Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Wenger woest na doelpunt van Chelsea: ‘Hij wist de uitslag niet eens’

Laatste update:

Chelsea boekte zaterdag een overtuigende 3-1 zege op Arsenal, maar het openingsdoelpunt had volgens Arsène Wenger nooit mogen tellen. Marcos Alonso beukte Hector Bellerín opzij in het strafschopgebied en kopte vervolgens raak. De back van Arsenal kreeg een elleboog in zijn gezicht en moest zich laten vervangen.

/

Wenger vindt dat Martin Atkinson zijn pupil in bescherming had moeten nemen. "Dat was een honderd procent overtreding. Hij werd knock-out geslagen. Hij wist de uitslag van de wedstrijd niet eens en het doelpunt heeft hij ook niet meegekregen", vertelt de oefenmeester van Arsenal na afloop op de persconferentie. "Ik moest hem wel wisselen, want het was een hoofdblessure."

Volgens Wenger grijpen scheidsrechters tegenwoordig strenger in bij tackles op het gras, maar zien ze elleboogstoten vaker tussen de vingers. "Dat heb ik niet alleen vandaag gezien, maar in heel veel wedstrijden. En dat terwijl het hoofd gevaarlijker is dan de benen", benadrukt de Fransman. Collega Antonio Conte van Chelsea is van mening dat Atkinson wel de juiste beslissing nam.

"In deze competitie is dat altijd een doelpunt", zegt de Italiaanse succestrainer. "Het spijt me, maar ik kan het niet aanhoren dat dit een overtreding zou zijn in Engeland. Alonso sprong hoger dan Bellerín en scoorde. Het verrast me om dit in Engeland te horen. Dit hoor je misschien in Italië. Ik snap de reactie van Wenger, want het is vervelend als het jou overkomt. Maar ik vond het een juiste beslissing."

Had het doelpunt afgekeurd moeten worden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Vond het een heel lastig moment. Maar alonso doet opzich niks verkeerd. Hij komt gewoon stuk hoger, ze gaan beide volledig voor de bal, ze gaan hetzelfde het duel in, maar omdat hij hoger komen en ze richting elkaar springen gebeurd dit. Maar verder.. ja, vind het een heel lastig moment om te oordelen. Vind het niet echt een overtreding, maar als het op de middenstip gebeurd zal er gefloten worden.

4 februari 2017 om 19:01

Ben anti Arsenal maar in mijn ogen had hij ook afgekeurd moeten worden al zag ik het pas na de herhaling. Elleboog raakt eerder hoofd dan dat Alonso de bal raakt. Maar gaat zo snel zonder herhaling niet te zien.

Verassend, hij verliest weer eens en zeurt weer eens.. Een zuivere goal, dat was het! Laat hem zich eens focussen op dat elftal

4 februari 2017 om 18:57

Een zuivere goal? Komaan zeg, Bellerin wordt knock-out geslagen, als dat al geen overtreding is weet ik ook niet wat jouw definitie is van een overtreding. En ja, ik weet dat het niet opzettelijk was van Alonso, maar of het opzettelijk is of niet maakt niet uit in de beslissing of het een overtreding is, alleen welke sanctie er volgt.

Hij focuste ook op zijn eigen elftal na de match, hij zei direct na afloop voor de camera's van Sky dat Chelsea veel beter was, dus hij steekt het niet op de ref, alleen was het eerste doelpunt niet geldig zegt hij, en daar heeft hij gelijk in.

4 februari 2017 om 19:07

Misschien moet je de definitie van overtreding eens opzoeken. "de term overtreding wordt gebruikt om aan te geven dat men een bepaalde regel niet na heeft geleefd"

Alonso deed bij de kopbal niets fout, waardoor het gewoon weg geen overtreding is. Natuurlijk werd Bellerin erg geraakt, maar ongelukken kunnen voortkomen bij een contactsport. Je kan ook concluderen dat Bellerin geraakt werd omdat hij totaal geen idee had wat rond hem gebeurd, maar dat is eieren over en weer gooien. beide spelers gingen vol voor de bal en deden niets fout.

4 februari 2017 om 19:15

Gebeurt zoiets in de middencirkel is het altijd een overtreding, dat mag best toegegeven worden. Net zoals toegegeven moet worden dat Wenger een zeur is.

4 februari 2017 om 19:18

Maar de vraag is of je bij een kopduel je arm mag gebruiken om je tegenstander te duwen? Ik denk het niet. De enige reden waarom er nu discussie over is is omdat Alonso eruit scoort, als dit gebeurt rond de middencirkel wordt er altijd voor een overtreding gefloten. Geen kaart, maar wel een overtreding, dus moest het doelpunt afgekeurd worden.

4 februari 2017 om 20:00

Als Xhaka zoiets zou doen krijgt ie meteen 5 keer rood. Maar bij Chelski zijn er andere regels blijkbaar.

4 februari 2017 om 20:54

Ja, dit is volgens de Chelsea regels, ellebogen mogen gebruikt worden en na ieder tikje ga je als een stervende zwaan neer. Hypocriet ten top.

4 februari 2017 om 21:27

Het zit zuur he?

4 februari 2017 om 21:42

Dat we verloren was gewoon terecht, maar ellebogen worden tegen Arsenal te vaak niet gezien.

4 februari 2017 om 23:23

Hij hoort zijn arm niet uit te steken. Overal op het veld wordt ervoor gefloten dus ook moest er nu gefloten worden.

5 februari 2017 om 12:54

Moet ie springen met twee handen op z'n rug dan? Denk toch even na...

4 februari 2017 om 21:23

Denk dat als je de beelden ziet en denkt dat het een zuivere goal is, dat er dan iets mis met je is.


Niet dat Wenger niet zijn momenten kiest, maar Bellerin heeft een hersenschudding. Dan is het gewoon een overtreding.

Ook weer tekenend voor het niveau van de scheidsrechters, missen wekelijks elleboogstoten, tweebenige tackles, buitenspelmomenten en de rode kaarten die ze geven, zijn ook altijd verkeerd.

Hoop echt dat iemand ze eens uitmaakt voor wat ze zijn, incompetente clowns, kan me niet schelen wie het doet. En dat het Engeland is, boeit niet, ze zeuren om de kleinste overtredingen op selectieve wijze.

4 februari 2017 om 22:16

Omdat Bellerin en hersenschudding heeft is het en overtreding ? Alonso springt naar de bal en Bellerin komt amper van de grond en is een kop kleiner, dan kan het gebeuren dat de arm in contact komt met Bellerin. Dit ongeluk komt voor een groot deeldoor het verschil in lengte vind ik.

4 februari 2017 om 23:05

Elleboog naar voren is altijd een overtreding, bewust of niet maakt niet uit. Elleboog raakt Bellerin ook voor dat Alonso de bal raakt. Het zou eens andersom moeten zijn, dan zouden jullie nog 5 weken zeuren...

4 februari 2017 om 22:53

Hahaha. Yoericfc ben jij misschien vlak voordat dit gebeurde ook knock-out gebeukt?! Ik ben niet voor Chelsea of Arsenal, maar dit is toch bizar? Bellerin was eerder bij de bal geweest, tenminste, als zijn hoofd niet van zijn nek af gebeukt zou zijn.... Hoe bedoel je partijdig?

5 februari 2017 om 10:13

Beller in kon nooit eerst aan de bal omdat hij kleiner is, achterwaarts moest gaan naa r de bal en omdat Alonso gewoon eerst op de bal was. Duidelijker kan het haast niet , ook de analyse op SKY en BBC maken er geen item van , enkel de arsenal gezinden..... Over een echte elleboog fase van Gabriel op hazard , zwijgen ze trouwens in alle talen....
Het feit dat arsenal in oktober 6 punten voor stond op chelsea en nu 13 achter zal eerder de frustraties voeden ....

5 februari 2017 om 10:19

Bah bah, dat selectief geneuzel over de punten van jou begint ook flink uitgekauwd te worden. Zie het je in elk topic aanhalen als je een discussie af wilt leiden van het eigenlijke punt. Had je ook wel willen horen als t andersom was. Op elke andere plek van t veld was er afgefloten.

Ik zal er maar bij zetten dat Chelsea veel beter was en verdiend gewonnen heeft, anders kom je daar weer mee als reactie.

Deze man moet eens wat zelfreflectie tonen, niet altijd wijzen naar de scheidsrechter als Arsenal verliest.

4 februari 2017 om 20:55

Hij had wel gelijk dat deze goal nooit had mogen tellen....

Ouwe zeurpiet Wenger! Tijd dat deze man met pensioen gaat, zou ook stukken beter voor Arsenal zijn. Misschien dat ze dan eindelijk weer eens iets winnen..

Hier gaan we weeeeer, het lag aan de scheids. Tijd voor je pensioen Arsenetje

Uiteindelijk vind ik dit complete onzin. Alonso duwt Bellerin absoluut niet uit de weg tijdens het kopduel. Hij springt gewoon 30-40 centimeter hoger en daardoor, onopzettelijk dus, raakt hij Bellerin inderdaad in het gelaat met zijn elleboog. Hij duwt 'm niet, hij 'klimt' niet op 'm om hoger te komen... Hij springt gewoon hoger en komt met een redelijk hoge snelheid naar de bal. Moet je daar een doelpunt voor afkeuren? Absoluut niet, want dat beã¯nvloede het doelpunt niet eens. Feit blijft gewoon dat Alonso enkel met de bal bezig is en hoger springt. Hij raakt Bellerin bij het koppen onopzettelijk, maar nogmaals, dat had geen invloed op de situatie. Dat Bellerin daardoor naar de kant wordt gehaald is uiteraard wel heel jammer

4 februari 2017 om 19:09

Hij raakt Alonso vol met de elleboog en doet dat eerder dan dat hij de bal raakt en of het nou geen opzet was maakt dan geen zak uit. Overtreding is overtreding. Al zag ik het ook pas in herhaling dus zou hem eerst ook goedgekeurd hebben, maar na de herhaling afgekeurd.

4 februari 2017 om 19:47

Maar het is een ongeluk. Er is helemaal geen intentie. Geen fout dus; dit soort dingen gebeuren gewoon in kopduels. Je brengt jezelf in gevaar als je minder hoog springt dan je tegenstander. Zeker als het zo'n enorm verschil is, dan komt de tegenstander met zn armen ter hoogte van jouw hoofd. Als ie niet als een zoutzak verdedigd maar met die voetjes van de grond komt dan gebeurd dit niet. Is het Alonso's fout dat ie gretiger is en hoger springt? Nee toch

4 februari 2017 om 20:48

Elbow first, dit verwacht je in de MMA, niet in voetbal.

4 februari 2017 om 21:25

Wat maakt het uit of het nou een ongeluk? Domste argument ooit. Alsof intentie de graadmeter is.

5 februari 2017 om 10:14

Bedoel je de elleboog fase van Gabriel op Hazard ?

4 februari 2017 om 23:26

Dus wanneer hij naar de bal springt, enkel met de bal bezig is en zijn been vooruit heeft mag het ook? Wat een rare stelling van je zeg, het is een uitgestoken arm, punt uit.

Vond het een terecht doelpunt. Enige wat je erop kan aanmerken is dat Alonso eerst Bellerin raakt en dan pas de bal, maar het is een een contact sport. Daarnaast had Alonso geen intentie Bellerin te raken; hij ging vol voor de bal.

4 februari 2017 om 20:03

Als hij die elleboog niet had gegeven had Bellerin er mogelijk bij gekund of de bal kunnen blokkeren. Ze hadden alsnog kunnen verliezen maar dit was een overtreding.

4 februari 2017 om 20:42

Nee, dan was Alonso alsnog eerder en spong ie alsnog hoger. Bellerin was kansloos en net daarom was het geen overtreding

4 februari 2017 om 20:50

Hij springt met zijn elleboog naar voren en raakt Bellerin voordat hij de bal raakt, gewoon een kaart waard. Maarja, Chelseaspelers mogen spelers van Arsenal elleboogstoten geven zonder overtredingen tegen te krijgen, zie Costa VS Koscielny de vorige keren.

5 februari 2017 om 01:13

En omdat Bellerin het duel niet kan winnen mag je hem een elleboog geven? Die regel ken ik niet.

Gewoon een prima doelpunt, beiden gaan eerlijk de duel in en soms komen daar ongelukken uit. Het is alleen wel erg naar dat Bellerin ineens weg was door de hoofdblessure. Zo zag ik ook een tackle van een Arsenal speler richting de bal gaan waardoor matic maar eieren voor zijn geld koos en aan de kant ging.

4 februari 2017 om 23:08

Die tackle is niet van belang, aparte casus en niet relevant. Dit was een overtreding. Verder netjes ingekopt, dat wel, maar eerst een overtreding en dus moest er afgefloten worden.

6 februari 2017 om 12:53

Het is zeker wel relevant. Waar Matic aan de kant springt, springt Bellerin ervoor met alle risico voor zichzelf. Als speler zou hij beter moeten weten, want de bal had hij nooit gewonnen van Alonso. Het zou juist raar zijn om Alonso te straffen terwijl Bellerin degene is die er roekeloos voor springt.

alonso is gewoon eerste en hoger , op geen enkel moment kon bellerin eerst aan de bal of zelfs maar het kopduel winnen maar wenger leidt enkel de aandacht af nu het protest tegen hem onder de aanhang weer aanzwelt , dit was duidelijk te zien en te horen .....

zoals gisterenin de persconferentie waar wenger nogmaals de mist inging toen hij aangaf dat zij 2x naast Kante hebben gegrepen.....wel indien dit zo is dan toon je enkel je incompetentie aan !
ik kan echt wel begrijpen dat het moeilijker werd om Kante aan te trekken toen hij zich zo duidelijk profileerde afgelopen seizoenbij Leicester maar als arsenal al in de luren wordt gelegd door leicester toen Kante nog bij het Franse Caen speelde , wel dan ben je incompetent bezig , zoveel is wel duidelijk.

time to go ..... wenger is een trainer die enkel door uitstekende spelers successen heeft behaald maar nooit een eigen meerwaarde kon geven wanneer de spelers minder waren en het team niet konden dragen .

Ik vond het absoluut geen overtreding. Alonso gaat puur voor de bal, is er eerder en komt hoger. Dat Bellerin dan ook mee springt en geraakt wordt is risico van het vak. Niet elk contact is een overtreding, alhoewel in Nederland denk je dat soms wel...

4 februari 2017 om 23:28

Dus een vuistslag mag ook zolang je maar eerder bent en voor de bal gaat? Echt rare redeneringen zie ik voorbij komen.

5 februari 2017 om 12:55

Praat toch niet zo dom. Dat je arm in aanraking komt met iemand betekent niet dat je slaat of bewust een elleboog geeft.

Het is gewoon een hele lastige situatie om te beoordelen als scheidsrechter. Zelfs met beelden heb je discussie of je hem in dit specifieke geval moet afkeuren. Een fout van de scheidsrechter is het zeker niet, want de discussie zal blijven ook als ie hem had afgekeurd.

Volgens mij wordt iedereen inmiddels ontzettend moe van Wenger. Arsenal was tactisch totaal niet goed voorbereid op de wedstrijd en werd aan alle kanten overklast, maar je hoort Wenger weer vooral over de scheids. En ondertussen zelf op de tribune zitten wegens het duwen van de arbitrage, chapeau hoor.

4 februari 2017 om 23:09

Dit is maar een deel van zijn interview, hij praat verder niets goed.

Huh hij wist de uitslag niet ik zou toch kunne zweren dat ik hem op de bank heb zien zitten in de tweede helft of zit ik nu helemaal fout hahahaha ??

4 februari 2017 om 23:10

Hij wist in de rust de tussenstand niet en hij wist niet dat er gescoord was.

5 februari 2017 om 04:34

Wenger zegt dat hij de uitslag niet wist vandaar good old Wengerr..

Een goal? Engeland is hard oké. Maar moet iedereen altijd maar zeggen, het is engeland dus hij moet maar tellen? Pure overtreding lijkt mij. Ook al support ik Chelsea!

Overwinning van Chelsea is terecht, maar deze had nooit mogen tellen. Sterker nog: Hier had Alonso een kaart voor moeten hebben. Arm naar het gezicht toe.

Had natuurlijk altijd moeten afgekeurd worden. Je ziet de ogen van Bellerin helemaal wegdraaien, die was compleet weg.

Toegegeven : ik had een aantal herhalingen nodig, best mogelijk dat de scheids het ook niet gezien heeft. Het zou Conte sieren om dat ook toe te geven als hij al die herhalingen gezien heeft. Het is echt enorme lulkoek dat de spelregels in Engeland anders zouden moeten zijn dan in Italie of waar dan ook ter wereld. In Engeland gaan ze er inderdaad vaak veel te soepel mee om, dat is weer iets anders.

Dit gezegd zijnde : natuurlijk is Wenger een enorme zeur. Hij wijst naar de ref terwijl zijn ploeg helemaal weg werd gespeeld. Hij zou beter daar op focussen of inderdaad, na 20 jaar waarvan de laatste 13 zonder titel, het stokje doorgeven.

En aan alle mensen die zeggen dat dit geen overtreding is: Wtf? Bellerin wordt KO geslagen en daarna raakt hij pas de bal. Als Xhaka of Costa dit had gedaan was er nog weken schande van gesproken. Dit was een overtreding en deze goal had absoluut nooit mogen tellen. Het had eens andersom moeten zijn, dan hadden de plastic fans het hier nog jaren over gehad. En kijk ook eens naar de reactie van onder andere Cech, die is toch licht in paniek nadat hij dit ziet gebeuren. Om de woorden van een van de Chelsealegendes te gebruiken: It's a disgrace! It's a disgrace! It's a fucking disgrace!

5 februari 2017 om 00:59

Plastic fans? Niet zo janken kerel, Arsenal was 3 keer niks vanmiddag.

5 februari 2017 om 01:14

Dat is absoluut waar, maar dat neemt de rest niet weg.

5 februari 2017 om 08:21

plastic fans zijn dat fans die eens het team de wedstrijd duidelijk gaat verliezen massaal al het stadion verlaten zelfs al is er nog 10/15 minuten te spelen ...???

5 februari 2017 om 13:02

Haha het dit diep hè... Maar het is gewoon een duel. Beiden gaan op exact dezelfde manier het duel in (kijk maar terug). Als er dan een duel in de lucht volgt terwijl de ene met meer snelheid, hoogte en kracht aankomt dan is dit het risico van het vak. Een ongelukkige botsing in een fair duel.

Same old story, what's new Wenger? Altijd maar klagen over anderen, maar meneer is zelf verantwoordelijk voor dit. Ik roep het al langer, dit Arsenal is overschat (buiten Özil, Sanchez en Bellerin). Want zonder die 3 stellen ze helemaal niets voor! Wenger moet gewoon opstappen, want elk jaar rond dit periode gaat het fataal mis met Arsenal, zie ook deze uitslag. Chelsea word de verdiende kampioen. London Is Blue!

4 februari 2017 om 23:07

Ik krijg een beetje hoofdpijn van mensen zoals jou. Ten eerste heb je de volledige interview niet gezien, dus oordeel niet zo jij uit de grond getrokken wortel.
Ten tweede is het gewoon een overtreding... Bellerin sprong net zo goed, maar zijn elleboog kwam niet op een manier in zoals Alonso zijn elleboog wel gebruikte.

Arsenal is voor de rest wel degelijk meer dan 3 spelers. En "elk jaar rond dit periode" is ook een goede alternatieve wijze om aids te verspreiden... Deze periode is een veel gebruikt iets betreffende Arsenal... Probleem is dat die periode schijnbaar in augustus, september, oktober, november, december, januari, februari, maart, april en mei is... Verliezen 2x in december... altijd in deze periode.
Verliezen nu 2x... altijd in deze periode... Is het volgend jaar in oktober 2x verliezen en in april... dan zul je nog steeds zien.... altijd in deze periode.

Maarja Wenger moet met pensioen... al die tijd top 4 gaat ook vervelen, een manager weg sturen (of met pensioen laten gaan) die er al heel lang zit heeft namelijk gegarandeerd een geweldig positief effect... Kijk is hoe goed Man United wel niet is. Daarnaast, historie is heel oud... Op basis van die history is London nog altijd red. .

Koman mensen dit is toch gewoon en keiharde duel meer niet.
Vergeet niet dat voetbal meer een harde mannensport is.
Ja dan heeft Bellerin gewoon even pech dat hij niet stevig dat duel ingaat.

Hallo dat is wel de Premier League het is niet voor niks de hardste competitie ter wereld.

4 februari 2017 om 21:21

Dit is geen voetbal meer, eerder MMA. Het is de PL, maar dit hoort daar niet thuis. Hard maar fair, dat is de PL, dit is enkel hard. Als je terug kijkt zie je ook dat Bellerin al out is voordat Alonso de bal raakt. In iedere competitie is dit minstens een overtreding.

4 februari 2017 om 23:30

Je kan niet met je arm vooruit een kopduel aangaan. Dat is overal op het veld een overtreding en in 80% van de gevallen zelfs geel. Nee, een fout van de scheidsrechter dit.

Hij springt vooruit (en dus niet omhoog) en hij gebruikt zijn armen als eerste. Mocht hij zijn armen langs zijn lijf hebben dan komt hij nooit bij die bal. Lijkt mij een vrij duidelijke overtreding.

Kan Wenger niet even boos worden op zijn spelers die weg zijn gespeeld. Spelers als Alexis en Ozil die niks hebben gepresteerd vandaag. Of het een overtreding was of niet Arsenal kan hier niks anders dan zichzelf de schuld geven.

4 februari 2017 om 23:31

Dat is irrelevant. Arsenal heeft verdiend verloren, maar Wenger heeft hier gewoon gelijk in.

5 februari 2017 om 01:16

Dat ontkent ook helemaal niemand, maar dat maakt voor deze situatie niets uit, al had Chelsea met 82 goals verschil gewonnen had deze alsnog afgekeurd moeten worden.

Arsenal had sowieso verloren met de Sif, maar erg gek als je dit in het middenveld doet. Krijg je hier (terecht) nog wel eens rood voor. Echt een zieke elleboog zeg.

Hoewel ik een absolute voorkeur voor Arsenal heb en het voetbal dat Chelsea speelt al even verschrikkelijk vind als die clowneske coach die als een maniak langs de zijlijn staat, vind ik dit al met al toch een terechte goal. Je kunt niet springen met je armen gestrekt langs het lichaam, dus Alonso maakt voor mij een natuurlijke beweging als hij naar de bal gaat. Dat hij dan Bellerin raakt, komt omdat Bellerin niet zo hoog springt, wat ook logisch is aangezien hij uit positie was en min of meer vanuit stilstand nog probeert mee te springen. Maar Bellerin zou die bal nooit hebben geraakt voordat Alonso hem raakte, ook zonder contact. Als Bellerin niet springt, is het ook geen overtreding. Nu hij wel springt, en met zijn hoofd ergens een halve meter onder Alonso hangt, ontstaat wel een overtreding, maar die zoekt Bellerin voor mij ook een beetje zelf op.
Dus al met al kan ik er wel mee leven, hoewel de gevolgen voor Bellerin natuurlijk heel vervelend zijn. Maar dat vind ik vooral ongelukkig.

ik zag net de beelden nog een keer maar kijk van waar Alonso komt en welke plek hij al omhoog springt naar de bal. Je kan niet verwachten dat hij als een zoutzak springt met zijn handen langs zijn lichaam. Het is gewoon ongelukkig voor Bellerin dat hij ook nog eens keihard op de grond valt op zijn rug en waarschijnlijk ook zijn hoofd tegen de grond knalt. Wenger zoekt altijd excuses voor als ze verliezen maar misschien moet hij naar zichzelf en naar zijn spelers kijken. Hoe kan het dat zijn absolute 2 sterren Ozil en Sanchez niet thuis geven. Ik vraag mij af of ze hun contract wel gaan verlengen als ik hun zo zie spelen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren