Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: Go Ahead Eagles krijgt licentie en mag definitief Europa in

Laatste update:

Go Ahead Eagles gaat Europa in. De Deventer ploeg is in het fair play-klassement achter FC Twente als tweede geëindigd en mag daardoor deelnemen aan de voorronde van de Europa League. Kowet moet alleen nog een UEFA-licentie krijgen van de KNVB.

/

Voorzitter Edwin Lugt verwacht dat de voetbalbond die ‘binnen enkele dagen’ verstrekt. Doordat Twente vanwege financiële problemen heeft afgezien van deelname aan Europees voetbal, gaat Go Ahead voor het eerst sinds 1984 Europa in. De club nam toen deel aan de Intertoto Cup. In het seizoen 1965/66 werd Go Ahead in de eerste ronde van de Europacup II uitgeschakeld door Celtic.

Een probleem voor Go Ahead is wel dat er op 2 of 9 juli niet in de eigen Adelaarshorst kan worden gevoetbald, omdat het stadion dan wordt verbouwd. Volgend seizoen wordt de winnaar van het fair play-klassement overigens beloond met een geldbedrag.

Update 21 mei 12.22 uur - Go Ahead Eagles krijgt licentie en mag definitief Europa in
Go Ahead Eagles gaat definitief Europa in. De club was nog in afwachting van een licentie van de UEFA, maar kreeg die donderdag toegekend. "We gaan definitief Europa in. Nu handhaven!", schrijft clubvoorzitter Edwin Lugt op zijn Twitteraccount. De Deventer club mag deelnemen aan de eerste voorronde van de Europa League, die al begin juli van start gaat.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
17 mei 2015 om 18:01

Veel succes, of je er blij van wordt is ten tweede.
A- je speelt nog na-competitie, en geloof 2 juli mag je Europees voetballen.
Dat betekend dus waarschijnlijk 4 weken rust na zon lang seizoen.
De spelers moeten nog op vakantie en de voorbereiding moet eigenlijk ook beginnen.

Ik begrijp je blijdschap, maar of je hier blij mee moet zijn. Nee, dit gaat een heel lang seizoen worden.

17 mei 2015 om 18:30

Voor veel spelers en supporters is het een once-in-a-lifetime experience!
Ik kan me voorstellen dat velen er wel heel veel pijntjes en een niet-fitte start voor over hebben.

17 mei 2015 om 18:39

Ja dat is ook wel zo, maar als ze wel in de eredivisie blijven en stel de voorrondes ook overleven. Wordt het degraderen.

17 mei 2015 om 18:47

Die voorbereiding begint ook al begin juli, dus dat moet geen problemen opleveren. Je speelt een aantal oefenwedstrijden minder en daarvoor in de plaats dan de Europese wedstrijden. Ik zie het probleem niet.

21 mei 2015 om 12:39

Ach het is ze gegund maar blij ben ik er niet mee. Dan moeten de schulden van Twente wel torenhoog zijn wil het niet mee kunnen doen met de EL, dat kan te maken hebben dat de Uefa dan in de boeken gaat kijken waardoor de nog meer lijken in de kast gevonden zullen worden.

21 mei 2015 om 13:14

Jij overdrijft het wel zeg, gewoon een paar oefenwedstrijden minder en er is geen verschil. Het is geen garantie voor degraderen of iets dergelijks. Na 2 rondes liggen ze eruit en hebben ze gewoon geoefend tegen fc zwablala uit verweggiestan

21 mei 2015 om 13:23

Even voor jou dan special.
31 mei zijn ze klaar. 1 Juli moeten ze Europees voetballen.
Daarin moet je dus de jongens een vakantie geven, vanwege het lange seizoen.
Maar daar in tegen moeten ze ook weer voorbereiden voor het nieuwe seizoen.
In 4 weken tijd, vakantie/voorbereiding en de selectie in orde maken bij evt transfers.

Succes, maar ach waar maak ik me eigenlijk druk over. Az is mijn club, die heeft nu 6 weken vrij en begint dan pas aan de voorbereiding.

21 mei 2015 om 13:25

Heel veel succes jongens. Geniet ervan zolang het kan! En alles driedubbel vastleggen aub op foto en video.

17 mei 2015 om 18:46

Je gaat Europa niet in, je gaat naar Azerbaijan

17 mei 2015 om 18:49

Denk dat jij maar eens moet kijken wat de mogelijke tegenstanders zijn en dan zal je zien dat er ook veel niet uit het Oostblok komen.

17 mei 2015 om 19:03

Allereerst: Azerbeidzjan ligt ook deels in Europa.
Ten tweede: de kans dat je naar Azerbeidzjan moet is zeer klein.

17 mei 2015 om 21:17

Azerbeidzjan is officieel gewoon Azie hoor.

17 mei 2015 om 21:24

Toch loten we geregeld Oost-Europese clubs. Er zijn natuurlijk ook gewoon veel landen ten oosten van Duitsland. Tot in Oost-Kazachstan kun je terechtkomen als je het wat minder treft. Even naar Alma-Ata. Of zoiets.

17 mei 2015 om 22:17

Azerbeidzjan ligt voor grofweg de helft in Europa en de helft in Azië. Zelfs het ver weg gelegen Kazachstan ligt nog deels in Europa.

Er zijn wel 3 tot 5 landen die aangesloten bij de Uefa zijn, maar aardrijkskundig gezien niet tot Europa behoren, dat zijn Armenië (azië), Cyprus (azië) en Israël (azië) en die andere 2 zijn de meningen over verdeeld, dat zijn Ijsland (wel of niet Noord-Amerikaans) en Malta (wel of niet Afrikaans). Deze 3-5 landen zijn allen ingedeeld bij Europa vanwege politieke, culturele of geschiedkundige redenen.

21 mei 2015 om 16:46

Armenië en Georgië liggen ook ver weg. En Azerbeidzjan ligt geheel in Europa.
En Go Ahead Eagles is kansloos tegen een club uit Georgië of Azerbeidzjan, want Qarabağ schakelde half jaar geleden nog FC Twente uit, dus dan is Go Ahead Eagles al helemaal kansloos.

17 mei 2015 om 21:38

Sorry ik wil je feestje niet verpesten hoor. Ik gun het jullie vanharte. Maar ik denk dat jullie geen licentie gaan krijgen. Maar ik hoop het wel voor jou en de rest van de supporters. Waar gaan jullie je thuiswedstrijden spelen? Succes met alles. Super gedaan Kowet...

17 mei 2015 om 22:20

Aangezien Almelo (wordt ook verbouwd) en Zwolle (rivaliteit) afvallen, zal het denk ik wel Emmen, Enschede of Arnhem worden, afhankelijk van hoeveel belangstelling de Eagles verwachten. Emmen en Arnhem hebben beide ook een geschiedenis van het organiseren van wedstrijden van andere clubs (emmen nationaal en Arnhem heeft al Europese thuisduels van o.a. Psv, Utrecht en Twente georganiseerd).

is ook te zot voor woorden dat een nummer zeventien europa ingaat. begrijp mij niet verkeerd, kom zelf al jaren op de Adelaarshorst. En ik gun het de club ook echt, alleen slaat het nergens op

17 mei 2015 om 17:40

En misschien volgend jaar zelfs Jupiler League club. Zonder iets te presteren gaan ze deelnemen aan de Europa League, terwijl deze juist is bedacht om clubs die goed presteren te belonen. Onbegrijpelijk.

17 mei 2015 om 17:42

Is fair play geen prestatie? Vind ik wel

17 mei 2015 om 17:43

Zijn gewoon de regels en qua sportiviteit verdient blijkbaar. Anders staan ze niet 2de in de lijst. Dus wat bazel je nou? Deze lijst heeft niks met punten te maken dus gewoon niet zo dom lulle

17 mei 2015 om 17:45

Ze hebben het gepresenteerd de minste kaarten te krijgen. Is ook een prestatie

17 mei 2015 om 17:48

het is maar goed dat de regels worden aangepast, fair play mag je belonen met geld maar niet met een ticket voor europa want sportief gezien hebben ze het niet verdiend

17 mei 2015 om 22:08

Ja maar ze zijn ook nog eens de nr 2, dus niks geen prestatie geleverd.

17 mei 2015 om 18:06

En bij Exelsior dachten ze dat ze er al waren haha

17 mei 2015 om 18:27

Wat een onzin, dat hebben we nooit gedacht.

Jammer dat ze niet in de adelaarshorst mogen spelen, is toch wel leuk voetballen daar met zo'n aanhangblijkt me..

17 mei 2015 om 17:38

Dat ligt aan de verbouwing die ze zelf gepland hebben. Jammer inderdaad, maar je kunt gewoon niet spelen midden in een verbouwing.

Hoeveel teams gaan er nou europa in in nl ?

17 mei 2015 om 17:39

1. PSV = Cl
2. Ajax = vcl
3. AZ = vel
4. Groningen = El
5. Go Ahead = vel
6. De winnaar van de play offs = vEL

17 mei 2015 om 17:45

En go ahead is gewoon bonus normaal zijn het er 5 dus als we 2 onderuit gaat verandert niks met voorgaande jareb

17 mei 2015 om 17:51

Nee. Door Go Ahead worden de punten door 6 ipv door 5 gedeeld. Het is te hopen dat Go Ahead de eerste ronde een Valetta FC of zo loot, daar kunnen ze nog wel van winnen. 2e ronde kan je met geluk ook doorkomen afhankelijk wat je loot, en dan in de 3e ronde eruit, heb je toch meer punten gepakt dan Ado, Groningen en FC Utrecht samen de laatste jaren.

17 mei 2015 om 17:52

Wel niels de punten worden gewoon gedeeld door 6 ipv 5 teams, de gehele jaargang!

17 mei 2015 om 18:46

Lag ADO ook niet in de 3e ronde eruit?

17 mei 2015 om 19:03

Ja, maar die begonnen in de 2e voorronde, vandaar.

17 mei 2015 om 20:15

Is het niet zo dat je van de rondes die je 'overslaat', gewoon de punten krijgt die je normaal ook krijgt als je deze doorkomt?

17 mei 2015 om 21:20

Je kan ook nog Birkirkara loten, komen ook uit Malta.

21 mei 2015 om 13:20

Nee dat is niet zo.

17 mei 2015 om 17:48

Ajax, PSV, Go Ahead Eagles, Groningen, AZ en winnaar play-offs.

17 mei 2015 om 17:50

PSV - Cl
Ajax - Q3 Cl
FC Groningen - Groepsfase El
AZ - Q3 El
Winnaar playoffs - Q3 El
Go Ahead Eagles - Q1 El

6 clubs dus, waarvan 2 direct geplaatst zijn voor poule fases.
Ajax en AZ zijn beide geplaatst voor in ieder geval de eerste kwalificatieronde die ze spelen, waardoor ze een, waarschijnlijk, gunstigere loting zullen hebben voor die ronde.

Ajax heeft zelfs een redelijke kans om ook voor de play-offs een geplaatste status te krijgen, mochten ze Q3 doorkomen. dan moet Napoli niet derde worden in Italie of Shakhtar niet tweede worden in Oekraine en Q3 overleven. Mocht Ajax geplaatst zijn voor de play-offs, ontlopen ze in ieder geval Bayer Leverkusen, Arsenal/man Utd. en de nummer 4 van Spanje (of nummer 5 als Sevilla de EL wint).

Go Ahead Eagles zal zeker geen geplaatste status hebben bij de loting en in de Q1 EL stromen in totaal 104 clubs vanuit heel Europa in, dus die kunnen werkelijk overal heen gestuurd worden.

17 mei 2015 om 18:28

In Q1 & Q2 is GAE gewoon geplaatst bij de loting hoor.

17 mei 2015 om 20:17

Hoe dan? Go Ahead Eagles heeft voor het laatst in 1984 Europees gespeeld en zal dus een co-efficiënt hebben van 0 neem ik aan. Al zullen er ook een heleboel andere ploegen die al in deze ronde instromen niet veel meer als 0 punten hebben.

17 mei 2015 om 23:11

Iedere club krijgt een deel van het landencoëfficient mee voor het eigen clubcoëfficient. Het landendeel van de punten alleen al is genoeg om geplaatst te zijn in Q1 en Q2 omdat daarin vooral clubs uit hele kleine landen zitten, zoals Andorra, San Marino, Luxemburg etc.

18 mei 2015 om 16:26

Ow zo, bedankt!

21 mei 2015 om 13:23

Gaat lekker haha, herta er bestaat ook zoiets als google! Kan je alles vinden en dan hoef je geen 3 stomme vragen op rij te stellen.

17 mei 2015 om 18:22

Ook al had Ajax hem gewonnen dan hadden ze hem niet gekregen omdat zij voorronde CL hebben, dus was die automatisch doorgeschoven naar de volgende. Dat had je zelf ook kunnen bedenken met al je "wijsheid"...

Telt de voorronde nu mee voor het coëfficiënt of niet?

17 mei 2015 om 17:42

Ja, 1 punt voor een overwinning inplaats van 2.

Niet degraderen lijkt me belangrijker !

17 mei 2015 om 18:32

Europese wedstrijden komen pas na de nacompetitie, dus staan daar los van.

Pff, eigenlijk te triest voor woorden dat dit gaat gebeuren. Ik hoop, in het belang van het Nederlands voetbal, dat ze er niet met dubbele cijfers uitgeknikkerd worden. Kansloze missie dit...

17 mei 2015 om 17:46

Dit heeft geen belang het is bonus. Want normaal hebbe we er 5 en nu 6 dus slaat nergens op wat er gezegt wordt

17 mei 2015 om 17:52

Dit heeft wel belang. Normaal worden de behaalde punten in Europa door Nederlandse clubs gedeeld door 5 clubs. Nu zijn dat er dus 6 en zal je naar alle waarschijnlijkheid (tenzij dat Go Ahead opeens de kwartfinale haalt van de EL) gemiddeld minder punten halen dit jaar.
Overigens maakt het inderdaad weinig uit of Go Ahead nou met 10-0 of 2-1 verliest.

17 mei 2015 om 17:53

Het is juist erger; normaal wordt het aantal behaalde punten door 5 gedeeld en nu dus door 6 waardoor je minder punten haalt.

17 mei 2015 om 17:54

het aantal punten word gedeeld door meer deelnemers dus wel degelijk slecht en geen positieve bonus. Het is een voordeel voor gae dat ze vroeg moeten beginnen, niet qua voorbereiding maar als je er vroeg uitgaat dan hoeft gae geen extra grote selectie te hebben.

17 mei 2015 om 17:55

Als je ziet wat er in de eerste voorronde EL in stroomt maken ze zelfs nog kans om iets te presteren. Er stromen 104 clubs in die ronde in. Met een beetje geluk loten ze de nummer 4 van Ijsland, de nummer 3 van Luxemburg of iets dergelijks en dan ben je toch niet bij voorbaat kansloos...

Kans dat er straks een eerste divisie club europa in gaat. Voor Kowet erg leuk,maar blijft er nog wel wat van de selectie over mits als ze er niet in blijven?

17 mei 2015 om 17:55

ohja zul je ook nog zien, maar ze moeten vroeg spelen dus is voordeel en europees halen de meeste van die spelers op sportieve basis ook niet dus ook wel weer een stimulans om bij gae te blijven.

17 mei 2015 om 18:03

Als ze kunnen kiezen tussen een eredivisieclub of voorronde EL zou ik persoonlijk kiezen voor de eredivisie. Kans is natuurlijk groot dat ze maar 1 ronde hoeven te spelen.

Ah nee, gaat nou een club die het niet gaat redden Europa in? En NEC die promoveert mag niet? Wat een matige regel. Top, zo'n Jupilerclub Europa in

17 mei 2015 om 17:42

Vind ik ook een beetje krom. Dat je als Jupiler League club niet in aanmerking komt begrijp ik, maar NEC speelt volgend jaar in de Eredivisie. Go ahead kan dat nog niet eens met zekerheid zeggen.

17 mei 2015 om 19:18

@nec, wat is je probleem nou? gaat om iets waar jullie totaal geen recht op hebben dit jaar dus snap jou vergelijking met nec niet echt

17 mei 2015 om 22:09

@jason. Daarom zit het hem ook dwars. Zij hebben er geen recht op en de eagles wel. Snap dat het kut voelt dat als je promoveert het niet mag maar dit seizoen telt en dit seizoen was nec gewoon een jupiler club dus grijp je altijd mis. Pech gehad

17 mei 2015 om 22:16

wat moet hem dwars zitten dan? als jupiler club heb je daar totaal geen recht op dus dan hoeft je ook niks dwars te zitten

21 mei 2015 om 13:38

Ik ben als NEC supporter blij dat we nu niet Europa ingaan. Wat een aanfluiting dat hele fair play klassement.

17 mei 2015 om 17:43

Juist goede regel, nu staat nec bovenaan. Maar het kan ook met alle repsect achilles dan worden..

Dus eerst nacompetitie, daarna 1 week vakantie, en daarna voorbereiden op de eerste ronde EL.
Zal wel weer richting Kazachstan worden, daar is het ook 40 graden....
Ik weet niet of je het überhaupt moet willen als GAE zijnde.

17 mei 2015 om 17:55

Natuurlijk wil je dit als GAE zijnde, welke club zou dit niet willen. Voor de spelers van deze club een once in a life time opportunity. Is toch een ervaring die niet voor iedereen is weggelegd. Wie weet met een beetje mazzel en hard werken komen ze nog wel ver in de voorrondes ook.

Natuurlijk hadden veel mensen liever een grotere nederlandse ploeg gezien, maar GAE heeft nu eenmaal het recht. Dus ik wens ze veel succes! Leuk voor de supporters

17 mei 2015 om 18:06

Uitgelezen kans voor mij, zoals je zegt praktisch once in a lifetime

Excelsior had het moeten krijgen, aangezien gae gaat degraderen en excelsior sportief speelde en nog scoorde en gae niet scoorde en niet sportief speelde

17 mei 2015 om 17:50

Excelsior speelde zeker lekker sportief, die gaven de goals gewoon weg.....

17 mei 2015 om 22:57

Een kadootje was het. Voetbal van Excelsior bedroevend. Dit was geen fairplay. Eigen schuld

Sorry hoor, met alle respect voor Gae, maar we worden aan alle kanten ingehaald door Rusland, België, Oekraïne, Turkije, Polen en dat soort competities. En wat doen wij? We sturen onze nummer 17 Europa in... Het is gewoon weer wachten totdat we nog een Europees ticket verliezen.

Geef er 1 aan de bekerwinnaar en de rest aan de bovenste plaatsen van de competitie. Weg met die playoffs!

17 mei 2015 om 17:51

Verstand van voetbal? Dit zijn regels van de uefa de 5 sportiefste competitie krijgen een extra lees goed EXTRA ticket voor de sportiefste club dus is gewoon bonud

17 mei 2015 om 18:38

Hoezo sturen we hen daarheen?
Zij hebben dit afgedwongen door fair play.. de beloning voor het goede gedrag.

Clubs als Utrecht, Vitesse, Feyenoord en Twente hebben de laatste jaren ook wel laten zien dat ze ondanks een hoge notering op de ranglijst keihard kunnen falen.

Slaat NERGENS op. Deze ploeg heeft spelers die nog net kunnen lopen! Dit ticket is gewoon onzin, Go Ahead gaat misschien wel degraderen. Hoeveel punten je pakt, maakt niet uit. Wat wel belangrijk is, geen kaarten pakken. Schandalig.

17 mei 2015 om 17:47

Is fair play. Weet je wat het betekend? Mag ook beloond worden lijkt me. Hoort ook bij het voetbal

17 mei 2015 om 20:11

ja maar hoeveel onterechte gele en rode kaarten worden er wel niet gegeven? ik weet inderdaad wat fairplay betekend en ik vind het onzin dat je daarmee een Europa league ticket kunt krijgen. het aantal punten, daar moet je voor beloond worden, niet hoeveel kaarten je pakt.

17 mei 2015 om 22:20

@nec hoop voor jou dat jullie deze prijs volgend jaar pakken hahaha helaas dan geen europa

Ik dacht dat Excelsior de hoofdkandidaat was? Heb liever hen in Europa dan Gae, die ook nog is kan degraderen. Excelsior heeft leuke spelers met Botaka, Bruins, Van Weert, Auassar, Stans en Fisscher. Alleen heeft Gae een mooier stadion (ook qua sfeer).

17 mei 2015 om 19:22

Dat waren ze nooit. Toen voor het eerst bekend werd dat Nederland dat extra ticket kreeg, stonden Excelsior en Go Ahead exact gelijk op die lijst. De speelronde erop stond Go Ahead alweer (ruim) voor op Excelsior.

17 mei 2015 om 19:25

@pbbessem onzin reactie van jou aangezien jij er zo maar vanuit gaat dat excelsior dit elftal bij elkaar gaat houden ,lijkt mij eerder dat excelsior juist aantal belangrijke spelers kwijt gaat raken

Dramatisch voor het Nederlands voetbal dat een club als Go Ahead Eagles Europees gaat spelen volgend jaar. Helaas worden de punten die behaald worden gedeeld door de aantal clubs die meedoen in Europa en aangezien ik de Eagles niet verder zie komen dan de 2e of 3e voorronde is het dus zwaar nutteloos en nadelig voor Nederland.

18 mei 2015 om 11:10

Dat is te danken aan Twente. Als hun nou de financiën beter op orde hadden gehad dan hadden zij Europa in kunnen gaan. Schandalig dat een club als FC Twente vanwege de financiële malaise een Europese ticket moet afstaan.

Hadden ze nog beter NEC Europa in kunnen laten gaan.

17 mei 2015 om 22:22

welk recht heeft nec dan om europa in te gaan ?vertel me dat is

17 mei 2015 om 22:59

Stond hoger op die Fairplay ranglijst dan Gae. Telt alleen niet mee omdat ze dit jaar JL spelen. Volgend jaar Eredivise, GAE waarschijnlijk niet.

17 mei 2015 om 23:07

nou lijkt me duidelijk verhaal toch? moeten ze volgend jaar maar voor die prijs gaan zou ik zeggen ( word dan alleen een geldprijs) dit jaar hebben ze nergens recht op

iedereen die nu zit tezeiken dat de eagles er niet thuis horen ( trouwens mee eens als eagles fan met de huidige selectie) zijn wel vergeten dat de eagles het niet slechter kan doen dan de clubs die afgelopen jaren er inzaten... Want wat hebben zwolle utrecht hereveen. vitesse groningen.. het goed gedaan zeg. de laatste jaren.. . dus kortom de eagles kan het niet slechter doen dan de andere Nederlandse clubs in de eredivisie de afgelopen jaren...

17 mei 2015 om 17:45

en trouwens ik mag hopen dat we dan een compleet andere selectie hebben..

17 mei 2015 om 17:49

Utrecht heeft het het laatste jaar in europa beschamend slecht gedaan tegen de luxemburgers.. maar de keer daarvoor als enige playoff winnaar ooit uit NL de groepsfase gehaald en daar nipt uitgeschakeld met napoli, steau en liverpool in de poule.

Utrecht stond tot voor dit seizoen dan ook hoger dan bijv feyenoord op de europese ranglijst.

Maar goed, dat ter zijde.

Wat maakt het nu dat de eagles boven excelsior zijn geeindigd? Excelsior had de betere papieren dacht ik en die hebben toch geen gekke dingen gedaan vandaag..?

17 mei 2015 om 18:22

utrecht vloog eruit tegen een ploeg uit luxemburg nota bene. laat zitten mensen gunnen het eagles niet. maar ze kunnen het ook niet afpakken dus lekker genieten in Deventer!!

Pffff..... sorry hoor maar dit is niet een toevoeging voor het nederlandse voetbal.

In de voorbereiding een mooi Europees reisje voor de GAE-supporters, mooi toch? Even lekker touren in de minder bekende delen van Europa. Sta je ineens in juni in Thorshavn, Kaunas of Mostar.

Wat ik me wel afvraag is of dit soort deelnames ook meedoen in de ranking omdat het zo random is? Behalen/verliezen zij ook punten voor Nederland of gaat dit langs de coefficientenranking heen? Iemand een idee hoe het zit? Het zal wel maar wil het toch wel zeker weten eigenlijk. Want zo'n deelname is dan natuurlijk niet erg gunstig voor onze competitie.

17 mei 2015 om 17:56

Het is zeker niet gunstig, als je aanneemt dat GAE na een of twee rondes eruit ligt, aangezien het puntenaantal wat de clubs verdienen door zes wordt gedeeld (aantal clubs actief in Europa)

Dus 1 punt is dan gauw 0.16 punten waard inplaats van 0.2 als er maar 5 clubs actief waren in Europa.

17 mei 2015 om 17:58

Is het officieel zo dat GAE met een fairplay-plek ook gewoon meetelt? In dat geval is het zeer ongunstig ja, we verliezen dan zeker meer terrein. Tenminste, ik denk dat GAE al blij is als ze de eerste ronde overleven.

17 mei 2015 om 19:25

Ja, dat telt ook mee. Het totaal aantal ploegen dat uit dat land meedoen telt, het maakt niet uit hoe die ploegen zich geplaatst hebben, of dat nu via competitie, winnen beker, winnen Europa League, winnen Champions League of winnen Fair Playticket is.

Er is ooit maar één uitzondering geweest: Liverpool, dat als winnaar van de CL destijds eigenlijk geen CL mocht spelen (want er mogen niet meer dan 4 teams uit één land deelnemen aan de CL en toen was er nog niet de regel dat de CL-winnaar dan het ticket van de nummer 4 uit de competitie zou overnemen). Hierdoor werd Liverpool als landenloos team meegenomen en kon dus ook geen punten voor Engeland verdienen (en kon dus wel vanaf begin af aan ook Engelse ploegen loten).

17 mei 2015 om 20:16

Ok dank je. Dan is het inderdaad niet heel gunstig dat het aantal punten gedeeld zal worden door het aantal deelnemende clubs. In dit geval zes ipv vijf.

Ik hoop nu dat ze degraderen. Schandalig om een wedstrijd zonder kaarten te verliezen terwijl je nog een plaats kunt stijgen zodat je op papier zwakkere tegenstanders treft. Excelsior speelde nergens meer voor dus van die ploeg kon ik het nog begrijpen.

17 mei 2015 om 17:55

Ik vrees ook voor gae dat ze het erg lastig gaan krijgen tegen Eindhoven. Ik vond hen de beste tegenstander die ik in de Goffert heb gezien dit jaar. Die kunnen gae er zomaar uitknikkeren.

17 mei 2015 om 18:10

Tegen de graafschap krijgen ze het lastig

17 mei 2015 om 19:32

Op papier ja, maar ik denk dat VVV en Roda JC niets makkelijker zullen zijn dan De Graafschap en FC Eindhoven. Roda JC heeft weliswaar een wanprestatie geleverd in de competitie door 3e te worden achter FC Eindhoven, maar heeft eigenlijk wel een betere selectie dan FC Eindhoven. Daarnaast is het denk ik ook makkelijker om een uitwedstrijd in het kleine stadionnetje van Eindhoven te spelen dan in het grote stadion van Roda, dat dan vast wel goed vol zal zitten.

Leuk voor GAE, maar natuurlijk een drama voor het Nederlandse voetbal. Dit kan echt niet.

Wat lopen ze hier toch weer te zeiken.
Wij kunnen het niet slechter doen dan de clubs die afgelopen jaren in de el hebben gespeeld.

17 mei 2015 om 18:01

Het gaat mij om de manier waarop. Dit belangrijker vinden dan plaats 16 en dus een grotere kans op degradatie.

17 mei 2015 om 18:25

ik vind vvv gevaarlijker dan de graafschap dus was win win dit

17 mei 2015 om 18:12

ik gun het jullie van harte hoor

M waar de KNVB kan dot dus nog tegenhouden Door ze geen licentie te geven? 2 jaar terug werd Rayo 8e in Spanje en zouden daardoor EL in gaan doordat ik dacht Malaga niet Europees mocht spelen ivm financiële wanorde. De Spaanse bond gaf Rayo echter negen Europese licentie waardoor Sevilla als #9 de EL in ging en deze dus afgelopen seizoen wist te winnen.

17 mei 2015 om 18:00

Zo, dat kun je als bond toch eigenlijk niet maken? Rayo heeft over een jaar beter gepresteerd dan Sevilla, klaar.

17 mei 2015 om 18:27

Maar in dit geval is het twente met financiële wanorde terwijl gae al jarenlang in de hoogste categorie zit met de financiën.

17 mei 2015 om 19:39

@valencios: nee, de Uefa verstrekt die licentie, maar de aanvraag moet ingediend worden bij de nationale voetbalbond en die moet controleren of de aanvraag voldoet, omdat de Uefa anders te weinig mankracht kan hebben om dat alles na te gaan. De Uefa controleert dan alleen nog (mogelijk steekproefsgewijs) de goedgekeurde aanvragen. Het is dus niet zo dat de nationale bond de regels daarvoor bepaald.

In geval Rayo was het geval dat er niet werd voldaan aan de UEFA-regels, omdat ze (net zoals Malaga, dat daardoor door de Uefa zelf al was uitgesloten) te veel schulden hadden. Om diezelfde reden dient FC Twente nu geen licentie in, omdat ze al weten deze niet te kunnen krijgen.

Dit is wel nadelig voor het Nederlands voetbal, de punten worden hierdoor door 6 gedeeld (aantal clubs actief in Europa) inplaats van 5.

Mochten ze degraderen, gaat het Europese avontuur dan gewoon door? Aangezien NEC hierdoor niet mag/mocht. Daarnaast allemaal leuk en aardig, maar natuurlijk een grote grap dat GAE ons als land mede moet vertegenwoordigen in Europa.

17 mei 2015 om 18:02

Ja. Als ze degraderen gaan ze ook Europa in. Je moet het seizoen 2014/15 in de Eredivisie gespeeld hebben.

17 mei 2015 om 19:24

Gae heeft geen beschermde status een voorronde verder komen zal al goed zijn

17 mei 2015 om 19:42

In de eerste voorronde waarschijnlijk wel, doordat ze al wat punten krijgen door de competitiebonus. Het aantal clubcoëfficiënten is de competitiecoëfficiënt x 0,2 + de door de club behaalde punten (en dat alles voor de laatste 5 jaar). GAE heeft zelf geen punten behaald, maar de Nederlandse ploegen dus wel en daardoor heeft GAE straks toch al een aantal punten. En de overige ploegen krijgen veel minder punten uit die competitiebonus, doordat dat vooral ploegen uit de slechte landen zijn.

Hopelijk treffen ze een club uit Andorra of San Marino. Dan maken ze nog wel een kans om een ronde verder te komen.

Go Ahead straks Europa in en wij niet :'

laten we hopen dat GAE de UEFA-licentie niet krijgt, zou toch een schande zijn als je op deze manier Europa in gaat. Kan de Knvb het ticket niet gewoon aan de nummer 4 geven en als hun play offs winnen aan de nummer 5.
GAE europa in sturen is alleen nadelig voor het Nederlands Voetbal.
Persoonlijk vind ik ook dat ze er geen enkele recht op hebben, alleen maar omdat ze de laatste 2 wedstrijden zich inhielden met overtredingen.

17 mei 2015 om 19:06

Wat is hier schande aan? Deze regel is al jaren. Scheelt dat de andere Nederlandse clubs het afgelopen seizoenen wel zo goed hebben gedaan in de voorrondes. Ahum!

Afgelopen 2 wedstrijden zich ingehouden? Jij weet niet waarover jij praat. Tegen Heerenveen moesten ze nog vol gas om eventueel de nacompetitie te ontlopen.

17 mei 2015 om 19:48

Nee, dat kan de Knvb niet. De Uefa bepaald als enige wie er Europa in gaan (daarom moest de Knvb voor het invoeren van de play-offs ook eerst goedkeuring vragen aan de Uefa).

Als de Knvb hier niet naar luistert, wordt het geschorst, wat betekend dat Psv, Ajax, AZ, FC Groningen en de play-offs winnaar hun tickets ook mogen inleveren en het Nederlands elftal uit de EK-kwalificaties wordt gehaald. Voor dat seizoen krijg je dan logischerwijs ook 0 punten (want er waren geen ploegen actief) en zak je alleen maar harder op de ranglijst.

Dit is, met alle respect voor Go Ahead Eagles, eigenlijk te triest voor woorden. Een degradatiekandidaat die Europa in mag. Ik vind eigenlijk dat de Knvb ervoor moet zorgen dat een internationaal gelauwerde club als FC Twente aan de voorronde van de Europa League deelneemt. Ondanks de financiële problemen waar de club mee te kampen heeft. Dat lijkt me beter voor het aanzien van het Nederlandse voetbal in het buitenland. En voor de aanhang van de club uit Twente

17 mei 2015 om 19:54

Dat kan de Knvb niet.

En het is niets nieuws dat een ploeg die (mogelijk) degradeerde in Europa actief is.
Niet lang geleden plaatste Wigan Athletic via de FA Cup zich voor Europa League, terwijl de ploeg ook degradeerde.
In Duitsland (alemannia Aachen) en Engeland (millwall) is het zelfs al zo geweest dat een ploeg Europees haalde, terwijl het niet eens op het hoogste niveau speelde (zowel toen het zich kwalificeerde als toen het Europees speelde).
Spanje heeft zelfs al een keer gehad dat het tweede elftal van Real Madrid (castilla) uit mocht komen in de toenmalige Europa Cup II, omdat het de bekerfinale haalde en de bekerwinnaar (het eigen eerste elftal) al als landskampioen geplaatst was voor de Europa Cup I.

Zo uitzonderlijk is de situatie van Go Ahead Eagles dus niet.

17 mei 2015 om 20:16

Twente is de laatste club die ze in Europa moeten laten spelen, die hebben immers zelf voor de eer bedankt.

Rip Nederlands voetbal 2015. Geen rechtstreekse champions league meer vanaf seizoen 2016-2017.

17 mei 2015 om 19:12

Ik ben ook van mening dat de prijs die op het winnen van een fair play cup iets anders moet zijn dan deelname aan de EL. Maar goed, dat is nu eenmaal wel het geval. En daarom gaan wij die kans ook ook pakken. Dat het niet goed is voor ons puntenaantal in europa heb ik geen boodschap aan, ik denk alleen aan mijn eigen club.

17 mei 2015 om 20:18

Het zou inderdaad beter zijn als het winnen van de fairplay cup bijvoorbeeld zou realiseren in een geldprijs om deze (verplicht) te investeren in de jeugdfaciliteiten en begeleiding. De jeugd heeft immers de toekomst.
Maar goed, het is nu eenmaal zo bedacht en de fans van GAE moeten er maar lekker van gaan genieten.

Wat wordt er weer gedaan of dit een drama is. Zelf had ik natuurlijk liever gezien dat wij het zouden krijgen, maar helaas. Degenen die zeuren over de punten: het hele doel van die ranglijst is meer ploegen in Europa krijgen, dan krijgen we een extra plaats en is het weer niet goed. Nederland staat nog ruim genoeg voor om die rechtstreekse CL plaats te houden. Als die verloren wordt, ligt het aan de consequente wanprestaties van Nederlandse (sub)toppers in Europa, niet aan dat ene uitzonderlijke optreden van Gae.

Eagles-fans: gefeliciteerd en geniet ervan.

17 mei 2015 om 18:47

Kijk klasse reactie, thanks!

17 mei 2015 om 19:37

Feiten liggen toch echt anders. Als de huidige prestaties doorgetrokken worden is Nederland gewoon zijn rechtstreekse Champions League plaatst in 2016/2017 kwijt, Nederland ligt dus niet voor maar moet zelf beter presteren als andere landen.

Waarom het dan slecht is dat een Excelsior of Go Ahead Europa ingaan, omdat de punten worden gedeeld door het aantal clubs die meedoen per land. Met de Eagles wordt het totaal aantal punten bijvoorbeeld door 6 gedeeld, zonder de Eagles door 5. Aangezien je er bijna wel vanuit kan gaan dat Eagles bijna geen punten gaat verzamelen, zijn de punten van: Psv, Ajax en Az dus gewoon minder waard met de Eagles erbij.

17 mei 2015 om 19:57

Matedeor: en toch moet dat vooral de topclubs aangerekend worden. De subtoppers zijn namelijk de afgelopen jaren niet minder gaan presteren als vroeger. Het zijn juist de topclubs die minder zijn gaan presteren. Vroeger lagen de subtoppers vaak ook al na 1 of 2 rondes uit Europa en nauwelijks punten pakten. Dat is nu ook nog altijd zo, dus helemaal niets uitzonderlijk.

17 mei 2015 om 20:15

Klopt, al overwinterde Psv, Ajax en Feyenoord wel weer voor het eerst sinds jaren. Volgend jaar is alleen een cruciaal jaar voor Nederland, het gaat om Champions League plaats behouden of kwijtraken. Hoe het er nu voor staat, is de kans groot dat het kwijt raken wordt.

Dat dan een Go Ahead via een voor mij ondoorzichtelijke (naar dat Twente heeft afgezegd) en rare Fair Play prijs Europa in mag, verkleint de kansen alleen maar weer verder. Een Groningen dwingt het zelf af, maar Go Ahead kan dadelijk gewoon degraderen en vervolgens Europa in gaan.

17 mei 2015 om 20:33

Niet helemaal Superghost, rond de jaren 2005 werden er gewoon vaak best veel punten gepakt. Ik herinner me ook nog dat wij ook gewoon twee keer de groepsfase overleefden (en eruit gingen tegen Newcastle en Steaua). Ik herinner me nog een spectaculair en succesvol AZ. Een sterk PSV met Alex, Gomes etc.

Het verval is later ingezet en dat trekt nu door omdat de zwakkere subtoppers de groepsfase niet eens meer halen en PSV en Ajax blij zijn met elke ronde Europees na de winter, Volgens mij worden de punten van de afgelopen 5 seizoenen gepakt en tja, elke keer wordt het kariger. Het zou mij dan ook niets verbazen als we in 2017 onze tweede CL plek kwijt zijn. We moeten gewoon gaan scoren nu.

17 mei 2015 om 20:40

Toch vooral niet! Want hoe goed wij het ook doen, we krijgen altijd minder punten. Ajax presteert gewoon naar behoren, wordt elk jaar minstens 3de in de poule, wint van de mindere en pakt soms een paar punten tegen de absolute top en ze komen vaak minimaal een ronde verder in de EL.

17 mei 2015 om 20:38

Omdat het een kwalitatief uiterst teleurstellende ploeg is die onderin is geeindigd, het is gewoon een drama.. Over de afgelopen 3 jaar staan wij 15de net boven kroatie, 15de geeft nog net recht op 2 CL plaatsen maar wel in de voorronde, dus geen directe plaatsing meer! 16de nog 1 plek in de 2de voorronde (drie rondes doorkomen om uberhaupt CL te spelen).

Het ligt ook aan GAE maar ook die klote playoffs. En we hadden al eerder zon fairplay fiasco met volgens mij Ado.

21 mei 2015 om 16:04

ADO kwalificeerde zich gewoon via de play-offs (en gingen ook als hoogste ploeg die play-offs in als ik het me goed herinner). De enige andere ploeg die ooit namens Nederland een fair-playticket kreeg, was FC Twente.

Die zullen er in de eerste ronde uitliggen, des al niettemin zegt t t genoeg

17 mei 2015 om 18:55

Leuke wedstrijden als voorbereiding op de JL. Wel wat verder dan oefenen tegen colmschate. Have fun!

17 mei 2015 om 19:09

Scheelt dat jullie wel een ronde doorgekomen zijn in de EL. Pfffffff. Was te verwachten zo'n trieste reactie van stroomafwaarts.

17 mei 2015 om 20:36

Beetje jennerij moet kunnen toch? Daarvoor bestaat rivaliteit. GAE heeft gewoon bagger gepresteerd, live with it en hoop dat ze de boel nog rechttrekken.

En dit GAE zou er tegen Sparta Praag net zo goed dik afgaan. Dat weet jij ook.

17 mei 2015 om 23:25

Tuurlijk gaan wij er dan ook dik af, maar daar gaat het niet om. Zo'n reactie plaatsen, maar zelf ook geen ronde verder gekomen zijn, laat zien dat je dan niet al te snugger bent. Zal wel een vorm van jaloezie zijn dat wij nu ook Europees voetbal hebben.

Wat een gezeik allemaal. Op basis van een klassement gaat Kowet gewoon Europa in. Of we daar wat te zoeken hebben of niet doet niet terzake. Nu nog ons best doen er in te blijven en als dat lukt spelen we het beste seizoen sinds jaren.

17 mei 2015 om 20:26

Doet toch terzake aangezien we veel moelijker punten kunnen verzamelen, we waren al aan het zakken maar door dit soort ongeintjes komen we straks achter zwitserland, oostenrijk en belgie terrecht. Zeg maar dat met het NL voetbal.

18 mei 2015 om 18:51

Dus als ik het goed begrijp ga je Kowet nu aanrekenen dat al die clubs in het verleden geen punten hebben gehaald en we zo laag staan in de Uefa ranking. Terwijl ze nog geen seconde gespeeld hebben. Hoezo dom lullen.......

GAE kan het niet slechter doen dan zwolle, groningen, ado of utrecht de laatste jaren. Wat een jaloerse reacties hier. GAE is pas de laatste week hiermee bezig daarvoor was dit niet eens bekend.

17 mei 2015 om 19:59

Kan wel. Zwolle, ADO en Utrecht pakten nog minimaal een gelijkspel, dus ook een half puntje. Daarnaast pakte Zwolle ook al een vol punt doordat het in de laatste voorronde instroomde.

Als GAE dus beide wedstrijden in de eerste voorronde zou verliezen, pakt het dus minder punten.

Lekker belangrijk allemaal.heel Nederlandse voetbal is niks.

Een drama voor het NL voetbal dat is wat het is. Nu moet je de punten weer onder meer clubs verdelen en GAE zal niks klaarspelen vanuit de kelder van de eredivisie, een ramp dat is wat het is.

Voor alle critici.... niet huilen....elke club in de ED had deze ticket kunnen krijgen en Go Ahead wint hem. Het zou toch wat zijn he, als ze de eerste twee rondes weten te overleven. Ze hebben dit jaar toch ook al aardig wat punten gepakt tegen de "betere" ploegen in de ED, dus het zou zo maar kunnen. Doen ze het beter dan andere ploegen in het verleden. We zullen het zien.... Go Ahead Eagles, succes!!!

17 mei 2015 om 21:09

Twee keer gewonnen van het omhoog geprezen PEC en twee keer gewonnen van Feyenoord. Zijn we dan zo slecht😄? We krijgen een extra ticket en gelukkig krijgt mijn Go Ahead Eagles dit ticket. In voorgaande jaren bakten andere clubs er ook geen reet van dus laat ons maar verrassen. Het rood-gele leger gaat Europa in. Wat een feest haha

17 mei 2015 om 21:19

Hoezo bakten andere clubs er "ook" geen reet van? Kowet gaat het gewoon wel doen, let maar op...

Heerlijk trouwens al die reacties hier ;-)

17 mei 2015 om 22:22

Tja wat een vergelijk, je verliest ook van Dordrecht en mindere ploegen , pfff wat een verstand. En dan nog Europees spelen omdat een andere ploeg het niet wil. En ook nog eens niet in je eigen Stadion mogen spelen. Nou wat een feest, geniet er maar van!

21 mei 2015 om 15:15

@sponsor, ik vraag me nu dan ook af waar jou verstand is. Niet in eigen stadion ''mogen'' spelen? Het kan simpelweg niet door een verbouwing, dat is algemeen bekend. Toen men de verbouwing had gepland was dit nog niet bekend, dus je weet zelf ook wel dat zij er niets aan kunnen doen.

17 mei 2015 om 21:30

Go Ahead heeft hem niet eens gewonnen maar cadeau gekregen van Twente die hem eigenlijk gewonnen hadden.

17 mei 2015 om 22:03

Lekker belangrijk....

21 mei 2015 om 13:01

Twente heeft gewoon niet goed gehandeld. Anders hadden zij er wel op ingegaan. Teveel uitgegeven in het verleden, wel kampioen. Daar betaald Twente nu de rekening voor. Kowet gewoon verdiend.

Blijf het schandalig vinden dat Twente, welk Europees ticket dan ook weigert. Als Go Ahead dit rond kan krijgen en als Zwolle (ook gewoon cat. 1) Europa in kan dan moet een club als Twente met een budget van 35 miljoen toch gewoon Europa in kunnen. Als dat niet kan dan geloof ik er niets van dat er een budget van 35 miljoen beschikbaar is voor komend seizoen en dat er nog veel meer rotzooi is binnen de club.

Soms krijg ik zelfs het gevoel dat ze de club na incasso van de SCC op de fles laten gaan. Iedereen het geld kwijt van de seizoenkaart want dan ben je als supporter de laatste schuldeiser. Hoop dat het niet gebeurt maar op dit moment weet ik niets meer zeker.

18 mei 2015 om 10:45

Natuurlijk is er nog veel meer rotzooi, er zal heus nog eea naar buiten komen. Waarom denk je anders dat men het Europese ticket weigert, men kan immers zeker niet voldoen aan de regels die de Uefa stelt op financieel gebied.

Het Nederlandse voetbal is gewoon 1 grote schande. Laten nou is beginnen om de play-offs af te schaffen. Dus gewoon nummer 1tm4 europa in en de bekerwinnaar. Hoe dan ook, straks gaat Heerenveen Europa in, wat ik ze ook gun maar die het over 34 wedstrijden slechter gedaan hebben dan Zwolle, Vitesse en Feyenoord. Eigenlijk hadden ajax, psv, Az,feyenoord, en Groningen europa in. Te lachwekkend die hele play-offs.

Als ze degraderen krijgen ze dan ook deze ticket? En hoezo zou twente niet kunnen en GAE wel?

18 mei 2015 om 10:46

Voor de zoveelste keer: Twente heeft geweigerd omdat ze de financien niet op orde hebben en niet kunnen voldoen aan de regels van de Uefa. GAE kan dat wel.
En ja, als ze degraderen krijgen ze het ticket ook.

@nec4life Wat een onzin zeg, ben je 1983 vergeten, NEC degradeerd en speelt europees tegen Barcelona., en dat misgun je anderen? Lekker sportief....

18 mei 2015 om 13:19

Zo zijn de meesten, hypocriet.

21 mei 2015 om 12:25

Dat was op basis van het behalen van de bekerfinale: een echte prestatie. Niet op basis van iets onzinnigs als fair play.

Mooi nieuws dat we de licentie hebben gekregen!

Ach ja, leuk voor ze.

Vind het nog steeds schandalig dat Twente heeft afgezegd, paupers.

21 mei 2015 om 16:07

FC Twente was wellicht anders door de Uefa geweigerd, omdat ze niet aan de licentie-eisen voldeden. Dan had FC Twente wellicht een forse boete kunnen krijgen en voor meerdere jaren uitgesloten kunnen worden (in het slechtste geval). Logisch dus dat Twente er vanaf zag.

Jottum GaE! Lekker worden afgeknald door inter turku! Nou ja weer een ervaring rijker en tis nou niet zo dat de traditionele clubs presteren
Dus ergens vind ik t wel funny voor G aE! Hoop dat ze wat puntjes sprokkelen

Jammer! Had gehoopt dat de Knvb iets meer zouden nadenken en dan zouden beseffen dat dit heel slecht nieuws voor nl is. Maar helaas, daar gaan onze punten

Wel leuk voor de gae supporters

21 mei 2015 om 16:08

Wat had de Knvb moeten doen dan? Die kunnen helemaal niets doen. De Uefa bepaalt de toelaten, de Knvb moet alleen controleren of de club aan de eisen voldoet. Dat doet GAE gewoon.

21 mei 2015 om 18:04

Dan zeg je gewoon dat ze niet aan de eisen voldoen en dan geef je geen licentie af, zo moeilijk is dat niet. Op deze manier ben je heel snel van je directe CL plaats af. Dat moet je toch niet willen. Hoe leuk ook voor de supporters, maar een (met alle respect) degradatie kandidaat kun je toch Europa niet insturen, waar zijn we nou mee bezig dan.

21 mei 2015 om 20:46

@arwinos: dat verlies je dan in de rechtbank (want de eisen zijn gewoon heel duidelijk).
Bovendien kan de Uefa dan ook nog eens ingrijpen en de Knvb als lid schorsen wegens het niet naleven van de UEFA-regels. Dat betekend dan dat Psv, Ajax, AZ, FC Groningen, de play-offs winnaar ook geen Europees spelen en dat het Nederlands Elftal niet naar het EK gaat. Dat lijkt me al helemaal geen goede zaak, want na zo'n schorsing ga je sowieso zakken, want je hebt dan helemaal geen punten gehaald.

21 mei 2015 om 23:09

Naja ik vind het jammer. Dit gaat je sowieso punten kosten en die hebben we al zo hard nodig. Ik zie het echt somber in. Nu maar hopen dat GAE een opwelling krijgt en toch de groepsfase bereikt en dan hier en daar ene puntje haalt. Maar die liggen er bij de voorrondes natuurlijk al uit. Dan wordt de rest door 7 gedeeld, daag punten. Echt jammer.

21 mei 2015 om 23:18

Niet overdrijven, het wordt maar door 6 gedeeld.

Maar willen we als Nederland niet verder zakken, dan moeten vooral Ajax en PSV weer echt punten gaan halen. Toen die clubs minder zijn gaan presteren is Nederland af gaan zakken op de ranglijst. Daarvoor werden de subtopclubs ook vaak al in ronde 1 of 2 uitgeschakeld van de Uefa Cup (zoals het toen nog heette) en toen waren er niet eens voorrondes.

Als je kijkt naar Utrecht en Vitesse die door amateurs en petrolul eruit vliegen dan kan GAE het niet zoveel slechter doen. Beetje geluk met loting en tegenstander die ze kunnen pakken.
Los daarvan is het natuurlijk een onzin regel en wordt het gelukkig vanaf volgend seizoen aangepast.
Voor nu, GAE geniet ervan en hopelijk kom je rondje verder

21 mei 2015 om 16:09

Met alle respect, maar FC Petrolul is toch wel iets beter dan jij denkt. Dat zou in Nederland gewoon een middenmoter zijn. Daar zou GAE niet zomaar van winnen hoor.

Tja, wat hebben ze er te zoeken... Vliegen er waarschijnlijk meteen bij de voorrondes uit en dan zit je weer met dat puntensysteem krijg je weer minder punten. Ik gun het de supporters van Go Ahead heel erg, maar of dit een juiste keuze is? Ik denk t niet.

21 mei 2015 om 13:05

Is het een keuze??? Of is het verdiend? Verdiend dus, hadden andere clubs maar sportiever moeten zijn.

Basel.. Here we come!!

Leuk voor de fans. Hopelijk kunnen ze verrassen en overleven ze een paar voorrondes. Ook zullen ze niet moeten degraderen want anders beschikken ze over een veel mindere selectie gok ik.

Als Go Ahead gewoon 2 rondes door komen hebben ze het prima gedaan. Daarna is het aan de topclubs te laten zien wat ze in huis hebben. Ga nu niet Go Ahead de grond intrappen, want als we een start bewijs kwijt raken voor de CL, mogen we clubs als PSV Twente Feyenoord Vitesse Groningen dat aanrekenen. Die hebben de laatste jaren Europees vaker een wanprestatie geleverd dan wat Go Ahead heeft gedaan. Leuk voor Deventer en omgeving dat ze een keer kunnen profiteren. Gewoon verdiend.

Huh waarom staat er bij AZ vel, ze gaan toch rechtstreeks naar de groepsfase, en dan hoeven zij toch geen voorrondes te spelen?

21 mei 2015 om 16:12

Nee, AZ gaat naar de 3e voorronde.

De tickets zijn als volgt:
kampioen = groepsfase Cl
#2 = 3e voorronde CL voor niet-kampioenen
bekerwinnaar = groepsronde El
#3 = 3e voorronde El
winnaar play-offs = 3e voorronde El

en GAE krijgt dus het kado-ticket dat 1e voorronde EL betekend.

Dit kan toch niet. Erg zielig dit

21 mei 2015 om 13:04

Wat is zielig? Alle clubs weten dat er via deze weg ook eventueel een prijs valt te halen, waarom nu GAE afkraken, terwijl de rest gewoon net wat gemene was?

21 mei 2015 om 18:08

Omdat iedere voetballiefhebber nu de bui al ziet hangen. Gae verliest dik, wat opzich geen schande is, en daar gaan je punten. Doei directe CL plaatsing en Nederland zakt steeds verder weg. Als Knvb vind ik dat je zo'n club moet kunnen en durven weigeren. Geef die plek a.u.b. aan iemand die wat Kan bereiken ipv. Kansloos ten onder gaan met gae

21 mei 2015 om 18:27

Dit hebben ze verdiend en gewonnen of het nu GAE of andere club is, die andere clubs uit Nederland zijn de oorzaak van de plaatsen en niet GAE of werd groningen en vitesse Twente niet eerder uitgeschakeld? Lekker GAE het gunnen, de rest doet het niet veel beter.

21 mei 2015 om 19:21

Slaat nergens op, je gaat het Kowet toch niet aanrekenen dat al die andere clubs de afgelopen jaren geen punten hebben gehaald. Ze hebben nog een minuut gespeeld

21 mei 2015 om 23:06

@randje16

Nouja ik ben er niet blij mee. Dit gaat je gewoon punten kosten en dat is gewoon zonde. Neemt niet weg dat ik het wel leuk vind voor GAE en voor de supporters, maar het is een slechte zaak voor het Nederlands voetbal.

@boeg
Nee, maar daar komt nu zeker een team in Europa die punten gaat verspelen, alles wordt gedeeld door 7 i.p.v. door 6 dus je raakt hoe dan ook punten kwijt met zo'n zwak team in Europa. Daar kun je niet onderuit.

22 mei 2015 om 13:42

Dan moet je niet op GAE afschuiven, dat we weg zakken hebben we te danken aan de teams die al jaren wanprestaties leveren om maar kampioen te kunnen worden. GAE speelt gewoon Europees en de rest had dan wat slimmer moeten zijn. Deze regel is algemeen bekend.

Europees voetbal, wie had het durven dromen! Persoonlijk vind ik handhaving belangrijker, maar deze ervaring pakt niemand ons meer af. Ja het is slecht voor het Nlse voetbal, maar het Nlse voetbal is ook slecht in Europa, kijk naar Utrecht bijvoorbeeld. Ik ben in ieder geval super blij hiermee en het wordt een onvergetelijke ervaring.

21 mei 2015 om 22:28

Wat we al aan punten halen moeten we door meer club delen, waardoor behoud van onze positie helemaal onmogelijk wordt.

Ook dit gaat weer niet over 1 wedstrijd. Net als in de competitie, als de beker en ook dit klassement worden de prijzen aan het eind verdeeld. Psv is kampioen en mag de champ league in, de overige clubs die op een plek staan die recht geven op Europees voetbal verdienen het. Mijn club Groningen wint de beker en gaat naar de groepsfase Europa league. En nu Gea ook. Als je je hierin niet kan vinden, moeten de overige clubs beter hun best doen, op welk vlak ook.
Regels zijn op voorhand bekend, dus achteraf zeiken.............nutteloos. Ik wens iedereen veel succes in Europa.

Heeft iemand toevallig ergens een lijst met clubs die nog meer in de eerste voorronde zitten?

21 mei 2015 om 13:24

http://nlpuntwikipediapuntorg/wiki/uefa_europa_lea... Onderaan staat een lijst van de teams die de eerste ronde mogen spelen, en welke plaatsen er nog vergeven gaan worden

Gefeliciteerd Eagleistas!!!

Ik gun het Gae, dat het slecht is voor het Nederlandse voetbal qua ranking neem ik voor lief. Het is niet dat clubs die er de afgelopen jaren hebben gespeeld het zo goed hebben gedaan dus een matige prestatie meer of minder maakt met niet echt uit.

Leuk voor supporters, maar ik persoonlijk had eerst de focus op lijfsbehoud gericht. Dat lijkt me iets belangrijker.

21 mei 2015 om 15:20

@md75. Dat doen ze toch ook? Staat ook in het artikel dat voorzitter dat zelf aangeeft. Handhaven is topprioriteit, Europa komt daarna pas.

Vanharte gefeliciteerd GAE met het verkrijgen van de voorronde van de EL. Nu gefocust blijven op lijfsbehoud maar dat zal nog een flinke klus worden. Maar jullie hebben een motivatie. Vrijdag is het erop of eronder voor Gae. Een voorsprong in de eindstand is altijd goed voor de return. Maar dan komt de volgende ronde.... Het zou wat zijn als GAE als JL club de voorronde van de EL in gaat. Dan hebben ze wel geschiedenis geschreven. Maar laten we hopen op een goede afloop.

Mag Kowed ook Europa in als ze degraderen? Of is daar geen regel voor?

21 mei 2015 om 14:51

Dat mag gewoon kijk naar Nec 84. Het gaat erom dat ze dit jaar eredivisie speelden.

21 mei 2015 om 16:15

Regels zijn wel iets anders dan in die tijd. Zo speelde rond die tijd nog het 2e elftal van Real Madrid (castilla) zelfs in Europa. Tegenwoordig zijn 2e elftallen uitgesloten van deelname.

Maar voor het Fair Play-ticket gaat het er inderdaad om dat je in het seizoen van behalen op het hoogste niveau speelt. Voor het bekerticket hoef je niet op het hoogste niveau te spelen, via die weg zou je je als JL-club alsnog kunnen plaatsen voor Europees voetbal.

21 mei 2015 om 16:17

klopt, maar bedoel niveau maakt niet uit

Leuk voor GAE en de fans van de club. Hopelijk een leuke tegenstander en veel volk zowel thuis als uit. Maar ik vrees zeker bij degradatie dat er geen representatief elftal zal staan. Met het elftal van dit jaar gaan ze zelfs tegen de nummer vier uit Armenië of Estland onderuit vermoed ik.

Gefeliciteerd GAE fans en gecondoleerd NL voetbal. Wat een drama voor het NL voetbal is dit, dat wordt richting de 15de plek en weg met de CL plekken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren