Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Hanegem ziet ‘hele goede speler’ worstelen bij Ajax: ‘Wat is er gebeurd?’

Laatste update:

Ajax leed zondagmiddag de derde uitnederlaag op rij. De Amsterdammers gingen op bezoek bij Heracles Almelo met 1-0 onderuit, door een doelpunt van Cyriel Dessers in de tweede helft. Willem van Hanegem schrijft in zijn column in het Algemeen Dagblad dat ‘inmiddels wel duidelijk is hoe Ajax te verslaan is’ en dat het spel van Dusan Tadic hem in negatief opzicht verrast.

“In Amsterdam hebben ze iets te lang gedacht dat alles aan anderen lag”, begint Van Hanegem. Hij verbaast zich over de winnende treffer van Heracles. “Daley Blind is volgens velen de enige speler die bij dit Ajax nog overeind blijft, maar ik heb al vaker gezegd dat hij gewoon niet kan verdedigen. Cyril Dessers was met één simpel duwtje wel erg simpel van hem af.” Voor de Amsterdammers wacht komende donderdag de return van het Europa League-duel met Getafe, waarin een 2-0 achterstand goed gemaakt moet worden.

“De mensen in de studio's die zo voor Ajax zijn, raakten er deze week maar niet over uitgesproken. Getafe had de rode loper niet uitgerold, wat een schande. Zuivere speeltijd, een slechte scheidsrechter, overtredingen, geld terug voor de bezoekers, het kwam zonder te overdrijven allemaal voorbij”, vervolgt de Kromme, die benadrukt dat dit vroeger ‘huilebalken’ werd genoemd en dat ‘alles doen om te winnen’ bij topvoetbal hoort. “Die Deyverson van Getafe, die was bezig. Maar bereikte hij nou zijn doel of niet? Die gozer hadden ze gewoon op het juiste moment een kolereschop moeten geven.”

“Maar Ajax liep maar te jammeren en te huilen. De aandacht voor die randzaken leidde veel te veel af van waar het werkelijk fout ging. En waar het ook gisteren fout ging. Ajax speelt zo traag, er is zo vaak dom balverlies. En niet alleen bij Perr Schuurs hè, dat is iets te makkelijk”, schrijft Van Hanegem. De oud-international genoot vorig seizoen naar eigen zeggen meerdere keren van Ajax, maar hij constateert dat het dit seizoen vaak slecht is. Hij erkent dat dit gedeeltelijk te verklaren is door het vertrek van Frenkie de Jong en Matthijs de Ligt.

“Maar het is ook vreemd omdat ik bijvoorbeeld Dusan Tadic zelden nog echt goed zie spelen. Wat is er met hem gebeurd? Zo'n enorm goede speler en ik zie er nauwelijks nog iets van terug, al heel lang niet”, concludeert Van Hanegem. “Er zullen nu wel weer schriftgeleerden opstaan die met statistieken gaan wapperen die in het voordeel van Tadic spreken, maar ik mankeerde vroeger iets aan mijn ogen en nu niet meer. Ik zie Tadic duidelijk worstelen. Net als Babel. En Huntelaar gisteren. Maar juist Tadic zal donderdag echt moeten opstaan om uitschakeling in Europa te voorkomen.”

Ben jij het hiermee eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Is Willem tegenwoordig Ajax columnist.hij kan het nergens anders meer over hebben.opvallend voor een Feyenoorder

24 februari 2020 om 07:46

Zoals eigenlijk iedere columnist dat doet, schrijft Willem over wat hem opvalt over de laatste speelronde. Een nederlaag van Ajax is opvallender dan een flutwedstrijd van Feyenoord, vind je ook niet?

24 februari 2020 om 08:36

Naar mijn mening praat hij altijd onzin en is hij heel vaak zuur. Ik vind zijn commentaar (bijna) altijd de grootste onzin.

24 februari 2020 om 08:56

Wat is er precies onzin aan deze column dan, Poeheej!? Van Hanegem kijkt kritischer dan de meeste anderen die commentaar geven, maar ik ben het er zelden mee oneens. Ik vind die standaard reflexen 'zuur en onzin' nogal vermoeiend eerlijk gezegd.

24 februari 2020 om 09:11

Vind Willem eigenlijk altijd wel oprecht in ze columns. Maakt niet echt uit wie het is hij levert op iedereen kritiek. Ik zie mensen reageren met zure Feyenoorder en dergelijke. Maar Willem maakt Feyenoord vaak genoeg gelijk met de grond haha Fijne maandag allemaal!

24 februari 2020 om 09:21

Willem is zeker oprecht. Maar Willem is ook een hele emotionele man die op basis daarvan zijn stukken schrijft. Niks mis mee hoor maar over bijv. Clasie zal je hem nooit kritisch horen.

24 februari 2020 om 09:59

Volgens mij zegt hij hier weinig raars, maar ja het is negatief over Ajax en dat mag hier niet op deze site..

24 februari 2020 om 10:36

Hij roept echt alleen onzin. Hij zegt dat Daley niet kan verdedigen en moet moment met Dessers. Blind heeft laten zien een uitstekende verdediger te zijn maar was niet fit genoeg en maakt een blunder. Hij zegt dat iedereen in de studio voor Ajax is en het over Getafe heeft maar Ajax is door iedereen gewoon hard aangepakt na een dramatische wedstrijd maar hij zegt niets raars. Hij klinkt als een emotionele Feyenoord supporter op deze site.

24 februari 2020 om 10:55

Ik vind jou eerder klinken als een gefrustreerde Ajacied. Overal een excuus voor zoeken en boos zijn op iemand die de spijker op zijn kop slaat....

24 februari 2020 om 11:10

@Thamike in vind Blind wel een goede speler en snap dat hij een tijdje geblesseerd is geweest maar dit duel werd toch echt verliren op fysieke kracht en dat heeft weinig te maken met het feit dat je ern tijdje niet hebt gespeeld

24 februari 2020 om 11:12

Toch vind, als ajacied, dat van Hanegem altijd hele zinnige dingen zegt. Waar het om Feyenoord gaat laat hij zich weleens leiden door emoties, maar verder vind ik zijn column altijd goed. Een gebrek aan voetbalverstand kun je hem niet verwijten.

24 februari 2020 om 11:12

hahaha Thamike, let op je hart. De waardheid kan hard aankomen. Die verdedigende fout van Blind tov Dessers heeft helemaal niks te maken met fitheid. Dessers was dat moment veel slimmer dan Blind en zet hem goed weg. Blind is voor Ajax een goede verdediger maar heeft ook grote tekortkomingen. Had hij die niet gehad, had hij nu nog bij United gespeeld. Ze lieten hem niks voor niks zo eenvoudig gaan

24 februari 2020 om 11:44

@Glory wat heeft dit met mijn hart te maken. En laten we de bal van Dessers dan voor de discussie gewoon een fout noemen van Blind. Maakt hem dat nu een slechte verdediger zoals Willem zegt? Blind heeft het trouwens verdienstelijk gedaan bij United bij een niet eens goed lopend United. En iedereen heeft Ajax toch terecht afgemaakt op de prestatie tegen Getafe dus waarom huilt Willem dan dat iedereen het over Getafe heeft die voor Ajax is? Weet je wat het is Glory, dat jij begint met lachen om vervolgens nergens echt op in te gaan maar wel begint over mijn hart. Lees het bericht nog eens goed en wees eens eerlijk.

24 februari 2020 om 11:47

@Japie, als je goed naar Blind zijn oprechte interview hebt geluisterd geeft ie aan mentaal en fysiek niet 100% te zijn. Dit was geen fysiek duel maar hij was niet aan het opletten. Dat kan zeker te maken hebben met niet fit zijn want een van Blind zijn kwaliteiten is juist positie kiezen. Maar de post van Willem geeft aan het een slechte verdediger te vinden.

24 februari 2020 om 11:51

@Stefandevrij dat mag jij vinden maar ben zeker niet gefrustreerd. Ik geef aan waar ik Willem onzin vind vertellen daar waar jij alleen een populistische opmerking maakt en verder nergens op ingaat. Ook geef je aan dat ik overal een excuus voor ziek terwijl ik aan geef dat Ajax waardeloos heeft gespeeld en terecht kritiek krijgt. Maar schijnbaar lees je dat niet want anders moet je echt een discussie voeren ipv mij berichten van excuus zoeker en gefrustreerd.

24 februari 2020 om 12:03

Zo kom je anders wel degelijk over. Als je dat echt graag wilt, dan zal ik even uitgebreid op je klaagzang in gaan. Je zegt inderdaad dat Ajax waardeloos heeft gespeeld, maar als iemand anders dan de waardeloze poppetjes bij de naam noemt dan mag dat niet? Waarom niet, omdat Willem uitgesproken voor Feyenoord is? Je zoekt inderdaad excuses. Zoals Blind zich weg laat zetten, dat is gewoon een fout. Als hij niet fit is, dan moet hij niet spelen. Overigens vind ik het wel grappig dat je mij verwijt dat ik geen echte discussie wil voeren, terwijl jouw eerste reactie was dat iemand alleen maar onzin verkondigt.

24 februari 2020 om 12:12

@thamike je moet op je hart letten omdat je je opwind om niks. De kracht van Blind is ook niet zijn verdedigende capaciteit. Zijn kracht is zn opbouw, en het lezen van het spel. Puur op het verdedigende aspect, lees 1 op 1 de man uitschakelen, is Blind geen ster. Ik volg United op de voet en kan je stellen dat Blind het niet verdienstelijk heeft gedaan bij United. Ja hij speelde veel zijn eerste seizoen maar toen lag het niveau van United erg laag waardoor het leek alsof hij goed meekon. Zodra het niveau verbeterde, het jaar dat ze 2e werden, speelde Blind niet meer. Over Ajax-getafe is het simpel. Het verhaal tweeledig. Ja er is kritiek geweest op de manier waarop Ajax speelde, maar tegelijkertijd werd er ook enorm gevallen over de speelstijl van Getafe. De opmerkingen die Van Hanegem noemt, zijn daadwerkelijk in de studios gezegd. Dus dat hij daar als buitenstaander dan kritiek op heeft in zn wekelijks column is meer dan terecht. Getafe was in haar goed recht om zo te spelen. Daarnaast is het ronduit respectloos om de mening van iemand die een ervaringsdeskundige is in de voetbalwereld af te schilderen als iemand die huilt omdat hij terechte opmerkingen plaatst bij de hype en tendens rondom Ajax op dit moment. De hype en tendens waarin jij ook verstrikt zit, gezien je reacties hier.

24 februari 2020 om 12:17

Ik geef aan dat ik niet gefrustreerd ben en jij blijft volhouden om vervolgens het te hebben over een klaagzang. Daarn zeg je dat niemand poppetjes mag benoemen maar waar zeg ik dat? Of je hebt Blind zijn situatie niet gevolgd of je roept maar wat. Dat Blind een fout maakt betwist ook niemand ik betwist dat hij daarom niet meteen een slechte verdediger is zoals Willem aangeeft. Jij gaat nog steeds nergens op in. Dat ik iets onzin vind staat los of ik een discussie wil aangezien ik aangeef wat en waarom ik iets onzin vind. Dus deze reactie van jouw op mij is nog steeds geen discussie. Maar heb het gevoel dat dat ook niet makkelijk is.

24 februari 2020 om 12:28

@Glory iig fijn dat je er inhoudelijk op in gaat. Ik wind me niet op ik reageer op een stuk tekst van Willem en daar ben ik het niet mee eens maar dat zegt toch niet dat ik me opwind? Maar goed, Blind heeft zeker een goede periode gehad bij United en bracht voetbal en opbouw en deed ie prima. Dat United niet top was beaam ik ook. Blind zijn kracht is zeker het lezen van het spel en daarom dat ik ook zeg dat hij die bal van Dessers niet goed las omdatnie niet 100% is. Maar een slechte verdediger speelt niet zo goed als Blind heeft gedaan en daar vind ik dat Willem ernaast zit. Die zegt gewoon hij is een slechte verdediger. Dat Ajax dramatisch speelt tegen Getafe en dat was echt in elk programma te horen is net zo logisch dat er ook in wordt gegaan op het spel van Getafe want daar mag men toch ook een mening over hebben. Willem doet net alsof het alleen over Getafe ging en dat gaf ik aan. En dat jij het respectloos vind dat ik Willem vind huilen tja dat is natuurlijk onzin. Heb respect voor Willem zijn carrière, als mens maar vind het niet zo n sterke columnist en zegt in mijn optiek vaak vage dingen. Dat is mijn mening en geld ook voor Sjaak en de gebroeders Vd Kerkhof zijn allen iets teveel emotioneel betrokken.

24 februari 2020 om 13:23

het gaat dan meer op de manier waarop je uit dat je het niet eens bent. Het komt nogal opwinderig en gefrustreerd over. Ik vind dat Blind geen goede periode heeft gehad bij United. Als CVM kwam hij tekort, als LB ook en als CV deed hij het voor het United van dat moment wel oke. Maar zeker niet het niveau dat United hoorde na te streven. Ik vind het verder te makkelijk om die fout af te schrijven als gevolg van niet 100% fit zijn. Blind maakt gewoon af en toe foutjes, hoe fit hij ook is. Daarom speelt hij bij Ajax en niet in de wereldtop. Wellicht dat jij en Willem verschillen over de eisen waar een goede verdediger aan moet voldoen. As jij niet eens bent met Willem, dan kan je dat ook zeggen in plaats van het huilen noemen. Je wilt graag inhoudelijke discussies voeren, daarbij hoort ook een bepaalde manier van woordgebruik. Iemand neerzetten als huiler is laagdunkend. Je kan hem een zwakke columnist vinden maar dan moet je dat zeggen ipv hem af te schilderen als huiler. Nu lijkt het alsof iedereen die uit een ander vaatje tapt zich niet moet aanstellen en een huiler is. Dat is niet echt onderbouwend, wat je wel graag van anderen verlangt hier op VZ .

24 februari 2020 om 13:41

@Glory ik gebruik echt andere woorden dan jij zegt dat ik gebruik en daarna zeg je hoe het overkomt. Ja zo kan ik het ook. Mijn 1e post was netjes en zei niet dat Willem aan het huilen was maar overkwam als een emotionele Feyenoordsupporter. Lijkt er meer op dat jij gefrustreerd ben omdat ik het niet met Willem eens ben. Jij maakt het echt groter dan het is.

24 februari 2020 om 16:59

@ Thamike, ik heb meer het idee dat jij het groter maakt dan het is. Willem is niet de eerste analist/columnist die beweert dat Blind niet kan verdedigen dus misschien zit daar dan toch wel een kern van waarheid in.jij vindt je eerste post netjes maar ik vind het uitermate zielig om te beweren dat Willem alleen maar onzin roept en hem een gefrustreerde Feyenoordsupporter te noemen . Als jij dat netjes vindt dan hebben wij een andere definitie van dat woord. Ik vermoed dat Willem meer voetbalverstand in zijn kleine teen heeft dan jij in heel je lijf.

24 februari 2020 om 09:03

En dan dat sneue gejank “De mensen in de studio's die zo voor Ajax zijn...". Bah hou toch op man! Ze voelen zich altijd zo achtergesteld daar in Rotterdam! Wees nou eens trots op je eigen comeback in plaats van zo sneu te reageren. Wat Blind en Tadic betreft heeft hij wel gelijk. Blind is een heerlijke voetballer, maar geen echte verdediger. Eigenlijk zou Schuurs gewoon constant in de mandekking moeten en Blind als vrije man voor de rugdekking en opbouw zorgen. Wat Tadic betreft, weet ik het niet. Vorig seizoen werkelijk fantastisch. Maar was dit een uitschieter en is het huidige niveau het werkelijke Tadic-niveau of zit hij momenteel gewoon in een vormdip? De statistieken zijn inderdaad in het voordeel van Tadic, maar het sprankelijke is er wel vanaf.

24 februari 2020 om 11:14

Dat heeft echt helemaal niks te maken met 'achtergesteld voelen'. De reden dat hij dit aangeeft is dat er daardoor niet altijd even neutraal gekeken wordt naar de prestaties van Ajax en andere clubs. Daar is helemaal niks geks aan want iedereen merkt dat. Staat ook compleet los van de comeback van Feyenoord. klein advies: laat je niet zo leiden door emoties.

24 februari 2020 om 13:39

Naar mijn bescheiden mening zou iedere Nederlander komende Europese avond(en) vóór Ajax en AZ moeten zijn, omdat hun goede prestaties in ons aller belang zijn. Ik ben Ajacied maar kan ook oprecht juichen voor PSV of Feyenoord wanneer zij in Europa presteren. Dus ik vind dat de commentatoren en presentatoren in de studio ook best partijdig mogen zijn in plaats van neutraal. Per slot van rekening doen we dat met z'n allen ook als we naar een wedstrijd van Oranje kijken.

24 februari 2020 om 09:11

Lekker Dennisjwt, zo een beetje de aandacht op de boodschapper ipv de boodschap te leggen. Hij heeft hier toch gelijk?

Er moet echt een wonder gebeuren donderdag wil Ajax nog door gaan. Een voorhoede van Babel, Tadic en Huntelaar levert 0 doelpunten op. Daarnaast waarom is Ajax zo slordig met de passing en zo traag? Er lijkt niets meer te lukken. Alsof ze zijn opgebrand en toe zijn aan een lange vakantie.

24 februari 2020 om 07:29

En dat 1,5 maand na de winterstop? Moet niet gekker worden zou je denken.

24 februari 2020 om 07:43

Je noemt het probleem in je 2de zin om in de volgende zin de vraag te stellen. Serieus???? Iedereen kan zien dat er geen beweging is in de voorhoede waardoor je niet snel kan spelen.

25 februari 2020 om 11:09

De slechte passing begint al bij de verdediging...

Ik denk dat dat dit tadic gewone niveau is. Vorig jaar was uitzonderlijk en dat niveau heeft hij niet eerder gehaald.

24 februari 2020 om 08:44

Dat denk ik ook,hij had vorig jaar een uitzonderlijk goed jaar, vooral door een uitzonderlijk goede Zyech .
Die is de sleutel tot succes.

24 februari 2020 om 09:05

Klopt, ziyech zorgt toch voor het meeste gevaar en alle belangrijke passes. Deze vorm van tadic was precies de vorm van al die jaren met vorig jaar als uitzondering.

24 februari 2020 om 09:12

Eerder door Frenkie dan Ziyech. Frenkie zorgde er in de opbouw voor dat middenvelders van de tegenpartij een keuze moesten maken door op hem in te stappen en druk te zetten. Hierdoor stond de tegenstander vaak niet meer in positie en hadden ploeggenoten vaak meer vrijheid.

24 februari 2020 om 10:18

Euhm Tadic 34goals en 24 assists en Ziyech 17 goals en ook 24 assists. Zou het niet logischer zijn dat het gewoon niet draait bij Ajax, en dat er dan logischerwijs niemand kan excelleren?

24 februari 2020 om 11:15

pure vorm van scorebord journalistiek. Het gaat ook om de impact op het spel.

24 februari 2020 om 11:53

Scorebord journalistiek gebruik zodat je geen inhoudelijke reactie hoeft te geven. Gelukkig heeft iedereen kunnen zien hoe belangrijk Tadic vorig seizoen was en begin dit seizoen. Cijfers onderstrepen alleen maar wat iedereen zelf kon zien. Dat hij nu een paar hele lastige maanden heeft is waar maar dat wil niet zeggen dat dit zijn eigenlijke niveau is.

24 februari 2020 om 13:41

Nou precies, misschien is het dan ook wel wat als ze 1 potje terug kijken. Weet wel dat potje in Madrid! 2 assist en een goal van Dhr Tadic. Misschien is dat een indicatie.

‘Alles doen om te winnen” spijker op z’n kop; Willem heeft met zijn ‘simpele’ kijk gewoon gelijk. Tegenwoordig benaderen we een wedstrijd alsof het hogere wiskunde is.

24 februari 2020 om 07:53

Willem leeft nog in de wereld zonder camera's op het veld. Iemand even een rotschop geven is gewoon rood in de huidige tijd.

24 februari 2020 om 08:38

En terecht. 'Voetbal is oorlog.' Ja in strijd en passie. Niet in geweld.

Hij heeft wel gelijk, ipv daden alleen maar woorden afgelopen donderdag bij Ajax. Ze hadden wel wat meer van zich af mogen bijten. En alsof ze niks geleerd hadden, was het gisteren bij vlagen weer labbekakkerig. Over de zuivere speeltijd kan hij echter geen kritiek hebben. Het is toch te gek voor woorden dat in een wedstrijd maar maximaal 2/3 van de tijd gespeeld wordt. In andere sporten zijn goede regels, zo over te nemen, maar voetbal blijft het op eigen manier doen.overigens: de humor op deze site is ver te zoeken!!

Ze hekelen het voetbal van Getafe maar als Onana loopt tijd te rekken vinden ze het professioneel ,of Veltman die onsportief is tegen Sparta dan vinden ze dat die gast van Sparta maar wat slimmer moet zijn, of een Tadic die acteert tegen Valencia vinden ze dat ie het verdient ,een Babel die zich als een clown gedraagt vinden ze geweldig ,je verliest met 2-0 kansloos tegen Getafe zonder een kans te krijgen maar dat vergeten ze dan want het ligt nooit aan Ajax

24 februari 2020 om 07:59

Bedoel je met ze ajacieden? Ik erger me namelijk dood als onana een keer de tijd neemt of als tadic zich een keer te makkelijk laat vallen. Net als bijna al mijn vakgenoten. doet ajax bijna nooit en zeker geen 90 minuten. Dat is het probleem. Als men dit de laatste 10 minuten doet, dan kan ik er mee leven, maar niet vanaf minuut 1. Ik wil gewoon graag een leule pot voetbal zien en niet een theater show.

24 februari 2020 om 10:20

@musi26 "ik wil gewoon graag een leuke pot voetbal zien en niet een theater show". Ten eerste: wat jij wilt doet er niet toe, maar de winst. Ten tweede: hoe hypocriet kan je zijn om te zeggen "als men dit de laatste 10 minuten doet, dan kan ik er mee leven". Dus omdat JIJ het dan niet erg vindt kan het de laatste 10 minuten wel een theatervoorstelling zijn?

24 februari 2020 om 08:28

Ze? De meeste Ajacieden die ergeren zich dood aan het tijdrekken van Onana. Als je niks kan vinden om Ajax supporters af te zeiken zeg dan niks maar ga geen dingen verzinnen.

24 februari 2020 om 08:36

Lees een reactie boven je hij zegt letterlijk als ze het de laatste 10 minuten doen kan ie er mee leven en zo kan ik meer reacties voor je vinden op voetbalzone dus ik verzin niets zomaar maar blijkbaar mag je de negatieve dingen over Ajax niet melden hier

24 februari 2020 om 09:12

Hoe selectief kun je lezen gast? Hij zegt letterlijk: "ik erger me dood als..." om vervolgens aan te geven dat, als het in de absolute slotfase gebeurt (tijdrekken), hij er nog wel mee kan leven. Dat zal wel moeten ook want het gebeurt bij letterlijk iedere ploeg ter wereld als zij een kleine voorsprong verdedigen in de laatste minuten. Of de supporters het nou waarderen of niet, dat gebeurt gewoon; daar zullen wij dus allemaal mee moeten leven van tijd tot tijd. Ook jij, want ook de ploeg die jij support doet het. Maar leg nou eens uit waarom je het eerste deel van Musi's reactie gewoon volledig negeeert en enkel het 2e deel (waarin hij zegt: dan kan ik er nog mee leven) citeert. Dat is gewoon puur de boel verdraaien om het in jouw straatje te laten passen...

24 februari 2020 om 09:55

@Sander. Over selectief gesproken? Franly geeft 5 goede voorbeelden en er wordt enkel geregeld op 1 daarvan, het tijdrekken van Onana. Daarbij klopt ook gewoon z’n laatste zin waar ook geen reactie op volgt. Lees de verslagen op deze site er maar op na en je ziet het overgrote deel van de Ajacieden alleen maar hun gal spuwen over Getafe in plaats van over het feit dat er tot de 80e min nog 0x op goal is geschoten.

24 februari 2020 om 10:27

@sanderk91 Hoe kun je iemand aanspreken op het 'selectief lezen' van een stuk tekst als je dat zelf ook doet? Weet je wat zo vervelend is: zodra van Hanegem iets zegt over Ajax is het een zure Feyenoorder, maar zijn commentaar (en dat van Frankly) is gewoon terecht en waar. Om iemand dan individueel aan te pakken door te zeggen dat hij/zij selectief leest en zelf de andere punten totaaaal te negeren is zwak.

Eindelijk eens iemand die de waarheid zegt over blind. Die blind verheerlijking begrijp ik totaal niet. Tegen Getafe ook, ja de enige die goed was was blind las ik steeds. De blind die juist vaak balverlies had en continu verkeerd stond opgesteld. Gister ook weer kinderlijk aan de kant geduwd en had dus ook het meeste balverlies van iedereen. En tadic gaat niet beter spelen als hij continu op rechts moet staan. Dat ligt hem duidelijk minder dan die andere posities.

Ze hadden Deyverson een rotschop moeten geven. De onzin van het commentaar dat van Hanegem vaak geeft... Het slaat echt nergens op. In zo'n wedstrijd krijg je meteen rood dan. En met 10 man gaat het al helemaal fout natuurlijk. Nee, van Hanegem moeten we geen podium meer geven!

24 februari 2020 om 08:37

Van Hanegem heeft gewoon gelijk over Tadic en Blind en ik denk dat je zijn opmerking over een kolere schop iets moet nuanceren. Hij bedoelt hiermee dat Ajax te lief was, terwijl Getafe er alles aan deed om te winnen. Nare overtredingen die niet of nauwelijks werden gestraft. Ajax had hier gepast op moeten reageren door of ze helemaal van de mat te tikken of er vechtvoetbal tegenover te zetten (kijk gisteren naar Sevilla).

24 februari 2020 om 08:46

Ik vind Tadic en Blind afkraken echt te makkelijk. Het loopt bij heel Ajax niet, dus ook bij Tadic en Blind niet. Net zoals Babel afkraken. Ja je mag er meer van verwachten, maar Babel heeft eigenlijk de kans nog niet gekregen om iets te laten zien. Dit zijn geen Messi's of Aguero's. Het hele team moet beter presteren. Ander voorbeeld: kijk naar Dumfries. Is hij in vorm momenteel? Ja. Is heel PSV in betere doen momenteel? Ja. Werd hij eerder nog finaal afgekraakt? Ja. En gold dat toen voor heel PSV? Ja. Voetbal is en blijft een teamsport. En over die rotschop. Ik denk niet dat we dat moet nuanceren, ik heb beelden gezien van van Hanegem als voetballer...

24 februari 2020 om 08:53

Als je als team niet loopt dan verwacht je dat je 2 topaankopen niet deelnemen aan de malaise. Maar er boven staan. Het is juist hartstikke logisch dat er eerst naar spelers zoals blind en tadic gekeken wordt met kritiek dan naar een eiting ofzo. Niks te maken met ‘te makkelijk’, maar alles te maken met realistisch

24 februari 2020 om 09:17

Nee, hij bedoelt letterlijk een kolereschop. In zijn tijd dedem ze dat bii tegenstanders die vervelend waren. Van Hanegem, Lazeroms. Israel.. die zouden zo"n aansteller als die Braziliaan gewoon een keer snoeihard onder de zoden trappen. En het werkte, weet alleen niet of het met de VAR nog kan

24 februari 2020 om 09:18

Ik bedoel niet dat je moet kijken naar een Eiting. Je moet kijken naar het geheel. Je had een paar jaar terug Luuk de Jong vreselijk uit vorm bin PSV. Maar bij PSV liep het verder wel. Ja dan mag je één speler afkraken. Maar dit seizoen bij PSV niet. Want het hele team loopt niet. Dat is niet alleen één speler. Net zoals bij Ajax nu. Het hele team loopt niet en het zijn niet alleen een paar spelers.

Tadic heeft volgens mij sinds het laatste WK nog geen moment echt rust gehad, wil ook altijd alles spelen en ik denk dat dat hem nu opbreekt. Oogt minder fel en dynamisch in zijn bewegingen. Daarbij was hij in zijn goede seizoenen al een stuk minder op links dan in het centrum, en nu blijkt dat hij op rechts helemaal waardeloos is. Dat vind ik wel een stukje mismanagement van Ten Hag, het experiment Tadic op rechts had hij veel eerder los moeten laten. Scheelt natuurlijk ook dat Frenkie weg is en dat Donny niet meer op tien speelt, maar de hoofdreden voor zijn mindere spel is denk ik vermoeidheid.

Prachtig gezegd over de speeltijd. Dit werd vroeger ook gedaan en het enige dat is veranderd, us het feit dat alles nu beter nagecheckt kan worden. Nikste zuivere speeltijd.

En over Tadic, tja, ik noemde het al eerder een one season wonder. Het was een leuke speler bij Soton en we moeten niet doen als ie bij Ajax een wereld speler is. Hij is nog steeds dezelfde.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren