan er niet zijn)

Deze selectie is natuurlijk goed.. maar het had zeker beter gekund. We kunnen er alleen niks meer aan veranderen en we zullen het hiermee moeten doen. Maradona geloofd in deze spelers dus zullen de fans dat ook moeten doen. Ik hoop alleen wel dat hij Tevez zal laten spelen ipv Higuain. Higuain is veel egoistischer en Messi is al creatief genoeg.. ipv Tevez zou Milito ook heel goed daar kunnen spelen. Anders heb je alleen dezelfde type spelers voorin.

19 mei 2010 om 22:56

Ik onderschat niemand, want ken ze zeer zeker en volg ze ook heuswel alleen het is mijn mening en eerlijk gezegd zonder dat ik door me oranje bril kijk. De 4 die ik er mee bedoel zijn allemaal van een ongekende kwaliteit en spelen allemaal bij 1 van de grootste clubs ter wereld en alle 4 basis en alle 4 zeker belangrijk voor hun elftal zo niet, de belangrijkste speler van het elftal dus ik weet niet waarom ik hier objectief moet kijken als wat ik nu zeg gewoon feiten zijn en daarnaast mijn mening is dat ik ze zelf beter vind samen dan de voorhoede van Argentinie.

20 mei 2010 om 01:03

Ach doe toch normaal 'objectief kijken'

Nederland is een Mickey Mouse competitie maar Gutierez is van topniveau?? Deze gast heeft een seizoen lang in de 2e divisie van Engeland gespeeld. Dan heeft Anita nog op een hoger niveau gespeeld ( Uefa Cup ).

Elke blinde kip kan zien dat je hem eruit moet halen en Messi een linie moet laten zakken. Zet een Tevez naast Hinguain neer ( Speler met boddy en een creatieve speler ) en dan heb je een geweldige voorhoede. Zolang Maradona daar aan het roer staat ( met dit soort fratsen ) worden ze geen Wereldkampioen

Ja, maar ik moet nog zien of het wat wordt. Inderdaad vreemd dat Lavezzi niet mee gaat, maar als je ziet dat Maradonna ook geen Cambiasso en Zanetti meenemt is het niet eens zo raar meer.

Maradona is echt geen coach, tactisch niks en laat toppers zoals Cambiasso, Zanetti en Lisandro Lopez thuis. Buiten Messi, verwacht ik niet veel van Argentinie, dankzij Maradona.

19 mei 2010 om 22:32

Als je Higuain, Palermo en Milito hebt dan heb je een Lopez niet nodig. Die hele aanval overstroomt van de kwaliteit dan vallen er spelers af. Jij als OL fan ziet dat misschien niet maar toch is het zo. Bovendien laat messi juist niets zien bij Argentinië dus snap ik niet dat je veel van Messi verwacht. Ik hoop wel dat hij uitblinkt, maar ik heb mijn twijfels.

Wel is het apart dat hij Cambiasso niet meeneemt. Maar we zullen zien hoe het zich uitbetaald.

19 mei 2010 om 22:35

Precies waarom palermo 36 meenemen en Lisandro Lopez in zijn kracht van zijn leven thuis laten. Sorry maar een speler van Boca verkiezen boven een topspits uit de france compitie dat begrijp ik niet. Vervolgens laat hij camiasso en zanneti thuis. Argentinie verpest zijn eigen kans op het winnen van het WK door maradona aan te stellen.

19 mei 2010 om 22:53

Inderdaad, Lisandor is speler van het jaar in Frankrijk, heeft er een schitterend eerste jaar bij Lyon opzitten waar hij meteen is gebombardeerd tot de sterkhouder van het elftal en dat tegenover een oude Palermo die bij Boca Juniors speelt? Ik zeg het nog eens, Maradona is een legende als speler maar als trainer niet veel waard.

19 mei 2010 om 23:20

Palermo meenemen is ronduit vreemd, Lisandro niet meenemen is te begrijpen.

In eerste intsantie dacht ik dat hij zeker Lavezzi ipv Palermo mee moet nemen. Maar ik ben tot de conclusie gekomen dat Maradona beter Palermo thuis kan laten voor een verdedigende middenvelder (of een centrale allround middenvelder), bijvoorbeeld Cambiasso. Argentinie heeft slechts 2 echte zware centrale middenvelders in de ploeg... weinig

Pastore is toch meer een anavallende jongen?
En Bolatti?

Het lijkt me vrij duidelijk dat de keeper het zwakste is van die hele ploeg. Een drama verdediging, dus eigenlijk als je het middenveld voorbij bent, kom je aan bij het leukste onderdeel van Argentinië.

In de aanval kan hij ook nog beschikken over Tevez die afgelopen seizoen ook op dreef was en ik denk dat er wel een roulatie gewenst is daar in de voorhoede.

19 mei 2010 om 23:14

En dat is dus niet veel verschil met Nederland. Aanval die overloopt van kwaliteit. Middenveld dat prima meekan en een (relatief) slechte verdediging. Precies hetzelfde dus als Argentinie, maar toch noemt iedereen Argentinie als kanshebber en als iemand zegt dat Nederland kanshebber is, moeten we objectief kijken. Qua selectie doet Nederland echt niet onder voor 'titelkandidaat' Argentinie.

19 mei 2010 om 23:49

Alleen het verschil is dat Argentinië altijd wel beter presteert dan Nederland.
Waarom Nederland nooit als favoriet wordt gezien? Omdat wij nooit meedoen voor de titel! Ik vind zelfs Duitsland meer kans hebben dan Nederland om de halve finale te halen, terwijl die Duitsers zeker geen beter team hebben dan Nederland maar omdat die duitsers een echt team zijn en voor elkaar strijden komen ze verder, dat moet ik nog wel eens zien bij Nederland...

20 mei 2010 om 01:45

Er zijn maar 4 echte grote voetballanden die er bijna altijd staan op de Wk's en dat zijn: Brazilie,argentinie,italie en Duitsland. Deze landen zijn ook de meest succesvolste landen als je kijkt naar de titels die ze hebben gewonne. Nederland wordt niet als favoriet gezien weetje waarom ? Nederland kan je eigen een beetje vergelijken met Arsenal. Altijd heel erg verzorgd en mooi voetbal spelen maar prijzen pakken ho maar. Je wint heel veel respect af bij de liefhebbers, maar om echt bij de grote jongens te horen wordt er toch echt wel naar de prijzenkast gekeken.

20 mei 2010 om 09:56

@guthixx

De verdediging net zo slecht als de Argentijnse , dus niet!. Bij Argentinië spelen al die jongens basis op een heel hoog niveau. Bij ons spelen Van der Wiel, Anita en Gio in de eredivisie en Boulha, Ooijer en Braafheid spelen niet eens bij hun clubs. Zitten heel vaak op de bank. Verder zijn Heinze, Demichelis en Samuel kampioen geworden en kan een van de laatste twee nog Champions League winnaar worden. Onderschat de defensie niet van de Argentijnen, die is beter dan die van ons.

20 mei 2010 om 15:44

En toch denk ik wel dat ik liever het respect heb van de voetballiefhebber dan dat we het WK met 2 x 1-0 en verder allemaal 0-0 en penaltys winnen hoor.

Het is een moeilijke keus, maar ik kijk toch liever een leuke wedstrijd en dan onterecht een keer verliezen dan de overwinning met 6 dramatische wedtsrijden.

De selectie van Argentinië kan je een beetje vergelijken met de selectie van Nederland. Een goede aanval maar een zwakke verdediging

19 mei 2010 om 22:44

noem jij dan is een "sterke" verdediging, over de keeper ben ik het eens dit is nou niet echt een top doelman maar over de verdediging?
dat valt allemaal wel mee bijna alle verdedigers zijn sterk en hebben europees heel erg veel ervaring.
en wat is er dan zwak aan de nederlands defensie? mischien de links-back waar waarschijnlijk de oude Gio word opgesteld waar Braafheid en Anita sterker zijn op deze defensie.
Bijna iedere topclub zou wel een van deze verdedigers er graag bij hebben dus daar is niks mis mee.

nou ik zou messi lekker vanaf rechts doen en dan milito naast higuain.
verder ziet dit elftal er wel degelijk goed uit hr al is de coach niet sterk(wel mijn voetbalheld als speler)al zou ik veron ook niet laten spelen maar had ik cambiasso gwn meegenomen.

Met deze coach ben je bij voorbaad kansloos

precies 11 spelers, en dan heb je een dramatische bank.. wat wil hij bereiken met 3 blessures? een afstraffing inderdaad

Is die Gutierrez nou zo goed dat hij in de basis staat boven Aguero en Tevez bijvoorbeeld?
Heb hem eerlijk gezegd nog nooit zien spelen.

Verder wel de logische afvallers, ik was al bang dat hij Tevez en Samuel liet afvallen ofzo je weet het nooit met hem

19 mei 2010 om 22:53

Hij zal aanvallend zeker niet beter zijn.. maar Gutierez werkt heel hard, en is een echte teamspeler. Als je 4-4-2 speelt zullen je flankspelers op een wk ook moeten mee verdedigen. Di Maria is erg goed.. en als je dan een werkpaar a la Gutierez aan de andere kant hebt, komt het met mannan als Mascherano en Veron in het centrum wel goed bij deze ploeg. Ik ben juist bang dat de backs (heinze; te oud.. Otamendi; geen ervaring) en de keeper het grote probleem zullen zijn bij Argentinie.. we zullen zien!

ik vind het toch érg jammer dat hij o.a.: Lavezzi, Riquelme, Cambiasso, Zanetti, Lisandro & Coloccini thuislaat...
Bij riverplate spelen ook niet écht toppers vind ik zelf dus logisch dat hij van River geen spelers meeneemt.

19 mei 2010 om 23:10

Wat wil je als Boca-juniors fan !

On: Argentinië heeft nog altijd een betere verdediging dan Nederland , hoor ! Daarnaast begrijp ik gewoon niet dat iemand Zanetti en Cambiasso kan thuislaten , maar het zal aan mij liggen !

20 mei 2010 om 21:20

Ustari ook niet goed genoeg bevonden? jammer. volgens mij kan je hem er wel bij hebben.

Cambiasso en Zanetti thuislaten, naar mijn mening heb je er dan als coach niet veel kaas van gegeten. Maar we wisten natuurlijk al dat Maradona, met alle respect, een coach van niks is.

op de wereldaanval na vind ik niet veel aan deze land. in de verdediging vind ik alleen samuel goed
en middenveld mascherno en dimaria maar dat is gewoon een links/rechtsbuiten speler

Vreemd. Bij de poll zijn er gewoon mensen die vinden dat de zwakste linie de aanval is. Misschien de poll verkeerd gelezen?

Ik mis in deze selectie toch wel namen als Javier Zanetti, Cristian Ansaldi en Lucho Gonzalez.

Ongelofelijk dat je Cambiasso ( een van de beste verdedigende middenvelders van de wereld) en Zanetti thuis laat...

Gewoon een hele goede selectie alleen wil wel weten of ze het qua team goed doen op het WK.

Cambiasso en Zanetti, twee belangrijke schakels voor Inter, hebben tegen de beste spelers al gespeeld en waren ze de baas, twee wereldvoetballers die niet meegaan, Maradona moet wat minder snuiven.. Ik mis ook al Luchó Gonzalez, een middenvelder die goed van pas kan komen, de aanwezigheid voor Otámendi is mooi, een prima talentje achterin, Lisandro ook al thuis? Succes Argentinië, dit gaat niet makkelijk worden..

Raar dat hij Bolatti meeneemt die bij Porto en Fiorentina de bank heeft warm gehouden en Lavezzi thuis laat.
Lavezzi past prima in het systeem van Argentinie en is een prima back up voor flankspelers als Di Maria, Messi en Tevez.

Andujar
Gutierrez
Otamendi
Samuel
Heinze
Mascherano
Veron
Messi
Higuain
Di Maria
Diego Milito

Deze pagina zal wel vol komen te staan met gefrustreerde Zanetti-fans. Vooropgesteld, ik vind ook dat Zanetti thuishoort in deze selectie. Maar de keuze van Maradona is verdedigbaar. Hij wil namelijk spelen met een 'platte' defensie. Dat wil zeggen, geen vleugelverdedigers die veel voorin komen. De vier man die Maradona achterin gaat opstellen (otamendi, Samuel, Demichelis, Heinze) zijn van origine allemaal centrale verdedigers. Daarin past geen Zanetti, en ook geen Zabaleta.

Die Otamendi is waarschijnlijk de minst bekende naam in het basiselftal, maar zeker niet de minste. Deze jongen kan echt verdedigen, in de meest pure zin van het woord. Veel mensen rekenen Maradona af op het selecteren van veel spelers uit de eigen competitie, maar ondertussen kent men de spelers alleen van naam of dat zelfs niet eens. Argentinië heeft een hele competitieve nationale competitie. Otamendi is een naam, maar er lopen nog zoveel meer rond. Wie Estudiantes een beetje heeft gevolgd (de ploeg die Barcelona zo liet zweten in de wereldbeker) weet dat daar een spits rond loopt die makkelijk bij deze selectie had kunnen zitten: Boselli. Sowieso getuigt het van hypocrysie om deze spelers makkelijk aan de kant te schuiven als zijnde minder dan spelers uit Europa, terwijl we zelf weten dat ook Nederland zoveel spelers heeft uit de eigen competitie die niet daarom per se minder zijn dan spelers uit het buitenland (ik noem Van der Wiel, De Zeeuw, Lens)

20 mei 2010 om 10:48

@ Golazo9:

Jij hebt er verstand van!

Otamendi is een pure verdediger die, als hij de bal heeft, zo spoedig mogelijk de bal weer afstaat aan een medespeler.. Van nature is hij een centrale verdediger, maar kan ook als pure verdediger aan de rechterkant spelen..

Estudiantes heeft Boselli en Veron, wat niet de minste voetballers zijn en Velez heeft nog Otamendi en als aankomend talent Cristaldo.. Van Papa (ook Velez) ben ik niet echt gecharmeerd en gelukkig zit hij nu niet bij de selectie van Maradona, hoewel hij redelijk vaak gebruikt werd.. Lanus had met Salvio en Blanco twee uitstekende spelers, maar Eduardo Salvio is nu naar Atletico Madrid vertrokken..

Guiterrez is voor mij een raadsel.. Maradona heeft gezegd dat hij, ondanks degradatie met Newcastle, voor Guiterrez altijd een plek vrij had in zijn basiselftal.. Persoonlijk zie ik liever Messi aan de rechterkant met Tevez en Aguero in de spits of Pastore of Blanco naar de rechterflank..

Ik heb het gevoel dat Argentinie voor een stunt kan zorgen in Zuid-afrika, alleen centraal op het middenveld heb je Mascherano en Veron.. Mocht er eentje wegvallen, dan heb je geen capabele vervanger voor handen..

20 mei 2010 om 11:06

Je hebt een goed punt met je pure verdedigers, alleen de pure verdedigers Heinze en Demichelis zijn zeker niet de snelste (samuel iets meer en Otamendi ken ik niet). Met snelle beweegbare (vleugel)aanvallers zie ik problemen ontstaan voor Argentinie.

Het voordeel van een Zanetti is juist zijn aanvallende impulsen. je kan het dus ook zo zien dat de aanvaller achter de verdediger aanmoet, iets waar aanvallers een hekel aan hebben.

Vindt je het gek dat messi niet goed speelt bij argentinie, wat een een middenveld. De verdediging ziet er ook niet sterk uit. Dit argentinie maakt geen kans op het WK. Alleen de aanval is van wereldklasse en dan twijfelt maradona of hij milito moet meenemen of ene palermo van 36jaar. Als je het mij vraagt is maradona nog steeds niet afgekickt of hij wilt dat argentinie zijn gouden onthoudt en niet die van de nieuwe generatie, want als speler van de argetijnse compititie meeneemt terwijl er Europese toppers klaar staan ben je niet helemaal 100.

Dit Argentinie is goed genoeg om Wereldkampioen te worden vind ik.
Ik zou met dit opstelling gaan spelen:

Romero
Burdisso
Demichelis
Samuel
Heinze
Mascherano
Gutierrez
Messi
Veron
Tevez
Milito
19 mei 2010 om 23:07

Met di maria zet je wel een hele sterke pion op de bank

19 mei 2010 om 23:26

Geen di Maria? Deze opstelling lijkt me wat beter denk ik.

Romero
Burdisso
Otamendi
Samuel
Heinze
Mascherano
Guttierez
Messi
Verón
di Maria
Milito
19 mei 2010 om 23:41

Je hebt toch wel meer opties op de plek van die Maria die, ten eerste meer presteren in betere competies. En ten tweede een veel hoger rendement hebben.

Iedereen is wel zo lyrisch over die jongen, maar op wat voor echt serieus podium heeft hij nou iets gepresteerd. En zoals al eerder gezegd, is zijn rendement vrij laag en dat is iets waar toch heel veel naar gekeken word door coaches.

19 mei 2010 om 23:43

Ik vind Di Maria een prima voetballer, maar ik ga toch voor de beest; Tevez.

Coloccini is veruit beter dan Demichelis wat een totaal overschatte verdediger is. Dit Argentinie gaat niet ver komen. Mede dankzij de totale onkunde van de heer Maradona...

mmm ik vind dat Aguero wel in de basiself mag..

Snap echt niets van deze Diego Armando... Goed, deze afvallers kan ik nog enigszins begrijpen, maar dat hij uberhaupt Cambiasso, Lisandro en Zanetti thuis laat kan ik niet begrijpen.
Ik vind Heinze een zeer matige verdediger en had op die linksbackpositie veel liever Zanetti gezien. Hij is juist wel een van die oudjes die makkelijk op dit niveau mee kan. Dit in tegenstelling tot Palermo en Veron. Dat deze uberhaupt in de basis mag beginnen....

Als ik coach van deze geweldige voetballers was geweest had ik deze 11 opgesteld:
In de spits heb je drie geweldige opties: Milito (topscorer Italie), Higuain (nummer 2 in Spanje), Tevez (ook 20+ goals in Engeland).

Romero
Burdisso
Demichelis
Samuel
Zanetti
Cambiasso
Mascherano
Messi
Aguero
Di Maria
1 vd toppers

Ik moet zeggen dat ze een heel goede selectie hebben.
Ik heb hoge verwachtingen van argentinie,
hoewel ik Nederland, Brazilie en spanje ook heel hoog in schat.

Ik gok op Spanje.

Kan nog steeds niet begrijpen dat anderen de voorkeur krijgen boven Cambiasso en Zanetti, beiden hebben een topseizoen gedraaid. Zo'n beetje alles wat je kan winnen ook een keer gewonnen en nog steeds op topniveau actief. Ook het ontbreken van Lucho blijft me verbazen

Dat er nog mensen zijn die stemmen dat de aanval het zwakst is, grapjassen!

Goede selectie alleen missen ze 1 ding. EEN goede keeper want romero is een lachertje geworden, die gaat zo hard door de mand vallen tijdens het WK. Ik schat Holland hoger in.

Ze kunnen gemakeklijk nog een selectie maken van de niet geselecteerde spelers, en die zouden zelfs favoriet zijn voor het wk. Wat een luxe

ustari
zabaleta
collocini
garay
zanetti
gago/banega
lucho/aimar
cambiasso
lavezzi
lisandro
zarate
20 mei 2010 om 00:49

En je laat nog G. Milito boselli en Riquelme banken! Ongelofelijk he. Klopt... echt een luxe.

20 mei 2010 om 07:05

Waar is Ansaldi?
En milito, riquelme, en Estudiantes-spits

Snap Echt Niet DAT Niemand Milito IN Zijn Basiself Zet???

Blijkbaar (ondanks Weer een beestachtig goed jaar voor hem) wordt hij nog steeds zwaar onderschat..
Vertrouw me, hij is de RvN van Argentinie...., in zijn topvorm!

Ik zou hem altijd basis zetten, want hij scoort altijd en overal! Deze man is zo absurd gevaarlijk, niet normaal meer gewoon! En werkt ook nog is veel meer als een Higuain, waardoor je Guterriez kan vervangen op de flank. Het ziet er bij hem misschien minder mooi uit, maar is net zo effectief zoniet effectiever als een 'mooie' spits als Aguero of Higuain.

Ustari
Otamendi
Demichelis
Samuel
Heinze
Mascerano
Di Maria
Veron
Messi
Higuain
Milito
20 mei 2010 om 11:52

Volledig mee eens ... Milito moet, na de laatste twee seizoenen in Italië, altijd vast waarde zijn ...

Ahahaha 7 of 8 man heeft in de pol aangegeven dat Argentinië zijn aanval zwak is. Gasten jullie weten niets van voetbal.

Geen topkeeper. Maar 1 topverdediger met Samuel, Demichelis vind ik, ondanks dat hij bij een CL finalist speelt, geen wereldtopper. 1 Top Middenvelder, namelijk Mascherano, de rest is in mij ogen Europese sub-top. Wel een aanval van absolute klasse. Normaal zou Argentinië met deze selectie toch een land zijn om rekening mee te houden. Het team kent namelijk geen echte zwakke plekken.

Maar met een coach die sociaal en tactisch zo dom is als een ezel, verwacht ik weinig van Argentinië. Ook het weglaten van Cambiasso en Zanetti kan ook weleens een groot verschil maken.

Daarnaast mist Argentinië ook de creativiteit die Nederland met Sneijder of van der Vaart heeft, Spanje met Fabregas of Xavi etc.

Ik vind dat zo'n voetballand als Argentinië vrij weinig kwaliteit op de mat legt, ook qua spelers.
Guterriez, speelt in de Argentijnse competitie, heb geen idee hoe ik dat moet zien, maar dat kan volgens mij bijna niet te vergelijken met een Europese competitie, ook vind ik de verdediging vrij matig.
Demichelis heb ik nooit zo heel hoog gehad, terwijl alleen Samuel echt kwaliteit en ervaring in brengt, mijn inziens. Rechtsback had toch wel wat sterker gekunt.
Hopen dat de aanval alles kan compenseren, want Oh, wat een aanval hey!

19 mei 2010 om 23:49

Misschien is t volgende x handiger om eerst is wat andere reacties te lezen... ;-)

rechtsback is nl misschien (zeker verdedigend) wel beter dan Samuel.
Zowieso is Samuel zwaar overschat! Ja hij kan redelijk verdedigen, maar is meer trekken, duwen, enz dan werkelijk top verdedigen zoals een Nesta, Vidic of een Stam dan kon.
En voetballend is hij helemaal een drama, dan is Demichelis nog beter aan de bal.

En als je echt buitenlands voetbal volgt, had je toch moeten weten dat Guterriez bij Newcastle speelt, aangezien The Foorball Factory voor iedereen in NL gewoon te zien is op Bbc, zaterdagavond na Match of the Day ;-)

Goede selectie met Cambiasso als grote afwezige en ondanks dat hij er vaker bijzit vindt ik het toch echt moeilijk te geloven dat Palermo Nu nog bij de beste aanvallers van Argentinie hoort. Vergeleken met hem is onze Ruud nog een jonge frisse hond.

Voor mij is juist Maradonna de juiste man op de juiste plaats bij Argentinie. Het WK is geen marathon van 30/40 wedstrijden maar slechts 7/8 goeie wedstrijden kunnen je Wereld kampioen maken.

En dan heb je geen masterbrain nodig die alles tot in de puntjes uitwerkt. Nee je hebt iemand nodig die deze spelers motiveert en het beste eruit kan halen. Want Maradonna gaat Messi echt niet leren hoe een dribbel te maken ofz.

Argentinie gaat ver komen, ze zijn mijn favoriet. Ook omdat ze zo onderschat worden omdat ze de zogenaamde 'mislukkeling' Maradonna als trainer hebben.

heb nu al zo veel posts gezien over de aanval van argentinie en nederland, de linksachter van argentinie en van nederland. wat maakt het uit of je argentinie met nederland vergelijkt. als ze tegen elkaar spelen is het pas in de finale. de twee finalisten zijn toch het beste? we zullen dan wel zien ( dat is als ze allebei alles winnen natuurlijk )

Dit is geen wereldteam, alleen de aanval bestaat echt uit wereldtop. Ik denk dat de spoeling utieindelijk te dun zal zijn om de finale te halen. Mannetjesputters als Cambiasso maar ook Zanetti heb je eigenlijk gewoon nodig tijdens een WK, ik denk dat Argentinie deze mannen straks gaat missen, zeker als er strijd moet worden gebracht. De zwaktste linie van Argentinie lijkt mij de achterhoede,

Jammer van Zanetti en Cambiasso, maar ik heb vertrouwen in onze selectie..

Vamos Argentina!

Mooi dat Pastore erbij is, supertalent. El Flaco heeft alles om een van de allerbeste te worden, zijn balcontrole is iets van een andere wereld. Die gaan wij na volgend seizoen voor veertig a vijftig miljoen verkopen!

zeker jammer van Cambiasso en zanetti.. ik vind dat als veron mee kan gaan cambiasso ook zeker van de partij moet zijn.. heeft nog championsleague te gaan

en zanetti heeft nog altijd een uitstekend loopvermogen

zonde...

Wat een geweldige aanvallers heeft Argentinië zeg! Tevez, Aguero, Messi, Milito en Higauin.

jammer dat diego waarschijnlijk Gutierrez op de flanken zet.
het zou er dan denk ik zo uitzien zoals hij het wil
Romero
Otamedi-demichelis-samuel-heinze
Marscherano(c)-veron
Gutierrez-messi-di Mariá
higuain
ik zou het anders doen(zie opstelling)
verdediging spreekt voorzich, middenveld ook
maar in de aanval zou ik kiezen voor messi en di maria op de flanken (messi vrije rol)
daarachter Agüero
en in de spits milito of tevez

Romero
Otamedi
Demichelis
Samuel
Heinze
Marscherano
Veron
Messi
Agüero
Di María
Tévez/Milito

Voor dit Argentinie hoeven we echt niet bang te zijn. Ok ze hebben toppers voorin, maar ik vind de achterhoede toch een stuk slechter dan die van Nederland.

Romero: goede keeper, maar wil nog wel eens blunderen
Heinze: zeker niet de snelste, lekker voor een snelle rechtsbuiten
Samuel: topper
Demichaelis: zeker niet de snelste
Otamedi: ken ik niet

Ik denk dat het nix word met Maradona op het WK. Cambiasso en Zanetti staan er niet eens bij, 2 spelers die CL finale spelen !! .voorhoede ziet er dus echt gruwlijk uit.

Laten we eerlijk zijn, er is hier toch geen touw aan vast te knopen! Coloccini die er onder zijn bewind volgens mij gewooon altijd bij heeft gezeten, valt nu ineens af, en Milito (volkomen terecht hoor) die een hele tijd werd genegeerd zit nu ineens weer bij de selectie

Echt, het is te hopen voor hem dat die resultaat boekt want qua selectiebeleid is die echt als een idioot bezig geweest!

Voorin kan Maradonna nog kiezen tussen Millito en Aguero

Romero
Otamendi
Demichelis
Samuel
Heinze
Veron
Macherano
Di Maria
Hiquain
Messi
Tevez

Wij horen Palermo niet zo te onderschatten. Hij is de ideale pinchitter. zelf zou ik zo spelen
Persoonlijk denk ik dat dit een gouden 11 zou zijn mooi aguero op de bank laten maar dat zie ik eigenlijk niet gebeuren. En dan heb je nog andere topspelers op de bank

Andujar
Demichelis
Otamendi
Samuel
Heinze
Rodriguez
Mascherano
Di Maria
Messi
Milito
Higuain

Als je de namen bij Argentinie ziet spreek je van de grote elf!
Geeft wel een beetje de kansverhouding voor NL weer!

Deze hiervoor ging niet helemaal goed xd

Topaanval, alleen niet genoeg ruimte voor allemaal, waardoor milito er voor mij uitvalt.
Verder hebben ze veel ervaring in de verdediging (heinze, demicheles, samuel) en otamedi is een snelle jongen.
Messi maar rechts, omdat er voorin geen ruimte meer is, Aguero is creatief en kan goed overweg op de 10, al heeft hij niet zo'n sterk seizoen gedraait bij Atletico...

Verder valt het mij op dat bijna niemand Tevez erin heeft staan, terwijl hij toch een redelijk seizoen achter de rug heeft bij Man. City (ik weet het dat hij bij argentinie niet zo goed speelt, maar dat doet niemand)

Romero
Otamedi
Demicheles
Samuel
Heinze
Veron
Messi
Di Maria
Aguero
Higuain
Tevez

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren