Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Waarom Orkun Kökçü de duurste Feyenoorder ooit zal worden

Laatste update:

Feyenoord maakt zich op voor de wedstrijd van het jaar: de Conference League-finale tegen AS Roma. Een gevolg van het Europese succes zal zijn dat er komende zomer veel belangstelling komt voor de spelers van de Rotterdammers. Eén van de spelers aan wie het meest getrokken lijkt te worden is Orkun Kökcü, die op jonge leeftijd hoge ogen gooit op het middenveld. Samen met FootballTransfers kijkt Voetbalzone naar waarom de groeibriljant klaar is voor de Europese top.

Afgelopen februari doken talloze geruchten op over de vermeende interesse van Arsenal in Kökçü. Dat is niet vreemd, gegeven de stormachtige ontwikkeling van de veertienvoudig Turks international dit seizoen. Kökçü gaf nog nooit eerder zo veel assists, overtrof zijn doelpuntenrecord met meer dan het tweevoudige en maakt op tal van andere vlakken een enorme groei door.

Daarom zou ook aanstaande opponent Roma verregaande interesse hebben in de 21-jarige technicus, onthulde ex-assistent-trainer van Feyenoord Zeljko Petrovic begin mei verrassend tegenover RTV Rijnmond. Kijkend naar de data van FootballTransfers is dat niet onlogisch te noemen. De namen van de twee meest vergelijkbare spelers die uit een analyse van Kökcü's cijfers rollen zijn Cheick Doucouré (RC Lens, stond naar verluidt in de belangstelling van Ajax) en Rodrigo de Paul, voor wie Atlético Madrid recentelijk nog 35 miljoen neertelde. Kökçü is ten opzichte van hen respectievelijk één en zes jaar jonger.

V.l.n.r.: Cheick Doucouré (RC Lens), Rodrigo de Paul (Atlético Madrid) en Orkun Kökçü.

De duurste Feyenoorder ooit?
Of de 35 miljoen die voor De Paul over de toonbank ging ook op tafel komt in Rotterdam is nog maar de vraag. Bescheiden zal de vergoeding echter niet zijn. Dat Europees succes als een katalysator kan werken voor transferwaardes ontdekte Ajax in het seizoen 2018/19, toen de Amsterdammers tot de halve finale van de Champions League reikten. Matthijs de Ligt (85,5 miljoen euro, Juventus) en Frenkie de Jong (86 miljoen, Barcelona) hadden nooit zulke megabedragen opgeleverd als de kersvers Nederlands kampioen alleen nationaal succes had behaald. Hetzelfde geldt voor de spelers van Feyenoord, want ook Kökçü's transferwaarde is de afgelopen tijd flink stijgende. Volgens FootballTransfers staat de middenvelder momenteel voor zeventien miljoen euro op de balans in Rotterdam.

Nog niet zo lang geleden was dat ook het bedrag dat Feyenoord ongeveer voor Kökçü probeerde te vangen, maar aangezien hij zijn contract opwaardeerde en verlengde, kunnen de Rotterdammers flink boven zijn huidige marktwaarde gaan zitten. De jongeling wordt gezien als de meest waardevolle Feyenoorder in de A-selectie, en degene die wel eens het lopende uitgaande transferrecord kan gaan verbreken.

Momenteel is dat record nog altijd in handen van Dirk Kuijt, die in 2006 voor achttien miljoen euro naar Liverpool verkaste. Sindsdien kwamen Rick Karsdorp (naar AS Roma), Terence Kongolo (AS Monaco), Jordy Clasie (Southampton) en Royston Drenthe (Real Madrid) in de buurt, maar over Kuijt heen gingen ze niet. Kökçu beschikt echter - zeker bij het winnen Conference League-finale - over iedere voorwaarde om het record te breken.

Topniveau qua passing
Sinds dit seizoen draagt Kökçu het nummer tien bij Feyenoord, dat trainer Arne Slot hem gunde na het beladen vertrek van Steven Berghuis naar aartsrivaal Ajax. Daar stonden echter wel een paar dingen tegenover. Allereerst moest Kökçü fit worden: toen hij na het EK 2020 terugkeerde in Rotterdam kampte hij met overgewicht. Daarnaast moest de Nederlandse Turk in zijn spel minder slordigheden laten zien.

Kökçü is beide beloftes nagekomen. Het fitheidsissue is geen issue meer, wat is terug te zien in de 4032 minuten die hij dit seizoen tot dusver maakte. In de selectie van Feyenoord kwam alleen Tyrell Malacia tot meer speeltijd over alle competities: 4270 minuten. Zelfs in de Ramadantijd oogde Kökçü gewoon fit. Ook kan er qua passing niet meer van slordigheid worden gesproken. Van alle Europese spelers onder de 21 jaar geeft Kökçü de meeste eindpasses die leiden tot een kans. Met 651 passes staat de Feyenoorder ver boven alom geprezen leeftijdsgenoten als Ryan Gravenberch (495), Phil Foden (356) en Gavi (323).

Volwassenheid
De komst van Slot heeft Kökcü zichtbaar goed gedaan, qua spel, maar ook in gedrag en houding. Dit seizoen toonde de middenvelder zich open en eerlijk als hij niet goed speelde of een enorme fout maakte, zoals in de tweede kwartfinale van de Conference League tegen Slavia Praag (1-3 winst). Die volwassenheid is nodig om in de Europese top te kunnen voetballen.

Een stap naar de Serie A of Premier League zou na een indrukwekkend aantal van over de honderd officiële wedstrijden voor Feyenoord niet misstaan voor Kökçü, die met zijn huidige fitheid gemaakt lijkt voor de Engelse competitie. Bovendien wil Arsenal met uitzicht op Champions League-voetbal in de komende zomer de portemonnee trekken, om zich weer bij de bovenste clubs in Engeland te voegen. Als Kökcü zijn huidige ontwikkeling doortrekt, kan hij daar zeker bij helpen en is hij klaar voor de volgende stap.


Zie jij Orkun Kökçü komende zomer bij Feyenoord vertrekken?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wow! Ik wist dat hij uitstekend bezig was, maar wat een enorm goede stats legt hij af in vergelijking met zijn leeftijdsgenootjes. Wat een heerlijke transformatie heeft Kokcu ondergaan dit seizoen en is gevoelsmatig nog steeds heel erg ondergewaardeerd hier in Nederland

16 mei 2022 om 17:07

Eredivisie he…

16 mei 2022 om 17:10

Wat maakt dat uit? Waar staan al die andere Eredivisie middenvelders dan? Wat doen we toch altijd denigrerend over onze eigen competitie.

16 mei 2022 om 17:11

Daar speelt Gravenberch ook, en die heeft toch een stuk minder.

16 mei 2022 om 17:16

Jaa gaat moeilijk om met Feyenoord in de PL te spelen.. 🤦‍♂️

16 mei 2022 om 17:25

Gravenberch doet het ook in de Eredivisie en die krijgt naar mijn idee een stuk meer credits in Nederland, wat lang niet altijd terecht is. Heeft in de CL het aardig gedaan, maar ook weer niet extreem goed. Had meer van hem verwacht dit seizoen.

Overigens een kleine nuance in deze statistiek: dit gaat niet om passes die resulteren in een kans, maar om passes die van buiten het laatste 1/3e van het veld naar daarbinnen worden gepasst en aankomen. Dat verklaart ook dat bijvoorbeeld een Timber als verdediger erin staat. Het zegt dus niks over of dit ook in een kans heeft geresulteerd.

16 mei 2022 om 17:29

Laten we duidelijk zijn, dat het mooie cijfers zijn. Echter is competitie en spelers om je heen zijn hierin natuurlijk wel van groot belang. Als je samen met 1 of 2 andere spelers de kaart moet trekken, is het logisch dat je vaker aan de bal komt. Gravenbergh die eerder werd aangehaald, heeft meerdere goede speler om zich heen, dus is daardoor niet het enige aanspeelpunt.

16 mei 2022 om 17:47

Artete volgt hem al vanaf de B jeugd en wil hem graag vastleggen voor Arsenal

16 mei 2022 om 18:41

@shot Dus als je wel het enige aanspeelpunt bent krijg je nog meer ballen die je in GOEDE voortzettingen moet omzetten. Het is maar net hoe je het wilt uitleggen.

16 mei 2022 om 19:10

@ Sander 6e competitie van Europa he…

16 mei 2022 om 20:07

Ik heb ook al vaker wat statistieken geplaatst als mensen weer eens wat aan te merken hadden op Kokcu. Echt bijzonder hoe weinig waardering hij krijgt. Sommige spelers worden na een handvol goede potjes gelijk omhoog geluld, maar bij Kokcu hebben alle 'kenners' vooral opmerkingen en ligt de focus op wat hij zou missen, terecht of onterecht. Zoals die Perez die met droge ogen roept dat Kokcu te weinig scoort en assists aflevert. Vind nog eens een nr8 met 7 goals en 9 assists in 32 potjes. En de hoeveelheid (succesvolle) passes die hij verstuurt is helemaal off the charts. En dan is hij ook nog eens veel completer geworden dit seizoen. Die heeft gewoon een reuzensprong gemaakt.

16 mei 2022 om 20:43

Tja, het is een Feyenoorder hè. Die zijn pas goed als ze in het buitenland spelen (en slagen). Zolang ze nog bij Feyenoord spelen, spelen ze “maar” Eredivisie en “maar” Europa League of nu Confrence League en hebben ze vooral veel tekortkomingen. Overigens doen wij Feyenoorders daar ook vrolijk aan mee. Vaak worden jeugdspelers behoorlijk afgebrand door het eigen publiek. Niet alleen Kokcu, maar ook Vilhena, Wijnaldum, De Guzman en zelfs Van Persie

17 mei 2022 om 00:30

Ja maar Kokcu is een aanvallende middenvelder dus logisch dat ie meer passies heeft in the Final third, maar goed hij heeft idd een aardige transformatie doorgemaakt.
Maar moet net als Gravenberg nog dat extra stapje zetten.

17 mei 2022 om 00:49

Kokcu speelt niet meer als aanvallende middenvelder. Hij speelt samen met Aursnes achter de aanvallende middenvelder, Til. Niet vanzelfsprekend dat hij meer passes in the final third heeft dus

17 mei 2022 om 06:32

@afca74, Als je na dit seizoen nog zegt dat Kokcu een aanvallende middenvelder is dan kan je helemaal niet weten of hij nog dat extra stapje moet zetten, dan heb je hem namelijk niet zien spelen

17 mei 2022 om 07:44

@AFCA74: Kokcu speelt bij Feyenoord het hele seizoen al op 8 als spelmaker. Heeft op een aantal CV's na de meeste passes per wedstrijd in de eredivisie met een enorm hoog succespercentage. Ter vergelijking, hij heeft ongeveer hetzelfde aantal passes en succespercentage als Ramalho, maar hij creëert na Tadic de meeste kansen in de eredivisie. Dus ook aanzienlijk meer dan bijv Berghuis en Veerman.

18 mei 2022 om 11:14

Luuk Brouwers van de eagles heeft er 8 gemaakt terwijl ze nauwelijks voor het doel van de tegenstander komen............

16 mei 2022 om 17:52

Als Kökçu zou ik niet voor de Serie A kiezen, maar eerder voor een Bundesliga of La Liga. Zou niet misstaan bij een Sevilla of een Leverkusen. Vooral Roma is een onstabiele club, dus beter voor zekerheid kiezen.

16 mei 2022 om 18:41

Hoezo is AS Roma onstabiel haha? Staan ze 14 ? En spelen ze geen Europees voetbal ?

17 mei 2022 om 10:35

AS Roma is een prima club, maar Mourinho speelt een andere formatie en niet het soort voetbal dat hij gewend is. Kokcu moet in een elftal komen die hoge pressie speelt. Daarin komt hij het best tot zijn recht. Persoonlijk zou ik voor hem een club als Leverkusen of Lyon aanraden.

18 mei 2022 om 17:24

Mourinho is na volgend jaar toch weg. Dat maakt niet zoveel uit voor z'n keuze. Ik zou het overigens geweldig vinden als hij nog een jaar bij Feyenoord speelt.

16 mei 2022 om 19:29

repuiztav

Hij wordt ook ondergewaardeerd.

Soms slaat kritiek ook nergens op. Vooral van die oude viespeuk, die hem continue belachelijk zat te maken omdat hij nr 10 wilde.
Was zelfs genant waar mensen druk over gingen maken.

Deze jongen is goed en zou nog beter meedraaien als hij bij een Ajax of PSV zat.

Ool verlossing van Advocaat is voor hem erg goed gegaan (uiteraard voor de hele club).

17 mei 2022 om 08:23

En laten we eerlijk zijn, als hij Jantje de Wit heette en voor NL uitkwam was men ook wat sneller enthousiast van hem geworden, helaas. Dan hoef je minder nadrukkelijk te bewijzen dat je de "juiste mentaliteit" hebt.

17 mei 2022 om 10:37

Het lijkt soms wel alsof men hem voor het laatst heeft zien spelen onder Advocaat. Kokcu heeft zich ontwikkeld tot één van de beste middenvelders van de Eredivisie en daar mogen we o.a. Slot enorm voor bedanken.

Sinisterra, Kokcu en Malacia zijn drie spelers die een niveau aantikken dat we maar weinig hebben mogen zien bij Feyenoord de laatste jaren. Echt zeer goed.

Helaas hebben we verder vooral voorin echt een tekort aan kwaliteit waardoor we in de Eredivisie ondanks veelvuldig overwicht toch teveel wedstrijden niet beslist hebben.

Kokcu moet het transferrecord van Kuyt toch dik gaan overtreffen.

16 mei 2022 om 17:07

Dat komt omdat Dessers eerst 5 x moet missen en 3 x buitenspel moet staan om te scoren. Geef al die kansen wie hij krijgt aan een Jorgensen dan weet ik zeker dat Jorgensen 20/25+ goals had gemaakt in de Eredivisie.

16 mei 2022 om 17:14

Overheerst het gevoel van de laatste weken dan niet iets te veel? Dessers heeft nog altijd slechts 98 min nodig per doelpunt dit seizoen.

16 mei 2022 om 17:35

Doet me denken aan Lex Immers. Had altijd een prima aantal goals en assists maar het aantal kansen daar tegenover dat hij keihard verprutstte.. Ongelofelijk. Maar hij stond dus wel altijd op de goede plek gezien de bal in de 16 altijd weer bij hem uitkwam. Dat lijkt Dessers ook te hebben

16 mei 2022 om 17:43

Dat was ook zo met Guus Til in de 1e seizoenshelft nu zie je pas wat voor matige speler het eigenlijk is.

16 mei 2022 om 18:15

Dit beeld klopt gewoon niet. Dessers heeft dit seizoen in de eredivisie een xG (verwachte goals) van 8,8 en heeft 9 doelpunten gemaakt. Dat is niet geweldig voor een spits, maar zeker niet slecht. En in Europa is hij duidelijk effectiever geweest.

16 mei 2022 om 18:33

Hij komt wel zelf in die posities om te scoren door goed vrij te lopen. Jorgensen zou niet tot dezelfde kansen en goals komen, ookal is hij wellicht klinischer. Overigens ben ik het met je eens dat Dessers te veel mis, maar hij staat nog steeds terecht basis boven Linssen en Jorgensen.

16 mei 2022 om 21:43

Een Jorgensen had in dit systeem ook veel beter gerendeerd dan in dat betonvoetbalsysteem van Dick.

17 mei 2022 om 00:01

Til is idd een matige voetballer aan de bal. Maar desondanks is hij ontzettend belangrijk voor Feyenoord en het spel van Slot.

Til loopt de loop-/aanvalslijnen van de tegenstander dicht en zorgt er tevens voor dat Feyenoord druk vooruit kan zetten.

17 mei 2022 om 00:03

Ik ben zo benieuwd hoe Jorgensen het had gedaan in dit aanvallende, frisse voetbal, met veel beweging om hen heen, met een positieve vibe rondom de club. Ik ben er van overtuigd dat hij weer was opgeleefd

Speelt zo enorm goed in het systeem van Slot. Is zelfs in verdedigend opzicht sterk. Voor hem moet je echt de hoofdprijs gaan vragen.

16 mei 2022 om 17:09

Eens. Ondanks dat hij qua postuur niet de grootste is, wint hij ontzettend veel duels op wilskracht en felheid. Zowel aanvallend als verdedigend heel sterk. Dat is ook wat er tegenwoordig bij (sub)topclubs in Europa wordt gevraagd van een middenvelder.

16 mei 2022 om 17:14

Speelt ook wel echt heerlijk samen met Aursnes denk dat hij ook wel echt veel bijdraagt aan het spel van Orkun.

17 mei 2022 om 10:28

Aursnes... wat een aankoop! Voor 4,5 ton binnengehengeld. Zelfs een nog lager bedrag dan onze Europese boetes van dit jaar

16 mei 2022 om 17:41

Zo zie je maar dat een trainer belangrijk kan zijn. Advocaat keek heel anders naar hem dan Slot, en daardoor viel hij vaak door de mand ten tijde van Advocaat.

16 mei 2022 om 17:44

Denk dat zelfs Berghuis beter zou spelen onder Slot. Advocaat deed net alsof Berghuis ronaldo of messi voor Feyenoord was.

16 mei 2022 om 17:57

Advocaat maakte hem te belangrijk, en door er zelf in te geloven draafde (en draaide) Berghuis door. Denk ook dat hij zeker alles gegeven heeft de laatste 2 jaar, maar dat voor hem het boek Feyenoord wel uitgelezen was.

Speelt laatste wedstrijden niet top maar was dit seizoen gewoon de beste middenvelder van de eredivisie

16 mei 2022 om 18:27

Dat is Sangaré naar mijn mening.

16 mei 2022 om 18:31

Ja die is kan er ook wat van maar na afrika cup was die niet zo goed meer

Je zou van sommige spelers bijna vergeten dat ze nog zo jong zijn. Als je ziet hoe hij zijn duels ingaat lijkt hij soms al veel ervarener te zijn. Zo'n kuitenbijter is echt een typische Feyenoordspeler. Heerlijk

Had niet verwacht dat hij bovenaan zou staan in dit lijstje, echter moeten we er ook rekening mee houden dat het gaat om de Eredivisie. Ben heel benieuwd wat zijn niveau gaat zijn, ik zie een club als Arsenal toch wat te hoog gegrepen voor hem op dit moment.

16 mei 2022 om 17:28

Ja het is eredivisie, maar hij staat wel ruim bovenaan he

16 mei 2022 om 19:36

Hij kan wel bij Arsenal mee hoor.

Verder is hij ook Turks international. Speelt dus ook ander platform dan alleen eredivisie.

17 mei 2022 om 08:31

Te hoog? Lijkt me niet. Hij is 21 en ontwikkelt zich als een dolle. Goeie mentaliteit ook. Hij heeft zichzelf verboden balletjes terug te spelen en schaamt zich om dat te doen.

Is fysiek enorm gegroeid dit seizoen en conditioneel ook. Echt een topatleet geworden

Kokcü vond ik in zijn debuutjaat echt een megatalent, echter in zijn ontwikkeling heeft hij echt stil gestaan. Deels is dat ook aan te rekenen aan Advocaat, want die zag in Kokcü een aanvallende middenvelder en daar komen zijn kwaliteiten niet tot zijn recht.

Als ik Kokcü was, zou ik alleen naar een club gaan waar hij als opbouwende middenvelder/spelverdeler kan spelen. We hebben gezien dat zelfs een wereldmiddenvelder als Frenkie een stuk minder is als hij niet op een positie kan spelen waar hij tot zijn recht komt.

Als laatst vind ik het fijn dat Feyenoord eindelijk die grens van 18 miljoen gaat doorbreken en een beetje vet op de botten krijgt. Als de drang om te verkopen minder is, kan Feyenoord natuurlijk ook meer vragen of een te laag bod makkelijker accepteren.

16 mei 2022 om 18:32

Arsenal prima clubbie voor hem

17 mei 2022 om 09:46

Heb je hem überhaupt gevolgd dit jaar. Als iemand niet stil is blijven staan is het kokcu

17 mei 2022 om 09:59

Als je iets beter zou lezen, zou je begrijpen dat Alexthetank bedoeld dat hij stil heeft gestaan onder Advocaat, daar kun je hem geen ongelijk in geven.

17 mei 2022 om 10:39

Zelf maar iets beter lezen. Hij zegt dat Hij stil heeft gestaan door advocaat. Niet dat ie het afgelopen jaar zich stormachtig heeft ontwikkeld. Dat niet benoemen doet tekort aan het jaar van kokcu

Mooie clubs, maar zoals geschreven Europese top? Kom nou zeg.

16 mei 2022 om 17:19

Arsenal (11de op de coefficienten lijst van vorig jaar) en AS Roma (16de) zijn geen slechte ploegen. Maar wanneer ben je volgens jou Europese top? Top 8?

16 mei 2022 om 18:26

Ik denk dat bij Europese top iedereen München, City, PSG of Madrid denkt. Maar niet Arsenal of roma. Is ook logisch. Arsenal of roma verliezen 8 van de 10 potjes tegen die clubs. Maar van Feyenoord naar de echte top is een stap of 3 vooruit. Dus een stap naar Arsenal lijkt me prima.

Als Engelse club zou ik hem nooit nemen. Fysiek is hij gemiddeld en dat is bij lange na niet genoeg in de BPL. Zijn ondergrens is ook laag. De eerste helft tegen PSV werd hij volledig overklast. Ik snap dat hij drie dagen eerder in Marseille een zware wedstrijd had gespeeld, maar dat is het ritme van de BPL. Twee keer per week knallen in een hoge intensiteit. Kokcu is voor mij zeker niet de beste Feyenoorder, dat is Sinistera. Op afstand.

16 mei 2022 om 17:28

Tot nu toe heeft Kokcu 4032 minuten gemaakt die seizoen, een Kevin de Bruyne zit op 3248 (bijna 9 volle wedstrijden minder) Ik kan zo snel niet een middenvelder vinden in de BPL die meer minuten heeft gemaakt dan KdB. Dus dat het dan een keer minder is aan het einde van zo'n intens seizoen, vind ik persoonlijk te makkelijk om hem op af te branden.

16 mei 2022 om 17:34

Ik brand hem niet af hoor. Verder zijn die 3248 minuten van KdB natuurlijk heel ander soort minuten. Of je nou tegen Liverpool, Chelsea speelt of tegen Heerenveen of Utrecht. Dat verschilt nogal qua intensiteit.

17 mei 2022 om 00:09

Maar 3248 minuten samen spelen met wereldsterren of 4032 minuten samenspelen met spelers die nog niet 5x de bal naar elkaar kunnen overspelen is ook een wereld van verschil qua intensiteit.

17 mei 2022 om 15:42

Nouja, heb je de spelopvatting van Feyenoord gezien? Dat is aardig hoog qua intensiteit, en Slot wil ook niets minder.

16 mei 2022 om 17:54

Tegen PSV nam Feyenoord als team rust in de eerste helft, iedereen zakte door het ijs, niet alleen kokcu.

16 mei 2022 om 23:00

De vorige wedstrijd tegen psv speelde hij heel het middenveld kapot en werd het 0-4

16 mei 2022 om 19:43

PASparas

Gakpo gaf vaak ook niet toe in grote wedstrijden. Ook afschrijven voor PL?

17 mei 2022 om 00:55

PSVparasiempre, die wedstrijd deed hij werkelijk alles fout, maar het was zijn enige slechte wedstrijd dit seizoen. Drie dagen na een loodzware pot in Marseille, na een fase waarin hij tijdens de ramadan alles gespeeld heeft

Heeft echt een geweldige ontwikkeling doorgemaakt. Begin van het seizoen was ik niet overtuigd, maar hij is zoveel constanter geworden.

Zo zie je maar weer hoe bepalend een trainer met spelopvatting kan zijn voor de waarde van een speler.
Dat Orkun een goede speler was zagen we het eerste seizoen al maar onder Slot zie je nu hoeveel meer er nog in die jongen zit. Hij heeft ook de juiste instelling gekregen en tegen Marseille speelde hij weergaloos. Of er een record wordt gebroken moet ik nog zien maar we houden zeker wat aan hem over.
Ik begreep dat VI inside weer losgaat, eens kijken of ze hierin hun fout zullen erkennen mocht hij ter sprake komen.

Leuke speler tegen het rechter rijtje van de Eredivisie maar zodra de weerstand omhoog gaat verdwijnt die, daar verandert 1 goede pot tegen Marseille niets aan. Snel verkopen als een club gek genoeg is om boven de 20 te gaan.

16 mei 2022 om 21:50

Hahah 1 goede pot, het hele jaar al geweldig. Bekijk andere wedstrijden in de conference league, de eersre wedstrijden tegen psv en AZ ook even terug. Je praat echt onzin

Zijn ze nou werkelijk Kokcu zijn stats aan het vergelijken met Foden. Op Europees niveau zit daar echt wel een verschil, laat staan de stats die ze in hun eigen competitie halen. Dat feyenoorders geen verschil zien in CL en cl is al een grap. Maar als je het verschil tussen eredivisie en PL niet ziet dan kun je beter tafeltennis gaan volgen ofzo.

17 mei 2022 om 00:20

Maar jij kijkt ook niet verder dan je neus lang is. Kocku moeten passen naar Sinisterra, Til, Dessers/linssen, Jahanbakhsh/nelson. Foden naar De Bruyne, Silva, Sterling, Mahrez.

Tuurlijk is de tegenstand voor Man.city van een veel hoger niveau, Maar haar selectie is van een nog hoger niveau. Feyenoord is van een veel lagere niveau, en dat zijn de tegenstanders ook.
En daardoor kan je het heus enigszins wel met elkaar vergelijken.

Moet zeggen dat ik hem in ons nationale elftal niet heel bijzonder vind, altijd dat safe paasjes naar rechts en links.. Maar Turkse nationale elftal draait ook niet echt wauw dus of we het Orkun kwalijk moeten nemen ? Geen idee.

Wel blij dat hij zo geliefd is door de Feyenoord supporters, hij zal toch wel wat goed doen dan.

Tauner is de enige speler waar Feijenoord omdraait . Veel beter dan Kokcu. Ontzettend onder gewaardeerd die jongen. Natuurlijk heeft iedere speler zijn waarde gehad. Haalt Tauner weg en het is een stuk minder allemaal.

16 mei 2022 om 19:36

Trauner is zeker één van de belangrijkste spelers.
Iedereen loop maar te geilen op Kokcu, Malacia en Geertruida maar de uitblinkers dit seizoen waren natuurlijk Trauner, Senesi en Aursnes. Deze 3 vervang je niet zomaar even.

Deze zomer kan zomaar eens de Zilvervloot Rotterdam binnen varen.

Waar ik begin van het seizoen al blij was als je voor Kokcu 15 miljoen zou krijgen ga ik er niet eens meer van staan kijken als er een gek 25 miljoen voor geeft.

Feyenoord mag van de zomer zijn handjes dichtvouwen met deze geweldige Europese campagne.
Kokcu die wellicht 25 miljoen oplevert,
Sinisterra die zeer waarschijnlijk dat bedrag ook aan zal tikken.
Daarachter heb je Malacia die afgelopen zomer voor 12 weg kon maar nu wellicht ook de 20 miljoen aan zal tikken.
Senesi die ondanks zijn een-jarig contract wellicht nog 15 miljoen zal opleveren.
Mocht je besluiten Geertruida, die ik persoonlijk niet bijzonder vind, in de verkoop te gooien zal je daar ook nog wel 15 miljoen krijgen.

Al met al kan Feyenoord deze zomer ruim 100 miljoen aan transferinkomsten ophalen wat, zeker voor Feyenoord begrippen, een waanzinnig bedrag is.

Ja, je halve team is weg en je moet opnieuw bouwen maar met een volle portemonnee is dat een stuk gemakkelijker, en leuker, dan de afgelopen jaren waar ze onder elke straatsteen naar munten moesten zoeken.
En wellicht toveren ze weer wat pareltjes als Aursnes en Trauner, die samen anderhalf miljoen hebben gekost, uit de hoge hoed.

17 mei 2022 om 13:04

Sterker nog, ik ben ervan overtuigd dat je deze zomer moet verkopen.

Zoals je zegt is dit het moment om te cashen, hoe vervelend het ook is voor de supporters juist op het moment dat je lijkt aan te kunnen haken bij Psv/ajax.
Zo een Europese finale doet toch wonderen voor de waarde bepaling van de spelers.

Met 100 miljoen en het oog van Arnesen/slot kan Feyenoord een mooie selectie samen stellen.
Ben wel benieuwd of er nog pareltjes door komen uit de jeugd bij Feyenoord.

17 mei 2022 om 13:17

Klopt. Ze moeten.
Zo’n gok als toen met Jorgensen kan een Feyenoord zich niet nog eens veroorloven, toen kon je 20 miljoen vangen en kreeg je uiteindelijk niets.

Altijd verkopen op je hoogtepunt en dat hoogtepunt is deze zomer aangebroken.

Doen ze dat niet moeten ze nooit meer janken dat ze de (financiële) aansluiting met Ajax en PSV verloren zijn.

Prachtige cijfers van onze Kökcu zeg!! Lekker overhypen en gewoon lekker die €30 miljoen plus cashen!!

Gun Kökcu z'n transfer wel! Hij heeft zich dit seizoen goed ontwikkeld en is toe aan een volgende stap. Denk dat Spanje of Duitsland een goede stap voor hem is.
Je hebt met Aursnes en Toornstra 2 stabiele middenvelders die het samen met wat talenten kunnen doen.

17 mei 2022 om 13:57

Zelfkennis heb je gelukkig wel

Laten we ons en Kokcu niet gek maken door een klassieke truuk: we spelen tegen AS Roma in de finale en ineens hebben ze verregaande interesse. Beetje te toevallig allemaal.

Het is een van de weinige echte voetballers in de Feyenoord selectie, maar ik vind het ook de meest overschatte speler in de Eredivisie. Ook bij Turkije hobbelt hij anoniem mee, als hij überhaupt al speelt. Talent heeft hij wel, maar ik kan me echt niet voorstellen dat hij nu al naar een niet-Turkse topclub zou gaan.

17 mei 2022 om 06:39

21 jaar en dan zo'n seizoen draaien en nog onderschat je hem....en Feyenoord heeft met Ausners, Sinisterra, Walemark en ook Geertruida en Malacia behoorlijk wat voetbal in de ploeg inmiddels.

17 mei 2022 om 10:41

Hoe is hij overschat? Is onze beste middenvelder en ook in Europa uitblinker. Hij heeft nog niet heel veel interlands gespeeld en is pas 21.

Ik denk dat er zeker niet aan voorbij moet worden gegaan dat Aursnes een grote factor is waarom Kokcu goed speelt. Dat is onmeetbaar, maar deze speler is onmisbaar geworden ondertussen in dit Feyenoord. Beste aankoop van het jaar misschien wel?
on: Kokcu heeft een fantastisch seizoen doorgemaakt en als Turks international en met zijn 21 jaar is hij natuurlijk zeer interessant voor buitenlandse (sub)toppers. Zou mooi zijn als Feyenoord een flink bedragf kan krijgen voor hem om zo het team te versterken. Een 2e Kokcu ga je niet zomaar vinden in ieder geval.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren