Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Valentijn Driessen: ‘Dan is een CL-finale misschien wel mogelijk voor Ajax’

Laatste update:

Valentijn Driessen denkt dat het voor Ajax ‘misschien wel mogelijk’ is om de finale van de Champions League te bereiken. Dat zegt de chef voetbal van De Telegraaf in een video op de website van de krant. Driessen denkt dat Ajax ‘op een goede dag’ kan winnen van de beste Europese topclubs, zo liet hij weten na afloop van de 1-3 overwinning van de Amsterdammers tegen Borussia Dortmund. Hij deelt bovendien complimenten uit aan Ten Hag vanwege een ‘gouden wissel’.

Ajax won in Dortmund door doelpunten van Dusan Tadic, Sébastien Haller en Davy Klaassen. “En allemaal volgens de Hollandse School met aanvallend, aantrekkelijk dominant voetbal met een belangrijke rol voor de vleugelspelers Dusan Tadic en Antony en de offensieve middenvelder Steven Berghuis. Hoe bijzonder?”, schrijft Driessen in zijn column. “Ajax heeft gelijke tred gehouden met de eveneens foutloze grootmachten Bayern München, Liverpool en Juventus. Tegenstanders waar Ajax en Ten Hag zich in de knock-outfase zo graag mee wil meten. Al moet het daarvoor wel even geduld hebben, aangezien groepswinnaars - 99,9% zeker voor Ajax - elkaar in de achtste finales niet kunnen loten.”

Marco Rose is boos vanwege de rode kaart die Mats Hummels kreeg

Hoewel Driessen lovend is over Ten Hag, vindt hij dat de Ajax-trainer buiten het veld ‘nog iets meer Amsterdams zelfbewustzijn mag tonen’. Hij doelt daarbij op een uitspraak van Ten Hag voorafgaand aan het duel met de Duitse topclub. “Het kwam namelijk nogal vreemd over dat Ten Hag zich in aanloop naar de return in Dortmund in de positie van underdog manoeuvreerde. De Duitsers waren volgens de trainer-coach nog steeds de favoriet in de groep en gevaarlijk, want uit op revanche na de 4-0 oorwassing in Amsterdam”, aldus Driessen. “Dit was te overdreven gesteld. De galavoorstelling in de Johan Cruijff ArenA kwam namelijk niet uit de lucht vallen en de Duitse spelers waren niet ineens veel beter geworden in twee weken. In feite werd Borussia Dortmund te groot gemaakt.”

Mats Hummels werd in de eerste helft met rood van het veld gestuurd na een overtreding op Antony. Niet veel later kwam Ajax op achterstand doordat Marco Reus een strafschop benutte. Pas na rust wist Ajax het initiatief naar zich toe te trekken. Volgens Driessen aan de hand van Steven Berghuis. “In de rust greep Ten Hag in met een gouden wissel: Davy Klaassen voor Edson Álvarez”, aldus Driessen. “Daarmee kwamen de rust en controle terug en werd de schade gerepareerd met een glansrol voor Antony met drie assists. Het leidde tot een nu al historische Europese campagne, die na de winter in 2022 een succesvol vervolg moet krijgen. Daarvoor moet Ajax wel spelen zoals in de tweede helft in Dortmund, want voor rust was Ajax onnodig kwetsbaar. Zelfs tegen tien man.”

Doordat Ajax zo goed als zeker groepswinnaar is, krijgt de ploeg van Ten Hag na de winterstop in de achtste finales te maken met een nummer twee uit een andere poule. “In principe loot je een zwakke tegenstander voor de volgende ronde. Daarna is het een vrije loting en dan kan je tegen de grote jongens komen te staan. Dan moet je je waarmaken zoals ze dat ook in 2019 hebben gedaan en dan gaan we het zien. Maar ik denk dat dit Ajax best in staat is om eigenlijk bijna van alle ploegen op een zekere dag te kunnen winnen. Als je die dag hebt en je speelt tegen Liverpool, dan kan je zelfs Liverpool uitschakelen. Dus misschien is opnieuw een halve finale of misschien wel een finale mogelijk.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nou die gaan we nu dus niet meer halen, bedankt Valentijn.

4 november 2021 om 09:22

Spuit 11 zeg ook weer wat Valentijn Driessen, eerst zijn een paar spelers niet goed genoeg voor Champignons league nu de finale dit is al een presentatie dat ze alle wedstrijden winnen tot nu toe hopelijk zetten ze de reeks door en halen ze de finale we zullen zien 🤞

4 november 2021 om 10:24

Tjonge dit is toch echt mateloos irritant he. Je moet iets schrijven.

Natuurlijk kan het...het is een knock out toernooi, dus je krijgt altijd verrassingen.
Maar laten we even van ronde naar ronde kijken.

Je kunt in de 1/8 finale ook PSG of CIty loten, toch vrij pittig voor een "zwakkere" tegenstander.

En ja...ook daar heb je kansen tegen, maar om achter elkaar City, Chelsea, Bayern en Liverpool uit te schakelen....

Dus je hebt veel geluk nodig, balletje moet goed vallen, blessures moeten mee vallen.
Wat zo'n artikel voor nut heeft? Ik weet het echt niet.

4 november 2021 om 10:34

Naast PSG of city kun je natuurlijk ook Chelsea, Inter, Atalanta of Villarreal als zware tegenstanders loten, tegen die clubs is Ajax ook niet de favoriet. Het valt of staat met de loting en de vorm van de dag, maar normaal gesproken gaat dit Ajax nooit de halve finales halen, echter is deze overwintering al een hele knappe prestatie.

4 november 2021 om 12:59

Tegen Inter atalanta en villareal is ajax gewoon favoriet op dit moment

4 november 2021 om 13:54

@peet34 eens, maar we kunnen er ook gewoon weer prima uitvliegen tegen die ploegen.
Dus om dan nu gelijk weer zo over de CL winst te schreeuwen, vind ik echt nergens over gaan.
Lekker genieten van het moment, de goede prestaties, vol zelfvertrouwen door gaan naar de volgende wedstrijden, maar niet zo extreem hoog van de toren blazen over iets wat nog heel ver weg is.

We zijn nog steeds geen bayern munchen.

4 november 2021 om 10:42

Mwah, hij had de 1-3 wel goed voorspeld, dus misschien heeft hij vanaf dat moment alleen maar juiste voorspellingen gedaan, you never know

Als Valentijntje het zegt, heb ik er een hard hoofd in. Maar Ajax kan zeker ver komen, vooral als ze geen Liverpool en Man City treffen.

4 november 2021 om 09:50

Denk dat je eerder bang moet zijn voor Bayern. Overigens heeft City vaak genoeg laten zien, in de knockout fase te shaken.

Tevens is Liverpool, mocht het in deze vorm doorgaan ook een maatje te groot.

Laat Ajax maar eerst eens consistent worden en mentaliteit tonen ook tegen de kleinere clubs in de Eredivisie, dan zien we vanzelf wel hoe het balletje gaat rollen na de winterstop.

4 november 2021 om 10:12

Dat waren Madrid en Juve ook een paar jaar geleden. Ajax kan van iedereen winnen, maar ook van iedereen verliezen. Afwachten maar.

4 november 2021 om 13:17

Mocht ajax een van deze jongens toch uitschakelen kan ik alvast voorspellen dat deze team dit jaar gewoon een matig team hadden en totaal niet inform waren!

Een keer een veer in de kont van Valentijn. Alhoewel ik het geen geweldige pot van Ajax vond natuurlijk een knappe overwinning. Overwintering met 12 uit 4 is nog knapper. Chapeau!

OT: Ik weet niet of je dit Dortmund met een Liverpool, Chelsea, Real Madrid of Man City kan vergelijken. Dan zie ik toch nog wel een behoorlijk kwaliteitsverschil. Halve finale zou echt een wereld prestatie zijn.

4 november 2021 om 09:37

Een kwartfinale behoort zeker tot de mogelijkheden. Liverpool, city, Bayern en Chelsea gaan hun groep ook wel winnen en dan kan je die als Ajax zijnde al niet meer tegenkomen in tweede ronde.

4 november 2021 om 09:51

Chelsea staat voorlopig op 2, niet winnen van Juventus en ze blijven dus gewoon 2e

4 november 2021 om 09:54

Ik zie ze die onderlinge confrontatie alleen nog wel winnen eerlijk gezegd.

4 november 2021 om 10:05

Chelsea, atletico en psg zijn allemaal nog mogelijk. Lastig zat maar Liverpool, city en bayern schat ik allemaal hoger in.

4 november 2021 om 12:17

Als Chelsea niet wint van Juve, dan kan Ajax ook winnen van Chelsea, denk ik dan

4 november 2021 om 09:44

@boer: natuurlijk kan je dit Dortmund (en de andere ploegen in de groep van Ajax) niet vergelijken met City, Liverpool, Chelsea of Bayern.

Maar volgens mij zijn dat de enige ploegen die Ajax echt moet vrezen. En zoals Lierse aangeeft, is de kans eerder klein dat ze deze treffen in een 1/8 finale dus een kwartfinale is zeker mogelijk.

Het zal wel noodzakelijk zijn dat Ajax ook in maart/april deze vorm heeft.

“Ten Hag moet meer zelfbewustzijn tonen.” Aldus Driessen. En als hij dat doet, wordt Ten Hag weer weggezet als arrogant en daarmee voed je alleen maar Borussia Dortmund. Daarnaast is een ploeg die 3x meer budget heeft dan Ajax gewoon altijd nog favoriet. Hoe goed Ajax het in deze fase ook doet.

4 november 2021 om 11:28

Als Valentijn zelf nou ook zelfbewustzijn toepast wordt het nog misschien wat met zijn stukjes.

Ajax speelde gisteren onder niveau en toch winnen ze deze wedstrijd, dan zit het wel goed.

Hou toch op met dat gedoe over die CL-finale. Als Ajax zo’n pot als gisteren op de mat legt tegen Bayern of City, worden ze gewoon met 6-1 van de mat geveegd. Laten we het maar stap voor stap bekijken. Straks loot je als groepswinnaar PSG, draaien ze na de winterstop goed en wordt je in de achtste finale afgemaakt, dan kan al deze praat in de prullenbak.

4 november 2021 om 09:23

En als je zo een pot als Dortmund thuis op de mat legt tegen Bayern of City dan win je hem ook 🤷‍♂️

Het is gewoon koffiedik kijken, maar dromen is mooi!

4 november 2021 om 09:56

Qua individuele kwaliteit kan Ajax niet tippen aan een aantal teams zoals Liverpool, PSG, City en Bayern, maar Ajax draait als team geweldig. Je moet een beetje geluk hebben met de loting en het scoreverloop van wedstrijden. Ik zie Ajax persoonlijk niet de CL winnen maar een kwartfinale of halve finale zou me niet verbazen. Ze doen het geweldig natuurlijk

4 november 2021 om 10:25

@japie klopt, maar je kunt ook City of PSG loten de volgende ronde en er uitvliegen zonder dat het een schande is.
Zulke krantenstukjes hebben gewoon heel weinig waarde, maar ja, daar staat de Telegraaf vol mee.

4 november 2021 om 11:26

Ja als het scoreverloop in de wedstrijd goed is, zou je wel eens door kunnen gaan ja. Het zou een uitspraak van Cruyff kunnen zijn. ;p

4 november 2021 om 16:20

Ze doen het geweldig, maar wat ik probeer te zeggen is dat vrij veel afhangt van de loting. Het ziet ernaar uit dat bijv. PSG en Atletico tweede worden. Ajax is als team natuurlijk enorm goed, dat hebben we tegen Dortmund wel gezien, maar die topploegen weten wel raad met een aantal kansen die de Duitsers nu en twee weken geleden kregen. Geenszins een schande overigens he, Ajax is een uithangbord voor het Nederlandse voetbal en zet ploegen met veel grotere begrotingen zomaar opzij.

Als zelfs Valentijn er in begint te geloven… haha

Ja laten we met z’n alle Ajax weer naar de CL finale schrijven en dan er weer uitgaan tegen niveautje Atalanta en Valencia.. iedereen kan Van iedereen winnen op een goede dag en gunstige loting. Maar Ajax verdiend zeker lof wat ze tot nu toe laten zien. Beste poule fase ooit tot nu toe, Haller veel goals in de grootste competitie ter wereld.Laat we eerst maar eens zien of Ajax de halve finale kan halen met niveautje Liverpool,Bayern,PSG er nog in, voor dat er gedroomd mag worden over de finale, want misschien zeg ik iets geks, maar er zijn toch echt een aantal clubs wat ik beter vind dan Ajax en zo dus ook eerder de CL finale zie halen. Dortmund was tot nu toe Ajax grootste tegenstander, ben benieuwd hoe ze het gaan doen tegen de wereldtop! En Het komt misschien over als bagatalisatie, maar zo bedoel ik het totaal niet. Ik bedoel gewoon doe relax, pak elke wedstrijd apart en als we in de halve finale staan, praten we verder. De nasmaak is zo zuur als het dan niet lukt terwijl iedereen liep te springen.. in eredivisie kun je dit wel roepen naar mijn mening.

4 november 2021 om 09:47

Nou, Ajax is gelijkwaardig aan een PSG in zijn huidige vorm. Zolang Poch daar de plak zwaait, reken ik PSG ook niet als favoriet voor de CL eindwinst.

Ploegen als Liverpool, City, Chelsea en Bayern zijn ploegen die voor Ajax waarschijnlijk een maatje te groot zullen zijn maar daarbuiten geef ik Ajax tegen elke ploegen een kans. PSG, Real, Barcelona, Juventus,... die zijn vandaag echt niet beter dan Ajax. Integendeel.

4 november 2021 om 09:48

Chelsea zie ik ze dit seizoen ook wel van winnen. Spelen ook niet hun beste voetbal

4 november 2021 om 10:07

Chelsea met hun speelstijl matcht totaal niet bij Ajax. Chelsea boeit het echt niet of het mooi voetbal is maar winnen wel ‘gewoon’ de CL. Dat gaat dus niet lukken lijkt mij. Tegen uit vorm ploegen als barca en juve kunnen ze zeker winnen. Real en psg zouden ook mooie wedstrijden opleveren.

4 november 2021 om 10:10

@Thenry PSG is in potentie veel en veel beter natuurlijk, alleen er staat nog geen team. Ook Real vind ik nog steeds beter dan Ajax

4 november 2021 om 19:58

Real Bayern en Juve waren ook allemaal te goed voor Ajax volgens velen toen ze de halve Finale hadden bereikt. Alles is mogelijk de bal is rond wie er dan ook beter is.

Als Driessen positief is over Ajax en Ten Hag denk is steeds dat er wat achter zit.

4 november 2021 om 09:42

Je bent niet de enigste. Sterker nog, ik zou niks van deze vent nog geloven. Ik in ieder geval ben al zo ver...

Hou op man.
Oke we spelen leuk en goed voetbal maar de CL finale halen?
Ik ben daar in wel realistisch maar daar zijn betere clubs voor, kijk naar City, Bayer München, inter Milaan, Chelsea, Real en Atletic en de rest.
Ja tuurlijk droom ik daar van.

4 november 2021 om 09:47

Inter en Atletico zie ik niet als veel beteren clubs, net als Chelsea, PSG daar in tegen wel.
Eigenlijk heb je met Liverpool, Bayern, PSG en City voor mij de 4 gedoodverfde halve finalisten.



Ach daar hebben onze professor Driessen weer man hou toch eens op we zijn blij dat we bij de laatste 16 zitten en mogen hopen op een tegenstander die ons een beetje ligt maar loten we Liverpool,bayern,city en ik vergeet er nog een paar dan is het echt over hoor , CL finale man man wat een onzin .

3 jaar terug wonnen we van Real Madrid en Juventus, als dat kan kan je ook onverwacht van Bayern en City winnen. Hoewel de kans op 2 overwinningen tegen zulke teams niet spectaculair groot is geloof ik er in.
Hopelijk loten we Lille in de 1/8e finale dan geloof ik in een kwartfinale, bij een FC Porto kan dat weer heel anders uitpakken (of een PSG of Chelsea). We gaan het zien, in ieder geval erg leuk dat we er bij zitten en mooi dat we een goede kans gaan maken in die wedstrijd. Hopelijk hebben we die wedstrijden/periode topvorm en de tegenstander niet de absolute topvorm dan geloof ik er in.

4 november 2021 om 09:38

Juventus en Real Madrid waren toen ook al gewoon gehavende teams. Die waren echt niet te vergelijken met het huidige Bayern en City.

4 november 2021 om 09:47

Ja, Real was vergelijkbaar met Groningen en Juventus was zelfs vergelijkbaar met RKC.
Je moet wel eerst lezen wat je typt, voordat je het typt. Anders kom je ongeloofwaardig over.
Real was toen CL-houder en Juventus was toen bijna niet te verslaan. Dat was een buitengewoon knappe prestatie van Ajax. En even voor jouw beeldvorming. München wist in dat jaar niet te winnen in 2 wedstrijden tegen Ajax, of waren ze toen ook een gehavend team?

Probeer het maar zo te draaien dat het geen fantastische prestatie van Ajax was, gewoon om het kleiner te maken dan het is.

4 november 2021 om 09:53

Misschien moet je zelf eerst lezen wat je typt want je haalt er nogal een vreemde conclusie uit. Feit is toch gewoon dat Juventus en zeker Real Madrid die seizoenen absoluut niet de voetballende machines waren die City en Bayern dit seizoen wel zijn? Real zat met hun post-Ronaldo depressie (ze eindigden dat jaar 19 punten achter Barcelona in la Liga) en Juventus begon toen ook de eerste stappen van het huidige verval in te zetten en is opeenvolgend uitgeschakeld door Ajax, Lyon en Porto.

Dus je kunt wel gaan doen alsof ik overdrijf maar het lijkt me geen al te gek statement dat het Real en Juventus van toen (en ook die van nu) absoluut niet te vergelijken zijn met Bayern, City, Liverpool of Chelsea.

4 november 2021 om 10:00

Gehavend, mwah enigszins maar besef wel dat de laatste wedstrijden van Ajax tegen zowel City als Bayern 1 of meerdere punten opleverde. Ajax zal heus niet de betere zijn maar het kan sowieso wel winnen.

4 november 2021 om 10:03

Jammer dat je zo vernietigend uithaalt naar jezelf. Juventus werd namelijk met 11 punten verschil landskampioen dat jaar, dus om dan alleen de achterstand van Madrid op Barca te benoemen is slim, maar voor mij net als iemand die zich in een tranparante glazen cabine probeert te verstoppen. Welk verval was bij Juve van toepassing precies? Daarnaast zeg ik niet dat Real niet in verval zat, maar gehavend waren ze zeker niet (dat betekent in mijn wereld namelijk vol blessureleed). Juve was ook op oorlogssterkte.

In dat jaar verloor Ajax in de poulefase ook twee keer niet van Bayern, of waren die toen ook niet goed of gehavend?

Je kunt wel proberen om de prestaties van Ajax dat jaar omlaag te praten, maar dat gaat je niet lukken, want het was namelijk buitengewoon. Net als PSV toen ze in de slotminuut door Milan verslagen werden.

4 november 2021 om 10:04

De laatste keer dat Ajax tegen Man City speelde was in 2012 als ik het goed heb en de laatste keer tegen Bayern was nog onder Kovac. Opnieuw niet echt te vergelijken situaties dus.

En natuurlijk kunnen ze winnen, ze zijn namelijk echt uitstekend aan het voetballen momenteel.

4 november 2021 om 10:12

Als je zelf definities gaat verzinnen dan kan je natuurlijk alle kanten oplullen. En ik praat de prestaties niet naar beneden want het was uitzonderlijk. Ik zeg gewoon alleen dat die teams voetballend niets voorstelden ten opzichte van het Bayern en city van nu. Want waarschijnlijk kijk je geen serie A maar waarom denk je dat Allegri na dat jaar mocht zelf vertrok bij Juventus ondanks die 11 punten voorsprong en dat het bestuur dat niet al te erg vond? Omdat het voetballend drie keer niks was, iets dat ze wilden veranderen onder Sarri. En Real Madrid was al helemaal schrijnend. Die teams kwamen totaal niet in de buurt van de voetballende kwaliteiten die Bayern en City de laatste tijd etaleren. Ze kwamen zelfs niet in de buurt van de voetballende kwaliteiten die Ajax de laatste tijd etaleert (en ook van die van het Ajax van dat jaar). Maar blijkbaar worden sommigen er boos van als je zo iets opmerkt.

4 november 2021 om 10:55

Ik heb eens zitten kijken Lierse, maar dat was hetzelfde middenveld wat 4 x in 5 jaar tijd de CL won. Casemiro, Kroos, Modric. Voorin Vinicius, Bale, Benzema, Vazquez. Achterin Carvajal, Varane, Nacho, Ramos, Reguilon. Op doel topkeeper Courtois. Ik zie het zwaar gehavende eerlijk gezegd ook niet. Ja wellicht Ramos die er door eigen toedoen niet bij was in de return en op links Marcelo. Maar dit wa salles behalve een minder elftal van Madrid.

4 november 2021 om 11:06

Heb je wedstrijden gezien dat seizoen?

4 november 2021 om 11:19

Sowieso 2 wedstrijden. 🤗

4 november 2021 om 12:17

@lierse
Tegen welke naam je ook noemt is Ajax altijd dik de underdog, dat is logisch als je naar de gelden kijkt. Kijk dat seizoen eens naar de namen die Bayern had en dan moet je concluderen dat zij niet van Ajax wonnen dat seizoen.
Ik vind Bayern nu echt niet beter dan in 2018-2019. Wellicht dat ze verder kunnen rijken, maar toen lootten zij Liverpool en vlogen eruit. Bayern heeft op de meeste posities betere spelers dan Ajax, dus het zou niet vreemd zijn wanneer Bayern wint.
Maar datzelfde gold voor Real Madrid en Juve destijds. Real was minder dat seizoen, maar altijd een titelkandidaat. Juve was dat seizoen gewoon erg sterk. Die hadden beiden veruit een betere selectie dan Ajax en toch wonnen we. Ik kan niet zeggen dat ik Bayern nu een beter team vond dan Juve toen. Maar dat is mijn mening. Ik was ervan overtuigd dat we eruit lagen.
Als het swingt in Bayern, dan kan het hard gaan (daar ben ik me van bewust), maar je ziet ze toch zo nu en dan door de ondergrens zakken en kwetsbaar zijn.
City daarentegen is een hele lastige tegenstander voor Ajax. Dat komt door de huidige speelstijl van City. Ik denk niet dat Ajax dat ligt.

4 november 2021 om 09:49

Dat is het geluk dat we toen hadden dat ze geblesseerde hadden en nu ook met oa geen Haaland.
Ik denk dat als je Ajax in de Spaanse, Italiaanse, Duitse of Engelse competitie laat spelen, het gewoon een middenmotor us of net iets hoger

4 november 2021 om 09:58

Je bedoelt dan wel het huidige Ajax met de marketinggelden vanuit NL, de sponsoring vanuit NL en de PR van een land als Nederland. Dat heb ik weleens gedaan in Championship Manager, de database gesloopt en Ajax, PSV en Feyenoord in 3 grote competities gepropt, ze eindigde tussen plek 4 en 8.
Tuurlijk had je toen 'geluk' maar van die teams winnen kan dus van deze kan ook.

4 november 2021 om 10:06

Welke geblesseerden hadden ze toen dan precies?

4 november 2021 om 10:02

Je hoeft zelfs niet twee maal te winnen . Een maal winst en een klein verlies kan je een ticket naar de volgende ronde bezorgen

4 november 2021 om 10:07

Twee gelijke spelen kan ook volstaan

4 november 2021 om 12:25

Dan krijg je verlenging want uit goals tellen niet meer dubbel

4 november 2021 om 12:27

Exact! En daarna strafschoppen, dus kun je winnen met 2 gelijke spelen.

4 november 2021 om 10:16

Real en juve van toen kun je natuurlijk niet vergelijken met dit bayern en city. Bayern en city zijn samen met Liverpool de 3 beste ploegen van de wereld. Dat terwijl dat real het slechtste was van de laatste jaren en ook juve was erg matig toen.

4 november 2021 om 10:48

Liverpool ben ik totaal niet van onder de indruk. Daar hebben we gewoon kans tegen. Bayern en city is een ander verhaal, maar gelukkig is de bal rond.

4 november 2021 om 11:20

Liverpool niet onder de indruk? Dan heb je dus geen voetbal gekeken van hun. Die zijn echt minstens zo goed en gevaarlijk. Horen zeker in dat rijtje. Vorig seizoen won Liverpool ook tweemaal zonder problemen en met veel blessures.

4 november 2021 om 11:33

Mwah, niet kunnen vergelijken. Dat gezegde klopt sowieso niet, je kunt ze prima vergelijken.
Ik ben het met je eens dat Bayern en City en Liverpool misschien beter zijn dan het Real Madrid en Juventus van toen, maar Ajax speelde Real Madrid en Juventus toen helemaal zoek. Dat zou dus betekenen dat ook Ajax echt beter was en naar mijn mening nu ook is.
Ik schat Ajax op de toppen van hun kunnen beter dan een City, Bayern of Liverpool op hun mediaan.
Als die ploegen op de toppen van hun kunnen tegen Ajax spelen dan, maar alleen dan, wordt het echt heel erg moeilijk. Ajax gaat sowieso kansen krijgen in zo'n wedstrijd en we moeten ook nog maar zien dat we de kwartfinale halen en 1 van die 3 ploegen loten, want ook tegen andere ploegen kan het zomaar over zijn. Ik denk dat je alleen tegen de RB Salzburg poule favoriet bent in de 1/8e finale en tegen poule A, B en H de underdog. De rest zal je misschien gelijkwaardig zijn waarbij licht favoriet tegen Villareal/atalanta en over Barcelona in februari/maart durf ik niet te zeggen favoriet

4 november 2021 om 11:42

Nu opeens is Ajax in hun beste doen beter dan city, bayern of Liverpool? Kom op zeg, overdrijf niet zo. Ajax doet het heel netjes hoor maar die zijn gewoon een aantal niveaus lager dan hun. Dit Ajax vind ik minder dan het Ajax van doen. Juve en real zijn beduidend minder dan bayern, Liverpool en city. Kun je echt niet vergelijken. Real had toen 2 coaches ontslagen omdat ze zo beroerd waren en ook juve liet hun coach gaan door slechte prestaties. Ajax doet het goed maar is slechts subtop hè. Liverpool, bayern en city zijn wereldtop. Ajax maakt heus wel een kans tegen die ploegen maar zijn echt niet beter.

Alsof het vreemd zou zijn om door City, Liverpool, Chelsea, Bayern, Real, PSG, Inter of zo uitgeschakeld te worden. Altijd dat hoog van de toren blazen. We mogen blij zijn met de volgende ronde.

Alsjeblieft zeg. Als ik deze woorden lees dan zie ik meteen de gluiperd al denken hoe hij Ten Hag en Ajax kan neerhalen als het wat minder zal gaan. Serieus, deze man is niet meer relevant. Net als Johan Derksen. Driessen voert een toneelstukje op, maar ik trap er niet in.

Stiekem hoopte ik op een stunt van Dortmund tegen het grote Ajax. Jammer van die onterechte rode kaart, maar daarna was het grote fantastische Ajax weer de wervelwind die aanzwelt tot orkaankracht richting de finale.
Bayern Liverpool en Man City schijten al 3 kleuren bagger bij de loting en Messi heeft zich al ziek gemeld als ze tegen dit Ajax moeten.
Valentijn Driessen pfffffff

Ps ik blijf het als psv-er enorm knap vinden wat Ajax presteert en kijk er ook met enige jaloezie naar. Eigenlijk moeten ze gewoon alle wedstrijden winnen en ongeslagen kampioen worden. Maar Heracles uit is gelukkig geen Dortmund uit.

Ik denk dat de Engelse teams een stap te groot zijn. Die hebben een atletisch en fysiek vermogen die de Ajax spelers niet hebben. Over twee wedstrijden kun je nog wel winnen, maar vanaf de kwartfinale zullen de tegenstanders echt zwaar worden.

PSG en Bayern zijn ook kwalitatief beter, maar tegen PSG kun je een teamprestatie neerzetten en Bayern kan even ook pech hebben. Real Madrid is alleraardigst en met Inter en Athletico Madrid heb je gewoon zware tegenstanders.

Waarom zouden we het nu al over een finale hebben. Ajax is een relatief makkelijke loting heel goed doorgekomen maar heeft qua spelen tegen topteams spelen nog alles te bewijzen. Ik zeg niet dat ze dat niet kunnen maar zullen we dat eerst eens afwachten. Waarom moet het altijd heel slecht of de aller aller beste zijn in de media....

4 november 2021 om 11:05

Makkelijke loting? Nu is het ineens een makkelijke loting? Man man

4 november 2021 om 11:22

Sporting en besiktas waren niet heel lastig of wel? Dat kon je van tevoren al invullen.

4 november 2021 om 11:43

Je bedoelt het Sporting dat glorieus landskampioen is geworden met een competitie record van 32 wedstrijden ongeslagen..?
Dat ze niet heel lastig waren kwam door het spel van Ajax en niemand die dat van tevoren had verwacht.

Ik kan mij de comment's hier van voor de wedstrijd nog herinneren, Portugese ploeg altijd lastig voor Nederlandse clubs, zie er maar tegen te scoren, uitwedstrijd met een gelijkspel moet je blij zijn, we hebben kunnen zien lastig psv het tegen Benfica had etcetera etcetera..

4 november 2021 om 12:08

@douwe: waarom wordt elke kritische opmerking meteen als een aanval geinterpreteerd?

Leuk dat Sporting vorig seizoen quasi ongeslagen landskampioen werd maar hoe is dat relevant voor dit seizoen?

Ondanks dat Sporting ook dit seizoen weer goed begonnen is aan de competitie, stel ik ook vast dat ze tegen Ajax en Dortmund verloren hebben en thuis van FC Porto niet wisten te winnen. Maw van zodra de tegenstand sterker wordt, krijgen ze het moeilijk.

Dan is het toch geen gekke opmerking van Arsenal890 om te stellen dat Sporting en Besiktas niet superlastig zijn voor Ajax? De feiten tonen dat immers gewoon aan.

4 november 2021 om 12:44

Dat interpreteer je verkeerd THenry, ik zie het niet als aanval maar als excuus. Iets wat de afgelopen jaren vaker toegepast word wanneer Ajax Europees speelt.

Het heeft in zoverre met dit seizoen te maken dat de selectie van Sporting niet veel zwakker is dan het afgelopen seizoen, de wedstrijd tegen Ajax vroeg op de kalender stond en nog in de flow zitten. Dat blijkt wel omdat ze nu gedeeld koploper zijn met Porto, beiden nog ongeslagen en geheel overeenkomstig met het voorgaande seizoen.

Jij constateert dat zij niet van Ajax, Dortmund en Porto konden winnen. Ik constateer dat Ajax niet van Twente, Utrecht en Heracles kon winnen, m.a.w zodra Ajax een mindere tegenstander treft krijgen ze het moeilijk. Wat zegt het?

Dus ja, ik vind het wederom naar excuses zoeken.

4 november 2021 om 13:53

Voor CL begrippen had het veel slechter gekund. Is geen verwijt hoor, is alleen maar fijn om nu de grote clubs als Liverpool oid te ontlopen.

4 november 2021 om 14:08

@soccerfan: ik ben het downgraden van Europese prestaties ook zat, maar je kan niet ontkennen dat de loting dit jaar (eindelijk) meezat.
Sporting was samen met Lille de zwakke broeder in pot1 en Dortmund was ook verre van de sterkst mogelijke opponent in pot2.

Maar ondanks een loting die meezit, is er hopelijk toch niemand die verwachtte dat Ajax ‘even’ 12 uit 4 zou halen.

Ajax speelde gisteren met vlagen goed voetbal maar om deze wedstrijd nou dominant en aantrekkelijk te noemen lijkt mij overdreven. Ajax heeft wel veerkracht getoond na die pingel van Dortmund. Zulke wedstrijden horen ook bij een toernooi en het is goed dat Ajax ook deze mindere pot wint.

In princiepe loot je een zwakke tegenstander???? Klopt, want we kunnen inderdaad alleen maar de nummer 2 van een poule loten en niet de nummer 3 en 4. Wat een onzin weer.

Mijn god, deze droeftoeter krijgt gewoon nog altijd een podium.
Waarom zou je ingodsnaam al praten over een eventuele finale.

Je hebt net met het nodige geluk gewonnen van Dortmund. Een Dortmund dat een heleboel spelers mist, zeker niet de minste met o.a. Haaland, Guerreiro en Dahoud bijvoorbeeld...

Ajax kan op een goede dag (zie de eerste wedstrijd tegen Dortmund/de vorm die dag) winnen van een heleboel tegenstanders. Echter heb je ook kunnen zien dat ze geen potten konden breken tegen een Heracles Almelo.

Persoonlijk denk ik dat er een aantal teams zijn waar Ajax weinig kans tegen maakt. Tuurlijk, kans heb je altijd. Echter gok ik dat een Liverpool, Man City en Bayern Munchen wel echt buitencategorie zijn. Dan heb je nog een Chelsea en PSG waar men het ook heel erg lastig tegen zou hebben.

En tuurlijk: Ajax speelt gelijk tegen Heracles. Maar een Bayern ging er ook af tegen Gladbach, wat geen wonderploeg is.

Het ligt een beetje aan de vorm van de dag en een flinke dosis geluk, zeker tegen de grote tegenstanders.

Er staat een uitgebalanceerd team bij Ajax. Enige wat mij stoort is dat sommige spelers nooit gewisseld worden.
Gister had Ten Hag, uiteindelijk, gelijk (sowieso, winnende coach).

Ik had gister bijvoorbeeld al een aantal spelers echt willen wisselen. Zowel Tadic (was erg matig, op zijn goal na), Haller (totaal onzichtbaar op zijn goal na) en Gravenberch (veel balverlies, enorm slordig) waren echt rijp voor een wissel. Alvarez had ik sowieso wel gewisseld na zijn gele kaart in de rust, aangezien je dan ook meer wilt gaan aanvallen en je met Klaassen een goede backup hebt.

Verder vond ik gister Lisandro Martinez ook vrij pover. Herpakte zich nog wel vond ik, maar was de eerste helft ook erg pover. Niet van hem gewend, maar kan een keer gebeuren. Gelukkig zonder gevolgen.

4 november 2021 om 11:04

Haller was onzichtbaar omdat hij amper de bal kreeg. Die waren ze daar voor al verloren of er kwam weer een bout voor zet naar niemandsland. Geef die gast goede ballen en hij staat er

5 november 2021 om 10:07

Ja, als je merkt dat je er niet komt, moet je iets anders gaan proberen. Opportunistisch richting Haller en anders gewoon Haller eraf en met meer diepgang gaan werken. Maar goed, dat was mijn mening.

Dit is wat er nu gaat gebeuren. Valentijn stelt dat Ajax de CL kan winnen. Ik denk dat we allemaal wel beseffen dat dat waarschijnlijk niet gaat gebeuren. Maakt ook niet uit, vind dit al een geweldige prestatie. Maar goed, Ajax loot volgende ronde tegen Bayern, Liverpool of City. Ajax vliegt er, na twee boeiende wedstrijden, helaas uit. En dat zegt Valentijn: “Er werd gezegd dat Ajax de CL kon winnen”.

Die clubs als Liverpool en Bayern die spelen aanvallend. Die geven dus achterin ook ruimte weg en dan ligt Ajax ontzettend goed. Daar is het makkelijker tegen voetballen. Dan wordt het een zaak van wie scoort de meeste doelpunten. Ook daar kan je van winnen. En nog niet zo lang geleden heeft Ajax tegen Bayern laten zien dat ze daar ook niet bang voor hoeven zijn. PSG neem ik totaal niet serieus. Dat is geen team. Ik zie ze liever tegen een aanvallende ploeg spelen dan een ploeg die terugzakt en alles vast zet.

4 november 2021 om 12:49

Dat Bayern van toen is natuurlijk wel stukken minder dan de machine die er nu staat. Tuurlijk heb je een kans maar op voorhand zou ik toch echt 70/30 tegen Bayern zeggen hoor. Je moet echt hopen dat Bayern zich stuk bijt op een andere tegenstander en je die kan ontlopen.

Laten we aub stoppen met Ajax naar de finale te praten, en het gewoon lekker van wedstrijd tot wedstrijd te bekijken, en dan zien we het wel…..

Stop toch met die hoge verwachtingen. Het hangt puur van de loting af, als je zometeen in de knock-out out fase meteen een PSG loot kan het al meteen klaar zijn. Heb je geluk in de loting en tref je een route waarin je de echte toppers misloopt en die elkaar tegenkomen is er wat mogelijk. Maar dan nog moet Ajax keer op keer een top dag hebben maar tot nu toe lijkt er op CL dag altijd wel iets los te komen en moet eerlijk zijn het geluk tot nu toe zit aardig mee dus wie weet.

Het is een sterk collectief, so far... met de nadruk op so far. In 18/19 stonden er spelers met magie, nu niet. En laat dat wel het verschil kunnen maken in de daadwerkelijke toppers. Besiktas is 3x niks, Sporting ben ik ook totaal niet van onder de indruk en Dortmund speelde gisteren echt heel lang met 10 man. Ik schat Ajax tegen geen enkele ploeg kansloos, maar vraag me wel af wat dit Ajax doet tegen een daadwerkelijke topper. Of ze dan ook dominant kunnen zijn.

Bayern München,Manchester City,Real Madrid, Liverpool,Chelsea,PSG.... daartegen werkelijk 0%kans zoals gisteren gespeeld Juve,Inter,Leipzig,Vila real,atletico dat worden wedstrijden die zouden kunnen maar ook verkeerd.... eigenlijk de enige waarvan ik overtuigd ben dat ze zeker door gaan is tegen Barca....

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren