Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: Feyenoord krijgt in strijd om Botteghin concurrentie uit Engeland

Laatste update:

Feyenoord is geïnteresseerd in Eric Botteghin, maar zijn komst lijkt ondoenlijk. FC Groningen raakte de afgelopen weken al smaakmaker Tjaronn Chery en aanvoerder Maikel Kieftenbeld kwijt en wil niet nog meer belangrijke spelers laten gaan. "Daar staan wij redelijk strak in", zegt algemeen directeur Hans Nijland in gesprek met FOX Sports.

/

FC Groningen staat kort voor een zwaar seizoen. Zondag wacht de strijd om de Johan Cruijff Schaal tegen PSV en daarna begint de competitie. Het adagium 'zeg nooit nooit' gaat echter ook op voor Nijland en consorten. "Ik weet nog dat premier Rutte vlak voor de vorige verkiezingen vertelde dat er geen Eurootje meer naar Griekenland zou gaan."

"Toen dat wel gebeurde, werd hij als ongeloofwaardig neergezet. Het enige wat ik nu kan zeggen is dat wij Eric willen behouden. Punt", besluit de bewindvoerder van de bekerhouder. Botteghins contract in de Euroborg loopt nog een jaar door en de club lijkt er meer heil in te zien om de Braziliaanse stopper komend jaar voor niks te laten gaan.

Van Geel
Feyenoord geeft echter niet op. "We zijn in gesprek met FC Groningen en doen op korte termijn een nieuw bod", zegt Martin van Geel in Voetbal International. "Dat hij met zijn kwaliteiten een toegevoegde waarde aan onze selectie zou zijn, wordt door onze staf en scouting breed gedragen." De 27-jarige Botteghin behoort volgens de technisch directeur tot de leeftijdscategorie (25-30) waarin Feyenord nog spelers zoekt.

Update 29 juli 21.40 uur - Feyenoord krijgt in strijd om Botteghin concurrentie uit Engeland
FC Groningen wil Eric Botteghin niet kwijt, maar krijgt mogelijk steeds meer moeite om de verdediger te behouden. Feyenoord bracht al een bod uit en inmiddels hebben ook twee clubs uit de Championship zich met een aanbieding in De Euroborg gemeld, zo schrijft het Dagblad van het Noorden woensdagavond.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Eindelijk een "topclub" die niet ligt te slapen!!

Zou het jammer vinden voor Grunn.

29 juli 2015 om 15:24

Want wie liggen er wel te slapen dan?

29 juli 2015 om 15:24

Ajax en psv

29 juli 2015 om 15:28

Door Botteghin niet te halen?

29 juli 2015 om 15:48

ik denk dat hij bij ajax en PSV in de basis zou staan, dus ja.

29 juli 2015 om 15:50

Gelukkig mikt PSV op een klasse hoger. Botteghin zal trouwens nog wel ergens het lijstje van Brands staan. Ajax heeft hem niet nodig.

29 juli 2015 om 16:25

Est-1993, Botteghin is een betere verdediger dan wat er bij zowel PSV als Ajax staat hoor. Natuurlijk speelt hij bij met alle respect Groningen, maar hij doet zeer zeker niet onder voor bijvoorbeeld een Bruma en Veltman.

29 juli 2015 om 17:29

Bij Groningen speelt ie wel a la Terry in zijn eigen zestien. Bij Ajax en PSV is dat anders, dan moet je een goede positionering, inzicht en snelheid hebben (of de andere cv moet je aanvullen zoals bij Arsenal).

29 juli 2015 om 17:45

Ajax of PSV moet Botteghin inderdaad gewoon halen. Kan makkelijk een stap hoger!

29 juli 2015 om 17:50

Denk dat iedereen wel kan zien dat Moreno een grotere toevoeging is voor PSV dan Botteghin zou zijn. Isimat is natuurlijk ook niet verkeerd en zelfs Bruma heeft het vorig seizoen gewoon goed gedaan. Totaal overbodig in Eindhoven dus.

Bij Ajax zijn ze nog steeds lyrisch over Veltman en die heeft natuurlijk ook al de nodige interlands achter zijn naam staan en is een stuk jonger. Met Heitinga een ervaren ajax/speler teruggehaald en Riedewald als aanstormend talent.

Ik snap beide clubs wel dat ze hem niet halen. Goed genoeg is hij zeker, maar nodig is een 2e verhaal. Ook bij Feyenoord met Van Beek, Kongolo en Van der Heijden zie ik niet waarom je daar een een enorm bedrag voor wil uittrekken.

29 juli 2015 om 19:04

PSV is anders kampioen geworden met twee spelers die slechter zijn...

29 juli 2015 om 21:59

Ja klasse hoger.. Ook kwa prijs, 6M voor moreno.. Een verdediger die je niet doorgaat verkopen met winst.

29 juli 2015 om 15:27

Jij doet alsof dit een duidelijke versterking is voor elke Nederlandse topclub, terwijl deze stopper al jaren in de Eredivisie meedoet zonder echt er flink bovenuit te steken. Afgelopen jaar was een goed jaar voor hem, maar ik vind het logisch dat de Nederlandse topclubs hem niet als basisspeler op hun lijstjes hebben staan. Ook Feyenoord ziet in hem geen basisspeler verwacht ik. Kongolo en Van Beek hebben laten zien minstens zo goed te zijn als Van der Heijden en Botteghin.

29 juli 2015 om 15:46

Botteghin is (zeker verdedigend) over de laatste jaren gezien de beste van de eredivisie. Hij wordt onderschat omdat er in nederland veel wordt gekeken naar opbouwende kwaliteiten, die bij hem niet zo bijzonder. Veel stabieler zul je ze echter niet vinden in de eredivisie.

29 juli 2015 om 15:47

Zonder er echt bovenuit te steken? Pak zijn cijfers er van afgelopen seizoen er ff bij.

29 juli 2015 om 15:51

De Toekomst,

Jij volgt Groningen en Botteghin in persoon duidelijk niet. Dat maakt verder niet uit, en misschien word ik als Groningen supporter niet als objectief gezien, maar ik volg de topclubs zelf wel en ben van mening dat Botteghin een meerwaarde zal zijn voor iedere club uit de traditionele top 3 en wat daarachter komt, en niet alleen op basis van het laatste seizoen. Hij mag dan 27 zijn, als hij eerder vertrokken zou zijn naar een van deze clubs dan had hij nu in het buitenland gespeeld.

29 juli 2015 om 16:19

Botteghin is een verdediger zoals we ze in nederland niet opleiden.

Who cares of een verdediger nu wel of niet kan "opbouwen". Als hij kan verdedigen is het allang goed. Om deze reden valt Botteghin in Nederland niet op, maar verdedigend is hij ijzersterk, en ook bij aanvallende corners is hij gevaarlijker dan Kongolo.

29 juli 2015 om 16:21

Botteghin is inderdaad back-up voor Van Beek. Wel een degelijke back-up vind ik.

29 juli 2015 om 22:11

Als er iets word onderschat zijn het zijn opbouwende kwaliteiten. Het ziet alleen technisch niet zo fraai uit maar kwa statistieken blaast hij iedereen weg, zowel verdedigend als opbouwend.

29 juli 2015 om 15:42

Alle topclubs die een verdediger nodig hebben, weten dat ze bij Botteghin moeten zijn.
Groningen moet alle belangstellenden dooverwijzen naar Celtics Virgil van Dijk.

29 juli 2015 om 15:53

Had Feyenoord al veel eerder moeten doen, voordat Kieftenbeld door Groningen verkocht werd. Met Botteghin en een spits in plaats van Kazim en Te Vrede zouden ze Kampioen kunnen worden, nu niet.

29 juli 2015 om 16:07

Zou inderdaad een logische aankoop voor Feyenoord zijn. Maar ik vraag me af of ze dan klaar zijn? Ook hoor, of lees ik weinig van de plannen met Boetius en Vilhena, wiens contracten per 2016 aflopen. Ze behoren momenteel tot de weinige spelers, die echt een transferwaarde zouden kunnen vertegenwoordigen en zouden dus met spoed moeten verlengen, of ze moeten verkocht worden, anders lopen ze gratis de deur uit. Dit geldt overigens ook voor Tevrede en Sleegers. Enig idee wat hiervan de status is?

29 juli 2015 om 16:43

Klopt, heb mijn reactie nog wat uitgebreid. Het klopt dat zij transferwaarde vertegenwoordigen. Vilhena weigert vooralsnog om bij te tekenen. Ik hoop dat Te Vrede verkocht wordt.

Blijf nog een 1 seizoen en vertrek dan naar een andere club

29 juli 2015 om 15:31

Jij heb een hoop wensen.. Laat Botteghin het zelf lekker uitzoeken. Het gaat immers om zijn loopbaan. Of laat jij je loopbaan ook beinvloeden door wildvreemde buitenstaanders? Botteghin heeft wellicht het beste jaat uit zijn loopbaan gespeeld, dus ik zou het begrijpen wanneer hij dit nu gaat verzilveren.

29 juli 2015 om 16:03

Mwoah, Botteghin heeft nog een contract en Groningen kan hem gewoon aan zijn contract houden, dus zo simpel als jij het zegt is het natuurlijk ook niet.

29 juli 2015 om 23:00

Groningen kan hem wel aan zijn contract houden.. maar als een speler Echt weg wilt heb je gewoon een probleem als clubzijnde!!

Als Feyenoord moet een goed bod komt, is hij gewoon weg!!
Met alle respect, maar ondanks dat Feyenoord geen Europees speelt dit seizoen, is Feyenoord beduidend 2 stappen hoger dan Groningen!

Die gaat, aan een ontevreden speler heeft Groningen niets. Daarnaast verdient Eric deze stap, de topclubs zitten al jaren te slapen. Na zijn Zwolle periode had ajax, psv of Feyenoord hem al moeten halen.

Ik wil m best bij Feyenoord hebben. Staan we na 2 jaar weer eens breed in de verdediging smogelijkheden. Ik heb er niet opgelet maar is Botteghin links of rechtsbenig?

29 juli 2015 om 15:33

Rechtsbenig. En mogelijkheden, mogelijkheden.. Alleen centraal. De backposities zijn nou niet echt denderend bezet, zeker niet in de breedte. Nelom komt eigenlijk te kort, Woudenberg is een talent, Karsdorp eigenlijk geen verdediger en is Wilkshire er nog?

29 juli 2015 om 15:51

Karsdorp speelde als enige goed tegen Southampton dus die komt er wel.
Een linksback zou wel welkom en ik hoop niet dat de aankopen ten koste van Kongolo en van Beek gaan, al zouden die ook nog als balk kunnen spelen dan heb je 4 goede verdedigers.
Wilkshere is helaas nog.

29 juli 2015 om 16:52

klopt. mee eens. Wilkshire is er nog. tot nu toe ook niet echt tevreden mee

29 juli 2015 om 17:31

@ De Toekomst

Als Botteghin komt dan hebben wij:

Rechtsback:
- Karsdorp
- Wilkshire
- Lopes Cabral

Rechts centraal
- Van Beek
- Botteghin
- Dammers

Links centraal
- Kongolo
- vd Heijden
- Verdonk (al zal ie waarschijnlijk als cvm gaan focussen)

Linksback
- Woudenberg
- Nelom
- Gronsveld

Verdediging staat dan denk ik prima.

29 juli 2015 om 15:44

Totaal onnodige aankoop!
Groningen wil minimaal 2 miljoen denk ik als ik zo de berichten lees.

Wat De toekomst al zegt, de vleugelverdedigers en de spits positie is waar je kwaliteit nodig hebt.
Het zou toch zonde zijn om Kongolo of van Beek op de bank te zetten voor een in mijn ogen mindere verdediger en een stuk ouder.

@DE Toekomst: Ja Wilshere is er nog alleen die is een kilo of 10 te zwaar..

29 juli 2015 om 15:52

2 miljoen vind ik niet overdreven veel voor Botteghin, dat is hij wel waard vind ik.
Alleen moet het inderdaad niet ten koste van van Beek gaan.

Laten we zondag even afwachten, als Groningen ongenadig op de kloten krijgt dan staan de zaken er ook weer anders voor. Probeer dan zo'n speler de stap naar een topclub maar eens te ontzeggen.

29 juli 2015 om 15:40

Ppf op basis van 1 wedstrijd zeg je? Dat kan heus wel ontzegd worden. Bovendien Feyenoord speelt niet eens Europees en als Botteghin in de winter aan het buitenland verkocht kan worden en er is een goede vervanger dan is het mooi helaas pindakaas voor feyenoord

29 juli 2015 om 15:50

Tja. Groningen speelt wel europees voetbal. Die zullen hem niet zo snel kwijt willen. Op jou inhakend, een team op een slechte wedstrijd tegen de kampioen van afgelopen seizoen afrekenen zou wel raar zijn. Dan zou hij ook niet meer naar feyenoord willen gaan, want feyenoord verloor van vvv..

Als er een geweldig bod komt. is hij weg.
Niet roomse zijn dan de paus.
Een bedrag van 5 a 7 miljoen is genoeg om hem uit Groningen te halen.

29 juli 2015 om 15:41

5 miljoen voor n 1jarig contract...van mij mag t, maar hooguit 2miljoen dan houdt t wel op.

Van mij mag ie gaan. Komt wel weer n andere voor terug. Daar ben ik niet bang voor

Ik zou als Botteghin gewoon lekker bij FC Groningen blijven en die 6 Europese wedstrijden meepakken. Die heb n e bij Feyenoord niet. Dan kun je in de winterstop of de zomer het altijd nog hogerop zoeken.

Mijn hemel wat een volstrekt achterlijke vergelijking met Rutte, haha.

29 juli 2015 om 20:22

Dit. Exactly dit. Lekkere titel ook weer. In de titel aangeven dat iemand duidelijk is, om vervolgens met een quote te komen waarvan de context totaal onduidelijk is.

Groningen zou zo slim moeten zijn om Botteghin in Nederland alleen aan Ajax of PSV te willen verkopen. Je gaat een medekandidaat voor een plaats in de play-offs toch niet versterken door één van je betere spelers er naar toe te laten gaan.., dat zou wel heel erg onlogisch zijn.

De beste 'aankoop' die Groningen dit transferwindow kan doen, is het behouden van Eric

Natuurlijk vertrekt Botteghin nog dit jaar. Nijland is teveel een zakenman om zo'n deal te laten gaan en Botteghin volgend jaar voor niets te zien vertrekken!

Dit is puur een tactische zet, om te zien of hij de prijs nog wat kan opdrijven als PSV Moreno niet blijkt te kunnen halen. Als dat het geval is, zal Botteghin gewoon voor 2 a 3 mln naar Feyenoord of PSV vertrekken. Lang niet slecht voor iemand van 27 met nog 1 jaar op zijn contract!

Nijland heeft afgelopen zomer ook niet onder een steen gezeten en weet gewoon dat beide clubs een flink gevulde transferpot hebben die hij maar al te graag in Groningen leeggegooid ziet worden!

En hoezo denk jij dat Groningen zoals jij zegt ongenadig op de kloten gaat krijgen ?? waar baseer je dat op ?? PSV heeft net als Groningen ook kwaliteit in moeten leveren !! dus we gaan het zien zondag !!

Nijland is ook niet gek en zal Botteghin echt niet voor een appel en een ei laten vertrekken zeker niet met de Europa League voor de deur Groningen heeft zn lijstjes absoluut klaar liggen.

En mocht het zo zijn dat Botteghin wel met de FC europa in gaat ( waarin hij zich mooi kan laten zien ) dan zal hij in de winterstop verkocht worden aan een mooie buitenlandse club wat ik overigens ook liever zie gebeuren..

Woww jongens als dit doorgaat krijgt feyenoord ook een sterke(-re) selectie.
En aangezien ajax en psv ook erg lekker in hun selectie zitten voorzie ik een heerlijk spannend seizoen.

Ik heb er nu al zin in

Hoe zit het trouwens met het salaris van Botteghin? Heeft hij nog altijd een Braziliaans paspoort? Ik vroeg mij dit altijd al af aangezien hij ook bij Zwolle en Nac heeft gezeten. Dit zijn nou niet echt clubs die snel een non-EU salaris betalen.

29 juli 2015 om 17:16

Hij is ook in bezit van een Italiaans paspoort

Botteghin naar Feyenoord dus. Ongeacht wat Nijland nu zegt... Die heb ik wel vaker gehoord. Ben bang dat FCG vervolgens gaat shoppen bij Cambuur: Reijnen....

29 juli 2015 om 21:52

Daar ben ik ook bang voor, want die kan er weinig van.

Je bent wel erg zeker van je zaak Botteghin naar Feyenoord ? Ik moet echt nog zien of dat gaat gebeuren !!! Groningen speelt Europees en Feyenoord niet !!

Groningen zal minimaal 2 miljoen willen hebben anders moeten ze Botteghin houden. Groningen moet bij elke transfer een flink percentage afdragen aan een investeringsfonds. er blijft hierdoor altijd weinig geld over. Voor pakweg 8 ton koop je geen vervanger die maar in de buurt komt van Botteghin.
Voor Botteghin is het denk ik ook interessant om volgend jaar transfervrij te zijn. Hij kan nu 6 europese wedstrijden spelen en zichzelf in de kijker spelen.

29 juli 2015 om 21:45

Volgens mij zit Eric niet meer in dit fonds. Daarnaast hebben ze door de deal met de gemeente (onderhoud stadion) het geld om dit fonds op te doeken. Wat ook de bedoeling is zoals eerder aangegeven door Nijland.

On: zou een aderlating zijn maar gezien de interesse van de Engelse clubs kunnen we er in elk geval een leuk bedrag aan overhouden!

Ik zou het echt onverantwoordelijk beleid vinden van een Nederlandse subtopper om een speler met een contract van een jaar niet te verkopen tegen een goede prijs. Als het seizoen tegenzit, en dat kan zomaar gebeuren met het drukke programma, heb je dat geld voor niks weggegooid. Groningen gaat namelijk niet nog eens Europees voetbal halen en het verschil tussen plek 9 of plek 7 is het niet waard om goede biedingen op een centrale verdediger af te slaan.

Met deze speler erbij hebben we achterin eigenlijk alles als een huis staan (beste van NL) op de linksbackpositie na. Als daar nog een versterking bij komt ziet het er goed uit (net als het middenveld).

Keeper : Hahn / Vermeer / Miazek
Rechtsback : Karsdorp / Lopes Cabral
Rechts Centraal : Van Beek / Botteghin
Links Centraal : Kongolo/ Van der Heijden
Linksback : Aankoop / Woudenberg

Nelom en Wilkshere moeten gewoon vertrekken, irriteer me mateloos aan die twee.
Dammers mag verhuurd worden maar ik vrees dat hij het niet gaat redden.
Lopes Cabral en Woudenberg moeten echt stappen gaan maken anders mogen ze volgend seizoen weg.

29 juli 2015 om 21:54

Karsdorp is ook niks vind ik, dus dan heb je gewoon erg zwakke backs lopen.

29 juli 2015 om 22:07

Karsdorp is in balbezit prima maar het is gewoon een middenvelder die afgelopen seizoen voor het eerst in de verdediging speelde. Maar ik ben het met je eens, onze backs zijn niet denderend. Vindt dat voor vrijwel de hele eredivisie trouwens gelden behalve PSV eigenlijk.

30 juli 2015 om 13:57

Karsdorp is voor de eredivisie ruim voldoende.
Als er dan gewoon een goede linksback gekocht wordt zoals ik aangeef dan zijn ook die positie erg goed bezet.

Doe maar een leuke deal Feyenoord, jaartje Kongolo huren ofzo.
Die kan natuurlijk ook op links bij Feyenoord maar anders is de kans dat Groningen een vervanger vind voor Botteghin en daarmee de kans dat ie naar Feyenoord verkast erg klein.

29 juli 2015 om 21:47

Hou kongolo maar mooi. Groningen huurt in principe niemand.

30 juli 2015 om 00:20

Nee tuurlijk, weet ik ook wel als fanatiek Groningen supporter, maar aangezien er nog weinig tijd is om een eventuele goede vervanger te halen zou dat wel een goede optie zijn, alleen niet erg reeel.
Dan zouden we van de winter 1 of 2 nieuwe centrale verdedigers kunnen halen, die dan seizoen 2016/17 in de basis kunnen staan.
Maar goed, dat zie ik niet snel gebeuren.

Dit is toch gewoon die truc om Feyenoord meer geld uit de zak te kloppen? Het is niet eens bekend om welke 2 clubs het gaat..

29 juli 2015 om 21:55

Nee, dit speelt al weken. Fulham is er in ieder geval een van.

29 juli 2015 om 21:59

Mag toch hopen dat ie blijft. Zie het somber in als hij vertrekt namelijk. Wie zal hem kunnen vervangen?

29 juli 2015 om 22:13

Tja... De vervanger liep al een tijdje mee te trainen, maar omdat de FC wou wachten zit ie nu in Kerkade. Sankoh, had hem zelf graag terug gezien in onze groene borg. Dan een jonkie ernaast halen en v/d Laan kan er ook spelen. Met kappelhof en lindgren heb je dan voldoende opties in het centrum

29 juli 2015 om 22:17

Je hebt al voor rechts:
Hateboer, kappelhof, Payne
Voor links:
Burnet, tamata, van Nieff
Voor centrum:
Kappelhof, lindgren, vd Laan, ???

Had je Sankoh erbij gehad en Veendorp die ook wel een keer een stapje mag gaan maken zijn de opties voldoende.

Het is jammer als hij gaat, maar 2milj cashen of volgend jaar niks kan Nijland niet veroorloven hoor...

Zijn de clubs doof botteghin blijf gA je tijd versteden aan iemand anders en laat hem met rust

29 juli 2015 om 22:08

Iedereen heeft z'n prijs, of men die betalen wil is de vraag.

Zou een hele goede verdediger zijn voor Feynoord

29 juli 2015 om 22:40

Ajax zou hem moeten halen. Wat een drama die Veltman zeg, weer enorme blunder net tegen Rapid. Opbouwend sterk noemen ze dat... Haha

Liever een goede verdediger die geen gekke dingen doet zoals Botteghin

Daar ben ik het helemaal mee eens,neusie,lekker opbouwend die Veltman,doet me een beetje aan de Boer zelf denken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren