Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Zeer opmerkelijke trend sinds EK 2004: is finaleplek voor Oranje een zekerheidje?

Laatste update:

Het Nederlands elftal strijdt woensdagavond met Engeland voor een plek in de finale van het EK 2024. De Engelsen zijn bij vrijwel alle bookmakers de lichte favoriet om de eindstrijd te halen. Als een opvallende trend zich echter doorzet, dan is het Oranje dat komende zondag in de finale mag strijden om winst van het EK.

BetUS Sports Betting heeft op hun Instagram-account een video gewijd aan de trend. Sinds het EK van 2004 heeft het vaderland van de scheidsrechter die de EK-finale floot altijd de daaropvolgende EK-finale gehaald.

Zo werd de finale tijdens het EK 2004 gefloten door de Duitser Markus Merk. Duitsland haalde vervolgens de eindstrijd tijdens het EK 2008.

Het artikel gaat verder onder de video
Meer video's

Op dat eindtoernooi stond de finale onder leiding van de Italiaanse scheidsrechter Roberto Rosetti. Vier jaar later streed Italië om EK-winst tegen Spanje.

Op het EK 2012 moest de Portugese scheidsrechter Pedro Proença de finale in goede banen leiden. En wat denk je? Portugal won vervolgens vier jaar later het EK 2016. In die finale was de Engelse arbiter Mark Clattenburg de scheidsrechter van dienst. De trend zette zich voort, want Engeland was vijf jaar later - op het EK van 2021 - finalist. De inmiddels gestopte Nederlandse scheidsrechter Björn Kuipers was destijds de dienstdoende arbiter.

Deze trend kan zich doorzetten indien het Nederlands elftal woensdagavond weet af te rekenen met Engeland. Frankrijk en Spanje strijden dinsdagavond om 21.00 uur onderling om de andere plek in de finale.

Altijd op de hoogte blijven van het belangrijkste voetbalnieuws? Word nu lid van het Voetbalzone WhatsApp-kanaal!

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Ajax traint onder Farioli
Reacties

De andere landen kunnen wel inpakken. Bedankt, Björn, voor jouw cruciale rol in de profetie. Zal zorgen dat jij ook een klein bekertje krijgt.

Tsja, op basis van wat is Engeland eigenlijk zo favoriet?
Ze komen nog geen totempaal voorbij, behalve Saka.

Verder ziet het veldspel er ook niet super uit en heeft Southgate keuzestress op het middenveld en op del inksback positie...

Vind Koeman al een beperkte bondscoach, maar Southgate zowaar nog erger.

Idem voor Martinez van Portugal en deels toch ook wel Deschamps van Frankrijk (al heeft die laatste wel echt successen behaald)

9 juli 2024 om 14:01

Engeland vliegt er zo'n beetje altijd uit onder Southgate als men een tegenstander van naam treft, op Duitsland vorig EK na.

Hoe mensen hen boven de Fransen plaatsen is mij echt een raadsel.

9 juli 2024 om 14:09

En de Spanjaarden moeten ook nog maar zien te winnen van de Fransen.
Die spelen goed voetbal hoor, de Spanjaarden. Maar ik vind ze ook niet super effectief. Daarnaast missen ze ook een Pedri nu de rest van het toernooi (ook al is Ruiz de motor met Rodri op het middenveld). Olmo viel ijzersterk in ook...

Verder is Frankrijk een tegenstander van formaat en presteren die vaak wel als het er echt om draait... En vooral defensief gezien zijn ze ijzersterk dit toernooi...

De halve finalist die de pot vanavond wint, is voor mij de absolute grote favoriet voor het EK hoor.

9 juli 2024 om 14:34

Saka is dit EK ook niet bijzonder hoor.

In 5 wedstrijden
4 van de 14 voorzetten vonden een medespeler.
83 van de 200 passes waren terug naar achter.
2.4 passes per wedstrijd in het 16 meter gebied.
1 schot op doel en 3 niet op doel.

9 juli 2024 om 15:15

Ja, pak anders de cijfers erbij ja.
Hij krijgt 1 keer de kans om op goal te schieten en scoort gelijk.

Hij is in de 1 op 1 de enige die zijn man constant probeert op te zoeken (als hij de ruimte er voor heeft). Dat er amper bezetting voor de goal is omdat een Foden bijvoorbeeld meer op 10 langs Bellingham wil spelen, daar kan hij niks aan doen.

Daarnaast houdt hij het veld enorm goed breed als buitenspeler en houdt hij zich aan zijn spel... Wisselt ook nog eens van posities. Rechtsbuiten, linksback, rechter wingback... Hij heeft het in 1 wedstrijd gespeeld!

Niemand bij Engeland is bijzonder dit EK. Guehi is het enige pluspuntje tot nu toe. Maar Saka speelt als één van de weinige wel nog gewoon zijn spelletje. Krijgt ook amper tot geen overlap en hulp vanuit Walker, die dit Ek speelt alsof hij een oude opa is zeg....

Gordon en Watkins waren met hun korte invalbeurten overigens ook al gevaarlijker als een Foden en Kane bij elkaar... Simpele loopacties, passes en diepgang....

Kane komt tegenwoordig de bal nog ophalen op de CM positie. Blijf toch weg.

9 juli 2024 om 15:23

Ja ik pak inderdaad de cijfers erbij. Ik vind Saka, net als heel Engeland, gewoon niet imponeren dit toernooi. Met de opstelling van Engeland en het feit dat Foden al naar binnentrekt is het maar goed dat Saka meer naar buiten blijft. Misschien dat dit ook gewoon geëist wordt door de staf?

Jij vindt Saka blijkbaar dit EK wel goed. En mooit dat hij direct scoort uit zijn enige schot op doel. Misschien moet hij vaker de actie maken en schieten, want de actie maken doet bijna niemand bij Engeland.

Je zou bijna denken dat er andere dingen van de spelers worden verwacht bij Engeland dan bij hun clubs. Want ja, waarom zou Saka geprezen worden door dingen te doen die van hem geëist worden en Walker bijvoorbeeld niet.

Kortweg, mijn mening is dat Saka net als de hele basis van Engeland als een natte krat speelt.

We worden wereldkampioen we worden wereldkampioen!

Ga gelijk mijn Scorito aanpassen

9 juli 2024 om 13:55

"Ben jij een tafeltenniser ofzo?"

Waarom stoppen bij een finaleplek? EK winst is eigenlijk al een zekerheid. Vreemd dat die andere 3 landen uberhaupt nog komen opdagen.

Die is wel heel ver gezocht.

Het enige dat mij is opgevallen is dat Nederland voor het eerst sinds 2000 een knock-out wedstrijd regulier heeft weten te winnen op een EK (dus zonder penalty's of verlenging). De 6-1 tegen Joegoslavie was tot de 3-0 tegen Roemenie de laatste, 24 jaar geleden. En dat gaf de burger moed.

Sterker, sinds de EK-winst in 1988 was die partij tegen Joegoslavie de enige knockout-wedstrijd op een EK geweest die onder reguliere omstandigheden gewonnen werd. Een enkel potje in 36 jaar..., tot Roemenie een week geleden.

Wauw voetballen stelt niks voor als je de arbiter inzet op een finale van een vorige EK. Als ik het zo mag lezen wat een onzin zeg. Heeft die gene die dit uitdoktert nog een normaal leven, want als er iets zinloos is is dat dit onderwerp wel. Te wijden aan een hele studie die hij uitvogelt

"is finaleplek voor Oranje een zekerheidje?" Ja, absoluut een zekerheid. Dat kan niet anders als je naar deze geschiedenis kijkt. Stefan de Vrij met 17 eigen doelpunten; tóch staan we straks in de finale. Wat een geruststelling!

9 juli 2024 om 14:03

Ik ga direct al m'n spaargeld inzetten!

Nederland als 3de geplaatst en door in een gunstige knok out rondes,zonder mpabbe al is hij niet topfit door die masker,tegen Roemenië geen sterke tegenstander,tegen Turkije ook geen echte sterke tegenstander en nu tegen een Engeland die geen sterke indruk maakte itt Spanje en Duitsland als ze nu niet voor de finale plaatsen dan weet ik het niet

9 juli 2024 om 14:38

Precies het verhaal van Portugal 2016.

Euro 2016, 3de in de poule, na 3 keer gelijkspelen.
Aan de goede kant van het speelschema komen, want Spanje, Italië, Duitsland, Frankrijk en Engeland worden vermeden!

Waarbij België werd toen nog als 'grote' tegenstander werd gezien, die toen nog uitgeschakeld werd door Wales. Waardoor de halve finale Portugal-Wales werd...

9 juli 2024 om 15:10

Dankje Barry, dat probeer ik ook heel veel mensen duidelijk te maken maja mensen snappen het gewoon niet

9 juli 2024 om 17:20

Het verschil is dat Portugal veel beter speelde

9 juli 2024 om 22:29

@Real-fan: Als je alle rondes doorkomt met slecht voetbal en je gaat alleen goed voetballen in de finale en daarmee het toernooi zou winnen zal toch een perfect scenario zijn. En tegenwoordig is een finale 9 van de 10 keer toch slecht dus Nederland zou er prima in passen. We gaan het zien morgen.

Ik zie een ander patroon. Als het thuisland een finale in eigen land verliest, mogen ze een eindtoernooi uitkiezen bij de fifa waar ze wel met de beker naar huis gaan. Engeland heeft deel 1 het vorige toernooi al volbracht. Alle gekheid op een stokje, ik denk echt dat Kane als aanvoerder zijn eerste echte prijs in ontvangst gaat nemen volgende week.

Als we het dan toch over bijgeloof hebben, hoe is het eigenlijk met die inktvis?

Een vermoeden van matchfixing

Reageer