Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Vernietigend betoog bij Ziggo Sport: ‘Viergever zou het niet minder doen’

Laatste update:

Manchester United liet zaterdagmiddag op bezoek bij Bournemouth (1-0) voor de achtste keer in elf wedstrijden punten liggen in de Premier League. De Engelse grootmacht kwam in de slotfase van de eerste helft op achterstand door een doelpunt van Joshua King en kwam dat uiteinelijk niet meer te boven. Recordaankoop Harry Maguire krijgt er na afloop bij Ziggo Sport van langs.

Analist Jan van Halst heeft met verbazing zitten kijken naar het spel van Maguire, die afgelopen zomer voor ongeveer 87 miljoen euro door United werd opgepikt bij Leicester City en daarmee uitgroeide tot de duurste verdediger aller tijden. "Hij heeft de draaicirkel van een vrachtwagen", laat de oud-middenvelder van onder meer FC Twente en Ajax weten in niet mis te verstane woorden.

Van Halst veronderstelt dat Maguire vanwege zijn gebrek aan snelheid en wendbaarheid een negatieve invloed heeft op de rest van de United-defensie. "Als verdediging ga je ook niet zo snel naar voren toe, als je zo'n speler achter je hebt lopen. Zo snel en wendbaar is hij niet, het valt gewoon op", vindt de analist. Presentator Bas van Veenendaal merkt op dat Aaron Wan-Bissaka, een andere topaankoop van United tijdens de laatste transferperiode, er niet goed uitzag bij het doelpunt van Bournemouth, door King onvoldoende te dekken.

"Hij ging wel in de fout bij de goal, maar hij heeft het dit seizoen nog wel redelijk gedaan", repliceert Van Halst. "Maar van Maguire mag je echt wel wat verwachten, gezien het transferbedrag dat voor hem betaald is. Je ziet geen enkele toegevoegde waarde van hem. Ik kan me niet voorstellen dat Nick Viergever het minder zou doen. Je hebt spelers die fitter en sneller zijn. Hij deed het bij Leicester natuurlijk prima. Misschien heeft het ook wel te maken met de druk bij Manchester United. Ook spelers als Lindelöf en Fred verzanden tot middelmatige, meehobbelende spelers."

Vind jij de kritiek op Harry Maguire terecht?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wauw, zo iemand kun je toch ook niet serieus nemen bij ziggo?

2 november 2019 om 16:00

Wat wil je daarmee zeggen? Hij bakt er toch niks van?

2 november 2019 om 16:04

En viergever wel zeker? Maguire is een prima verdediger in de PL en heeft het al een aantal seizoenen laten zien op een hoog niveau.

2 november 2019 om 16:53

Ik vind de vergelijking nog niet eens zo slecht. Bij Leicester deed hij het oke, niet meer dan dat. Viergever doet het ook overal prima, maar wordt structureel onderschat in Nederland. Is nu ook gewoon de best CV van psv.

2 november 2019 om 17:42

Viergever dat het goed in Nederland. Een matige competitie. Maguire deed het prima in Engeland de beste competitie. Klopt is geen slechte vergelijking...

2 november 2019 om 17:40

Van Halst is de reden waarom ik vaak van Ziggo weg zap. Als er iemand is die niet over miskopen mag praten dan is het meneer van Halst wel.

Die Maguire is echt geen 90 miljoen waard. Het is geen slechte verdediger maar niet iemand die je naar een hoger niveau tilt zoals van Dijk dat wel heeft gedaan bij Liverpool.

2 november 2019 om 15:52

Klopt, maar het is een home grown speler, mede daarom is er meer op tafel gelegd. Ik vind 90 miljoen ook absurd..

United zal er ook echt wakker van liggen als Ziggo Sport kritisch is..

2 november 2019 om 15:56

United heeft Ziggo niet nodig om wakker te liggen. De puinhoop daar is al erg genoeg. Maar eerlijk is eerlijk. De transfers bij United zijn een lachertje.

2 november 2019 om 16:03

En Woodward gaf onlangs aan geleerd te hebben en aankopen als Blind, een speler die eigenlijks niks toevoegde, daarna anders had gedaan. Hij haalde nu alleen nog maar spelers die echt wat gingen toevoegen... Blind is, in mijn ogen althans, precies hetzelfde als een Maguire voor United nu is; prima speler om erbij te hebben, maar geen topper die het niveau omhoog brengt. Daarbij is Blind op meer posities inzetbaar en was hij een heel stuk goedkoper, dus proficiat United. Jullie hebben er echt van geleerd zie ik...

2 november 2019 om 16:31

Maguire heeft toch wel langere tijd meer laten zien dan Blind in Engeland. Blind is gewoon ongeschikt voor de Premier League. Je kan niet verwachten dat een centrale verdediger alles meteen oppakt en de club punten gaat pakken met dit matige elftal. Maguire heeft laten zien dat hij een uitstekende verdediger is en heus wel wat toevoegt. Alleen zijn prijskaartje is lachwekkend.

2 november 2019 om 17:05

Woodward is de slechtste td van Europa. Ik snap niet waarom ze bij United niet een bewezen td aantrekken en ook een bewezen trainer. Dat moet de eerste stap zijn om middenmoter af te worden.

2 november 2019 om 15:58

Dat niet, maar de reacties in Engeland zelf zullen ook niet mals zijn. Misschien dat dat ze wel iets interesseert. Maar zelfs als niemand nu iets kritisch zou zeggen over United dan nog mag ik toch hopen dat ze zelf ook wel inzien dat ze niet op de goede weg zijn.

2 november 2019 om 16:59

Also Ziggo sport het daarom doet. United is echt lachwekkend slecht en dat geeft Van Halst aan. Dat hij het zrgt is niet het deel van die zin waar zewakker van moeten liggen.

Het slaat echt helemaal nergens op hoe men in Nederland reageert op Maguire. Deze reacties zijn puur gebaseerd op z'n prijskaartje, als die jongen pak 'm beet 20 miljoen had gekost zou je echt niemand horen. Het lijkt bijna kift omdat van Dijk niet meer de duurste verdediger aller tijden is. En dan met de belachelijke suggestie dat Viergever het niet minder zou doen. Tuurlijk, daarom speelt die jongen al z'n hele carriã¨re in de Eredivisie en heeft er nooit een club met het aanzien van United interesse gehad.

2 november 2019 om 16:04

Het meerendeel in Nederland heeft denk ik Maguire nauwelijks gevolgd de afgelopen twee jaar. Die man was een beest bij Leicester. Tuurlijk is er teveel betaald voor hem maar daar kan hij zelf niks aan doen. Maguire is gewoon duidelijk beter dan Lindelof. Maguire heeft een lompe uitstraling en dan is het natuurlijk makkelijk om hem aan te pakken.

2 november 2019 om 16:17

Goh, beter dan Lindelof... Ja, dan moet hij die 90 miljoen wel waard zijn.. Voor dat bedrag moet je echter een heel stuk beter zijn en het verschil maken.

2 november 2019 om 16:05

Naja om nou 87 miljoen te betalen als middenmoter voor een verdediger mag je wel wat verwachten toch? Maguire is geen bijzondere verdediger en maakt het team niet beter, daarnaast ook al op leeftijd dus kleine kans op een leuk bedrag als ze hem ooit verkopen. Er lopen 100 van zulke verdedigers op de wereld maar Maguire is de duurste verdediger ter wereld dus daar horen verwachtingen bij.

2 november 2019 om 16:10

Nee jouw reactie is normaal haha. Wat wil je dan? Dat we een speler die 90 miljoen heeft gekost beoordelen als een speler die 20 miljoen heeft gekost? Dat is ook een beetje gek vind je niet? In dat perspectief is Bande bijvoorbeeld een fantastische aankoop voor Ajax als we ervan uitgaan dat hij gratis was, want hij heeft een keer een bijdrage geleverd in een oefenpotje. Daarmee heeft hij zijn transfersom van 0 euro helemaal terugverdiend. Super speler dus en goed gescout! Zo werkt het echter natuurlijk niet. Natuurlijk wordt een speler ook beoordeeld aan de hand van zijn prijskaartje en voor dat geldt moet Maguire haast alleen al het slot op de deur zijn bij United. Hij moet voor dat bedrag dé man in de verdediging zijn die alles organiseert, vertrouwen uitstraalt en zo goed als alle dreiging neutraliseert. Dat mag je verwachten van zo'n dure aankoop, maar dat levert hij nog bij lange na niet. Hij stelt dus teleur en dan is het normaal dat daar kritiek op komt.

2 november 2019 om 16:23

Met de belachelijke transfersommen die er nu betaald worden voldoet bijna niemand aan de verwachtingen. Kijkend naar de duurste transfers van afgelopen zomer zijn spelers als de Ligt, Hazard, Felix en Pepe hun transfersommen ook totaal niet waard. Dat men in Nederland steeds Maguire eruit pikt slaat dan nergens op.

2 november 2019 om 16:33

Die zijn net als Maguire hun transfersom tot op heden ook nog niet waard en dat klopt, maar die worden er hier net zo vaak uitgepikt als Maguire. Althans, over al die spelers zie ik met zoveel en met zulke kritische artikelen voorbij komen. Maguire wordt er echt niet alleen uitgepikt. Verder is het wel zo dat de transfersom voor Maguire op voorhand al de meeste wenkbrauwen deed fronsen, maar dat hij nu onevenredig veel kritiek krijgt is niet waar.

2 november 2019 om 17:02

@De Toekomst je hebt een punt maar laten we dan ook niet meer gaan zeuren dat De Ligt onder een vergrootglas ligt. in Italie verwachten ze namelijk ook meer als een wekelijkse wanprestatie van een verdediger van 85 miljoen. dat is ook geen mals prijskaartje

2 november 2019 om 17:25

Toekomst, Bande heeft acht miljoen euro gekost hoor. Dat is niet bepaald gratis, haha. En je moet Maguire niet beoordelen als een speler van 20 miljoen nee, je moet hem beoordelen als speler. Wat hij gekost heeft moet je in een objectief oordeel niet meewegen. Jij verwacht van hem dat hij een verdediging draagt, maar daar kan Maguire niks mee.

2 november 2019 om 20:39

Maguire kan niks aan het prijskaartje doen, maar je weet dat mensen dat meenemen in het beoordelen van je prestaties als je zo'n transfer maakt. Vardy koos er bijvoorbeeld voor om bij Leicester City te blijven. Dat Maguire zelf niks aan de transfersom kan doen is geen reden om dat niet mee te nemen in de beoordeling.

Is dit niet die meneer die Twente de vernieling in heeft geholpen met onder andere wanbeleid en een legioen aan vreemdelingen om vervolgens het hazenpad te nemen als Twente moeite heeft met z'n hoge salaris te betalen?

2 november 2019 om 16:06

En wat wil je daarmee zeggen . Er zit ook af en toe een pannekoek als analist aan de tafel , of eentje die een racistische opmerking heeft gemaakt naar een grensrechter geloof ik. Wat is je punt precies?

2 november 2019 om 16:12

Als je Mourinho bedoeld, dan zeg ik kijk z'n prijzenkast. Of luister naar zijn geniale visie waarin hij zijn tactieken uitlegt. Maar van Halst die voor een vorstelijk naar Twente gaat omdat zijn 'hart' daar ligt om vervolgens de club in de steek te laten gaat er bij mij niet in. Ik mute hem als hij aan het woord is ondanks ik hem voorheen met de piero altijd nuttige dingen heb horen zeggen.

2 november 2019 om 16:36

Ik wist niet dat Mourinho aan dezelfde tafel zit als Van Halst Ik weet ook niet wat je ons wil vertellen, ik weet waar je op doelt maar ik zie het verband met het topic niet,

2 november 2019 om 16:46

Hij heeft bij Twente niks laten zien en nu praten alsof hij er verstans van heeft. Ik vind het genant

2 november 2019 om 18:30

Gelykkig is een analist een andere tak van sport dan een bestuurslid, trainer of voetballer. Je kan het met hem eens zijn of niet, maar dat heeft niks te maken met wat hij deed , of beter gezegd niet deed bij Twente.

Het is natuurlijk gewoon een beetje een prikkelend grapje van Van Halst om Mcguire met Viergever te vergelijken. Mcguire is helemaal niet zo slecht. Maar hij is zeker geen niveau van Dijk. Wie wel veel beter is dan wij denken is die Nathan Ake. Die staat met veel autoriteit en rust te verdedigen bij Bournemouth. Hij heeft wel de snelheid en wendbaarheid die mcguire niet heeft, is technisch beter en daardoor rustig aan de bal en helemaal bijzonder, hij verliest amper een kopduel. Heeft veel sprongkracht. In vele opzichten beter en een groter talent dan De Ligt blijkt nu.

2 november 2019 om 16:10

Ake is ook wel 5 jaar ouder en zit in de prime van zijn leven.

2 november 2019 om 16:13

Haha je hebt gelijk, maar die laatste zin is overbodig. Allebei grote talenten met veel potentie. Aké is nu beter in vorm, maar ook al wat jaartjes ouder. Laten we hopen dat ze het beiden goed doen de komende jaren.

Bevestigd maar weer eens, teveel geld maar verdomd weinig voetbalvisie.

2 november 2019 om 16:14

Helemaal mee eens, je zou bijna denken dat een gemiddeld FM manager het beter zou doen

2 november 2019 om 16:58

Inderdaad, als dat gerucht klopt over Emre Can kopen ze weer een mooi stukje veldvulling. Ze hebben gewoon geen idee van waar ze mee bezig zijn en kijken alleen naar de korte termijn. Ze gaven in het verleden Ferguson 27 jaar, die eerste jaren waren ook niet fantastisch. Nu gooien ze iedereen na 2 jaar de deur uit. Maar aan de andere kant geven ze Liverpool nu wel de kans om weer de recordkampioen te worden, dat is wel positief.

Magiure zat bij Leicester in een ingespeeld team, waarbij zijn zwakheden werden gecamoufleerd.bij het Engels nationaal team, werd ie bewierrookt maar ik heb het altijd een trage logge verdediger gevonden, wel eentje van PL niveau want physiek is hij ijzersterk, maar om nu te zeggen dat ie klasses beter is dan Smalling bijvoorbeeld? Nee, niveau Van Dijk, Ramos, Godin dat soort mannen, daar zal hij nooit in de beurt komen.

2 november 2019 om 20:44

Een beetje hetzelfde als Blind, Klaassen, Siem de Jong, Anita bij Ajax hadden voor hun vertrek. Misschien dat De Ligt daar ook last van heeft nu en Van de Beek vind ik ook een speler waarbij zoiets zomaar kan gebeuren. Sommige spelers stijgen inderdaad boven zichzelf uit, omdat ze helemaal zijn ingespeeld in een team. Ik denk dat zelfs spelers als Xavi en Iniesta zo goed waren bij Barcelona, omdat ze vanuit de jeugd helemaal vergroeid waren met die speelstijl. Natuurlijk waren het ook echt fantastische spelers, maar om dat niveau zo goed ingespeeld zijn helpt wel om wedstrijden te domineren zoals Barcelona toen deed. United had hetzelfde met onder anderen Giggs en Scholes. Een ingespeelde ploeg is gewoon het halve werk.

3 november 2019 om 11:56

Heeft ook te maken dat je met zorg een selectie gaat samenstellen en daar is tijd voor nodig. Wat machester nu doet is een hapsnap beleid voeren door de ene ster na de andere te komen maar daarmee bouw je geen elftal op. Steeds meer het ik het gevoel dat v. Gaal veel te weinig tijd heeft gekregen om iets neer te zetten want als iemand met talent en ervaring om kan gaan dan is hij dat wel, en hij heeft een duidelijke visie. Met de komst van Mourinho is het alleen maar bergafwaarts gegaan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren