Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van der Vaart denkt aan Oranje: ‘Een Europese club zou gunstiger zijn’

Laatste update:

Hamburger SV-directeur Dietmar Beiersdorfer deelde afgelopen weekend mee, dat Rafael van der Vaart niet meegaat naar het nieuwe seizoen. Zijn driejarige contract in de Imtech Arena loopt bijna ten einde en wordt niet verlengd. Wel is Van der Vaart in de toekomst weer van harte welkom, in een andere rol. De Nederlandse middenvelder, inmiddels 32 jaar oud, kijkt nu naar wat interessant zou zijn voor de komende jaren.

/

Het is al langer bekend dat Sporting Kansas City uit de Verenigde Staten het ziet zitten in Van der Vaart. Die club zou hem een miljoenensalaris willen betalen, om naar the States te komen. Voor zover Van der Vaart nog niet financieel onafhankelijk is, kan hij zich in de Major League Soccer helemaal ‘binnen’ spelen. Er zijn echter meerdere factoren die bepalen, voor welke club Van der Vaart na dit seizoen wil uitkomen.

“Wat mijn nieuwe club betreft, de interesse van Kansas City is concreet dus dat is iets om over na te denken. Maar alle opties die voorbijkomen zal ik in overweging nemen. Met het oog op Oranje zou een Europese club natuurlijk gunstiger zijn. Maar mijn keuze hangt straks af van het juiste gevoel. Het buikgevoel zal beslissen”, legt Van der Vaart uit in een interview met Voetbal International. Hij weet ook dat een deel van de Ajax-fans hem graag ziet terugkeren in Amsterdam.

Vorig jaar gaf trainer Frank de Boer al aan dat hij Van der Vaart als een interessante optie ziet. Hij zou hem best erbij willen hebben en in willen zetten als valse spits. De middenvelder zelf bevestigt dat er vorig jaar een keer contact geweest is met Ajax. “Toen was Frank ook heel duidelijk voor welke positie hij mij zag. Maar voor nu is een terugkeer naar Amsterdam niet aan de orde”, maakt Van der Vaart duidelijk in het weekblad.

Denk jij dat Rafael van der Vaart bij een club in Europa voetbalt, volgend seizoen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tja, als je ziet hoeveel moeite hij al heeft om bij HSV een uurtje vol te maken vraag ik me af bij welke Europese club hij tot bloei zou komen. Het moet dan bijna wel in een zwakke competitie als de Eredivisie zijn.
Wat mij betreft is Oranje wel voorbij voor hem, het is tijd voor een nieuwe generatie, maar een speler kan altijd verrassen. Het heilige vuur lijkt er echter wel een beetje uit, en dat is ook niet gek als je vanaf je 16e al in de schijnwerpers staat en altijd moet presteren.

1 april 2015 om 11:15

Hij gaat dus, met Oranje in het achterhoofd, liever voor een Europese club, maar Ajax is geen optie. Hij gaat dus liever naar Kansas cashen met weinig kans op Oranje dan dat hij naar zijn grote jeugdliefde Ajax terugkeert om zichzelf weer in de kijker te spelen.

Nou, dan weten de supporters van Ajax ook weer hoe hun held over zijn grote liefde denkt.

1 april 2015 om 11:19

Het is soms wel bizar hoe spelers denken over een terugkeer naar Nederland. Zo negatief. je zou toch verwachten dat zo'n jongen van de club het een eer zou vinden om af te sluiten bij Ajax en de jonge jongens uit de opleiding wat bij te brengen. Maar nee, meneer vind zichzelf nog te goed terwijl hij maar een uurtje vol kan spelen en dan kapot is.
Als hij zich ergens nog in de kijker zou kunnen spelen voor Oranje is het bij Ajax maar dat snapt VDV overduidelijk niet.

1 april 2015 om 11:27

@hoppa!
Enig idee wat dat kost, die huidige vrouw van 'm? Of anders wel de alimentatie voor zijn ex? Op dat tempo staat hij na zijn voetballoopbaan al gauw in de rij bij de voedselbank
Denk dat hij zijn zakken nog een keer gaat vullen

1 april 2015 om 11:35

Abe84

Wat is er negatief aan als een speler nog één keer voor een mooi avontuur wil gaan? Je bent maar één keer jong en op je 35ste is je voetballeven over en sluiten.

Van der Vaart is toch nergens toe verplicht, ook niet om bij Ajax als actieve voetballer terug te keren?

Gun hem zijn pleziertje om het nog een keer ergens anders te proberen en de ambities, die hij nog heeft om ondanks zijn leeftijd bij Oranje te willen spelen.
Het is toch alleen maar bewonderenswaardig, dat hij het voetbalspelletje nog zo beleeft? Het heilige vuur brand bij hem nog juist wel van binnen blijkbaar.

Voor mij is en blijft hij een Ajacied en bewaar ik liever de herinnering, hoe hij als broekie van 17 tegen AA Gent inviel, gelijk scoorde en een assist gaf en zich bij zijn debuut meteen liet zien.
En al de jaren bij Ajax, die daar op volgden.

Hoe respectloos er door sommige(n) (ajacieden) over hem gepraat wordt dezer dagen, dat vind ik pas negatief te noemen

1 april 2015 om 11:44

Onzin als je nog maar een paar jaartjes fulltime kan voetballen lijkt het me heel logisch dat je er zoveel mogelijk uit wilt halen. Op financieel gebied. Zouden jij en ik ook doen.

1 april 2015 om 12:42

Als die naar zijn "grote"jeugdliefde gaat, dan speelt die in Eindhoven. Als kleine Rafaël was die verzot op Psv. Laat hem lekker naar de VS gaan, zelfs voor Dord geen meerwaarde meer.

1 april 2015 om 12:48

@stambec.

Spreek voor jezelf, het is helemaal geen ABC-tje dat dat voor iedereen geldt. Er zijn ook spelers die wel voortijdig terugkomen naar de Eredivisie terwijl ze elders nog konden cashen. Of jongens die het omdraaien, die eerst nog een paar jaar Eredivisie doen en daarna naar de zandbak gaan om een jaartje de schaapjes op het drogen te ballen (cocu).

Ik zeg niet dat ik v/d Vaarts voorbeeld niet zou volgen als ik in zijn schoenen stond, maar niet iedereen is hetzelfde.

1 april 2015 om 13:15

Dat is een broodje aap. Van der Vaart was idolaat van Romario en die speelde bij psv. Dat was ook de reden dat hij psv volgde. Meerdere malen aangegeven in interviews. Ligt dus iets genuanceerder.

1 april 2015 om 14:56

Het gaat soms echt helemaal nergens meer over hier.. Laat die gast lekker voetballen waar hij wil.. Of ie nou voor PSV of voor Ajax was als tiener?
Echte clubliefde bestaat allang niet meer, het gaat vooral om de knaken tegenwoordig..
Uitzonderingen daargelaten zoals Totti, of Gerrard jarenlang

1 april 2015 om 16:12

Ja, maar dan hoeft hij ook niet terug te komen als hij een carriere als coach van de grond wil krijgen. Zo simpel is het dan ook wel weer.

1 april 2015 om 17:09

God410

Beetje hypocriet. Frank de Boer is na conflicten bij Ajax weggegaan naar Barcelona, is daarna nog wat geld gaan vangen bij Galatasaray, Glasgow Rangers en uiteindelijk nog een zak dollars in de zandbak.
Hij is nooit als voetballer teruggekeerd naar Ajax, net zo min als Bergkamp, Jonk, van der Sar en Overmars dat hebben gedaan.
De Boer is nu zelf de hoofdcoach en wordt gewoon geaccepteerd, ook door 410
Ik zou niet weten waarom er andere regels en wetten voor Van der Vaart zouden moeten gelden en hij het verbruid zou hebben om terug te mogen keren als hoofdcoach.

1 april 2015 om 11:26

Van der Vaart is geen speler, die geschikt is om degradatie voetbal te spelen, daar is hij gewoon het type niet voor. Misschien dat dat een belangrijk aspect is, dat hij vaak voortijdig werd gewisseld? Daarnaast loopt het team van HSV nou niet bepaald over van toppers en kwaliteit.

Natuurlijk is het geen loopwonder en begint hij op repectabele leeftijd te geraken, maar voor een goede ploeg die het spel maakt, kan hij nog een heel nuttige speler zijn met zijn ervaring op topniveau, oog voor medespelers en zijn goede trap.

Misschien dat hij niet meer mee kan komen bij de absolute Europese top, maar bij Ajax zou ik hem graag zien komen. Hij kan in bepaalde (europese) westrijden nog van grote waarde zijn met zijn specifieke kwaliteiten en ervaring.

Van der Vaart heeft het niveau wat gewenst is in Oranje bij lange na niet meer. Ga lekker ballen in Amerika en goed centen verdienen.

1 april 2015 om 11:07

Inderdaad. Van der vaart is over-the-Hill. In 2018 heb je hem sowieso niet nodig. Dan kan Nederland in 2016 beter met een jong elftal investeren in de toekomst.

1 april 2015 om 12:47

misschien over de hill maar ik ben nooit gecharnmeerd van hem geweest. Alleen tot zijn 18/19e. Voor zijn zware blessure vond ik hem geweldig. In mijn ogen heeft ie nooit het absolte topnivo gehaald wat er wel in zat voor die blessure

1 april 2015 om 17:34

Ik heb het ook nooit zo in Van der Vaart zien zitten... en tijdens die discussie van 5-6 jaar terug of Nederland wel met Sneijder EN Van der vaart zou moeten spelen.... toen koos ik ook altijd al voor alleen Sneijder.

Voor de balans in het elftal moet je wel met 2 controlerende spelers spelen en 1 ''10'' (sneijder) als je ook nog eens met dominante vleugels wilt spelen dan is controle noodzakelijk.

Van der Vaart was na zijn vertrek bij Ajax zeer goed bij HSV in zijn eerste periode.... was gewoon dom om naar Real Madrid te gaan... hoe aanlokkelijk ook... van onbetwiste aanvoerder van HSV naar wisselspeler bij Real... bij Tottenham had Van der Vaart nog een opleving.. maar dan houdt het ook weer op.

1 april 2015 om 18:43

Vond hem ook altijd iets te nadrukkelijk op zoek naar eigen succes. Voor een middenvelder niet echt gepast. Hij heeft inderdaad bij HSV in zijn 1e periode prima gespeeld, al was het duitse voetbal toen wel van minder nivo als nu en het hele team van HSV beter als nu. Maar goed ben benieuwd waar ie terecht komt.

1 april 2015 om 13:15

Vd Vaart is wel een persoonlijkheid die je er altijd goed bij kan hebben. Wellicht een Andre Ooijer rol ter ondersteuning van Clasie, Klaassen etc?

Wat betreft het terug keren naar Nederland.. Een succesvol voetballer als Vd Vaart heeft geld zat, in meerdere landen gewoond en heeft een heel andere levensstijl dan jij en ik. Ik kan me best voorstellen dat hij een goed betaald avontuurtje over de grenzen (wellicht buiten Europa) nog best interessant kan vinden, al is het maar om levenservaring te tanken. Wat is er voor hem eigenlijk te halen bij Ajax? Financieel niet super aantrekkelijk, klimaat is matig, Amsterdam is vergeleken met Madrid en London nou ook niet de place to be en voor het spel van Ajax loop je ook niet echt warm de laatste tijd. De enige reden zou dan zijn dat hij hier ooit is begonnen met voetballen. Als dat de norm is hoop ik niet dat ik straks op mijn 67e na een meer dan succesvolle zakelijk carriere weer terug moet keren naar dat restaurant waar ik ooit begonnen ben met afwassen..

1 april 2015 om 13:22

Dat Amsterdam in vergelijking met Madrid en Londen niet de place to be is, is onzin. Dat zeggen mensen die in Spanje en Engeland wonen ook over hun steden. Het gras aan de overkant is altijd groener. Voor veel mensen buiten Nederland is Amsterdam wel degelijk de place to be, dat jij het in vergelijking niets vindt, doet daar niets aan af.

1 april 2015 om 14:32

Ik bedoel niet dat Amsterdam geen mooie stad is, integendeel. Ik bedoel te zeggen dat het in Amsterdam wonen voor hem niet zo uniek zal om het als overweging mee te nemen. Neem bijvoorbeeld New York of Tokyo als je daar een paar jaartjes kan wonen en er je een aardige boterham mee kan verdienen zou dat een geweldig avontuur zijn. Bij Amsterdam zal hij dat minder voelen.

Vd Vaart zou in zn handjes mogen knijpen om weer bij Ajax te mogen spelen. Is een win win situatie. Ervaring voor het team versus mogelijkheden op oranje.

1 april 2015 om 12:49

denk dat hij te veel nare herinneringen heeft aan Amsterdam. Sylvie heeft hm toch bedrogen met Zlatan?? Zal hij niet leuk vinden.. :-)

Verder ligt zijn hart in Hamburg. Niet in Amsterdam

Denk trouwens ook niet dat Ajax hem nog wil hebben.

1 april 2015 om 13:14

Sylvie had hem toch meerdere malen bedrogen toen ze in Hamburg woonden? Dan heeft hij daar ook nare herinneringen lijkt me...

1 april 2015 om 16:01

ah ja.. je bent beter op de hoogte als ik.. :-)

Als van der Vaart naar Amerika zou gaan, dan zou ik zeker niet voor Kansas City kiezen. Er zijn zoveel leukere steden in Amerika. Seattle, San Francisco, LA, Chicago, NYC om er maar een paar te noemen. Kansas City zou zo'n beetje onder aan m'n lijstje staan.

1 april 2015 om 11:06

Klopt ja, maar VDV heeft niet zoveel te kiezen denk ik. De clubs uit genoemde steden hebben al een paar grootverdieners onder contract en kennen dus beperkingen wat ze nog kunnen halen. Kansas City heeft blijkbaar nog wel ruimte.
Verder ben ik het met je eens, Kansas City is wat in the middle of een saai nowhere. Denk zeker dat van der Vaart ook liever in California of NY zou zitten.

1 april 2015 om 11:11

Hij moet natuurlijk wel ergens een leuk aanbod krijgen ja. Maar als hij dan genoegen moet nemen met Kansas City zou ik lekker ergens anders een club in een mooie stad/land zoeken.

1 april 2015 om 11:33

Nu spreek je jezelf in 1 stuk tegen.

Eerst zeg je: Hij moet natuurlijk wel ergens een leuk aanbod krijgen ja

Om vervolgens te zeggen:
zou ik lekker ergens anders een club in een mooie stad/land zoeken.

VdV kan zoveel willen, als clubs uit de 'leuke' steden hem niet willen houdt het al snel op.

1 april 2015 om 11:49

Niet goed geformuleerd door mij inderdaad. Laat ik het anders zeggen: Als hij genoegen moet nemen met Kansas City zou ik kijken of hij ergens anders een leuk aanbod kan krijgen.

1 april 2015 om 13:27

Als vd Vaart van regen houdt moet hij zeker naar Seatle gaan!!

1 april 2015 om 13:35

San Francisco schijnt ook vrij nat te zijn volgens mij.

1 april 2015 om 13:53

Orlando. Raffie kan daar lekker spelen met Kaka. En Orlando doet het niet slecht. Vorig
jaar opgestart en dit seizoen voor het eerst deelnemen in de MSL.

In zijn vrije tijd kan hij mooi naar Cocoa Beach pier en wil ik em wel een surfles geven. Yay


1 april 2015 om 16:28

Als Kaka daar al speelt lijkt het me dat de regels van de MLS het Orlando verbieden nog eens zo'n dik salaris neer te tellen.

Als Narsingh een kans maakt waarom niet?

Tegenwoordig hoef je toch niet "in vorm" te zijn om bij Oranje te mogen..

Persoonlijk vind ik het belachelijk dat je in deze vorm het nog over Oranje hebt, maar goed.

1 april 2015 om 12:51

helemaal met je eens!

Haha met het oog op Oranje? Zou wat zijn als hij nog eens een interland gaat spelen, met Hiddink weet je het maar nooit.

Nee van der Vaart moet gewoon lekker naar de MLS gaan, wat geld erbij verdienen en dan stoppen. Zou niet weten bij welk andere Europese club(op ajax na, maar daar wil die zelf niet heen) hij terecht kan, als hij zelfs bij HSV mag vertrekken.

Graag of helemaal niet. Als ik Ajax was, zou voor mij de deur nu definitief gesloten zijn.

Moet een flinke dikke stevige kwalitatief goede plaat hout zijn die hij stevig bevestigt heeft tegen zijn voorhoofd.

1 april 2015 om 11:14

Voetballers hé, het woord zelfreflectie kennen de meesten niet.

iets voor het southampton van koeman?

1 april 2015 om 11:22

Om de keepers in te schieten? Wat moet een fysiek opgebrande van der Vaart in de fysiek zwaarste competitie?

Oranje lijkt me een utopie voor hem. Er zijn betere en fittere spelers voor zijn positie. Dus dit zou geen slimme rede van hem zijn om een avontuur buiten Europa af te houden.

Oranje is verleden tijd voor van der Vaart. Hij kan volgens mij al 4 jaar lang geen wedstrijd meer volmaken.

VDV is over als e kijkt naar Klaassen Wijnaldum Maher Toonstra Clasie allemaal spelers voor de toekomst di al beter zijn dan Rafael.

1 april 2015 om 12:47

Of ze beter zijn dan VdV betwijfel ik al, maar om Maher en Toornstra spelers voor de toekomst van het Nl's elftal te nomen gaat veel te ver. Die zitten er wat mij betreft net zo ver af als Vdv.

1 april 2015 om 13:35

ja oke maar er lopen jongere spelers die bijna/net zo goed zijn als VDV rond die zou ik dus de kans geven boven VDV en met Sneijder heb je al een ervaren routinie op het middenveld

Met het oog op oranje kan hij alleen nog materiaal man worden.

Hij kan nog prima mee, maar dan moet er wel aanvallend gespeeld worden, en AL helemaal niet tegen degradatie, dus ajax........

Maar voor nu is een terugkeer naar Amsterdam niet aan de orde”, maakt Van der Vaart duidelijk in het weekblad.

Ja omdat zijn kans al verkeken is. Ajax hoeft van der Vaart echt niet meer erbij te hebben en ze zijn volgens mij ook totaal niet meer met hem bezig. Misschien zien we hem nog terug als jeugdtrainer ofzo, maar niet meer als speler.

Van der vaart denkt aan oranje, hahaha wat een gekkie is het toch

Ik zou het wel snappen als hij nog een keer wil cashen in Amerika. Als hij echter in beeld wil komen Oranje lijkt Ajax mij toch niet zo'n verkeerde keuze. Ik denk dat hij dan wekelijks bij de uitblinkers zal horen. En bij Ajax betalen ze toch ook niet op bijstandsniveau....

oeff. gelukkig. Denk dat Levante of Grenada mooie clubs voor hem zijn. Maar helemaal fantastisch zou zijn St pauli natuurlijk. Kan ie mooi in zijn geliefde Hamburg blijven voor zijn lieftallige vrouwtje en mag ie ook proberen wekelijks zijn geliefde goaltje te maken.

1 april 2015 om 12:49

Bij St. Pauli zullen ze hem niet pruimen. Daar zitten van die ultra linkse rakkers die helemaal niet gecharmeerd zijn van de levensstijl en het gedrag van de familie Vdv!

1 april 2015 om 18:44

Het is ook niet mijn levensstijl en ik ben nog wel rechts.. 😊

Die blijft in Europa voetballen. Hij zal zijn zoontje toch ook regelmatig willen zien. Als hij in de VS speelt, gaat dat erg lastig worden.

Tja, een middenveld met Klaassen, Singraven en van der vaart zou hem als rasvoetballer toch echt moeten aanspreken denk je dan. En dan heb je ook nog bazoer, die misschien wel een hele goede inschuivende 4 kan worden.

Haha, hou maar op, Rafael. Man, wat een bord voor z'n hoofd.. Oranje ga je niet meer halen.

Raf, je komt nooit meer in Oranje, je red het al niet bij een degradatieksndidaat in Duitsland,
geen wonder dat er nog geen andere club zich heeft gemeld dan Kansas City, het is wrang
maar jou carriere zit er op, je gaat nu afbouwen .. het Europese top niveau is veel te hoog
voor jou, jammer want je was een wereldspeler !!

Die jongen moet toch lekker die miljoenen opstrijken in Kansas. Okay niet de leukste stad maar drie jaartjes en je hebt 10 miljoen bij elkaar geharkt. Bij Ajax komt hij alleen maar kritiek tegen want een leider is hij nooit geweest en als prestaties tegenvallen is zijn hele reputatie naar de .....

"met het oog op Oranje".....wat een hoop sarcasme in één zinnetje

Hij heeft uiteraard zelf ook wel door dat hij het gewenste niveau voor Oranje niet meer heeft en er al velen voor hem staan.
Dat hij überhaupt aan Oranje denkt zal wel met de datum te maken hebbeb en dan vind ik de grap nog bar slecht.
Ook het aantal Ajaxfans die hem graag terug ziet komen is op één hand te tellen, want hij zal alleen maar in de weg lopen bij de ontwikkeling van die jongens wie er nu staan.

Raf moet lekker naar de USA gaan, daar worden "oude" vedettes nog met open armen ontvangen, al denk ik dat ze misschien niet eens precies weten wie hij is.........het is natuutlijk geen Henry of Beckham.

Hahahahahaha!
Rafael, wat ben je toch een flapdrol, Oranje!!!! als materiaalman misschien, soort Sjackie Wolfs rol.
Man, man, man: je komt nauwelijks nog vooruit op het veld, die reet van jou weegt meer dan alle spelers van Oranje bij elkaar!!
Op het ek van 2012 zat je er al na 20 minuten totaal doorheen als je speelde en dat was 3 jaar geleden!
Gisteren wilde je nog iedereen wijsmaken dat jij degene bent die al lang weg wilt bij Hsv.
Maak je zelf niet nog belachelijker dan je al bent Raffie, hou je nou maar bezig met die golddigger wijven van je, daar heb je toch al meer energie in gestopt dan in je vak, getuige jou compleet opgebrande en versleten lichaam en dat met nog maar 32 jaar!!

Rafeal van der Vaart; de Wolter Kroes van het voetbal, ook al zo'n speknek die denkt dat hij geweldig is in zijn vak, terwijl het meer een parodie is!!
Maar wellicht heeft Rafeal wel hele goede humor en blijkt dit om een 1 April grap te gaan.

1 april 2015 om 13:02

Debuut op zijn 17e bij Ajax, meer dan 100 interlands, dat hij nu wat minder is wil niet zeggen dat hij er helemaal niet meer van kan!!

Denk dat hij in de Eredivisie nog best van waarde kan zijn...

1 april 2015 om 19:27

Ik ben er nooit van onder de indruk geweest. Natuurlijk een mooie carriere op papier maar ik heb het gevoel dat hij niet uit zijn carriere gehaald heeft wat erin zat. Een aantal verkeerde keuzes gemaakt.

Hij kan in de eredivisie zeker van waarde zijn... Maar niet voor Ajax. Misschien voor AZ of Heerenveen maar denk niet dat ie daarop zit te wachten

Ik denk juist dat je bij Ajax beter in de kijker speelt dan in het buitenland.. maar goed.

Hij gaat dus gewoon voor het geld, maar zeg dat dan gewoon

1 april 2015 om 19:29

In de kijker speelt???? Hij is 32. Heeft bij Madrid gespeelt een WK finale, etc.. Iedereen met een beetje voetbalkennis in Europa kent hem.

1 april 2015 om 20:18

Ik bedoel alleen dat de bondscoach je beter volgt bij een nederlandse club dan bv bij een club in VS of subtop spanje...

Kijk naar Schaars, weld al jaren niet meer geselecteerd, gaat in 2013 naar PSV en wordt na een paar goede wedstrijden direct opgevraagd. Kan met hem ook overkomen als je een goede serie neerzet..

Van Der Vaart kan niet meer mee bij een topclub aan de slag als je het mij vraagt, hij presteert al jaren niet meer, de koek is op volgens mij.

Als ik zo een Klaassen zie spelen tegen Spanje, met dynamiek en enthousiasme, zit ik echt niet op ''vedette'' Van der Vaart te wachten die de laatste jaren alleen maar heeft aangetoond geen energie meer te hebben voor het echte topvoetbal.

Nee, hij kan beter gaan cashen in de VS, denk zelfs dat een terugkeer naar Ajax geen goed idee meer is.

Debever

Niemand ontkent dat van der Vaart in zijn jonge jaren een zeer begenadigd voetballer was, ik heb hem zien spelen op de open dag van Ajax in 2000, toen speelde hij met de A1 een wedstrijd op de toekomst tegen Feyenoord geloof ik.
Ik wist niet wat ik zag: het pure talent droop er van af!
Mijn kritiek is dat heel veel van dat gigantische potentieel er nooit is uit gekomen, hij heeft niet de mentale hardheid van bijvoorbeeld Robben, die altijd zeer professioneel heeft geleefd buiten de lijnen.
Die heeft dan ook een normale vrouw die hem niet heeft meegesleept naar rode loper feestjes.
Ook heeft hij niet het pure gif en de eerzucht van Sneijder.
Het is altijd een wat slappe jongen gebleven die er ook niet echt mee zat als hij een grote wedstrijd verloor, dat heeft hij zelf vaak genoeg toe gegeven tijdens interviews.
Terwijl van Bommel bijvoorbeeld bij het zien van de beelden van de verloren WK finale van 2010 nog begon te huilen van teleurstelling.
Dat is mijn kritiek op hem, zoveel aangeboren talent en er zo weinig mee gedaan.
En nu is hij gewoon helemaal op, wees eerlijk, de man kan nauwelijks nog rennen op het veld.
Wie zou bijvoorbeeld bij Ajax plaats voor hem moeten maken; Klaassen? Bazoer? Sinkgraven? Milik?
Dat zou een spuug in het gezicht voor deze jongens zijn, dit zijn jonge talentvolle spelers die alleen nog maar beter worden en een honderd maal betere conditie hebben dan van der Vaart ooit gehad heeft.

1 april 2015 om 16:41

"een spuug in het gezicht " ?

hahaha sorry maar ik lol'de hard toen ik dat las, weet niet precies waarom eigenlijk..

Ben het trouwens wel eens met je analyse wat betreft de mentaliteit e.d.
Ook sla je naar mening de spijker op zijn kop wat betreft Robben en Sneijder t.o.v. vd Vaart.

1 april 2015 om 19:34

Helemaal met je eens Kennedy!

Man wat was die goed op zijn 17e. Met 18 al aanvoerder bij Ajax.. hij is toen zwaar geblesseerd geraakt en nadien nooit meer dat "supernivo" kunnen halen. Niets mis met zijn carriere maar ik had ook veel meer verwacht.

Ik vond de gang naar HSV toenertijd ook erg vreemd trouwens. Sneijder heeft in mijn ogen veel betere keuzes gemaakt.. En ook meer geld verdient en meer prijzen gewonnen....

Met alle respect voor Van der Vaart, maar ik denk dat hij beter een keuze kan maken zonder Oranje in zijn hoofd. Die tijd is geweest. Van der Vaart is niet meer wat het was, zeker conditioneel niet. We hebben met name op het middenveld voldoende invulling met jongens als Klaassen, Clasie, Wijnaldum, Guzman, Fer, N. de Jong en Sneijder. En dan heb je eventueel ook nog Siem de Jong als hij terug komt van zijn blessure. Daar past Van der Vaart niet meer tussen.

Je weet als je hem opstelt dat je sowieso een wissel kwijt bent, want 90 minuten op hoog tempo houdt hij niet meer vol.

Reageer

Het is niet mogelijk om te reageren op dit document.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren