Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Dijk: ‘Nu pas heeft iedereen het erover en praat iedereen elkaar na’

Laatste update:

Virgil van Dijk kijkt op van de plotselinge complimenten voor Mohamed Salah. Na zijn optreden in in de uitwedstrijd tegen Watford (0-5 zege) van zaterdag wordt de aanvaller van Liverpool genoemd als potentiële Ballon d'Or-winnaar, maar volgens Van Dijk bewijst Salah zijn kwaliteiten al jarenlang. Tijdens de persconferentie voorafgaand aan de Champions League-wedstrijd tegen Atlético Madrid van dinsdag geeft Van Dijk aan dat Salah de afgelopen jaren al heeft bewezen tot de wereldtop te behoren.

Salah schitterde tegen Watford met een fraai doelpunt nadat hij meerdere verdedigers zijn hielen liet zien. "Hij is goed op bezig op het moment", beaamt de Nederlandse verdediger. Dit seizoen was Salah in tien officiële wedstrijden namens Liverpool goed voor tien doelpunten en vier assists. "Hij is een ongelooflijk goede voetballer. Dat heeft hij de laatste seizoenen voortdurend bewezen. We zijn heel, heel gelukkig met de vorm waarin hij verkeert." Van Dijk neemt de lofzang van de buitenwereld met een korrel zout. "Hij hoort zeker bij de besten ter wereld, al heeft iedereen daar zijn mening over. Als spelers weten we dat je de ene week 's werelds beste speler bent en dat je er de volgende week niets van kunt."

"We hebben gewoon waardering voor zijn prestaties. We kennen zijn kwaliteiten en we weten hoe moeilijk hij het kan maken voor tegenstanders", geeft de aanvoerder van Oranje aan. "Hij laat het al langere tijd zien, maar nu pas heeft iedereen het erover en praat iedereen elkaar na. De cijfers spreken voor zich. Hij is een fantastische speler. Maar we hebben ook een heel goed team." Niet alle spelers van Liverpool krijgen de waardering die ze verdienen, denkt Van Dijk. "Tegen Watford maakte Sadio Mané bijvoorbeeld zijn honderdste Premier League-doelpunt. Ik vind dat het daar wat meer over moet gaan. Dat is ook niet normaal. Bobby (Roberto Firmino, red.) maakte een hattrick, terwijl een moeilijke tijd achter de rug heeft (door blessureleed)."

"We hebben een fantastische spelersgroep, met spelers die alles voor elkaar over hebben. Iedereen kent zijn taken. Voor Mo is het maken van doelpunten een belangrijke", concludeert Van Dijk op de persconferentie. Trainer Jürgen Klopp betwijfelt of Salah de prijs voor beste speler ter wereld gaat winnen. "Gaat het erom dat je de Champions League-finale haalt, gaat het erom dat je de meeste doelpunten maakt? Dan kan het lastig worden. Maar als het gaat om de prestaties over de afgelopen twee jaar, heeft hij een kans in mijn optiek. Maar ik ben niet betrokken bij de uitreiking." France Football een shortlist van dertig spelers heeft samengesteld, bepaalt een selectie van journalisten - één uit ieder FIFA-voetballand - samen met de bondscoaches en aanvoerders van nationale ploegen de winnaar.

Aan de journalisten, spelers en bondscoaches wordt gevraagd om een top vijf te kiezen uit de dertig namen van de shortlist, op basis van iemands individuele en collectieve prestaties in het afgelopen jaar, kwaliteit van de speler en met inachtname van de carrière van de speler. De nummer één van een panellid ontvangt zes punten, de nummer twee vijf punten, enzovoorts. Uiteindelijk volgt een algehele ranglijst. "Intern heeft Salah altijd de erkenning gekregen. Of hij die van de buitenwereld ook kreeg, weet ik niet. Het is een beetje apart om te zien dat mensen na twee doelpunten opeens denken dat hij de beste speler ter wereld is. Hij presteert al jaren op topniveau. Het belangrijkste voor mij is dat hij het blijft doen. Je mag alle positieve dingen opschrijven over hem die je kunt bedenken, want hij verdient het, maar laten we ons nu voorbereiden op de wedstrijd tegen Atlético."

Klopp gaat desondanks ook in op de terugkeer van Van Dijk in de ploeg. Hoe belangrijk is zijn rentree voor Liverpool om het spel te kunnen spelen dat Klopp voor ogen heeft? "Ik heb al onze spelers nodig om ons spel te kunnen spelen. We wisten nog niet precies hoe we wilden spelen voordat alle spelers bij elkaar kwamen", legt hij uit. "We hadden vooral een algemeen idee. Hoe beter de spelers worden, hoe beter je kunt gaan voetballen. Ik snap dat je vraagt naar Virgil, want hij is een exceptionele speler - mijn God, hij is voor mij de beste centrumverdediger ter wereld - maar het komt niet alleen door de afwezigheid van Virgil dat we de vorig seizoen niet hebben kunnen spelen zoals we wilden. We misten ook Joe Gomez en Joël Matip. We hadden jonge centrumverdedigers die het goed hebben gedaan en we werden derde in de competitie. Soms speelden we zoals we wilden spelen, maar je spel is natuurlijk enorm afhankelijk van de spelers die op het veld staan. Virgil zou iedere ploeg ter wereld helpen. Godzijdank is hij weer terug."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
18 oktober 2021 om 17:13

De tijd van Ronaldo was al voorbij sinds hij wegging bij Real Madrid in 2018. Was toen al niet meer de onbetwiste nr.2 na Messi. In drie jaar 1x topscorer Italië, seizoen daarvoor in leven gehouden door absurd veel penalty's, maar voor de rest simpelweg geen buitenaardse cijfers meer. Sinds 18/19--tot nu, niet eens meer top 5 CL topscorers. Met alle respect voor z'n staat van dienst bij Madrid/United.

18 oktober 2021 om 17:20

Ja klopt. Ik snap je punt hoor. Was niet persoonlijk maar de afgelopen paar jaar deden de bloed irritante Ronaldo fans én media doodleuk nog alsof Ronaldo top 3 aanvaller was, discussie over Messi vs Ronaldo ondanks dat Messi hem mijlenver achterliet etc. Vandaar dat ik effe aanstipte dat sinds 18/19 Ronaldo al niet meer onbetwist was, ongeacht z'n indrukwekkende cijfers bij RM.

18 oktober 2021 om 17:29

Klopt. Het is nu een breder speelveld. Maar Kante is natuurlijk hilarisch aangezien hij op een paar MOTM wedstrijden, vrij letterlijk het grotendeel van 2021 geblesseerd was of niet speelde, onzichtbaar op EK. Heeft dit seizoen geen minuut gespeeld en ook begin 2021 tijd niet gespeeld. Kante is puur door de mediahype omtrent zijn bescheiden en sympathieke persoon, ging viral op sociale media, zijn fans riepen massaal Ballon D'or, en media ging er mee aan de haal. Topspeler hoor, maar individueel gezien echt geen top 5 in 2021. Persoonlijk zou ik Benzema kiezen, simpelweg omdat hij eigenhandig een team draagt, vol middelmaat, belabberde aanvoer en zo ongelooflijk compleet is en misschien wel de beste voetballer ter wereld op dit moment. Technisch subliem. Superieure balcontrole/aanname. Top 5 in alfabetische volgorde: Benzema, Haaland, Lewa, Messi, Salah. (Heeft natuurlijk minder goals als een Lewa maar speelt dan ook in de PL, veel moeilijker als de BL)

18 oktober 2021 om 17:31

Je weet niet waar je over praat gozer,61 goals en assists,heeft bijna elke statistiek gedomineerd in de copa en heeft hem bovendien gewonnen.Dan kom je aan met een Benzema die het leuk doet en derde is geëindigd in de topscorer lijst van la Liga(misch niet eens in de top 10 topscorer in het voetbal van vorig seizoen?)achter Moreno en Messi die op 1 staat.Werkelijk waar heeft z’n draai nog niet gevonden in een handvol wed en mensen schrijven hem al af en vergeten effe het vorige seizoen…

18 oktober 2021 om 17:36

Ah, ziehier iemand die schuimbekkend begint over seizoen 20/21, wat dus ook goals uit....2020 betreft, is uiteraard volstrekt irrelevant voor Ballon D'or....2021. Hier Sherlock: goals+assists in 2021 voor club: Benzema 38, Messi 34, Moreno 34 (met een shitload aan penalty's). Die Copa is zelfs nog makkelijker dan Nations League laat staan EK, scoren tegen Bolivia etc. Alleen Brazilië is wereldklasse en juist daar was Messi matig. Dus nee, het feit dat je zelfs Moreno boven Benzema wou plaatsen is echt te absurd voor woorden. Nog nooit gezien deze 🤭 (BTW: Moreno z'n 23 Liga goals in 20/21 bestonden voor letterlijk de helft uit kadootjes vanaf elf meter en alsnog was Benzema betrokken bij meer goals (31 vs 30)

18 oktober 2021 om 17:49

@Ajax34x wat is dan het verschil tussen topscorer van de Serie A of topscorer van LaLiga worden? Wanneer is de laatste keer geweest dat Messi een CL heeft gewonnen? Dat je Messi beter vind dat kan, maar doen alsof hij Ronaldo de afgelopen jareb ver achter zich heeft gelaten dat vind ik echt niet op de feiteb gebaseerd

18 oktober 2021 om 17:52

"maar doen alsof hij Ronaldo de afgelopen jareb ver achter zich heeft gelaten dat vind ik echt niet op de feiteb gebaseerd" @Japiekrekel. Zoek even het aantal goals+assists op sinds 18/19 en kom dan maar weer terug. It's not even close. Messi laat Ronaldo mijlenver achter zich. Als je dan toch bezig bent, ook gelijk aantal gecreëerde kansen, dribbels, gescoorde vrij trappen, goals buiten de 16, keypasses etc. Dan wordt het ronduit gênant om eerlijk te zijn. We vergelijken de individuele kwaliteiten/cijfers van Messi vs CR7, dus CL winst is volstrekt irrelevant in deze. Nogmaals, sinds 18/19 laat Messi Ronaldo mijlenver achter zich. Edit: sinds 18/19 heeft Messi: 183 goals+assists, Ronaldo: 128 goals+assists (met twee keer zoveel penalty's bovendien), ehhh "maar doen alsof hij Ronaldo de afgelopen jareb ver achter zich heeft gelaten dat vind ik echt niet op de feiteb gebaseerd". Benieuwd naar je reactie hierop Japie! 😃

18 oktober 2021 om 18:03

Ronaldo heeft er bij Juventus 81 ingeschoten in 98 wedstrijden. Als Messi een hoger doelpuntengemiddelde heeft heb je idd gelijk

18 oktober 2021 om 18:03

@Ajax34x Het heeft geen zin om er zo op in te gaan. We hebben het over individuele klasse en dan gaat het inderdaad om de cijfers die jij benoemd. Het probleem is dat mensen team prijzen gaan koppelen aan individuele prijzen. Het klopt van geen kanten. Een Japie moet ook stoppen met wijzen naar team prijzen wanneer we het over het verschil tussen individuen hebben. Puur kijkend naar de beste speler dan kijk je toch naar cijfers en statistieken van een individu en niet naar team prestaties lijkt mij.

18 oktober 2021 om 18:07

@japie Hij heeft ook een hoger gemiddelde mbt goals, assists, vrije trappen, key passes, dribbel percentage etc. Hierop moet je een individu toch beoordelen en niet op team prijzen lijkt mij. Kijkend naar prijzen zie je ook daar een duidelijk verschil in. Dan gaat hey excuus gebruikt worden dat de CL voor 20 prijzen telt terwijl dat de enige belangrijke prijs is waar hij Messi in overstijgt.

18 oktober 2021 om 19:44

Jullie vergeten wel even dat Ronaldo in een uitermate zwak Juve speelde. Bovendien scoor je als aanvaller vaak toch wat makkelijker in de La Liga dan de Serie A als spits zijnde.

18 oktober 2021 om 20:57

Nee, Messi Benzema en Haaland spelen niet in zwakke teams wou je zeggen. Dat "uitermate zwakke Juve" won zonder Ronaldo de Serie A met 2 vingers in de neus. Heb je cijfers en feiten van je claim dat spitsen in Serie A "moeilijker scoren dan in La Liga"? Een linkje naar de bron graag. Tevens....een spits uit serie A genaamd Immobile won vrij letterlijk de gouden schoen voor meeste goals in geheel Europa. En zo kan ik nog wel een paar voorbeelden noemen.

18 oktober 2021 om 22:30

Je bedoelt een Juve met Vidal, Pirlo, Pogba en Marchisio op het middenveld? Het Juve sinds de komst van Ronaldo was echt niet bijzonder meer. Spitsen of aanvallers als R9, Vieri, Rivaldo, Kluivert, Eto’o, Sanchez, Zamorano, Forlan, Robinho etc scoorden niet voor niks qua doelpunten ratio veel makkelijker in Spanje dan Italie. En uiteraard Cristiano zelf niet te vergeten.

18 oktober 2021 om 23:41

In 2017 speelde Pogba en Vidal nu niet meer bij Juve en toch werden ze makkelijk kampioen. Het is natuurlijk weer iedereen z'n schuld behalve die van Ronaldo. Zet Ronaldo voor de grap bij het Messi van Barca sinds 2018 of Benzema's hoopje Madrid sinds 2018. Zou vrij dramatisch worden voor hem.

19 oktober 2021 om 09:20

Ronaldo werd de eerste 2 jaar toch ook gewoon kampioen? Sorry hoor maar net als Barca heeft Juve te lang geteerd op de oude garde en veel miskopen begaan. Fijn dat je ook op mijn ander punt reageert.

18 oktober 2021 om 17:17

Hangt af van je definitie van ‘voorbij’. Nog steeds zijn er genoeg mensen die messi de beste speler van de wereld vinden. Pas als ze beiden niet meer top 5 zijn, zou ik het ‘voorbij’ noemen

Zelden een foto gezien die zo perfect bij het artikel past😂

18 oktober 2021 om 23:14

Zelden zo'n zeurpiet gezien 😅

Buiten het feit dat het een schitterende goal was en dat Salah in bloedvorm is, werd er ook wel verdedigd door Watford alsof ze nog in de Championship speelde. En waarschijnlijk doe ik daar de Championship nog mee te kort. Wat sommige bij hun aan het doen waren, is mij een raadsel. Masina en Rose bijvoorbeeld...

Verder is Salah één van de allerbeste op dit moment. Zeker qua vorm. Samen met Benzema en Lewandowski voor mij.

Alleen blijven C. Ronaldo, Neymar maar vooral Messi de betere voetballers in mijn ogen. Idem voor Kevin de Bruyne overigens, alleen is dat niet geheel vergelijkbaar qua positie en dergelijke.

18 oktober 2021 om 17:44

Ronaldo een betere voetballer? Serieus? Die stond juist z'n gehele carrière bekend als goede afmaker maar matige voetballer. Messi kan ik begrijpen, maar de vrij beperkte balletjes wachtende Ronaldo die beter kan voetballen als Benzema (of Salah) is toch echt niet helemaal waar. Ronaldo is bijna elke wedstrijd onzichtbaar, zie reacties op Live meepraten, eigenlijk al sinds 2018, en zelfs bij RM was mee voetballen niet z'n sterkste kant. Ik heb echt niks tegen Ronaldo gezien al m'n reacties, maar sinds 2018 allesbehalve buitenaards laten we maar zeggen

18 oktober 2021 om 18:17

Ronaldo stond zijn hele carrière bekend als matige voetballer? Jij kijkt pas voetbal sinds 2017 ofzo neem ik aan?

18 oktober 2021 om 18:22

Het verschil tussen in voetballend opzicht matig of een matige voetballer in z'n geheel ontgaat je blijkbaar volledig?

18 oktober 2021 om 17:54

Voetballend kan je Ronaldo toch niet vergelijken met Neymar, Kevin en vooral Messi. Die 3 hebben denk ik 2 of 3 keer meer voetbal intelligentie dan Ronaldo heeft.

18 oktober 2021 om 18:06

Benzema doet in voetballend opzicht echt niks onder voor de extreem gehypte Neymar trouwens, ook niet voor Kevin. Messi in vorm is natuurlijk de beste aanvaller aller tijden. Maar Benzema staat JUIST bekend om z'n voetballende en technische kwaliteiten, die moet minstens in het rijtje KDB Neymar etc.

18 oktober 2021 om 18:16

Ronaldo zijn positionering heeft niks met intelligentie te maken?

20 oktober 2021 om 13:46

Jullie herinneren alleen maar de Ronaldo van Real Madrid en Juventus? Die alleen maar effectiviteit toonde en de doelpunten aaneenreeg?

Ronaldo heeft daarvoor een x aantal jaar bij Man Utd gespeeld. Ik zou zeggen: zoek eens wat beelden terug en praat daarna nog maar een keer.

Heb Ronaldo voldoende dingen met een bal zien doen in zijn United tijd, waar Salah van kan dromen.

Knap hoor, tegen het machtige Wattford. Laat het nu maar eens zien deze week tegen Anti-voetbal Madrid. Kijken of die ook zoveel ruimte en tijd krijgt om beslissend te zijn. We weten hoe het de vorige keer ging in de knock-out fase.

18 oktober 2021 om 18:32

Heb je Liverpool - City gekeken? Of iedere andere Liverpool wedstrijd dit seizoen? Best een beetje genant om te doen alsof hij tegen Watford een keertje een mooie goal maakt en dat daar alle hype op gebaseerd is.

Salah zat de afgelopen 4 jaar altijd bij de top 5 vleugelaanvallers en is dit seizoen de beste ter wereld. Dit komt echt niet uit de lucht vallen, zoals VVD al zegt.

18 oktober 2021 om 18:33

En die tegen City? Was dat ook niet knap? Tegen een vd beste ploegen ter wereld had hij precies zo'n goal. Het gaat erom dat hij het al tijden laat zien.

18 oktober 2021 om 18:34

2 weken geleden nog tegen City? Arguably de beste club op aarde? 5 spelers als amateurs weggezet en Laporte en Dias op hun bips frontrow seats gegeven? En we praten over sinds 2017 en niet alleen deze wedstrijd? Je weet wie de 3e topscorer in de CL is sinds 2017? Het antwoord zal je verbazen...

18 oktober 2021 om 21:10




Je weet wie al-time topscorer is in de CL. Juist ja, die matige speler. City de beste club, waar zijn de CL bekers dan?
Je hebt het steeds maar over 2017, is dat misschien het jaar dat je voetbal bent gaan kijken?


18 oktober 2021 om 22:19

Ah, de hierboven genoemde bloed irritante Ronaldo fans. Het ging overduidelijk over dat Ronaldo niet meer top.5 aanvaller was sinds 2018. Dus die hele all time topscorer is natuurlijk volstrekt irrelevant in een discussie over iemand z'n cijfers sinds 2018.

18 oktober 2021 om 18:42

Haahhaa, ja CL en PL winnaar + topscorer moet zich nog ff bewijzen tegen Atletico.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren