Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: AZ bevestigt belangstelling voor Heerenveen-verdediger

Laatste update:

Jeffrey Gouweleeuw staat nog tot de zomer van 2014 onder contract bij sc Heerenveen, maar zijn papiertje gaat hij niet verlengen. Mochten de Friezen nog een leuke som voor de verdediger willen ontvangen, dan moet Gouweleeuw in de winter of volgend jaar zomer worden verkocht. AZ is volgens Voetbal International een gegadigde om hem over te nemen.

/

De Alkmaarders zouden Heerenveen al hebben laten weten geïnteresseerd te zijn in de 21-jarige Heemskerker. Gouweleeuw, die nu voor twee competitiewedstrijden geschorst is na zijn rode kaart tegen Willem II, heeft overigens ‘geen haast’. “Ik heb voor mezelf besloten dat ik toe ben aan een nieuwe uitdaging. Ik speel hier al sinds mijn vijftiende en heb het altijd naar mijn zin gehad, maar nu is het tijd voor iets nieuws”, zei hij eerder tegen het Algemeen Dagblad.

De kans is klein dat Heerenveen de stopper aan zijn contract houdt en dat Gouweleeuw dus tot de zomer van 2014 nog in het Abe Lenstra Stadion te zien zal zijn. “Het liefst willen we spelers niet transfervrij laten vertrekken, maar we hanteren natuurlijk wel een bepaalde prijs”, vertelde technisch directeur Johan Hansma. Gouweleeuw doorliep de jeugdopleiding van de Friezen en is bezig aan zijn derde seizoen in de hoofdmacht.

Update 10 december 07.20 uur - AZ bevestigt belangstelling voor Heerenveen-verdediger
Jeffrey Gouweleeuw heeft aangegeven dat hij een nieuwe uitdaging wil aangaan en staat inderdaad op het lijstje bij AZ, zoals vrijdag werd gesuggereerd. "Hij is een jonge, talentvolle verdediger die bij ons aan een volgende stap in zijn loopbaan kan werken", zegt Earnest Stewart, technisch directeur van AZ, tegenover het Algemeen Dagblad. "Hij maakt bovendien al deel uit van Jong Oranje." Het is niet bekend hoeveel AZ wil betalen voor Gouweleeuw, wiens contract bij Heerenveen nog tot medio 2014 doorloopt.

Zou Jeffrey Gouweleeuw een goede aanwinst zijn voor AZ?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zou een goede aankoop zijn. Maar dan hebben ze met Viergever en Gouweleeuw twee van dezelfde types, geen echt pure verdediger die het vuile werk kan opknappen.

Zou Gouweleeuw ook wel bij PSV willen zien, misschien als rechtsback.

7 december 2012 om 20:26

Denk dat je hem dan beter kunt opstellen in plaats van Marcelo of Derijck. Centrum bij PSV is verre van zeker. Daarnaast zou een verdedigende aankoop zeker slim zijn voor Psv, als ze nog een aanvaller gaan kopen kun je mij wel lek schieten.

7 december 2012 om 20:27

Gouweleeuw als rechtsback zou zonde zijn in het centrum kunnen ze hem ook heel goed gebruiken.

Waterman
Hutchinson
Gouweleeuw
Pieters
Willems
Toivonen
Van Bommel
Strootman
Narsingh
Lens
Mertens
7 december 2012 om 20:39

In wat is Gouweleeuw beter dan Derijck en Marcelo dan? Er wordt altijd wel schamper over die 2 gedaan, maar Gouweleeuw heeft ook maar een half jaar leuk gepresteerd in een ploeg die goed draaide.
Steekt er op dit moment bij Heerenveen zeker niet bovenuit. Is op dit moment gewoon hetzelfde niveau als Kruiswijk. Zou een zeer nutteloze aankoop zijn.

7 december 2012 om 20:44

Aangezien Zanka(?) op dit moment nog niet goed genoeg is voor de basis en Marcelo en Derijck beide nou ook niet echt sterke verdedigers zijn is een aankoop in de verdediging sowieso zeer nuttig. Gouweleeuw heeft tot nu toe nog weinig laten zien, maar met een beter team om hem heen denk ik dat hij veel kan leren en ook zal groeien.

7 december 2012 om 22:55

Zou onbegrijpelijk zijn. PSV haalde met Zanka een talentvolle verdediger in huis, echter hertellende van een zware blessure. Je kon er vergif op nemen dat Zanka tijd nodig zou hebben daarvoor. Inplaats van hem die tijd te geven wil je Gouweleeuw halen. Dan kun je project Zanka wel weer in de prullenbak gooien.

8 december 2012 om 01:31

Voor zover ik weet is Zanka een linksbenige verdediger voor het centrum en Gouweleeuw een rechtsbenige verdediger. Dan kun je het project Zanka dus weer uit de prullenbak halen?

Natuurlijk heeft Zanka tijd nodig, maar bij een ploeg in welk land dan ook dat meestrijd of wil strijden voor de titel krijg je gewoon niet zoveel tijd!

10 december 2012 om 07:52

Zanka wordt rustig gebracht

Als ik Heerenveen was zou ik hem lekker laten gaan. Komt zeer ongemotiveerd op mij over de laatste tijd en zijn uitlatingen in de media getuigen ook niet echt van motivatie.. Voor een twee à drie miljoen of iets dergelijks moet je hem toch wel kwijt kunnen. Leuk bedrag voor een getalenteerde verdediger.

7 december 2012 om 20:37

2 of 3 miljoen voor een ongemotiveerde speler, met nog maar anderhalf jaar contract... Daar zou Heerenveen heel blij mee mogen zijn. Ik denk niet dat AZ dat gaat betalen, denk dat het ergens tussen een miljoen en anderhalf miljoen gaat uitkomen, evt. nog met doorverkoopclausules

7 december 2012 om 20:40

Kan veel zijn, maar als je weet wat hij kan is dat geld sowieso waard. Op dit moment is her wellicht aan de hoge kant, maar ik ben er van overtuigd dat het een enorm getalenteerde jongen is. Dit seizoen laat hij het alleen niet zien..

7 december 2012 om 20:51

Het is een beetje hoe het gespeeld wordt. AZ heeft echt een verdediger nodig, zover is duidelijk. Dat Gouweleeuw getalenteerd is, is ook duidelijk. Heerenveen kan er dan ook veel voor vragen. Aan de andere kant wil die weg, speelt ie ongemotiveerd en heeft ie niet zo'n heel lang contract, zoals al gezegd. Als AZ goed weet te onderhandelen denk ik dat ze niet zo diep in de buidel hoeven te tasten. Ik denk ook niet dat AZ dat kan of wil, aangezien ze zelf zeiden dat er in de winterstop geen grote bedragen op de tafel wordt gelegd.

7 december 2012 om 21:53

Ik vind het ook een talentvolle verdediger, maar het lijkt er op dat hij een beetje is uitgeblust. Dit seizoen loopt voor hem niet echt lekker. In een nieuwe omgeving zou die kunnen opbloeien, of hij heeft zn potentie bereikt, kan ook een gevalletje Beerens worden.
Az gaat zeker niet teveel uitgeven aan deze speler, want zoveel geld hebben ze niet, dus als er geen andere club komt zal de prijs alleen maar lager worden. Ik denk nu dat met anderhalf Heerenveen zich echt in de handen mag knijpen.

Nou dat lijkt me volkomen logisch. AZ heeft echt een van de slechtste verdedigingen van de Eredivisie, ze hebbendan wel weer een van de beste keepers van de Eredivisie.

7 december 2012 om 20:27

Toch raar dat met het wegvallen van Moisander er eigenlijk niks meer over is van de verdediging van Az..

7 december 2012 om 20:31

Inderdaad. Daarnaast was Viergever vorig jaar nog een van de betere verdedigers in de Eredivisie, maar de verdediging staat nu zo gammel als maar kan. Terwijl Viergever wel bijna alles speelt, toch?

7 december 2012 om 20:35

Viergever doet werk voor 2 met die Reijnen naast hem. Daarmee kom je niet in de top 6 terecht.
Vind Gouweleeuw trouwens ook niet best, wellicht dat Verbeek de potentie eruit kan krijgen, dan is het een leuke speler voor een subtopper.

7 december 2012 om 20:54

En ook Poulsen om niet te vergeten!

7 december 2012 om 20:57

Klopt, maar het centrum is vooral heel zwak geworden. Vind de beide backs namelijk best aardig presteren, het centrum daarentegen..

10 december 2012 om 10:28

@ sjonniex

Dan zie jij zelden tot nooit een wedstrijd van AZ want zowel Gorter als Marcellis zijn dit seizoen niet bepaald best... Daarnaast is het centrum zwak om dat Reijnen tot nu toe heel veel moeite heeft met het niveau. De laatste 2 wedstrijden gaat het overigens al beter met hem, echter heeft hij zo ongelooflijk veel grove fouten al gemaakt waardoor je andere verdedigers gewoon 0,0 vertrouwen meer hebben. Daarbij is Viergever nu ineens aanvoerder terwijl hij vorig seizoen pas vaste basisspeler werd, die moet nu dus ineens leiding geven terwijl vorig seizoen hij rustig begeleid werd door Moisander. Een hoop veranderingen dus die voor vele nog erg moeilijk zijn te verteren. Ik hoop nu dat Verbeek overtuigd is geraakt van Wijnaldum en Johansson want die 2 speelde zaterdag een degelijke pot en mogen wat mij betreft nu laten zien wat ze kunnen, de andere hebben tot nu toe alleen maar gefaald.

10 december 2012 om 11:33

De backs zijn dit seizoen ook flink minder gaan presteren. De hele verdediging mist gewoon de organisatie van moisander. je mist hem gewoon als hij er niet is.

Het is ook geen toeval dat Blind bij Ajax opeens zoveel beter is gaan presteren. Dat komt echt omdat hij iemand als Moisander naast zich heeft staan. Mensen onderschatten spelers als Moisander enorm, maar zij laten wel het hele elftal beter spelen

10 december 2012 om 11:37

Klopt, heb vrij weinig wedstrijden van AZ gezien en juist in die wedstrijden deed vooral Gorter het wel aardig. Maar jullie zullen AZ wel beter volgen dus hebben jullie ook meer recht van spreken. Toch is het wel raar dat AZ er in principe niet echt iets goeds voor terug heeft kunnen halen. Als je gaat van degelijke subtopper naar in één keer rechterrijtje dat is wel een enorme achteruitgang (wil overigens niet zeggen dat ze daar ook gaan eindigen trouwens). Het verval is immers wel heel erg groot..

Zou een goede aankoop voor AZ zijn, hoewel dat geen hele erge stap omhoog is, is het toch een club waar hij zich verder kan ontwikkelen. Als Djuricic dan ook weggaat dit seizoen is Heerenveen wel een erg zwakke club, toch wel triest, aangezien ze vorig seizoen nog zo goed waren.

Reijen is indd geen beste verdediger, zou ik een goeie keuze van Gouweleeuw vinden om naar Az te gaan, daar kan die zich beter ontwikkelen met een coach die zichtbaar jongen talenten beter maak!
En zal daar kans op een basisplaats het hoogst zijn met vergelijken andere Nl top ploegen.

Ik denk dat AZ idd twee leuke aankopen moeten doen om weer een beetje op het niveau te geraken waar ze thuis willen horen. Een goede verdediger en misschien wel een goede middenvelder zijn zeer welkom.

7 december 2012 om 20:43

Thomas Lam een RB of CV uit de jeugd is een goede ''aankoop'', dat is 100%.
Thom Haye over 1-2 jaar ook een goede VM. Lewis een goede vleugel. Dan heb je ook nog Messaoud die misschien doorbreekt. En de aangekochte 19 jarige Johansson.

Maar een type Gouweleeuw missen we momenteel en een linker vleugel. (wildschut?)

Kom maar naar PSV jonge. Daar hebben ze je hard nodig. Ik zou hem veel liever zien spelen ipv een Derijck

Vreemde overstap, eerder een zijstap.

7 december 2012 om 20:48

Als AZ over de dip heen is van het missen van Martens en het niet Meteen op volgen van Holman, Poulsen, Rasmus Elm, Wernbloom en Moisander dan is AZ een stap hogerop dan Heerenveen.

AZ gaat flink cashen voor Maher (15 miljoen?) Altidore een miljoen of 6-7? Viergever 4-5 miljoen ( 1jaar contract?)

En met mensen als Johansson, Lam, Wijnaldum, Haye, Messaoud, Henriksen, Lewis etc ligt de toekomst ook goed vast. Als AZ een Gouweleeuw haalt, een Wildschut en een goede spits dan heb je gewoon een top 5 team weer voglend jaar hoor? Zelfs zonder Maher. Maher weg krijg je zoveel geld voor kan je 3-4 posities verbeteren voor.

De Winter-
Johansson-lam-gouweleeuw-gorter/wijnaldum
Elm Haye
Henriksen
Lewis-spits-wildschut

7 december 2012 om 20:59

Tjah, SC Heerenveen en AZ hebben beiden een begroting die even hoog is. Ik zie eigenlijk weinig verschil tussen beide teams. Die nu beide een dip hebben

7 december 2012 om 21:02

Mee eens. Nu zit ook echt alles tegen. Volgend jaar voetbal je sowieso al een stuk beter. En als het geluk dan ook nog een beetje mee zit, zit je zomaar bij de eerste 5-6. Ook dit jaar gaan we nog wel steigen. Als je dan 8ste bent geëindigd en je voetbalt weer een stuk beter dan lijkt alles weer een stuk positiever.

8 december 2012 om 11:49

Zou leuk staan, maar denk niet dat het Heerenveen lukt om al die spelers binnen te halen.
Het is niet alleen aan AZ namelijk, maar ook aan de speler, club en de andere club waarmee ze in onderhandeling zijn.

misschien wel de perfecte opvolger voor Alderweireld over 1-2 jaar?

7 december 2012 om 20:46

Alderweireld is een goede verdediger, maar niet onvervangbaar. Ik denk niet echt dat er één perfecte opvolger is voor hem in de Eredivisie, er lopen wel genoeg rond die Alderweireld kunnen vervangen

7 december 2012 om 21:08

Gewoon Veltman de kans geven als ik Ajax was. Deed het lang niet slecht tegen Psv.

7 december 2012 om 21:17

Nee, bij Ajax zijn ze bezig Veltman op te leiden als opvolger van. Dat deden ze ook bij Heitinga, de vervanger daarvan was, Alderweireld.
Vind dat Ajax daar ook mee door moet gaan, Gouweleeuw speelde vorig seizoen prima, maar dit seizoen onder de maat. AZ zou een prima transfer zijn alhoewel ik het zonde vind voor Van Basten, die verliest dan weer één van de betere.

7 december 2012 om 21:55

Ok best wel cool dat jullie gewoon iemand opleiden ipv te kopen respect daarvoor ;p

7 december 2012 om 22:41

Kruip lekker meteen in z'n hol

7 december 2012 om 22:49

Alderweireld de opvolger van Heitinga? Ben jij het tijdperk Van Basten - carte blanche - vergeten? Oleguer werd gestrikt toen Heitinga wegging. Wielaert verving Oleguer kort en pas daarna knokte Alderweireld zich erin.

Veltman heeft naar mijn mening ook niet de potentie om een vaste waarde te worden in Ajax. Dan moet je toch eerder kijken naar Bazoer of Van Rhijn.

7 december 2012 om 23:16

Nou, hoeveel wedstrijden zouden dat geweest zijn, en daarbij komt ook dat Alderweireld toen al zijn minuten maakte.

7 december 2012 om 23:41

Sowieso meer dan één seizoen.

En daar gaat het me niet om. Jij zegt dat Alderweireld de beoogde opvolger van Heitinga was. Blijkbaar vonden ze dat bij Ajax nog niet toen Heitinga vertrok, aangezien ze een paar miljoen uittrokken voor een matige Spanjaard.

Het was tekenend voor de opleiding van Ajax die periode. Er werden wel talenten opgeleid, maar niet gericht. Er was geen plan uitgestippeld voor de meest talentvolle jongens.

8 december 2012 om 11:50

Precies, hij is wat groter dan Heitinga...(al lijkt dat niet zo)
Alleen mist massa(fysiek)

8 december 2012 om 15:37

jij raad mijn gedachte .
hij heeft zelf eerder al aangegeven naar ajax tewillen , hij komt zelf van heemskerk en denk dat hij wel eens heel goed zou kunnen passen
hij is een speler die graag en goed aan opkomen iets wat goed past bij ajax en scoort zo nu en dan ook nog .
hij zou uit kunnen groeien naar type jan vertonghe

Gouweleeuw is een Heemskerker. Zitten tussen Amsterdam en Alkmaar in dus wat dat betreft snap ik deze transfer wel. Hij is dichter bij huis, familie en vrienden en dat kan hem helpen weer uit zijn dipje te komen. Heeft bij Theo ook gewerkt.

Zou een welkome aanvulling zijn. Ik weet nou niet precies hoe goed hij is of hoe goed hij kan worden. Maar slechter dan Reijnen kan hij niet zijn. En Lam kan beter maar rustig gebracht worden.
Ik hoop dat 'ie komt.

Sow zou voor az een heerlijke aankoop zijn natuurlijk!

In principe als je het mij vraagt hoor je met dit team in de top 7 van nederland te voetballen???

Esteban
Marcellis
Gouweleeuw
Viergever
Wijnaldum
Adam Maher
Henriksen
Viktor Elm
Rosheuvel
Altidore
Beerens
7 december 2012 om 21:19

Minimaal top 7 ja, maar vergeet het vertrek van Holman, Poulsen en Moisander niet. En Maher denkt de kar te moeten trekken, maar kan dat nog niet. Die faalt op het moment ook, helaas. Maar een dip heeft iedereen.

7 december 2012 om 21:28

Falen is een groot woord hoor. Hij was de laatste die overeind bleef. Alleen de laatste 2, misschien 3 wedstrijden kan hij het ook niet meer. Maar tot voor kort sleepte hij vaak de ploeg er doorheen of was hij een van de beteren, zonder beslissend te zijn.

7 december 2012 om 21:28

Nee, ik vind dat az nog een buitenspeler moet kopen! een wildschut bijvoorbeeld, als hij weer in vorm is is hij zeker een toegevoegde waarde!

Gouweleeuw.......... Meest overschatte speler die ik ken. Ik weet nog wel vorig jaar in een interview in nusport dat hij zei dat heerenveen als hij in de basis stond al 10 wedstrijden ofzo niet meer verloren hadden. Arrogant, want zoals nu wel blijkt lag dat echt niet aan hem, maar aan de aanval met assaidi, dost en Narsingh. Nu die weg zijn valt hij door de mand. Snap ook niet zo goed wat AZ met hem wil, want hiermee gaan ze niet de weg omhoog weer in.

Van wat ik heb gezien, een betere speler dan Reijnen. Nu eerst maar afwachten, of het allemaal wel gaat lukken.
Maar hij is van harte welkom, rust hebben we nodig in de defensie.

7 december 2012 om 22:42

Een lantaarnpaal is beter dan reijnen

10 december 2012 om 08:02

Omdat Reijnen geen licht geeft in het donker?

On: Ik denk dat Gouweleeuw te duur is voor AZ, want anders hadden ze toch wel eerder een fatsoenlijke vervanger voor Moisander gehaald. Ik denk dat Az het iets goedkoper moet zoeken: bijvoorbeeld Lachman, Botteghin of misschien die Martina van Rkc. Zijn allemaal beter/talentvoller dan Reijnen en goedkoper dan Gouweleeuw

Bij Heerenveen staan ze nog steeds krom gebogen te lachen om her vertrek van Beerens en Viktor Elm, twee hopeloze pionnen bij het huidige AZ. Gouweleeuw is allicht beter dan al die kneuzen die we nu achterin hebben rondlopen maar Viergever en Lam zijn voor mij toch zekerheidjes achterin. Dan zouden ze hem als back moeten halen?

Denk een fraaie versterking voor FC Twente ivm vertrek van Douglas

Zou een goede aankoop zijn voor AZ. Denk ook niet dat hij bij een grotere club in de basis zal staan. ajax (alderweild - moisander) Twente (douglas - Bjelland) Feyenoord (bmi - De vrij PSV ( Marcelo - Bouma).

10 december 2012 om 09:02

Vind je Bouma beter dan Gouweleeuw ja?

Dan begin je in ieder geval met een verdediging zonder Reijnen: Viergever-gouweleeuw, al weet ik het niet met die Heerenveeners, die zijn nooit een succes bij AZ: Beerens,waterman en Viktor Elm

De Winter
Lam
Gouweleeuw
Viergever
Wijnaldum
Maher
Messaoud
Henriksen
Beerens
Altidore
Wildschut
10 december 2012 om 09:50

Er is een Heerenvener geweest die zéér succesvol was bij Az..... één van de beste die AZ ooit heeft gehad.
Waterman heb ik ook schitterende wedstrijden voor AZ zien spelen. Dat bewijst hij nu ook weer. Tegen Twente had hij belangrijke reddingen. Veel belangrijker is zijn spel voortzetting als de verdediging onder druk wordt gezet. Waterman trapt de bal over 40 meter op de stropdas van een vrije medespeler.
Noem mij een 2e keeper die dat kan ! Waterman is op dit moment de beste v/d Eredivisie. Wie had dat kunnen denken.

OT: Gouweleeuw is een speler met opbouwende kwaliteiten waardoor Viergever zich weer kan concentreren op zijn verdedigende taken.

Dit zou voor AZ echt en goede aankoop zijn. Gouweleeuw is een stuk beter Reijnen. En voor Jeffrey zou het ook een goede stap zijn!

Hij kan beter naar NEC of Utrecht gaan, die hebben op het moment beter materiaal dan AZ. AZ is op weg naar beneden terwijl Utrecht, maar zeker NEC aanhaken bij de subtop.

7 december 2012 om 22:44

Az heeft 10 jaar structureel top 5 gespeeld .. Dus totaal onzinnige reactie.. Az heeft nu een overgangsjaar... Naar horen en zeggen kan Az volgend jaar voor het eerst weer investeren ( dit in tegenstelling tot utrecht en NEC)

8 december 2012 om 12:55

Wat een onzin, spelersmateriaal van AZ is nog steeds niet te vergelijken met Utrecht en zeker geen Nec. Bij AZ zit alles tegen maar uiteindelijk einde van dit seizoen zullen nog ruim voor NEC en Utrecht eindigen. AZ zal volgend flink gaan investeren itt Utrecht en NEC die alleen maar moeten bezuinigen. Blijkbaar weet jij ook niet dat AZ een paar groeibriljantjes in de jeugd spelen.

10 december 2012 om 11:02

Als je al thuis niet kan winnen van Willem2, wordt het heel moeilijk om in het linkerrijtje te komen dit seizoen.

10 december 2012 om 09:29

Pis bijna in me broek van het lachen...

als az echt geïnteresseerd is in gouweleeuw, kunnen ze net zo goed lam in het centrum neerzetten ipv reijnen. Niet voor niets Fins talent van het jaar.

Gouweleeuw is een goede aankoop voor AZ. van Basten raakt voor de zoveelste keer een goede speler kwijt.

8 december 2012 om 15:46

onzin van basten wist dat elm . dost , narsingh , janmaat en assie zouden vertrekken hij heeft met vol verstand getekend

8 december 2012 om 16:11

Ja, maar dit keer heeft hij het zelf ook deels veroorzaak door Gouweleeuw een aantal weken te laten banken terwijl prutser Kruiswijk wel speelde.

van kruiswijk en steppe is er belangstelling van zwolle dus die gaan ook waarschijnlijk weg
site transferboulevard.nl

on top
hopen van wel dat hij naar az gaat dan krijg je een verdediging
johansson-gouweleeuw-viergever-wijnldum
gorter op het middenveld daar speeld hij best goed

Hij is een aanwinst voor AZ, stuk beter dan die gozer die er nu staat.

Ik zie graag Yanic Wildschut, Roland Alberg & Jeffrey Gouweleeuw naar AZ komen.

Esteban
Marcellis
Gouweleeuw
Viergever
Wijnaldum
Maher/Elm
Henriksen
Martens
Beerens
Altidore
Wildschut
10 december 2012 om 09:56

Maher of Elm? Ik hoop dat je een grapje maakt he? Maar dit is niet realistisch trouwens aangezien Martens het hele jaar nog is uitgeschakeld. Viergever vertrekt aan de andere kant weer komende zomer.

Ik snap trouwens niet waarom Gouweleeuw eventueel naar AZ zou willen? Die begrotingen van beide clubs zijn gelijk, waaruit je kan afleiden dat de clubs ongeveer dezelfde salarissen (kunnen) betalen. De ambitie en de achterban van beide clubs zijn nagenoeg gelijk en het stadion van Heerenveen is groter. Hij zal bij een transfer naar AZ dus een stap opzij zetten en niet zozeer voorwaards.

16 december 2012 om 16:43

Maher/elm was bedoeld omdat mahermisschien vertrekt.
AZ is normaliter zeker een stap vooruit t.o.v. heerenveen

Laat maar komen... Kan Reijnen banken

Esteban
Johansson
Gouweleeuw
Viergever
Wijnaldum
Henriksen
Ortiz
Rosheuvel
Maher
Berghuis
Messaoud

Ik vindt het niet echt een stap hogerop.. ik zou eerder een stap naar feyenoord, vitesse, psv, twente of ajax maken.. AZ vindt ik op het moment afglijden en op een zelfde niveau zitten als heerenveen in de subtop.

10 december 2012 om 10:59

dat klopt voor de ene kant wel, maar je moet niet vergeten dat az al een betere elftal heeft als heerenveen, misschien presteert az slecht nu maar op individueel is het toch wat beter. en als az volgende seizoen nog alle spelers behoud op reijnen en gudmundsson na en nog 2 goeie spelers haalt dan spelen ze gewoon voort de top 6 in nederland

10 december 2012 om 12:56

AZ heeft een gooie verdediger nodig naast viergever en gouweleeuw is dat. want reijnen vind ik als CV niet zo goed maar wel beter op de RB als marcellis. AZ doet het nu dan wel slecht maar ze zitten gewoon in een lastige fase denk ik.

10 december 2012 om 18:25

Het is alweer tien jaar geleden dat Vitesse in de top 5 eindigden. AZ afschrijven zoals zovelen deden afgelopen jaren weten dat ze constant ongelijk hebben gekregen.

12 december 2012 om 12:04

Maar kijk eens goed naar het perspectief voor Gouweleeuw.. Hij is 21 en er zal toch van hem verwacht worden dat hij een 4 jarig contract gaat ondertekenen... dat betekend dat hij minimaal vastzit tot zijn 25-26 aan Az.. terwijl hij niet echt een stap hogerop doet..

Bij vitesse zit er veel meer potentie in op dit moment.. Ik denk overigens dat PSV en Twente hem nog wel het beste kunnen gebruiken en ajax ook, indien Alderweirld vertrekt.. hij heeft namelijk voetballende kwaliteiten en daar komen PSV en Twente zwaar tekort op dit moment..

twee blij gouweleeuw die dichter bij huis komt spelen en nieuwe uidaging onder een trainer die hij kent
en veenstra 3,5 beuren en twee kwartjes uitgeven weer
fijn he feenstra

Toch vreemd dat dit zou kunnen. Een paar jaar geleden toen AZ en SC Heerenveen concurrenten waren had Alfonso Alves ook bijna getekend bij AZ. Nu staan ze weer aan elkaar gelijk alleen dan op een andere regio in de ranglijst en kan Gouweleeuw ook zomaar overgenomen worden. In dat licht zouden ploegen als FC Groningen en NEC ook in staat moeten zijn om Gouweleeuw over te kunnen nemen nu.

10 december 2012 om 18:28

Jij denkt aan de waan van de dag maar niet op lange termijn, als je dat zou doen zal het stuk duidelijker worden waarom Gouweleeuw naar Alkmaar wilt. Tevens zijn club en geboorten streek.

AZ kan hem heel goed gebruiken. Maar als Heerenveen hem en Djuresic laten gaan. Dan ontlopen ze de na competitie niet.

als AZ supporter zie ik hem graag komen om naast viergever te spelen en dan zou ik reijnen als rechtsback doen want vond hem daar beter spelen als CV en beter als marcellis. dus deze opstelling als iedereen fit is tenminste. en dan falkenburg in de spits want altidore die scoort nu nietzo makkelijk meer als in t begin van dit seizoen en falkenburg die pikt als middenvelder af en toe als invaller zijn doelpuntje mee dus misschien doet hij het nu beter in de spits als vroeger en als altidore. overigens zie ik boymans ook graag spelen als hij weer fit is, een echte afmaker

Esteban
Reijnen
Gouweleeuw
Viergever
Gorter
Henriksen
Maher
Elm
Beerens
Falkenburg
Martens

Zeker een stap omhoog! van de nummer 13 naar de nummer 12...

10 december 2012 om 17:14

dat zegt een supporter van de nr 11

10 december 2012 om 17:42

Als Gouweleeuw naar Groningen gaat maakt hij pas echt stappen omhoog!..

AZ heeft iemand nodig die een lange bal kan geven, waardoor er meer snelheid in het elftal komt. Na het vertrek van Moisander en Elm kan niemand dit meer. Alleen Maher kan het, maar die staat al te ver voorin om die bal te geven. Als Gouweleeuw het kan, laat hem dan maar gouw komen. Anders snel Maher weer naar achteren halen ten koste van Elm. Dan kan Berghuis op 10 spelen.

10 december 2012 om 16:21

Welke wedstrijden kijk jij? Ik zie Henriksen geregeld de lange bal gebruiken om te openen van de ene naar de andere kant... Daarbij was Moisander echt niet het type die continue lange ballen gaf, hij was meer het type die een middenvelder inspeelde of de spits. Wat dat betreft ben je met Reijnen er niet heel veel op achteruit gegaan, de rest natuurlijk wel bij hem...

Ik snap wel waarom mijn AZ niet veel spelers gehaald heeft deze zomer....

Reden 1: Letten op de financien, maar belangrijker is reden 2.

Reden 2:
Ali Messaoud (am/st)
Fernando Lewis (rw)
Thomas Lam (cv)
Giliano Wijnaldum (lb)

En in mindere mate Hoby Verhulst (keeper) & Thom Haye (is nog maar net 17) zitten eraan te komen. Als je nu NOG een verdediger had gehaald dan slibt alles weer helemaal dicht en gaan je talenten en dus in-direct kapitaal (ze konden kapitaal worden) kapot.

Als Gouweleeuw komt zal hij eerst een halfjaar Reijnen aflossen en na dat half jaar Viergever vervangen en samen met Lam het centrale duo worden.

Zo ziet AZ er denk ik volgend jaar uit, uitgaande vertrek Esteban, Viergever, Martens, Maher & Altidore
Zeer talent vol team mist alleen nog een echt sterke spits en een gevaarlijke vleugel, want die 2 missen we nu heel erg veel. Niet zo zeer de verdediging.... als we 2-3 goals per wedstrijd zouden maken dan is die ene of 2 tegen goals niet meteen zo dodelijk zoals ze op dit moment wel zijn...

Winter/Verhu
Johansson
Lam
Gouw/Wijn
Wijn/Gort
Henriksen
Elm
Beere/Lewi
Mess/Aanko
Rosh/aanko
Aankoop

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren