Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Xavi: ‘Ik houd er niet van om naar ploegen als Atlético te kijken’

Laatste update:

Atlético Madrid heeft een machtige defensie: in 36 competitiewedstrijden kreeg de voetbalmachine van trainer Diego Simeone slechts 16 tegendoelpunten. Er wordt in de voetballerij veel nadruk gelegd op de aanval, maar Atlético bewijst dat een hechte verdediging ook belangrijk is. Barcelona-icoon Xavi vindt het maar niets, de speelstijl van de Madrileense club.

/

“Ik houd er niet van om naar ploegen te kijken die de pot achterin dicht gooien”, laat Xavi weten in gesprek met BeIN Sports. “Spanje werd wereldkampioen met overwinningen van 0-1, 1-0 en 0-1, maar we speelden wel goed voetbal. Simeone? Zijn sterkste punt is dat hij perfect kan anticiperen op de kwaliteiten van de tegenstander. Een grote club als Barcelona mag nooit spelen als Atlético Madrid. Barcelona en Real Madrid moeten altijd op hun eigen manier spelen. Tijdens de Clásico in Camp Nou speelde Real Madrid als een kleine club.”

In Spanje vecht Atlético Madrid met Barcelona en Real Madrid om de titel. Barcelona heeft 86 punten, 104 gemaakte doelpunten en 29 tegendoelpunten. Atlético, eveneens 86 punten, maakte 60 goals en kreeg er dus 16 tegen. Real Madrid heeft een punt minder en doelcijfers 105-32.

De speelstijl van Atletico Madrid is niet leuk om naar te kijken

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het is maar waar je van houdt. 70 procent balbezit, maar daar ineffectief en traag mee omgaan vind ik ook niets. Ik heb bewondering voor de passie en opoffering waarmee Atletico speelt. Met het hart en t mes tussen de tanden. En daarbij is het tactisch altijd uitstekend. Maar nee, niet altijd een spektakel.

Ik geniet van goede wedstrijden, of die nou defensief of offensief zijn maakt niet zoveel uit. Alleen als een zeer offensieve ploeg tegen een zeer defensieve ploeg speelt krijg je vaak een saaie gesloten wedstrijd. Maar om dan altijd naar de defensieve ploeg te wijzen, niet mijn stijl.

2 mei 2016 om 12:13

tja...stel dat de aanvallende ploeg dan ook maar zeer defensief gaat spelen. Dan heb je 2 ploegen die zeer defensief spelen.. Denk je dat het amusement dan toe neemt?

Gaat de zeer defensieve ploeg ook zeer offensief spelen, dan wordt het een open wedstrijd.
Ik denk dat dit eerder te goede komt aan het amusementsniveau.

2 mei 2016 om 12:25

Tuurlijk. Iedereen heeft zijn eigen manier van tactiek. En die tactiek is nu verdedigend spelen bij Simeone. Het gaat mij er niet eens om of het saai is of leuk, het is gewoon slim wat Simeone doet. Alhoewel de laatste wedstrijd tegen Bayern gewoon zielig was, want Bayern maakte toch wat fouten en daar kon Atletico mooi van profiteren. Ik geloof dat thuis bij Bayern dit niet meer zal gebeuren en geloof mij: Guardiola heeft altijd wel plannen om zo'n team als Atletico los te spelen. Atletico speelt wel gewoon saai voetbal, maar niet eens elk team kan even goed verdedigen als wat zij doen, dus daar wel respect voor. Overigens wil iedereen altijd een leuke wedstrijd zien, maar voetbal is nou eenmaal echt een hele grote publieks sport geworden. Als bijv bij Tennis er saai wordt gespeeld wordt er vaak niks over gezegd. Dus mijn voorkeur zou uit gaan naar het winnen van zo'n wedstrijd en dat deed Atletico dan ook tegen Bayern. Maar wat ik al zei: Bayern speelde de vorige keer gwn slechter dan normaal, dus Atletico het gaat nog moelijk worden.

2 mei 2016 om 12:51

@Babymongo,

Barcelona zonder bal is ook lachwekkend. Verdedigen kunnen ze totaal niet. Zelfde geldt voor Bayern. Als beide clubs de controle kwijt zijn mbt de bal mega snel heroveren na balverlies, op de helft van de tegenstander, dan straalt de paniek er vanaf. Veel te veel ruimte tussen de linies, weinig feeling voor het goede moment van inzakken of vooruit verdedigen.
Plus dat twee defensieve clubs vaak voor een counter spektakel kunnen zorgen. En als Atletico gaat aanvallen tegen Barcelona wordt het ook een slachtpartij, idem tegen Bayern. Je speelt, zeker in deze fase van de CL alleen nog maar voor de eindwinst. In de Primera Division tegen de minder goden heeft Atletico ook leuke en vermakelijke duels gespeeld, ondanks dat de magere score soms anders deed vermoeden. Ze scoren niet heel makkelijk, maar dat betekend niet dat ze altijd alleen maar verdedigen. Je ziet dat Atletico opzoek is naar eremetaal en dan ga je spelen op een manier waardoor de succes kans het grootse is. Dicht timmeren dus.

2 mei 2016 om 12:55

Voor een ploeg die niet kan verdedigen slikken ze vrij weinig doelpunten...

2 mei 2016 om 13:46

@jomar3 je kunt alleen counteren als er ook een ploeg is die wil aanvallen. Als beide teams spelers achter de bal houden, valt er weinig te counteren.

Maar je begint nu ook weer over het resultaat. Daar had ik het niet over.
Ik had het over het amusement. Dat atletico liever op deze manier wint, dan op een aanvallende manier verliest snap ik ook wel.

2 mei 2016 om 14:00

@babymongo,

Nou wat amusement betreft ben ik het dan ook niet helemaal met je eens. Ja, twee aanvallendere teams maken er vaak een groter spektakel van wat het amusement ten goede komt. Maar als doelpunten kinderlijk eenvoudig vallen, kan het 6-4 worden, de ergernis is dan ook groot. Als voorbeeld dan PSV-Cambuur van gisteren; de doelpunten vielen soms op amateuristische wijze. Ik persoonlijk geniet dan meer van een solide 2-0 winst dan een 6-2 waarin beide ploegen blind aanvallen en er tactisch een zootje van maken.

Maar goed, dit blijft een verhaal van smaak natuurlijk. Wat ik persoonlijk leuk vind is de diversiteit die er geboden wordt. De ene dag zie je een aanvallende show als Liverpool-Dortmund met groots wederzijds respect. De andere dag zie je Barcelona-Atletico met meer rivaliteit, meer strijdt en een tactisch steekspel. Ik kan van beide vormen genieten!

2 mei 2016 om 16:29

Ik vind het leuk om Atleti te zien voetballen tegen sterke ploegen want dan zie je duidelijk waarmee ze hun tekortkomingen compenseren. Maar zodra Atletico tegen een ploeg uit het rechterrijtje speelt dan is het niet om aan te zien en dan sluit ik me wel aan bij Xavi. Ik vind dat Atletico in die mindere wedstrijden attractiever moet gaan spelen want het verdedigen en strijdlust hebben ze al.

Ik vind de speelstijl van Atletico ook niet leuk om naar te kijken maar als je tegen ploegen als Real, Barca en Bayern resultaat wil halen is het begrijpelijk dat ze zo spelen.
Alleen het tijdrekken en het janken bij de scheids vind ik maar niks en is ook totaal niet nodig.

2 mei 2016 om 12:18

Maar dat doet Barca natuurlijk nooit. En ik zie jongens als Vidal en Lewandowski ook nooit zeuren bij de scheids...

2 mei 2016 om 12:32

Ik vind het ook maar niks als lui van Bayern dat doen hoor, die schwalbe van Vidal laatst keur ik ook af.

2 mei 2016 om 14:13

Nee dat snap ik. Maar alleen Atletico ervan beschuldigen is dan een beetje raar. Het zit haast in elke ploeg wel...

2 mei 2016 om 12:27

Zo defensief speelde Atletico toch helemaal niet tegen Barca en Bayern. Ik vond ze bij vlagen best leuk voetbal spelen. En dat zeuren bij de scheids is irritant ja, maar dat doet Barca net zo goed dat heeft niet met de speelstijl te maken.

2 mei 2016 om 13:01

Ik vind het wel leuk dat net xavi dit zegt. De man die met Barcelona onder guardiola het saaiste voetbal aller tijden speelden. Maar het valt me nog mee deze want 9 van de 10 keer iets compleet achterlijks over andere ploegen.

2 mei 2016 om 13:16

Haha jij bent grappig. iedereen vind het voetbal wat guardiola het beste wat er ooit op deze planeet vertoond is maar jij vind het weer het saaiste voetbal aller tijden. weet je wat saai is. Manchester united

2 mei 2016 om 13:36

Guardiola geeft met dat saaie voetbal United 2 keer ondersteboven gespeeld hoor.

2 mei 2016 om 14:05

ik zeg nergens dat het niet super goed was. maar het was als neutrale supporter geen klap aan om naar te kijken, het was 90% van de tijd rond tikken tussen verdediging en middenveld. ploegen arsenal en dortmund spelen ook een hoog bal tempo maar zijn een stuk directer naar de goal en daardoor leuker om als neutrale supporter naar te kijken . en ja united is de afgelopen jaren niet veel interessanter geweest om naar te kijken inderdaad.

2 mei 2016 om 14:46

Waarom scoort barcelona dan veel meer dan arsenal en dortmund?

2 mei 2016 om 15:22

omdat je als je rustig speelt en alleen je best doet om de bal in de ploeg te houden ongeveer vijf keer in een wedstrijd een geweldige kans creëert, Als je hen allemaal scoort heb je dus vijf keer gescoord maar dan nog steeds is het een saaie wedstrijd.

2 mei 2016 om 15:27

Echter creeert barcelona ook meer kansen dan arsenal en dortmund. Verklaar dit nog eens?

de passie en gedrevenheid vind ik mooi om te zien. Dat mis je nog wel eens bij andere ploegen.
Maar hun spel trekt me ook niet naar het stadion.

En ik vind de speelstijl van Bayern niet om aan te kijken. Morgen worden ze voor de 3e keer op een rij uitgeschakeld door een Spaanse ploeg dankzij Jose Guardiola's falende defensieve tactieken.

Misschien moeten andere ploegen dan juist anticiperen op de speelstijl van Atletico. Je weet dat ze 442 gaan spelen, dus is het handig om zelf met 3 verdedigers te spelen aangezien je backs toch lucht staan te dekken anders.

2 mei 2016 om 12:19

Als ze lucht staan te dekken betekent het dat ze geen man hebben. Als ze geen man hebben kunnen ze dus opkomen wanneer ze willen. Met aanvallend goede backs kan het ook een voordeel zijn. Nadeel is dan wel dat je centraal 1 op 1 speelt.

2 mei 2016 om 12:21

Precies, dat nadeel wil je niet. En i.p.v. opkomende backs kan je een middenvelder of een aanvaller extra opstellen.

2 mei 2016 om 12:29

Andere ploegen moeten Ateltico gewoon laten komen. Dat deed PSV. Atletico kan goed vanuit de omschakeling en de organisatie spelen, maar als ze zelf het spel moeten maken wordt het een stuk lastiger.

2 mei 2016 om 13:12

Dat kan als je 0-0 acceptabel vindt, maar dat gaan Real, Barca en Bayern niet doen.

2 mei 2016 om 13:27

Dit is een interessant vraagstuk. ik ben benieuwd wat guardiola voorbereid heeft voor morgenavond. hij blijft toch altijd een tactisch ijzersterke coach.

2 mei 2016 om 16:25

Weet niet precies wie fit en speelgerechtigd zijn, weet wel dat Robben niet kan spelen, maar zo zou ik het doen:

Neuer
Javi Mart.
Boateng
Benatia
King. Coman
T. Alcantara
Vidal
Alaba
Müller
Lewandowski
Doug. Costa

Is toch geweldig? Spelers die er echt kei hard voor knokken en tot het gaatje gaan. Als trainer moet je weten welke kwaliteiten het team heeft en dat doet Simeone erg goed. Waarom aanvallend gaan voetballen en minder punten halen? Als het op deze manier werkt is het dus goed. Ik ben benieuwd naar de return in de CL!

Ik vind het juist heerlijk om 11 echte krijgers te zien, wat mis ik dat in het huidige voetbal.

2 mei 2016 om 12:21

Dus jij kijkt veel wedstrijden van Atletico?

2 mei 2016 om 12:31

Haha, dat niet, maar dat is een andere discussie.

2 mei 2016 om 13:10

Dat is toch precies deze discussie?

Ik snap wel dat het leuk kan zijn hoe Atletico als underdog er in slaagt om grootmachten uit te schakelen. Maar als hun gunfactor kleiner wordt, en je ze niet meer bij uitzondering bekijkt dan realiseer je je dat clubs die aanvallend voetbal willen spelen de sympathie horen te krijgen.

2 mei 2016 om 14:20

Precies dit. Mensen rationaliseren hun voorkeur voor de underdog op deze manier. Terwijl elke week Atletico kijken gewoon heel saai is. Dit in tegenstelling tot Real Madrid, Barcelona en bijvoorbeeld Arsenal.

2 mei 2016 om 15:13

Dat is deze discussie helemaal niet Geert.

Je kan perfect graag Atletico zien spelen, zonder er echt vaak naar te kijken. Ik pik graag eens een wedstrijd mee van de Europese top, maar ik heb simpelweg geen tijd om elke wedstrijd van Atleti, Barca, Bayern, Real, Juve... te volgen.

2 mei 2016 om 15:27

Atletico speelt op de zelfde manier als Leicester, Allebei behalen ze met deze speelstijl veel overwinningen maar je gaat me niet zeggen dat de wedsstrijden van deze ploegen geweldig zijn om naar te kijken. Alleen de laatste vijf minuten zijn door de testosteron leuk om naar te kijken.

2 mei 2016 om 16:12

Bon Jovi,

Dus als je wel tijd zou hebben dan zou je Atletico wel elke week bekijken? Volgens mij zou je dan na een paar weken gaan wensen dat je geen tijd had

Wat ik dus wil zeggen is dat wanneer het kijken naar Atletico regel wordt ipv uitzondering dat je dan heel snel weer gaat snakken naar aanvallend voetbal. Probeer het eens zou ik zeggen, anders heb je ook geen recht van spreken om hun speelstijl te bewonderen.

2 mei 2016 om 16:22

Florisvdniet
Nochtans kan ik wel enorm genieten van Leicester, ik kan net zo goed genieten van een onverzettelijke Kanté en Drinkwater als van Neymar en Iniesta.

Toen ik jonger was, nog een kind van 12 of zo, keek ik ook vooral op naar aanvallers en probeerde ik hun dribbels dan te imiteren.

Nu kan ik net zo goed genieten van een tactisch steekspel tussen 2 ploegen met het mes tussen de tanden die er vol voor gaan.

2 mei 2016 om 16:34

Geert Vs

Als het mogelijk zou zijn, wel vaker, ja. Het is ook niet zo dat ze àltijd vanuit de reactie spelen. Tegen kleinere ploegen zijn ze wel in staat om hun wil op te leggen, al is dat natuurlijk geen 90 minuten lang. Wanneer het even moeilijker loopt, hebben ze die uitstekende organisatie waar ze graag op terugvallen. Terecht. Niemand kan de volle 90 minuten domineren.

Het is ook niet simpelweg de bus parkeren zoals Mourinho wel eens deed, Atletico heeft wel aanvallende intenties en zet geregeld druk vooruit.

Ik vind het prachtig om te zien hoe gedisciplineerd Simeone's team speelt. Dan zie je Griezmann (atleti heeft geen échte ster maar als je er 1tje moet uitnemen is Griezmann het wel) in de 90e minuut een sprintje van 50 meter trekken om de oprukkende back een halt toe te roepen, geweldig toch? Zie je dit Messi al doen? Haha.

Die mannen lijken wel aan een lange, onzichtbare ketting te hangen. Altijd perfect in de organisatie blijven, met de afstanden tussen 2 spelers constant even groot. Nooit zal je ze in de val lokken door je terug te laten zakken of zo, het is een gedisciplineerde machine.

Misschien dat het na een aantal maanden iets minder mooi wordt, kan zeker zijn. Maar dat wil niet zeggen dat ik hun tactiek en discipline niet zou mogen bewonderen. Het is ook de enige manier om de strijd met Barca en Real aan te gaan. Daarom kan ik er wel begrip voor opbrengen.

2 mei 2016 om 17:05

Ik kan het volledig begrijpen als ze op die manier de strijd aan gaan tegen Real en Barca maar Atletico speelt ook vanuit de organisatie tegen makkelijkere tegenstanders hoor. Hoeveel competitiewedstrijden kijk je ongeveer van hen? 1x per maand ofzo? Ik zie ze nog wel eens tegen Valencia, Villarreal, Bilbao, Sevilla, dat soort affiches.

Natuurlijk is zo'n sprint van Griezmann mooi, maar Simeone kan best zijn verdedigende 442 soms los laten en het publiek trakteren op aanvallend voetbal. Maar die man denkt alleen maar om het resultaat en kan niet eens normaal doen langs de lijn. Helaas is het resultaat het belangrijkst, en ze staan gedeeld bovenaan in La Liga dus ik snap het wel. Maar dat betekent niet dat wij hun spel niet mogen afkraken, de kritiek is namelijk niet op leugens gebaseerd.

2 mei 2016 om 17:23

Ja, zal iets van 1x per maand of zo zijn. Kijk, ik snap volledig dat je er geen fan van bent.

De kritiek is ook niet onterecht, dat zeg ik nergens, het zorgt er vaak voor dat de andere ploeg (met aanvallende intenties) de bal blijft rondtikken op zoek naar ruimte -die niet gevonden wordt- en je dan een eentonige partij krijgt.

Maar dit is gewoon een kwestie van smaak. Ik kan er wel van genieten, jij niet, punt. Elke speelstijl heeft trouwens zijn elementen waar je van kan genieten en dan weer elementen waar je je aan ergert.

Bij Barcelona bijvoorbeeld, kan ik ook enorm genieten als ze een vlotte balcirculatie op de mat leggen om de tegnstander af te matten, maar dan word ik wel gek als ze rond de penaltystip nog op zoek gaan naar een één-tweetje in plaats van eens op doel te schieten.

2 mei 2016 om 17:54

Geert,

Ik kijk ongeveer 70 procent van de wedstrijden van Atletico. Tot de blessures van Augusto en Carrasco speelde Atletico sommige wedstrijden met een anvallende instelling. Met Augusto voor de verdiging, en Koke, en Gabi erboor. Met de punt naar achter dus. Linksvoor Carrasco, rechts Saul, en Griezmann in de spits.

Geholpen door een goed vorm van vooral Carrasco en Griezmann werd er op het oog leuk gespeeld, en meer gescoord. Na de blessures, en ook nadat ze terug zijn gekomen heeft Atletico niet meer dat niveau gehaald. Wel kunnenze altijd terugvallen op hun basisprincipes, waardoor ze nooit een slechte reeks neerzetten. Ze leveren een hele constante prestatie.

Het is wel vaak saaier dan veel andere ploegen. Alleen is het tactisch heel sterk. En dat ontgaat veel mensen.

Een voorbeeld. Aan Sampaoli werd gevraagd hoe hij het probleem in de finale van de copa Amerika op dacht te lossen tegen een sterker geacht Argentinië. Met al zijn wereld voetballers, en ook nog Messie in de gelederen. Het antwoord was vrij simpel. We wisten dat Argentinië betere aanvallers had dan wij verdedigers, en dat ze een betere verdediging hadden, dan wij aanvallers. Dus besloten wij ervoor te zorgen dat we het duel buiten beide zestien metergebieden uit zouden vechten. Alleen dan zouden we kans op de overwinning hebben. Chili won de copa Amerika.

Sampaoli, Simeone, Bielsa, Newels old boys.

Er is een direct verband tussen deze coaches, en de manier waarop hun ploegen spelen, en de tactische keuzes die door deze coaches bij ieder afzonderlijk duel gemaakt worden.
Om echt te kunnen genieten van ploegen als Atletico moet je er tijd insteken, en tactisch onderlegd zijn.

2 mei 2016 om 18:03

Geen enkele speelstijl kan objectief de beste genoemd worden natuurlijk. Opvallend is wel dat een groot deel de stijl van Atletico verafschuwt. Maar ze doen niets illegaals. En het is ook de schuld van de tegenstander dat ze geen plan B hebben. Misschien dat een type Crouch of Pelle wel kan winnen van Godin in de lucht. En misschien dat het spelen met 3 verdedigers de oplossing is tegen hun 442.

En als je ze 1x per maand bekijkt zal het wel in een Champions League wedstrijd of een confrontatie met Real of Barca in La Liga zijn, en dan spelen ze terecht hun defensieve spelletje. Maar als ze een tegenstander ontmoeten waar ze niet zo defensief hoeven te spelen, doen ze het alsnog. Of kijk jij ook naar zulke affiches? (atletico - Getafe ofzo)

Simeone durft dus geen aanvallend voetbal te spelen, daarom gun ik het hen niet. Bij Argentinië is dat ook vaak zo, altijd die 2 brekers op het middenveld. Terwijl Real bijvoorbeeld soms met Kroos, James en Isco speelt en BBC daarvoor. Simeone zal het nooit doen, de lafaard.

2 mei 2016 om 18:08

@ Andonis,

Je zegt het zelf al: het is vaak saaier dan veel andere ploegen. Carrasco en Griezmann zijn natuurlijk spelers die altijd wel wat moois laten zien, maar het is niet Simeone die daar voor gezorgd heeft.

Tactisch is het natuurlijk wel sterk, maar op een gegeven moment denk je toch: "nu weten we wel dat dit werkt, ga nu eens iets constructiefs laten zien".

Sampaoli en Bielsa in één adem noemen met Simeone kan echt niet vind ik. Die twee gebruiken de aanval als verdediging, en laten hun ploegen mooi voetbal spelen. Ik snap dat je het allemaal onder het mom van tactiek wil gooien, maar er is een groot verschil in attractiviteit.

2 mei 2016 om 18:25

Geert

In zijn eerste seizoenen was het vooral verdedigen. Langzaam zie je toch meer druk naar voren, en meer aanvallende speelvarianten.

Ze kunnen in één wedstrijd drie verschillende speelwijzes hanteren, maar ontgaat de meesten.

In de wedstrijd tegen Bayern begonnen ze met pressie hoog op het veld, en bij balbezit direct naar de goal. Na het doelpunt hebben ze dat niet lang meer vol kunnen houden. Bayern was wel lang de weg kwijt. Maar toen ze hem vonden werd Atletico teruggeduwd. Ik denk dat Atletico dat zelf ook liever niet deed, maar bij gebrek aan beter, vielen ze op hun verdediging, en wedstrijdinstelling terug.

Er zijn ook wedstrijden waarbij ze wel op de aanval gespeeld hebben. En ja, ik heb de wedstrijden tegen Getafe gezien, die waren niet leuk. Mede omdat Getafe ook niet leuk speelt. Ze hebben wel twee keer gewonnen. 2-0 thuis, 0-1 uit.

Atletico heeft 60 doelpunten in de competitie gemaakt. Derde in La liga. Ter vergelijkimg. Arsenal heeft 59 keer gescoord, man u 43 keer, mancity 68 keer. Is dat zoveel beter?

2 mei 2016 om 18:28

Het gaat mij in die vergelijking niet alleen om tactische discipline, maar vooral de instelling waarmee die ploegen het veld ingaan. Het Newels van Bielsa, Pochettino speelde daar geloof ik, was het grote voorbeeld om geen sevonde de intensiteit te verliezen.

2 mei 2016 om 19:05

Pressie heeft weer met verdedigen te maken. Wel leuk om te zien overigens.

60 goals, goed punt. Maar het zijn vaak slechts lichtpuntjes vergeleken met hoe de rest van de speeltijd besteed wordt. Ik kijk daarom de samenvatting van Atletico, en daar kan ik wel echt van genieten

Hoge intensiteit is goed, maar Simeone wendt het helaas bijna alleen maar aan om de wedstrijd dood te maken.

2 mei 2016 om 20:35

Als je prachtig voetbal kunt spelen zonder prijzen te winnen, of minder leuk voetbal speelt maar wel prijzen pakt, dan moet je natuurlijk voor dat tweede gaan. Heeft niks met gunnen te maken, Atletico staat verdient in de halve finale van de CL en staat terecht gedeeld bovenaan in de competitie. Als ze mooier voetbal zouden spelen en daardoor slechtere resultaten halen, is dat ook terecht. Ik vind dus ook niet dat je het laf kunt noemen als je met een saaiere tactiek betere resultaten haalt dan met een leuke tactiek. Als je echter de middelen hebt om ook met een mooi voetbal prijzen te pakken, en dan alsnog de bus parkeert, dat is een ander verhaal.

2 mei 2016 om 21:15

Dat is mijn hele punt: ze kunnen mooi voetbal laten zien tegen kleine tegenstanders, maar blijven vanuit de hechte organisatie spelen. Dat ze tegen grote clubs gaan verdedigen bekritiseer ik niet. Eigenlijk bekritiseer ik juist de grote clubs dat ze geen goede aanpak kunnen bedenken tegen Atletico.

2 mei 2016 om 12:23

"Ik houd er niet van om naar ploegen te kijken die het achterin op slot gooien". Hij zegt ook niet dat hij de werklust niks vind, maar hoe defensief ze spelen. Ik begon bijvoorbeeld naar Arsenal te kijken omdat ze aanvallend gezien vaak geweldige dingen lieten zien. Ieder zijn smaak.

2 mei 2016 om 12:33

Goed punt, ben het met je eens. Maar wat Atletico presteert, kun je alleen maar bewondering voor hebben. De grote twee in Spanje zijn er niet meer, het is nu de grote drie.

2 mei 2016 om 12:42

Ja ik heb hetzelfde, ik zie graag goed voetbal zoals bij Barca en Arsenal en da's ook de reden dat ik Arsenal begon te volgen.

Alleen, als Arsenal zo belabberd en ongeïnteresseerd speelt zoals de afgelopen weken, dan hou je niks over. Atletico brengt in de topwedstrijden meestal geen spectaculair voetbal maar ik kan enorm genieten van hun passie en onverzettelijkheid.

2 mei 2016 om 12:45

Zeker waar. Werd tijd ook overigens. Maakt de spaanse competitie een stuk interessanter.

2 mei 2016 om 12:48

Bon jovi, klopt. Eerst kon ik me er wel bij neerleggen als er met prachtig voetbal toch niet de gewenste resultaten kwamen. Nu heb je geen van beiden en dan vraag je je af waar je naar zit te kijken. Ik zei het laatst al en nu weer: ik vind het fijn om Ajax nu na Arsenal te zien, terwijl dat eerst niet zo was.

Anticiperen is bijna het mooiste in voetbal (na dribbelen). Als jij kan zien wat je tegenstander gaat doen voordat het gebeurd is ben je gewoon geniaal. Die kwaliteit bezit hij. Alle topkwaliteiten weet hij te doen ondersneeuwen met zijn tactiek. Erg knap. Daarnaast heeft hij topspelers die het spel uit het niets kunnen beslissen. Professionaliteit ten top als je het mij vraagt.

2 mei 2016 om 16:57

Ik vind Koke en Griezmann wel die topspelers die uit het niets kunnen beslissen. Maar ik snap wat je bedoelt. Ze hebben niet de grote namen van de traditionele topclubs

Lol als er iemand als kleine club speelde tijdens de clasico dan was dat Barca wel.
Real heeft met 10 man korte metten gemaakt van Barca.
Jammer dat die goal van Bale onterecht was afgekeurd.
Atletico hoeft zich niet te schamen ze spelen met hun eigen filosofie.

2 mei 2016 om 13:19

jij wordt met de dag lachwekkender.....

2 mei 2016 om 13:38

Jij bent gewoon boos omdat Barca er uit ligt.
Accepteer je verlies en wacht tot volgend jaar.

2 mei 2016 om 14:20

Ik ben niet boos. Jij lult gewoon uit je nek zoals je wel vaker doet.

2 mei 2016 om 14:34

Ik verzin ze niet hoor ik leg gewoon de feiten op tafel.

2 mei 2016 om 14:41

'Als er iemand als een kleine club speelde was het barcelona' dit is ten eerste een mening en geen feit. Vervolgens zeg je 'real heeft met 10 man korte metten gemaakt met barcelona' dit is afhankelijk wat jij onder korte metten maken verstaat. 2-1 winnen versta ik daar niet onder. 4-0 winnen zonder messi daarentegen.

2 mei 2016 om 15:45

Als je met 10 man beter bent als de tegenpartij in hun huis dan mag je wel praten over korte metten..
Het had trouwens 1-3 moeten zijn want de goal van Bale was onterecht afgekeurd..
Maar ondertussen weten we al hoe het zit met de scheidsrechters en Barcelona..

2 mei 2016 om 15:51

Jaajaaajaa en ramos had al in minuut 26 eraf gemoeten dus kom niet met je ongein over scheidsrechters en barcelona. Maargoed uiteindelijk is het 5-2 over een geheel jaar jongen sorry kan er niks aan doen.

Het is natuurlijk wel zo dar de meeste mensen Atletico zien tegen Barcelona en Bayern die balbezit tot kunst hebben verheven en dan lijkt het al gauw zo, het is niet zo dat ze altijd een bus parkeren zie wedstrijden tegen PSV waar ze wel het spel maakten wat ze moeilijk af ging want vanuit de omschakeling tegen grote ploegen ligt ze beter.

Ach dat anti-voetbal wat Barca uit bij Atletico op de mat legde was ook niet om aan te gluren. Heerlijk hoe ze daar de deksel op de neus kregen.

En waarom toch weer die aloude steken naar Real. Speelde als een kleine club in Camp Nou.. Volgens mij pakte ze gewoon 3 punten daar, wat maakt dat dan van Barca?

2 mei 2016 om 13:15

Real speelde idd niet als een kleine club in Camp Nou. Barcelona lijkt zo dominant omdat ze zo'n belachelijk sterke nadruk op balbezit leggen. De bal gaat vaak terug of breed, waar het publiek ook niet op zit te wachten.

Als je het niet leuk vindt, kijk dan gewoon niet. En het maakt ze echt niks uit wat ze er van vinden. Het is geweldog wat atletico doet. Met een mindere ploeg toch bij de wereldtop horen

Als iedere ploeg als Atletico Madrid zou spelen, speel je binnen een jaar voor lege tribunes. Natuurlijk kan niet iedereen aanvallend spelen, maar ik hou van ploegen die spelen om te willen winnen door te scoren en niet van ploegen die wachten op het foutje van de tegenstander om vervolgens 2 bussen voor de goal te parkeren. Als alle ploegen wat opener zouden spelen, zou je uitslagen hebben van 4-3 of 6-4 in plaats van 1-0 of 1-1. Het is maar wat je wilt. Soms lijkt het spel van Barcelona erg traag, maar dat komt door de tegenstander die met 11 man verdedigen. We moeten het niet omdraaien, Barcelona wil het publiek vermaken, Atletico niet.

2 mei 2016 om 14:34

Bij atletico zit het anders behoorlijk vol elke wedstrijd

Iedereen die hier de stijl van atletico verdedigd, wil ik nooit meer horen als Chelsea op dezelfde manier speelt. atletico speelt op exact dezelfde wijze als Chelsea dat een aantal jaren geleden deed, ik durf zelfs te zeggen dat Chelsea de laatste jaren stukken aanvallender is dan atletico.

2 mei 2016 om 13:33

Is gewoon niet waar wat je zegt. Omdat beide ploegen vanuit de verdediging spelen wil zeker niet zeggen dat het hetzelfde is. Dortmund deed dat onder klopp bijvoorbeeld ook.

2 mei 2016 om 13:43

Het Chelsea dat in 2012 de Champions League won speelde weldegelijk op dezelfde manier als Atletico dat nu doet. Vooral tegen de topteams.

2 mei 2016 om 13:50

Ik heb Chelsea nog nooit druk zien zetten zoals Atletico dat doet en Ik heb Chelsea nog nooit een goal zien maken tegen de top 4 ala Saul..
Chelsea parkeert de hele wedstrijd de bus Atletico gaat eerst voor een goal en dan parkeren ze de bus.

2 mei 2016 om 14:22

Dortmund onder klopp speelde powervoetbal. Ik heb dortmund nog nooit met 6(!) Verdedigers op een rij zien verdedigen. Klopp speelt pressievoetbal atletico speelt verdedigend voetbal.

2 mei 2016 om 14:24

@uefacl dit is natuurlijk onzin he om te kunnen winnen moet je een goals maken. En wat betreft de goal van saul. Heb je vorg jaar eden hazard zien spelen?

2 mei 2016 om 17:11

Vergelijk je nou echt Chelsea met Atletico? Het Chelsea waar Abramovic sinds zijn komst al meer dan 2miljard!! Eurootjes in heeft gestoken en dan nog zulk abominabel voetbal op de mat legde. In 1 woord: hahahaha!!

En Hazard vorig jaar hele mooie dingen zien doen absoluut, dit jaar is die ook weer fantastisch..

2 mei 2016 om 18:21

Ja dat doe ik zeker. Ze spelen vanuit dezelfde speelwijze. Het gaat er niet om wat hazard dit jaar doet vorig jaar heeft hij laten zien hetzelfde te kunnen als saul tegen bayern. En hij speelt nog altijd bij chelsea of niet? Jou reactie in 1 woord: hahahahaha! Als je discussies niet kan volgen reageer dan ook niet maak je jezelf ook minder belachelijk.

2 mei 2016 om 19:36

Mag toch aannemen dat ook jij begrijpt dat er een wereld van verschil zit tussen beide clubs. Abromovic heeft sinds zijn komst naar Chelsea zoals gezegd meer dan 2 miljard euro in de club gestoken. Als je het dan nog voor elkaar krijgt om zulk verschrikkelijk voetbal op de mat te leggen is dat natuurlijk niet te vergelijken met Atletico. Zo'n verschil in uitgave en toch dezelfde speelwijze hanteren. Nee alle kritiek die Chelsea te verduren heeft gehad is compleet verdiend.

Oké, pakken we de Hazard van vorig seizoen. Goals tegen een top 4 team ging het om. Vorig seizoen dus dat waren dan City, Arsenal en United binnen Engeland en PSG in de CL. Tel ik 8 wedstrijden, 3 goals waarvan 2 penalty's. Heeeeeel spraakmakend inderdaad..

Had je misschien nog een iets sterker argument?

De speelstijl van Atletico vind ik de leukste die er is. Verdedigen vind ik het mooiste dat er is in het voetbal. Vooral wanneer ze gewoon de meest effectieve aanvalsduo's kunnen uitschakelen door met 1-0 te winnen. Doe Felipe Luis wordt echt onderschat. Wat een verdediger is dat toch!

Ik kijk liever naar Atletico dan Real of Barca, echte knokploegen zoals Atletico zie je niet zo snel meer in het hedendaagse voetbal.

2 mei 2016 om 14:25

Waarom ben je dan voor arsenal?

2 mei 2016 om 16:11

En omdat ik fan ben van Arsenal mag ik niet liever na Atletico kijken dan barca/real ?

2 mei 2016 om 17:33

Het is een beetje apart als je liever naar atletico kijkt terwijl je eigen club waar je volgens mij het liefste naar kijkt volgens dezelfde speelwijze als barca en real speelt. Dus eigenlijl kijk je liever naar atletico dan naar arsenal?

Door mensen die vechtvoetbal leuker vinden dan technisch hoogstaand voetbal, gaat het voetbal naar de kloten. Als je nml 2 teams als Atleti tegenover elkaar zou zetten, zou er geen reet aan zijn. Zet 2x Real of Barca tegenover elkaar, dan heb je automatisch al een leukere wedstrijd. Dit doet overigens niets af aan de prestaties van Atleti want he5 is bijzonder knap wat ze doen, maar is het ook leuk?? 4 van de 5 wedstrijden niet!

2 mei 2016 om 16:54

De echte fans van voetbal kunnen Atletico waarderen. Ik ben al m´n gehele leven Real fan en ik kan me doodergeren aan Atletico gedurende el classico madrileno maar dat betekend dat ze het goed doen. Atletico brengt een ander soort voetbal en doet dat enorm goed. Ze zijn niet enkel een evrdedigende ploeg. Ja in balverlies verdedigen ze met alle 11 spelers. Maar die zelfde spelers worden ook alle 11 aanvallers bij balrecuperatie. Dat is gewoon ultra modern voetbal, voetbal waar een enorm discipline en inzet voor nodig is. Als je dat niet kunt waarderen ben je geen voetbalfanaat. Ik kan het voetbal van Barca dat Guardiola heeft uitgevonden ook enorm smaken. Maar dat is in mijn ogen niet het enige voetbal dat er mag gespeeld worden.

Het probleem hier is dat er tegenwoordig zo weinig voetbalfans zijn en zoveel gloryhunters en wat ik noem ´spektakelfans´. Er is evenveel kwaliteit en trainig voor nodig om 95 minuten lang zo enorm goed georganiseerd te spelen als team en elkaar zo goed aan te voelen als voor de bal steeds in 1 tijd over 32 stationnetjes te spelen met steeds 9 lopende spelers en de bal vervolgens in doel te leggen. Alleen ziet dat 2e er natuurlijk voor het oog van de leek vele malen indrukwekkender uit

2 mei 2016 om 17:25

Één van de weinig zinnige opmerkingen omtrent verschillende speelwijzes.

Huilie Huilie we hebben een keer verloren dus moet ik de andere ploeg afkraken, ook even Real afkraken er nog bij omdat het als ' kleine ploeg' speelde. Barca voetbal is niet de enige manier van voetballen dat moeten ze eens leren begrijpen. Er zijn veel stijlen van voetbal en die van Atleti is er een van, misschien niet oogstrelend maar zeker niet minder moeilijk. Barca kan goed aanvallen, Atleti kan goed verdedigen tja deal with it. Dat bekent helemaal niet dat het een kleine club is maar de focus ligt gewoon anders. Altijd dat geklaag net alsof voetbal alleen aanvallen is, dat denken ze bij Barca duidelijk wel want verdedigen kunnen ze dan ook niet.

2 mei 2016 om 15:51

Misschien wordt hij naar zijn mening gevraagd?

2 mei 2016 om 18:44

Moet jij op iedereen reageren? Waarom voel je je zo aangevallen..

Het zit hem wel dwars dat Barca de enige van de 3 grote Spaanse clubs is die de halve finale neit gehaald heeft dit jaar lijkt het op. Eerst Atletico verwijten maken en even een beetje kleineren door te zeggen dat Real en Barca nog steeds veel grotere clubs zijn en dan Real het verwijten dat ze als een kleine club speelden in de classico.

Om te beginnen vind ik dat noch Atletico, noch Real in el classico "als een kleine club" spelen/speelden. Atletico speelt gewoon heel goed georganiseerd tegen de topteams omdat ze weten dat ze minder kwaliteit hebben. Er is toch wel een verschil tussen een goede organisatie hebben en de bus parkeren? Wat wil Xavi dan? Dat ze met 11 vooruitlopen en roemvol ten onder gaan? Makkelijk spreken natuurlijk als je aanhanger bent van het team met de grootste aanvallende weelde he meneer hypocriet? Op die manier zou dit Barcelona al zijn wedstrijden winnen dit seizoen.

Ach ik dacht dat die ongelooflijk irritante subjectiviteit een beetje bij Xavi verdwenen was maar zo zien me maar weer dat dat er nog altijd in zit en boven komt drijven als zijn clubje eventjes niet eenzaam en alleen aan de top staat

Reageer

Het is niet mogelijk om te reageren op dit document.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren