Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van Hanegem twijfelt zeer over één positie bij Oranje: ‘Het blijft zoeken daar’

Laatste update:

Willem van Hanegem twijfelt over wie komend EK het doel moet gaan verdedigen bij Oranje. De columnist van het Algemeen Dagblad vindt geen van de drie huidige geselecteerden – Bart Verbruggen, Justin Bijlow en Mark Flekken – ver boven de rest uitsteken. Toch zou Van Hanegem, als hij Ronald Koeman was, voor Bijlow gaan volgend jaar. "Ik denk dat hij de beste is."

Koeman stelde begin vorige week rust te willen creëren op de keeperspositie. Daarom koos hij ervoor om Verbruggen te laten staan, die vorige interlandperiode ook al onder de lat stond.

Tegen Ierland sloeg de Brighton-goalie echter een enorme flater. Verbruggen liet de bal door zijn handen glippen bij een eenvoudig houdbare inzet van Adam Idah, resulterend in de ogenschijnlijke 1-1.

Dat er wegens buitenspel een streep door de treffer ging, maakt voor Van Hanegem niet uit. De Kromme vindt dat men niet blind moet zijn voor Verbruggens uitglijder.

"We moeten niet zeggen: 'Ach, het was buitenspel' toen hij hem door zijn benen liet gaan", aldus Van Hanegem in het Algemeen Dagblad. "Want dat wist hij helemaal niet. Het blijft toch zoeken onder de lat bij ons, want na Mark Flekken is ook Verbruggen nog geen zekerheidje gebleken."

Van Hanegem zou vanaf nu toch voor Bijlow kiezen. "Ik denk dat hij uiteindelijk de beste is." Daarmee voegt de analyticus zich bij Hans Kraay junior, die de Feyenoord-goalie zaterdag ook al naar voren schoof als de beste nummer één.

Bijlow leek na het WK de gedoodverfde eerste keus te worden onder Koeman. Toen hij in augustus echter een polsblessure opliep, moest de oefenmeester zijn opties heroverwegen. Mark Flekken en Jasper Cillessen kregen al speeltijd, voordat Koeman uiteindelijk settelde op Verbruggen. Bijlow is de meest ervaren man van het huidige drietal, spijts het feit dat hij nog maar acht interlands heeft verzameld.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Bijlow is ook beter. Maar hij kan ook zomaar weer geblesseerd zijn het komende ek. Dan kan men nu alvast ingespeeld raken met Verbruggen. Dat is denk ik nu het idee van Koeman? Maar hopelijk blijft Bijlow gewoon fit. Ik denk dat hij ook de beste is.

20 november 2023 om 10:24

Dit hoop ik ook heel erg. Laat die jongen nou eindelijk eens blessure vrij blijven over een langere periode. Op deze manier blijft het toch een eeuwig talent.

Wat mij betreft ontlopen de jongens elkaar niet veel, maar is Bijlow in mijn ogen wel de beste. Kan door m'n Feyenoord brilletje komen, maar ik hoop altijd redelijk objectief te kunnen zijn. Net als Willem .

20 november 2023 om 10:29

Ik denk dat je hier moet zeggen de meeste keeperskwaliteiten maar is ook het meest gebleseerd. Het is ergens toch zorgwekkend dat hij zo vaak geblesseerd is, ook met je Feyenoord brilletje. Voor jullie dan niet leuk, maar voor Oranje wel een zorg. Ik denk dat je echt voor een ander moet gaan, hoe lullig ook

20 november 2023 om 10:30

Dat komt niet door jouw brilletje. Ik vind Bijlow ook de beste keeper op dit moment. Hij is alleen niet zoveel beter dan de rest dat wij de blessuregevoeligheid maar voor lief laten, zoals in het verleden bij bijv Arjen Robben wel gebeurde. Daar komt bij dat de positie van keeper niet de beste positie is om veel te rouleren en is vastigheid wel handig.

Maar als Bijlow blessurevrij blijft is hij wat mij betreft, met m’n Ajax brilletje, de beste keuze voor het aankomende EK!

20 november 2023 om 10:32

Bijlow is volgens mij ook de beste, maar het wordt als bondscoach ondertussen wel heel lastig om op hem te vertrouwen. Die kerel kan geblesseerd raken als hij uit bed stapt. Als het niveau dan niet veel scheelt, en Verbruggen is nog een paar jaar jonger ook, dan snap ik dat je de keuze voor hem maakt.

20 november 2023 om 10:32

De Arjen Robben onder de keepers ? Hoe goed zou die zijn als die altijf fit was gebleven ? Al die blesures helpen natuurlijk ook niet mee in je ontwikkeling. Waarschijnlijk had hij dan nu al in de Europese (sub) top gekeept.

20 november 2023 om 10:32

Voor ons niet leuk en voor Oranje een zorg?
Wat mij betreft is de zorg bij Feyenoord groter, aangezien je daar aanzienlijk minder keuze hebt om een andere keeper op te stellen .

Moet ook eerlijk bekennen dat bij de laatste pols breuk m'n geduld met Bijlow een beetje op was. Zo'n geval van "ja tuurlijk joh....weer geblesseerd. Nu is het wel een keer klaar met die gozer."
Maar als hij dan weer fit is laat hij toch wel zien echt belangrijk te zijn voor ons. Ik hoop dat hij dat eindelijk ook eens voor Oranje kan worden. Maar.....daarvoor moet hij wel eindelijk eens over een langere periode blessure vrij blijven idd. Die jongen lijkt een beetje van glas....zonde man.

20 november 2023 om 10:46

@ ajaxfan158, ik vind juist de positie van keeper het meest geschikt voor rouleren. Daar heb je als team het minst last van "automatismen". Een keeper moet vooral ballen kunnen tegenhouden en in 90% van de gevallen is het tegenhouden en de bal bij de centrale verdediger inleveren.

20 november 2023 om 11:05

@emz01
Dat lijkt mij nou juist niet!
Een keeper en een achterhoede moeten op elkaar ingespeeld raken en op elkaar vertrouwd raken. Ook qua coaching is dit natuurlijk erg belangrijk. Ik weet niet of je zelf gevoetbald hebt, maar ik vond het als verdediger vervelend als er een andere keeper achter mij stond, waarvan je niet zeker weet hoe hij reageert in bepaalde situaties.

20 november 2023 om 10:41

Zelf vind ik het ook lastig.

Bijlow is gewoon een hele goede keeper. Bij Feyenoord vraag ik mij ook nu wel af, mocht hij weer geblesseerd raken is het dan niet handig om naar een 1e keeper te gaan zoeken. Wellenreuther deed het meer dan behoren voldoende. Alleen met Bijlow is er toch een kwaliteit verschil.

Waarschijnlijk doet Koeman het niet, ik zou net als Slot doen. Bijlow laten spelen, wanneer hij fit is.

20 november 2023 om 13:21

Ik denk niet dat het elkaar veel ontloopt. Ik denk dat Bijlow en Flekken redelijk gelijkwaardig zijn, terwijl Verbruggen er ook dichtbij zit en wat jaren jonger is. Dan is er nog zijn blessuregevoeligheid, iets dat toch wel opmerkelijk is voor een keeper.

Overigens weet men ook wel te overdrijven. Bijlow is voor Europese begrippen ook maar een iets bovengemiddelde doelman. Dat is ook verre van een wereldtopper, maar je ziet wel vaker dat zo'n speler wat beter wordt gemaakt dan hij is, omdat hij in een ploeg speelt die goed draait. Natuurlijk kan een keeper nog lang beter worden, dus het is niet gezegd dat Bijlow niet naar een hoger niveau kan groeien, maar ik vind hem er ook niet met kop en schouders bovenuit steken.

Het lijkt mij vrij simpel. Als Bijlow eens een seizoen blessurevrij blijft dan kun je hem opstellen. Zoniet dan moet je voor een andere keeper gaan. En dan is Verbruggen de beste optie. Ook zit er nog veel groei in Verbruggen.

20 november 2023 om 10:35

Ik vind een seizoen blessurevrij geen must. Waarom zou dat een beweegreden zijn om dan hem op te stellen terwijl hij beter is dan anderen? Wedstrijdritme daar kan ik inkomen. Er zijn genoeg andere veldspelers die indien weer fit ook gewoon in aanmerking komen voor een basisplaats. Echter snap ik de keuze voor Verbruggen nu wel. Wedstrijdritme heeft Bijlow nog niet veel na zijn blessure en Koeman moet ook weten of hij van de back-ups aan kan. Verbruggen heeft dat nog niet laten zien

20 november 2023 om 12:09

Want Verbruggen heeft al ooit in zijn carrière een heel seizoen gekeept?

20 november 2023 om 12:22

Lekker makkelijk om een 20 jarige keeper te vergelijken met een 25 jarige keeper. Verbruggen keepte op zijn 19e al een half seizoen terwijl Bijlow nog bij Feyenoord 2 keepte op die leeftijd.

20 november 2023 om 12:28

Daarom is de stelling dat iemand eerst een volledig jaar moet keepen toch ook onzin?

20 november 2023 om 13:23

Het grote verschil is wel dat het bij Verbruggen niets met fysieke ongemakken te maken heeft, terwijl Bijlow nota bene als doelman te vaak geblesseerd is. Ik kan me goed voorstellen dat dat een rol speelt. Daarnaast is Bijlow niet dermate veel beter dat er geen alternatieven zijn. Het ontloopt elkaar simpelweg niet veel.

20 november 2023 om 15:39

Het gaat er toch om wie er nú het beste is? Niet of iemand op z'n 20e al net zo goed was als Verbruggen? Bijlow zal normaal gesproken net beter zijn dan de andere twee, maar ik heb liever dat hij niet keept in Oranje eerlijk gezegd. Voor je het weet is het weer einde seizoen.

Is hij de beste? Zeker. Maar van Hanegem haalt eigenlijk zijn eigen argument onderuit die hij aanhaalt: je kunt met Bijlow niet kiezen voor vastigheid. Die jongen is nog nooit een heel seizoen fit geweest, dus ik snap Koeman in deze wel.

Bijlow is een hele betrouwbare doelman. Zijn blessures spreken echter in zijn nadeel. Maar wanneer fit, is hij gewoon de beste optie om onder de lat te hebben. Verbruggen is een talent. Fouten maken hoort erbij op zijn leeftijd. Persoonlijk vind ik dat het plekje onder de lat voor hem nog iets te vroeg komt. Hij heeft echter wel potentie. Maar als stand-in van Bijlow, is het een prima optie.

20 november 2023 om 11:04

Fitheid is ook onderdeel van de betrouwbaarheid. Het is moeilijk bouwen en rekenen op een keeper die er vaker niet dan wel is. Het blijft gewoonweg een lastige keuze.

20 november 2023 om 11:16

Ik heb het over dat hij in het veld betrouwbaar is.

Bijlow is ook beter, hij kan hier niets aan doen maar als hij steeds geblesseerd raakt kan je hem niet de 1ste keeper maken vh Nederlands elftal vindt ik.

20 november 2023 om 11:00

Zoals Depay en Wijnaldum ook altijd maar op het bankje moe(s)ten met al hun blessures?

20 november 2023 om 11:07

Als ze half fit zijn, kun je ze onmogelijk opstellen lijkt mij.
Bijlow goede keeper hoor maar heeft dit tegen zich, dat vaak geblesseerd zijn.

20 november 2023 om 13:25

We hebben toch ook gezien dat het een heel slecht idee is? Bovendien betreft het hier een mening van mitchajax020, niet die van de bondscoach. Hij vindt dat en daar valt ook gewoon wat voor te zeggen.

Wij van WC-eend. Ja, Bijlow is al jaren de kroonprins van de Nederlandse keepersgilde. Alleen de beste zijn betekent ook op de juiste momenten fit zijn, heeft Rintje Ritsma me ooit geleerd. En dat is Bijlow verdomd weinig, helaas.

20 november 2023 om 13:27

Het verschil tussen Bijlow en z'n concurrenten is ook simpelweg niet groot. Bijlow is ook maar "slechts" goed, maar zeker niet geweldig. Dat kunnen we vooralsnog van de rest ook zeggen. Wat voor Bijlow en Verbruggen spreekt, is hun leeftijd. Daar zit dus nog groei in mits ze fit blijven. Dat heb ik bij Flekken toch wel wat minder, die overigens sowieso een hele nerveuze indruk maakt in Oranje.

Verbruggen liet de bal door de benen gaan, echter V Dijk ook. Dat verwacht je als keeper niet. Vreemd dat je daar niemand over gehoord hebt.

20 november 2023 om 10:28

En als je Verbruggen (en in het vervolg alle keepers) af gaat rekenen op de eerste de beste ‘fout’ dan kan je om de wedstrijd voor een nieuwe keeper kiezen.

20 november 2023 om 10:34

Naja, met Van Dijk voor je moet je het onderhand wel een keer verwachten. Die kan veel behalve echt verdedigen haha.

Ja laten we vooral bij elke fout iedere keer de keeper omruilen.

Geef die jongen Verbruggen gewoon een kans en probeer iets op te bouwen. Een beetje vastigheid is belangrijk.

'van Hanegem zou toch voor Bijlow kiezen'.

Joh.

En als die een bal door zijn benen laat gaan? Ook maar weer wisselen dan? Om nog maar te zwijgen over het feit dat die jongen al geblesseerd raakt als hij een wedstrijd op TV kijkt.

Voor de verdediging ook fijn als er duidelijkheid komt omtrent de keeperspositie. En vica versa.
Een keeper kan fouten maken, die hoeft niet elke keer gewisseld te worden wat mij betreft.

Bijlow is nummer 1, maar als je vaak geblesseerd bent dan houdt het ook een keer op. Hopelijk wordt Verbruggen vaste keeper bij Brighton, dan kan je daar op bouwen. Is een jongen met veel potentie, houdt daar maar aan vast.



Volgens mij moet er in Nederland echt een keer goed gekeken worden naar de opleiding van doelmannen. Wij zijn ooit begonnen als land met het hebben van een meevoetballende doelman (jaren 70), maar nu andere landen dat gekopieerd hebben, lijkt het alsof wij dat nog verder willen revolutionairen en andere landen voor willen blijven ofzo. Vroeger hadden we een doelman wie in eerste plaats ook echt doelman was en gebruikt kon worden in het meevoetballen. Denk aan een Van Breukelen of Van Der Sar. Tegenwoordig lijkt het wel dat we doelmannen zien als extra centrale verdediger, wie in de eerste plaats moet kunnen voetballen en het zijn van doelman komt op de 2e plaats. We zijn daarin echt volledig doorgeslagen. Een doelman staat er uiteindelijk om ballen te stoppen en dat lijken wij hier in Nederland, in de opleiding, echt een beetje te zijn vergeten.

We gaan gewoon door met de discussie welke keeper op doel bij Oranje. Straks Bijlow op doel, maakt een fout, moet Flekken er weer in. Al is dat in mijn ogen de slechtste keus van het keepersgilde. Maar goed, die jongen is ook nog eens behoorlijk zenuwachtig, dus dat gaat in zijn eerstvolgende wedstrijd gegarandeerd fout. En we gaan weer wisselen. Noppert is inmiddels via de zijdeur vertrokken. Mijn favoriet na het WK, maar die dacht plotseling een Courtois te zijn. Maar ging vervolgens bij Heerenveen keer op keer in de fout. En moet nu vrezen voor een wissel bij zijn club! Terug bij Oranje. Verbruggen dan maar weer op doel. En het rouleren kan doorgaan;-)))))

Elke keer gaat het over zijn blessuregevoeligheid, maar nooit over hoe snel Bijlow weer een topnivrau aantikt. Imo kiezen we op een eindtoernooi de beste spelers en gaan we niet met een glazen bol voorspellen wie er wel of niet geblesseerd zou kunnen zijn. Met die insteek kan Depay bedanken en had Robben ons nooit naar een finale geloodst in Zuid Afrika. Op een ek of wk geblesseerd raken kan altijd iedereen overkomen

20 november 2023 om 13:24

Inderdaad, de beste moeten spelen, niet degene die nog talent zijn. Bijlow is gewoon de beste doelman die we hebben. En gezien de blunders van Eerst Flekken en afgelopen zaterdag die slappe bal door zijn benen bij Verbruggen laat zien dat zij er niet klaar voor zijn.

20 november 2023 om 13:49

Een hele belangrijke aanvulling Fr_ronnie: de beste, ''die fit is'', moet spelen. Bijlow is voor een keeper echt veel te vaak geblesseerd. Dat is echt apart in mijn optiek. En het vervelende is vooral dat het vaak tijdens interlandperiodes is. Hij komt altijd tot een respectabel aantal wedstrijden voor Feyenoord, dus ik snap dat het voor jullie minder erg is. Maar voor Oranje als je 2 interlandperiodes mist, ben je een half jaar verder. Dan snap ik best dat je als bondscoach daar niet op kan bouwen. In je verdediging wil je toch automatismen, coaching en vertrouwen. Als Bijlow dan 1x in de 3-4 interlandperiodes speelt, dan bouw je dat vertrouwen niet op. Hoe goed je ook bent..

Koeman heeft toch besloten? Waarom elke keer individuele meningen vermelden. Iedereen heeft er recht op, maar er beslist er maar één en dat is nu Koeman.

Bijlow is beter, maar ook ruim 4 jaar ouder. Ik vind dat Bijlow waarschijnlijk door alle blessures minder gegroeid is dan dat je zou verwachten. Het is voor beide keepers te hopen dat ze de aankomende jaren veel gaan spelen waardoor ze echt beter gaan worden.

Ik zou Verbruggen voorlopig laten staan. Als ie altijd fit zou zijn, zou de keuze voor Bijlow niet heel ingewikkeld zijn, maar hij is wel heel vaak geblesseerd. En hij is ook fit niet echt Lev Yashin. Als Verbruggen nou morgen weer een bal door z'n benen laat gaan, wordt het een ander verhaal, maar laat het nou heel even staan.

Vind overigens wel dat Flekken onvoldoende kans heeft gekregen. Die kwam met veel bombarie uit het niets in beeld en mocht 2 keer meedoen ofzo?

20 november 2023 om 13:51

Volgens mij heeft Flekken 6 interlands gespeeld en was het alle keren erg onzeker en een bron van onrust. Dan heb je volgens mij toch wel redelijk de kans gehad. Ik zou gewoon voorlopig Verbruggen de kans blijven geven. Die bal door zijn benen was knullig inderdaad, maar werd ook door Van Dijk van richting veranderd. Beetje half unlucky half zwak gekeept. Uiteindelijk is het geen tegengoal, dat geluk heb je soms nodig.

20 november 2023 om 16:39

Mwah ik vind het toch minstens 90% een blunder hoor. Hij wordt idd licht getoucheerd, maar je mag nooit een bal door je benen laten gaan. Maar goed, laat Verbruggen voor nu lekker staan.

Het probleem is juist dat Bijlow qua niveau de rest niet ontstijgt dus de vergelijking Robben gaat hierin niet op. Hij is niet de duidelijke nummer 1 waar je niet om heen kan vanwege zijn kwaliteiten. Het verschil is verwaarloosbaar. Dus dan ga je kijken naar zaken als beschikbaarheid.

Vind overigens dat we wel weer heel snel een keeper afschrijven vanwege een foutje. Alsof Van der Sar in zijn begin jaren nooit een fout heeft gemaakt. Zelfs in zijn hoogtijdagen maakte hij wel eens een blunder. Laat Verbruggen gewoon een tijdje staan en beoordeel hem over een reeks wedstrijden, pas als die structureel fouten maakt dien je hem te vervangen.

Joh laten we eerlijk zijn onze beste keepers spelen met alle respect bij Feyenoord, Brighton en Hove (2e keeper) en Brentford. Dan heb je gewoon te maken met Europese subtop ofwel B-garnituur. Dan kan het weleens voorkomen dat er fouten gemaakt worden door deze gasten. We kunnen wel blijven zeuren hierover, maar zolang we geen overduidelijke topkeeper in huis hebben heeft het maar weinig zin om dit bij elke fout in kaart te brengen. Kies voor iemand en geef die gast vertrouwen.

Bijlow is gewoon de beste keeper die we hebben in Nederland. Wanneer fit hoort hij ook gewoon te spelen natuurlijk. Of zal Koeman Frenkie de Jong volgende keer ook op de bank zetten na zijn blessure periode en de ontdekking van Wieffer, Veerman, Reijnders en Schouten.

Bijlow is inderdaad de beste keeper, maar het ontloopt elkaar niet zo. Verbruggen is jonger en heeft meer potentie daarnaast blijft Bijlow ook maar moeilijk blessurevrij dus de keuze voor Verbruggen is vrij logisch.

Goh verrassend dat Van Hanegem Bijlow de beste vindt. je verwacht het niet. Ik hoor vaak roepen dat eigenlijk Bijlow de beste is. Maar los van zijn blessuregevoeligheid is hij ook qua intrinsieke kwaliteiten niet aantoonbaar veel beter dan de anderen. We hebben gewoon een hele matige keepersgeneratie.

20 november 2023 om 11:52

Als je nou na dit getypt te hebben het artikel leest zie je dat je vrijwel woord voor woord zegt wat Willem zegt. Dat ie Bijlow ietsje beter vindt, maar dat het allemaal weinig van elkaar verschilt

20 november 2023 om 12:24

Als je nou na dit getypt te hebben mijn reactie leest zie je dat ik zeg los van zijn blessuregevoeligheid. M.a.w. dat is dus wel degelijk een factor en Bijlow moet dus niet ietsje beter zijn maar echt substantieel veel beter zijn dan zijn concurrenten omdat je vantevoren weet dat hij een deel van de wedstrijden gaat missen door zijn blessuregevoeligheid en je dus ook weet dat je nooit echt een vaste keeper hebt.

20 november 2023 om 16:41

Ja, en Willem vindt hem ook niet veel beter dan de rest.

Het schijnt dat Willem hoe objectief hij ook is dit ook voor die mannshaft adviseert. Wellenreuter moet volgens hem ook daar tussen de palen staan .

Lood om oud ijzer we hebben helaas geen absolute topkeeper. Geef mij noppie maar dan liever cult!

Voor mij is Bijlow ook de absolute nummer 1. Presteert altijd wel goed. Komt erg zelfverzekerd over en heeft in mijn ogen veel minder ''slippertjes'' dan een Verbruggen heeft.

Verbruggen is nog jong, maar speelt ook niet alles bij Brighton. Bijlow laat het gewoon zien op een hoog niveau bij Feyenoord en ook in de CL. Enige nadeel: hij moet eens fit blijven op cruciale momenten.

Als Bijlow nu weer een keer geblesseerd raakt, dan denk ik dat het over is voor hem. Hij is nu echt al te vaak op cruciale momenten geblesseerd geweest... Echt bizar voor een keeper eigenlijk.

Flekken is gewoon een goede keeper, maar had in Oranje potjes niet een hele zekere indruk in mijn ogen. Hoort wel absoluut bij de top 3 in Oranje, daarna komt een Olij. Daarna komen pas spelers als Noppert.

Dus de 3 die geselecteerd waren, zou ik wel absoluut alle 3 ook meenemen naar het EK.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren