Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Valentijn Driessen: ‘Aan de bal brengt hij te weinig voor het niveau van Oranje’

Laatste update:

Nederland staat na de overwinning van donderdagavond op Noord-Ierland met één been op het EK van volgend jaar zomer. Luuk de Jong en Memphis Depay konden in extremis een 3-1 overwinning forceren. In de optiek van Valentijn Driessen leverden de spelers van bondscoach Ronald Koeman ‘een wanvertoning’. De chef voetbal van De Telegraaf vraagt zich in zijn column in het dagblad af waarom ‘het eerst allemaal fout moet gaan om het later te herstellen’. “Het was hooghartigheid wat de klok sloeg in De Kuip.”

“Vanzelfsprekend bracht Koeman De Jong als breekijzer en leverde de spits wat van hem wordt verwacht. Tevens bevestigde Depay zijn rol als aanvalsleider en koos de bondscoach voor zekerheid met Marten de Roon in de basis en hield hij Donny van de Beek en Luuk de Jong op de bank omdat zij dan als invallers aanvallend iets zouden kunnen brengen als de situatie daarom zou vragen. Achteraf kan de bondscoach zeggen dat zijn keuzes allemaal goed waren en dat hij het gewenste resultaat voor elkaar bokste met zijn team”, erkent Driessen. “Maar waarom moet het eerst allemaal fout gaan om het later te herstellen?”

Memphis Depay over winst: 'Uiteindelijk kan je het niet tegenhouden'

Driessen vraagt zich af waarom Oranje, ‘ondanks dat het op papier het beste verdedigingscentrum van de wereld heeft met Virgil van Dijk en Matthijs de Ligt’, vrijwel altijd op achterstand komt. “Eens moet Koeman daar een vinger op leggen, want het kan niet goed blijven gaan.” De journalist zet vraagtekens bij de basisplaats van De Roon. “Hij zorgt misschien voor balans, maar aan de bal brengt hij te weinig voor het niveau van Oranje. Daarbij ontbreekt tegen een defensieve ploeg als Noord-Ierland een extra aanspeelpunt voor Frenkie de Jong.”

“De keuze van Koeman voor zekerheid, De Roon in plaats van Van de Beek, viel niet te rijmen met zijn aanpassingen in Estland. Daar zette hij juist een team neer dat in staat was om een verdedigende tegenstander kapot te spelen.” Driessen had dan ook verwacht dat Oranje meteen het voortouw zou nemen tegen Noord-Ierland. “Het valt te hopen dat Oranje en Koeman die keuze vanaf nu maken tegen de ’kleintjes’, want dat geeft veel meer zekerheid op een goed resultaat dan de optische zekerheid van een behoudende middenvelder. En komen de grote landen langs, dan is een verdedigende aanpassing in de middenlinie altijd nog mogelijk.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik vind dit lastig. Ja, het is misschien wat overbodig om met De Roon tegen Noord-Ierland te spelen, maar ik kan begrijpen dat Koeman probeert zoveel mogelijk met dezelfde spelers te spelen, om ze aan elkaar te laten wennen en om automatismen te kweken tussen de spelers. En op het EK gaat De Roon sowieso wel spelen, puur voor de balans.

11 oktober 2019 om 07:03

Kom op even serieus, allemaal prima en de room is een prima speler, maar als je zo een verdedigend collectief kapot moet spelen moet je juist spelers hebben die snelheid aan de bal. Hebben en goed positie kiezen tussen de linies en daar vind ik Donny vele malen geschikter voor. Daarnaast zie je dat Mahlen aan de lopende band scoort en die laat hij ook uit de selectie. Depay vind ik nog steeds geen echte spits...

11 oktober 2019 om 08:30

Ik heb het ook over de grote landen. En dan is het wel zo prettig als spelers al regelmatig samengespeeld hebben.

11 oktober 2019 om 09:34

Ik vind de opstelling lachwekkend. Hoeveel matige tot slechte eerste helften hebben ze wel niet gevoetbald, maar Koeman blijft desondanks zes keer vasthouden aan dezelfde basis. Het kwam op mij vooral heel kinderlijk over, waarbij Koeman even wilde laten zien dat alleen hij de opstelling maakt.

11 oktober 2019 om 09:40

Depay vind je geen echte spits? Dat kan maar hij doet het daar prima. We kunnen beter eens vraagtekens zetten bij die overschatte Bergwijn, die nog nooit een meerwaarde is geweest in Oranje. En De Roon had inderdaad niet moeten spelen. Daar had Van de Beek moeten staan of anders Pröpper (wanneer hij fit is) of Koopmeiners.

11 oktober 2019 om 09:49

Vind hem meer een winger inderdaad en hij doet het zeker niet slecht..

11 oktober 2019 om 09:58

Wat zit je nou dom te lullen joh, bergwijn was gister de beste/gevaarlijkste aanvaller van oranje voor het doelpunt van depay. Echt ongelofelijk dat je dit zegt dan heb je echt niet zitten kijken of er geen verstand van. Depay raakte geen knikker maar die haal je er niet uit omdat je weet dat hij uit het niets kan scoren. Babel was ook drie keer niks dus Koeman moet met malen bergwijn en depay spelen.

11 oktober 2019 om 11:11

Ook voor de grote landen vind ik Donny de betere optie, heeft het tenslotte ook al in de Cl tegen "grote" clubs laten zien.

11 oktober 2019 om 11:38

@nick wat een onzin, Promes is veel beter in vorm dit seizoen dan Bergwijn. Promes had moeten spelen daarnaast was Bergwijn de gevaarlijkste aanvaller geef je aan??pffhh als je 0,1% gevaarlijker bent wil niet zeggen dat het goed is. Memphis was het gevaarlijkste by the way. Babel was niet best maar die heeft wat credits na Duitsland uit dat begrijp ik wel. De slechtste was overigens niet De Roon maar Dumfries...in het begin speelden ze hem aan maar had hij telkens slechte aannames en balverlies of een overtreding. Daarna gaan spelers twijfelen en zie je dat Frenkie, Gini en Bergwijn hem constant overslaan odat het toch niets brengt. Onrustige speler die je beter kunt gaan inzetten bij Rugby of American Football..dramaspelers die er in kunnen of sommigen moeten: Donny(voorkeur) of Propper ipv De Roonpromes ipv Bergwijn, Malen ipv Babel (maar dan Memphis naar linksbuiten positie)zou Matthijs wat rust geven en in het centrum spelen met Blind en Van Dijk, linksback van Aanholt er een keertje in en rechtsback Veltman ipv Dumfries (wat een beperkte doodloper is dat).

11 oktober 2019 om 07:34

Het is vrij simpel: de reden dat Nederland iedere keer achter komt en een dramatische eerste helft speelt is omdat er een verkeerde basiselftal staat. Het loopt pas na wisselingen. Ik zou de volgende wedstrijd De Roon eens vervangen voor Van de Beek, De Ligt vervangen door de Vrij en Blind vervangen voor Van Aanholt.

11 oktober 2019 om 10:22

En Dumfries laten staan? Ik snap wel dat Blind speelt: samen met Memphis en De Jong een van de weinigen die een bal fatsoenlijk kan inspelen en creatief is. Maar gister speelde hij dramatisch inderdaad. Ik denk vooral dat je een voetballende speler rechts op het middenveld niet hebben inderdaad. Je zag dat in de eerste helft alles over links ging, omdat met name De Roon en Dumfries de bal nog geen drie keer naar elkaar konden overspelen. De Ligt zou ik trouwens lekker laten staan. Je centrum wissel je alleen als er iets gruwelijk mis is. De Ligt speelde slecht, maar was de laatste interlands meer dan prima. Je centrum wissel je niet eventjes voor een wedstrijd en je weet dat De Ligt - Van Dijk op het EK gaat spelen.

11 oktober 2019 om 11:46

Dumfires kreeg de eerste helft heel weinig ballen. Dit kwam niet door de Roon, maar vooral door de Jong en de Ligt. De Jong was veel te traag in zijn passing (liep veel te lang met de bal) en de Ligt was dramatisch in de passing. Dumfries stond heel vaak vrij, maar door een slechte pass of doordat het veel te lang duurde gebruikte je hem totaal verkeerd.

11 oktober 2019 om 12:32

@martijnnr12 Dumfries is idd zeer matig aan de bal maar noem mij 1 goed alternatief voor hem? die is er niet. je kan Veltman er neer zetten maar die is aan de bal van gelijkwaardig niveau en is eigenlijk te traag voor een back

11 oktober 2019 om 07:40

Ik zou nog eerder Propper op de plek zetten van De Roon. Niet eenzelfde stofzuiger, maar iemand die zeker voetballend gezien Frenkie kan ontlasten en verdedigend ook goed staat.

11 oktober 2019 om 09:34

Ik vind het absurd om de schuld van het trage spel in de schoenen van de Roon te schuiven, want hij is niet de reden waarom het spel zo stroperig was. Het was collectief falen en met name de voorhoede was debet aan het zwakke spel. Er was er een die speelde verstoppertje, een andere had steeds ruzie met de bal en de derde aamvaller liep als een pupil steeds weg van de bal en vermeed alle fysieke duels. Als je als speler de bal niet kwijt kan, dan wordt het spel automatisch trager, daar kan Marten de Roon niets aan doen. Ik vind het prima om voorkeuren voor spelers aan te dragen, maar gisterenavond en vandaag even niet. Het argument van ingespeeld raken,vind ik overigens ook geen goede, tenzij je vindt dat Marten de Roon de beste speler is voor zijn positie. En spelers opstellen voor de balans is trainersjargon voor conservatief zijn; en laten wij de afgelopen jaren juist bewezen hebben slechte resultaten te halen met conservatief spel.

11 oktober 2019 om 11:49

De aanval was zeker (de eerste helft) niet goed, maar de snelheid van passing en de nauwkeurigheid van o.a. de Ligt en van Dijk was natuurlijk ook dramatisch. Met dit duo en een middenveld met de Roon komt er wel heel veel op de schouders van de Jong. En in plaats van snel spelen liep de Jong vooral veel met de bal, wat ook weer slecht was voor de snelheid van het spel.

11 oktober 2019 om 12:15

Ach het trage spel kwam gisteren puur door de instelling en motivatie. Wat Koeman ook al op de training aangaf lieten ze ook zien in de wedstrijd. Pas als het echt moet kun je ze zien dat ze echt wel veel beter kunnen.

11 oktober 2019 om 09:47

Het is al lang geen toeval meer, maar eerder een trend dat Koeman de verkeerde opstelling maakt en zichzelf met wissels moet corrigeren om de wedstrijd te doen kantelen. Hij heeft het geluk dat het tot nu steeds gelukt is om dat te doen, maar het gaat ongetwijfeld ook een keer verkeerd aflopen.

Tegen de kleintjes kun je beter anders spelen, lees ik overal. maar volgens mij laten de Ieren al een tijdje zien dat ze als team niet echt een kleintje zijn. Duitsland had aanvankelijk ook moeite met ze.

11 oktober 2019 om 07:22

Inderdaad, lijkt net alsof er tegen San Marino gespeeld werd. Tegen zulke stugge ploegen is het nou eenmaal moeilijker en wellicht waren ze wel kapot gecounterd zonder de Roon. Er wordt net gedaan alsof iemand van het statuur van Seedorf op de bank begon.

11 oktober 2019 om 07:30

Je gaat toch van eigen kracht uit? Sinds wanneer moet je thuis jezelf gaan aanpassen als je tegen Noord Ierland speelt, de 1ste helft was zo hemel tergend slecht, na de wissels ging het iets beter lopen ondanks de 0-1 die je tegen krijgt door persoonlijke fouten achterin.. Koeman kan dan wel net doen alsof zijn keuzes goed hebben uitgepakt maar dat is dus niet zo, hij moet elke interland juist wisselen om het recht te zetten want inhoud dat die telkens verkeerd begint, wat is de rede om met 5 a 6 verdedigend ingestelde spelers te beginnen tegen een land die niet eens kan voetballen?

12 oktober 2019 om 13:58

Ze passen zich juist niet aan, maar starten met dezelfde opstelling als tegen Duitsland en veel andere duels. Na die wissels ging het aanvallende deel inderdaad een stuk beter, maar viel ook de 0-1 en kreeg Ierland wat meer ruimte bij de oversteek.

11 oktober 2019 om 07:31

De term kleintjes is niet goed gekozen, maar tegen teams die enkel komen om te verdedigen en nauwelijks de moeite nemen om een tegenaanval te doen moet je gewoon meer creatieve spelers in het veld hebben.

11 oktober 2019 om 09:42

N Ierland is een zeer stug en gedisciplineerd team. Een café-elftal is het niet, het zijn allemaal profs. Maar laten we ze ook niet groter maken dan ze zijn.

Ik krijg zin om een open deur in te trappen. Iedereen weet dat De Rhoon geen geweldenaar aan de bal is maar er zijn 10 anderen om hem heen die dat wel zijn inclusief de keeper. Iemand moet het vuile werk opknappen dus het is niet raar om vanyit defensieve zekerheid te beginnen.

11 oktober 2019 om 07:49

Inderdaad. Ik zie wienig spelers bij Oranje die het vuile werk opknappen. Dit zie ik Donny ook niet doen. Met Frenkie wordt het spel ook vertraagd. Die moet eerst 10 seconden met de bal lopen om ergens af te geven.

11 oktober 2019 om 09:00

Frenkie vertraagt het spel niet. Om te beginnen had hij mandekking (als verdedigende middenvelder!) Daarbij hield hij de bal lang bij zich omdat er simpelweg geen (goede) afspeelmogelijkheden waren. Wanneer die mogelijkheden er wel waren koos hij er vaak voor om de bal bij zich te houden omdat afspelen geen verbetering betekende. Dumfries was steeds de vrije man maar werd (terecht) overgeslagen omdat iedere bal op Dumfries het spel ook vertraagt en vaak zelfs direct balverlies betekende. Hetzelfde geldt in mindere mate voor De Roon.

11 oktober 2019 om 11:31

Klopt ik ergerde mij gisteren ook aan Frenkie de jong. En maar draaien en 6 x de bal aan raken. Ipv direct te spelen. Dat breekt hem nog eens op.

11 oktober 2019 om 11:46

Hij had echt wel afspeelmogelijkheden hoor! Waarom wordt dit niet gezegd over de Roon? Die had dan toch net zo goed geen afspeelmogelijkheden? Waarom wordt hij dan wel afgezeken?

11 oktober 2019 om 11:51

Volledig mee eens. Het baltempo was veel te laag.

De N-Ieren hebben een tactisch betere trainer dan wij. De Roon had inderdaad niet moeten spelen. Donny op 10, Frenkie op 8 en Ginni op 6. Ze konden het middenveld vastzetten omdat we problemen hebben met de backs. Die hoefden ze niet op te vangen en plaatsten een blokkade centraal waar de tekorten van de Roon meteen zichtbaar werden. Blind als back is te traag durf hem naast van Dijk te zetten en je hebt een topduo opbouwend en dat echt een Noord -ierse spits aan kan. Denzel is voetballend niet goed genoeg. Geen wonder dat Dtsl en de Ieren hem vrij laten “opbouwen”. Gini wint de CL speelt zelf af en toe voor de verdediging bij Liverpool. Frenkie speelt bij Barca en Donny staat in de belangstelling van Real en killt in de CL. Als je die niet kunt laten spelen en daar een balans in vinden dan ben je dit spelersmateriaal niet waardig. Koeman is een tactische onbenul die keer op keer zijn tegenstanders het initiatief laat nemen. Dicteren Ronald. Jammer dat Peter Bos niet de trainer is met deze spelers.

11 oktober 2019 om 13:07

Dit slaat echt alles.. koeman tactisch zwak.. volgens mij moet je even terug kijken naar de topwedstrijden die onder leiding van Koeman door tactische wijzigingen zijn gewonnen. Koeman kan je verwijten teveel vast te houden aan een vast team ipv wisselen maar tactisch zwak.. nee

Wanneer plan A niet werkt moet je overstappen op plan B. Dat heeft Koeman prima gedaan.

11 oktober 2019 om 08:18

Je kan ook met plan B beginnen maar daar is deze eigengereide Groninger te eigengereid voor!

11 oktober 2019 om 08:48

Tot zover zit ik alle wedstrijden minimaal tot na de rust naar een C plan te kijken. Gisteren tot aan de 70e minuut zelfs. T Blijft niet goed gaan...

11 oktober 2019 om 09:20

Voetbalfreak, Koeman deed dit inderdaad.helaas ruim een uur te laat..

11 oktober 2019 om 09:37

Het probleem is dat hij recent al meerdere keren slecht heeft gevoetbald met plan A, maar desondanks toch krampachtig blijft vasthouden aan plan A.

11 oktober 2019 om 10:36

Kunnen we dan stellen dat Koeman structureel te voorzichtig begint en door bij te sturen steeds wint?

11 oktober 2019 om 15:16

Koeman doet het geweldig. Na een gemist WK en EK, gaan wij ons ditmaal plaatsen en nog eens met mooi en dominant voetbal ook. En op éã©n of andere manier lukt het alle analisten alleen maar op te zeiken. Ik heb de laatste 10 jaar, ook tegen kleine landen, nauwelijks heel eenvoudige wedstrijden van het Nederlands elftal gezien. Met al die bondscoaches die het beter weten en betere plannen hebben. Zo iemand als Aad de Mos die werkelijk overal ontslagen is en dan toch dit soort teksten over een goed presterend Nederlands elftal durven te ventileren, het is gewoon lachwekkend.

De roon voor de balans op het ek zou enigszins wel jammer zijn.stel dat ihattaren voor NL kiest dan hoop je toch dat we straks met frenkie, mo, donny / georginio gaan spelen. Wellicht moet donny of georginio dan maar wat meer in een onderschikte rol spelen tegen de sterkere landen. Laten we hopen dat we de backposities nog wat kunnen verbeteren voor meer defensieve zekerheid. Nu moeten de ligt en van dijk vaker uit positie vanwege de trage blind en de man die over zijn eigen benen struikelt dumfries. Het zal lastig worden om echt een sterke verdediging te krijgen omdat ik niet verwacht dat we op korte termijn backs hebben die in de buurt komen van het niveau van het centrum. Wellicht toch eens met 3 verdedigers, met de goed presterende stefan de vrij erbij.

Waarom nederland niet met zijn 3 beste verdedigers speelt is mij een raadsel.

Cilissen
de Ligt-de Vrij-van Dijk
Promes-Wijnaldum-de Jong-vAanholt
vd Beek
Malen- Memphis

Wat mij vooral irriteerde is dat er niemand een keer uit de 2e lijn op doel schoot. Die keeper kon er op z'n zachtst gezegd geen klote van. En het eerste echte gevaarlijke schot op doel was van Memphis net na de 0-1. Helaas hebben we geen middenvelder in de selectie die een goed schot heeft.

11 oktober 2019 om 09:21

Nooit van Donny van de Beek gehoord zeker....😆

11 oktober 2019 om 09:40

Donny from the little river? Die schiet nooit van afstand! Kan mij geen doelpunt heugen van hem buiten de 16.

Hooghartig vind ik ook wel zwaar gekozen. Ik heb geen enkel moment het idee gehad dat dit gister het probleem was.het was een combinatie van factoren: veel spelers zaten zeker de eerste helft onder hun niveau, het middenveld was met De Roon te statisch en daarnaast speelden de N Ieren gewoon stug en sterk. De Roon moet je tegen dit soort teams simpelweg niet opstellen. Prima kerel als je tegen een team als Frankrijk speelt. Maar hier had Oranje met VD Beek moeten starten. Oh well, hopelijk doet Koeman dat komende zondag wã©l. Verder blij zijn met de 3 punten en heel gauw vergeten.

Wanprestatie? Het is opnieuw duidelijk dat Driessen de ballen verstand heeft van voetbal en op deze wijze uit is op aandacht voor zichzelf. Noord-Ierland heeft zoals de spelers zelf als Koeman ook aangeven een bijna perfecte wedstrijd gespeeld naar hun kwaliteiten. Het is geen Andorra of San Marino, dus je loopt er ook niet even overheen. Dat het voor Oranje dan lastig voetballen is als alles werkelijk potdicht zit is niet gek. Kijk de wedstrijd van Noord-Ierland tegen Duitsland eens terug. Ook de Duitsers hadden ontzettend veel moeite met ze.de keus voor De Roon is wellicht niet populair, maar wel te begrijpen. Natuurlijk klopt Donny op de deur en niet zo'n klein beetje ook, maar Oranje heeft aansprekende resultaten geboekt door te beginnen met deze elf incl. De Roon. Ik snap Koeman best dat hij dat niet direct omgooit, omdat Donny het nu een paar weken goed doet. De volgende interlandperiode kan het natuurlijk anders zijn, omdat we dan weer een paar weken verder zijn en de tegenstanders wellicht om een iets andere aanpak vraagt.

O o o, Valentijn heeft een missie en dat is er alles aan doen om zijn lieve snoezebeer Donny van de Beek in de basis te krijgen en zal daarvoor alles wat mogelijk is aangrijpen om de Roon eruit te praten. Hij zou niet kunnen voetballen, enkel ballen kunnen afpakken. Man, geloof je het zelf.

Ik vind zulke berichten genant en tenenkrommend. Tuurlijk is Donny een leuke speler maar zolang de Roon het goed doet, en vooral heeft aangetoond tegen de grotere naties vaak de beste man op het veld te zijn, zal hij gewoon blijven staan.

Ik ben het zo waar eens vólledig eens met Valentijn Driessen. Hij vergeet nog 2 onbegrijpelijkheden in de basis opstelling. Behalve v/d Beek is ook Malen al weken in bloedvorm, waarom dan in gódsnaam hem op de bank zetten en met Babel beginnen. Omdat Babel zo hard werkt en per ongeluk een bal heeft ingekopt tegen Estland? En wat Koeman verder met de niet door enig voetbaltalent geremde Dumfries als veredelde rechtsbuiten wil is pas echt een mysterie. De Noord-Ieren moeten zich rot gelachen hebben met dat gestuntel rechts-voorin. Nederland heeft gewonnen, niet met geluk en wel verdient, maar wel met de niet voor eerst oor Koeman veroorzaakte moeite.

11 oktober 2019 om 11:53

Ik denk dat ze meer gelachen om andere zaken dan het gestuntel van Dumfries. De volgens velen 2 beste verdedigers van de wereld zijn aan de bal maar heel beperkt. Daarbij vertraagde de Jong meer dan dat hij het spel versnelde. Dumfries moet je gebruiken als hij ruimte heeft. Hij had geregeld de ruimte maar kreeg dan nauwelijks een bal.

Het middenveld vind ik nog niet eens zó erg, maar je moet vanaf nu altijd met Malen in de spits spelen. Gister was het gelijk vuurwerk toe hij erin kwam. Babel is een leuke speler om erbij te hebben, maar moeten we nu bedanken voor de bewezen diensten. Er zijn gewoon betere spelers op die positie.ben het wel eens met Driessen dat de Rhoon niet veel toevoegt. Oke, misschien tegen een Duitsland wel, maar iedereen ziet toch dat je deze Ieren voetballend helemaal kapot moet spelen. Dan moet je wel voetballers erin hebben staan.

11 oktober 2019 om 11:56

Ik vond juist dat het voetballend gedeelte van de 2 centrale verdedigers te beperkt is. Tegen kleinere tegenstanders zie ik liever Blind centraal staan. Ik ben geen fan van hem (heeft met lengte en snelheid echt wel gebreken), maar aan de bal is hij vele malen beter dan de Ligt en van Dijk. Nu komt er te veel op de schouders van de Jong. Dit kun je oplossen door nog een passer op het middenveld te zetten. Dit is mijn ogen Donny echter ook niet.

11 oktober 2019 om 12:12

Eens. Ik denk dat De Ligt sowieso even een stapje terug moet doen. Tegen dit soort teams kan je makkelijk spelen met Blind centraal. Fantastische pass heeft die in huis.toch blijf ik erbij dat ik De Rhoon gister weinig ballen vooruit heb zien geven. Dat is tegen zo een tegenstander toch wel essentieel.

11 oktober 2019 om 12:55

Maar ook de Jong speelde weinig vooruit en vooral in een te laag tempo (te veel lopen met de bal). Maar ik denk dat je vooral moet constateren dat het voor een tegenstander makkelijk is Nederland vast te zetten is als je met zowel de ligt, van Dijk en Roon speelt.

Het is bijna structureel dat Koeman niet met het beste elftal start. Oranje heeft en krijgt behoorlijk materiaal om weer een woordje mee te spreken in voetballand. Maar daar hoort geen middelmatige coach bij. In het verleden heeft Koeman alleen een tijdje met Southampton goede resultaten geboekt, maar voor de rest middelmatig tot slecht gepresteerd met zijn teams. Als je hem ziet en hoort, denk je, hier staat een coach die het allemaal heel goed weet, maar in de praktijk keer op keer faalt. Tijd voor iemand die in ieder geval de poppetjes op de goede plaats kan neerzetten. Gisteravond verdienen ook de spelers een veeg uit de pan. Pure onderschatting in combinatie met slaapvoetbal en diverse spelers ondermaats presterend. B.v. Blind: bij Ajax de laatste tijd uitstekend op dreef, maar tegen de Noord-Ieren een negatief van zichzelf. En Frenkie de Jong, die vooral de eerste helft meende alleen maar te kappen en te draaien, in plaats van het spel versnellen. En zo kunnen we er nog wel een paar opnoemen. Over de vormcrisis van De Ligt. Het vaak (ook bij de tegengoal) verkeerd opstellen van Cillessen. Tja, soms valt alles verkeerd. Maar dan is de ook slecht spelende Depay toch maar weer onze redder. Blijkbaar doen “we” dus ook nog iets goed;-))).

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren