Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van der Gijp maakt zich zorgen: ‘Ik heb Johan nog nooit zo aangeslagen gezien’

Laatste update:

René van der Gijp gaf zaterdag in De Telegraaf uitgebreid zijn visie op het stoppen van de dagelijkse talkshow Vandaag Inside. De analist benadrukte nogmaals dat het 'verkrachtingsverhaal' van Johan Derksen in zijn ogen compleet niet heeft plaatsgevonden. Van der Gijp zegt zich zorgen te maken om Derksen, die in één week zijn talkshow, theatershow en radioprogramma verloor. "Hij is door zoveel organisaties de wacht aangezegd, ik heb Johan nog nooit van mijn leven zo aangeslagen gezien", aldus Van der Gijp.

De oud-rechtsbuiten heeft zijn collega het advies gegeven om zich even terug te trekken. "Ik heb gezegd: 'Ga lekker met je hond wandelen, eet eens iets anders dan bruine boterhammen met kaas en ga naar een restaurant.' Ik maak me wel zorgen dat hij nu als zo’n paria wordt neergezet." Van der Gijp zei woensdag al in de uitzending dat het bizarre verhaal van Derksen volgens hem verzonnen is en herhaalt dat. "Dat verhaal bestaat helemaal niet: het OM is op zoek naar iemand die er niet is. In het ’onderbroekenlol in kantines-circuit’ heb ik dit al dertig keer keer voorbij horen komen in allerlei weergaves. Elke keer dacht ik: het is gewoon niet waar. De keeper van Veendam zegt dat het niet waar is", refereert Van der Gijp aan de quotes van Dick Ploeger, de 67-jarige oud-doelman van SC Veendam die getuige zou zijn geweest van de 'verkrachting' met een kaars maar daar niets van weet.

Van der Gijp werd fel aangepakt vanwege zijn lacherige reactie op het verhaal van Derksen, maar blijft daarachter staan. "Het OM gaat op zoek naar iemand die er niet is. Johan vertelde dinsdag trouwens niet de beste versie; er is er ook één waar zelfs Sigrid Kaag om zou kunnen lachen. Maar goed, ik wist dat het niet waar was en daarom hechtte ik er ook geen enkele waarde aan. Johan heeft het later verdraaid, en gezegd dat ie tussen haar benen stond. Dat was slecht, maar dat deed hij dus omdat het gewoon niet waar is. En dat was niet handig: dat kun je dan niet meer nog een keer rechtpraten. Dat moet je ook niet willen. Laat het maar overwaaien. Hij gaat het toch niet toegeven."

Talpa heeft de contracten van Van der Gijp en Derksen verscheurd. Eerstgenoemde sluit een terugkeer op televisie ditmaal definitief uit, getuige ook zijn harde quotes over Talpa-directeur Paul Römer. "Een terugkeer met het WK? Nee joh, ik ben klaar met die tv-mannetjes. Laat gaan, ik kan ze missen als kiespijn. Dan zou ik eerder iets online willen doen, niet meer dat gestress met die omroepen. Paul Römer (die in 2019 overstapte van de publieke omroep naar Talpa, red.) heeft gezegd dat hij ons programma niet meer van deze tijd vindt. Nou, ik heb tegen hem gezegd, met alle respect: Johan heeft in vijf maanden deze talkshow meer bereikt dan hij in dertig jaar. Ik probeer me echt wel te verplaatsen in die Römer, dat hij deze talkshow niet in deze tijdsgeest vindt passen, maar waarom zegt ie dat nou?!"

Van der Gijp deed er nog een schepje bovenop. "Elke keer als we een vergadering hadden, noemde Johan hem Baantjer Junior. Dan zag je hem kijken van: dat kan niet, ik ben de baas hier. Hahahahaha. Ik neem Johan ook niks kwalijk. Hij is volstrekt uniek. En het programma was zoals het was. We hebben zoveel lol gehad. Ook allemaal make up-meisjes sturen mij appjes: ’wij hebben nog nooit zo gelachen achter de schermen van een programma’. Het is niet erg dat het stopt, maar die kleedkamer ga ik wel missen."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
20 hints ??#voetbal
Reacties

En terecht. Zoveel dingen in een keer kwijt geraakt. Echt bizar. Dan heb je ook nog die Kaag die 'met afgrijzen' heeft zitten kijken terwijl ze intimidatie in haar eigen partij in de doofpot probeerde te stoppen dit jaar nog maar die blijft wel gewoon. Lachwekkend.

30 april 2022 om 18:42

Jij verdient echt een award vriend. Ik ben het hier roerend mee eens!

30 april 2022 om 18:46

Sigrid Kech ehhh Kaag is de laatste die haar mondje open moet doen! Oh ik zei kech... cancel me aub?!

30 april 2022 om 19:47

Behoort Derksen en co tot voetbal journalistiek of bij iets anders? Waarom besteden we hier überhaupt aandacht aan? Van mij magie van alles bij elkaar lullen, al geeft hij aan dat hij het bij z'n ma van achter erin heeft gedauwt... Waarom hebben we het hier over en zie ik steeds artikelen over deze onzin?

30 april 2022 om 20:06

Het feit dat je ze aa klikt heeft daar het één en ander mee te maken. Pro tip: dat is niet verplicht.

30 april 2022 om 20:27

Klopt helemaal. Je mag ook gelijk weten dat ik geen van de artikelen heb geklikt tot vandaag, tja, dan kan ik gelijk even wat vragen stellen.

30 april 2022 om 18:47

Ik hoop voor Johan dat deze shit storm net zo snel overwaait als die van D66. Waarom stelt niemand kritische vragen aan Kaag over de hele doofpotaffaire? Waarom horen we niets meer over pedo Sidney Smeets die nu doodleuk posts liket waarin Johan Derksen met de grond gelijk gemaakt wordt? Dit komt omdat de hele NPO, de rechterlijke macht en het onderwijs in handen is van D66 bobo's die elkaar de hand boven het hoofd houden. Ongelooflijk dat zo'n gezwel van een partij 26 zetels krijgt in dit land. Maar ja, aan de andere kant haalt Wilders vergelijkbare aantallen, die is net zo gek. Waarom bestaat er toch geen één genuanceerde fatsoenlijke politieke partij? Dit land gaat naar de verdoemenis op deze manier

30 april 2022 om 18:53

Ik wil zeggen. Zowat de gehele media is in handen van de elite waar Kaag zelf ook onderdeel van uitmaakt..

30 april 2022 om 18:58

Echt serieus… hoe weet je überhaupt hier iets van dan? Oja omdat de ‘mainstreammedia’ dit heeft onderzocht en heeft bekendgemaakt. Slim van die ‘linkse elite’.

30 april 2022 om 19:04

Stelt er niemand kritische vragen aan D66 nee? Wil je mn oude tv kopen? Of wat kranten die ik al gelezen heb?

30 april 2022 om 19:08

De zelfde linkse media die dit verhaal gedurende de verkiezingscampagne uit de media gehouden heeft. Kort na de verkiezingen richten dit soort schandalen de minste schade aan, ze kunnen er nog 3 jaar van herstellen.. Wat dacht je van de de door belastinggeld gefinancieerde promotiefilm over onze Minister van Hoop? 0,0 kritiek, 1 grote verheerlijking van dat mens. Ook dat lekte pas na de verkiezingen uit, heel typisch.

30 april 2022 om 19:11

@daviddein: jij gelooft zeker ook dat Corona nep was zodat de regering onze vrijheid kon beknotten en chips in onze aderen kon spuiten dmv vaccins. Daarnaast geloof je ook dat hoge ambtenaren kinderen misbruikt hebben en deze in bodegraven hebben begraven.
Als links zo erg is, zie jij zeker ook af van een ww uitkering, je aow later, hoef je geen bijstand of ziektegeld. Want dat is allemaal links.

Fijn leven verder!

30 april 2022 om 19:22

Dion Graus zit ook gewoon nog in de kamer, wel raar dat de linkse elite hem niet kapot hebben gemaakt dan. Die deed het misbruik gewoon zelf of is de PVV ook links. D66 is volledig onderuit in de peilingen, dat is hun, zeer terechte, straf.

30 april 2022 om 19:27

Absoluut niet Ronnie. Er is ook nog een middenweg hè. Niet iedereen die klaar is met de gevestigde macht ontkent corona (ik ben zelfs gevaccineerd en geboosterd) en het kindermisbruik van Demming heb ik me nooit in verdiept. Ik denk wel dat als het echt zo erg was, dat het inmiddels wel eens zou zijn uitgekomen in een betrouwbaar medium, niet op wappie sites. Ik ben gewoon iemand die zich niet vertegenwoordigd voelt in de politiek. De partijen aan de rechterflank slaan door in veel dingen, de partijen aan de linkerkant slaan ook door in mijn ogen in het extreme klimaatbeleid en de snowflake cultuur. Dan hou je in het midden 3 partijen over (VVD, CDA, D66) die van het ene in het andere schandaal belanden en er vrijwel altijd mee wegkomen. Wat blijft er dan nog over om op te stemmen? SP? JA21? BBB?

30 april 2022 om 19:30

Weet je wat op dit punt de beste verkiezingsuitslag zou zijn?Een opkomst van 10%. Ik ben politicoloog en ik ga absoluut niet stemmen. Het veel gehoorde adagium 'als je niet stemt mag je niet klagen' is mooi genoeg letterlijk het tegenovergestelde van waar. In een representatieve democratie, de onze, geef je je stem juist wég aan iemand die jou representeert. Ik behoud liever mijn stem.

30 april 2022 om 19:31

Dion Graus heeft toch behoorlijk onder vuur gelegen? Uiteindelijk is die zaak geseponeerd vanwege gebrek aan bewijs. Ik denk wel dat hij een enorme viezerik is met een seksleven dat de normale man niet voor mogelijk houdt

30 april 2022 om 19:31

Partij voor de Dieren is verrassend prima. Verder totaal eens met je laatste reactie.

30 april 2022 om 19:33

Met alle respect hoor maar Wilders is nog linkser dan de PvDA, alleen pruimt hij de islam niet en word dus weggezet als extremist

30 april 2022 om 19:34

Helemaal niet zo'n gek idee Migi. Ik hou meer van dieren dan van mensen (en niet op een zieke manier). Maar de suggestie van Verdenkzaam vind ik ook goed. Hoewel ik liever blanco stem, dan helemaal niet stem.

30 april 2022 om 19:36

Hij heeft idd wat linkse sociaal economische standpunten, maar als je kijkt naar zn stemgedrag is hij echt totaal niet links. Dat js een fabeltje.

30 april 2022 om 19:38

Maar bij een opkomst van 10% worden de zetels alsnog verdeeld alleen dan langs de lijn van een zeer kleine minderheid. Dat adagium dat je noemt slaat overigens idd nergens op. Je mag prima klagen als geen enkele partij iets doet wat joi aanstaat.

30 april 2022 om 19:47

Linkse elite? Wanneer was links voor het laatst aan de macht in Nederland?

30 april 2022 om 19:49

Dat vind ik nog het ergste van alles: Kaag die Derksen de maat neemt. Hopelijk krijgen de mensen door dat die partij niets met gewone mensen van doen hebben, maar alleen de elites en hoger opgeleiden dienen. En je weet: hoe groter geest hoe groter beest. Neem dit ter harte als je die hypocrieten op hun thuiskanaal van de NPO weer eens van leer zie trekken trekken tegen het plebs. Trek die troep door de plee aub!

30 april 2022 om 19:58

@ajaxglobal dat is maar net hoe je het bekijkt. De laatste jaren hebben D66 en PVDA regelmatig deel uitgemaakt van het kabinet. Ik stemde vroeger altijd op de VVD, maar door hun immigratie- en klimaatbeleid ben ik afgehaakt. Ik beschouw de VVD ook absoluut niet meer als een rechtste partij. Naar mijn mening is het bergafwaarts gegaan op het moment dat Rutte lijsttrekker werd.

Aan de andere kant snap ik wel dat de VVD voor links kiest na de rampen met de PVV en de LPF.

30 april 2022 om 20:04

Het is ook wel vervelend voor de gewone rechtse kiezer dat rechts niet echt een consistent alternatief voor de vvd kan bieden. De meeste rechtse partijen versplinteren binnen no time door een kieslijst vol mafkezen (lpf) of omdat ze gekaapt worden door wappies (fvd). Al is Ja21 tot dusver best prima volgens mij. Ik ben zelf zo links als de pest, maar geloof wel dat je het beste op beide kanten rationele partijen kan hebben om elkaar te balanceren.

30 april 2022 om 20:16

@Migi: het is dat ik geen groene randjes kan uitdelen(hoe werkt dat eigenlijk precies?) maar anders had je dat allang al een keer van mij gehad. Heerlijke reacties met een flinke dosis sarcasme en/of zelfspot.

Verfrissend.

30 april 2022 om 20:20

Kan alleen via je browser en met een volle balk ofzo, het is me weleens gelukt. Maar bedankt :-)

30 april 2022 om 20:49

@daviddein,

Met alle persoonlijke zienswijze kan ik ook geen rekening houden.

Feit is dat de linkse partijen al jarenlang geen beslissende rol spelen in de regering.

Dus de link naar linkse elite is een beetje vreemde uitspraak

30 april 2022 om 21:07

Dit was nogal voorbarig. Zo kan je iemand wel erg makkelijk wegzetten natuurlijk. Als je dit zo snel toepast kun je nooit een inhoudelijke discussie voeren natuurlijk he!

30 april 2022 om 21:12

Ergens vind ik dat per definitie ziekelijk. De intrinsieke waarde van de mens ligt naar mijn mening hoger dan een dier. Maar goed dat is mijn morele kader, dat kan bij jou heel anders liggen.
Volgens mij is het meer dat mensen moeilijke wezens zijn en dieren ongecompliceerd zijn. Dus ik snap wel dat je meer van dieren houd. Maar nogmaals ik vind dat een slecht teken....

30 april 2022 om 21:17

Je verwijst toch niet naar die zaak waarin het OM de aangifte tegen Graus seponeerde?

30 april 2022 om 21:31

De 2e kamer stelde na de aangifte geen onderzoek in naar Graus (de PVV zelf evenmin overigens, maar dat is blijkbaar minder erg dan wel een ondsrzoek doen en het dan wegmoffelen) Je zou zeggen dat als er echt een boozaardige linkse politieke elite is, zo'n aangifte daarvoor met beide handen zou aanpakken. Sigrid Kaag is ook niet schuldig aan seksueel misbruik he. En daarnaast, dat sommige beelden niet rechtsgeldig zijn en daarom niet leiden tot een veroordeling betekent niet dat hetgeen op de beelden gebeurt niet echt is he. Bill Cosby is door de recht ank ook niet meer veroordeeld door een foutje. Maar die scheiding tussen realiteit en rechtspraak is bij juristen lastig lijkt wel. Ik begrijp overigens dat Van Drimmelen ook schoon is, want die is niet veroordeeld, alleen gecancelt, de arme man :-(

30 april 2022 om 22:25

Gisteren nog een zeer korzelig interview gezien van Noorlander, van de NPO, met Kaag, waarin Kaag nergens antwoord op wilde geven. Henk Spaan heeft daar nog over getweet, om het ook een beetje bij voetbal te houden. De NPO zit echt niet in de zak van D66.

Ik ben trouwens D66'er en schaam me kapot voor die hele affaire. Echt onbegrijpelijk dat het partijbestuur daar zo mee om is gegaan.

30 april 2022 om 22:26

Brrr ja die Graus is ook een engerd inderdaad. Helaas bij elke partij dingen die mis zitten. Het lijkt de maatschappij wel.

30 april 2022 om 22:28

Gluubster, ik vroeg me dat ook al af. Vroeger kon ik groene randjes geven, nu niet meer, maar mijn balkje zit echt vol en ik zit op de laptop. De optie is gewoon weg.

30 april 2022 om 23:01

Gekaapt door wappies? Ze worden opgericht en bestaan volledig uit wappies. JA21 mensen namen zogenaamd afstand van fvds facistische tak, maar nanninga noemde vluchtelingen ook dobbernegers, die andere leider had ook de meest bizarre uitspraken over de 2e wereldoorlog.

Mensen die slechte banen hebben en dus voor arbeidsrechten enzo (links) zouden moeten stemmen, worden op basis van leugens opeens naar extreemrechts getrokken.

Daarmee schieten ze vooral zichzelf in de voet. Altijd maar klagen over ‘de politiek’ ( waarmee ze lijkt mij doelen op de regerende partijen) maar dan daar alle linkse partijen die nooit regeren daar ook maar onder scharen en op die maffe thierry gaan stemmen. Of helemaal niet stemmen terwijl je boos bent over de huidige oartijen. De VVd is duidelijk niet goed voor mensen die het minder hebben. Wordt tijd dat die mensen voor zichzelf opkomen en weer links gaan stemmen.

30 april 2022 om 23:26

‘Linkse elite’? Welke linkse elite? Bedoel je de centrum rechtse d66 met de vvd-light Kaag? Je wordt bedonderd door die vvd en extreem rechts gasten. Er ís geen linkse elite..

30 april 2022 om 23:56

Haha dit dus. Dat is eem trucje van rechte om links weg te zetten als schuldige voor van alles, terwijl die niet eens in de regeringen van de afgelopen jaren 15 jaar gezeten hebben

1 mei 2022 om 00:17

Werden we maar geregeerd door een linkse elite, zou zo gek nog niet zijn. Ik heb sowieso het idee dat vrijwel niemand in dit soort discussies nog weet wat links en rechts betekent. Die noemen Mark Rutte dan opeens links, koekoek. Nanninga zit daar natuurlijk ook bij ja, was ik ff vergeten.

1 mei 2022 om 00:57

Nanninga is voor mij de reden om niet op JA21 te stemmen, ik vind haar een enorme tokkie terwijl ik van Eerdmans juist fan ben, de enige die nog het gedachtegoed van Fortuyn uitdraagt.

Het hele links-rechts verhaal is ook een beetje zwart wit. De VVD heeft een vrij rechts programma, maar qua uitvoering heeft men naar mijn mening wel een ruk naar links gemaakt.

1 mei 2022 om 02:58

Sidny Smeets is dr Kaag zelfs persoonlijk op de TK lijst gezet. En deze pedofiel werd ook verkozen. Waar waren de linkse vragen?

1 mei 2022 om 06:34

Dat was direct het einde van zn politieke loopbaan. Hij had het waarschijnlijk ook niet op zn cv gezet, vandaar. Of je moet denken dat Kaag hem op de lijst heeft gezegd omdat ze wist dat ie vieze dingen naar jongens appte.

1 mei 2022 om 10:48

Dieren zijn ongecompliceerd? Hahahaha, als je geen verstand van zaken hebt, doe dan ook geen oliedomme uitspraken. Verdiep je eens in materie. Een walvis bijvoorbeeld kan op veel meer manieren communiceren met soortgenoten dan mensen. Zowel verbaal als non-verbaal. Ook kennen zij 6x meer "geluiden/woorden" dan dat het vocabulaire van de gemiddelde westerling bevat. Maar verder zijn dieren ongecompliceerd haha.

1 mei 2022 om 12:39

Vreemd dat je t opneemt voor een partij die zo verrot is al d66. Ze staan constant te wijzen met hun vingertje terwijl t zelf de grootste slangen van allemaal zijn.

1 mei 2022 om 15:25

Een ruk naar links? Waar heb je het over? Omdat ze eindelijk eens iets met wrtenschappelijk onderbouwde informatie over het klimaatdrama lijken te gaan doen? Want verder is net zo rechts als altijd, net zoals het kabinet al jaren is. (D66 is vvd light, cda en cu zijn ook mega conservatief)

Eerdmans en ook Fortuyn basseren ook veel van wat ze zeggen op basis van leugens en onderbuikgevoelens. Prik daar toch eens doorheen. Elke keer maar het framen van de linkse elite, de journalistiek en de wetenschap, terwijl die laatste twee de enige dingen zijn waar we echt op kunnen bouwen. Statistieken en mensen die durven gevoelige onderwerpen te onderzoeken ten koste van soms hun eigen veiligheid. En dan krijg je Eerdmans, Wilders, Baudet en consorten die weten dat er een groep best wel racistisch is en ontevreden over de regerende politiek die alles van zorg, onderwijs, politie, minimumloon, arbeirsrechten, defensie, ov, werkelijk alles aan het afbouwen is en het bedrijfsleven onze politiek laat overnemen. En die groep targetten ze met leugens, conspiracy theorien, het cherrypicken en uit verband trekken van willekeurige feitjes uit onderzoeken die in zijn totaliteit tot een compleet andere conclusie komen. Ze weten precies hoe ze de domme (sorry) en boze man achter zich moeten krijgen. Maar denk maar niet dat ze doen wat ze zeggen als ze aan de macht komen. Kijk naar Trump. Roepen wat je moet roepen om mensen op ie te laten stemmen. Daarna jezelf ej al je vrienden verrijkken zonder dat je domme kiezers het doorhebben omdat je ze tegen de media hebt gekeerd.

Leer nou eens van dit soort voorbeelden. Dom dom dom.

1 mei 2022 om 17:05

Hou toch op man. Iedereen weet dat er iets moet gebeuren voor het klimaat. Wij slaan er echter totaal in door. Zeker in een tijd waarin niets meer te betalen is mag er best een beetje worden gesneden in de gigantisch dure klimaatplannen. We hoeven niet altijd maar voorop te lopen. Zolang de echt grote landen er niets aan doen is onze invloed op het klimaat verwaarloosbaar. Nogmaals ik ontken de klimaatproblemen niet, maar als je kijkt hoeveel geld er in zonne- en windenergie gestoken wordt dan gaat dat helemaal nergens over. Uiteindelijk heb je toch echt een alternatief nodig voor als er geen wind en zon is. Kan je wel over Trump beginnen maar die staat hier los van. Anders kan ik ook wel een boekje open doen over Biden. Totaal niet representatief voor onze poltici

30 april 2022 om 18:54

We kunnen van alles vinden over Kaag en dat is op zijn minst ook zeer opmerkelijk, maar dat neemt niet weg dat ze vol afgrijzen naar de aflevering heeft mogen kijken. Iedereen is een mens gemaakt uit goed en kwaad, Kaag, Derksen en ook jij LosBlancos1999.

30 april 2022 om 19:24

Dat ze dat vindt is prima en daar gaat het ook niet om denk ik. Maar het is vrij lachwekkend dat ze zich binnen 24 uur alweer uitgesproken heeft over het gedrag van Derksen terwijl het bijna een week duurde voordat ze eindelijk eens iets kon zeggen op de serieuze aantijgingen van seksueel overschrijdend gedrag binnen haar eigen partij wat ze notabene zelf onder de pet heeft gehouden. Kaag is gewoon in en in slecht en ontzettend hypocriet. Anderen de maat nemen maar zelf geen haar beter zijn

30 april 2022 om 22:54

Hoho, ze wilde juist niks uitspreken over Van Drimmelen. In de doofpot ermee, waar het al ruim een jaar zat. Door de openbaringen in de Volkskrant moest ze ineens. En toen duurde het nog een week. Maar Kaag is echt een verschrikking. Kan anderen perfect de maat nemen. Kritisch zelfbeeld is nul.nul

30 april 2022 om 23:04

Prima dat er een kruistocht is tegen Kaag, ik ben zelf nooit een liefhebber geweest van de D66 en zeker na afgelopen verkiezingen waar wel veel van mijn leeftijdgenoten hebben gestemd op D66, want ze gaan zich inzetten voor het milieu en voor studenten e.d. om vervolgens in een kabinet te stappen met VVD en het CDA. Zeg maar gedag tegen je groene beloftes.

Echter wat ik niet begrijp is dat Johan Derksen een grove vergissing heeft gemaakt en in staat was die fout te corrigeren door zijn excuses aan te bieden. Dit gebeurt niet, de beste man gaat van de buis godzijdank en dan is de eerste reactie een sneer naar Kaag? Wat een akelige soort, de mens. Altijd maar wijzen. Gewoon vies.

1 mei 2022 om 00:42

Zeg maar gedag tegen je groene beloftes? Rob fucking Jetten is minister van klimaat en Kaag van financiën. Hoe mooi wil je het hebben? Ik raad je aan om eens de column van Ronald Plasterk in de Telegraaf van enkele weken geleden over dit onderwerp te lezen.

30 april 2022 om 18:54

Het is niet alleen vanwege dit voorval. Het is een optelsom waar Drrksen de hoofdverantwoordelijke is.

30 april 2022 om 18:55

Onder welke steen heb jij geleefd? De man doet racistische, homofobe uitspraken bekend seksueel overschrijdend gedrag . Het enige bizarre is dat het nu pas gebeurt. Dit kon en kan niet meer.

Heb je een idee wat de impact is van deze humor bij kwetsbare groepen?

30 april 2022 om 19:00

Alsjeblieft zeg, stel je niet aan man. Iedereen voelt zich zo gekwetst tegenwoordig, wordt er misselijk van. Stop met dat jankgedrag en ga terug naar de EO

30 april 2022 om 19:02

De impact is dat ze misschien een huid gaan kweken, en dan is "ze" nogal overdreven, want het betreft enkelingen die er niet tegen kunnen. Laten we ze allemaal maar met fluwelen handschoentjes aanpakken, dan gaan dat soort tere mensjes het echt maken in de grote mensen wereld...

30 april 2022 om 19:03

'kwetsbare groepen'. Blijft toch altijd zo'n containerbegrip. Gewoon beginnen over 'kwetsbare groepen' en je hebt het gelijk altijd aan je hand. Er zullen inderdaad mensen zich storen aan bepaalde uitspraken ja. Alleen zo zou je altijd wel mensen vinden die zich aan uitspraken zullen storen.

30 april 2022 om 19:18

Ach het hele verhaal is gewoon overdreven en blijkt gewoon niet waar te zijn, en inplaats van het feit dat er eerst onderzoek gedaan wordt naar hoe betrouwbaar het verhaal is en of het uberhaupt wel op feiten is gebasseerd is de beste man al verbrand en gestenigd.

En dat is precies wat Derksen eigenlijk wilde vermelden met de huidige maatschappij, dat iedereen al op de eerste rij staat met een steen van beoordeling om die te mogen gooien terwijl er feitenlijk helemaal niks op tafel ligt.

Elk bedrijf die even de moraal ridder uithangt door een sponsor contract te verbranden, goedkoop probeert te scoren bij klanten van "kijk ons eens goed doen in de maatschappij" en allemaal zonder onderzoek of afwachting van wat waar is en wat niet.

alles ligt onder een vergrootglas hedendaags, en we kunnen niks meer van elkaar hebben - we stellen geen vragen meer en alles wordt maar geloofd en beoordeeld zonder onderzoek. (nee ik heb het niet over de corona)

Derksen krijgt gewoon gelijk met zijn uitspraak, nee het was geen slim verhaal - het doet hem de das om maar beoordeeld zonder eerlijk onderzoek.

30 april 2022 om 19:19

@rob1981,

Wellicht zou je eens slachtoffers moeten spreken. Heb je enig idee hoeveel mensen met deze achtergrond in de ggz lopen? Heb je enig idee? Zo te lezen niet, het is emotionele armoede wat je laat zien! Schaam je!!

30 april 2022 om 19:22

@goalski,

Het is prima dat je jezelf zo presenteert, maar wanneer je geen idee hebt waar je het over hebt kun je beter zwijgen!!

De enkelingen die zich niet kunnen gedragen roeren zich hier! Jullie zorgen voor een onveilige situatie voor jullie dochters, vrouwen en moeders… en dan hoor je jaren later ik durfde niks te zeggen en dan kun je jezelf aankijken met onmacht en woede!

30 april 2022 om 19:24

In watvoor hokje je iemand zijn uitspraken plaatst is volledig subjectief en gebaseerd op eigen smaak. Grow some balls, neem het leven niet te serieus en zoek niet altijd de negatieve kant op.

Waarom maken de uitspraken van een onbekende vent - die jou werkelijk helemaal niets kan schelen - zoveel bij je los? Laat lekker gaan en houd je emoties onder controle, zeker als het gaat over andermans woorden die je anders ook niet serieus zou nemen.

30 april 2022 om 19:30

Toevallig wel ja, mijn vriendin heeft niet zo'n fijne jeugd gehad.. Ze heeft het verwerkt dmv hulp, heeft lang geduurd maar verwerkt. Dat maakt dat ze er nu om kan lachen, omdat ze niet zo truttig is. En als ze het niet wil horen dan kijkt ze wat anders. Dat kan ook hé..

30 april 2022 om 19:31

Ik ken een slachtoffer, zij zei dat de uitspraken van derksen beneden alle peil waren, maar zij vind ook dat er wel erg overtrokken gereageerd word.

30 april 2022 om 19:32

En hoeveel van die mensen heb jij al gesproken Ajaxglobal?
Derksen heeft iets gezegd wat niet kan, dat heeft ie erkend. Hij ging door het stof en daarmee is voor heel veel mensen de kous af

30 april 2022 om 19:36

@paseevski,

Wat maakt nou dat je zo moet reageren? Johan is niet het slachtoffer hé? Waarom gaat het gesprek niet dat hij zich fatsoenlijker moet gedragen? Victim blaming is dit.

30 april 2022 om 19:38

@rob1981,

Er zijn verschillende mogelijkheden. Het is niet aan mij te oordelen over de situatie van je vriendin. Fijn dat ze dingen heeft kunnen verwerken.

Gun anderen dat dan ook, zonder dat ze publiekelijk te kakken worden gezet

30 april 2022 om 19:40

@thechosen1

Ah deflectie, interessant!
Wat maakt dat je het onderwerp verschuift?

Iemand die rassen beledigd , mensen met andere seksuele voorkeuren beledigd, grens overschrijdend vertoont is niet het slachtoffer hé? Dit is de consequentie van zijn eigen gedrag!

30 april 2022 om 20:10

Het probleem dat we nu uiteindelijk crieeren en dat doen we eigenlijk al meht het racisme, is dat je je begeeft op een weegschaal.

Je begint bij links en dat hangt naar beneden en wanneer er een incident is of een probleem dan kan het niet aangekaart worden omdat er niks mee gebeurd. We zijn bij het racisme die weegschaal gaan bekijken en tot de conclusie gekomen dat die uit balans was. Die is met een verse nieuwe blik mooi gebalanceerd en op die manier komen er verhalen boven waar we als maatschappij van schrikken, we kijken in de spiegel en passen ons aan.

Die weegschaal is bij sexueel gedrag ook aangekaart, waar je vroeger als vrouw bang moest zijn om je mond open te trekken, moet dat nu gewoon kunnen en gebeuren zonder problemen.

Echter schieten we als maatschappij nu zover door, dat er nu mensen zijn die om echt de minste en geringste opmerking een probleem maken dat we zo doorschieten dat we straks niet afzakken naar links, maar doorschieten naar rechts.

Dat we als maatschappij gaan denken, het zal wel weer een verhaaltje zijn en dat we het best geloven maar dat we zo moe zijn van het gezeur en gezemel eromheen dat we liever er niet meer naar kijken.

Dat de politie zoveel "zeur" zaken heeft dat ze gewoon niet meer weten wat waar is en wat niet.

en dan? Dan zijn we op het niveau dat de echte slachtoffers van sexueel wangedrag of racisme, niet behandeld worden omdat er iemand een overdreven punt wilt maken van iets wat geen waarde heeft.

We doen met dit gedrag waar Johan nu het slachtoffer van is (hij had natuurlijk zijn verhaal niet moeten aandikken) tekort aan de echte slachtoffers, omdat nu 5 resercheurs eerst Derksen zijn verhaal moet checken, iets van 50 jaar gelden in plaats van een aanklacht of incident van gisteren met een taxi chauffeur.

we schieten door, ten koste van echte slachtoffers. en dat is het probleem

30 april 2022 om 21:08

Mooi gesproken. Veel mensen hebben toch een misplaatst rechtvaardigheidsgevoel denk ik dan...

30 april 2022 om 22:54

@jeronsaik,

De metafoor van de weegschaal ben ik niet met je eens. We willen niet een beetje racisme overhouden, dat willen we gewoon niet meer.

We willen niet dat vrouwen zich durven uitspreken, we willen dat mannen zich beter gedragen, zodat vrouwen zich niet meer hoeven uit te spreken.

We schieten helemaal niet door, de leercurve van een gedeelte van de samenleving gaat gewoon erg langzaam

1 mei 2022 om 12:48

Daar ben ik het niet mee eens. Je zegt nu precies eigenlijk het gehele probleem. Mannen moeten zich beter gedragen? Sinds wanneer zijn het alleen mannen die zich misdragen?

Er zijn toch ook genoeg incidenten waar thuis de man tikken krijgt, of gechanteerd word door de vrouw die dan vertrekt met de kinderen? Er zijn genoeg mishandelingen en verkrachtingen, aanranding die op de rekening van vrouwen komen.

Maar daar wordt niet over gesproken, daar willen de hedendaagse feministen het niet over hebben, want dat neemt de aandacht weg van de vrouw die iets is aangedaan. Dat maakt het hele feminisme een organisatie die onderdoet aan het streven van gelijke rechten en gelijke straffen.

Een feminist wilt dat de dienstplicht niet voor haar telt maar alleen voor de man.

En er zijn genoeg vrouwen die proberen een slag proberen te slaan uit de "me too" scenario. De verkrachting van bijvoorbeeld Ronaldo C. horen we toch ook niks van? of Johnny Depp die Amber alle hoeken en gaten had laten zien van het huis en nu blijken de bulten en blauwe plekken allemaal nep te zijn.

Door het feit dat "zoveel" verhalen boventafel komen en die achteraf gewoon niet waar zijn, zoals het verhaal van Johan dus, heeft de politie helemaal geen tijd meer om de aanranding van een taxi chauffeur te onderzoeken want ze moeten eerst weer een onzin verhaal gaan bekijken.

Mensen die roepen om de havenklap dat ze geen baan krijgen omdat ze zwart zijn en dan blijkt hun cv gewoon niet de juiste werkervaring te hebben, of iemand anders had gewoon meer ervaring.

We schieten gewoon vanzelf door en dan komen we op een punt dat niemand een verhaal of aanklacht nog serieus gaat nemen en dan zal het allemaal wel. Who cares attitude krijgen we dan - en dat gaat gewoon ten koste van echte slachtoffers. en dat bedoel ik met die weegschaal, die gaat van ontkenning (links) naar serieus nemen (balans in het midden) naar whatever (rechts)

30 april 2022 om 19:18

Ik heb het nog even opgezocht, want ik wist niet dat Kaag dat had gezegd. Maar ja, wat slecht. Als er nou een is die haar mond moet houden..

30 april 2022 om 19:28

Wat dachten we van die mevrouw van volt?!?!?!?! Daar hoor je amper wat iver.. maar nee dit is een man.. ben bebieuwd naar de rwacties als een vrouw dit had gedaan bij een man in ze arie...

30 april 2022 om 19:32

Tja, het selectieve beeld van medialand. De schandalen in politiek Nederland stapelen in een razend tempo op met vreselijk veel sociale, financiele en emotionele schade tot gevolg, maar een Johan Derksen met een verhaal van 50 jaar geleden krijgt de volle laag. Nu mogen er natuurlijk consequenties aan verbonden zitten en ook wel terecht, maar de tunnelvisie van medialand is voor de zoveelste keer lachwekkend. Een kwestie van tijd voordat zoiets misgaat...

30 april 2022 om 19:56

Internet wat Gijp hier aangeeft is denk ik ook niet de oplossing. Al die overdreven bewuste mensen zijn net als van die buren die dehele dag met een glas aan hun oor geplaatst tegen de muur zitten te wachten op het minste gringste geluidje zodat ze de politie kunnen bellen voor overlast. Op het internet krijg je dat gezeik ook weer waarschijnlijk

30 april 2022 om 20:19

Haha dat van Kaag is natuurlijk ook een verrekening omdat Johan echt zeer kritisch (terecht) op haar is. Buiten dat is deze hele commotie echt belachelijk om een paar uitspraken uit een vaag verleden waarvan moet blijken of het waar is/gebeurd is. Johan blijft mijn held. punt.

30 april 2022 om 20:28

Kaag haar tijd komt wel met haar me to gedrag dat zo diep mogelijk verbergen haar eigen collega’s niet aanspreken op het feit dat haar groepje leden elke avond misbruik maken van meisjes die er werken en dan lekker je mond houden dat kan wel door de beugel kom op zeg stelletje hypocrieten waarom stapt Kaag niet op dan vieze spelletjes om effe de aandacht te herleiden naar Johan nou Johan Rennee Wilfred kom aub terug aan tafel want eerlijk waar jullie hebben de laatste geest van het talkshow zonder meer zo netjes terug op de kaart gezet ik genoot van de uitzendingen en hoop echt dat jullie weer aanschuiven unieke talkshow echt uniek

30 april 2022 om 20:33

Om met de woorden van de heer Derksen te spreken , er zijn ergere dingen gaande op de wereld bv de oorlog in Oekraïne...

30 april 2022 om 20:53

LosBlancos inderdaad, als er iemand stil moet zijn dan is het die walgelijke en hypocriete Kaag. Benieuwd of het toch nog terug komt op een of andere manier.

30 april 2022 om 21:13

Ja hypocrieter als Kaag zijn er niet te vinden. Daar leverde ze zelf het bewijs van deze week door nu ineens wel snel een man te veroordelen. Uiterst geraffineerd opererend zonder rechte rug. Maar goed zij doet slechts de financiën van dit land en dit is een voetbalsite.

30 april 2022 om 21:16

Politici zijn meestal een verschrikkelijk type mens. Niet bezig met de waarheid, maar met het behouden van de eigen positie. Er zijn te weinig uitzonderingen op de regel om hier minder cynisch in te zijn, al ken ik ze wel.
Enkel de politici van SGP vertrouw ik in de regel wel. Het is jammer dat ze religieus zijn en standpunten hebben die men onverdraaglijk vind. Als je puur naar integriteit e.d. kijkt zijn ze de enige waar je op zou willen stemmen.

30 april 2022 om 21:49

Weet je waarom zou je die hele format niet meenemen en naar een zender gaan als ViaPlay gewoon weg uit dit zeikerige gedoe. Dit slaat toch werkelijk nergens op en dan Kaag maar lachen ja die show moest wel stoppen. Ik kijk met afgrijzen naar de afgelopen week en met nog meer vraagtekens dan een onderwerp over Derksen terwijl de hele boel in een doofpot word gezet door D66. Bah!!!!

30 april 2022 om 22:52

Tjah moet ie maar niet zulke debiele grappen maken over het misbruiken van een bewusteloze vrouw. Toch gewoon dom als het niet waar is? Er gebeuren gewoon nog veel te veel van dit soort dingen niet in de samenleving en daar moeten we gewoon vanaf.

Kan je Kaag er wel bij halen (hypocriete vrouw inderdaar) maar dat is natuurlijk geen argument om anders naar Johan te kijken..

1 mei 2022 om 01:42

Gaat Kaagman nu ook haar politieke vriendjes die mensen de voedselbank in jagen cancellen?

Johan is gewoon recht voor zijn raap, bevalt het je niet oprotten dan maar geweldige kerel

30 april 2022 om 18:55

Nou wat geweldig zeg. Hij heeft met zijn 'recht voor zijn raap zijn' zoveel mensen beledigd dat er in de voetbalwereld op een gegeven moment niemand meer aan tafel wilde komen zitten. Nu zijn ze een jaartje bezig met een niet voetbalprogramma en heeft ie mot met half Nederland. Geweldige vent hoor.

30 april 2022 om 19:30

Man , vrouwen vroeger voelde zich niet zo minderwaardig ten opzichte van n man, kleinzerig gedoe terwijl de vrouw in kwestie er zelf nooit over heeft geklaagd, belachelijk town bestond de media ook al he..

30 april 2022 om 19:55

Nee voelden vrouwen dat vroeger niet? Waar kwam die 2e feministische golf dan vandaan?

30 april 2022 om 20:23



Migi volgens mij kwam dat omdat ze, in hun ogen, minderwaardig werden behandeld, niet omdat ze ze minderwaardig voelden maar ik heb die tijd niet bewust meegemaakt. Je mag me verbeteren als ik uit mijn nek zit te kletsen.

30 april 2022 om 20:49

Ah nee dat klopt inderdaad, maar ik denk dat hetzelfde geldt voor vrouwen die dit aankaarten.

30 april 2022 om 21:51

Dit is een verhaal die met heel veel leuke kantjes erbij is verzonnen, er is nog geen enkel bewijs dat hij dit zo heeft gedaan heeft, zelfs ze stapmaatje weet niet eens meer waar dit over ging kom op en dan zo alles weg trekken wst die man in 55ste heeft opgebouwd nogmaals bah!!!!

30 april 2022 om 18:59

@robert, Dan hebben sponsors en zenders recht toch om ‘op te rotten’ en niet meer met hem samen te willen werken? Kan me voorstellen dat als je een programma sponsort (sponsoring doe je alleen maar om positief met iets geassocieerd te willen worden) waarin iedereen lacht om een mogelijke verkrachting je daar je handen van af trekt.

30 april 2022 om 19:06

Dat recht hebben ze zeker, maar je snapt natuurlijk ook wel dat ze het enkel voor de bühne doen. Zodra het weer rustig is en ze er geld mee kunnen verdienen, dan weten ze niet hoe snel ze terug moeten komen.

30 april 2022 om 19:15

Sponsoring is per definitie voor de bühne

30 april 2022 om 19:18

Ze doen het gewoon voor het geld. De bühne bestaat uit consumenten en door iets te sponsoren dat de bühne kut vindt verlies je die consumenten. Je hebt nu zelfs mensen die zeggen dat iemand als Jeff Bezos of Jack Dorsey woke of links zijn. Echt de wereld op zn kop. John de Mol interesseert het niets wat er met die vrouw is, die denkt gewoon aan de centjes.

30 april 2022 om 19:33

Nee sponsoring is punliciteit zoeken, negatieve publiciteit blijft publiciteit.. kijk maar naar de kijkcijfers van de laatste aflevering xD

En de mensen die aangeslagen zijn door de uitspraken van Johan?

30 april 2022 om 18:41

Kom op man met alle respect maar niemand is aangeslagen door zijn uitspraak de enige die aangeslagen mag zijn is de vrouw om wie het gaat of wie er ervaring mee heeft. Of ben je echt zo’n softie dat alles wat er gebeurd je meteen betrekt op jezelf? Al sluit je dat in deze tijd niet meer uit.

30 april 2022 om 18:43

Wat mij een beetje irriteert is dat iedereen die loopt te zeiken ook het programma niet kan kijken? Lekker naar Boer zoekt Vrouw of Married At First Sight gaan kijken. (En dan heb ik het over het gezeik op het verhaal ook waarbij de kaars er NIET in is gegaan, het andere verhaal kan natuurlijk gewoon niet) laat hem lekker zijn ding doen (nogmaals, de heftige verhalen niet meegenomen) en als het je niet zint, kijk verdomme gewoon niet.

30 april 2022 om 18:47

👍

30 april 2022 om 19:00

@tommulder,

Wat mij irriteert zijn houdingen zoals die van jou. Met zijn uitspraken die racistisch, homofoob of seksueel overschrijdend zijn heeft hij zoveel impact.

De impact op kwetsbare doelgroepen is enorm( nee ik val er zelf niet onder). Ook de mensen die niet kijken worden er door geraakt doordat dit soort uitspraken genormaliseerd worden. Walgelijk vind ik het. Hoe durf je het recht te praten?

30 april 2022 om 19:08

Ajaxglobal. Zou jij alsjeblieft 'global' uit je naam willen halen? Ik heb mij een keer flink gesneden met een globalmes en vind het iets te confronterend om het te lezen. Bvd

30 april 2022 om 19:13

Ajaxglobal, volgens mij zeg ik toch echt dat de heftige verhalen hierin niet meetellen, dus die zijn ook niet recht te praten. Graag beter lezen. Wat ik bedoel zijn de gevallen waarin mensen op hun teentjes getrapt zijn door een opmerking en beginnen te janken, terwijl dat soort humor gewoon moet kunnen en dan moet je lekker wat anders gaan kijken.

30 april 2022 om 19:39

@ajaxglobal Jankbal! Te hard gestuiterd op je rubberen tegels?

30 april 2022 om 19:51

@tommulder,

Het is bij hem niet het eerste incident hé? Dit soort mensen horen niet op de televisie thuis! Beschamend is het!

30 april 2022 om 18:44

Dat zijn mietjes

30 april 2022 om 18:45

Die moeten in de spiegel kijken, aangeslagen worden door slappe verhalen, hahaha, zwak zaad.

30 april 2022 om 19:34

Haha idd hypocriet, moeten we hem nu zielig vinden ugh. Hele leven iedereen kapot maken en dan nu zogenaamd aangeslagen agh. Zo sneu zeg.

30 april 2022 om 20:19

Nee hoor, dat maak jij ervan

Ik ben tegen seksueel misbruik, op elke manier. Dus ook op de manier zoals Johan die maandag in dat programma beschreef. Ik kijk het programma al 20 jaar en denk dat het onmogelijk is dat Johan dat wat hij zei echt meende. Maar goed, dat is subjectief en er zitten er een hoop tussen die hem willen zien vallen waaronder zo'n verschrikkelijke vrouw als Kaag. Dat die nog serieus zich durft uit te laten over een kwestie als die van Johan weken na schandalen die WEL in haar eigen partij hebben plaatsgevonden, getuigt van haar stuitende arrogantie. Dat is echt bijna misselijkmakend.

30 april 2022 om 18:43

Nou echt als er een iemand is die der smoel moet houden is het dat achterbaks wijf wel bahbah politiek gerommel

30 april 2022 om 19:20

Het moge wel duidelijk zijn dat voor Kaag vooral het credo "do as i say, not as i do" geldt.

Rest in peace televisiewereld.. een mooi programma is ons ontnomen.

30 april 2022 om 19:15

Hahhaa kom op zeg. Het is slechts tv. Een medium dat zeker al een 7+ jaar aan het uitsterven is. Tijd om mee te gaan met de tijd

30 april 2022 om 19:20

Ohja, nee precies. Het is al 7+ jaar aan het uitsterven, en daarom duurt het programma al 7+ jaar en was het (zonder deze situatie) gewoon op TV gebleven. Echt uitstervende idd!!

30 april 2022 om 19:26

De kwaliteit van het programma is na het ek van 2012 stukken minder geworden. Maar voor zo een ouwe ziel als jezelf die zeker ook boos werd toen de samenvattingen van de nos naar Talpa gingen snap ik het wel dat er iets mist nu in je leven.

Je lijkt me een type die niet open staat voor verandering en dan iedereen die verandering zou willen neerzet als een mietje en woke en links etc. etc.

Dat is een aanname die ik maak. Ik heb natuurlijk geen idee wie je bent

30 april 2022 om 19:29

Nee en aan aannames hebben we niet zoveel. Dus doe maar niet meer. Bedankt alvast!

30 april 2022 om 20:58

De pot verwijt de ketel dat die zwart ziet. Mooi

Hou toch op van de Gyp.
Het is een volwassen man van 73.
Je kan best veel zeggen op de tv vindt ik maar dit had hij gewoon niet moeten en kunnen zeggen, dat weet iedereen.
Ga jij je maar druk maken over je zogenaamde onschuldig gelach van je

30 april 2022 om 18:44

Lkkr janken denk! Kom op man iedereen moest lachen omdat het gwn grappig verteld werdt ik weet gwn 100% dat jij ook hebt zitten lachen! Uiteraard is het niet slim geweest van Johan om het zo te brengen mja softy NL these days kunnen niets meer hebben.

30 april 2022 om 18:49

Zo is het!👍

30 april 2022 om 18:56

73 jaar oude man die niet kan inzien dat hij dat gewoon voor zich moest houden lol

30 april 2022 om 19:11

@NipkeAjax nee ik heb niet zitten lachen omdat je zoiets niet zegt en vond het ook raar dat er niemand was die er wat van zei.

30 april 2022 om 18:51

Schei toch uit. Er word zoveel gezegd op tv. Als je de regering ziet,die brengt de ene naar de andere leugen de wereld in dag na dag. En dan zoiets bestraffen? De wereld raakt te betutteld. Vroeger keken we veronica omdat er blote tieten op tv kwamen bij de pin up club. En nu als je al een scheet laat ben je bezig met een co.plete milieuramp. Ik weet niet maar als je hoort wat jou eigen cluppie ook roept tijdens een wedstrijd of na een wedstrijd dan vind ik dat nog erger. En of je het joodse volk nu bedoeld of niet. Of dat er een vrouw het veld op komt om een speler te behandelen en ze roepen allemaal dat er een piemeltje in moet is dat wel normaal? Komop zeg.

30 april 2022 om 20:36

Ik denk dat Derksen zelf zou zeggen dat er wel ergere dingen zijn om je druk over te maken. Een ervaren media man als Derksen had dit toch wel een beetje kunnen uittekenen of niet?

Hahaha, Baantjer junior. Geweldig.
En nu maar gewoon online, open kans voor een extra online show voor VI maar die vinden zichzelf iets belangrijker denk ik.
Past prima naast elkaar en is top stunt

Hopelijk beginnen ze samen een online show wat meer kijkers gaat trekken dan heel Talpa.

We leven in n bizarre wereld ...

Ik denk dat hij het niet zo erg vind dat hij vd buis is maar muziek(dus radio en Theather) is wel zijn lust en zijn leven zover ik kan oordelen als buitenstaander. Dat had hij denk ik niet verwacht en dat had hij graag willen doorzetten. Triest…

Ik heb ook heel erg met Johan te doen. Na jaren uitdelen en terecht alles zeggen wat hij wilt blijkt hij helaas niet te kunnen incasseren. Blijkbaar had hij verwacht dat iedereen het een leuk verhaal zou vinden. Hypocriet Noem je dat

30 april 2022 om 18:47

Fantast

30 april 2022 om 18:51

Cabootje, zorg eerst eens dat je dat programma goed kijkt. Zijn intentie was juist om een goede boodschap over te brengen, dat niet iedereen zo heilig moet doen terwijl ze dat niet zijn. Dat het daarna verkeerd uitpakt is punt twee.

30 april 2022 om 19:51

@TomMulder het is een discussie waar met niet uit zal komen, ieder z'n mening. Dus de waarheid zal daartussen liggen.

30 april 2022 om 18:58

Medelijden met Derksen gaat me idd veel te ver. Bij uitdelen hoort ook incasseren. En mensen die niet alles leuk vinden wat Derksen zegt.

Typerend dat zo een Römer de "zeurende" groep na papegaaid, hoe kan je zeggen dat dit programma niet meer van de tijd is, als je zoveel kijkers trekt elke avond... Rene slaat de spijker op de kop, als hij aangeeft dat Johan meer bereikt heeft dan hij in 20 jaar... Dom voetbal praat zoals er jaren grootspraak is in de voetbalkantine en kleedkamer.Als voetballer kijk je hier doorheen. Alles afpakken is schandalig.. Sterkte Johan , ik ga t zeker missen

Was niet zo slim van Johan om dat verhaal te vertellen . Nu is hij alles kwijt radioprogramma tv .

Jammer dat vandaag insite ons ontnomen is door mensen die zelf nooit keken. Het laatste programma waar nog werd gezegd wat ze dachten is de nek om gedraaid door grachtengordelmensen en moraalridders. Ik baal als een stekker en het is wachten op een nieuwe Pim Fortuyn die de stem van het gewone volk vertolkt.

30 april 2022 om 19:33

Hahaha de stem van het "gewone volk". Zo'n onzin is dat altijd. Wie bepaalt wat het "gewone" volk is? Als jij denkt dat elke linkse stemmer in de grachtengordel woont of een moraalridder is, heb jij een zéér vertekend wereldbeeld en heb ik medelijden met je.

Fictief scenario: Zelfs al had Fortuyn 60 zetels gepakt, waren de overgebleven 90 zetels naar de overige partijen gegaan. De overgrote meerderheid van dit land zou dus in vrijwel geen enkel scenario op Fortuyn hebben gestemd. Als jij vindt dat het overgrote deel van dit land gek is dan adviseer ik je om aan je zelfreflectie te werken.

Weet je wat mij irriteert? Johan probeerde hier een mooi punt te maken: ‘laten we eerst ‘ns naar onszelf kijken, voordat we vanalles over iedereen roepen/vinden’. Dit hele punt wordt nu teniet gedaan door deze ophef. Als zijn eerste versie waar is, dan is het ook slecht, maar als we dit even opzij zetten, dan heeft Johan hier echt een poging gedaan tot een goed statement!

30 april 2022 om 18:57

Maar zover kijken de mensen dus niet. Als je ziet dat zelfs het rtl nieuws op vrijdag nog zegt dat het om een verkrachting gaat zegt dat genoeg. Ze zien alleen het eerste verhaal en de rest vergeten ze want anders kunnen ze nergens meer boos om zijn! Trieste moraalridders

De betutteling van Nederland tegenwoordig... Schei toch uit joh! Komend najaar gewoon weer terug op tv.

Alle politici rijgen leugen op leugen aan elkaar en daar staan verder geen consequenties op en deze (misschien wat overdreven/baldadige kantine humor) dat kan ineens niet meer, pleur toch op

30 april 2022 om 23:26

Wat bazel je nou? Dit is commerciële televisie dus wanneer een Talpa denkt dat dit funest is voor kijkcijfers of voor het imago van het bedrijf dan is het logisch dat ze zo'n veelpleger eruit willen werken.

En D66 is geïmplodeerd in de peilingen. Het enige wat door gaat zonder consequenties is de VVD doordat er een groep mensen is die zich blind laten lijden door geld en verdienen en zo min mogelijk belasting betalen waardoor de VVD hoe dan ook altijd weer boven uit de stembus komt.

YouTube podcastje maken en je bereikt nog meer mensen. In België houden we ook van die 2 hun cafépraat en dan schuift ook Boskamp weer aan.

Helaas heeft Derksen nog nooit gehoord van zelfreflectie.
Als hij dat wel had gedaan, was het niet zo hoog opgelopen.
Derksen heeft zijn eigen glazen keihard ingegooid, was nergens voor nodig geweest.
Dat hij het voor Johnny de Mol opnam is tot daar aan toe, maar om dat te vergelijken met een voorval 50 jaar geleden sloeg nergens op. Dat wilde hij niet inzien, hield (tegen beter weten in) zijn poot stijf en dan loop je het risico dat de directie van SBS6 zegt tot hier en niet verder.
Verder vergeet Derksen voor het gemak de Akwasi rel, de pruik met van der Gijp die ook veel ophef veroorzaakten. Het is een optelsom en niet dat hij wordt afgerekend vanwege het verhaal van 50 jaar geleden.

30 april 2022 om 18:56

Hij had op de tweede dag moeten bekennen dat het verhaal verzonnen was en dat het verkeerd was om hier over te lachen. Die Akwasi-rel en dat met die pruik vind ik net zo’n onzin als deze discussie. Te veel tere zieltjes. Als Theo Maessen het in het theater had verteld dan had je er niemand over gehoord.

30 april 2022 om 18:57

Kom op ff hé. Dat met die pruik en dat van Akwasi waren gewoon grappen. Die kan je goed of slecht vinden, maar ik zie het kwetsende er niet van in. Tuurlijk mag je donkere mensen geen zwarte piet noemen (gebeurde feitelijk ook niet), maar in de context waarin het gezegd werd was het gewoon een grap, tikkeltje op het randje wellicht. We leven gewoon in een maatschappij waar mensen geen dikke huid hebben en zich overal aangevallen en gediscrimineerd voelen. Grow some balls

30 april 2022 om 18:59

Dan alsnog onzin. Mag je je eigen mening tegenwoordig nergens meer over geven. Komop. We zijn allemaal mensen en je kan mij niet vertellen dat jij eens bent met akwasi. Dat jij nooit een onvertogen woord zegt tegen iemand. Ben je zelf heiliger dan de paus? Geloof je zelf niet toch?

30 april 2022 om 19:27

Een mening verkondigen is iets anders dan een zedendelict bekennen op live televisie. Feit is dat het Johan Derksen en de rest van VI al een tijdje onder een enorm vergrootglas lag vanwege eerdere incidenten. Vind het eigenlijk best knap dat ze ondanks de enorme bak aan kritiek nog zo lang zijn doorgegaan maar ook voor een Talpa is de maat op een gegeven moment vol. Dersen is een man die zegt wat hij vind, de een vind dat geweldig en ziet het voor waarheid aan terwijl dit voor de ander bot en kwetsend kan overkomen. Hij is hiermee bekend geworden en gaat er nu aan ten onder.

30 april 2022 om 19:47

Nee, je mag juist je mening geven. Er is niemand die het Johan, of gijp verbiedt dit te zeggen. Maar net als met die rel rondom die pruik of akwasi vergeten deze mannen, en vele hier, dat die vrijheid twee kanten op werkt. Als Johan een medium vindt waar dit gewenst is, wellicht in samenwerking met D66 en PVV , dan mag hij dit gewoon blijven herhalen en welke variant dan ook. Maar de vrijheid hebben om dit te zeggen is niet gelijk aan het rechthebben op een platform daarvoor. Al helemaal niet als het commercieel is.
Juist Johan zou deze pushback toe moeten juichen, want hij staat toch voor die vrijheid?

De hele cultuur is momenteel dat iedereen maar gekwetst is en op alle slakken zout wordt gelegd. Echt vreselijk. Dat het verhaal van Johan niet waar is was me al meteen duidelijk, maar er zijn tegenwoordig te veel mensen die alles voor waar aannemen en dan gekwetst zijn. Dit is gewoon kantinepraat. Er zijn wel meer verhalen bij VI geweest die verzonnen zijn, maar je wil als kijker niet weten wat echt is en wat niet. Ik keek elke dag, echt zonde. Ik hoop echt dat ze online doorgaan.

Best wel hilarisch dat hij 73 is man, hoe ben je zo oud met geen zelfreflectie? Hij kan alles over iedereen zeggen maar zelf niks incasseren.

30 april 2022 om 19:08

Precies, jij snapt het hij is iedereennaan het afbreken ennn nu dat kan en vindennmensen leuk blijkbaar. Mast een verkeerd woord over hem en ook wat erg. Vannmij mag hij van zijn pensioen gaan genieten!! Zal hem niet missen!!!

Na alle beledigingen, lulverhalen die hij geventileerd heeft is meneer nu aangeslagen. De slachtofferrol, terwijl hij dat in 1e instantie zeker niet is. Triest mannetje is t.

Werkelijk wat een gedoe om iets dat 50 jaar geleden is gebeurt. Waar zijn ze hier in Nederland mee bezig.
Sinds dat gedoe met de Voice is alles in Nederland grensoverschrijdende gedrag. Slaan we er niet een beetje in door?
Nee nu krijgen we programma's die hier heel de avond over gaan zitten praten.
Iets anders hebben ze niet terwijl voetbal inside toch echt de betere was.
Dit gaat echt te ver, ineens is iedereen in Nederland heilig.
Nou geloof je het zelf, jaren geleden als,er naar een vrouw geroepen werd, werden ze daar blij van.
Nou dat is nu dan ook grensoverschrijdend gedrag dan. Straks moeten de dames naar een praat groep omdat ze onzeker worden als een man niet meer naar ze kijkt of fluit

Wat nou VI vandaag niet meer van deze tijd. Peter Romer is dat die fysiotherapeut die op Talpa alleen maar herhalingen uitzend? Of dat afschuwelijk programma over de Meilandjes.

30 april 2022 om 19:13

Nou ik vind dat vreselijk die Mongolen van Meijland maar dit ook niet veel soeps. Kunnen ze geen goed programma met inhoud meer maken daar???

Kan Johan iedereen aanklagen voor het verkrachten van zijn leven!! tegenwoordig krijg je de doodstraf als je een FOUT hebt gemaakt echt waar gaat dit land naar toe bah!!!!!

30 april 2022 om 19:19

Hahah hebben wij het wel over Nederland? Wat kan je goed overdrijven zeg.

https://www.geenstijl.nl/5164800/nou-moe-wie-had-ooit-eva-jinek-in-verband-gebracht-met-kleedkamerhumor/

Is dit minder erg? Iedereen lachen.... ik ben van beide geen voorstander, maar heb wel de indruk dat men hier en daar selectief verontwaardigd is

Beste mensen van Nederland, ik kijk programma's van deze trio en moet je eerlijk zeggen, ik heb in die 20 jaar van voetbal international tot voetbal insite en vandaag insite altijd dezelfde humor gezien, een tikkeltje grens overschrijdend soms, maar nig altijd binnen de toelaatbare grenzen.
Nu wordt er iets gezegd wat iemand mee heeft gemaakt zo uit zijn verband gedrukt, vooral in deze tijd.
Het lijkt wel of sommige mensen revanche willen nemen omdat deze 3 mannen gewoon zeggen wat ze vinden.
Vooral nu heeft Johan Derksen het heel wat te verduren omdat hij iets heeft vertelt wat blijkbaar helemaal niet waar is of is gebeurd en nu zie je ook dat Nederland meteen fel op reageerd.
Zo zie je maar weer dat Nederland aan het veranderen is.
Naar mijn mening zijn er ergere dingen in het leven dan een kaars in iemand ...... stoppen.
Doe gewoon met zijn alle normaal wil je, stelletje kleine kinderen.
Btw ik vind die Johan Derksen echt een super gast daar heb je er maar 1 van wees daar eens zuinig op.


30 april 2022 om 19:21

Het gaat er niet om of meneer Derksen een leuke of niet leuke grap heeft gemaakt en of we met zijn allen te snel gekwetst zijn of whatever de spindoctors van Talpa hiervan proberen te maken. Het gaat erom dat Derksen doodleuk een strafbaar feit opbiecht op nationale televisie en zich nu afvraagt waarom mensen er het fijne van willen weten.

30 april 2022 om 21:19

Derksen biecht helemaal niet een strafbaar feit op, hij vertelt gewoon een anekdote.
En speciaal voor jou zal ik ook nog even de definitie van een anekdote neerschrijven: een kort en geestig verteld voorval, dat men voor waargebeurd laat doorgaan (zie etymologiebank).

Vandaag Inside is een amusementsprogramma. Als je naar het programma kijkt, weet je precies wat je gaat krijgen: onderbroekenlol. De een vindt dat leuk, de ander niet, maar niemand wordt gedwongen om naar het programma te kijken. De subjectieve verontwaardiging over uitspraken van Derksen zegt daarom vooral iets over de mensen die zich beledigd of gekrenkt voelen.

1 mei 2022 om 04:09

Leuk dat je weet wat een anekdote is maar als je door middel van een anekdote een verkrachting opbiecht is dat gewoon een strafbaar feit opbiechten, of het nu grappig is of 'kwajongenshumor' of whatever de draai is die je eraan wil geven. Ik snap dat Derksen grappige verhalen vertelt op tv en we nu allemaal verontwaardigd zijn omdat ie 'gecanceld' wordt maar het neemt niet weg dat iemands lichaam binnendringen met een kaars gewoon verkrachting is volgens ons wetboek van strafrecht, of je het nu als grap deed en de 'tijden anders waren' of whatever.

Hahaha dus hij kan al jaren iedereen beledigen en uitschelden en van alles uitmaken maar als de rollen omgedraaid zijn is die aangeslagen!? 😆 Oh de ironie.

1 mei 2022 om 11:54

Hahah dus dit jah! Blij dat die gasten zijn opgerot man. Prima om grapje te maken, maar elke week een gezicht laten zien of een persoon naar beneden halen slaat nergens op. Super kinderachtig gedrag. Schiet me eentje binnen, die kerel van matchfixing, bedoel had ie beter niet kunnen doen voor de camera.. maarja dat zag hij ook niet aankomen wat er daarna allemaal gebeurde. En om dan die gap een giga lange tijd belachelijk te maken is gewoon geen grapje meer.

Stel je toch niet aan jongens Ik ben allang blij dat de zeventigers van VI verkrachting bespreekbaar maken op nationale tv!

Baantjer junior, haha moest daar wel om glimlachen. Ik denk dat zijn vader Piet veel relaxter en meer charisma had dan Paul.

Joh als ie zo aangeslagen is kan die alsnog zeggen, na een week reflectie snap ik dat mensen het initiele verhaal ongepast vonden en hadden we er niet zo om moeten lachen. Ik ben tegen misbruik blabla het spijt me. Dan is het allemaal klaar. Niet zo miemelen dus.

Moet ik nu medelijden hebben met Johan? Een programma dat leeft van het keer op keer belachelijk maken van andere en alles wat hen niet aanstaat. VI stond ooit voor een goed geïnformeerd platform maar zijn, puur vanwege financiële redenen meer en meer naar een roddel platform gegaan met een bepaalde humor. Spelers als manolev, wekelijks belachelijk maken voor eigen gewin, namen als een stel kleuters bewust verkeerd uitspreken.

Nee, van mij hoeft hij niet per se van tv. Maar wie uitdeelt moet ook kunnen incasseren, maar dat is dan juist wat deze heren niet kunnen

30 april 2022 om 19:57

Maar dat is het ook. Hij mag van alles roepen en daar mogen mensen dan vanalles van vinden. Haas voor hem vonden mensen die geld in zn programma steken het ook niet leuk en draaiden ze de geldkraan dicht. Die vreselijke straf die Johan kreeg is dat zn baas hem opdroeg met excuses te komen. Het schofferen van vrijwel iedereen doet hij zelf dagelijks dus ik mag toch hopen dat ie niet ontdaan is van het feit dat mensen hem nu schofferen.

Johannes je kaarsje is uitgeblazen.

’onderbroekenlol in kantines-circuit’ is precies de reden dat het tv-programma nog weinig met voetbal en nog minder met maatschappelijk commentaar te maken had en om die reden is het goed dat het programma verdwenen is. Voor voetbal kijk je naar een wedstrijd, misschien wat analyse ervoor of erna. Voor maatschappelijk commentaar op tv kijk je naar het nieuws of een actualiteitenrubriek.

Waarom? Omdat anders mensen onderbroekenlol gaan verwarren met sociaal commentaar en dat is wat er krom is aan de maatschappij van nu en daar hebben zowel de elitaire kliek als de simpletons allbei evenveel schuld aan; ze luisteren niet meer naar elkaar, omdat ze elkaar's taal niet meer verstaan. Terug naar het saaie midden, politiek maar ook voor wat betreft TV.

30 april 2022 om 20:17

Meest verstandigste comment wat ik in dagen heb gelezen.

Schandalig hoe derksen hier aan de schandpaal is genageld voor een incident van 50 jaar geleden

Waarom zo aangeslagen? Hij is toch de man die overal schijt aan heeft? En iedereen kon zn achterwerk toch likken? Hilarisch dat slachtoffertje spelen

Ja want dit was zo verschrikkelijk erg poeh. Die oorlog in Oekraine en de corona tijd die zijn er maar niks bij de media en tv blijven er maar over doorgaan man man jank allemaal is niet zo. Niemand is brandschoon want tegenwoordig mag je niks meer zeggen of doen. Want oehhhh we hebben zoveel moraalridders en goede correcte mensen!!

Zo cancel storm is niet leuk. Maar hij is pensioenado en schaapjes op drogen. Daarbij lijkt me dat hij het een stuk zwaarder had toen hij zijn vrouw thuis overleden aantrof, en twee jonge dochters moest gaan opvoeden. Beetje overdreven uitspraak van Gijp lijkt me dus.

Hiermee bewijst die Romer dat het incompetente visieloze zenderbaas is. Hoe kun je nu zeggen dat een programma niet meer van deze tijd is, terwijl je de mannen nog geen half jaar geleden zelf dikke contracten hebt gegeven om ze dagelijks op de buis te krijgen? Hoe kun je als zenderbaas nu zeggen dat een programma niet meer van deze tijd is terwijl het potdomme het meest bekeken programma op je zender is??

Triest wereldje gaan wij tegemoet! Persoonlijk denk ik dat het verhaaltje in een kleedkamer/kantine scenario is verteld.Pochen over hoe rebels hij was met een aangedikt verhaal.Daarnaast hoe dronken moet iemand wel niet zijn om niet te voelen dat er een object wordt geïnserteerd. Dat kan enkel als zij in een ontsluitingfase zat of heftig gedrogeerd was.

Johan moet dit ook helemaal niet meer willen. Als dit is wat men wil in Nederland, krijgen ze dat. Ooit komt er wel weer een keerpunt, voorlopig niet. Lekker met z’n vrouw naar Amerika gaan en daar z’n muzikale roots tot leven laten komen. Beter voor iedereen. Geen gezeur meer voor hem.

Ik keek het programma geregeld. Grappige is dat ik de laatste maand geen enkele aflevering heb gezien door ziekte en vermoeidheid, zat er helemaal door. En dacht mss weer eens een aflevering mee te pikken binnenkort en gebeurt dit. Ik snap Derksen echt niet in deze, waarom vertel je dit? Dit is hetzelfde als een rapper die zichzelf snitcht in zijn eigen lied. Je weet gewoon wat er dan volgt, je bent verdomme op de nationale televisie een verhaal aan het doen over een kaars in de kont van een vrouw. Je weet donders goed dat er een publiek bestaat die dit gaan gebruiken als wapen tegen Derksen. Die hebben jaren gewacht op een misstap, bij Akwasi was het bijna gelukt maar iedereen wist dat dat ook een mafkees is waar je liever niks mee te maken hebt. Maar dit doet Derksen zichzelf helemaal aan. Echt jammer, want ik keek wel graag naar het programma. Want ook al was ik het niet altijd eens met wat ze zeiden, het stond voor vrijheid van eigen mening. En als je daar niet mee kan leven, heb je als mens nog veel werk aan de winkel.

Kijk dit verhaal bij Jinek eens van Sjaak Polak en het verhaal wat hij verteld. Jinek en Pechtold liggen krom van het lachen... Dit is net zo erg, erger misschien wel als Johan Derksen zijn verhaal. Waarom os Jinek er nog?
https://www.rtlxl.nl/programma/jinek/6835ea10-0889-4f38-b430-691e30473002

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren