Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Wie volgt Edwin van der Sar op bij Ajax? Dit zijn 5 mogelijke kandidaten

Laatste update:

Edwin van der Sar is gestopt als algemeen directeur van Ajax. Dat maakten de Amsterdammers dinsdagochtend bekend middels een persbericht. De bestuurder trad in 2016 in dienst bij Ajax als hoogste baas, maar ziet aan het eind van een dramatisch verlopen voetbalseizoen geen toekomst meer voor zichzelf bij de Amsterdamse club. Voetbalzone zet vijf mogelijke kandidaten om Van der Sar op te volgen op een rij.

Voorzitter van de Raad van Commissarissen Pier Eringa ging kort in op de zoektocht naar een opvolger voor Van der Sar. “Onze ambitie en doel is iemand met een Ajax-achtergrond binnen te halen en die in de directie te krijgen. De RvC-voorzitter benadrukte dat diegene niet per se de algemeen directeur hoeft te zijn. Ajax gaat bij zijn zoektocht ‘alle denkbare mogelijkheden benutten om tot een zo goed mogelijke kandidaat te komen’. “We denken niet lichtzinnig door een aantal telefoontjes te plegen goede kandidaten te vinden. Ja, we gaan ook een headhuntersbureau inschakelen, maar ook ons eigen netwerk benutten.”

Het artikel gaat verder onder de video
Meer video's

Cruijff was de afgelopen twee seizoenen in dienst bij Barcelona.

Jordi Cruijff
Verslaggever Jeroen Grueter meldde eerder deze maand in de NOS Voetbalpodcast dat Jordi Cruijff een belangrijke kandidaat is om een functie bij Ajax te vervullen. "In de wandelgangen wordt er gezegd dat Jordi Cruijff de boel gaat overnemen daar", stelde Grueter. Hoe betrouwbaar deze geruchten zijn, wist hij niet. “Daarom zijn het ook nadrukkelijk wandelgangen, maar het zou inderdaad gewoon een machtsovername kunnen betekenen. Ik zeg het met enige voorbehoud en aarzeling, maar het komt van iemand die het wel zou kunnen weten.”

Cruijff maakte halverwege mei bekend na dit seizoen te stoppen als sportief directeur bij Barcelona. De 49-jarige oud-voetballer trad in het seizoen 2021/22 als technisch adviseur in dienst bij de Catalanen, alvorens hij vorig jaar zomer promoveerde tot sportief directeur. Samen met Mateu Alemany was hij verantwoordelijk voor het aan- en verkoopbeleid van Barça.

Cruijff speelde zeven seizoenen in de jeugd van Ajax. Na het vertrek van Marc Overmars werd hij ook al aan de Amsterdamse club gelinkt. Cruijff liet destijds echter weten op zijn plek te zitten bij Barcelona. “Ajax is natuurlijk een speciale club. Dat is duidelijk. Er is altijd een warme band, maar ik zit nu hier”, zei hij. Volgens Barcelona vertrekt Cruijff deze zomer onder meer uit het Spotify Camp Nou omdat hij toe is aan een nieuwe uitdaging. De zoon van de overleden legende Johan Cruijff beschikt over de nodige ervaring en heeft een Ajax-achtergrond, waardoor hij ongetwijfeld een reële optie zal zijn.

Menno Geelen
Begin mei, ruim voor het opstappen van Edwin van der Sar, schreef clubwatcher Freek Jansen namens Voetbal International dat Ajax de toekomstige opvolger van de 52-jarige bestuurder mogelijk al in huis heeft. Volgens Jansen wordt Menno Geelen, die momenteel commercieel directeur bij Ajax is, intern al gezien als de juiste persoon om de positie van algemeen directeur op termijn te bekleden.

Met Geelen heeft Ajax een opvolger voor Van der Sar mogelijk al in huis .

“Geelen ligt goed in de organisatie, is zeer succesvol als commercieel directeur en speelt ook in de overlegorganen met andere clubs in binnen- en buitenland een vooraanstaande rol", schreef Jansen destijds. Door de journalist werd overigens wel een kanttekening geplaatst: "Het is onbekend of Geelen zelf open zou staan voor een dergelijke stap, daar heeft hij zich nooit over uitgesproken.”

Geelen kwam 'per toeval' in de voetballerij terecht, toen hij als redacteur en verslaggever bij Talpa en RTL aan de slag ging. Na ruim twee jaar besloot hij zijn carrière in te wisselen voor een baan in de sportmarketing, waarna hij verantwoordelijk was voor de grote sponsorcontracten tussen de KNVB en NOC*NSF en Unilever. Aansluitend werd hij door Ajax in huis gehaald als accountmanager om het sponsorcontract met toenmalig hoofdsponsor AEGON te onderhouden. Amper drie maanden later werd hij doorgeschoven als hoof van de sponsorafdeling. Tegenwoordig is hij verantwoordelijk voor de complete commerciële afdeling.

De commercieel directeur is momenteel dertien jaar werkzaam bij Ajax en werd door Leaders in Sport in Londen uitgeroepen tot meest talentvolle directeur in de branche. Onder leiding van Geelen groeiden de sponsorinkomsten van de Amsterdammers de afgelopen jaren aanzienlijk. Geelen is bij Ajax verantwoordelijk voor het merkbeleid, alle commerciële externe communicatie en sales en sponsoring van alle bedrijven die zich mogen associëren met de club.

Robert Eenhoorn
Mochten de Amsterdammers uiteindelijk toch kiezen voor een opvolger van Van der Sar die geen Ajax-achtergrond heeft, lijkt Robert Eenhoorn een geschikte kandidaat. De 55-jarige bestuurder is sinds 2014 algemeen directeur van AZ. De Alkmaarders zijn onder zijn bewind uitgegroeid tot een Nederlandse topclub, met een halve finaleplaats in de Conference League en winst van de Youth League dit seizoen als bewijs. De vraag is echter wel of Eenhoorn een vertrek uit het AFAS Stadion ziet zitten. Er wacht hem dan in Amsterdam een zware taak, terwijl AZ momenteel zowel op sportief als financieel gebied floreert.

Eenhoorn is sinds 2014 algemeen directeur van AZ.

Danny Blind
Van der Sar lag al enkele weken hevig onder vuur bij de achterban én de Nederlandse media. Eind april sprak Danny Blind nog zijn steun voor hem uit. Hij vond het niet terecht dat Van der Sar veelal werd aangewezen als eindverantwoordelijke voor de personele en bestuurlijke chaos waar Ajax de afgelopen maanden mee kampte. Blind zat tot vorig jaar nog in de Raad van Commissarissen bij Ajax. Nadat zijn zoon Daley door de achterdeur uit de Johan Cruijff ArenA vertrok voelde Blind er weinig voor om weer terug te keren in de RvC. Wellicht staat hij nu wel open voor de openstaande vacature van algemeen directeur.

Maurits Hendriks
Maurits Hendriks is sinds september 2022 Chief Sports Officer bij Ajax. Hij houdt zich bezig met het bestendigen van Ajax als topsportorganisatie en het verder ontwikkelen van een topsportcultuur. Op dit moment neemt hij de taken van Van der Sar samen over met de andere directlieden: Menno Geelen (commercieel), Susan Lenderink (financieel) en Sven Mislintat (voetbalzaken). Mike Verweij, clubwatcher van De Telegraaf, had eind april nog zijn bedenkingen bij het functioneren van Hendriks. “De manier waarop Maurits Hendriks zich profileert... Ja, je hoort steeds meer dat hij maar op één ding uit is. En dat is Van der Sar eruit en zelf op die positie gaan zitten”, zei de journalist in de Kick-Off-podcast. “Omdat hij na NOC*NSF ook Ajax achter zijn naam wil hebben", dacht Verweij te weten.

Hendriks werkte in het verleden als technisch directeur en chef de mission bij de sportkoepel. Valentijn Driessen schreef na het opstappen van Van der Sar dat de nieuwe commissarissen en collega-directieleden als Hendriks en financieel directeur Lenderink Van der Sar de laatste tijd steeds meer links lieten liggen en intern zouden voorsorteren op een machtsovername. Het bleef vooralsnog bij geruchten vanuit De Telegraaf dat Hendriks aast op de functie van algemeen directeur. Mocht hij dit daadwerkelijk willen, lijkt hij zonder Ajax-achtergrond op het eerste oog alleen niet de meest geschikte kandidaat.

‘Ajax heeft gewenste opvolger Van der Sar achter de schermen al klaarstaan’

Commercieel directeur Geelen is naar verluidt in beeld om Van der Sar binnen Ajax op te volgen.Lees artikel

Wie vind jij een geschikte opvolger voor Van der Sar bij Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Voor mij zijn alleen de bovenste 2 echte opties. Eenhoorn zal zelf ook niet willen gezien de verschillende brieven richting de KNVB. Danny Blind hoeft niet, dan weet je zeker dat Daley de komende jaren basis staat (al mag hij van mij best weer terug komen voor de breedte en ervaring) en Maurits Hendriks is volgens mij binnen Ajax op dit moment totaal niet populair.Voor zover ik er over kan oordelen ben ik wel fan van Geleen maar vraag mij wel af of het verstandig is om hem dan van de huidige functie af te halen. Lichte voorkeur daarom voor Cruijff op dit moment.

30 mei 2023 om 15:19

Ik zelf niet voor Cruijff gaan. Bij PSV werkt het aanstellen vaan een TD als AD ook geweldig. Het zijn echt compleet andere functies, ik zou lekker doorzoeken naar iemand met een geschikt CV.

30 mei 2023 om 15:22

Ben het helemaal met je eens. Bovendien komt Eenhoorn uit Rotterdam toch? Ik weet niet of hij nog iets met Feyenoord heeft. daarnaast vind ik dat je niet altijd directeuren bij andere clubs weg moet willen halen als er ook andere goede opties zijn. En doe Danny Blind maar ff niet. Heb ff genoeg Blind gehad bij Ajax. Hij is ook zelf uit de RVC gestapt en heeft verder ook geen enkele ervaring als Ad.

Voor mij dus ook Cruijff of Geelen. Ik weet niet of Geelen de ambitie en capaciteiten heeft, maar komt op mij wel altijd rustig en kundig over.

30 mei 2023 om 15:28

@paulr_1982
Precies. Eenhoorn heeft zichzelf al vaker uitgelaten erover dat hij Feyenoord een warm hart toedraagt. Natuurlijk hoeft dat niet te betekenen dat hij Ajax zou afwijzen om die reden, maar je weet uiteraard niet hoe hij daar zelf over denkt.

30 mei 2023 om 15:32

Als Geelen inderdaad die ambitie heeft dan heb ik daar wel vertrouwen in maar hij doet het op deze positie gewoon prima. Beetje zonde lijkt mij als je wellicht nog wat geschikte en beschikbare kandidaten hebt rondlopen.

30 mei 2023 om 15:40

Klopt, Geelen doet nu ook prima werk. Dus wat mij betreft mag hij zo door blijven gaan in deze functie. Zou alleen jammer zijn als we hem kwijt raken als we een andere AD aanstellen en hij die functie ook ambieerde en bij een andere club AD wordt.

30 mei 2023 om 15:50

Oliver Kahn is onlangs ontslagen.

Als trainer heb je nog volop keuze: Nagelsmann, Löw, Kohfeldt, Baum, Herrlich, Magath, Zinnbauer, etc, etc.

Vervolgens haal je Toni Kroos, Marco Reus en Thomas Müller voor de ervaring in het veld, zoals 4 of 5 jaar geleden met Blind en Tadic, en de Gouden Duitse revolutie kan beginnen.

30 mei 2023 om 15:52

Eens Paul, Cruijff of Geelen. Danny Blind zou ik absurd vinden. Die wordt juist altijd geroemd als tweede man, als assistent, etc. Dat kan hij goed. Die moet je dus bij uitstek GEEN directeur maken, en zeker geen algemeen ditecteur.

30 mei 2023 om 15:55

Blind is denk ik idd een prima veldtrainer. Hij heeft wel verstand van het spelletje, maar is geen man die soepel de pers te woord staat.

Maar ook het feit dat hij net weg is als RVC-lid zou het vreemd maken om hem nu als AD aan te stellen, als hij daar de kwaliteiten voor zou hebben.

1 juni 2023 om 10:49

"heb ff genoeg Blind gehad bij Ajax. Hij is ook zelf uit de RVC gestapt en heeft verder ook geen enkele ervaring als Ad".

En die ervaring heeft Jordi Cruijff wel volgens jou?

30 mei 2023 om 21:32

Oh Louis, jij man van veel gezichten 🎶

Zou dan de cirkel voor hem écht rond zijn? Nog 1x vlammen in Amsterdam?

Laat het aub in ieder geval niet die Hendriks worden. Wat een zelfingenomen kwal is dat.

30 mei 2023 om 15:20

Dan past ie er goed tussen toch

30 mei 2023 om 15:55

Pf Blind hahah wat een grap. Man maakt overal een puinhoop door onkunde en moet nu opeens de AD worden.

30 mei 2023 om 19:58

Ik hoop eerlijk gezegd ook dat Hendriks de volgende is die opstapt of vriendelijk doch dringend wordt verzocht om zelf te vertrekken.

Pas op hoor. Triggert een hoop mensen hier door AZ een topclub te noemen. Hoop toch niet dat Eenhoorn naar Ajax verkast, zal vanwege de brieven richting de KNVB ook niet goed liggen bij de fans daar.

Let op!!!!
Danny blind word het

30 mei 2023 om 15:23

Welnee, het bestuur weet wel dat dat echt niet kan gebeuren. Bovendien zullen de druiven wel zuur zijn in huize Blind mbt Ajax momenteel.

30 mei 2023 om 15:30

Gaat nooit gebeuren. Dat kan ik me echt niet voorstellen. Op basis waarvan denk jij dat het Danny Blind wordt?

30 mei 2023 om 15:53

Niet serieus op ingaan joh. Daarvoor zijn er teveel mensen die Blind haten.

1 juni 2023 om 11:01

Danny Blind heeft geweigerd om zijn contract als commissaris te verlengen omdat hij zijn handen vrij wilde hebben. Voor een nieuwe (assistent)trainersklus mag je aannemen. Hoe logisch is het dan dat hij wel oren zou hebben naar het directeurschap bij Ajax? Niet heel erg logisch lijkt mij. Bovendien is hij commissaris geweest bij Ajax en een overstap van een commissariaat naar het directeurschap binnen dezelfde club ligt niet heel erg voor de hand omdat dat de schijn van belangenverstrengeling van de RvC van Ajax in de hand zou kunnen werken.

Als dat zou gebeuren, zouden de media, de T. voorop, heel snel de aanname de wereld in helpen dat de RvC Blind heeft aangesteld als een soort mol, om de directie te kunnen sturen. Binnen de RvC weet men natuurlijk heel goed hoe de mediahazen lopen, de kans dat Danny Blind de nieuwe AD van Ajax zal gaan worden, is dan ook niet heel erg groot.

30 mei 2023 om 15:36

Dan ga ik echt huilen, Blind is sowieso nog gladder dan een aal. Maar ik denk (en hoop) dat ie hooguit op de achtergrond invloed gaat uitoefenen (van Halst 🤔)

30 mei 2023 om 16:47

Wat een blinde haat weer. Foei

1 juni 2023 om 00:59

ja Blind lijkt me de beste optie.

Jordi, en dan heel snel weer die Duitser lozen en Hunter weer als TD. Jordi kan hem bij alles ondersteunen en dan Luis Enrique of Wim Jonk als hoofdcoach aanstellen.
En Ajax is weer in no time een gezonde sportclub

30 mei 2023 om 15:19

Op basis waarvan moet Huntelaar technisch directeur worden? Laat Huntelaar lekker de scouting van Heerenveen ingaan, die moet niet alleen op basis van naam TD worden. Hij heeft 2 transferperiodes gedeelde verantwoordelijkheid gehad over het beleid en het was een drama. Hij moet lekker in de luwte gaan leren. Niet bij Ajax.

30 mei 2023 om 16:02

Jonk aanstellen als coach? Maar wat doe je dan met team Jonk, haal je dat bedrijf met al zijn medewerkers dan ook binnen? Krijgen die dan ook allemaal officiële functies binnen de club?

Of verwacht je dat Jonk stopt met team Jonk en alleen hij naar Ajax komt en de rest bij Volendam blijft werken?

30 mei 2023 om 16:11

Luis Enrique? Lijkt me lachen. Krijg je vele botsingen tijdens persconferenties.en een hoop vraagtekens bij de achterban.

Ik vind 'm absoluut goed genoeg, hoor. Maar hij is een bijzonder mens en met die "journalisten" in Amsterdam ga je oorlog krijgen.

1 juni 2023 om 11:20

"jordi, en dan heel snel weer die Duitser lozen en Hunter weer als TD. Jordi kan hem bij alles ondersteunen en dan Luis Enrique of Wim Jonk als hoofdcoach aanstellen.
En Ajax is weer in no time een gezonde sportclub ".

Het is een kunst op zich om zoveel onzin in drie regels te kunnen proppen. Je hebt het over Huntelaar "weer" aanstellen als TD en dat suggereert dat hij dat al eens is geweest. En dat is totale onzin. Een technisch directeur aanstellen en hem vervolgens weer direct de wacht aanzeggen heeft in de verste verten niets met gezond beleid te maken, maar is je reinste vorm van kapitaalvernietiging aangezien de club hem een forse afkoopsom zal moeten mee geven als hij weer wordt weg gestuurd voor hij goed en wel is begonnen. Dat zou totaal wanbeleid zijn.

Dat zou ook gelden voor de aanstelling van Wim Jonk, die is totaal door de mand gevallen als manager door als een verwend jochie weg te blijven van besprekingen toen hij zijn zin niet kreeg. Als managers van een organisatie weg blijven bij besprekingen wordt de organisatie onbestuurbaar en dat is precies de reden waarom Ajax zich van hem heeft ontdaan ondanks het feit dat hij door Cruijff in de rug gedekt werd.

De kans dat Jonk ooit nog terug keert in een leidende functie bij Ajax is nihil omdat hij zichzelf in zijn vorige periode onmogelijk heeft gemaakt door weg te blijven van besprekingen. Daarmee heeft hij destijds in feite zelf zijn eigen ontslagbrief getekend. Dat hij ook bij Volendam niet helemaal onbesproken is, verbaast met geenszins omdat Jonk zo star is als een lantaarnpaal en een goede manager naast leiderschapskwaliteiten ook over een zekere mate van flexibiliteit dient te beschikken. In een organisatie als die van Ajax, waar alle besluiten met algemene stemmen dienen te worden genomen, zowel in de directie als de RvC geldt dat zelfs in het kwadraat.

Jonk is een voortreffelijk opleider gebleken, maar als manager totaal door de mand gevallen door zijn inflexibele karakter. Die is totaal ongeschikt voor een leidinggevende positie bij Ajax, dat is de voornaamste reden dat zijn naam binnen Ajax zelden tot nooit wordt genoemd.

Ik zou Menno Geelen nemen, kent de club, wel is waar geen oud voetballer maar loopt er al jaren rond en in die zin wel een Ajacied. Heeft een groot aandeel gehad in de commerciele groei van Ajax. Zo iemand moet je op een gegeven moment ook een stap gunnen.
En dan moeten ze hem mee geven dat hij in de organisatie oud spelers in gaat passen, dan voorkom je in de toekomst dat die vanuit het niets directeur moeten worden.

Cruijff is er op heel vreemde manier uitgewerkt bij Barca. Eerst zou Alena weg en toen zei Cruijff ook op en toen kwam Alena weer terug? Gaat een journalist daar nog in duiken?
Denk niet dat hij veel zin heeft in Amsterdam maar goed, zou misschien ook weer een springplank voor hem kunnen zijn. Lijkt me uitstekend iemand zolang er maar een structureel team onder komt die ook bij vertrek directeur door functioneert.
Hendriks lijkt me teveel weerzin oproepen maar laten we de post niet te belangrijk maken.
Geleen lijkt me uitstekende kandidaat maar ook daarvoor geldt: tis te hopen dat hij ook een team heeft waar een opvolger van hem in ‘kan landen’: structuur en continuiteit daar gaat het om. (En visie maar das al poosje weg…)

Die Menno Geelen klinkt wel als een intelligente en ambitieuze kerel. Jordi Cruijff zou natuurlijk een keuze op basis van achternaam zijn, want zo spectaculair vind ik zijn resultaten niet. Hij komt op plekken aan het werk vanwege zijn naam en zet zichzelf dan niet voor schut. Als dat genoeg is, tsja. Ik heb liever iemand met inzicht en ambitie zoals Geelen die de boel recht kan trekken.

Lijken me toch geen van allen serieuze kandidaten? Als je kijkt naar het profiel (iemand met een Ajax verleden en een voetballer), dan vallen ze nagenoeg allemaal af. Jordi heeft ook, los van zijn vader, helemaal niks met Nederland of Ajax. Die heeft heel zijn jeugd in Spanje doorgemaakt en speelde zelfs voor Catalonie. Blind en Eenhoorn lijken me ook heel erg sterk. Blind zou ik niet eens raar vinden, maar daar kleeft dan wel een te hoog 'ons kent ons' gehalte aan. En Eenhoorn is toch 'gewoon' een product van AZ? Dat is niet echt iemand die in het profiel zou passen (of je moet het profiel aanpassen).

30 mei 2023 om 15:34

Volgens mij zijn het in potentie allemaal serieuze kandidaten.
Als je je gaat beperken tot oud Ajax spelers, die het liefst ook nog international zijn geweest, en die ervaring hebben als algemeen directeur kom je tot een lijst met 0 namen.

30 mei 2023 om 15:42

Tsja dat was het profiel toch? Stel dat profiel dan niet op als Ajax zijnde.

30 mei 2023 om 15:56

Met het profiel zelf is niets mis. Alleen zijn er geen kandidaten die aan alle voorwaarden voldoen. Niet voor niets dat vd Sar eerst mee liep achter Kinsbergen.
Als je dan de perfecte kandidaat niet kan vinden ga je kijken wat er wel beschikbaar is, dat is bij elke organisatie toch hetzelfde.

30 mei 2023 om 16:08

Binnen een dag het profiel al overboord gooien is wel echt een teken van slechte voorbereiding hoor.

30 mei 2023 om 16:20

Iedereen schreeuwt hier altijd om Seedorf toch?

Die heeft namelijk wat investeringen in bedrijven en voetbalclubs wat gelijk staat aan het dagelijks aansturen van een organisatie als Ajax volgens velen.

30 mei 2023 om 17:03

Er is toch niemand die iets overboord gooit?
Je hebt alleen een ideaal plaatje, en als je de perfecte situatie niet kan vinden ga je op zoek naar iets wat daar in de buurt komt.
Daar is toch helemaal niets geks aan

30 mei 2023 om 16:39

Dat van die voetballer heb ik niet gelezen, alleen iemand met een Ajax-verleden. Dan blijven Jordi Cruijff en Menno Geelen over. Jordi heeft in de jeugd van Ajax gevoetbald en heeft via zijn vader een verleden bij Ajax. En Menno Geelen is volgens mij niet eens profvoetballer geweest, maar heeft op bestuurlijk niveau een Ajax-verleden en bovendien een goede reputatie binnen Ajax.

31 mei 2023 om 12:51

@westend heeft toch ook wel iets met nederland Jordi heeft toch ook nog gewoon zijn interlands voor oranje afgewerkt, en zelfs nog een eindronde als ik me niet vergis.
denk dat het profiel uberhaupt niet haalbaar is of je moet voor Blind gaan want dat is de enige die alle hokjes aan kan vinken, maar of ze daar ook op zitten te wachten.
Nee ik denk dat het tussen Geelen en Jordi zal gaan. en als ze slim zijn bij ajax zorgen ze dat dit allemaal snel gedaan is, des te sneller kunnen ze weer verder bouwen

Ik vindt de genoemde namen wel een beetje dooddoeners. Menno Geelen is de enige in het rijtje die wellicht in aanmerking zou kunnen komen voor de positie, gezien hij ontzettend goed werk heeft geleverd in zijn functie als commercieel directeur. Cruijff is vooral voor de fans een mooie naam om te zien, maar als we kijken naar wat hij de afgelopen jaren nu echt heeft gepresteerd, denk ik altijd aan het feit dat hij baantjes aangeboden krijgt vanwege zijn naam. Als ik zelf een naam zou mogen voordragen zou ik gaan voor Demy de Zeeuw... Voordat u een oordeel velt, Demy de Zeeuw heeft een verleden bij Ajax (een pre volgens de Rvc). Inmiddels is hij een succesvolle ondernemer van het kledingmerk Balr. Hierdoor heeft hij veel ervaring opgedaan in de zakenwereld, en ik ben van mening dat hij het wel in zich heeft om een bedrijf te kunnen runnen. Natuurlijk is de voetbalwereld totaal andere koek, maar het feit dat Demy een slordige 15 jaar heeft gevoetbald op professioneel niveau denk ik dat dit ook wel los zal lopen.

Ik ben benieuwd naar eventuele andere kandidaten en hoop natuurlijk dat Ajax de boel weer op de rit krijgt. Ik heb wel het volste vertrouwen in Sven Mislintat, m.b.t. de transferzomer.

30 mei 2023 om 15:52

De vraag andersom stellen: waarom zou De Zeeuw zijn Balr van de hand doen, om in het huidige wespennest van Ajax te stappen? Ik zou dan lekker van mn kledingmerk genieten en Ajax met een afstandje bekijken.

30 mei 2023 om 17:04

Ik snap je punt. Echter schat ik De Zeeuw wel in dat hij ambitieus genoeg is om die uitdaging aan te willen gaan. Zijn bedrijf loopt al, dus dat doel heeft hij al bereikt. Ik zeg niet dat hij geïnteresseerd is, ik schuif alleen een kandidaat naar voren die ik meer geschikt acht dan alle andere kandidaten die in het artikel worden benoemd.

30 mei 2023 om 16:02

Lyndorr (stiekem account van Demy?)

Dan kan je toch veel beter gaan voor Clarence Seedorf. Man heeft ook meerdere bedrijven.
Ervaring in verschillende rollen. Ook (tijdelijk) een voetbalclub gehad.
Stadion(s) laten bouwen in Suriname

Itt de Zeeuw is Seedorf een grote internationale naam waar veel deuren automatisch opengaan.
Mensen in politiek, supersterren als Beckham en Khabib kennen Seedorf.

Spreekt 5 of 6 talen. En universiteit gedaan tijdens zijn voetbalcarriere.

Bergen charisma

Heeft contacten in oa Zuid Amerika.

Demy is echt een lichtgewicht vergeleken met Seedorf.

30 mei 2023 om 16:54

Of , Van Geelen wordt AD en de Zeeuw of Seedorf de nieuwe commerciële man. De eerste heeft bestuurlijke ervaring binnen de groep, de laatste hebben bewezen over zakelijk inzicht te beschikken

30 mei 2023 om 17:19

Ik schuif alleen een kandidaat naar voren he... Seedorf is ook een goede naam die het eventueel zou kunnen doen. Echter denk ik niet dat Seedorf nog naar Ajax wil aangezien ze hem al eens hebben gepasseerd. Vanzelfsprekend heeft Seedorf een groter netwerk en meer internationale status.

30 mei 2023 om 20:01

Spreekt 5 of 6 talen? Door elkaar dan zeker
Dat zgn stadionnetje in Sur gezien vorig jr; vervallen bende waar de lokale jeugd op kampeert. Hou toch op, Seedorf moet je voor de pingels nemen!

Maar 2 opties dus alleen de eerste 2. Zelf zou ik ook nog aan een Seedorf denken al is het natuurlijk de vraag of hij wel geschikt is. Maar dat kan wel echt een ambassadeur voor de club zijn.

30 mei 2023 om 15:34

Oh aub waarom komen mensen toch altijd met namen aanzetten die ooit jaren geleden bij de club hebben gespeeld maar totaal geen ervaring in die functie hebben. Dan kan je er zelf ook net zo goed gaan zitten. Seedorf.... come on zeg.

30 mei 2023 om 15:45

Seedorf heeft in iedergeval nog iets gedaan buiten het voetbal. O.a. eigenaar geweest van Monza (al degradeerden die met Seedorf als eigenaar van de serie B and de serie C), eigenaar geweest een race team, heeft een eigen stadion (stadionnetje), heeft een eigen liefdadigheids instelling en is eigenaar geweest van een restaurant keten.

Ik heb het met je eens dat het allemaal niet heel veel is, maar het is nog altijd meer dan de meeste andere oud voetballers op hun CV kunnen zetten. Niet voor niets dat elke keer als er een functie vrij komt bij Ajax ze Molenaar weer noemen, die als advocaat overigens ook geen ervaring heeft als directeur, en die een rol binnen Ajax inmiddels ook 100 keer heeft afgewezen.

30 mei 2023 om 16:05

London Calling

Voeg daarbij ook dat hij 6 talen spreekt, universiteit afgerond had tijdens zijn voetbalcarriere (zegt ook wat over de persoon, want meeste gaan feesten), contacten in Zuid Ameria en natuurlijk qua naam een powerhouse is in het internationale voetbal.

Seedorf is inderdaad beter dan andere namen die gedropt worden zoals Jordi Cruif, Blind, Huntelaar of de Zeeuw.

30 mei 2023 om 19:24

Soccerfan

Dat is mischien wel zo, maar Seedorf is natuurlijk wel een groot uithangbord, hij kan de media goed te woord staan en spreekt zijn talen iets wat echt wel
Handig is met de fifa en uefa vergadering dit in combinatie met de mensen die er al een tijd zitten, ( geelen Lenderink ) zou het zo
Maar is kunnen werken, en toen overmars en van de sar begonnen bij
Ajax hadden ze beide geen tot weinig ervaring

Wat een kletspraat artikel weer. Vergeten wie niet Keij Molenaar te noemen? 😂

De enige goede kandidaat is Menno Geelen. Kent de organisatie goed, is communicatief sterk en weet inmiddels wel iets over de voetbalcultuur

Waarom staat Michael Kinsbergen er niet bij? Dat is een zwaargewicht. Zou hem vandaag nog bellen, is ook een Cruijffiaan.Toen hij vertrok zei hij al dat van der Sar er niet klaar voor was, en dat hebben we gemerkt ja. By far de beste optie die er is.

Ik zei het altijd. Ik zeg het nogmaals.

Ajax werd bestuurd/gedragen/noem het maar op door Marc Overmars!

Na zijn vertrek is het kaartenhuis ingestort.

30 mei 2023 om 22:01

Klopt, maar dit artikel gaat erover wie de nieuwe AD moet worden, niet wie de beste TD geweest is..

Menno Geelen is prima in zijn huidige functie. En dat is natuurlijk ook een cruciale functie voor een BVO. Ik hoop toch op een andere kandidaat en dat Geelen in zijn huidige functie behouden blijft.

Danny Blind lijkt mij de leukste. Dan heeft Daley ook weer een plekje... Zo lang ze maar het nummer van Robert Eenhoorn kwijt raken, die zou ik toch heel graag in Alkmaar houden.

Ik had Seedorf ook in dit rijtje verwacht

Maurits Hendriks. De slechtste 1 aprilgrap met verlengsnoer hoor ik alweer. Het zou verboden moeten zijn hem überhaupt kanshebber te maken.

Ik zou toch altijd voor Cruijff gaan heeft zich genoeg bewezen in directeur functies , en als je die binnenhaalt heb je gelijk ook je trainer namelijk Peter Bosz die hebben eerder ook al prettig samengewerkt.

dan heb je gelijk al een stuk meer rust in de club.

Als het Maurits Hendriks wordt, verscheur ik mijn clubcard.

3 namen mogen al weg 1 Robert eenhoorn. Heeft het naar zijn zin bij az, en gaat dat als geboren rotterdammer niet doen denk ik, ook
Gezien dat een overstap gevoelig kan liggen bij
Sommige supporters, zie de dingen in het verleden, blind zie ik ook niet zitten, al veel
Functies binnen ajax gehad maar met weinig succes, en Maurits Hendriks aast zo op
Die baan dat het gewoon eng is, Menno gelen
Lijkt me een goeie kandidaat puur op basis dat hij al heel lang bij ajax werkt en goed werk afleverd



Fr de Boer!! Haspelt net zo goed en dat wordt dan genieten bij toespraken en persconferenties

Ik hoop Danny Blind, die heeft tot nu toe nog niks goeds gepresteerd na zijn tijd als voetballer. Dan heeft Feyenoord niks te vrezen vanuit de hoofdstad.

Waarom zit tussen dit rijtje geen Clarence Seedorf

31 mei 2023 om 17:26

mens van mooie kleur

Eenhoorn zou de enige zijn, helaas komt hij niet naar Ajax. Andere 4 aub niet.

Danny Blind? 0,0 bestuurlijke ervaring; 0,0 commerciële of marketing ervaring. Geen serieuze kandidaat.

Als die Hendriks het maar niet gaat worden! Dan breekt de pleuris uit in Amsterdam en hebben we nog minimaal een jaar chaos!

Hendriks en Blind zou echt triest zijn.

Aangezien Peter Bosz altijd bij Ajax wordt genoemd, zie ik die wel als topkandidaat.
Want ja, Peter Bosz kan alles.

Ik zou eens kijken bij brighton en brentford

Algemeen directeur is ook een beetje een uithangbord van je club. Dus ik zou echt voor een grote naam gaan uit de voetbalwereld. Misschien met minder ervaring en dan iemand er langs (geelen). Bijvoorbeeld een Cruijff of Seedorf.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren