Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: Onbegrip bij ADO Den Haag: ‘Er ligt een gedegen begroting’

Laatste update:

Het blijft rommelen bij ADO Den Haag. Waar eerder al commissarissen Wim Deetman en Martin Jol de club verlieten omdat zij niet betrokken werden in de belangrijke besluiten, trekt nu ook de gemeente Den Haag zich terug. De gemeente weigert nog langer verantwoordelijkheid te dragen voor het beleid bij ADO Den Haag en heeft besloten om haar prioriteitsaandeel terug te geven.

De gemeente heeft geen trek meer in de chaos die bij de Eredivisie-club heerst rond de begroting. Die werd door de club ingediend bij de KNVB zonder de handtekening van wethouder Tom de Bruijn, die namens de gemeente de politieke waakhond van de club is. De gemeente had daarvoor al zes conceptbegrotingen van ADO afgekeurd. "De zesde begroting was gebaseerd op drijfzand", stelt wethouder Tom de Bruijn in een brief.

"De gemeente heeft er de afgelopen periode alles aan gedaan om voor de Haagse voetbalclub alternatieve oplossingen te vinden. Oplossingen die de club duurzaam in een gezond financieel vaarwater zouden brengen. Die voorstellen zijn door ADO stelselmatig genegeerd", zo wordt gesteld in de brief.

De gemeente trekt nu daarom de handen van de club af. "ADO staat aan de vooravond van een nieuw voetbalseizoen en er moet snel duidelijkheid komen over de financiën van de club. Daar het college geen verantwoordelijkheid wil dragen voor het voorgelegde financiële beleid en het prioriteitsaandeel thans geen middel is gebleken om deugdelijk financieel toezicht uit te kunnen oefenen, rest niets anders dan het prioriteitsaandeel terug te geven."

Update 22 juni 20.04 uur - Onbegrip bij ADO Den Haag: ‘Er ligt een gedegen begroting’
Mattijs Manders betreurt het besluit van de gemeente om het prioriteitsaandeel terug te geven. De directeur van ADO Den Haag claimt 'zeer verrast' te zijn: "Ik vind het ook zeer spijtig. Ik vind het slecht voor de gemeente, ADO en de stad", laat hij optekenen in gesprek met Omroep West. "Ik begrijp niet zo goed waar dat vandaan komt. Er ligt een gedegen begroting. We hebben aan alle eisen voldaan die de gemeente ons gesteld heeft. En nu worden we helaas verrast door dit slechte nieuws", aldus Manders.

Snap jij deze maatregel van de gemeente Den Haag?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het zou je club maar zijn... Een mooie volksclub met historie is een Roda JC gevalletje geworden

22 juni 2017 om 15:53

@frank95
Is totaal niet met elkaar te vergelijken. De eigenaar van Roda zit vast en kan dus niks doen. De ondernemingskamer heeft de aandelen van Wang "bevroren" dus die is feitelijk momenteel geen eigenaar, De mensen die door de ondernemingskamer zijn aangesteld maken er nu samen met de directie een zooitje van. Ben bang dat het niet meer lang gaat duren met Den Haag.

22 juni 2017 om 17:13

De eigenaar van Roda zit helemaal niet vast. Dat is nog altijd dhr. Schrouff. Korotaev was beoogd eigenaar maar is dit nooit geworden.

22 juni 2017 om 18:33

@miln
Daar heb je gelijk in. Dat maakt dat de situatie bij Den Haag en Roda nog minder met elkaar te maken hebben.

22 juni 2017 om 15:55

Dit is toch wel ernstiger dan Roda JC. Nog niet zolang geleden heeft iedereen kunnen zien wat er met een club kan gebeuren als er onrealistische beslissingen worden genomen zonder daar de financiele draagkracht voor te hebben (FC Twente). Dat er nu alweer een club de fout in dreigt te gaan, is toch best ernstig.

Dit is niet zomaar een inschattingsfout. Je hebt niet het stadion, het spelersmateriaal en de financiele middelen om een subtop-begroting in te dienen, terwijl ADO dit wel doet. Dan hoeft er niet zoveel mis te gaan om in een tijdsbestek van 3 jaar een enorme schuld op te bouwen. Als je dan de gemeente ook nog eens tegen hebt, breng je het bestaan van de club ernstig in gevaar.

22 juni 2017 om 21:26

Jammer dat de voetballerij kapot word gemaakt door al die investeerders...

23 juni 2017 om 15:34

Dit heeft niet eens zozeer iets te maken met investeerders. Het bestuur van ADO loopt gewoon vreselijk te blunderen en lijken beslissingen te nemen op basis van wanhoop en overmoedigheid, in plaats van logica en termijn-denken. Ontwikkeling moet je niet forceren, maar goed plannen en uitvoeren.

Dit is een kwestie van tijd totdat het echt gaat klappen en dan zijn de consequenties niet te overzien helaas.. Ado altijd een mooie club gevonden, jammer dat het de laatste jaren zo moet gaan, eeuwig zonde!

22 juni 2017 om 16:01

Heeft ADO al een licentie voor het komende seizoen? Dit kan zo idd niet goed blijven gaan. Ik voorzie een faillissement.

22 juni 2017 om 16:08

Daar ben ik inderdaad ook bang voor, dit gaat nou al een tijdje zo door en kan natuurlijk niet goed blijven gaan. Hoop niet dat ze zo eindigen als 'mijn' club!

Heeft Wang nu alle aandelen van de club in handen? Of er is nog wel 1% die de clubkeuren enzo vertegenwoordigd?

22 juni 2017 om 16:05

Wang is geschorst en heeft geen zeggenschap meer .

22 juni 2017 om 16:07

Jawel, die heeft hij terug omdat hij die betaling gedaan heeft.

22 juni 2017 om 19:56

De gemeente doet afstand van haar bijzondere positie, daarmee zijn de aandelen van de gemeente normale aandelen geworden. Dus heeft Wang met 99 procent stemrecht ineens de club volledig onder controle. Volgende stap is het wippen van alle voormalig tegenstanders en eigen mensen neer zetten. Daarna kan hij eindelijk investeren volgens zijn eigen plannen om zo te gaan bouwen aan de stabiele subtopper.

Voor ADO fans geweldig nieuws, nu kan de club eindelijk weer vooruit.

Zeer slecht nieuws dit. Het gaat zo behoorlijk de verkeerde kant op. Ondanks dat ik heb ADO-supporter ben denk ik dat iedereen het er over eens is dat de club niet mag vergaan

22 juni 2017 om 20:00

Dan is dit toch juist het beste nieuws dat je kon krijgen. Nu kan Vanssen haar eigen beleid maken en dus veilig investeren. De gemeente investeerde helemaal niet, die wilde alleen overal over mee praten en eigen mensen in het pluche zetten. Net zoals al die andere die de publiciteit zochten maar helemaal niets bijdroegen om de tekorten aan te zuiveren.

Gevolg is dat Vanssen na de laatste verplichtte betalingen de hand op de knip hield. Al die mensen met een grote mond brachten zelf helemaal geen geld in. De gemeente wilde niet gaan bijdragen dus geven ze hun voorkeurstem op zodat Vanssen het nu eindelijk volledig voor het zeggen krijgt.

Groot gelijk. Ik las dat de voorgestelde begroting van ADO de op vijf na grootste van Nederland zou zijn. Is ook wel erg ambitieus

22 juni 2017 om 15:59

ADO had in 2016 een begroting van 15,5 miljoen euro. De zesde begroting van Nederland stond in 2016 op naam van AZ met 23 miljoen euro. Dus zonder nieuwe sponsoren, dezelfde middelen, een matige selectie en een complete chaos op bestuursgebied moet de begroting met bijna 8 miljoen gaan stijgen. Ik vraag me af hoe ze zo'n gat willen opvullen als ze ook nog eens duurdere spelers moeten gaan aantrekken (anders kan ADO een plaats bij de subtop sowieso vergeten).

22 juni 2017 om 16:11

Waar heb je dan gelezen dat ADO de zesde begroting van NL zou hebben? Ik lees hier wel dat dit de zesde begroting is die ze ingeleverd hebben, maar ik zie nergens iets over de hoogte van de begroting?

22 juni 2017 om 18:02

@gilau

De begroting die de club al heeft ingediend, wordt de vijfde of zesde begroting van Nederland. "VI heeft de bezwaren van de gemeente in handen waarin staat dat de gemeente niet snapt waarom de begroting is opgekrikt naar de vijfde of zesde begroting van Nederland". Dan kom je dus op een begroting van boven de 23 miljoen euro uit als je naar de cijfers van 2016 kijkt.

22 juni 2017 om 20:15

Ja met zo'n begroting kom je met een topaankoop Kuipers van Mvv.
Dit valt toch niet te rijmen.

22 juni 2017 om 21:33

En welke top aankopen hebben die andere zogenaamde suotoppers gedaan?

23 juni 2017 om 15:36

De transfermarkt is nog niet eens op volle toeren. ADO kan financieel sowieso niet concurreren met clubs als Utrecht, AZ en Vitesse. Ga er dus maar vanuit dat de huidige subtop betere spelers aantrekt dan Ado.

23 juni 2017 om 20:24

Om maar een voorbeeld te noemen; FC Utrecht heeft een begroting van 16 miljoen en een salarisplafond van 250k. FC Utrecht leeft boven haar stand en de spelers die zijn aangetrokken zijn zowat allemaal afkomstig uit de JL?

En hoe zit het met de begroting? Was het niet zo dat de gemeente verantwoordelijk was voor tekorten?

Dat zal betekenen dat nu alle verantwoording in handen ligt van een partij die tot op heden de verantwoording niet aankon? Betekend het nu met het terugtrekken van de gemeente dat de ingeleverde begroting nu niet meer klopt? en is dan het gevolg dat de club geen proflicentie krijgt?

22 juni 2017 om 16:06

Nee, dit betekent dat ADO nu zelf verantwoordelijk is om die tekorten op te vangen en dat de gemeente ADO niet gaat helpen, mocht deze bubbel gaan knappen (iets dat ongetwijfeld gaat gebeuren). Een verhoging van zo'n 8 miljoen op de begroting is voor het huidige ADO Den Haag onmogelijk op te vangen. Zelfs de vier duurste en/of beste spelers van ADO Den Haag zijn samen geen 8 miljoen euro waard.

22 juni 2017 om 16:18

@sirius

Aangezien je veel weet. Heeft ADO een negatief eigen vermogen? Hoeveel komen ze jaarlijks tekort?

Nu is het zo dat Wang (of het bedrijf van Wang) dus alle kosten moet dekken? Zodra hij dit niet doet is het over en uit met de club?

Dat zal betekenen dat nu alles in handen is van Wang en er geen plan B meer is. Dat is best vervelend als je enige plan dus is dat je maar moet vertrouwen op iemand die in het verleden fouten heeft gemaakt..

22 juni 2017 om 16:50

Ik weet alleen wat ik heb gelezen. Weet niet elk detail van het hele gebeuren, maar aangezien dit mij gedeeltelijk deed denken aan de fouten bij 'mijn' club (FC Twente), wou ik me er in gaan verdiepen.

Ik weet wel dat ADO in eind april afstevende op een uiteindelijk tekort van 3,5 miljoen euro. Of dit al opgelost is door bijvoorbeeld Wang, dat weet ik niet. Daar zijn ook nog geen berichtgevingen over, volgens mij.

Aangezien ADO zelf geen liquiditeit kan creeren, zal Wang (en/of zijn bedrijf) die tekorten op moeten vangen. Ik denk niet dat het bedrijfsleven momenteel staat te springen om dat op te vangen, zeker niet nu de gemeente het vertrouwen min of meer op heeft gezegd.

Het zal niet direct over en sluiten zijn, mocht Wang dit niet doen. Echter komt de club dan wel in een hele benarde situatie terecht en dan ben je pas echt afhankelijk van het bedrijfsleven, sponsoren en de gemeente. Als voetbalclub is de steun vanuit de gemeente altijd belangrijk. FC Twente werd nota bene gered door de gemeente. Dan zie je dus hoe belangrijk een band tussen de twee partijen kan zijn.

Gezien het handelen van dit bestuur, denk ik niet dat er een werkend plan B klaarligt, aangezien plan A al hopeloos aan het falen is voordat het uberhaupt begonnen is. Ik weet niet of ze het daar zelf beseffen, maar dit is gewoon Russisch roulette met de toekomst van de club. Voor de supporters en de club op zich een grote ramp.

23 juni 2017 om 09:23

Als je naar het jaarverslag kijkt dan heeft ADO over het boekjaar 2015-16 een verlies gleden van 82.000 EUR en een positief eigen vermogen van EUR 1.781.000. In datzelfde jaarverlag staat ook dat de prognose voor 2016-17 negatief was:

De exploitatie voor het seizoen 2016/’17 is niet sluitend, maar er zijn voldoende liquiditeiten beschikbaar om minimaal dit seizoen uit te spelen. De prognose laat een resultaat zien van € 3.308.000 negatief. Ten tijde van het indienen van de begroting werd een resultaat begroot van € 482.000 negatief.

Die laatste alinea geeft wel te denken over de kwaliteit van de begroting want een verschil van bijna 3mln tussen de originele begroting deze prognose is wel heel veel. En ik heb ook even snel in het jaarverslag van 2014/15 gekeken en daar staat eigenlijk hetzelfde verhaal waarbij het gaat 1,1mln positief in de begroting en 1,3mln negatief in de prognose is.

23 juni 2017 om 20:26

Hoe gek het ook klinkt ADO heeft een positief eigen vermogen van 1.5 miljoen.

Dit verzin je toch niet. Tot voor kort hing het voorbestaan nog aan een zijden draadje en nu moet ineens de stap naar de subtop gemaakt worden qua begroting. Leren ze daar nou helemaal niks? Probeer nou eens geleidelijk aan te groeien en de risico's zo klein mogelijk te maken.
Voor zover ik het kan beoordelen hebben ze daar het grootste zootje amateurs bij elkaar als directie. Als clubmannen als Jol al hun conclusies trekken zegt het mij voldoende. Doodzonde van zo'n mooie club vol potentie.

Je kunt het vanuit 2 kanten bekijken.
1: dit is een klap voor de club want de gemeente is toch altijd erg belangrijk geweest voor de club en dit is een heel belangrijk teken dat het niet goed gaat.

2: aan de andere kant, de Chinezen hebben gewoon plannen en geven "hun" woord en zeggen dat we met de club veel moois tegemoet gaan. Maar in hoeverre kunnen we de Chinezen vertrouwen na al die zooi in het verleden.

Een ding is zeker, sinds het Zuiderpark is het bij ons altijd een grote ****** boel!

22 juni 2017 om 16:20

Het is echt te kopen dat die Chinezen nu wel over de brug komen en snel ook. Dan krijgt iedereen er veel meer vertrouwen in. Nu zit iedereen te wachten op faillissement lijkt het wel.

Ik begin zowaar te twijfelen of hier een constructie is bedacht om overheidssteun zonder problemen door te voeren. Gemeente Den Haag neemt een prioriteitsaandeel in de club en geeft het vervolgens zonder financiele compensatie terug? Dat lijkt mij toch wel bizar. Of heb ik het nu verkeerd begrepen?

22 juni 2017 om 16:09

Dat hangt er vanaf. Gemeente Den Haag verwacht problemen en zou dan verantwoordelijk zijn voor een schuld dat is ontstaan uit een beleid waar de gemeente volledig tegen was. In dat geval dekt de gemeente zichzelf in. Als er dus voldoende risico is voor de gemeente, denk ik niet dat zij hier een financiele compensatie voor hoeven te ontvangen. Het risico bij het behouden van de aandelen is immers behoorlijk groot.

Zonder Chinese financiële inbreng zou je ADO qua begroting op het niveau Nac, Willem II, Roda verwachten. Daarboven lijkt me niet erg realistisch.

22 juni 2017 om 21:08

Zonder Chinese financiële inbreng zou ADO nog altijd een grotere begroting hebben dan de benoemde clubs.

22 juni 2017 om 22:27

Een begroting zegt niet zo veel over je spelersbegroting. Op dat gebied vind ik Ado niks verder dan bovengenoemde clubs. Het is toch vaak middenmoot of onderkant eredivisie.

23 juni 2017 om 02:35

Spelersbudjet is rond de 5 miljoen euro

Pfff, nu onweert het letterlijk en ook nog eens figuurlijk boven het ADO stadion. Ik kom er een paar keer per seizoen, maar ik vrees dat dat binnenkort voorbij is, als dit zo door gaat. De enige betrouwbare partij was de gemeente, en als die nu dit doen, dan is het heel, heel erg mis.

22 juni 2017 om 16:37

Aan de andere kant, Wang kon niet zijn gang gaan omdat de gemeente altijd een halt toe stak. Nu heeft Wang de volledige macht met de HFC die de licentie heeft. Eens kijken wat hij nu gaat doen. Want Wang en gemeente DH was geen goed huwelijk en dat blijkt vandaag opnieuw

22 juni 2017 om 16:39

Ja, we gaan het zien. Ik hoop maar op het beste, want wat ik tot nu toe gezien heb van Wang geeft me niet veel vertrouwen.

22 juni 2017 om 17:03

Dit wordt wel echt een gevalletje van: "we gaan het zien", zoals Edo al aangeeft. Het is ook weer niet zo dat Wang er bij de club en de achterban wel goed op staat. Hij heeft nog niet laten zien een betrouwbaar persoon te zijn en heeft de club al een aantal keren flink laten zweten.

Voor de Eredivisie en de supporters hoop ik op een goede uitkomst, want een club als ADO mag niet verloren gaan voor het Nederlands voetbal. Toch een van de weinige clubs in de middenmoot waar echt potentie in zit. Laten we maar hopen dat het bestuur eens in de spiegel kijkt en beseft dat de weg naar de subtop geleidelijk ingezet moet worden.

22 juni 2017 om 19:25

@haagsekoerd: een onafhankelijk orgaan heeft geoordeeld dat Wang wanbeleid heeft gevoerd. Hoe verstandig denk jij dan dat het is om die persoon zijn gang maar te laten gaan? Dan ben je naïef of hoopt tegen beter weten in

23 juni 2017 om 03:44

Hoe onafhankelijk is dat orgaan? Als er met de chinezen afspraken worden gemaakt en die vervolgens niet uitvoert. Geld gaat uitgeven dat je überhaupt nog niet hebt ontvangen.

Ik hoop het niet en ik gun het ADO en haar fans ook niet, maar mocht het misgaan denk ik niet dat de Knvb er weer zo'n rommel van gaat maken als in het dossier FC Twente. Hopelijk komt het daar goed, maar ik vrees zo langzaam maar zeker het ergste.

22 juni 2017 om 16:46

Twente was een gevalletje 'too big to fail'.
Ik denk dat de Knvb bij ADO strakker aan de eigen regels gaat vasthouden. Het omvallen van ADO is minder problematisch dan het omvallen van FC Twente.
En met weer schipperen met de eigen regels ondermijnt de Knvb haar eigen gezag te veel.

Overigens is de 'haagse lobby' best sterk: mannen als Jansma, Martin Jol, Dick Advocaat, Aad de Mos, Rob Jansen e.d. kunnen met elkaar een behoorlijke druk uitoefenen op de Knvb om wat coulanter te zijn met Ado. Ik verwacht wel dat ADO dit jaar wat puntenaftrek krijgt vanwege het niet halen van de begroting...

22 juni 2017 om 16:58

Moet ook gezegd worden dat er bij FC Twente veel meer aan de hand was. De Doyen-zaak, vreemde constructies in contracten, de Cyprus-constructie. Zolang ADO zich verder wel aan de regels houdt, zal de club alleen het bestuurlijke en financiele probleem op hoeven te lossen. In dat geval heeft ADO nog wel aardig wat tijd om met oplossingen te komen.

Druk op de Knvb heeft momenteel geen zin. Ze zijn nu bezig met een gehele reorganisatie en slechte pers en grote fouten kan de bond zich op dit moment nog minder veroorloven dan in de tijd van FC Twente. Van de Knvb hoef je dus geen helpende hand te verwachten op dit moment.

22 juni 2017 om 17:48

Wat heeft Scheringa verkeerd gedaan?

22 juni 2017 om 18:25

AZ was ondergebracht bij de DSB bank, waardoor AZ veel geld heeft verloren toen de DSB Bank failliet ging. Dit allemaal door meneer Scheringa.

23 juni 2017 om 03:42

Niet door de heer Scheringa, maar door een of ander rare snuiter die publiekelijk meerderenalen en bij grote talkshows, aanmoedigde om al je geld bij dsb eraf te halen, het liefst zo snel mogelijk. Diezelfde vogel heb ik nooit gehoord over abn, Fortis of ing.

23 juni 2017 om 15:45

Die 'rare snuiter' heeft er niet voor gezorgd dat de DSB bank failliet ging. De afkorting staat immers voor Dirk Scheringa Beheer. Dan ben je als eigenaar gewoon verantwoordelijk als het mis gaat.

Bovendien zijn de meeste Nederlandse banken grotendeels in handen van de staat. Eventuele tekorten kunnen dus aangevuld worden, waardoor de Nederlandse burger niet bang hoeft te zijn dat ze hun geld kwijt zijn. Bij DSB Bank (particulier) was het tegenovergestelde waar.

23 juni 2017 om 20:51

Twente is helemaal niet too big to fail. Er is door de Knvb geen eerlijke beslissing genomen ten opzichte van andere gevallen clubs. De enige goede beslissing was de club op zn minst een divisie lager uit te laten komen. ADO kunnen ze ook niet laten vallen omdat er simpelweg voldoende draagvlak is.

24 juni 2017 om 13:46

@VAKKIE-L

Fout. Clubs als Agovv hadden een relatief lage schuld, maar leden structureel verlies zonder echte mogelijkheden om daar overheen te stappen. Dan gooi je dus geld in een bodemloze put. Met andere woorden, de gevallen clubs hadden niet genoeg financiele middelen om de schuld op den duur terug te betalen.

FC Twente daarentegen heeft die middelen wel, waardoor herstel realistisch was. De financiele problemen waren ook niet de oorzaak van een eventuele ondergang, maar al die andere zaken waardoor garantstellingen en afspraken onder druk kwamen.

Verder heeft het niets met een eerlijke beslissing te maken. Allereerst is eerlijkheid relatief. Bovendien heeft de Knvb de fout gemaakt toezeggingen gedaan te hebben. Daardoor draaide de beroepscommissie de uitspraak terug, waardoor de club behouden bleef voor de Eredivisie. Eerlijkheid had daar niets mee te maken...

Heerlijk altijd lachen met mijn clubbie .
Kan nooit keertje rustig zijn, maar volkomen logisch dat de gemeente er mee kapt. Alleen gaat zo de club wel naar de klote

22 juni 2017 om 17:05

Men blijft maar aanmodderen bij ADO. Logisch dat de gemeente er klaar mee is. Men wil niet weer zoals in het verleden voor het gevoerde wanbeleid opdraaien. De chinees is een ordinaire wan (g) betaler die de club naar de afgrond leidt

Het is toch gewoon over duidelijk dat het huidige bestuur bij ADO volledig incapabel is. Wezen ze in het verleden nog Wang de schuldige voor het niet nakomen van betalingen. Maar volgens mij hebben ze destijds net zoals nu een onrealistische begroting uit hun duim gezogen er van uitgaande dat die Chinees wel alles zal gaan bijlappen.

En ook nu weer lijken ze er van uit te gaan dat Wang na alles weer een lopende geldkraan is geworden. Hoe verzin je anders zo'n belachelijke prognose bij elkaar....

Begroting gaat omhoog. Bestuurlijk komt er rust. Dit is geregisseerd door Jol cs. Jol wil alleen maar geld, en macht en zijn vriendjes binnen halen. Het kost ADO een vermogen om Jol en zijn gevolg in te laten vliegen vanuit Londen. De zogenaamde haagse weldoeners schreeuwen nu weer moord en brand. Maar ze hebben helemaal niets voor ADO gedaan. Al die miljonairs van Van Zweden tot Jansma, en van Advocaat, Jol en Rob Jansen hebben alleen maar voor stemmingmakerij gezorgd. En doen dit nu uiteraard weer. Maar hebben nog nooit wat geã£â¯nvesteerd. Alleen maar genomen.

Deze Chinese partij heeft maling aan al die onruststokers, en heeft ze de wacht aangezegd. Zeker nadat er al twee jaar stemming tegen ze is gemaakt. De gemeente heeft boter op het hoofd. Die had nooit mogen goedkeuren dat die gladjakker van een Van der Kallen zo veel macht had dat hij zelfstandig kon besluiten om met miljoenen winst de club te verkopen aan de hoogst biedende.
Wat eigenlijk een veel betere partij is dan Van der Kallen ooit was of zou kunnen zijn.

Snap het probleem niet zo. Wie betaalt bepaalt. En dat zijn die Chinezen. Die dekken ook het begrotingstekort af. Die zogenaamde Haagse weldoener kopen met de bek (...)

Het zoveelste staaltje van pure stemming makerij dus. Jol en alle dik aan de club verdienende parasieten worden er uit gewerkt. En of die RvC nu bestaat uit Eskimo's, Chinezen of Hagenezen. Als ze het belang van ADO maar dienen. En daar hebben toevallig die Chinezen alle belang bij. En dat valt zeer te betwijfelen bij Jol en Deetman. Die zorgden alleen voor onrust, gedoe en kosten alleen maar scheppen geld, logisch dat die Chinezen hen wilden lozen.

Overigens komt de HFC ADO - Amateur tak - die de begroting wel heeft goedgekeurd, ook in de RvC te zitten. Maar het komt natuurlijk niet uit om dat eens te belichten.

Net zoals het volgende met betrekking tot de financiã«le onderbouwing Manders zegt op camera dat hier sprake is van een achtergestelde lening die pas rentedragend wordt en afgelost moet worden wanneer er winst gemaakt wordt én er een positief vermogen is. Geloof niet dat ADO hier enig risico mee loopt. Dus de begroting wordt 100 zeker goedgekeurd door de Knvb.

Ook hier hebben Jol en Deetman een zeer gekleurd beeld naar buiten gebracht. Ook dat is geen toeval. Jol en zijn gevolg Cock, Van der Dussen en declaratiekoning Deetman die voor meer dan 1000,00 Euro per uur de club ´hielpâ´die moeten maar een andere melkkoe zien te vinden. Tot nooit meer ziens!

Precies er komen maar 2 chinezen in het bestuur, heb gisteren die raadsvergadering zitten kijken en ik moet zeggen dat de wethouder niet met steekhoudende argumenten is gekomen van waarom de gemeente eruit stapt, saillant detail is dat die zelfde wethouder de avond voor het nieuws nog een gesprek heeft gehad met Manders en niets heeft gezegd over het teruggeven van het aandeel.

Het is en blijft een zooitje bij die club, maar dat is het al 31 jaar dat ik supporter ben, laat die chinezen het maar doen, want die haagse kwibussen met hun grote mond hebben ook nooit wat gedaan voor de club, behalve weglopen.

Wie betaalt bepaalt, maar dan moet je wel betalen. Als het artikel van VI klopt dan krijgt ADO geen geld van de Chinezen, maar moeten ze geld lenen van de Chinezen en dan wordt het toch een heel ander en dubieuzer verhaal.

23 juni 2017 om 20:34

,,wij als HFC hebben afgelopen vrijdag onze handtekening onder de begroting gezet. Dat hebben we gedaan omdat ons duidelijk werd gemaakt dat het benodigde geld uit China niet in de vorm van een lening zou worden verstrekt, maar in een agiostorting'', zegt voorzitter Michel Santbergen tegen Omroep West

23 juni 2017 om 23:26

'zou worden verstrekt', en niet 'is al verstrekt als agiostorting' , dus het is nog niet gebeurd. Gezien de ervaringen uit het verleden met tijdig betalen door Wang, zou ik daar toch heel voorzichtig mee zijn om er vanuit te gaan dat het wel gaat gebeuren.

Omdat hierboven iemand vroeg naar het eigen vermogen van Ado, heb ik eens naar het laatste jaarverslag zitten kijken en als je dan leest dat ADO in haar eigen stukken al aangeeft dat er bij het opstellen van de jaarrekening een gat met de begroting verwacht wordt van bijna 3 mln dan snap ik wel dat de gemeente bedenkingen heeft. Zeker als je ziet dat voor 2014/15 bijna hetzelfde verhaal is opgenomen:

De exploitatie voor het seizoen 2016/’17 is niet sluitend, maar er zijn voldoende liquiditeiten beschikbaar om minimaal dit seizoen uit te spelen. De prognose laat een resultaat zien van € 3.308.000 negatief. Ten tijde van het indienen van de begroting werd een resultaat begroot van € 482.000 negatief.

Dan is het denk ik niet heel gek dat de gemeente erg kritisch kijkt naar de begrotingen die worden opgesteld en op de rem trapt wanneer die in hun ogen niet betrouwbaar of te optimistisch is.

23 juni 2017 om 15:53

Bedankt voor de research. Dit zijn inderdaad vreemde cijfers als je in acht neemt dat de club zijn begroting flink op wil schroeven. Als je dan naar deze cijfers kijkt, zal de club dus € 3.308.000 - € 482.000 = € 2.826.000 + de stijging van de begroting op moeten vullen. Naar schatting is dat zo'n kleine € 7.500.000. De club zal dus ergens zo ongeveer € 10.000.000 vandaan moeten halen om deze 'subtop-begroting' sluitend te krijgen.

Bovendien zal de club erg snel winstgevend moeten worden, of op zijn minst quitte moeten spelen. Als dat niet het geval is, komen ze snel in een neerwaartse spiraal terecht waar ze zonder de gemeente lastig uit gaan komen. Als Wang dus ook nu niet betrouwbaar blijkt, heeft de club een enorm groot probleem.

23 juni 2017 om 23:28

Maar dat zegt Manders toch ook?
Dit is een gedegen begroting. Dus die extra winstgevendheid is er gewoon in meegenomen en ook de hogere sponsorinkomsten zijn al ingeboekt.

Een gedegen begroting is namelijk wel wat anders dan een realistische begroting. ;-)

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren