Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Van Gaal had tijdens het WK de Eredivisie moeten positioneren'

Laatste update:

Het Nederlands elftal was dicht bij het herhalen van het succes van vier jaar geleden, maar sneuvelde in de halve finale na strafschoppen tegen Argentinië. De selectie van Louis van Gaal kan desondanks trots zijn op wat het heeft laten zien en bereikte de laatste vier met een behoorlijk aantal Eredivisie-spelers. Dat had wel wat meer benadrukt mogen worden, vindt Wilco van Schaik.

/

De directeur van FC Utrecht vindt het een gemiste kans dat de KNVB en Louis van Gaal de Eredivisie niet hebben geroemd in het succes van Oranje. "In persconferenties, waar de hele internationale pers zat, hadden wij de Eredivisie moeten positioneren", zei hij bij BNR. "We zijn de world of talents en zo moeten we het ook positioneren. En als ik nu zie dat er zes spelers uit de Eredivisie in de halve finale staan bij een topland als Nederland, dan zijn wij zo ongelofelijk bescheiden over onze 'Mickey Mouse-competitie'."

Volgens Van Schaik zegt het succes zeker iets over de kracht van de Eredivisie en is er bewezen dat de Nederlandse competitie ergens voor staat, namelijk het ontwikkelen van grote talenten. Van Schaik weet dat de Eredivisie het nooit kan winnen van de Premier League of van de Bundesliga en vindt daarom dat de Nederlandse competitie in de markt moet worden gezet als de world of talents.

Wilco van Schaik heeft gelijk

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat deed Van Gaal al door ze te laten spelen op het WK.

11 juli 2014 om 10:45

Inderdaad, je kan wel van alles gaan roepen op een persconferentie maar het gaat er toch om wat er op het veld gebeurt? Als je de halve finale haalt met een team dat voor ongeveer de helft uit spelers van de Eredivisie bestaat dan is dat de beste reclame die je maar kunt bedenken.

11 juli 2014 om 10:48

inderdaad! En daarnaast is het in geheel Europa bekend dat de Eredivisie een prima kweekvijver is voor talenten. Ik denk niet dat van Gaal dat extra hoeft te benadrukken.

11 juli 2014 om 10:57

Ja, ik vind dit (merk ik) heel vervelend.. De kritieken nu achteraf op Oranje en Louis van Gaal (ook bijv. over die penaltyserie)... Derksen had tenminste nog kritiek vooraf (wel erg persoonlijk maar los daarvan)..

En met betrekking tot deze man.. Weet je hoe je de Eredivisie nog beter positioneert?? Door niet uitgeschakeld te worden met je club tegen een stel Luxemburgse amateurs.. Hoe?? Door als directeur ervoor te zorgen dat je niet je halve selectie verkoopt en dan veel te laat je selectie weer op orde hebt...

11 juli 2014 om 11:22

Ja maar zonder robben en van persie waren we waarschijnlijk niet de poulfase doorgekomen

11 juli 2014 om 13:40

Dat is zeker waar, maar iedereen had een taak op elke linie. De jongens van Feyenoord en andere jongens hebben het goed gedaan. Buitengewoon goed. Ik zie het positief in met deze mooie lichting!

12 juli 2014 om 00:22

Nee klopt je kan er beter gewoon 11 opstellen inderdaad..

11 juli 2014 om 11:39

Tuurllijk. Niemand had verwacht dat een veredeld eredivisie team het zo goed zou doen. En daarvoor alle credits naar V. Gaal en het team. Internationaal wordt V Gaal breed uit bewierookt door zijn opvallende manier van keuzes maken. En terecht

Toch een puntje van kritiek (anders zou ik geen Nederlander zijn) als je benadrukt dat veel spelers uit de eredivisie komen....dan zou dat nog meer aanzien geven aan de prestatie van V Gaal EN de eredivisie!! En dat had je in persconferenties nu juist goed kunnen doen.

11 juli 2014 om 12:43

Er zullen interesses ontstaat voor de Vrij, BMi, Depay etc.. En die clubs zullen toch echt wel zien dat ze allemaal nog in de eredivisie spelen. Dus komt het allemaal wel goed.

11 juli 2014 om 12:45

In de VI van deze week stond er een mooie column over. Het kwam er op neer dat de Clubs zich beter moesten profileren, Wilco van Schaik en de anderen hadden zelf wat moeten doen, niet van Gaal.

11 juli 2014 om 12:55

Precies, daar keken meer mensen naar dan er ooit naar de Eredivisie zullen kijken. De Eredivisie heeft weer een beetje van zijn mondiale bekendheid terug. Het zou wel mooi zijn als er nu Europees door een paar teams goed gepresteerd wordt, anders is men dit zo weer vergeten. Maar spelers als Robben, Van Persie, Suarez en Bony die weer in de interesse staat bij Liverpool zorgen alleen maar meer voor de goede naam van de Eredivisie.

Belachelijk!waarom moet hij de eredivisie roemen?doen we het zo goed in Europa?ik dacht het niet!dat de eredivisie spelers zo goed hebben gepresteerd is vooral aan van Gaal zelf te danken!hij heeft ze in korte tijd beter gemaakt en goed laten functioneren.

Waarom zou hij dan de eredivisie goed moeten positioneren???

11 juli 2014 om 11:00

Ja omdat 3/4 van Nederland de Eredivisie zo naar beneden praat dat de spelers / clubs nog zelf gaan geloven ook dat ze verschrikkelijk slecht zijn. En als je dat gaat geloven dan zie je dat ook terug op het veld. Maar goed kijk naar Vlaar en de Vrij die Messi uit de wedstrijd houden...
Zegt genoeg over wat er mogelijk is. Moeten ons gewoon niet zo laten beinvloeden door al die superlatieven omtrent de Engelse competitie en Barcelona, Real Madrid en Bayern. Er is veel meer mogelijk dan je denkt met ons Eredivisie talent alleen je moet er wel in geloven.

Wordt verder ook tijd dat media eens wat meer gaan romantiseren in plaats van afkraken. Dat helpt ook mee.

11 juli 2014 om 11:05

ik weet niet hoor maar zit sinds 1992 op de tribune en bekijk wedstrijden in de Eredivisie. Laten we zeggen dat ik me vanaf 96/97 bewust ben van niveau etc. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het niveau dat er tegenwoordig op de mat gelegd wordt niet van een bijster hoog niveau is. Dat constateer ik door 90min lang mijn ogen open te houden (als dat lukt want geregeld is het niet om aan te zien). Ik snap dat veel mensen laaiend enthousiast zijn over de Eredivisie want aantrekkelijk, onvoorspelbaar, vol op de aanval etc. En niet dat er geen getalenteerde spelers tussen zitten, uiteraard wel, maar de algehele Eredivisie is op voetbaltechnisch niveau niet bijzonder te noemen. Integendeel. En ja, ik zet het natuurlijk af tegen de geijkte competities, maar zou ook niet weten waarom dat niet zou mogen. Ik houd van technisch goed voetbal. En daarom erger ik me aan al die kromme brakke ballen die de hele tijd gespeeld worden.

11 juli 2014 om 12:19

Moet je eens proberen om na een Engelse topclub tegen middenmoter, een Nederlandse topper te kijken. Het verschil in niveau is zo groot dat ik het niet meer kon en alleen nog op zondagavond studio sport kijk.

11 juli 2014 om 12:23

pas maar op, je mag geen kritiek hebben op dit vlak, het is allemaal hosanna wat betreft de Eredivisie. Geweldige spelers, sterke competitie en goed voetbal want Oranje een goed WK met 6 Eredivisiespelers (van hoeveel clubs eigenlijk? 3?). Wat mij betreft vreemd, omdat er 18 clubs zijn in de Eredivisie en bij het merendeel is het niveau dramatisch. Maar dat mag ik niet zeggen want dan ben ik een negatieveling, een zeurkous etc.
Het merendeel van de hosanna-mensen kijken volgens mij alleen maar samenvattingen, dat is het probleem. In 5-10 minuten lijkt een wedstrijd snel interessant, van goed speltechnisch niveau en spectaculair. Deze mensen kan ik eigenlijk niet serieus nemen. Pas als mensen (twee)wekelijks in het stadion of voor de buis wedstrijden van 90min volgen, met aandacht voor de kwaliteit van spel, dan kan ik mensen hun mening serieus nemen.

11 juli 2014 om 12:35

Ik denk dat we in de eredivisie veelste aanvallend spelen, dit is ook goed te doen op nationaal niveau want niemand is gewend versedigend te spelen. Hetzelfde mondt uit dat ajax feyenoord en psv helemaal niet zoveel overwinningen halen en gewoon soms verliezen van een rkc ofzo. Hoop dat we onze competitie aanpassen zodat we stug kunnen zijn met snelle aanvallen.

11 juli 2014 om 12:45

Dat is ook weer waar. Als je de selectie van de top drie vergelijkt met pak m beet 10 jaar terug dan kun je alleen concluderen dat de eredivisie kwalitatief slechter is geworden. Ook na de analyse van de prestaties van de Nederlandse clubs kom je op het zelfde conclusie ben ik bang.

11 juli 2014 om 13:02

Ben ik wel met je eens, ik kijk doorgaans op Zondag een half 1, 3 en 5 wedstrijd van de Eredivisie en alleen als Feyenoord speelt kan ik echt 90 minuten geboeid blijven kijken, maar dat komt dan vaak door de spanning ipv het geweldige voetbal. Als je daarna even naar een willekeurige wedstrijd kijkt in Engeland, Liverpool - Swansea bijvoorbeeld, dan wil je blijven kijken. De sfeer, het spel, de spelers, de hardheid en de soms hoge uitslagen geven de PL wat meer dimensies dan de Eredivisie.

Maar zoals je zelf al zegt, misschien kijken mensen alleen nog maar samenvattingen omdat het een leuker en aantrekkelijker beeld geeft dan 80 van de 90 minuten zwak spel.

11 juli 2014 om 13:41

Het voetbal in Engeland is ook niet van een geweldig niveau. Dat lijkt alleen zo door het hoge tempo, discipline en beleving en het fysieke. Dat zit gewoon in de Engelse cultuur die veel harder is dan de Nederlandse. Onze bescheidenheid, voorzichtigheid en luiheid zie je gewoon terug in het voetbal enkele uitzondering daargelaten. Toch zie je wel meer en meer strijd heb ik het idee in de Eredivisie, maar nog een lange weg te gaan.

12 juli 2014 om 00:27

Kijk nog altijd liever naar de competitie in me eigen land met spelers van eigen bodem dan naar die met olie gefinancierde fake competitie in Engeland.

We moeten altijd wat te zeiken hebben. De gemiddelde scout kan dit rekensommetje zelf wel maken. Meneer Utrecht snapt het gewicht van het podium halve finale WK misschien niet zo goed, maar als je daar staat met een handvol eredivisiespelers interesseert dat de gemiddelde technisch directeur echt wel, die mensen zijn 24/7 met hun vak bezig. Het is niet voor niks dat er alweer spelers uit de eredivisie goed verkocht zijn, zelfs terwijl zij niet op het wk actief waren.

Het is nu vooral aan de Eredivisie teams om zich in Europees verband weer eens op de kaart te zetten en er niet uit te vliegen tegen Petrolul of Tjernomoretsj.

Als je de eredivisie wilt promoten zeker een gemiste kans. Een land in de halve finale met veel eredivisiespelers is toch een prestatie. Als je kijkt naar de basis zit speelt de helft in de eredivisie. Ook Depay als wissel was erg belangrijk. Inderdaad een gemiste kans als je het zo bekijkt.

11 juli 2014 om 10:46

Hou toch op, zoals je zelf aan aangeeft is het een reuzenprestatie, dat ontgaat de wereld echt niet. Alsof de eredivisie benoemen in een persconferentie het grote verschil zou maken.

Het WK leeft zo enorm, overal ter wereld, dat al die feitjes echt wel bekend zijn, bij het publiek maar zeker bij de professionals. Wij hebben ook uitvoerig te horen gekregen hoeveel mexicanen er in de Mexicaanse competitie spelen. Heb jij nou sterk veranderd beeld van de mexicaanse competitie? Ik denk het niet, ik denk dat je vooral denkt: knap dat die mexicanen het zo goed gedaan hebben ondanks dat 3/4 van de spelers in een flutcompetitie speelt.

11 juli 2014 om 10:52

Ben ik het niet mee eens. He klopt dat het een reuze prestatie is, maar het mag zeker benoemd worden. Met name de defensie bestond uit eredivisiespelers, die maar heel weinig hebben weggegeven. Dat is best een prestatie. Het is te proberen om het aanzien iets op te schroeven.

11 juli 2014 om 11:07

Ja, maar de beste speelt in de PL de rechtsback werd vervangen door een rechtsbuiten uit de Turkse competitie. Lijkt mij niet echt reclame.

Eigenlijk heeft alleen de Vrij laten zien een hoger niveau aan te kunnen, en BMI is verkocht, goud toch?
Blind heeft alleen in de wedstrijd tegen Spanje laten zien wat extra's te hebben, voor de rest was het veelal, ik zie de oplossing niet dus doe maar een balletje breed of terug.

11 juli 2014 om 11:47

Zo treurig om je geroepen te voelen uitsluitend zwaktes te benoemen. Dit is het WK, het aller-allerhoogste, daar heeft Nederland de halve finale gehaald met steeds zeker 5 eredivisie spelers. Allemaal onderdeel van het team en dus allemaal hun bijdrage geleverd.

Echt sneu als je dat moet gaan afzwakken door te benadrukken dat die spelers individueel niet steeds de grote uitblinker waren. Ik heb me ook geregeld geergerd aan BMI en Wijnaldum, maar Robben en andere toppers lopen finaal met ze weg dus zullen ze hun waarde voor de groep wel dik verdiend hebben of niet? Gewoon klasse prestatie.

Overigens heeft Blind gedurende de groepsfase meer vooruit gepassed dan zijn teamgenoten, dus tot zover het achterhaalde tikkie terug verhaal. En over 'iets extra's brengen' gesproken, ook tegen australie gaf hij een assist en tegen costa rica is het een godswonder dat van Persie zijn voorzet er niet in kreeg. Tja geen twente spelers geselecteerd, dan is er al gauw wat te mekkeren voor je.

11 juli 2014 om 12:22

Ah gossie nou ben ik wel heel verdrietig dat jij het treurig vindt. Ik leef er namelijk voor om het jou naar de zin te maken,

Het gaat hierover eredivisie spelers, Rowan1989 waarop ik reageer typt dat met name de defensie een goede prestatie hebben geleverd, dat relativeer ik wat.
Maar ja daar betrek ik 1 Ajax speler in, hoe durf ik dat te doen.

Wat een of geen Twente speler er mee te maken heeft snap ik al helemaal niet, ik weet dat Twente internationaal niet zo heel veel voorstelt, pretendeer ook nergens dat die slechte backs of op welke speler van Twente dan ook maar een schijn van kans op een interland zouden hebben.
Kan zelf heel goed zien dat Koppers en Schilder een parodie op linksbacks zijn en dat Blind echt veel beter is.
Maar dat maakt de prestatie van Blind niet beter hoor, geweldig dat hij een bal ook wel eens 2 meter naar voren passt wees er blij mee.

Daar heeft hij wel een punt. Iets om trots op te zijn!

11 juli 2014 om 12:37

Klopt denk zelf dat we gewoon goede spelers hebben alleen moeten we wat beter verdedigen en zodoende ons voorbereiden op Europa

11 juli 2014 om 12:47

En ik bedoel niet dat se verdedigers niet kunnen verdedigen. Maar de speelstijl te aanvallend is.

Kijk ajax in Europa zodra een team maar een beetje inzakt gaat het mis. Daarom doen ze het goed tegen grote Engelse clubs, die willen niet inzakken en zodoende komt ajax eruit.

Feyenoord ook, kuban had maar 40% balbezit de rest was voor Feyenoord. Het is gewoon triest dat we in Nederland er nu pas achter komen dat we gewoon goed achterin zijn en voorin doen we het traditioneel goed.

Als we dit kunnen omzetten naar europees succes kunnen we onze jonge spelers langer houden meer salaris bieden en de hoofdprijs vragen voor onze eigen jeugd.

Van Gaal is bezig met het 11-tal, niet met de belangen van de Eredivisie....
De buitenlandse landen weten de spelers echt wel te vinden als ze interesse hebben.

11 juli 2014 om 11:20

Hij hoeft ook niet bezig te zijn met de belangen van de eredivisie, klopt. Maar dezelfde van gaal roept ook steeds romantisch over een of andere Nederlandse School, toch? Dat is dezelfde vorm van reklame maken, romantiseren. Maar daar zitten ze in het buitenland ook niet op te wachten. Het gaat verder ook niet over de interesse van buitenlandse clubs.

Knvb en Louis zijn een perfect uithangbord geweest voor het Nederlandse voetbal dit WK. Een kleine promotie van de eredivisie zou toch best leuk zijn geweest? Als was het maar om jonge talenten van buitenaf er voor te enthousiasmeren?

11 juli 2014 om 11:56

voor het salaris dat hij van de knvb ontvangt mag hij wel wat breder het nederlands voetbal vertegenwoordigen. Daar wordt hij namelijk van betaald.

Zegt de directeur van een club die zich laat uitschakelen door Luxemburgse amateurs. Als iemand zijn mond moet houden over het positioneren van de Eredivisie dan is het deze meneer !!! Typisch weer Nederlands, met het vingertje wijzen naar wat anderen hadden moeten doen. Je moet als directeur van Utrecht toch wel een kilometer bord voor je kop hebben om dit te durven roepen.

11 juli 2014 om 11:08

Of je laten uitschakelen door Krasnodar, of totaal kansloos zijn tegen Salzburg of je laten wegspelen door Loedogorets (of zo)........ En zo kan ik nog 100 tegenstanders opnoemen over de jaren.

11 juli 2014 om 11:15

Zit nogal een verschil in de tegenstanders natuurlijk. Amateurs uit Luxemburg of een landskampioen. Snap je zelf hopelijk ook wel.

11 juli 2014 om 11:53

Nou, ieder op zijn niveau uiteraard, maar het was meer bedoeld om aan te tonen dat het allemaal k*t clubs zijn geweest de laatste jaren.

11 juli 2014 om 11:56

Als de spits van Salzburg bij die Luxemburgers had gespeeld lag Utrecht er met 20-0 uit...

11 juli 2014 om 13:30

Dank voor deze nuttige bijdrage!

wat een onzin! Alsof iedereen dacht dat alle spelers van Oranje in grote competities spelen en niemand wist dat Cilessen, Janmaat, de Vrij, Bmi, Kongolo, Blind, Clasie, Wijnaldum, Depay en Veltman van de Eredivisie komen. Ik neem aan dat de wereldpress niet dom is... die weten heus wel dat deze spelers niet bij Manunited, RM, Barca of Bayernm spelen. Altijd maar weer zeiken en als er niets te zeiken valt dan verzint zo een gek wel weer wat. De Eredivisie is gepromoot door deze spelers op te stellen en men hoeft echt niet dit zo steeds aan te wijzen tijdens de conferenties.

Met deze prestaties promoten die jongens dat vanzelf toch? De Vrij, Janmaat, Bmi, Blind, Depay en zelfs Clasie nog even... allemaal hebben ze hele goede dingen laten zien in dit toernooi. Dat is de beste promotie die er is.

11 juli 2014 om 10:57

vergeet cilissen niet te noemen in dat rijtje!

11 juli 2014 om 11:06

Ohja, die zou ik bijna vergeten Maar inderdaad, die heeft het ook gewoon heel goed gedaan.

haha, die competitie waar de meeste spelers niet eens een bal over 5 meter strak in de voeten kunnen spelen de World of Talents? Waar de grootste prutser nog 15 goals per seizoen kan maken? Net alsof er niet minstens zoveel goede talenten zijn in Frankrijk, Spanje of Duitsland. Het succes van Oranje heeft automatisch wel een positieve weerslag op onze competitie, en dan met name op de jeugdopleidingen van Ajax en Feyenoord, maar dit soort uitspraken zouden overdreven zijn geweest. World of Talents... Wilco van Schaik heeft zeker nog wat "talenten" in de aanbieding?

11 juli 2014 om 11:02

Je kunt er lacherig over doen. Op het WK waren toch 61 oud-eredivisiespelers aanwezig. Dat is toch best veel voor een "competitie waar de meeste spelers niet eens een bal over 5 meter strak in de voeten kunnen spelen." Waarschijnlijk leren ze dat dus hier, of hoe wou je dit anders verklaren?

11 juli 2014 om 11:10

Het merendeel van de spelers is niet van een bijzonder niveau. Dat wil niet zeggen dat er geen talenten zijn die doorbreken en zich ontwikkelen. De Eredivisie als competitie omvat alleen iets meer dan de top 3/4/5 clubs, dat lijken mensen te vergeten. Want ook Beauguel, Barto, van der Struik, Demouge, Supusepa en Higdon is Eredivisie.

11 juli 2014 om 11:29

@abe84

Het is maar wat je wil zien denk ik. Niet van een bijzonder niveau? Mwoa. Op het bescheiden podium van een WK vind ik toch dat er heel wat oud-eredivisiespelers scorend en bepalend zijn geweest voor hun land in Brazilië. Musa bij Nigeria, Bony voor Ivoorkust, Samaras voor Griekenland, Suarez voor Uruguay (ja, ik weet het), Ruiz voor Costa Rica, Romero van Argentinië (helaas), Ghoochannejhad voor Iran, Mertens, Vertonghen en Alderweireld voor de Belgen.

Ook bankzitter Maxwell van Brazilië en Lodeiro van Uruguay zijn bepaald geen koekebakkers trouwens. En ik vergeet er vast nog wel wat.

Geen enkele reden om de eredivisie groter te maken dan nodig, maar kleiner maken hoeft ook niet. Talent is er altijd geweest en zal er voorlopig nog wel blijven. Dit toernooi was wat dat betreft in elk geval helemaal niet onaardig.

11 juli 2014 om 11:41

Overigens vind ik dit betoog over een gemiste kans om de eredivisie te promoten echt grote onzin. Alle scouts, zaakwaarnemers, technisch directeuren en coaches met enig niveau weten precies in welke competitie en bij welke clubs de spelers spelen. Ook voetballiefhebbers en wedkantoren wereldwijd waren hier al voor het toernooi van op de hoogte, getuige de lage verwachtingen en quoteringen vooraf.

Dat lijkt me dus niet het probleem, exposure van de eredivisie.

11 juli 2014 om 11:03

hij hoopt dat als alle buitenlandse talenten zijn onder gebracht bij de top van de eredivisie, dat er misschien nog een talentje voor Utrecht overblijft en dat ze dus nie tde portemonnee hoeven te trekken voor nieuwe spelers.

En dan nog. Een beetje scout snapt toch al dat Nederland een land is waar talent vandaan komt en houdt dus de ED in de gaten.

Daarnaast.
De wereld kende Vrij, Blind en Indi misschien nog niet, maar na dit WK kennen ze ze dus wel ... Echter ... waarschijnlijk spelen ze allemaal in het buitenland volgend jaar, dus daar sta je dan met je eredivisie.

Tuurlijk mag je trots zijn, maar het uitroepen vind ik zo onnodig.

11 juli 2014 om 11:55

het gaat er niet om dat spelers uit de eredivisie in de picture komen bij clubs uit het buitenland, in tegendeel, het gaat er om dat talentvolle buitenlandse spelers de eredivisie weer als goede optie gaan zien, zoals vroeger romario en ronaldo.

11 juli 2014 om 12:03

Dat heeft eerder met salarissen te maken dan met niveau denk ik.

Van Gaal zijn doelstelling was een halve finale en hij moet zich richten op het voetbal. Laat de Knvb maar lekker de Eredivisie promoten, maar gebruik daar niet je trainer voor die alleen maar met het resultaat bezig moet zijn.

Ja , daarnaast had hij natuurlijk ook aandacht moeten vragen voor de armoede in Afrikaanse landen, de oorlog in Israel en de milieuvervuiling in de westerse landen.

Van Gaal is bondscoach en heeft als taak om het elftal zo ver mogelijk in het toernooi te brengen. En dat is hem gelukt!

de verdediging lijkt aardig, maar je speelt gewoon met zijn vijven achterin.. dat maakt het ook een stuk makkelijker, bovendien hebben ze echt boven hun niveau geleefd en hebben we wat geluk gehad met de tegenstander in de kwart finale! desalniettemin een mooi toernooi geweest!

11 juli 2014 om 11:17

er waren meer landen die 5 man achter hielden, maar er in de eerste ronde al uit lagen. Het gaat er ook om of je er succes mee kan halen. En geluk moet je wel hebben, maar kloppen van Spanje, Chilie en Mexico doe je nu wel erg gemakkelijk af.

11 juli 2014 om 13:39

Die landen hadden vooral geen Robben

11 juli 2014 om 13:54

die hadden geen robben en hadden het ondanks 5 man misschien toch niet goed voor elkaar

als ik dit commentaar nou niet als kritiek beschouw, dan zit er wel een kern van waarheid in. We lopen in Nederland steeds te koop over een Nederlandse School en over ons aanvallend voetbal. Dat kunnen we niet vaak genoeg noemen, ook van Gaal niet. Maar precies op het WK waarin we die principes een keer buiten de deur houden, was het gewoon een leuk podium geweest om onze eredivisie als "talenten vijver" ook eens aandacht te geven. We noemen het steevast een mickey mouse competitie en snorremans van VI laat geen moment onbenut om er kwaad over te spreken, maar nu hadden we dat eens kunnen omdraaien.

En ik zie dat niet als verwijt, of denigrerend richting Louis, want die heeft het perfect gedaan. Maar wel een kansje dat we hebben laten liggen ja.

Beetje gezeur dit, hoor. Door met een achterhoede en middenveld te spelen, grotendeels bestaand uit ED spelers én de halve finale te halen is er sowieso een uitstekend visitekaartje achtergelaten.

Zowel goede scouts als journalisten zien dat heus wel.

Hoe kun je de eredivisie nu beter positioneren dan door veel spelers uit de eredivisie te laten spelen?? Wat een zwetsverhaal van van Schaik.

Van Gaal kan toch in de interviews niet de hele tijd over de eredivisie beginnen, terwijl het om het land gaat?

en om vervolgens weer leeg gekocht te worden..

Het is hier al door velen gezegd, maar mij moet moet het ook nog even van het hart: wát een kul. Betere reclame voor de Eredivisie dan het structureel selecteren en opstellen van Eredivisiespelers kan Van Gaal natuurlijk niet maken. Bovendien: als je het gaat benoemen, ga je juist benaderukkend dat het eigenlijk heel bijzonder is en helemaal niet vanzelfsprekend, en daarmee maak je de Eredivisie júíst weer klein.

Dan mogen we de Costa Ricaanse competitie natuurlijk ook niet vergeten, die hebben 1 tegendoelpunt geïncasseerd tegen Uruguay, Italië, Engeland, Griekenland en Nederland. Ook niet slecht.

11 juli 2014 om 15:07

2 toch? 1 tegen Uruguay en 1 tegen Griekenland.

Ik vraag me af waar de eredivisie spelers waren geraakt zonder hun 3 sterren die in het buitenland spelen. Ze hebben de boel goed dicht kunnen houden en snel het balletje aan Robben mogen geven. Je mag het eredivisie gegeven nu ook niet gaan overschatten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren