Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Vertrekwens Kudus krijgt gehoor: drie grootmachten tonen interesse’

Laatste update:

Mohammed Kudus staat voor een vertrek bij Ajax, zo meldt The Athletic. Volgens het Britse medium kan de 22-jarige creatieveling voor een bedrag van zo’n vijftig miljoen euro uit de Johan Cruijff ArenA vertrekken. Kudus wordt naar verluidt nauwlettend op de voet gevolgd door onder meer Arsenal, Manchester United en Newcastle United.

De 21-voudig international van Ghana ligt nog tot medio 2025 vast in Amsterdam. The Athletic schrijft dat hij het aanbod om zijn verbintenis met één jaar te verlengen vorige maand naast zich heeft neergelegd en de clubleiding van Ajax heeft laten weten dat hij tijdens de zomerse transferwindow wil vertrekken.

De verwachting is dat Ajax bereid is om hem voor 40 miljoen pond (omgerekend 49,8 miljoen euro) aan een van de geïnteresseerde clubs uit de Premier League te verkopen. Arsenal, Manchester United en Newcastle United hebben de aanvallende middenvelder annex vleugelaanvaller op de korrel, en hoewel andere potentiële aanwinsten momenteel hoger op de shortlists van deze clubs staan, wordt hij wel bewonderd.

Afgelopen zomer blokkeerde Ajax nog een transfer van Kudus naar Everton. Dat zorgde voor teleurstelling bij de publiekslieveling. Kudus speelt sinds 2020 voor Ajax, dat de Ghanees voor negen miljoen euro overnam van FC Nordsjaelland. Sindsdien werd de 21-voudig international tweemaal landskampioen met de Amsterdamse club. Dit seizoen staat de teller op 18 goals en 6 assists in 41 officiële duels.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Lekker laten gaan dan 👋

22 mei 2023 om 09:50

Soort Anthony, veel mooie acties weinig rendement. Al scoorde hij in het begin van het seizoen nog wel. Misschien dat hij in een goeddraaiend team wel weer bijdragend kan zijn

22 mei 2023 om 09:52

Antony was een stuk beter op rechts. Misschien heeft Kudus een vergelijkbaar rendement, maar er is maar dan alleen maar rendement. Ik zie in een counter Kudus soms zeer gemakzuchtig dribbelen, weinig defensieve arbeid tonen en hij heeft niet echt een wisselwerking met de back of andere spelers. Alleen de driehoek met Tadic en Berghuis liep een tijdje goed.

22 mei 2023 om 09:58

Het verschil tussen Antony en Kudus is dat Antony veel meer omgevingsbewust was en beter wist wanneer hij moest versnellen, de actie moest maken of de combinatie aan moet gaan. Kudus is veel meer bezig met hoe lang hij de bal aan zijn voet kan houden.

22 mei 2023 om 09:59

Suarez7. Helemaal eens. Antony liet bij Ajax ook de werkethiek zien om te willen verbeteren en voor het team te willen werken. En had bovendien superveel over- en inzicht. Bij Kudus zie je dat totaal niet terug (zoals wel bij meer spelers dit seizoen bij Ajax). Bovendien had Antony natuurlijk een gouden connectie met Mazraoui, waardoor die rechterkant sowieso als een tierelier liep. Ik vind Kudus trouwens ook helemaal geen rechtsbuiten, maar dat lijkt ook juist een beetje zijn probleem, doordat 'ie niet echt motivatie lijkt te hebben om door te pakken heeft ie nog nergens stabiel een hele goede serie met wedstrijden neergezet. Het is qua dynamiek en kracht meer een middenvelder, maar dan moet hij wel aan zijn overzicht gaan werken.

22 mei 2023 om 10:01

Zet Messi of Salah op rechts bij ons en je hebt ook weinig wisselwerking met de back. Het is gewoon bedroefend.

Dus Ajax kan minimaal 140 miljoen vangen. Kudus (50), Timber (50) en Alvarez (40).

Nu zaak geld goed te besteden en goede aankopen. Niet meer met geld over balk smijten zoals afgelopen seizoen.

22 mei 2023 om 10:05

Helmaal eens. Kudus wordt zwaar overschat. Voor een goed bedrag mooi laten gaan en iemand terughalen die wel bereid is alles te geven voor het team.

22 mei 2023 om 10:06

Als hij het in zijn kop 100 procent krijgt, kan het een heel goede speler worden. Zijn houding is nu echter van een bedroevend niveau.

22 mei 2023 om 10:11

Wel grappig al die reacties. Een paar maanden geleden buitelden zowel analisten als ajacieden hier over elkaar om te zeggen dat hij het nieuwe wereldwonder was. En nu is hij (wat ik altijd al zei) een overschatte speler die het overzicht mist.

En wat een bedrag....50 miljoen. Knap als het lukt hoor, maar de koper heeft dan wel een kat in de zak gekocht. Het zal wel deze zomer aardig zijn om te zien hoe Ajax spelers in de markt staan
Van de verkochte zijn alleen Martinez en (door trieste omstandigheden pas laat) Haller wel geslaagd.

22 mei 2023 om 10:16

Kudus moet ook niet op rechtsbuiten staan. Hij moet vanuit het middenveld spelen. Dan heeft hij een hoger rendement.Het is onmacht van Ajax en Heitinga dat Kudus op rechtsbuiten speelt. Er nl geen goed alternatief.Zo snel mogelijk Ziyech proberen terug te halen voor 20 mlj en Kudus voor 50 a 60 mlj weg laten gaan.

22 mei 2023 om 10:25

En De Ligt, Onana, Schuurs, Botman, Neres en F. de Jong zijn volgens jou niet geslaagd? Gravenbgerch en Mazraoui hebben het lastig in hun eerste jaar, maar dat geldt voor heel Bayern en dat is dus zo gek nog niet. Typisch voor die zielige Ajax afkeer om die nu al; af te schrijven. Die Ajax afkeer/afgunst doet kennelijk vreemde dingen met een mens.

22 mei 2023 om 10:35

Wat mij betreft mogen daar Tagliafico, Wöber en Veltman aan worden toe gevoegd.

22 mei 2023 om 11:27

Hij mist echt overzicht. Op rechts lukt het nog aardig, maar op 10 kan gewoon niet. Ik verwacht niet dat dit nog gaat verbeteren.

22 mei 2023 om 11:34

We wisten al dat het trio Alvarez, Kudus en Timber wilden vertrekken en dat is enerzijds een grote inkomstenbron maar anderzijds een forse sportieve aderlating. Zeker Alvarez en Timber zullen gemist worden. Kudus toch in mindere mate omdat ik denk dat als je een rechtsbuiten haalt met snelheid en techniek, dat beter gaat functioneren dan Kudus op die positie.aan Mislintat de taak om daarnaast te proberen wat overbodige spelers kwijt te raken, denk daarbij aan Sanchez, Taylor, Klaassen, Grillitsch en Lucca bijvoorbeeld. En dan moet je gaan bouwen een een compleet nieuw elttal. Want je hebt dan denk ik Hato, Bergwijn en Berghuis over als basisspelers. Wordt een heel interessante periode na 1 juni.

22 mei 2023 om 11:51

De kans is echt heel klein dat klaasen en taylor weg gaan tenzij ze zelf het niet meer zien zitten maar je zal toch een selectie van circa 25 spelers nodig hebben.

griilitz en luca zijn gehuurd dus die ben je al kwijt en ik ben echt wel we sanchez ook volgend jaar in selectie hebben zitten.

22 mei 2023 om 12:24

Dolor die gast kan je beter negeren, altijd hetzelfde liedje die afgunst over Ajax. En dat voor zo een betwerige nickname. 😂

22 mei 2023 om 12:25

Ikweetalles

Klopt, maar mijn mening is ook echt veranderd. We zagen eerst een Kudus met dreiging, vuur. En dat lijkt wel weg. Misschien krijgt hij het na een transfer wel weer terug, net als Onana. Maar verkopen lijkt me prima.

22 mei 2023 om 14:27

Je snapt hopelijk wel dat ik de transfers van afgelopen zomer bedoel Dolorasinum? Of wil je bijvoorbeeld Cruijff ook nog meenemen? De Ligt en De Jong zijn al jaren weg....

Maar bijvoorbeeld Gravenberch en Antony zijn toch niet geslaagd? Mazraoui en Onana zijn transfervrij weg, dus die situatie ligt anders.

En mijn vraag was "het zal wel deze zomer aardig zijn om te zien hoe Ajax spelers in de markt staan", meer niet. Neem aan dat je daar zelf ook wel benieuwd naar bent of niet?

22 mei 2023 om 11:10

Kudus is zo ongeveer de enige creatieve speler die Ajax heeft samen met Tadic en Berghuis. Als daar geen creatieve vervanger voor komt wordt Ajax echt een team zonder geur en smaak

22 mei 2023 om 11:16

zo creatief vind ik hem ook weer niet. Dat valt nog wel mee. Meer een krachtmens die goed is in de duels.geweldige speler maar hij hoort centraal te staan en niet aan de rechterkant.

Ben het wel met je eens dat ze hem gaan missen. Prima speler die helaas al wordt verkocht voor ie echt doorbreekt.

22 mei 2023 om 11:25

Toch heeft hij Kudus en toe leuke dribbels en acties. Er gebeurd wat als hij aan de bal is. Dat zie ik niet bij een Bergwijn en Brobbey wat ik dan als echte krachtspelers zie. Ik vind Kudus echt een goede voetballer waar nog rek in zit

22 mei 2023 om 11:44

Klopt.
Hij is ook nog maar 22.zit nog erg veel rek in. Laat hem maar eens een vol seizoen spelen. Helemaal als ze hem centraal gaan zetten.
Doodzonde als ze hem wegdoen.

22 mei 2023 om 11:47

Mee eens. Ook voor de Eredivisie hoop ik dat hij blijft. Dit zijn het type spelers die ik graag zie voetballen

22 mei 2023 om 12:26

Japie helemaal eens, ik denk dat hij zich nog wel zal doorontwikkelen als hij een stap maakt. Een bijzondere speler.

22 mei 2023 om 15:42

Dan moet hij wel meer een teamspeler gaan worden want nu maakt hij veel verkeerde keuzes door egoïstisch te zijn op verkeerde momenten. Anders kan hij, in Ajax-belang, beter weggaan. Hij is ook helemaal geen rechtsbuiten, op 10 zou hij beter renderen.

22 mei 2023 om 15:59

Ajax moet er inderdaad alles aan doen om qua team niet hetzelfde bedenkelijke niveau te bereiken als jouw reacties Japie. Daar vind ik namelijk zeer regelmatig geen geur en smaak aanzitten.

Maar er komt heus wel iets bij, maar je daar maar niet druk over. Onze Duitse TD is net 3 dagen bezig en heeft nog 2 á 3 maanden.

22 mei 2023 om 17:26

Voorlopig moet die Duitse TD nog maar aan zien te tonen goede spelers te kunnen halen. Bij Arsenal waren ze iig niet blij met hem. Kudus is niet zomaar te vervangen

22 mei 2023 om 11:50

Dit zijn spelers die alleen voor zichzelf spelen. Heb je als team niets aan. De jongens die na een doelpunt direct met hun vingertjes naar zichzelf naar de camera rennen. Lekker laten gaan idd.

22 mei 2023 om 11:51

Nou wat geweldige speler. Man 25 miljoen is al te veel. Geeft heel snel niet thuis als het tegen zit.

Voor een mooi bedrag mag hij wat mij betreft gaan! Hij wil zelf weg en ondanks dat hij individueel misschien wel de meeste kwaliteit heeft van de hele selectie. Schiet hij zwaar te kort kwa inzicht wat overigens bijzonder is aangezien hij zichzelf als nummer 10 ziet! Daarnaast is hij ook nog een blessure gevoelige speler.

22 mei 2023 om 10:32

Idd zou mooi zijn hier wat op te verdienen. Van de namen vindt ik m overigens absoluut niet t niveau City. Arsenal ook niet echt trouwens dus ben benieuwd wie dr zo gek is 50 miljoen of meer te betalen.

Prima laten gaan. Geweldige speler. Maar veel te weinig beslissend

22 mei 2023 om 09:50

Precies dit. Veel te weinig goals en assists voor zijn positie(s). Voetballend ook te weinig gebracht. Maar iedereen ziet zijn potentie. Ik denk dat hij ook enorm zou passen bij de Franse competitie.

22 mei 2023 om 09:51

De helft van de wedstrijden fantastisch, de andere helft van de wedstrijden echt onzichtbaar.
Ben niet echt van hem (& zijn karatker) gecharmeerd. Haal Ziyech maar terug voor minder dan de helft van die 50 miljoen.

22 mei 2023 om 11:19

als Ziyech 2 wedstrijden slecht speelt is ie ook niet meer te genieten. Weet ook niet of je voor een 30 jarige speler zonder restwaarde zo veel geld moet willen betalen

22 mei 2023 om 12:12

Hoe kun je nou een van de beste spelers van het zwaar matige Ajax seizoen nou weinig beslissend noemen? Hij komt net terug van een zware blessure en is opnieuw geblesseerd geraakt maar steekt er toch dik bovenuit de rest. Tijdens de Champions league was hij veruit de beste of die nog überhaupt dreiging bracht. Ajax fans beseffen niet wat voor speler Kudus gaat worden maar dat zal nog wel komen.

Het klinkt misschien raar maar we gaan deze man niet missen.

22 mei 2023 om 09:52

Nee we barsten namelijk van de goeie vervangers..
En anders kunnen we ook nog terugvallen op ons ons goede aanloopbeleid. Dus dat komt helemaal goed.

22 mei 2023 om 10:02

Op tien hebben we Berghuis ook beschikbaar en voor rechtsbuiten was Kudus een noodverband door het late vertrek van Antony. Daar kunnen we gericht op kopen.

22 mei 2023 om 10:10

Snap Leeuw wel hoor. Kudus prima speler maar totaal geen teamplayer.

22 mei 2023 om 10:06

Hoe komt VZ erbij dat Kudu een publiekslieveling is? De gemiddelde Ajax supporter denkt zeker niet (meer) zo over hem.

50 mil is wel pittig maar hij heeft wel wat speciaals. Als er iets aan de prijs af te dingen valt, als ik een subtop club was, zou ik de gok wagen. Tegelijkertijd heeft hij nog niets bewezen, slechts half jaartje. Moeilijke in te schatten dit voor de nieuwe club.

Als je kijkt naar zijn gebrek aan defensieve arbeid op rechts dan ben ik blij dat we hem laten gaan. Bovendien mist hij wat spelintelligentie. Op rechts en op 10 is hij goed, maar net niet van het niveau Ziyech, Antony, Tadic en dergelijken.

22 mei 2023 om 09:45

Sorry maar Antony hoort echt niet bij dit rijtje

22 mei 2023 om 09:48

De recordverkoop en bepalende speler van 18 uit 6 in poulefase CL, lijkt me opzich wel in dat rijtje passen. Een Frenkie de Jong en Matthijs de Ligt, die zijn nog een niveautje hoger.

22 mei 2023 om 09:48

Ik vergelijk de spelers niet op hun status, maar op hun kwaliteiten. Dat Antony niet goed genoeg is voor Man Utd staat als een paal boven water. Maar voor Ajax was hij een absolute sterkhouder op rechts en wel een stuk beter dan Kudus op rechts. Want er is meer dan alleen rendement.

22 mei 2023 om 09:57

@myvison: 'de recordverkoop' enkel en alleen dankzij de aanwezigheid van Ten Hag bij United. Geen enkele andere club zou zo gek geweest zijn om dergelijk bedrag te betalen voor Antony.

22 mei 2023 om 10:00

Ja, dat horen we natuurlijk steeds maar zo werkt dat in de voetbalwereld. Als een trainer je graag wil en de club is kapitaalkrachtig, dan haalt een trainer je voor een recordbedrag om het risico te vermijden dat hij ergens anders naartoe gaat. Ajax wilde hem helemaal niet laten gaan he? Vraag en aanbod, zonder Ten Hag bij United en dus ook Antony nog bij Ajax (want als niemand dat bedrag wilde betalen, was hij gebleven) hadden we wellicht gewoon kampioen geworden en beter gespeeld in de CL en dan was hij wel de komende zomer voor een behoorlijk bedrag verkocht. Als telt niet en Antony was gewoon een recordbedrag waard voor Ajax gezien die 18 uit 6.

22 mei 2023 om 10:27

"als telt niet" -- klopt, vraag me dan ook af waarom je onderstaande zin schrijft?

"vraag en aanbod, zonder Ten Hag bij United en dus ook Antony nog bij Ajax (want als niemand dat bedrag wilde betalen, was hij gebleven) hadden we wellicht gewoon kampioen geworden en beter gespeeld in de Cl"

Want als telt niet...

Daarnaast is het gewoon een feit dat er geen enkele andere club wou voldoen aan de vraagprijs van Ajax voor Antony. Volgens mij was het ook alleen United dat 80 miljoen bood en vervolgens maar bleef bij bieden. Er was dus maar 1 gegadigde voor Antony: United (= Ten Hag).

22 mei 2023 om 10:31

Haha, trek jij je grapjas eens uit joh! Voor Ajax is hij weldegelijk heel bepalend en goed geweest. En ook nog eens veruit de duurste speler ooit...

Veel te goed voor Ajax en de Eredivisie en speelt er al nu een aantal jaar voor logisch dat hij nu weg wilt

22 mei 2023 om 09:47

Veel te goed? Wat heeft die laten zien dan?

22 mei 2023 om 09:50

Lol

22 mei 2023 om 09:51

Voor veel buitenspel staan

22 mei 2023 om 09:51

Mbappe.
Beetje onzin natuurlijk, hij laat dit jaar uberhaupt pas voor het eerst zien erbovenuit te kunnen steken. Voorgaande jaren natuurlijk ook veel gehinderd door blessures, maar toen heeft hij dat nog helemaal niet kunnen laten zien. Bovendien dit jaar niet eens een echte sterkhouder in het elftal nog zoals een Ziyech, of Frenkie of iets dergelijks in het verleden wel zijn geweest voordat ze vertrokken. Ik zou hem als Ajax zijnde laten gaan omdat ik me afvraag of hij de motivatie heeft om aan zijn zwakke punten te werken (gebrek aan inzicht en werkethiek) en ik niet denk dat hij Ajax echt verder helpt op de manier zoals hij nu speelt. Hoe goed hij qua talent ook is.

22 mei 2023 om 10:53

Ik denk (en hoop) dat het sarcasme was

22 mei 2023 om 09:53

Hij speelt nu al bijna een heel seizoen. De rest was hij geblesseerd. En tot nu toe vind ik hem vooral teleurstellen. Kan veel, doet veel te weinig en mist nogal wat bealngrijke kansen.

22 mei 2023 om 11:31

Wanneer is hij ooit veel te goed voor Ajax en de Eredivisie geweest dan? Daar kun je pas van spreken als je structureel met Tadic- of Ziyech-achtige cijfers komt. Kudus is gewoon een leuke speler, meer niet. Hij valt alleen wat meer op nu omdat Ajax kwalitatief een stuk minder is dan in voorgaande jaren. Echter maakt ook Kudus niet vreselijk veel indruk.

50 miljoen is een mooi bedrag voor Kudus. Een groot talent, maar heeft ook dit seizoen niet heel erg overtuigd. Ik denk dat je niet ten kosten van alles deze jongen moet binnenhouden.

Tja geld zat zo maar we houden geen spelers over

22 mei 2023 om 10:04

Jawel hoor, een vergelijkbare rechtsbuiten kopen is niet zo lastig. Kudus was namelijk geen echte rechtsbuiten.

22 mei 2023 om 11:23

zou je wel zeggen maar vorig jaar kochten ze 2 rechtsbuitens; Conceicao en Berwijn.

22 mei 2023 om 11:32

Bergwijn rechtsbuiten????

22 mei 2023 om 11:46

die hebben ze als rechtbuiten gekocht ja.

Toen dit niet functioneerde ging ie pas naar links (waar ie thuishoort)

Met zijn gedachten op t veld zit hij al 2 weken in het buitenland in ieder geval...

22 mei 2023 om 09:55

Kudus zit al een paar jaar in het buitenland he? Dus niet zo gek dat hij met z'n gedachten dan in het buitenland zit...

22 mei 2023 om 11:08

Haha, goed punt

Ik was altijd enorm fan van deze man, zeker onder Ten Hag toen hij nog weinig speeltijd kreeg. Maar inmiddels heeft hij toch wel zijn kwaaltjes laten zien (veel buitenspel, verslomen van een aanval, veel tijd nodig). Jammer, maar dit wordt nooit een topspeler.

22 mei 2023 om 11:29

Ik vind het een geweldenaar.
Inderdaad hij heeft veel kwaaltjes maar vergeet niet dat ie pas 22 jaar is.

Hij zou bij veel topclubs echt niet misstaan in de selectie. Doodzonde dat ie al weggaat voor ie echt doorbreekt.

22 mei 2023 om 12:47

Voeg daar aan toe: blessures, niet mee verdedigen, geen overzicht, geen passie, momentenvoetballer. Kudus kan het ver schoppen maar niet bij dit Ajax en niet met deze instelling. Enorm teleurstellend seizoen van hem.

22 mei 2023 om 12:56

Dit seizoen draaide alle spelers een teleurstellend seizoen.
Ze gaan allemaal mee in de middelmaat

22 mei 2023 om 13:36

Dat klopt wel Robert, Alvarez en Hato en Timber en Tadic zijn de enigen met een acceptabel seizoen vind ik. Wat dat betreft kan je de schuld van de matige prestaties van Kudus ook wel bij de onrust in de club en de trainers neerleggen. Maar toch verwacht ik meer van hem.

Alvarez, Timber en Kudus allemaal verkopen en gewoon helemaal van 0 opnieuw beginnen met iets op te bouwen.. met het huidige niveau kun je weer meer jeugd laten doorstromen naar Ajax 1. En gerichte aankopen doen van talentvolle spelers rond de 10-15 miljoen, maar zeker niet weer proberen zogenaamde toppers als Bassey en Bergwijn te halen voor 25-30 miljoen. Sven mag het nu laten zien uit wel hout hij gesneden is.

22 mei 2023 om 11:33

Met enkel de jeugd kom je er niet eens enigszins. Bovendien maakt het niet zozeer uit dat je geld uitgeeft, maar hoe je dat doet. Als je voor 20 tot 35 miljoen euro al niets bijzonders haalt, wordt 10 tot 15 miljoen euro helemaal een probleem. De vraag zal dus niet zijn hoeveel Ajax uit zal gaan geven, maar hoe het geld wordt uitgegeven. Daar zit bij Ajax het probleem en dat zal de nieuwe TD veel beter moeten gaan doen.

22 mei 2023 om 11:37

juist.. je enige 3 topspelers verkopen en doorgaan met de middelmaat.

Ik had liever dat ze Rensch, Sanchez, Klaassen, Luca, Grillitsch, Wijndal, Bassey, en Tadic zouden verkopen en een nieuw team om de rest heenbouwden

Taylor, Timber, Bergwijn, Alvarez, Kudus, Rulli, Hato, Berghuis, Vos, als fundering met paar gerichte topaankopen zie ik wel zitten... en voornamelijk een goede ervaren coach. Dat heb je in dat stadium van opbouwen echt nodig

22 mei 2023 om 16:53

Topspelers? Serieus? Timber is een verdediger die niet eens kan koppen en als een wijf de duels aangaat. Alvarez heeft in een mickey mouse 1 gele kaart per 249 minuten te pakken omdat die niet kan voetballen en meer op een rugbyer lijkt en Kudus is een blind renpaard dat veel te veel spelinzicht mist en daardoor ook moeilijk op een positie te plaatsen is: als aanvaller constant buitenspel, niet meeverdedigen, verkeerde loopacties en niet weten wanneer die moet versnellen/vertragen en wanneer die moet passen, terwijl die voor op de 10 positie al helemaal het overzicht mist. Tevens slagen ongeveer 1 op de 4 dribbels, wat wil zeggen dat die enorm veel balverlies lijdt.

Timber kun je prima behouden, maar wel met een sloper naast zich die de spits in bedwang houdt. Ook vanwege zijn nationaliteit. Alvarez en Kudus mogen wat mij betreft moven.

Laat hem lekker gaan. Sinds dat Kudus zonodig in de basis moest komen te staan gingen de resultaten flink naar beneden. Een leuke broodvoetballer maar niet goed voor het team proces

22 mei 2023 om 11:38

flink naar beneden? Misschien moet je de wedstrijdresultaten eens nakijken....

22 mei 2023 om 15:14

Ajax won elke wedstrijd met ruime cijfers totdat Kudus werkweigering deed omdat hij niet naar Everton mocht gaan.
Pas toen kwam hij en de basis. Begon Schreuder met het schuiven van de poppetjes en toen kwam de klad erin

22 mei 2023 om 15:34

onder Schreuder stond hij wissel

50 miljoen euro voor Kudus, die zich ook echt niet wekelijks onttrekt aan de malaise. Ik vind 't nogal wat. Maar goed, het is ook een beetje het 'merk' wat je koopt natuurlijk.

Mooi bedrag dus verkopen goede speler maar te weinig in grote wedstrijden bepalend geweest

Stel dat Ajax de UCL voorrondes mist dan gaat het echt geen 50m worden hoor

22 mei 2023 om 09:57

En waarom niet?

22 mei 2023 om 10:49

Wat hebben niet gespeelde wedstrijden met een aankomende transfer te maken?

Voor zulke bedragen zal ik hem in die zin niet missen. Levert weinig arbeid maar heeft ook weinig voetbalintelligentie. Dat blijkt uit hoe vaak hij buitenspel staat of het overzicht mist richting zijn medespelers. Ik zie graag weer een buitenspeler met diepgang komen, een Kluivert bijvoorbeeld.

22 mei 2023 om 11:34

Voor dit bedrag mag iedere speler in de selectie weg.
Kudus zou eigenlijk eens een heel seizoen op niveau moeten spelen, stabiel worden, slimmer. Want voetballen kan ie natuurlijk prima. Ik begrijp daarom niet dat hij perse weg wil. Hij is nog maar 22 en heeft nog geen volledig seizoen (aan 1 stuk) gespeeld

Helemaal geen publiekslieveling. Die jongen heeft veel potentie, maar heeft eigenlijk vrijwel niks voor Ajax betekend en dat is gezien zijn kwaliteiten best kwalijk. Na elke fatsoenlijke wedstrijd begint hij bovendien om transfers te zeuren.

Heel apart, echt een goede speler met potentie om echt top te kunnen worden. En toch heb ik zoiets van laat maar gaan…

Zou hem voor 40 ook weg doen. Goeie speler, maar speelt teveel voor zichzelf

Er is geen club die 50 miljoen voor hem gaat betalen als je ziet dat Antony voor 100 mil is geflopt daar in Manchester.

Kudus voetbalt sinds de aanstelling van Heitinga alleen maar voor zichzelf en niet meer voor het team

22 mei 2023 om 09:56

Totdat er een Engelse club nog even een noodaankoop wil doen. Dan tikken ze die 50 miljoen zo af. De vraag is alleen of je er op moet gokken. Dus Kudus dan tm augustus behouden, in de hoop dat er nog een gekke Engelse club dan snel zaken wil doen.

22 mei 2023 om 10:03

Tja, Donny van der Beek ging een paar jaar geleden voor 40 miljoen naar Manchester United en dat was ook een aardige flop. Toch durfde United het weer aan door Martinez en Anthony te kopen.

Mooi laten gaan. In zijn beginperiode was ik zeer gecharmeerd van deze speler, maar is nu meer voor zichzelf aan het spelen dan voor het team. Al zag ik hem gistermiddag zo waar de hopeloze Rensch af en toe komen helpen. Maar als je 50 miljoen voor Kudus kunt krijgen zou ik zeggen, doen! Met ook de transfersom van Alvarez, misschien Timber en Bassey, plus de niet bruikbaren Rensch, Sanchez, Wijndal, Taylor, en wie weet nog meer, kun je met een behoorlijk bedrag de transfermarkt op. Topcoach + gerichte aankopen i.c.m. inpasbare jeugdspelers, en Ajax kan weer aan een nieuw elftal bouwen.

22 mei 2023 om 10:06

En zo is het maar net. Goede rechtsback en een rechtsbuiten van de buitencategorie plus een tweede spits en Ajax staat er ineens weer goed op.

Mocht Alvarez vertrekken, dan moet die wel vervangen worden.

22 mei 2023 om 10:35

Bij vertrek van de usual suspects en diegenen waarvan je af wilt, is er meer nodig dan drie vervangers. Rechtsback 2x, vervanger Timber - hoe goed wordt Kaplan? - LCV, linksback 2x, compleet middenveld en een stuk of wat voorhoedespelers. Dan kom je een heel eind;-)))

22 mei 2023 om 10:41

Lijkt me dat Kaplan een kans gaat krijgen. Vertrek van Timber staat nog niet vast maar als hij gaat, dan is een extra verdediger wel nodig voor de breedte.

LCV lijkt me Hato. Linksback zal Wijndal worden met Anass Salah-Eddine als back up.

De rechterkant lijkt me echt prioriteit te hebben.

22 mei 2023 om 11:37

Er is wel wat meer nodig hoor. Mensen komen met leuke opsommingen, maar men lijkt voorbij te gaan aan het gegeven dat die juiste spelers eerst maar eens in kaart moeten zijn gebracht. Ik vind zinnen als: "even een topcoach, wat gerichte aankopen en wat jeugspelers inpassen en we zijn er weer" wel heel simplistisch. Op die manier kun je zelfs van pakweg een Sparta een kampioen maken, enkel met woorden. Wat Ajax ook spendeert, het zal goed gespendeerd moeten worden. De topcoaches (zelfs in relatieve zin) liggen bovendien ook niet voor het oprapen. Ook moet je nog maar afwachten welke jeugdspelers nou echt iets kunnen toevoegen aan Ajax.

22 mei 2023 om 11:46

Het ligt eraan wat je referentie kader is. Ik heb het erover wat nodig is om weer serieus mee te doen voor de titel. En dat valt eigenlijk reuze mee.

Een goede coach is prima, het hoeft geen top coach te zijn bij Ajax.

Hato is een prima CV voor de eredivisie. Niks mis mee. Anass heeft het prima gedaan bij Twente dus prima backup op links.

Een nieuwe rechterkant die voor eredivisie begrippen top is, is genoeg om weer mee te doen.

22 mei 2023 om 17:38

Dat is toch wat er moet gebeuren? Complete renovatie. En er is nog niet 1 stap ondernomen. Wachten, wachten, wachten totdat de competitie is afgelopen. Want het is de vraag waarvoor je investeert. Voor de CL of voor de cl? Bij de laatste plaatsing is van der Sar gelukkig wel vertrokken. Dat is dan wel weer een mooie bijkomstigheid.

22 mei 2023 om 15:46

Jij hebt echt een obsessie met Rensch of niet? Speelde gisteren gewoon prima man, niets bijzonders maar zeker niet slecht.

50 miljoen voor en jongen die meer geblesserd als fit is en zich zelden aan de gehele malaise heeft kunnen onttrekken. Ik vind het nogal een partij veel geld voor iemand die eigenljjk gene enkel seizoen de Eredivisie kapot gespeeld heeft. Wat zou Feyenoord voor Kokcu mogen vragen dan? 75 miljoen?

Goeie speler, maar heeft in mijn optiek nog te weinig laten zien om al klaar te zijn voor een stap naar een buitenlandse topclub. Dat hij nu weer loopt te zeuren dat hij weg wil geeft ook al aan dat het qua karakter en mentaliteit niet helemaal goed zit. Gewoon laten gaan als je er 50+ miljoen euro voor kunt krijgen.

Het bedrag is een tientje maal het aantal keren dat hij buitenspel heeft gestaan of de bal niet heeft afgespeeld naar een medespeler in kansrijke positie?
Puur technisch is het echt een goede voetballer. Maar eigenlijk sinds het WK (plus het verhaal dat zijn transfer is geblokkeerd) is het maar een zelfzuchtige speler die meer bezig is met 'balletje-afpak' dan met de wedstrijd. Zou eigenlijk al vanaf 40 mln accepteren.

Hij heeft dit seizoen leuke dingen laten zien, maar ik ben er absoluut niet rouwig om als hij van de zomer vertrekt. Helemaal niet nu hij nog redelijk goed in de markt ligt. Hij heeft redelijk wat gescoord in de Champions League, een goed WK gehad en de tweede seizoenshelft ook redelijk gepresteerd. Laat Arsenal, United en Newcastle maar komen.

Deze jongen, die pas 22(!!) jaar is, heeft zoveel potentie om uit te groeien tot een top-speler. De tijd zal uitwijzen of hij uiteindelijk de absolute wereldtop gaat halen, maar ik heb heel veel vertrouwen dat hij net onder de absolute top gaat halen. Met de juiste club-keuze en de juiste trainer die zijn potentie eruit kan halen verwacht ik een mooie toekomst voor hem.

Toch denk ik dat Ajax er goed aan doet om hem te verkopen bij een bod van 50 mil, want ik heb niet het idee dat hij zich nog heel veel zal ontwikkelen bij Ajax. Ik denk dat Ajax daar op dit moment niet goed genoeg voor is en dat hij op een groter podium uitgedaagd moet worden. Speelt hij bij Ajax vaak matig? Ja zeker. Maar ik denk dat hij niet lekker op zijn plek is in de Nederlandse competitie.

Ik zie echt de potentie om een ontwikkeling door te maken zodat hij in de buurt kan komen van het niveau van een Mane.

Beste aankoop sinds Martinez en Ziyech.
Veruit de beste speler van dit Ajax.
Maar pech met blessures en daarna meer als opvulling gebruikt ipv het team omheen te bouwen.
Bij zijn volgende club zal hij pas echt kunnen laten zien hoe goed hij is, PL zoi mooi zijn voor hem qua kracht snelheid en techniek.

22 mei 2023 om 10:05

Beste speler? Dat zie ik niet. Al heel lang ongemotiveerd. Cijfers zijn ook niet bijster goed.

22 mei 2023 om 10:24

Geef die jongen een tijdje zijn beste positie, in een team met wat karakter, en dan ziet elke voetballiefhebber het. Jammer dat zo ging bij Ajax maar overtuigd dat hij bij Man Utd of andere topclub nog jarenlang laat zien grote klasse te hebben.

22 mei 2023 om 10:24

Tadic, Blind, Haller en Antony vind ik persoonlijk allemaal betere aankopen dan Kudus. Kudus heeft zowat drie jaar in de lappenmand gelegen.

22 mei 2023 om 10:56

Valt ook wat voor te zeggen. Alleen buiten Anthony, wat ik een onnodige pingelaar vond, waren die spelers al gerijpt ipv aan begin vd carriere.

22 mei 2023 om 11:06

Heb ook echt het gevoel dat hij veel beter zal presteren in een beter team met spelers die meer kwaliteit hebben. Hij is geen dragende speler, wat de fans eigenlijk willen/verwachten van hem. Hij is niet iemand die het team op sleeptouw neemt, of iemand die voorop in de strijd gaat waardoor hij zijn teamgenoten daarin meeneemt. Maar iemand die heel goed kan renderen bij een team met veel kwaliteit waardoor hij beslissend kan zijn.

Mooi bedrag 50, vindt het een leuke voetballer maar werd in mijn ogen veel te veel opgehemeld.
Ik heb hem nog nooit gezien tegen een Feyenoord, Psv en Az, ja tegen alle respect Rkc kon hij leuk ballen.
Ook erg vaak buitenspel, daar stoorde ik mij aan, nu Alvarez nog en van mij ook Timber en opnieuw beginnen.

50 miljoen. Na zo’n seizoen, wat moet Kokcu of Simons dan wel niet opleveren.

23 mei 2023 om 10:53

30 a 40 miljoen. Die zijn niet van ajax

Vind deze jongen al heel lang ongemotiveerd rondlopen. Echt een broodvoetballer. Lang en vaak geblesseerd geweest en eenmaal hersteld wilde hij vorige zomer alweer weg. Nee, van deze gast ben ik nooit fan geweest. Sterke voetballer met een aardige dribbel, maar liet het op grote momenten vrijwel nooit zien. Blind paard ook. Zie hem graag vertrekken voor een mooi bedrag. Liep er tegen Groningen totaal ongeïnteresseerd bij. Gewoon werkweigering. Is met zijn gedachten allang in de PL. Nou, lekker wegwezen!

Denk dat je hem moet laten gaan en nieuwe talentvolle speler uit Zuid-Amerika moet gaan halen op de rechtsbuiten positie.

Als Ajax 50 miljoen voor Kudus krijgt dan zijn ze het verkopen na het vertrek van Overmars nog niet verleerd. spelers met een hoop talent maar doet er m.i. veel te weinig mee. Heeft wel de potentie om dat waard te worden maar zit m.i. nu eerder op een waarde van de helft van dat bedrag dan 50 mio.

Beetje overschatte speler, als je er 50 voor kan krijgen ben je spekkoper, en vervolgens hoor je nooit weer iets van hem.

23 mei 2023 om 10:56

Aan de andere kant zijn er nog geen jeugdspelers die hem over kunnen nemen en zie maar is een betere vervanger terug te kopen. Hij heeft nog 2 jaar een contract en deze jongen kan echt wel voetballen. Ik zou hem onder een nieuwe trainer een fitte kudus nog wel een jaar willen behouden ipv minder dan 50m op de bankrekening erbij

Lekker doorselecteren, het is niet anders.
Voor dit soort bedragen en gezien de bijdrage mag die vertrekken. Het is geen Timber die werkt voor het elftal en er graag wilt zijn en het is ook geen Martinez die het elftal ontgroeid is, dus als die zichzelf wilt overschatten en zoveel centjes oplevert, toedeledokie

graag brobbey, bergwijn ook verkopen

Lekker laten gaan, is duidelijk niet blij bij Ajax omdat hij niet op het middenveld speelt en dat lijkt me wel terecht wanneer spelers als Taylor en Klaassen je concurrenten zijn. Had hij niet geblesseerd geraakt onder Ten Hag was hij nooit een optie geweest als aanvaller dat durf ik met 100% zekerheid te zeggen.

Niet vaak dat je Ajax talent ziet verspillen, dit had echt je beste speler kunnen zijn.

22 mei 2023 om 10:26

Jammer ook dat er onderhand al 2 trainers zijn geweest die hem allebei hebben misbruikt. Bij zijn volgende club hopelijk betere omstandigheden.

Nee, dank u. We hebben al genoeg aan Ajax betaald voor VDB en Antony.
Alleen Martinez is zijn geld waard geweest.

Verrassend om nu ook van Ajax supporters toch wel veel negatieve dingen over Kudus te lezen. Hoe snel kan het veranderen als een speler aangeeft te willen vertrekken.

Maar ik ben het er wel mee eens (en roep het al veel langer). Mooie speler met een goede techniek en goed schot, maar is totaal geen teamspeler en mist heel veel tactisch inzicht.

22 mei 2023 om 10:29

@Janssen de media heeft Kudus op een voetstuk gezet en wauh wat een goede voetballer, niet de Ajax supporters.
De Ajax supporters die ik ken en hoor, irriteerde zich aan het constante gedraai van hem, ongeïnteresseerd rondlopen op het veld, constant buitenspel staan en er niet staan tegen een club vd top 3, dan ben je een grote hij niet.

22 mei 2023 om 11:37

Mitch,
Niet alleen de media is daar goed in. Ook veel ajax supporters zijn er goed in om aan te geven hoe goed een speler wel niet is. Voor een groot aantal is enkele vorm van kritiek heel erg moeilijk.

22 mei 2023 om 11:55

@Janssen wat ik al aangaf, degene die ik ken dus niet.

22 mei 2023 om 10:49

het is ook lastig voor supporters, tenzij een speler echt geen knikker raakt is het een koekebakker.
anders is het vaak eerste wereldwonder en de hemel in prijzen inderdaad.

maar als je gewoon zonder vooroordelen kijkt dan zie je al snel dat kudus niet super speciaal is

22 mei 2023 om 11:05

Ik stoor me als Ajax supporter al aan het begin dat hij te weinig meeverdedigd. Het is zeker een speler met speciale kwaliteiten maar af en toe is hij toch vrij egoïstisch ook. Hij had gewoon afgelopen jaar al weg willen zijn. Tja zo werkt dat nou eenmaal vaak toch he. Lijkt het erop dat een speler wil vertrekken dan kan hij er ineens niks meer van. Dat heeft weinig met Ajax supporters te maken dat zie je bij alle supporters.

Kudus is echt never nooit 50 miljoen waard. Heeft geen vaste positie, heeft mwah rendement en ook regelmatig oogkleppen op. Tel daarbij op dat hij defensief nog wel eens zijn mannetje wilt laten lopen/weinig arbeid wilt verrichten en je hebt een aardige optelsom....

Hoop ook oprecht niet dat Arsenal voor hem gaat komen. Ik zie die dan nog liever ESR een kans als ''8'' geven of een Mount kopen. Die heeft wel al voldoende bewezen, Engels en kent de league...

Rice & Caicedo voor de andere posities is ook beter.

Hoop voor Ajax dat hij voldoende oplevert, maar ik ben benieuwd wie nu 50 miljoen gaat betalen voor hem.

Daarnaast is hij ook relatief blessuregevoelig gebleken.

Als 50 M lukt doen ze het echt heel goed. Een dergelijk bedrag voor iemand die nooit een volledig seizoen heeft gespeeld en ook nog in een team dat zn doelstellingen niet heeft gehaald. Erg benieuwd hoe dit gaat lopen

50mil voor een dertien in een dozijn buitenspelertje.
ja ok hij is fysiek iets beter dan andere.. maar ik zie verder echt geen uitzonderlijke kwaliteiten.
dit soort spelers haal je zo weer op in zuid-amerika of beetje creatief scouten binnen europa

Jammer dat hij zou gaan maar voor 50 miljoen lekker laten gaan. Misschien een mooie deal maken met Chelsea en dan Ziyech weer terughalen 😛

Vanwege het mislukte seizoen zullen er wat uitgaande transfers gerealiseerd moeten worden. Kudus, Alvarez en Timber als hoofdacts en daarnaast kunnen we Basseyen Sanchez van de hand doen. Daarnaast vloeien Stekrlenburg, Grillitsch en Lucca automatisch af. Daarvoor in de plaats moeten we inzetten op: Bring back Ziyech en een creatieve middenvelder, een nwe rechtsback en RCV.

Leuke speler maar tot nu toe te weinig rendement.
Er zal wel veel voor betaald worden omwille de naam Ajax.
Nigeria gaat wel een goeie voorhoede hebben in de toekomst.
Van een Gift Orban & zelfs Boniface ben ik meer onder de indruk.

Bij Ajax zijn ze echt gek. Als je een bal recht vooruit kunt schieten denken ze dat ze 50 miljoen kunnen vragen.

Op basis van welke presentaties moet Kudus zoveel kosten? Hij kan aardig ballen, maar meer ook niet. Is ook niet beslissend

40 miljoen pond voor een weinig beslissende speler. Leuke actie, goed schot, maar gebrek aan overzicht en jachtinstinct. Zou een absurd bedrag zijn, maar goed.

Ik weet dat ajax spelers (nog) goed in de markt liggen, naar 50m nu voor deze jongen zou echt heel knap werk zijn van ajax.
Ik denk trouwens wel dat veel ajax supporters te makkelijk over scouting zijn gaan denken. Ik lees vaak berichten met de strekking dan halen we gewoon een betere voor minder. Dat werkt niet altijd natuurlijk.

50 miljoen voor iemand die niet weet hoe buitenspel werkt vind ik toch vrij veel. Ben benieuwd of er een team bereid is dat neer te leggen.

Begrijp die clubs niet. Bij ajax niet eens wekelijks basis gestaan en beslissend geweest. Puur voor de breedte in de premier league.
Voor ajax is het kassa. Voor dat geld genoeg spelers te halen die je weer door kunt verkopen.

Met de trend van de afgelopen weken kunnen we dus langzaam gaan stellen dat Brobbey, Alvarez, en Kudus Ajax vrijwel zeker gaan verlaten. Ik weet niet in hoeverre Ajax al aan het scouten is naar degelijke vervangers, maar met de afgang van de bovengenoemde 3 spelers ga je toch echt je elftal verzwakken; zeker Alvarez zal een gemis worden.

Het zal iig top een reality-check bij Ajax zelf, maar ook de fans moeten voeren hoop ik: Je doet niet serieus mee om een europese prijs in het komende mischien wel de komende 2 seizoenen.
De tijd dat dit wel gebeurde (finale EL, halve finale CL en goede run vorig jaar in de poule fase) was met een duidelijk sterker team, sindsdien heeft ajax volgende spelers allemaal laten gaan (waarvan ze toch zeker een bepaald niveau hadden/hebben, somige meer dan andere: Frenkie de Jong, de Ligt, Tagliafico, Blind, Onana, v. d. Beek, Neres, Athony, Haller, Martinez, Nous, Gravenberch, schuurs, Ziyech, en nog een aantal anderen.

Tuurlijk, dit hoort bij het Ajax DNA, maar van oorsprong had Ajax altijd de volgende generatie al klaar in de jeugd, dat mis ik de afgelopen jaren een beetje. ze kopen ook niet overtuigend terug in (alleen berghuis zie ik als degelijke aankoop gezien zijn constante kwaliteit, niet de beste, maar goed genoeg en constant niveau) - zeker beter als Bergwijn, Brobbey voor 25 mio terughalen, Wijndal, Rulli, Ocampos (whatever that was?!)

Ik hoop dat Ajax zich weer herpakt en zich wederom kan vestigen als club die contstant om de internationale prijzen mee kan doen. En dit van een FC Utrecht fan...

Vind dat Kudus vaak veel te lang wacht om door te passen. Wilt te graag aan de bal zijn. Als je er 50 miljoen voor kan beuren moet je het gewoon doen .

Eigenlijk wel apart dat de meerderheid hier zegt laat maar gaan. Te weinig dominant aanwezig maar wel een geweldige voetballer. 50 miljoen; dat kan alleen bij Ajax en ik zie het ze nog krijgen ook. Zo lopen de miljoenen binnen en kunnen ze met gerichte aankopen door gaan selecteren. Het brandhout mag weg.

22 mei 2023 om 13:01

Ja geweldig kunnen voetballen en functioneel zijn in een elftal… 2 verschillende dingen. Hij heeft vaak oogkleppen op, staat vaak te lang door te dribbelen voordat hij de bal passt en die laksheid soms. Alsof hij er dan geen zin in heeft. Hier kan je flink voor gaan cashen en meteen doen.

Ik zou er niet rouwig om zijn. Veel te wisselvallig en hij mist nog steeds een hoop inzicht. Die lakse lamlendige instelling af en toe. Lekker verkopen voor een lekker bedrag.

Als deze jongen er zin in heeft is het echt een verschrikkelijk goede voetballer met potentie voor de absolute wereldtop. Nu maar hopen dat die niet te snel verzadigd is en het allemaal wel best vind. Dat nonchalante is wel een aspect waar ik als geïnteresseerde club me zorgen om zal maken en eigenlijk niet dat risico zou nemen.

Naar Manchester laten gaan, ETH geeft ons een groot bedrag voor Kudus en Timber, ik schat 100 miljoen of meer voor de twee.

Wedden dat ManU de enige is die 50mil wilt gaan spenderen om iemand te gaan halen van Ajax die niks bewezen heeft.

Voetbaltechnisch gezien is Kudus een hele goede voetballer, maar qua spelinzicht en tactisch vermogen is het een hele zwakke speler, waardoor het rendement veel te laag is. Hij houdt de bal veel te lang bij zich waardoor de snelheid uit de aanval wordt genomem, hij maakt vaak de verkeerde keuzes. Natuurlijk ziet het er leuk uit als hij zich langs 3 spelers weet te manouvreren, maar een simpele kaats terug op een speler die het veld voor zich heeft en vervolgens kan openen, is veel effectiever en houdt de snelheid in de aanval. Misschien kan hij het leren om eenvoudig te spelen, maar ik denk het eerlijk gezegd niet. Als je rond 50 miljoen kunt krijgen, heb je gelijk de CL begroting weer op orde. Wel moet Ajax een extra rechtsbuiten aantrekken, maar dat stond al op de planning.

Dat Man Utd genoemd wordt verbaast me geenszins.
Er van uitgaande dat dit bericht enige waarheid bevat zou ik wel twee keer nadenken als ik ten Hag was. Een ezel stoot zich ook geen twee keer aan dezelfde steen.

Geld vangen en doorselecteren. Goeie speler, maar ik denk niet dat Ajax hem heel erg gaat missen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren