Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Valentijn Driessen vreest ‘desastreuze gevolgen’ voor Nederlands elftal

Laatste update:

Het Nederlands elftal van Frank de Boer stelde zondagavond teleur op bezoek bij Bosnië & Herzegovina in de Nations League. Oranje kwam niet verder dan een 0-0 gelijkspel en maakte allesbehalve een sterke indruk. Volgens Valentijn Driessen heeft de bondscoach een aantal tactische fouten gemaakt, waaronder het niet opstellen van Steven Berghuis.

“Steven Berghuis liet zien dat Frank de Boer een enorme fout heeft gemaakt”, vertelt de chef voetbal in een video op de website van De Telegraaf. De Boer koos op de rechterflank voor Donyell Malen en dat noemt Driessen 'een inschattingsfout'. “Pas toen Berghuis erin kwam ging het een beetje lopen. Toen kwam er wat meer dreiging.” Driessen is van mening dat Oranje minimaal had moeten scoren tegen de nummer vijftig van de FIFA-wereldranglijst. “En eigenlijk moet je ook gewoon winnen. Die Bosniërs hebben afgelopen donderdag een enorme mentale dreun gekregen tegen Noord-Ierland. Ze zijn uitgeschakeld voor het EK en hebben 120 minuten gevoetbald. Ze kwamen nu eigenlijk met een veredeld B-elftal: zeven mensen uit de basis tegen Noord-Ierland ontbraken.”

De zwakste speler van Oranje stond vanavond in de achterhoede

In het spelersrapport worden enkele spelers beoordeeld met een dikke onvoldoende. Lees artikel

Driessen stelt dat Oranje had moeten winnen van Bosnië & Herzegovina. “Dan had je ook kans gehad om die Nations League-groep nog te winnen. Want dat wordt nu wel een heel moeilijk verhaal”, denkt Driessen, die grote gevolgen vreest. “En dat betekent dat je niet in die finale-poule komt, en dat toernooi zou in Nederland gespeeld worden. En je komt waarschijnlijk in een slechtere pot bij de WK-kwalificatie. Dan tref je misschien weer een heel goed land. Dan moet je ook maar afwachten of je het WK gaat halen in 2022.” Volgens Driessen kunnen de gevolgen ‘desastreus’ zijn. “Met betrekking tot de Nations League maar ook het WK. Als dit doorgaat, met het negatieve sentiment op social media, bij de analisten en de schrijvende media, dan kan het een moeilijke periode worden voor Frank de Boer als bondscoach. Dan moet je uiteindelijk misschien constateren dat Ronald Koeman - met zijn gouden pikkie - precies op tijd is weggegaan.”

Volgens Driessen is De Boer de verkeerde weg ingeslagen. “Tegen Mexico kan ik me nog een beetje voorstellen dat je spelers wil sparen. Maar dit waren tactisch gewoon verkeerde keuzes. Als je Luuk de Jong in de spits zet dan moeten er wel voorzetten komen”, stelt hij. “Met Malen op rechts die gevraagd wordt om naar binnen te komen en Promes op links, die werkelijk geen bal goed raakte, dan wordt het voorin zo vol, dat is makkelijk te verdedigen. De backs, Blind en Dumfries, kwamen niet goed door en hun voorzetten kwamen niet aan. Door je eigen tactische keuzes speel je je beste speler, Luuk de Jong, volledig uit de wedstrijd.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Driessen heeft gewoon gelijk; een inconsistente tactiek. Een ding: het voetbal onder De Boer is wel herkenbaar ...

11 oktober 2020 om 22:37

Nee, Inconsistent in die zin dat hij L.de Jong opstelt in de spits, maar niet voor de aanvoer laat zorgen, zoals Drieesen aangeeft. Herkenbaar ... het voetbal dat we van De Boer gewend zijn.

11 oktober 2020 om 22:48

Dus een consitente tactiek van de boer...

12 oktober 2020 om 10:47

Dit is gewoon exact hetzelfde voetbal als onder Koeman, waar een Berghuis ook zelden speelde en waar talenten als Malen ook vaak de voorkeur kregen. Ik vind het selectiviteit ten top dat men nu ineens over De Boer valt die er werkelijk net twee wedstrijden zit. Alsof hij zo snel iets kan implementeren. Hij is juist aangesteld zodat er zo weinig mogelijk zou veranderen. Driessen verwoordt het eigenlijk goed: "dan moet je uiteindelijk misschien constateren dat Ronald Koeman - met zijn gouden pikkie - precies op tijd is weggegaan.”. Dit Oranje is afhankelijk van misschien 4 of 5 spelers en daarvan zijn er momenteel 3 niet in vorm. Buiten het feit dat Van Dijk weleens beter heeft gespeeld is Frenkie de Jong momenteel wisselvallig, Wijnaldum heeft het niet en Memphis laat het (buiten zijn schorsing om) momenteel ook totaal niet zien. Tja, dan blijft er gewoon een vrij matige ploeg over met spelers als Promes die nog nooit heeft laten zien iets te kunnen betekenen voor de nationale ploeg, Dumfries die op dat niveau middelmaat is en Blind die door z'n gebrek aan snelheid de achilleshiel van de verdediging is daar aan die linkerkant.

12 oktober 2020 om 17:07

Sirius ik vind het heel nobel van je, maar bespaar je zelf de moeite bijna ieder ziet Frank liever falen dan dat Oranje succes heeft. Hij had met Berghuis moeten beginnen, maar voor de rest krijgt hij van letterlijk alles de schuld. Te triest voor woorden!

Ben ik het nou weer eens met Valentijn? Ook al trapt hij wel lekker open deuren in.

Valentijn heeft twee maanden gelobbyd voor Frank de Boer vanwege vriendschappelijke relaties met diens zaakwaarnemer Guido Albers. Louis van Gaal moest het vanwege persoonlijke vetes in elk geval niet worden. En nu?

11 oktober 2020 om 22:30

In dat licht is het ook wel bijzonder dat hij het heeft over het "negatieve sentiment" bij o.a. analisten en de schrijvende media.... ehm, is dat niet precies waar hij zelf net actief aan bijdraagt??

11 oktober 2020 om 22:40

Precies!! En ook zelfs publiceerde dat het aan assistent Orlando Trustfull ligt dat Frank de Boer zijn “glans” als internationaal “toptrainer” verloren heeft, dus hij de oorzaak is dat Frank steeds bij de clubs is gefaald! Demagoog Valentijn Driessen is een draaikont en meest onbetrouwbare persoon, laatstaan een ‘journalist’

12 oktober 2020 om 10:50

Wat had Louis van Gaal hier beter kunnen doen dan? Als Memphis voorin wegvalt, heb je helemaal geen aanvallende stootkracht meer en te veel sterkhouders zijn op dit moment niet in vorm. Ik vind het echt selectiviteit ten top dat nu naar De Boer gewezen word. De man zit er letterlijk twee wedstrijdjes en heeft nog nauwelijks iets kunnen doen met deze ploeg. Bovendien doet hij exact hetzelfde wat Koeman ook deed.

12 oktober 2020 om 13:40

@siriusniemand beweert denk ik dat Van Gaal het elke wedstrijd beter zou doen. Maar de man beschikt wel over een enorme autoriteit om alle kikkers in de kooi te houden. Het huidige team heeft natuurlijk nog niet de status van het team uit 2000-2002, dus dat vergelijk gaat denk ik niet op.

12 oktober 2020 om 15:03

Maar wie heeft het over status of autoriteit? Ik denk niet dat de resultaten van de laatste tijd aan de coach liggen, maar aan de vorm van spelers. De sterkhouders zijn niet echt in vorm en dan is het gewoon geen indrukwekkende ploeg. Overigens vind ik het wel mooi dat De Vrij zich nu laat zien. Die liet echt zien zich te kunnen onttrekken aan de malaise.

Nou ik ben het groten deels eens, maar dat Koeman op tijd is weggegaan dat niet. Koeman had met deze spelers gewoon gewonnen. Dit ligt 100% aan De Boer.

11 oktober 2020 om 22:48

Ook onder Koeman was dit een doodsaaie 0 0 geworden

11 oktober 2020 om 22:53

De laatste paar wedstrijden onder Koeman waren net zo inspiratieloos en tactisch slecht.

12 oktober 2020 om 10:52

Dat is de grootste onzin. Wie had gisteren dat doelpunt gemaakt dan? Promes die nog nooit van waarde is geweest? Wijnaldum die momenteel loopt te worstelen met z'n vorm? Memphis die geschorst was? De Boer deed exact hetzelfde als Koeman deed, maar als de sterkhouders niet in vorm zijn blijft er gewoon een matige ploeg over.

Volgens mij slaat Driessen hier de plank mis wat de WK kwalificatie betreft; als ik het goed heb, bepalen de prestaties in de Nations League niet in welke pot je komt voor de loting van de WK kwalificatie. Er zijn extra tickets te winnen omdat de twee beste groepswinnaars van de Nations League mee mogen doen in een play-off met de 10 nummers twee uit de reguliere WK kwalificatie. Tussen die 12 landen worden dan 3 WK-tickets verdeeld. Conclusie: volgens mij zwetst Valentijn weer eens wat.

Eens met Valentijn. Heb het gevoel dat het “belang” van deze wedstrijd onderschat werd. Als je dalijk 3e in de Nations League wordt tref je dus sowieso top land en een paar rot ploegen terwijl alleen de nummers 1 van de WK-Kwalificatie rechtstreeks geplaatst zijn voor Qatar.

11 oktober 2020 om 22:41

Ja dat klopt dus niet. De WK kwalificatie vindt gewoon plaats op basis van de FIFA ranking. Daarin zouden deze matige prestaties dus het gevolg kunnen hebben dat je niet hoog genoeg staat op die lijst en daardoor in een mindere pot komt. Maar thats it.

11 oktober 2020 om 22:49

Ik kan me herinneren vanmorgen in het AD te hebben gelezen dat enkel de eerste 2 van de poule in de Nations League groepshoofd worden voor de WK-Kwalificatie.

11 oktober 2020 om 23:15

Als je dat werkelijk hebt gelezen, heeft het AD het ook fout haha. Het is wat ingewikkelder, omdat het nu om de FIFA gaat ipv de UEFA. Daardoor zijn de kwalificatieregels niet precies hetzelde als bij het EK. Simpel gezegd zijn de regels als volgt. Poules worden ingedeeld op basis van FIFA ranglijst. Nederland staat nu volgens mij 13e? Dus dan zou je denk ik wel bij de beste tien europese landen horen en groepshoofd worden in zon kwalificatiepoule. Dan gaan vervolgens de nummers 1 van in totaal tien poules naar het WK. De nummers 2 plaatsen zich voor play offs. En hier komen ook de twee beste landen van de Nationa League bij (daar wordt na afloop van de groepsfase zon ranglijst van gemaakt). Echter, zelfs als Nederland derde wordt in deze Nations League poule en ook nog eens derde (of laatste) in de WK kwalificatiepoule, is de kans vrij groot dat de andere landen van de beste groep (heet dat Groep A o.i.d.? de poules met beste landen van de Nations League) zich direct kwalificeren of als tweede eindigen en dus sowieso naar de playoffs gaan. En dus is de kans vrij groot dat nederland in dat geval alsnog naar de playoffs gaat. Kortom: dit jaar is de nations league vooral leuk voor prestige, aangezien het minder gevolgen heeft voor de WK kwalificatie

Geen woord aan gelogen. Allemaal tactische blunders. Daarbij, je weet dat je steeds in de aanval zal zijn en dan stel je Dumfries op? Ik vind Denzel echt een baas, en hij is onze captain, maar als je rechtsback vooral moet aanvallen dan neem je toch altijd Hateboer? Zul je zien dat die weer tegen Italië speelt als we juist een echte verdediger nodig hebben. Het is gewoon niet logisch wat Frank en Dwight vandaag deden.

12 oktober 2020 om 10:53

Zien we dit niet al twee jaar dan? Ik vind het onbegrijpelijk dat iedereen nu al naar De Boer wijst, terwijl alles wat we gisteren zagen eigenlijk het standaard riedeltje is. Ik vind dat Driessen eigenlijk de spijker op z'n kop slaat met dit argument: "dan moet je uiteindelijk misschien constateren dat Ronald Koeman - met zijn gouden pikkie - precies op tijd is weggegaan.”.

Het probleem is Valentijn, dat Koeman op het juiste moment gepiekt heeft met een middelmatige groep. Ook Koeman bouwde op spelers als Strootman, Babel, De Roon, Hateboer en Promes. Verder kan de Boer er weinig aan doen dat de grote heren zoals Wijnaldum en Depay compleet uit vorm zijn. Je krijgt ook nog eens 5!! 100% kansen. Teveel spelers zijn gewoon pure middelmaat en onder Koeman waren de laatste wedstrijden ook dramatisch! Lekker makkelijk de Boer als kop van jut gebruiken. Begint haast zielig te worden die haat vanuit de media, social media en ook voetbalzone.

11 oktober 2020 om 23:08

Wat betreft de spelers heb je wel een punt. Vooral in de aanval moet er gewoon kwaliteit bij. Op z'n sterkst heeft Oranje een topverdediging en middenveld, maar in de aanval mist teveel creativiteit.op alleen Depay kun je niet bouwen

12 oktober 2020 om 15:07

Het middenveld is ook niet top. Individueel enigszins, maar de linie als geheel is te monotoon vanwege een gebrek aan creativiteit. Verder is de verdediging niet top. Het centrale duo is top en de backs zijn middelmaat. De as bij Oranje is goed, maar de flanken zijn heel matig bezet en er is te weinig creativiteit voorbij de middellijn.

11 oktober 2020 om 23:17

Is het haat om te constateren dat de Boer verkeerd begint? En op zijn laatst in de rust die fout gaat herstellen - niet dus? Hij lijkt in gedrag wel op de huidige trainer van Ajax. Dwars tegen alles en iedereen in telkens dezelfde fouten maken. Die constatering heeft niks met haat te maken, maar met nuchter verstand. Zowel Ten Hag als ook de Boer hebben het gewoonweg niet in de vingers. Dat kan. Maar niet bij Oranje of Ajax....

12 oktober 2020 om 15:12

Tja, totdat Ten Hag Ajax voorbij de poulefase loodst in de CL. Dan is de man weer de held van Amsterdam tot het volgende dipje. Ajax is gewoon bijna leeggekocht en moeten nu weer opnieuw beginnen. Zo'n geweldige ploeg is 't niet op dit moment. Verder doet De Boer bijna exact hetzelfde als Koeman. Het grote verschil is dat de sterkhouders niet in vorm zijn. Tja, dan blijft er een middelmatige ploeg over.

12 oktober 2020 om 15:29

Maar leegverkoop heeft toch niets te maken met spelers op de verkeerde plek zetten? Vanaf de (onterechte) uitschakeling CL afgelopen seizoen, tot aan nu, heeft Ajax amper nog leuke wedstrijden gespeeld. En daar is Ten Hag de meest verantwoordelijke man voor. Natuurlijk, Ajax heeft nu eenmaal te dealen met verkoop van meestal de beste spelers, dus steeds opnieuw beginnen en er weer een mooi draaiend klokje van maken, kost tijd. Dat is de trainer amper kwalijk te nemen. Maar wel aan te rekenen is het overtraind terugkomen van een winters trainingskamp, met een blessuregolf tot gevolg, en steeds vaker het team met de verkeerde tactiek het veld insturen, i.c.m. verkeerd wisselbeleid. Ook aan te rekenen het middenveld nog steeds niet op orde hebben. Gapende ruimtes waar de tegenstander van smult. Dan nog het initiã«ren van niet renderende aankopen, waarvan Labyad vanwege koppigheid nog steeds in de spits wordt geposteerd. Zoveel onkunde is een Ajax trainer onwaardig. Frank de Boer begon aardig bij Ajax, maar is gaandeweg ontspoord. Eenzelfde patroon zie je ook bij Ten Hag. In tijdsspanne nog eerder. Ten laatste, wat ik van beide trainers maar niet kan begrijpen is de stijfkoppigheid om verkeerde keuzes niet toe te geven en gewoon de voor de hand liggende keuzes te maken. Zo moeilijk is dat niet.

Lachwekkend die man. Eerst moord en brand schreeuwen als Telegraaf dat Frank de Boer het moet worden, Uiteraard levert die niet, hoe zou dat nou komen als je 3 x op rij bent ontslagen?en nu hebben de analisten en -social- media het blijkbaar gedaan.wie stelt Promes op en Berghuis niet. Blijkbaar de analisten en de social media?

11 oktober 2020 om 23:33

Nederland moet niet 3 man voorin opstellen. Berghuis Promes Stengs Babel pure middelmaat.dan kun je beter met Depay voorin spelen. en De Jong Weghorst Malen of Boadu als zijn aanvalspartner. en een extra middenvelder opstellen

12 oktober 2020 om 00:34

Misschien heb je het gemist maar Depay was geschorst.

12 oktober 2020 om 00:36

voor de duidelijkheid ik bedoelde niet vandaag maar in de toekomst de aankomende wedstrijden en tijdens het EK

Als je Frank de Boer aanstelt dan zeg je als KNVB in principe dat je geen ambitie hebt.

12 oktober 2020 om 15:09

Wat doet De Boer anders dan Koeman dan?

Open deuren intrappen kan Valentijn wel, voorspellingen daarentegen? Alhoewel ik denk dat FdB de slechtst denkbare bondscoach is, om meerdere redenen overigens. Maar de selectie is gewoon niet compleet. Verdedigers waarvan 3 in de top 10/15. Middenvelders, hoogstens 2 maar qua aanval hebben wij gaan topniveau. En nee Depay is geen top, jezes! Ziet iemand zijn aannames, balbehandeling of een idee van wat hij doet zodra hij de bal heeft? Als hij op doel afgaat durf ik niet te hopen dat ie m erin schiet. Kansloos dit Oranje.

Uiteindelijk heeft Koeman ook al het geluk van de wereld gehad dat Van Dijk die bal er in de laatste minuut inkopte tegen Duitsland en dat De Jong hetzelfde deed tegen Noord-Ierland. Anders hadden we het nu nooit over Koeman gehad. Uiteindelijk is Nederland een alleraardigst team als spelers in vorm zijn, maar ik vind dat niet per se aan De Boer liggen.

Ik vind het te makkelijk om De Boer hier alleen de schuld van te geven. De Knvb heeft de hele staf laten zitten en wilde perse op de lijn van Koeman door. En door de wedstrijd tegen Mexico was er ook nauwelijks tijd om te trainen. Ik snap dat ze de plannen voor alle 3 de wedstrijden hebben gemaakt voor de vriendschappelijke wedstrijd tegen Mexico. En De Boer zal zich door de assistenten die er al jaren bij zijn hebben laten adviseren. Op basis van de afgelopen jaren was het logisch om Berghuis niet te laten spelen tegen Bosnië. De vraag is of je de plannen had moeten wijzigen op basis van 1 goede wedstrijd van Berghuis.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren