Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Xavi Simons: ‘Stap naar Leipzig is toch wel een stuk groter dan die naar PSV’

Laatste update:

Xavi Simons ziet zijn overgang naar RB Leipzig als een grotere stap die hij vorig jaar maakte, toen hij van Paris Saint-Germain naar PSV vertrok. Dat vertelt de twintigjarige middenvelder in gesprek met het clubkanaal van Leipzig. Simons blikt in die video terug op afgelopen seizoen met PSV en het Nederlands elftal, maar kijkt ook vooruit naar zijn periode bij Leipzig.

“Het was een goed seizoen voor mij”, blikt Simons desgevraagd terug op het seizoen 2022/23. “Een droom is uitgekomen, door als international op het WK te spelen. Daarnaast heb ik wedstrijden in de EK-kwalificatie en in de Final Four van de Nations League gespeeld. Nu wil ik dit team (Leipzig, red.) zoveel mogelijk helpen. Dat is mijn belangrijkste doel.”

Komend seizoen is Simons dus actief in de Bundesliga, daar hij wordt gehuurd van Paris Saint-Germain. Hoe kijkt hij naar die competitie? “De stap is toch wel een stuk groter dan afgelopen jaar. De Bundesliga hoort bij de vijf grootste competities. Ik wil mezelf bewijzen in deze competitie, en daarom ben ik naar deze club gekomen. Met de ervaring die ik vorig seizoen heb opgedaan wil ik nu Leipzig helpen.”

Vorige week liet Simons zich op een persconferentie ook al uit over zijn komst naar Leipzig en de Bundesliga. "Ik vind de Bundesliga heel uitdagend”, zei hij toen. “Jonge spelers kunnen zich in Duitsland heel goed ontwikkelen. Uiteraard hoor je al veel van spelers die je kent over de club, daar won ik informatie bij in en ik sprak met de coach (Rose, red.). Daar kreeg ik meteen een heel goed gevoel bij. Dat was zo goed, dat ik deze kans niet kon laten schieten. Ik wilde er direct voor gaan, hij was de belangrijkste reden."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ja dat zou ik ook zeggen.

Je kan ook moeilijk gaan verkondigen dat het een stap lager is.

2 augustus 2023 om 15:04

Denk dat ieder weldenkend mens ook wel weet dat het een behoorlijke stap hoger is, dus voegt het niet zo heel veel toe, ja voor hem omdat hij zich nu op een hoger niveau mag bewijzen

2 augustus 2023 om 15:06

Zig?

2 augustus 2023 om 15:16

🙈

2 augustus 2023 om 15:06

Lekker schop nageven richting PSV van dat Ventje... moet eerst maar eens zien dat het in Duitsland geen Justin Kluivert verhaal wordt en hij nauwelijks aan spelen toekomt. ook bij Oranje zag je dat hij bij meer fysieke weerstand slecht uit de verf komt. Bundesliga is wel wat anders dan bijvoorbeeld spelen tegen de rechtsback van FC Emmen.

2 augustus 2023 om 15:18

Dat valt toch wel mee? Hij heeft ook gewoon gelijk. Verder ben ik het wel met je eens. Ik was niet onder de indruk in Oranje. Hij was niet zozeer waardeloos, maar hij had ook 0 impact. Maar goed, hij is nog erg jong en wel overduidelijk een erg groot talent. Komend seizoen gaan we wel zien hoe goed hij echt is. Als hij bij Leipzig ook enigszins belangrijk kan zijn, zet Simons een enorme stap. Dan weten we ook dat hij daadwerkelijk een erg groot talent is.

2 augustus 2023 om 20:02

Justin Kluivert ging als een speler van een topclub weg xavi gaat als 1 van de beste van een Nederlandse topclub weg dat is wel een groot verschil Kluivert zag euro's en was helemaal nog niet aan volgende stap toe

2 augustus 2023 om 20:02

Justin Kluivert ging als een speler van een topclub weg xavi gaat als 1 van de beste van een Nederlandse topclub weg dat is wel een groot verschil Kluivert zag euro's en was helemaal nog niet aan volgende stap toe

2 augustus 2023 om 20:02

Justin Kluivert ging als een speler van een topclub weg xavi gaat als 1 van de beste van een Nederlandse topclub weg dat is wel een groot verschil Kluivert zag euro's en was helemaal nog niet aan volgende stap toe

2 augustus 2023 om 20:02

Justin Kluivert ging als een speler van een topclub weg xavi gaat als 1 van de beste van een Nederlandse topclub weg dat is wel een groot verschil Kluivert zag euro's en was helemaal nog niet aan volgende stap toe

2 augustus 2023 om 15:07

Iedereen weet dat dit een stap hoger is. Ook als hij van feyenoord of Ajax zou komen. Kom op zeg.

2 augustus 2023 om 15:10

Een stap hoger ja, maar hij heeft het over een stap groter en dat is een wezenlijk verschil.

2 augustus 2023 om 15:14

Wat is een grotere stap volgens jou? Van een absolute wereldclub naar een op internationaal gebied onbelangrijke club of van diezelfde club naar een Duitste topploeg? Niet dat Leipzig enorm relevant is op internationaal gebied, maar toch een stuk meer dan PSV.

2 augustus 2023 om 15:18

Een absolute wereldclub heeft ook weleens absolute wereldprijzen gewonnen toch? PSV heeft wel even iets meer op internationaal vlak betekend dan PSG. Daarbij was de stap vorig jaar vanuit vooral jeugdpotjes bij PSG naar een Nederlandse topclub op Eredivisieniveau. Ik snap niet waarom ik hier als Ajacied de kwaliteit en naam van PSV moet gaan verdedigen haha.

2 augustus 2023 om 15:24

Ja natuurlijk. Zo meteen ga je nog doen alsof van PSG naar PSV een stap vooruit is.

Als je al niet kan erkennen dat PSG een absolute wereldclub is dan verwijs ik graag naar je reactie hieronder met “kinderachtig geleuter”.

2 augustus 2023 om 15:32

Ik zeg nergens dat de stap van PSG naar PSV een stap vooruit was, maar wel de stap in zijn carrière van jeugdspeler bij PSG naar sterspeler bij PSV. Maar ik merk dat een discussie met jou niet zo heel veel zin heeft, gezien je cynische ondertoon.

2 augustus 2023 om 15:43

Je ontkent hierboven toch gewoon dat PSG een absolute wereldclub is? En dan kom je nog aanzetten dat PSV Europees meer betekent heeft (wat waar is in het verleden, maar nu volledig irrelevant is).

Daarnaast zat hij vast in de wedstrijdselectie het laatste half jaar bij PSG. Dus dat vind ik ook allerminst een overtuigend argument.

2 augustus 2023 om 15:49

Ja, ik vind PSG geen absolute wereldclub. Het is en was zelfs met supersterren Neymar, Messi, Mbappé en Ramos totaal los zand, heb ze amper op absoluut wereldniveau zien presteren. Ik denk zelfs dat PSV nog steeds meer betekent op Europees niveau dan PSG, gezien bij PSV de ruwe diamanten geslepen worden die vervolgens door absolute topclubs worden gekocht. PSG brengt de wereld niet zoveel extra's, de tijd was mooier toen het nog geen discutabele clubeigenaren had. En het argument dat Simons vast in de wedstrijdselectie zat mist mijns inziens nogal de onderbouwing dat hij nog geen 1,5 wedstrijd Ligue 1 heeft gespeeld. Maar zoals ik al zei: je bent selectief.

2 augustus 2023 om 15:56

Een team dat nog geen 5 jaar geleden in de CL finale stond en structureel de knock-outs haalt betekent minder Europees gezien dan een team dat al 5 jaar geen CL meer speelt?

2 augustus 2023 om 15:59

Ja, PSV had de pech dat het bij Ajax in de competitie speelde

2 augustus 2023 om 19:03

Ik volg je hier in.
Wat heeft PSG europees bereikt ?
Ergens in de jaren 90 een europcup gewonnen, klopt en verder ?
PSV heeft een grotere traditie in europa.
Vandaag kijkt men naar de namen die er spelen maar voor een club van formaat te zijn moet je europacups pakken en jaren telkens heel ver geraken in europa.
Europese grote clubs van vroeger vanaf spreek vanaf jaren 70 tot 90 hebben traditie wat PSG nauwelijks heeft.
Denk hierbij aan Ajax, PSV, Celtic, Leeds,Hamburg, Anderlecht dat soort clubs.

2 augustus 2023 om 22:14

@lierse: Psg is geen absolute wereldclub hoor. Wat heeft die club in hemelsnaam gepresenteerd om die naam te verdienen?

Hij maakte vorig jaar de stap van vooral de Youth League ploeg van PSG naar PSV, een Nederlandse topclub. En nu een stap van de Nederlandse top naar de nummer van 4 van Duitsland. Nog steeds een stap, maar echt zo groot? Tsja, ik heb niet zoveel met zulke uitspraken voor de bã¼hne. Simons was een absolute sterspeler van de Eredivisie hoor, maar er is nog geen wedstrijd gespeeld en hij brengt een PSV al op een tactische manier in diskrediet. Natuurlijk is de Bundesliga sterker, er zal ook anders en harder getraind worden bij Leipzig en ja, ook de spelers om zich heen zullen beter zijn - maar ik vraag me af hoe hij die "stap" dan ziet.

2 augustus 2023 om 15:03

Er is geen enkele PSV supporter die dit zo opvat hoor. Wees gerust.

2 augustus 2023 om 15:09

Ik heb het iets genuanceerd opgebouwd: het valt mij vaker op dat spelers dit doen die van de Nederlandse top komen en in het buitenland bij een aardige club terechtkomen. Gewoon vrij irritant.

2 augustus 2023 om 15:21

@myvision - Op zich zegt Simons niet zozeer iets heel geks, maar ik ben het wel met je eens. Tadic had er ook een handje van om z'n werkgevers helemaal de hemel in te praten, al was het bij Tadic ook een stuk dankbaarheid. Erg veel voetballers doen wat Simons nu doet. Ik heb er eerlijk gezegd ook weinig mee. Daarbij is het ook niet relevant, dus je kunt de vraag ook op een handigere manier beantwoorden als speler zijnde.

2 augustus 2023 om 15:04

Hij spreekt gewoon de waarheid. Dat sommige mensen dat niet aankunnen is niet zijn probleem.

2 augustus 2023 om 15:15

Goed inhoudelijk tegengesproken, zo ken ik je. De Bundesliga hoort bij de vijf grootste competities inderdaad, ze staan op nummer 4 en Nederland op nummer 5 dus ja hij spreekt de waarheid maar hij gaat maar 1 competitie omhoog en ik vind de stap van een jeugdcompetitie waarin hij bij PSG voornamelijk aan het werk was naar PSV iets groter dan van PSV naar Leipzig. Ik kan de waarheid prima aan, man, wat een kinderachtig geleuter van je haha.

2 augustus 2023 om 15:23

Ik zal het punt misschien even uittypen voor je. Als je de waarheid spreekt dan breng je iemand niet in diskrediet. Dan bespreek je een feit.

Verder zit er een gigantisch gat tussen Duitsland en Nederland op de landen coëfficiënten. Dus dat is wel nogal een vertekend beeld dat je schept. Verder zat Simons in de tweede seizoenshelft gewoon vast in de A-selectie van PSG. Dus ja dan is de stap naar PSV een stuk kleiner (een stap terug) dan van PSV naar Leipzig (een grote stap vooruit).

2 augustus 2023 om 15:38

Lierse, je hebt gelijk. Natuurlijk is van PSG naar PSV een stap achteruit. Als je enkel en alleen kijkt naar speeltijd en ontwikkeling heeft hij wél een grote stap gemaakt sinds hij naar PSV is gegaan.
Nu komt hij te spelen in een betere competitie dan de Nederlandse. Ja, het is maar één plek op de coëfficiënten lijst, maar er is toch wel een aanzienlijk verschil.

2 augustus 2023 om 15:39

Ik vind je denigrerende toon naar mij een beetje onnodig Lierse. Ik heb gewoon gestudeerd, ben niet achterlijk, maar omdat ik een stap van jeugspeler bij PSG naar sterspeler van PSV groter vind, kan ik 'de waarheid van Simons' toch prima in twijfel trekken. En dat vind ik. De waarheid is ook dat Nederland de 5e competitie van Europa is en Duitsland de 4e, dat jij dan direct daar wel gaat nuanceren is prima - maar de nuance dat Simons als "volwaardig A-selectie speler van Psg" maarliefst 128 minuten Ligue 1, 0 minuten CL en 190 minuten Coupe de France heeft gespeeld tegenover 610 minuten Youth League, die breng je dan even niet aan. Het is maar precies hoe jou het uitkomt.

2 augustus 2023 om 15:39

@myvision Je zou voor de grap eens naar de coefficienten lijst moeten kijken van pakweg de laatste 15 jaar tussen NL en Duitsland. 1 stapje onhoog. Wat een ongenuanceerde uitspraak is dat zonder context man. Je weet zelf ook dat en Bundesliga in de top EN breedte een aanzienelijk verschil is

2 augustus 2023 om 15:44

Och Nederland heeft ook wat puntjes gepakt in de nietszeggende Conference League. Duitsland heeft jaren gehad (afgelopen jaar bijv.) dat er 4 clubs in de CL overwinterde en dat een Frankfurt in het recchterijtje stond terwijl ze de EL wonnen. Nederland heeft 4 Europese overwinteringen gehad in de CL zon beetje vanaf 2010, dat doet Duitsland in 1 jaar haha.

2 augustus 2023 om 15:45

Klagen over een denigrerende toon nadat je letterlijk zegt dat ik kinderachtig aan het leuteren ben. Opvallend.

En het is gewoon een feit dat hij vast in de wedstrijdselectie van PSG zat de tweede seizoenshelft toen die jongen nota bene 18 jaar jong was.

2 augustus 2023 om 15:52

@lierse: het is ook een feit dat Simons 128 minuten Ligue 1 speelde.
@derkaiser: Het gat tussen Nederland en Duitsland is heel groot, maar je mist nogal het punt - er is geen competitie die er tussenzit, zelfs niet de Franse of Portugese dus de stap van de Eredivisie naar de Bundesliga is vrij geleidelijk daar waar ik alleen maar zeg dat Simons van een veredelde jeugspeler van PSG naar een volwaardige ster in de Eredivisie is gegroeid bij Psv.
@silvacity: Prima dat jij me ongenuanceerd vind, maar ik hou me bij "de waarheid" zoals Lierse dat graag ziet.

2 augustus 2023 om 16:00

De Franse competitie zat er altijd tussen en is ook gewoon beter dan de Eredivisie. Laten we wel wezen. Frankrijk heeft minder punten gepakt omdat ze 3 clubs hadden in de CL. Zelfde als Portugal. Het is voor Feyenoord natuurlijk veel makkelijker punten pakken in de EL of Conference League dan in de CL. Laten we wel wezen.

2 augustus 2023 om 16:23

Is dat echt zo dat de Franse competitie beter is? PSG staat natuurlijk op eenzame hoogte, maar een Feyenoord heeft onlangs Marseille natuurlijk nog gewoon uitgeschakeld. Een Lyon is natuurlijk ook niet meer wat het geweest is en bijvoorbeeld Ajax heeft de afgelopen 4x tegen Lille ook gewonnen. Zie ook PSV wat vorig jaar Monaco uitschakelde in de voorronde CL.

2 augustus 2023 om 16:34

Ja, want een competitie telt meer dan 3 clubs. De nr 2 tm 10 doet in Frankrijk nauwelijks van elkaar onder. Dat is Nederland wel een ander verhaal. Ze hebben een zeer brede subtop met Marseille, Lyon, Lille, Nice, Rennes, Monaco en Lens. Die nauwelijks wat elkaar onder. In Nederland heb je een keer 3 a 4 leuke clubs dan houdt het wel op.

2 augustus 2023 om 16:49

En toch winnen die 3 clubs uit Nederland de laatste jaren van de clubs die je opnoemt. Je kunt in Nederland ook stellen dat er een brede subtop is met clubs als Utrecht, AZ, Fc Twente nu weer. Als je daar de top 3 bij optelt komt je ook op 6 clubs uit die een alleraardigst niveau kunnen aantikken.

2 augustus 2023 om 17:17

Dus die clubs vind jij van hetzelfde niveau als Lens, Lille of Rennes?

2 augustus 2023 om 22:23

@derkaiser: aangezien de Nederlandse clubs de laatste jaren gewoon winnen van lens Marseille Lille en Rennes: ja

3 augustus 2023 om 08:53

Ik had het over de subtoppers. Of zie jij een Twente of Utrecht die clubs uitschakelen over 2 wedstrijden?

2 augustus 2023 om 15:49

De nr 3 van Duitsland. PSV is de nr 2 van Nederland toch. Laten we wel wezen PSV zal in Duitsland geen top-4 halen.

2 augustus 2023 om 15:56

Dit vind ik altijd zo ontzettend moeilijk te meten gezien als PSV Bundesliga zou spelen het ook andere middelen zou hebben. Weet dat nog maar 1,5 jaar geleden een Ajax ook nooit tot de top in Duitsland zou behoren en vervolgens Dortmund 2x historisch totaal vernederd, dat in dat seizoen wel gewoon 2e van Duitsland werd. Dus het is allemaal ook weer niet zo eenvoudig te meten.

2 augustus 2023 om 16:07

Daar snijdt je een bijzonder goed punt aan vind ik. Vaak wordt er voorbij gegaan aan het feit dat als een Nederlandse club in een andere competitie zou spelen, er aanzienlijk andere middelen ter beschikking zouden komen en daardoor ook (hoogstwaarschijnlijk) een hoger niveau gehaald zou kunnen worden.

Verder vind ik je punt m.b.t de coëfficiëntenlijst in een van je voorgaande comments niet zo sterk. De Duitse competitie is uiteraard aanzienlijk sterker dan de Nederlandse, ook al scheelt het op die ranglijst slechts 1 plekje.

2 augustus 2023 om 16:07

Ajax profiteert nu ook van het feit dat ze een monopolie in Nederland hebben om overal de beste spelers weg te kapen. Dat zal je in die omstandigheden dan ook niet hebben. Wellicht eindigen ze wel als een Schalke of HSV. Ook allemaal grote clubs die niet eens meer in de 1. Bundesliga. En dat Ajax was toen wel veel sterker dan nu he. Het huidige Ajax verloor van Union Berlin over 2 wedstrijden. Bovendien zeggen incidentiele uitslagen natuurlijk ook niet alles he. Dortmund verloor dat jaar ook met 1-4 van Leipzig en Stuttgart, maar eindigden toch boven ze. Over 34 wedstrijden zal het huidige Ajax en PSV in ieder geval geen top-4 halen in Duitsland.

2 augustus 2023 om 16:09

Dat weet je helemaal niet @leprof. Wie zegt dat Ajax dan jaarlijks CL speelt? Ze kunnen juist ook dat soort inkomsten mislopen. En heb je dan nog steeds een monopolie om overal de beste spelers weg te kapen. Zie een Ajax wel een AZ leegkopen, maar geen Gladbach, Frankfurt of Wolfsburg.

2 augustus 2023 om 16:28

Natuurlijk weet ik dat wel, even ter vergelijking de TV-gelden:

In Duitsland mogen de 36 profclubs samen 1 miljard verdelen en de Eredivisie doet het met 100 miljoen.

Tevens heeft de Bundesliga een grotere aantrekkingskracht dan de Eredivisie dus kan je ook in een betere vijver vissen. Als je ziet hoe Ajax als club door de jaren heen gepresteerd heeft, vooral qua beleid en visie, kun je er vergif op innemen dat zij met andere middelen enkel nog maar beter zouden presteren dan dat ze nu doen.

En waarom zou een Ajax dan niet van Gladbach, Frankfurt of Wolsburg kunnen kopen? Dat doen een Dortmund en Leipzig bijvoorbeeld toch ook?

2 augustus 2023 om 16:35

Omdat van Frankfurt naar Ajax gewoon een stap naar beneden is hedendaags. Waarom zouden spelers als Kolo Muani of een Lindstrom daar naar toe gaan.

2 augustus 2023 om 16:39

Dat is natuurlijk onzin. Dus als we hem omdraaien door te zeggen waarom zouden spelers als Timber of Kudus naar Frankfurt gaan is de stap van Frankfurt naar Ajax een stap naar beneden.

Tevens ging het om de situatie dat Ajax ook in de Bundesliga zou spelen, maar dat ben je schijnbaar al weer vergeten.

2 augustus 2023 om 16:51

Het feit dat een Frankfurt een Gotze al kan wegplukken bij PSV zegt in feite al voldoende. Frankfurts selectie wordt momenteel ook ruim 100 miljoen hoger ingeschat dan dat van Ajax.

2 augustus 2023 om 17:11

Dezelfde Gotze die vanaf Dortmund bij PSV terecht is gekomen bedoel je?

Ach ja, vorig jaar was het andersom qua selectiewaarde, dat zegt natuurlijk niet zo veel. Zodra Kolo Muani verkocht is en die buitenspeler van City bij de Ajax selectie gezet wordt op Transfermarkt is de selectiewaarde van Ajax weer hoger.

2 augustus 2023 om 22:26

Of dat Union Berlin wat helemaal niks in te brengen had tegen Feyenoord maar wel gewoon top 4 in Duitsland eindigde. Die ploeg kon er echt helemaal niks van en dat eindigt zo hoog. Bundesliga is zwaar overschat

3 augustus 2023 om 07:38

Als Gotze naar Nederland komt dan is het om af te bouwen en als hij later naar Frankfurt gaat is het omdat de Duitse competitie vele malen sterker is. We hebben ook wel een beetje een minderwaardigheidscomplex vind ik. De Duitse competitie is zeker sterker, maar we hebben als Nederlandse competitie genoeg te bieden waar we trots op mogen zijn als klein landje. We brengen ontzettend veel talent voort en hebben mooie clubs met een prachtige geschiedenis die vandaag ook gewoon nog een rol spelen in het Europese voetbal en, ondanks de bizarre verschillen in inkomsten, nog steeds de potentie hebben om potten te breken in de ConL, EL en af en toe in de CL. Geld verpest veel maar vanwege onze know-how, voetbalcultuur en andere factoren blijven we een sterk voetballand.

3 augustus 2023 om 08:52



Union Berlin eindigde dat jaar helemaal niet in de top-4. Dat was dit jaar met een compleet ander elftal overigens.

3 augustus 2023 om 11:40

Nou vriend, de eerste speler lijkt de stap toch al te gaan maken van Frankfurt naar Ajax

Uuuh nee.. RB Leipzig en PSV doen niet heel veel voor elkaar onder!

2 augustus 2023 om 15:06

Doordat Red bull met zakken geld smijt, lijkt het ergens op.Weinig gewonnen sinds hun bestaan 2009

2 augustus 2023 om 15:11

nah niet heel raar toch? Met Bayern, Dortmund als concurrenten. En dan nog Leverkussen, Frankfurt. Maar Bayern heerst in Duitsland, geen enkele club wint daar. De beker heeft dan nog wel verschillende winnaars.Dan zou Dortmunt ook geen stap hoger zijn..

2 augustus 2023 om 15:16

2x op rij de beker gepakt. Het is ook niet zo dat PSV de prijzen aaneenraapt in Nederland nota bene nog.

2 augustus 2023 om 15:26

@derkaiser123 - Dat is wel erg kort door de bocht. Ten eerste stond Leipzig nog in de 3. Bundesliga of lager te voetballen als Red Bull er niet was geweest en in acht nemend hoe klein Nederland is, hoe relatief weinig inwoners we hebben en vooral hoe weinig geld er relatief in omgaat, doen we het toch behoorlijk goed. Er zijn Duitse middenmoters met een hogere begroting dan PSV.

2 augustus 2023 om 15:42

Waar zouden Ajax en PSV staan met het budget van Fc Emmen dan? 😆 Lekkere uitspraak van niks

2 augustus 2023 om 15:45

@sirius

Ja dus? Op welke middenmoters doel je dan?

2 augustus 2023 om 15:08

Haha wat? Ik ben geen fan van clubs als Leipzig maar die zijn toch echt wel een heel stuk beter dan Psv op dit moment

2 augustus 2023 om 15:09

Hij heeft het over de competitie. En dan spreekt hij gewoon de waarheid

2 augustus 2023 om 15:09

Ik ga er voor het gemak vanuit dat je hier een grapje maakt.
Maar RB Leipzig is toch echt wel minimaal 1 niveau'tje hoger als PSV.

2 augustus 2023 om 15:10



Lol Leipzig heeft op elke positie op wellicht de keeperspositie en Sangare nagelaten een betere speler dan PSV. Een ploeg die jaarlijks overwintert in de CL, standaard in de top-4 eindigt en 2x op rij de Duitse beker heeft gewonnen is natuurlijk wel een betere ploeg dan PSV. Wanneer heeft PSV voor het laatste overwinterd in de CL of uberhaupt wat fatsoenlijks gepresteerd in Europa? Gewonnen van Man United, Man City, PSG, Real, Napoli, Atletico, Spurs de laatste jaren in Europa. Gewoon een top-15 club in Europa.

2 augustus 2023 om 15:16

Ooit gehoord van sarcasme?

2 augustus 2023 om 15:17

Op de manier van formuleren lijkt het anders alles behalve op sarcasme.

2 augustus 2023 om 15:29

Voel je toch niet zo aangevallen dat je weer eens ongenuanceerd moet gaan roeptoeteren hoe goed Leipzig is. Er zit een steenrijk concern achter. Daar mag je wel prestaties van verwachten. Je doet net alsof de omstandigheden exact hetzelfde zijn. Althans, je gaat er wel heel makkelijk aan voorbij.

2 augustus 2023 om 15:41

Waar heb je mij horen zeggen hoe extreem goed ze zijn? Ze zijn goed (top-15), maar ook niet veel meer dan dat. Dat krijg je als je altijd je beste spelers verkoopt. Dan kan je onmogelijk die laatste stap maken.

2 augustus 2023 om 16:04

Of er een steenrijk concern achter zit heeft toch verder niks te maken met het niveauverschil an sich. Het verklaart het verschil uiteraard wel, maar het maakt het verschil er niets anders van.

RB is natuurlijk momenteel t.o.v. PSV een stap vooruit, dat staat buiten kijf. De Duitse competitie is natuurlijk ook aanmerkelijk sterker dan de Nederlandse, daar doet de coëfficiënten ranglijst momenteel niet aan af. Scorebordjournalistiek noemde ooit iemand dat haha.

2 augustus 2023 om 15:15

Natuurlijk wel, de Eredivisie stelt echt niks voor

2 augustus 2023 om 15:20

Staat maarliefst 1 plek onder de Bundesliga.

2 augustus 2023 om 15:41

Ja, op een ranglijst en met 20.000 punten verschil. Uiteindelijk zullen clubs als Dortmund, Leipzig, Bayern, Leverkussen en misschien ook Frankfurt gewoon kampioen worden in de Eredivisie.

2 augustus 2023 om 15:46



@myvison

Momentopname. Feyenoord en AZ hebben enorm veel punten gepakt ind e Conference League. Dat telt net zo zwaar als de CL tegenwoordig. Leuk dat Nederland daardoor weer een opmars maakt, maar in de CL is het op 1 topseizoen van Ajax al 15 jaar lang ruk. Aantal Nederlandse clubs die overwinterd hebben vanaf 2010? En noem die van Duitsland eens? Volgens mij heeft Dortmund al vaker overwinterd dan alle Nederlandse clubs bij elkaar. Zelfs Leverkusen en Schalke. Waar hebben we het over.

2 augustus 2023 om 22:30

@derkaiser: ja en Feyenoord heeft die punten gepakt tegen oa een extreem matige ploeg als Union Berlin die gewoon in de top 4 van Duitsland eindigde maar er echt heel weinig van konden op dat moment.

3 augustus 2023 om 08:53

Union Berlin eindigde dat jaar niet in de top-4. Je kent overduidelijk de feiten niet.

2 augustus 2023 om 15:26

Bundesliga wel tov Eredivisie. Leuker voetballen tegen Borussia, Bayern en Frankfurt dan tegen Feyenoord en een gehavend Ajax.

2 augustus 2023 om 15:27

maar de tegenstand wel. Beter tegen clubs als Stuttgart, Hoffenheim, Bremen, Monchen Gladbach spelen als Heerenveen, Utrecht, RKC en Vitesse. (om wat willekeurige clubs te noemen).
Het rondje om de kerk in Nederland is voor een topclub zaaddodend. De interessante wedstrijden zijn op 1 hand te tellen

2 augustus 2023 om 16:54

@ADO: Leipzig is een grote club geworden. Meer publiek, grotere competitie, aankopen van 30-40 miljoen, structureel Champions League. Nota bene halve finale gehaald niet zo lang geleden. PSV stelt tegenwoordig weinig meer voor Europees. Totaal niet te vergelijken met Leipzig

3 augustus 2023 om 08:59

Mischien niet maar de bundesliga is wel wat anders dan de NL comp

Is uiteindelijk gewoon een (hele waardevolle) passant voor PSV gebleken. Eén jaar gebruikt om zichzelf in de kijker te spelen, minuten te maken op hoog niveau in een relatief rustige omgeving. Voor PSV toch wel mooi geweest om hem één jaar in het team te hebben gehad en voor de Eredivisie goed als uithangbord voor talenten. Ben benieuwd naar zijn prestaties bij Leipzig.

2 augustus 2023 om 15:17

Inderdaad een passant. Zo ziet hij het zelf ook, en nog veel geld mee verdiend ook. Maar goed, hij heeft het helemaal waar gemaakt, meer dan dat zelfs. Het was super om hem een jaar bij psv te zien en soms zelfs hard nodig om die 2e plek te behalen

2 augustus 2023 om 15:31

Niets mis mee inderdaad. Bovendien heeft PSV vast wel in het achterhoofd gehouden dat dit een reeel scenario was. Het is in ieder geval interessant om te zien hoe Simons het er bij Leipzig vanaf brengt.

Beetje open deuren intrappen. Bundesliga in zn geheel is een stap hoger als ED, en ik denk dat de meeste mensen Leipzig momenteel hoger inschatten als PSV.

Ik hoop iig voor Xavi dat hij het ook kan laten zien in Leipzig (liever niet tegen Bayern ;p ) en dat hij zich kan etableren als nieuwe nederlandse topper, ook voor oranje.

De Bundesliga hoort bij de 5 grootste competities. Nou kunnen we er allemaal meningen op los laten,maar in Europa hoort Nederland door op dit moment toch ook bij als je naar de coëfficiëntenlijst kijkt?

" De Bundesliga hoort bij de vijf grootste competities."

Hele goede media training. de BuLi behoort zelfs tot de 4 grootste competities samen met Engeland, Itali"e en Spanje. Maar als je eigenlijk bij PSG (frankrijk) onder contract staat kun je natuurlijk niet zeggen dat deze competitie gewoon veel sterker is dan die van je broodheer.

Ik weet niet voor welke club ik liever zou willen spelen. In Duitsland word je geen kampioen maar speel je wel in de BL, in Nederland speel je om het kampioenschap maar speel je op een lager niveau.

Ik denk dat er bij Leipzig betere spelers rondlopen en dat die club ook een sterker team heeft dan Psv, maar we moeten niet doen alsof Psv een klein clubje is.

2 augustus 2023 om 16:56

Structureel CL en zelfs knock-outfase speelt ook wel mee voor Xavi Simons. PSV is een EL-club geworden

Blijf het een rare keuze vinden, vooral omdat niet duidelijk is wat het plan is van PSG. Gaat PSG hem nog een jaar verhuren? Gaat hij komend jaar wel spelen bij PSG? Ik ben wel een Xavi fan, ik hoop dat dit de juiste stap is

2 augustus 2023 om 17:28

Ik vind het een logische stap. Meer dan 15-20M zou een club als RBL niet voor hem betalen. Zo'n bedrag zou PSV volgens mij ook niet zo snel accepteren. Die zouden hem in dat geval liever nog een seizoen houden en wachten tot er volgende zomer eventueel een Engelse topclub oid langskomt. Dit terwijl het voor hem als speler en voor zijn groei vaak beter is om zo'n stap als deze te maken dan in de ED te blijven. Zo'n (tijdelijke) tussenstap is makkelijker te verwezenlijken wanneer hij bij een club als PSG onder contract staat dan wanneer hij bij PSV zit. Kan ie over 1-2 jaar alsnog die grote stap maken (dan wel door bij PSG aan te sluiten of verkocht te worden) maar heeft ie in de tussentijd op een hoger niveau gespeeld en is ie waarschijnlijk meer vooruit gegaan. Ik kan zijn keuze heel goed begrijpen. Bovendien heeft ie in die 2 jaar dan ook nog eens meer verdiend. Daarnaast, als PSG hem niet wil houden zal zijn prijskaartje allicht lager zijn dan wanneer hij de topspeler van de ED is, ook al lijkt dat onlogisch op papier, in de realiteit is dat wel vaak gebleken. Alleen maar voordelen wat mij betreft. Prima keuze imo.

Xavi komt er wel. Hij stond qua niveau duidelijk ver boven de rest vorig seizoen en dan is een stap hogerop logisch. Ben al blij dat we hem een jaar gehad hebben.

Leipzig staat momenteel 11de club coëfficiënt 2023 met 79.000 punten.
PSV staat op 40 met 37.000 punten.
Alleen daarop zou je al kunnen zeggen dat het een grotere stap is. Ik zie dan ook weinig natrapperij in zijn statement. Hij vertelt wat het is.

Heeft groot gelijk natuurlijk. Zal hier echter niet bijzonder goed vallen

Ja VV Bal op het Dak zou ook een stap vooruit zijn als hij daar was heen gegaan

Broodvoetballer en geldwolf. Jammer, had gehoopt dat hij voor zijn sportieve carrière zou kiezen en nog een jaar in Nederland was gebleven. Was beter geweest voor zijn ontwikkeling. Verwacht niet dat Simons in de basis speelt bij Leipzig.

Dit is een hele mooie en slimme stap van hem. RB Leipzig heeft een duidelijke visie met jonge spelers scouten en doorverkopen en het is een goed tussenstation om straks dan naar de top te gaan. Ben benieuwd naar Simons, Openda, Bitshiabu, waarschijnlijk komt Lukeba van Lyon ook. Word toch een leuk talentvol elftal. Ik ga het volgen en het ga je goed Xavi. Prachtige stap en een prachtige club!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren