Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

VZ Team van de Eerste Seizoenshelft: Feyenoord en PSV domineren

Laatste update:

De eerste seizoenshelft van de Eredivisie zit erop. PSV lijkt onverslaanbaar en staat met 48 punten uit 16 wedstrijden bovenaan. Regerend landskampioen Feyenoord kijkt, af en toe vol frustratie, toe hoe de Eindhovenaren wekelijks geen fout maken. Tegelijkertijd weten AZ en FC Twente een teleurstellend Ajax voorlopig achter zich te houden op de ranglijst. Dit is het VZ Team van de Eerste Seizoenshelft!

De redactie van Voetbalzone heeft op basis van de eerste seizoenshelft een elftal opgesteld met de best presterende spelers van de Eredivisie. Verder is gekozen voor PSV-trainer Peter Bosz als beste oefenmeester, terwijl twaalf spelers een eervolle vermelding krijgen op de reservebank.

Het artikel gaat verder onder de video
Meer video's

Nick Olij (Sparta Rotterdam)
De 28-jarige Olij is een van de absolute sterkhouders in het huidige succes van Sparta. Na een knappe zesde plaats onder Maurice Steijn vorig seizoen, staan de Kasteelheren nu halverwege de Eredivisie op een keurige zevende plek. De fraaie reflexen van Olij houden niet alleen Sparta op de been, maar zorgen er ook voor dat hij in beeld is bij Oranje. In oktober ontving de Haarlemmer zijn eerste uitnodiging van bondscoach Ronald Koeman.

Yukinari Sugawara (AZ)
Zesvoudig international van Japan Sugawara (23) werd een aantal maanden geleden gelinkt aan een transfer naar Liverpool. Ergens is dat niet vreemd, daar de attractieve vleugelverdediger bij AZ wekelijks laat zien wat hij in zijn mars heeft. Sugawara is razendsnel, creëert veel kansen en wist dit seizoen al vier assists achter zijn naam te noteren. Door zijn contractduur (tot medio 2025) lijkt het erop dat Sugawara bezig is aan zijn laatste seizoen in dienst van AZ.

Dávid Hancko (Feyenoord)
De 26-jarige Hancko is misschien wel de meest constante speler in de Eredivisie. Bij zowel Feyenoord als Slowakije staat hij bekend als een minutenvreter, die bijna onmisbaar is voor zijn trainers. Hancko is een extra slot op de deur voor Arne Slot en speelt wekelijks een ruime voldoende. Met zijn goede traptechniek kan de mandekker ook aanvallend voor gevaar zorgen.

Olivier Boscagli (PSV)
Dat Boscagli er tot dusver in slaagt fit te blijven is een absolute zegen voor PSV. De linksbenige Monegask moest met de Eindhovense koploper pas zes tegentreffers incasseren en blinkt voornamelijk uit in zijn passing. Doordat Boscagli (26) vrijwel altijd de voorwaartse oplossing zoekt, is hij een absoluut wapen in de opbouw van Bosz, VZ’s Trainer van de Eerste Seizoenshelft.

Quilindschy Hartman (Feyenoord)
Door zijn goede spel bij Feyenoord groeide de 22-jarige Hartman in de afgelopen maanden uit tot international van Oranje. De goedlachse vleugelverdediger gaf dit Eredivisie-seizoen al vier assists, waarmee hij een grotere bijdrage leverde aan de doelpuntenproductie van Feyenoord dan Sergiño Dest tot dusver deed bij PSV. Hartman oogt nog volwassener dan in zijn debuutseizoen en is volgens Transfermarkt inmiddels 23 miljoen euro waard.

Hartman is sinds zijn debuut al bijna niet meer weg te denken uit het Nederlands elftal.

Jerdy Schouten (PSV)
De terugkeer van Schouten (26) naar de Eredivisie is tot dusver uiterst succesvol te noemen. De in Spijkenisse geboren controleur wordt door Bosz niet alleen gebruikt op zijn favoriete positie, maar ook centraal achterin. Als centrumverdediger was Schouten een belangrijke troef voor Bosz in het cruciale uitduel met Feyenoord (1-2 winst) in De Kuip, een wedstrijd die voor PSV traditioneel gezien lastig is.

Joey Veerman (PSV)
De 25-jarige Joey Veerman heeft bijna een abonnement op het Elftal van de Week van Voetbalzone. De Volendammer strooit dit seizoen met heerlijke passes en heeft alleen in de Eredivisie al negen assists achter zijn naam staan. In het belangrijke uitduel met FC Twente (0-3 winst) noteerde Veerman de openingstreffer, waarmee hij PSV voor de zoveelste keer op sleeptouw nam.

Magnus Mattsson (NEC Nijmegen)
Wie de statistieken van Mattsson ziet, zou niet denken dat de Deen (24) voor een middenmoter in de Eredivisie speelt. De tweebenige aanvallende middenvelder was in de eerste zestien competitiewedstrijden verantwoordelijk voor negen doelpunten en vier assists. Mattsson is een potentiële goudmijn voor NEC, daar zijn marktwaarde volgens Transfermarkt naar 3 miljoen euro is gestegen.

Mattsson is met zijn productiviteit dit seizoen de grote man bij NEC.

Quinten Timber (Feyenoord)
Waar de 22-jarige Timber in het kampioensjaar van Feyenoord niet altijd tot de basiself van Slot behoorde, is hij na het vertrek van Orkun Kökçü een belangrijke schakel geworden op het middenveld van de regerend landskampioen. Timber verdedigt, passeert, zwerft, assisteert én scoort en is daarmee behoorlijk van waarde voor Feyenoord. Van alle Feyenoorders in dit elftal is Timber ontegenzeglijk de grootste verrassing te noemen, maar zijn uitverkiezing is zeker niet onverdiend.

Vangelis Pavlidis (AZ)
Het is nog maar de vraag of Pavlidis (25) na de winterstop in het shirt van AZ speelt. In Griekenland gaat men ervan uit dat de 36-voudig international mikt op een wintertransfer naar een Europese topcompetitie. In de eerste zestien Eredivisie-wedstrijden van dit seizoen was Pavlidis goed voor achttien doelpunten, waardoor hij in beeld is bij clubs uit de Bundesliga en Premier League. Voor AZ zou een vroegtijdig vertrek van de goaltjesdief een grote domper zijn.

Santiago Gimenez (Feyenoord)
De 22-jarige Gimenez, de Mexicaanse sensatie van Feyenoord, is net als collega-spits Pavlidis onomstreden in dit VZ Team van de Eerste Seizoenshelft. Het duo dwingt de redactie van Voetbalzone met hun prestaties om te kiezen voor een systeem met twee spitsen. Gimenez staat net als Pavlidis op achttien doelpunten in de Eredivisie en kan na de winterstop een aantal bijzondere records verbreken bij Feyenoord.

Het is nog maar de vraag hoelang Pavlidis nog in Alkmaar actief is.

Het VZ Team van de Eerste Seizoenshelft: Nick Olij (Sparta Rotterdam); Yukinari Sugawara (AZ), Dávid Hancko (Feyenoord), Olivier Boscagli (PSV), Quilindschy Hartman (Feyenoord); Jerdy Schouten (PSV), Joey Veerman (PSV); Magnus Mattsson (NEC Nijmegen), Quinten Timber (Feyenoord); Vangelis Pavlidis (AZ), Santiago Giménez (Feyenoord).

De VZ Trainer van de Eerste Seizoenshelft: Peter Bosz

De reservebank: Lars Unnerstall (FC Twente), Lutsharel Geertruida (Feyenoord), Jorrel Hato (Ajax), Sergiño Dest (PSV); Sem Steijn (FC Twente), Willum Willumsson (Go Ahead Eagles), Ismael Saibari (PSV), Calvin Stengs (Feyenoord); Johan Bakayoko (PSV), Luuk de Jong (PSV), Brian Brobbey (Ajax).

Brobbey en Hato behoren tot de schrale lichtpuntjes bij Ajax dit seizoen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
30 december 2023 om 10:35

Baka, Teze en Saibari hadden absoluut in dit elftal moeten staan ja.

30 december 2023 om 10:51

Saibari is zelfs bij PSV geen onomstreden basisspeler.

30 december 2023 om 11:56

Saibari was vooral de laatste maand echt goed. Het gaat over de seizoenshelft. Speler van de maand had hij wel moeten worden.

30 december 2023 om 12:33

Bakayoko maakt drie goals in de hele eerste seizoenshelft in het best presterende PSV aller tijden, als linksbenige rechtsbuiten...

30 december 2023 om 12:52

EN hoeveel assists Jeroen?
En als je zo gaat beredeneren; PSV kreeg 3 veldgoals tegen in de gehele eerste seizoenshelft, en toch maar één verdediger van PSV in dit team?
Saibari ben ik mee eens, die moet er niet in, maar Bakayoko en Teze 100% wel.

30 december 2023 om 15:15

Dan moet je het elftal van espn kijken. Staan op de keeper na alleen feyenoorders in.

30 december 2023 om 15:24

Dat is gewoon dom van ESPN. Dat is gewoon polletje kapen als hobby van Fr12. En niet serieus te nemen dus

Zonder buitenspelers? Bijzonder.

30 december 2023 om 11:44

Ik zou het meer bijzonder vinden als er een keuze gemaakt zou worden tussen Gimenez en Pavlidis.... om maar buitenspelers op te stellen.

Lol geen enkelen PSV aanvaller terwijl ze een waanzinnig aantal doelpunten hebben gemaakt.

30 december 2023 om 10:11

Gimenez en Pavlidis hebben toch echt meer goals gemaakt dan elke aanvaller van PSV.

30 december 2023 om 10:18

Bakayoko heeft meer assists dan iedere speler hier dus hij mag er ook wel in. Hij is ook nog eens tweede of derde in gecreerde kansen volgens mij.

30 december 2023 om 10:19

Bakayoko is de beste buitenspeler van de competitie geweest eerste seizoenshelft, dus moet er altijd in.

30 december 2023 om 10:27

Er wordt hier gekozen voor een systeem met 2 spitsen en dat is best begrijpelijk als je de cijfers ziet en de records ziet die Pavlidis en Gimenez afgelopen maanden hebben gebroken. Die zitten nu al op het aantal goals van de topscorers vorig jaar en kan je allebei echt niet omheen.

30 december 2023 om 10:33

Goede cijfers, absoluut. Maar records hebben ze niet verbroken. En in Nederland, waar 4-3-3 bijna heilig is, is ineens in zo'n elftal niet voor buitenspelers kiezen ook maar random.

30 december 2023 om 10:37

Kan je nog altijd een flankspeler op rechts zetten, toevallig bakayokos positie, in plaats van Timber.

30 december 2023 om 10:45

We moeten Bakayoko ook niet beter maken dan hij is. Hij heeft goede wedstrijden gespeeld, maar was wisselvallig en was als aanvaller zelfs bij minder goals direct betrokken dan middenvelder Timber (die meestal niet eens op 10 stond). Die keuze is dus ook prima te rechtvaardigen.

30 december 2023 om 10:54

Timber is een 8 dus die moet concureren met Veerman. Die zijn bij evenveel goals betrokken en Veerman speelt de laatste tijd op 6.

30 december 2023 om 11:27

Als betrokken bij goals zijn een argument is om iemand op een andere positie in dat team te zetten dan kan je net zo goed Pavlidis daar zetten en De jong in de spits zetten met zijn 19 goalcontributies.

Ik ben gewoon geen fan van elftallen waarin je spelers op andere plekken gaat zetten.

30 december 2023 om 11:33

Er is gekozen voor een 442 systeem met 4 middenvelders en 2 aanvallers. Dan worden er toch geen spelers op verkeerde posities gezet. Dat zou zo zijn als je Bakayoko ineens op het middenveld zou zetten.

30 december 2023 om 12:09

Als je kijkt naar de opstelling van VZ op hun socials dan is het gewoon een 4-4-2 met twee flankaanvallers (ze staan zelfs hoger dan de centrale middenvelders en en echt aan de flank).

Als ze daar nu een ruit hadden gebruikt dan geef ik je gelijk. Nu zetten ze Timber gewoon op de rechtsbuiten.

30 december 2023 om 12:34

Dat is wel opvallend. Had inderdaad ook een ruit in mijn hoofd met Schouten achterin, daarvoor Veerman en Timber en Mattson vlak achter de spitsen. Maar 442 in een lijn met 2 echte buitenspelers zou wellicht ook iets te aanvallend worden.

30 december 2023 om 13:29

2 centrumspitsen is gewoon een beetje vreemd. Geen enkele buitenspeler in een opstelling komt in geen enkel elftal ter wereld voor toch?

30 december 2023 om 10:12

Nee, maar op zich snap ik dat nog wel. Gimenez en Pavlidis hebben meer indruk gemaakt dan Luuk de Jong. Lang is een tijd geblesseerd geweest, Lozano kwam pas laat en speelde ook niet alles, dus dan komt Bakayoko nog het meeste in aanmerking maar die is nog wel wat wisselvallig. Ik zou eerder nog de keeper of nog een extra verdediger hebben verwacht, gezien het aantal tegendoelpunten. Teze of Benitez hadden niet misstaan denk ik.

30 december 2023 om 10:24

Nog een keer lezen??...

30 december 2023 om 11:04

Er is gekozen voor 2 spitsen. Anders werd het 433 en verdween Schouten uit de opstelling,terwijl ik die toch beter vind dan dat renpaard op rechtsbuiten

30 december 2023 om 11:35

Het lijkt me logischer dat dan Timber uit de opstelling was verdwenen.

30 december 2023 om 15:10

Dan heb je niet genoeg naar Feyenoord gekeken.

31 december 2023 om 07:33

Ik had ze gezien tegen psv, kwamen ze er niet aan te pas

En Halilovic van Sittard is ook nergens??

30 december 2023 om 10:43

Prima voetballer, maar man wat was hij wisselvallig zeg

Bizar lijstje. Az, die niet goed speelt, onder Twente staat en Europees een flater sloeg, levert aanzienlijk meer spelers. Ik vind Sahroui (of hoe je het ook schrijft) ook een revelatie. Nu is het gewoon een lijstje met spelers van de gevestigde orde.

30 december 2023 om 10:26

Inderdaad. Helemaal mee eens. Misschien zijn er spelers bij kleinere clubs die in perspectief gezien een puike prestatie hebben geleverd.
Onderbouwing is ook summier / zegt weinig.

30 december 2023 om 10:57

Inderdaad. Doe het dan of helemaal goed met variatie van verschillende teams, of gewoon op basis van de beste spelers. Dit is zo'n inconsistente meuk.

Worden jullie ook zo moe van dat gehyped van Olij?

Waar is Halilovic trouwens? Plekje op de bank had wel gemogen mijn inziens

30 december 2023 om 11:05

Neuh want het is geen hypen. Is na Bijlow en Unnerstal gewoon de beste keeper in de eredivisie

Uitdaging voor de fanatieke Vz'ers: hoe ziet jullie "team van het eerste seizoenshelft" eruit als je maar 1 speler van elk team mag gebruiken (zoals bijv Cvhj).?

30 december 2023 om 10:30

Bij Heerenveen hebben jullie Sahraoui, dat was op zeker een kandidaat geweest. Heerlijke voetballer.

30 december 2023 om 10:37

Olij
Horemans - Hato - Hancko - Kuipers
Halilovic - Matsson - Steijn
Bakayoko - Pavlidis - Sahraoui

Iets te aanvallend middenveld maar er zijn teveel uitblinkers op die positie bij de clubs onder de top.

Ik vind zo'n team altijd leuker met maar 1 speler per club. Nu zou je toch eigenlijk gewoon PSV op moeten stellen met alleen een andere spits.

Wieffer niet eens op de bank? Die speelt echt heel sterk op de eerste 2 wedstrijden van het seizoen na. Heb het idee dat hij onderschat wordt. Hij heeft geen verfijnde techniek en is toch echt een klasbak.

30 december 2023 om 10:32

Ja Wieffer is heel impopulair krijg je het idee, terwijl hij echt heel belangrijk is voor ons.

30 december 2023 om 10:50

Als je naar de statistieken kijkt, scoort hij op vrijwel elk gebied veel beter dan Schouten. Toch is de algemene perceptie dat Wieffer er niks van kan zonder Kokcu en Schouten het volgende wereldwonder is.

30 december 2023 om 10:59

Volgens julllie moeten er 6 Feyenoorders in en 2 PSV-ers. Er moet toch een reden zijn dat we 10 punten los staan of is Bosz zoveel beter dan Slot?

30 december 2023 om 11:09

Tahirovic wint op basis van statistieken een prijs deze maand, en die kan er helemaal niks van.

Die tunnelvisie op statistieken is er ook alleen als het mensen goed uitkomt. Wel ben ik het ermee eens dat Wieffer ondergewaardeerd wordt. Doet me altijd denken aan Gakpo in dat opzicht, maar dan in het klein.

30 december 2023 om 11:16

Ik wil alleen maar aangeven dat het verschil niet zo groot is als men doet vermoeden. Ik denk dat die 2 elkaar niet veel ontlopen, waar Schouten verdedigend sterker is, en Wieffer meer betrokken is in de aanval.

30 december 2023 om 11:35

Laat maar denken, hoor nog steeds heel vaak dat feyenoord beter zou zijn maar staan keurig 10 punten achter. Ik zou zelf maar heel weinig Feyenoorders bij PSV hoeven te zien. Gimenez en Geertruida(RCV) als basisspelers, Hancko kan je eigenlijk niet omheen maar ik ben groot fan van Boscagli, dus hooguit 3 voor de basis. Hartman goede back maar hoe Dest het binnen dit PSV invult is natuurlijk fantastisch

30 december 2023 om 12:00

Er zegt toch geen enkel serieus persoon dat Feyenoord beter is. PSV wint letterlijk alles in de Eredivisie. Ik zou alleen Hancko, Hartman en Gimenez alsnog wel neerzetten.

30 december 2023 om 12:03

Never change a winning team.

Ik zou niemand van Feyenoord bij PSV in de basis zetten. Ook al zijn 3 of 4 van hun spelers individueel iets beter.

30 december 2023 om 12:05

@psver, hij zegt toch op bank....@Sitostick, toch kan je spelers op dezelfde positie heel goed vergelijken met statistieken, dan gaat er een stuk subjectiviteit weg.@Felix, wij denken er hetzelfde over. Vooral voorin en met het huidige collectief zijn jullie beter, maar met het merendeel van deze selectie is Feyenoord kampioen geworden. Het zijn gewoon prima spelers. Onderling zag je ook dat het verschil klein is. Kleiner dan de 10 punten doet vermoeden. Dus prima als we elkaars spelers niet willen toch....en iedereen is het er wel mee eens dat psv nu beter is. Ik geef het alleen nog niet helemaal op, hoop toch op een ineenstorting, al is die kans behoorlijk klein haha

30 december 2023 om 12:54

Verschil tussen PSV en Feyenoord zit hem ook vooral in consistentie. PSV is de hele eerste seizoenshelft niet een keer in de problemen gekomen voor mijn gevoel. Feyenoord verliest 10 punten en had laatst alle moeite om drie punten te pakken tegen FC Volendam thuis.

In een direct duel scheelt het inderdaad niet zo heel veel, al vond ik PSV wel gewoon de terechte winnaar.

30 december 2023 om 12:59

Consistentie en daarbij concentratie. Psv oogt hongeriger.
Onderling vond ik een gelijkspel terecht, daar was Bosz het mee eens geloof ik

30 december 2023 om 13:05

Nee als je ook echt moet spelen zou het gek zijn niet gewoon heel psv op te stellen, maar dan wordt dit onderwerp zo saai.

30 december 2023 om 13:26

Een gelijkspel terecht?!
PSV kreeg na de 2-0 2 gigantische kansen.
Ondertussen heeft Feyenoord geen enkele uitgespeelde kansen gehad (enkel paar scrimmages) en scoort het dankzij een blunder van Benitez.
Een gelijkspel terecht... De tering.

30 december 2023 om 13:41

@yamiown, Geertruida 2x en Santi en dat was voor dat Feyenoord alles of niets ging spelen, waardoor psv die kansen kreeg. Daarna kreeg Feyenoord nog de kans op de gelijkmaker door Wieffer en volgens mij Ueda?
En als die goal van Santi een blunder is van Benitez is die eerste goal van psv een blunder van Geertruida.
Al met al was een gelijkspel terecht....en dat vond Bosz ook

30 december 2023 om 13:43

De tering....dus je vindt dat Bosz onzin praat? "Ik weet niet zeker of deze wedstrijd een winnaar verdiende, maar wij waren daar het gelukkigst in. Vlak voor rust kan Feyenoord ook scoren. Wat ik probeer te zeggen, is dat beide ploegen de kansen hebben gehad. Er waren over en weer mogelijkheden. Ik ben heel tevreden dat wij aan het langste eind trekken."

30 december 2023 om 13:57

xG 1,9 tegen 1,3. 7 schoten op doel tegen 3. Dat zonder Lang, Lozano en Teze. Lijkt me toch terecht. Gelijkspel had zeker gekund maar als de wedstrijd een winnaar verdiende was het zeker PSV. Vooral omdat we uit speelden en veel speler misten.

31 december 2023 om 08:05

Net als die statistieken die tahirovic talent van de maand maakt. Hou toch op met die statistieken en ga gewoon kijken wie beter is

Geen Sahraoui en geen Saibari. Jammer er dat er geen mocros bij zitten. Toch twee smaakmakers waarvoor men naar het stadion gaat.

30 december 2023 om 11:49

Eens dat een Saibari in dit elftal opgenomen had moeten zijn. Dat is puur gebaseerd op voetballende kwaliteiten en niet op zijn afkomst. Maakt immers niet uit.

2 januari 2024 om 18:26

Doe mij Taha maar, maar die gaat nog komen!

Ik vind dat er wel een paar bijzondere keuzes tussen zitten.

Benitez (waar ik geen fan van ben - maar ere wie ere toe komt) heeft 6! tegengoals.

Sugawara vind ik helemaal niet zo sterk spelen, dus Geertruida of Dest was wat mij betreft meer op de plaats geweest.

Op 10 Mattson ? Leuk dat hij bij NEC het goed doet, maar hoe kan je Steijn passeren? En anders Saibari die PSV keer op keer op het juiste spoor weet te zetten.

Persoonlijk zou ik kiezen voor Timber - Schouten - Saibari - Steijn. Veerman ging thuis tegen Ajax dieper door een ondergrens dan dat ik al deze spelers heb zien doen.

Op de bank: Willum Willumson, een beetje cult is leuk, maar is niet zo goed als vorig seizoen. Sterker nog, Rommens speelt echt beter momenteel en die zou eerder een plek verdienen.

30 december 2023 om 15:24

Grotendeels eens maar je noemt één helft waar Veerman niet thuis gaf? Gaat om 17 wedstrijden.. Meest betrokken bij aanvallen in de gehele Eredivisie als nummer ‘8’. Verdedigend zijn z’n statistieken ook beter dan sommige denken.

Bijzondere opstelling.

PSV scoort 56 keer in 16 wedstrijden, maar geen enkele aanvaller heeft dit elftal gehaald? En Lang zit niet eens op de bank?

Olij is een prima keeper, maar beter dan Unnerstall, Bijlow, Benitez...?

30 december 2023 om 12:14

Lang heeft maar de helft van de wedstrijden gespeeld

30 december 2023 om 13:01

Vind het meer bijzonder dat we 3 of 4 veldgoals in 16 wedstrijden tegen krijgen en er maar één Psv'er in het team staat.
Feyenoord heeft 2,5 keer zoveel goals tegen en levert er 2 af.

30 december 2023 om 13:08

Dus ligt het aan de rest van het team dat Feyenoord er zoveel meer tegen krijgt.

30 december 2023 om 13:24

Ligt het dan aan Bijlow 'de beste keeper van de Eredivisie', Trauner 'die zoveel beter is dan Ramalho', Geertruida 'die boven Teze in het Nederlands elftal moet komen?' Wieffer die hierboven 'gelijkwaardig en statistisch zelfs beter dan Schouten' wordt genoemd? Of Timber 'de verdedigende middenvelder die aanvallend wordt gezet'? Of ligt het er dan toch aan dat Bosz een betere trainer is dan Slot? Nee wacht dat kan niet, want ik hoor continu dat Slot de beste trainer van de Eredivisie is.

Enige waar ik Feyenoorders hoor zeggen dat PSV beter is, is op de flanken. Ondertussen in de realiteit doet PSV het lop het veld op ieder vlak beter dan Feyenoord.

Hoe kan dat toch?
Misschien moet je eens nagaan waarom er nooit echte topclubs komen voor Feyenoord-spelers, de duurste verkoop van Feyenoord is een speler die naar de competitie gaat die onder de Eredivisie staat, dat is veelzeggend.

30 december 2023 om 14:14

"Wieffer die hierboven 'gelijkwaardig en statistisch zelfs beter dan Schouten' wordt genoemd?" Dat is dus het hele punt van statistieken. Statistisch wordt hij niet beter genoemd maar IS hij beter. Daar kun je het moeilijk mee oneens zijn, want statistieken zijn de enige objectieve graadmeters.

30 december 2023 om 14:23

Wieffer is statistisch gezien ook beter dan Schouten, alleen voetbal je niet op papier en is het een teamsport. Psv is verreweg het beste team, maar dan kunnen andere spelers alsnog individueel beter zijn. Pavlidis vind ik beter dan Luuk de Jong, maar AZ werd ingemaakt door PSV, kan gewoon. Real heeft ook vast wel meer individuele klasse dan Girona, maar dat betekent niet dat ze dan automatisch winnen (nee Feyenoord is geen Real Madrid).

30 december 2023 om 14:25

@yamiown, je klinkt gefrustreerd. In vrijwel al je reacties in dit topic.
Je haalt er ook allerlei uitspraken bij die nooit door Feyenoorders gedaan zijn of uitspraken die vorig jaar gedaan zijn. Slot was vorig jaar de beste trainer, nu wordt hij afgetroefd door Bosz, simpel. Geertruida was de afgelopen maanden minder dan Teze, maar daarvoor was Geertruida terecht boven Teze geselecteerd. Bijlow is niet de beste keeper van de eredivisie, dat is Unnerstall naar mijn mening.
Timber verdedigende middenvelder?Haha waar haal je dat vandaan? En wat betreft Wieffer en Schouten wordt er dus vooral door psvers gezegd dat Schouten veel beter is, dan leg ik idd uit dat dit niet te zien in de statistieken...en ja, dat is dus meningen weerleggen met feiten. Dat je dat vervelend vindt kan ik niks aan doen, maar de statistieken spreken voor zich.
Het ligt aan consistentie, concentratie, hongerigheid, de buitenspelers, vorm, een dosis geluk en het feit dat Bosz opportunistisch speelt.

Dat stukje over de transfers zegt alleen maar wat over de afgelopen 20 jaar....man man man wat zit er toch een hoop frustratie in je.
Alleen al voor jou hoop ik op een mooie ineenstorting

30 december 2023 om 16:29

Prima.
Als jij denkt dat die spelers beter zijn dan moet je dat vooral blijven denken.
Ondertussen geniet ik van de eerste plaats, twee verdiende overwinningen in de kuip en een doelsaldo waar geen enkel team in Europa aan kan tippen.... en dat na het binnenhalen van zo'n 100 miljoen aan verkopen in het afgelopen jaar.

Fijne jaarwisseling!

30 december 2023 om 16:40

Jij leest echt zwaar selectief of kan gewoon niet begrijpend lezen. Waar zeg ik nou dat een speler beter van Feyenoord beter is? Leg me dat eens uit, ik ben oprecht benieuwd. Het zal de frustratie zijn van 5 jaar geen fatsoenlijke prijs. Mij heb je er niet mee hoor, ik heb een heel mooi jaar gehad waarin we kampioen werden, dat moet psv nog maar zien te bewerkstelligen....

30 december 2023 om 16:49

Timber een verdedigende middenvelder noemen, dan ben je al af.

wiefer over schouten.

en brobbey van de reservebank halen en niet selecteren

Ik zou kiezen voor Olij, Dest, Teze, Hancko, Boscagli, Hartman, Schouten, Veerman, Timber, Gimenez, Pavlidis. 532 met niet per se de spelers op een logische positie waar ze gespeeld hebben, maar omdat ze allemaal wel een plaats verdienen. Ondanks de weinige tegengoals vind ik Benitez niet onderscheidend, in tegendeel zelfs. Geertruida is dit jaar beduidend minder. Dest en Hartman verdienen het allebei, vandaar naast de onomstreden Hancko en Boscagli in het centrum. Timber speelt een topseizoen, Veerman bij zoveel aanvallen betrokken en Schouten zo belangrijk voor het voetbal, leuk die statistieken, maar Schouten is de Frenkie van PSV, ik vind Wieffer vooralsnog een one season wonder. Voorin kan je niet om Gimenez en Pavlidis heen. De Jong uiteraard ook zeer belangrijk voor PSV en Brobbey idem voor een zwalkend Ajax, maar die kunnen niet tippen aan Pavlidis en Gimenez op het moment.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren