Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Valkanis komt woorden tekort na schandalige nederlaag Ajax en wil verandering

Laatste update:

Michael Valkanis is enorm teleurgesteld in zijn ploeg. Donderdagavond werd Ajax uit de TOTO KNVB Beker geknikkerd door USV Hercules, dat in de Galgenwaard met 3-2 zegevierde. De tijdelijke vervanger van John van ‘t Schip sprak na afloop van de nederlaag voor de camera van ESPN over een ‘zwaar seizoen’.

De amateurs uit de Domstad waren 3-2 te sterk voor Ajax. De Amsterdammers poetsten dankzij doelpunten van Brian Brobbey en Chuba Akpom een 2-0 achterstand weg, maar in blessuretijd zorgde Mats Grotenbreg voor de beslissing.

“Allereerst wil ik Hercules feliciteren. Zij hebben gevochten tot het eind”, vertelde Valkanis na afloop. “In de laatste tien minuten begonnen we pas te spelen zoals we van tevoren hadden afgesproken. We kwamen terug tot 2-2, maar in de blessuretijd maakten zij uit het niets de 3-2.”

“Ik dacht dat we de wedstrijd om zouden gaan draaien. Mijn felicitaties gaan naar de tegenstander, maar voor ons is het teleurstellend. Het doel was om te overwinteren in het bekertoernooi, maar dat is niet gelukt.”

Zowel John van ‘t Schip als zijn tijdelijke vervanger wist al weken dat er iets moet veranderen bij Ajax. “Als je vandaag naar ons kijkt, dan krijg je een bevestiging van de zwakten van de ploeg.”

“Ook toen we resultaten begonnen te boeken in de competitie wisten we dat al. Nu is het juiste moment aangebroken om dingen te veranderen om stappen vooruit te zetten.”

Er ging veel mis bij Ajax, ziet Valkanis. “Het tempo was te laag en er zat te weinig diepte in het spel. Zij verdedigden compact en trapten vaak de bal weg. We wilden de diepte zoeken vanuit het middenveld, maar dat lukte niet.”

“We waren niet agressief genoeg om in het laatste deel van het veld een tegen een te spelen en te combineren. Het leek wel handbal wat we speelden”, zo besluit de assistent. “Dit is al vanaf het begin een moeilijk seizoen, maar we moeten door.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Maar hoe arrogant ben je als je niet je beste team opstelt.
Je kan allemaal de spelers ook de schuld geven maar als je zo n bagger seizoen draait en je gaat fan spelers opstellen die normaal niet spelen. Ik weet het niet hoor tis winterstop sit was de kortete route naar europees voetbal

21 december 2023 om 23:14

Ach, ook die beker hadden ze nooit gewonnen. Deze ploeg zijn piek ligt op de aardige helftjes tegen Sparta en AEK en de dalen zo rond dit niveau van vandaag. Ik zie ze ook liever Europees spelen, maar voor mij is de lol er persoonlijk snel af als je afgaat tegen clubs a la Marseille. Dit instabiele elftal heeft werkelijk niets te zoeken in Europa. Het is meer dat je vandaag historie schrijft in negatieve zin, werkelijk de schande van de eeuw dan dat ik me druk maak over het mislopen van de beker of Europees.

21 december 2023 om 23:14

Wat een onzin, het is logisch dat je rouleert tijdens beker voetbal. Ook deze spelers horen gewoon te winnen.

21 december 2023 om 23:39

Tegen een amateur team moet je b keus gewoon winnen inderdaad. Het is wat dat betreft een schande van die spelers maar ook van deze coach.

21 december 2023 om 23:14

Je laat feitelijk de jonge spelers die al vastigheid en houvast missen in de steek met zo'n opstelling. Ook dat je zo graag over de vleugels wilt spelen met twee spelers zonder vorm en ritme. En maar weer combineren op een veld wat half onder water staat ...

Valkanis heeft echt forse fouten gemaakt, het elftal is daarvan de dupe.

21 december 2023 om 23:17

Maar met alle respect, je kan hier toch ook nog met heel jong ajax winnen. Dat scheelt alsnog 2 niveaus

21 december 2023 om 23:24

Dat kan zeker, maar je neemt het belachelijke risico door een mix van onervaren spelers, spelers zonder ritme en spelers zonder vertrouwen erin te gooien. En dat het qua prestatie en instelling van die 11 dan nog steeds ondermaats is, ja dat ligt aan de spelers. Maar je had dit kunnen voorkomen. Een tegenstander heeft altijd een kans, als jij als trainer ervoor zorgt dat die kansen aanzienlijk vergroot worden.

Het is niet voor het eerst dat Ajax niet levert dit seizoen, spelers door de mand vallen en er gebrekkige instelling is. En dan kies je er als trainer voor dat risico te nemen? Dat zijn gewoon grove fouten.

21 december 2023 om 23:40

Hahahaha 11 volwaardige profs, aangekocht voor tientallen miljoenen, en je neemt een risico als je ze opstelt tegen 11 Amateurs, die nog niet eens op hoogste niveau van de amateurs spelen. Kom op nou zeg, al speel je met de B1 moet je als Ajax zijnde winnen.

21 december 2023 om 23:48

En toch had je dit kunnen zien aankomen. Die amateurs zijn een collectief, Ajax begon eindelijk een collectief te vormen en Van 't Schip is een weekje weg en die assistent maakt een fantasie opstelling. Dat is natuurlijk heel onhandig, er zijn 0 gewoonten, geen tempo, moeilijk veld en geen beleving. Ideale mix om er af te gaan tegen taaie amateurs.

22 december 2023 om 00:00

Dat aangekocht voor tientallen miljoenen zegt meer iets over de oplichtingspraktijken van dhr. Mislintat. Niet zozeer of dit ook goede voetballers zijn. Valkanis heeft domme beslissingen gemaakt die dit in de hand hebben gewerkt. Hem vrij pleiten en dit louter bij de spelers leggen is belachelijk.

Het is al erg genoeg dat mijn club zich in deze situatie terecht is gekomen. Week in en uit zie ik allemaal spelers die onze club vertegenwoordigen maar gezien hun gebrekkige kwaliteit nooit in het eerste hadden mogen spelen. Ze schrijven mee aan zwarte bladzijde in de prachtige geschiedenis van mijn club. Dat doen ze niet met opzet, maar gewoon omdat ze matige spelers zijn en behoorlijk gebrekkige mentaliteit hebben.

Van de huidige Ajax selectie zijn is slechts een handvol spelers die eigenlijk in Ajax 1 hoort te voetballen en nog een handvol met potentie. De rest heeft eigenlijk niks te zoeken en voegt tot op heden amper iets toe.

22 december 2023 om 00:18

Ik geloof niet dat Valkanis in z’n eentje deze opstelling uit de hoge hoed getoverd heeft. En als Van t Schip zich er niet mee bemoeid heeft heb je altijd nog Maduro en die andere assistent. Dan nog, ook met deze selectie, met in de kern gewoon basis spelers moet je makkelijk winnen van deze gasten. Ramaj, Hato, Sutalo, Taylor, Hlysson, Akpom, zijn zo goed als basis spelers de laatste weken, Forbs doet iedere wedstrijd mee. 6 min of meer basis spelers tegen Amateurs die 10e staan in de Derde Divisie! De verwende jongens van Ajax houden niet van dit weer. Als ik de buschauffeur van de spelersbus was had ik de gasten in Utrecht laten staan. Wel een mooi verhaal voor de jongens van Hercules en met name voor Pieters, die tweede goal was prima. De sfeer en de emoties die z’n amateur clubs met zich meebrengen blijft prachtig om te zien. Het is ze van harte gegund. Die verwende miljonairs bij Ajax komen me de strot uit. Ik volg ze niet langer , ik blijf er niet meer voor thuis, een keer is het genoeg geweest.

22 december 2023 om 04:43

Dit dus. En als je de opstelling ziet

Hato speelt wekelijks
Sutalo idem
Avila heeft ook al regelmatig gespeeld

Taylor en hlynsson spelen wekelijks
Akpom speelt ook vaak
Forbs ook regelmatig

De enige die minder spelen zijn die gooijer, linksbuiten en mikautadze.

3 spelers...

22 december 2023 om 04:45

Sorry, maar al zou je Jong Ajax opstellen moet je dit toch nog gewoon winnen?

Je speelt tegen amateurs...

Is Ajax echt zo laag gezakt, dat ze het nu nog de schuld bij de trainer leggen? Ipv bij de spelers?

22 december 2023 om 08:27

Normaliter moet je deze wedstrijden zo winnen idd.
Maar je zit niet echt in een fase waar winst van zelf sprekend is.
Dat standaarden zomaar lopen.

Waarom zopu je in deze wedstrijd het risico nemen spelers op te stellen die noirmaal niet spelen? En het is winterstop erna

22 december 2023 om 09:27

Laten we nou niet doen alsof John niet deze opstelling gemaakt heeft. Dat hij naar Australië is wilt niet zeggen dat hij niet alles bepaalt hè.

21 december 2023 om 23:16

En toch zou je tegen een amateurclub prima wat wisselspelers de kans kunnen geven. Dit moet Ajax met alle spelers kunnen winnen. Het is deels kwaliteit, deels tactiek en deels zelfvertrouwen waar het mis gaat. Viel ook gewoon op hoe lekker Hercules kon voetballen tegen dit Ajax. Ze waren in delen van de wedstrijd ook echt beter

21 december 2023 om 23:26

Ja en nee. Ook tegen een amateurclub kan je niet je keeper in de spits zetten. Dat was ongeveer wat Valkanis met deze opstelling deed. Geen balans. Geen middenveld. Twee wingers met een actie maar geen spits die daarbij past. Kansloos. Je kan wisselspelers opstellen in een duidelijk systeem met houvast. Niet in een fantasieopstelling.

21 december 2023 om 23:26

Ajax is dan ook een team dat geen druk zet maar zich ook niet defensief opstelt, we doen eigenlijk precies niks met name op het middenveld waardoor elke club met spelers die bereid zijn om veel te lopen ons kan wegtikken.

21 december 2023 om 23:34

Denk dat het grote probleem idd op het middenveld ligt. Niemand die de balans bewaakt, waardoor de achterhoede, die ook al niet helemaal lekker staat, in de steek wordt gelaten.

21 december 2023 om 23:50

Zelfs moet Ajax hier met een jeugdploeg van winnen. Dit is gewoon een schandalige vertoning niet meer niet minder.

22 december 2023 om 07:20

Ajax had dan ook beter een jeugdploeg kunnen opstellen dan war gisteren gebeurde. Martha iszelfs in jong afgekeurd als vleugelspeler. Hoppa op de vleugels. Avilla is zelfs in jong een van de slechtste, hoppa in de basis. Taylor is in niets een zes, hoppa op zes. Er werd zo belachelijk veel van positie gewisseld waarbij spelers op posities kwamen waar ze niet thuis horen, dan kan je wel zeggen zelfs met een jeugdploeg, maar in de bovenbouw van de ajaxjeugd wordt niet zoveel meer gewisseld van positie. Dan is bekend welke positie het best bij de speler past. Op het moment dat spelers dan op een andere positie worden gezet is dat om bepaalde zaken te ontwikkelen. Daar is in het eerste geen sprake meer van. Gebruik het eerste dan ook niet zo. Op zekers dat de assistenten een andere baan kunnen zoeken, de laatste twee wedstrijden zie je gewoon exact hetzelfde als onder Steijn, met het verschil dat Brobbey in betere vorm verkeerd. De twee potjes onder maduro waarbij er wat meer een plan en samenhang in de selectie was te zien, was inclusief Dave Vos, het echte trainers talent. Maduro is als Mislintat, babbelt leuk, maar zadelt je in de tussentijd met grote problemen op.

Mislintat is het allerslechtste dat Ajax ooit overkomen is. Steijn aangesteld. Forbs, Avila, Mikautadze, Sosa, Tahirovic gekocht: dat is gewoon een kleine zeventig miljoen euro weggegooid. Dan heb je nog Akpom en Sutalo die een 5,5 scoren waarvoor je zwaar overbetaald hebt. 110 miljoen voor 7-8 spelers die allemaal niet overtuigen. En met je beleid de beste Ajacied van de afgelopen vijf jaar de deur uitgejaagd.

21 december 2023 om 23:10

Dit is echt crimineel wat deze charlatan Ajax heeft aangedaan. PSV die voor 57 miljoen even voor Eredivisie begrippen toppers haalt. En wij halen voor 110 euro aan spelera die het niveau nog niet hebben van de 3e divisie. Hoe durven mensen dit nog te verdedigen. Het is te pijnlijk voor woorden. Voor 110 euro kan je voor Eredivisie begrippen een team halen dat onverslaanbaar is.

21 december 2023 om 23:13

Vorig jaar was je selectie uit balans: er ontbrak na het vertrek van zoveel steunpilaren ervaring en stabiliteit. Vervolgens koopt de Duitser voor twintig miljoen een jong en blind renpaard van het jeugdelftal van Man City. Voor een kleine negen miljoen een jonge defensieve middenvelder met een handvol invalbeurten bij Roma. Voor 18 miljoen een jonge spits die vervolgens misbruikt moet worden op allerlei andere plekken omdat er al een andere spits gehaald was en je ook nog Brobbey had. Voor twaalf miljoen een jonge wat wilde linksback van Antwerp die je als centrumverdediger gaat gebruiken. Waar slaat dat op?

21 december 2023 om 23:29

@Suarez, wat misschien nog erger is. Aan het begin van het seizoen hadden nog veel supporters het idee dat als Ajax een paar miskopen had ze deze speler wel weer goed zouden kunnen verkopen, want dat was bij Daramy en die cv ook gelukt.
Maar ik denk dat Ajax nu toch echt verliezen moet gaan nemen. Er is niemand die 12 miljoen voor Avila neer gaat leggen of meer dan 10 miljoen voor Forbs. Daarbij hebben spelers lange contracten gekregen en flinke salarissen.
Dit kan Ajax nog lang achtervolgen.

21 december 2023 om 23:44

Hoop is dan ook de vader van je gedachten. Het kan Ajax wel even achtervolgen maar Ajax hoeft die lui niet allemaal tegelijk te verkopen. Ze moeten nu zsm wel van Sutalo af wat mij betreft en wat dure jongens op de bank zetten voor eigen jeugd, die doorgaans wel rond minimaal subtopniveau van Eredivisie spelen en daarmee weer de weg omhoog gaan vinden met een of twee gerenommeerde aankopen komende twee transferwindows. Het gaat nu niet zozeer om weer verkopen voor megabedragen, dat hebben we de afgelopen twee zomers al veel te veel gedaan.Ik zei al bij het vertrek van oa Tadic en Blind hoe verschrikkelijk dom Ajax bezig was en dit is een gevolg dat zelfs ik niet had voorzien. Maar eigenlijk ben ik blij dat het gebeurt.

21 december 2023 om 23:49

Mislintat zijn aankopen zijn vooralsnog niks waard gebleken, maar ook voordat hij er was werden voor miljoenen aan spelers gehaald die niks toevoegden aan Ajax. Maar omdat die nog goed werden verkocht werd daar laconiek over gedaan, maar je verliest gewoon tijd. Bassey, Wijndal, Daramy, Sanchez, Luca, Grillitsch, conceicao…

21 december 2023 om 23:12

Dat vind ik wel een beetje een dooddoener worden dit over de aankopen, ja ze zijn vrijwel allemaal slecht maar bij de eigen jongens is ook geen kwaliteit of inzet te bespeuren zodra het even niet loopt. Ik kan eerlijk gezegd de hele selectie behalve Hato en Brobbey missen als kiespijn.

21 december 2023 om 23:14

Eigen jongens moeten zich optrekken aan ervaren spelers. Mazraoui, Gravenberch, Timber en al die andere spelers hadden ervaren jongens om zich heen die de kar trokken. Daarbij zouden de jonge jongens van nu ook baat bij hebben.

21 december 2023 om 23:18

Optrekken doe je qua niveau, ik zie nu spelers die er al waren of uit de jeugd komen die af laten weten op werklust, als die basis er niet is dan ben je altijd kansloos als jonge speler.

Ik heb het wel is eerder gezegd maar voetbal lijkt gewoon bijzaak voor 80% van de selectie, ook bij Jong Ajax is het af en toe veel te vrijblijvend en lijkt het gewoon niet op topsport.

21 december 2023 om 23:12

5,5 voor Sutalo vind ik te veel. Akpom Van den Boomen en Ramaj voegen iets toe. Verder geen enkele speler die goed genoeg is voor wat Ajax zou moeten kunnen. Denk ik.

21 december 2023 om 23:15

Ramaj? Die pakt ook geen punten en zit vaker mis dan dat hij een geweldige redding heeft. Overschat keepertje, Rulli is beter.

21 december 2023 om 23:17

Dat klopt. Maar Ramaj voegt iets toe omdat hij beter is dan Gorter en Rulli geblesseerd was.

22 december 2023 om 00:52

Ik vind Ramaj en Gorter beiden teveel fouten maken, dus wie er op de goal staat maakt weinig uit. Ramaj is normaal voetballend beter, waar ik Gorter betere reflexen vind hebben. Rulli moet na de winter gewoon op de goal staan.

21 december 2023 om 23:15

Klopt van Mislintat. Maar eh... wie heeft deze roekeloze cowboy 110 miljoen laten uitgeven? Het mag toch duidelijk zijn dat iedereen die hem maar wat heeft laten doen mag opdonderden bij Ajax. Na vanavond is er niet een dieper dal. Alle rotzooi eruit, alsof je je zolder leegruimt bij een verhuizing. En deze zeverende assistent coach ook.

21 december 2023 om 23:17

Volgens mij vergeet je even wie Mislintat aangesteld heeft. Ik blijf zeggen dat Sar geteerd heeft op de kwaliteiten van Overmars. Vervolgens gaat overmars weg en word het hommeles bij Ajax. Een jaar zonder technisch directeur. Allemaal raar leiding geven. Vervolgens stelt Sar mislintat aan en verlaat vervolgens het zinkende schip inbed hooo dat hij alle hoon niet over hem heen krijgt( wat hem ook aardig lukt)

21 december 2023 om 23:21

Daarnaast heeft Sar Bosz laten lopen..

21 december 2023 om 23:22

Het falen van Van der Sar vind ik zelf 80% de schuld van Overmars en Ajax als organisatie. Ze werkten jarenlang goed samen. Ajax ging goed. Opeens laat Overmars zijn piemel ongevraagd zien aan vrouwelijke collega's en moet hij terecht weg, waarmee hij Ajax en zijn vriend Van der Sar enorm in de steek laat. Van der Sar moest opeens de taken van Overmars overnemen, de crisis van Overmars managen, en zijn eigen werk blijven doen. Dat was te veel. Toen ging ook nog Ten Hag weg. Dan staat Van der Sar er totaal alleen voor, en gaat hij inderdaad veel fouten maken. Geen rvc die hem helpt, niks in de organisatie heeft het vertrek van Overmars en Ten Hag en de overspannenheid van Van der Sar opgevangen. Dus dat ligt aan Van der Sar zelf, maar ook aan Overmars en de organisatie eromheen die die man in de steek heeft gelaten.

22 december 2023 om 00:13

Een club als Ajax mag nooit zo van 1 man afhankelijk zijn. Er was blijkbaar geen organisatie waar op terug gevallen kon worden. Dat is de schuld van de Algemeen directeur. Als Overmars ziek was geworden of weggegaan naar Arsenal was dit ook gebeurd.

Deze ellende is volledig op het conto van Van de Sar te schrijven. Onder zijn leiding zijn ook de hoofd scouting en de hoofd jeugdopleiding vertrokken en nog een paar sterkhouders. Allemaal mensen die aan de basis lagen van het succes van Ajax.

21 december 2023 om 23:18

Het begon al nadat overmars vertrokken is. Ook H2 heeft geen enkele speler gehaald die iets toevoegt. Aanstelling van schreuder niet vergeten.

21 december 2023 om 23:36

Sutalo was vandaag misschien wel de slechtste. Dat leek gewoon op matchfixing!

21 december 2023 om 23:39

Is dit seizoen misschien ook eerherstel voor Schreuder? Hij deed het aanzienlijk beter dan hoe het nu gaat. In ieder geval kan geconcludeerd worden dat het niet echt aan hem lag.

22 december 2023 om 00:02

Nee, want Schreuder deed het niet beter. En Schreuder heeft juist een Ajaxicoon weggepest waardoor we nu met deze shit zitten.

22 december 2023 om 00:17

Schreuder had met Kudus, Alvarez, Timber (die zelfs uit vorm heel wat beter presteerde dan de huidige opvolger(s) toch wel wat beter materiaal, terwijl Bassey het nota bene minder slecht deed dan Sutalo tot nog toe (al wil ik Sutalo nog niet afschrijven). Het is me ook een raadsel waarom Mislintat dacht dat hij geen opvolger voor Alvarez nodig had. Nog een groter raadsel is een dermate groot vertrouwen in Forbs dat je er zo'n 12 miljoen voor betaalt! Ik denk oprecht dat een Van Axel Dongen niet slechter is en die is veel geblesseerd geweest en is zelfs nog een halfjaar jonger.

22 december 2023 om 00:18

@baardgrasmus. Die had ook een betere selectie. Van Alvarez naar Tahirovic is een enorme achteruitgang. Timber in zijn slechtse seizoen was nog wel beter dan wat Sutalo laat zien. Kudus is beter dan welke winger dan ook die nu bij Ajax speelt en met Tadic was er nog een echte leider in het veld

22 december 2023 om 06:59

Toegegeven het materiaal was wat beter, maar je stond vijfde op slechts 7 punten van de koploper. Op dat moment voelde het heel slecht maar nu zou je er voor tekenen, niet wetende dat de bodem nog veel dieper was. Laat ik voorop stellen dat Schreuder het matig heeft gedaan, maar ik denk dat het probleem van dit ajax niet per se bij de trainer ligt. Je hebt er in een jaar al iets van 6 verschillende voor de groep gehad en alleen van 't schip haalt enigszins acceptabele resultaten.

21 december 2023 om 23:47

Diegene die mislintat hebben aangesteld zijn meer het probleem dan hij zelf vind ik. Kijk eens hoe zooi het vorig jaar al was op elk vlak, toen is er ook geen fatsoenlijke trainer of speler gehaald en net zoveel geld uitgeven, toen is blijkbaar (volgens tadic) al de absolute topsport mentaliteit verdwenen. Als dan nog de paar gasten die je redden en die mentaliteit nog uitdragen vertrekken dan word het helemaal niks natuurlijk. Dat maakt Mislintat niet minder slecht ofzo, maar maakt de gasten die voor beide verantwoordelijk zijn toch echt het ergste dat ajax is overkomen.

22 december 2023 om 00:19

Mwa, het is een dodelijke cocktail. De mensen die hem aangesteld hebben, dragen zeker een grote verantwoordelijkheid, maar onderaan de streep draagt de persoon in functie de grootste verantwoordelijkheid over de functie in kwestie. Betreft het technisch beleid mag je Mislintat dus best de schuld geven. Met alle respect, maar zo'n 110 miljoen verdampen aan spelers die (bijna) allemaal tot nog toe het gemiddelde van de Eredivisie niet ontstijgen is ronduit lachwekkend en schandalig tegelijkertijd. De gemiddelde Vz'er had een betere ploeg samengesteld; daar ben ik van overtuigd!

22 december 2023 om 00:13

Dacht, maar kan er naast zitten hoor, dat die Akpom inmiddels aardig bewierookt werd in het Amsterdamse? Pikt toch regelmatig z'n goaltjes mee?

22 december 2023 om 19:46

Heiky

Ik denk dat je Akpom er prima bij kan hebben als reserve, hij pikt inderdaae regelmatig goals mee maar kan absoluut niet mee voetballen.

22 december 2023 om 01:10

AMEN!

Wat een interview ook met deze man, weet hij wel bij welke club hij werkt? Had Maduro nou echt niet die 2 potjes kunnen doen ipv deze passant?

21 december 2023 om 23:30

Het interview met Hato was niet veel beter, maar dat kan je een 17 jarige jongen niet kwalijk nemen. Het is een schande dat Ajax hem de kastanjes uit het vuur laat halen.

21 december 2023 om 23:36

Ja dat is echt ongelofelijk. Sneu voor die jongen. Waarom deed Berghuis niet mee trouwens? Weer geschorst?

22 december 2023 om 07:01

Hebben de spelers van Hercules geluk mee gehad. Berghuis had in zo een potje als die van gisteren die halve ploeg invalide getrapt

Deze man is toch niet serieus te nemen. Wie is deze nobody. Kijk naar je basisopstelling. Een middenveld met Taylor Hlynsson Akpom en dan een aanval met Van Axel Dongen Mikautadze Forbs. Wtf. Wat is dan je idee. Hij heeft het over zwaktes van de ploeg, maar hij maakt de ploeg toch echt zelf zwakker met deze idiote opstelling. Neemt niet weg dat hij gelijk heeft over zwaktes in de ploeg uiteraard. Mislintat bedankt.

21 december 2023 om 23:39

Grootste onzin natuurlijk, met alle respect maar je speelt tegen de nummer 10 uit de derde divisie. Dan maakt het geen reet uit woe je opsteld, die pot moet je 10/10 keer winnen. Als dat dan niet op kwaliteit lukt, dan maar op inzet maar dat hebben we ook niet gezien vandaag

21 december 2023 om 23:43

Inderdaad, al zet je Ramaj in de spits, en speel je zonder keeper. Moet jij als Ajax en een selectie van meer dan 100 miljoen gewoon dik winnen.

22 december 2023 om 01:54

Totaal niet eens met jullie. Het maakt altijd uit wie je opstelt. Dit sloeg nergens op, van de spelers niet, maar ook niet van de staf met hun fantasieopstelling.

Geef de spelers die Mislintat heeft gehaald toch wat tijd, zal vast wel wat tussen rondlopen, hij heet niks voor niks herr diamanten augen! Het komt allemaal door Bergwijn, hij moet weg, is niet het niveau wat Ajax moet nastreven. Aldus sommige fans die nogsteeds geloven dat Mislintat goed werk heeft geleverd. Het is om te janken, 116 miljoen uitgegeven, en spelers die het niveau hebben voor de 3e divisie. En een PSV geeft 57 miljoen uit en is lichtjaren verwijderd van ons, maarja Mislintat heeft het zo slecht nog niet gedaan!

21 december 2023 om 23:10

Is er oprecht een Ajacied die Mislintat nog verdedigd? 80 procent zag het volgens mij al mislukken toen hij aangesteld werd, 15 procent was om na de Klassieker en de laatste 5 procent toen we laatste stonden toch?

21 december 2023 om 23:15

Ik zelf heb hem te lang verdedigd. Ik dacht dat die man wel wat zou moeten kunnen (anders kom je er toch niet zou je zeggen) en wilde zijn aankopen ook niet meteen afvallen. Daarnaast legde ik de schuld meer bij Steijn. Onder Steijn snapte ik dat spelers niet hun niveau haalden. Nou, ze zijn wel iets maar veel te weinig verbeterd sinds Steijn weg is. Dus ja, ondertussen zijn ajacieden zoals ik ook al wel een lange tijd eruit dat Mislintat een charlatan is en heel veel kapot heeft gemaakt.

21 december 2023 om 23:18

Zeker. Op AjaxShowtime een hoop debielen die de beste man nog met hand en tand verdedigen. Soccerfan kon er ook wat van, misschien dat hij toch eens van mening is veranderd.

22 december 2023 om 05:12

Sven heeft fouten gemaakt , maar er was niemand binnen Ajax die hem controleerde of zich afvroeg waar hij mee bezig was. Je kan niet een persoon de schuld geven voor wat er fout is gegaan bij Ajax. Meerdere mensen zijn hier voor verantwoordelijk en veel van die mensen treden niet echt op de voorgrond.

22 december 2023 om 00:12

Het is inderdaad ook ronduit dramatisch, maar ik hoor maar weinig Ajacieden zeggen dat Mislintat goed werk verricht heeft. De wens is ook de vader van de gedachte. Je kunt het supporters niet kwalijk nemen dat ze niet willen geloven dat er tientallen miljoenen verdampt zijn aan spelers die niet eens beter zijn dan 18- of 19-jarige talenten. Dat zijn dan niet eens heel bijzondere talenten of zo.

Echter zou ik ook niet iedere aankoop al af willen schrijven. Het is het sowieso niet waard om ze nu alweer te koop te zetten. Ja, hooguit Avila en Mikautadze, aangezien ze weinig spelen en geen indruk maken. Daar kun je misschien nog redelijke bedragen voor vangen.

Toch zou ik als Ajax zijnde even wachten met Sutalo, Akpom en Suso. Hoe slecht en/of wisselvallig ze ook spelen, maar door verschillende omstandigheden heb ik persoonlijk nog het idee dat ze zich wel raad weten als de boel wat meer op orde is.

22 december 2023 om 00:18

Nou, dacht dat het merendeel inmiddels wel tijd genoeg gehad heeft toch? En net als wat iemand eerder hier zei: zelfs met een pupillen elftal moet je als Ajax zijnde toch kunnen winnen van de, met alle respect, 10e plaats in de derde divisie?

Sta je dan, als mislukte kloon van een veel te lichte interimmer, en moet je ineens uitleggen hoe Ajax tegen de grootste blamage uit de clubgeschiedenis is aangelopen. Ik heb wel met de man te doen.

Hij heeft zelf vandaag hopeloos gefaald, bij afwezigheid van Van 't Schip was hij de hoofdverantwoordelijke de afgelopen twee wedstrijden. En dat hebben we gemerkt. Kijk eens naar zijn CV als hoofdtrainer, deze man is te incapabel voor eindverantwoordelijkheid. Leuk dat hij een goede vriend van Van 't Schip is, misschien is het fijne assistent om in je staf te hebben. Maar hij mist de vaardigheden om als hoofdtrainer te fungeren, zelfs als het als interim is. We hadden beter Dave Vos voor deze twee potjes kunnen vragen, dat had ons twee slechte resultaten kunnen besparen.

Vandaag was echt hopeloos. Stop met die Georgiër en al helemaal op plekken waar hij niet kan spelen (10 of als buitenspeler). Stop met Avilla, dat was toch tegen PSV al duidelijk? Die jongen komt zwaar tekort. Het is al een jong elftal met weinig vastigheden en dan gooi meer dan de helft van het elftal om? Een zeer slechte keuze. En hoe kom je na zoveel mislukkingen van Taylor op 6 op het idee hem daar opnieuw neer te zetten? onbegrijpelijk.

Er moet een hele boel veranderen. Er zal echt iets aan kwaliteit bij moeten op enkele posities, vooral achterin en op het middenveld.

22 december 2023 om 06:30

@Adzevedo, denk je nou echt dat hij zonder Van 't Schip de opstelling bepaald? Die hebben dit echt wel overlegt hoor. Deze man neemt enkel tijdens de wedstrijd de honneurs waar. Van 't Schip bepaalt vanuit Australië in overleg met zijn staf de opstelling.

"In de laatste tien minuten begonnen we pas te spelen zoals we van tevoren hadden afgesproken.”

Duurde wel lang dan dat je dat door had?

Te weinig snelheid / diepgang in de 1ste helft. Met Gaaij weet je dat die loopacties komen, daar helaas genoeg op dit moment de beste kwaliteiten van Ajax in de diepte. Na zijn invalbeurt werd er amper gebruikt gemaakt van zijn loopacties, tot de laatste paar minuten. Was meer uit te halen.

Zijn vroege voorzetten zijn niks. Maar Martha, Forbs, Tahirovic, Hlynson en velen andere komen ook zwaar tekort voor Ajax. Des ondanks schandalige vertoning.

Het is na vanavond wel duidelijk waarom die Mikautadze zo weinig speelt. De tandjes zeg. Het is een bout veld natuurlijk, maar dit zijn niet eens goede amateurs. Ze spelen dezelfde divisie als de club waar m'n zoontje vanaf september speelt.

Al zal die niet direct in het eerste komen denk ik.

Haha de godenzoon Hercules liet zich niet kennen!!

Ik vraag me af of het zo verstandig is om op deze manier uit de hoek te komen. De spelers, het bestuur, de supporters; ze hebben het allemaal al gehoord en waar Steijn grotendeels terecht gefileerd werd omdat hij z'n spelers afviel, doet deze Valkanis dat indirect ook door het over de zwaktes van de ploeg te hebben. Die zwaktes zijn allang ontleed en bevestigd door individuele prestaties en resultaten.

Verder is datgene dat hij hier stelt wel het minste van de problemen. Het grote probleem is het gapende gat dat Ajax achterin laat vallen als het wil aanvallen en het onvermogen van het middenveld om dat dicht te kunnen lopen, deels door kwaliteit, maar grotendeels door de afwezigheid van minstens 1 verdedigende middenvelder.

Daardoor ga je 1 van de 2 scenario's krijgen:

1: Het middenveld speelt dichter op de verdediging, waardoor de aanval ook terug moet en de ruimte naar het vijandelijke doel te groot wordt, of de aanval blijft waar het is waardoor de ruimte tussen het middenveld en de aanval te groot wordt.

2: Het middenveld speelt dichter bij de aanval waardoor er een immens gat ontstaat voor de verdediging. Daardoor wordt het middenveld uiteen gespeeld en/of wordt de verdediging gedwongen tot druk zetten en/of fouten, vooral omdat de keuzes niet alleen voordelig zijn voor de tegenstander, maar de ruimte tussen de keuzes zijn veel te groot voor de verdedigers om adequaat te anticiperen.

Krijg bij deze man echt het Maurice Steijn gevoel, hij heeft geen flauw idee met waar hij mee bezig is. Misch dat hij op persoonlijk vlak goed klikt met van het schip, maar kwa tactiek valt deze assistent me de af gelopen 2 wedstrijden zwaar tegen, zelfde geld voor Maduro ( had er meer van verwacht en bakkati ( weet niet precies wat zijn rol nu is)

Steijn zal in zijn nopjes zijn. Zelfs hij heeft Ajax niet zo diep laten zinken dit seizoen. Schande deze spelers, zijn blijkbaar zulke kleuters dat ze als van 't Schip er niet is, ze niet kunnen winnen

Een goede assistent maakt hem nog geen goede trainer en dat is wel gebleken .
Kan niet begrijpen waarom hij Mikautadze op 10 zet en niet in de spits en Akpom daar achter .
En waarom stel je Avilla op die er al vanaf het begin niks van bakt terwijl je Sosa heb .
Deze trainer heeft de afgelopen 2 wedstrijden alles fout gedaan wat je maar fout kon doen .
Stel gewoon je beste team op en bij 2 of 3 nul voorsprong wissel dan een paar spelers .

Wat een miskleun. Het grote ajax is een middenmoter met geen enkele glans. Van ‘t Schip (ook al was hij er niet bij) is geen oplossing want dat is nooit een goede trainer geweest. Dan Mislintat. Het hele bestuur faalt. Hendrix maakt van deze club een slagveld. Vd Sar kon niets zonder Overmars en Valkanis is een nobody. Einde tijdperk Ajax komende jaren. Worden geen 3e of 4e. Verder is de Conf League kansloos. Net als tegen Hercules; had ook 5-2 kunnen zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren