Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Uitblinkende Jorrel Hato neemt winnend Ajax bij de hand bij eerste oefenzege

Laatste update:

Ajax heeft dinsdagvond de eerste oefenzege van de voorbereiding geboekt. De Amsterdammers, die afgelopen weekend verloren van PEC Zwolle (0-1), wonnen in het Gelderse Oldebroek met 4-0 van STVV.

STVV eindigde afgelopen seizoen in de reguliere competitie als negende in België en wist op de laatste speeldag knap te winnen van landskampioen Club Brugge. In de play-offs werd een derde plek behaald.

Bij Ajax verschenen veel andere namen aan de aftrap in tegenstelling tot het duel met PEC Zwolle. Francesco Farioli koos ervoor om vooral de talenten een kans te geven. Onder hen Jorrel Hato, Carlos Forbs en Julian Rijkhoff.

Het was Hato die al na acht minuten spelen voor de eerste treffer van de avond tekende. STVV begon met een blok op het middenveld, waardoor veelvuldig de lange bal werd gezocht door Ajax in de beginfase.

Bij de eerste goede aanval door de as van het veld combineerde Hato met Rijhoff, waarna de verdediger doeltreffend afrondde: 1-0. Hato kwam tegen PEC Zwolle ruim een uur in actie.

STVV kreeg in de persoon van Joselpho Barnes een goede mogelijkheid om de stand gelijk te trekken. De aanvaller ging alleen op Remko Pasveer af, maar zag de veertigjarige goalie zijn doel goed verkleinen.

Farioli koos ervoor om na een uur spelen al zijn veldspelers te wisselen. Onder meer Jordan Henderson, Kenneth Taylor, Owen Wijndal, Devyne Rensch en Branco van den Boomen kwamen binnen de lijnen.

Bertaccini bespuugt Ajax-speler in oefenduel op beschamende wijze

Een beschamende actie tijdens het oefenduel van Ajax tegen STVV.Lees artikel

De stand was in de tussentijd al opgekrikt door Ajax van 1-0 naar 3-0. Al na 27 seconden in het tweede bedrijf werkte Jaydon Banel zichzelf op het scorebord. De aanvaller had in de eerste helft al een enorme kans om zeep geholpen.

De derde Amsterdamse treffer kwam tien minuten later op naam van Forbs. De rappe buitenspeler nam de bal volledig verkeerd aan, maar lokte de doelman van STVV daarmee onbedoeld uit zijn doel om het vervolgens af te ronden met een stiftje: 3-0.

Het slotakkoord aan Amsterdamse zijde kwam van de voet van Taylor. De middenvelder was het eindstation van een prachtige aanval en rondde af voor een leeg doel. Het voorbereidende werk kwam van de eveneens ingevallen Christian Rasmussen: 4-0.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Ajax traint onder Farioli
Ajax traint onder Farioli
Reacties

Je ziet in twee oefenwedstrijden onder Farioli al veel meer patronen dan in de maanden onder Steijn en Van ‘t Schip bij elkaar. Ja, het is tegen Zwolle en STVV, maar na een seizoen horror voor je hoornvliezen, is dat wel een fijn begin. Er wordt goed en hoog druk gezet, er wordt onder de druk van de tegenstander vandaan gevoetbald, de spelers zijn veel meer in beweging en er is meer diepte zonder bal. Heerlijk om te zien dat we weer een trainer hebben die de spelers met bepaalde taken het veld in stuurt en dat hij er ook voor zorgt dat ze die taken uitvoeren. Ben er ook heilig van overtuigd dat hij spelers, die hier al veelvoudig als beunhaas bestempeld zijn (heb persoonlijk bijvoorbeeld echt vertrouwen in Forbs), ook beter kan maken. We zitten natuurlijk nog steeds in een lastige situatie en alle problemen zijn echt niet in een seizoen even verholpen, maar heb door Farioli en het technisch hart wel echt weer vertrouwen in betere tijden. Andiamo!

9 juli 2024 om 20:00

Idd, het zijn dezelfde jongens die ons vorig seizoen tot wanhoop dreven ik kan het haast niet geloven. Veelbelovend in ieder geval voor het nieuwe seizoen

9 juli 2024 om 20:07

Mensen verklaarden mij voor gek, maar heb meerdere keren geroepen dat we met een capabele trainer vanaf de start gewoon relatief eenvoudig derde waren geworden. Als je bij de eerste twee wilt eindigen, moet er echt kwaliteit bij, maar je hebt echt een betere selectie dan Twente en AZ. De Duitse Johnny de Mol met lang haar heeft ons zeker ook met troep opgezadeld, maar er zaten ook gewoon spelers met potentie tussen. Als je de mindere spelers kunt lozen, een paar gerichte inkopen kunt doen en talenten als Fitz-Jim zich goed ontwikkelen, kan het echt een leuk seizoen worden!

9 juli 2024 om 20:24

Ja dat is het. Veel van deze spelers hebben het echt voor de kiezen gehad met een karige trainer en daarna een modale. Die ze tactisch ook niet goed kon neerzetten. Forbs heeft een wapen lekker laten blijven. Gods is ook echt goed. Zet daar brobbey neer en Taylor Masvkerk en Berghuis en je hebt een redelijk middenveld.

9 juli 2024 om 20:31

Het is wel heel erg hosanna Cas94, zou even afwachten hoe het straks staat. Je verliest van Zwolle, maar komt nu al tot de conclusie dat op basis van deze uitslag en de overwinning vam vandaag je eenvoudig 3e was geworden?

9 juli 2024 om 20:43

Ik heb bij oefenwedstrijden veel liever dat je veel goede dingen ziet en nipt verliest dan dat je speelt als een gemiddelde groep vrienden in het Vondelpark, maar wel onterecht wint. Winnen is lekker, maar ik vind, zeker in de huidige situatie van Ajax, vastigheden creëren echt een stuk belangrijker. Tegen Zwolle hebben we inderdaad verloren, maar toen waren er ook al heel duidelijk aanknopingspunten zichtbaar. Tuurlijk zegt het niet alles, maar aangezien elke wedstrijd van vorig seizoen gelijk stond aan een potje tijgerbalsem op je oogballen, vind ik dat wel een fijne houvast haha.

10 juli 2024 om 00:25

Ik heb de wedstrijd tegen PEC gezien en Ajax had daar eigenlijk met 4-1 van het veld af moeten gaan. Ajax was veel beter dan PEC en PEC had met een goed doelpunt uit het niets uiteindelijk genoeg voor de winst. Patronen begon je toen ook al te zien, dus het is iets meer dan een hosanna stemming zonder aanleiding. Ik ben blij met het vertoonde spel.

9 juli 2024 om 20:01

Vooral enorm benieuwd naar de ontwikkeling van Gaaei dit seizoen. Deze jongen kan met goede begeleiding en voldoende inzet denk ik echt wel een hele gevaarlijke back gaan worden. Maar dan moet er wel nog een boel gebeuren!

9 juli 2024 om 20:03

Die assist van Gaaei was overigens ook best goed zeg. Hij liep heel goed ver door voordat hij die bal breed speelde op Forbs. Ik vond het persoonlijk een non-voetballer, maar omdat hij zo hard werkt gun je hem wel het beste.

9 juli 2024 om 20:12

Denk dat alles bij hem gaat en staat met een goede, duidelijke trainer die hem bepaalde instructies meegeeft. Daardoor leek hij onder Steijn en Van ‘t Schip op een net geboren pony die voor het eerst de wei in mocht rennen. Wat ik wel weet, is dat ik veel liever Gaaei zie dan Rensch. Ben na twee wedstrijden in de voorbereiding alweer klaar met Bambi op voetbalschoenen. Het zijn allebei verdedigend geen sterke backs, maar Gaaei passeert nog wel eens z’n man en heeft een goede voorzet in huis. Bij Rensch belandt elke voorzet op het parkeerdek en als hij een actie probeert te maken, lijkt het alsof m’n zoontje van twee even de controller in handen heeft bij FIFA.

9 juli 2024 om 20:08

@Cas94

Afgelopen seizoen ben ik al vurig verdediger van de spelers geweest. Ik geloofde er niets van dat ze opeens allemaal zo slecht waren, dat kon gewoon niet.

Het is nog vroeg, en normaliter ben ik niet van I told you so. Heb er oprecht (heel) veel vertrouwen in dat over een aantal wedstrijden we echt tegen de mensen kunnen zeggen: I told you so

9 juli 2024 om 20:23

D-Bergkamp, heb een vraag. Hoe vond je Fitz-Jim? Ik herinner mij nog dat je zei dat het nooit wat zou worden. Vond hem zelf erg goed vandaag, net zoals tegen PEC. Als hij zo doorgaat wordt het de verassing van dit seizoen.

Denk dat je hem echt te vroeg hebt afgeschreven.

9 juli 2024 om 20:30

@Ajax12321

Fitz-Jim blijft in mijn ogen een speler die het niet gaat redden, ondanks twee redelijk goede optredens (toegegeven). En ik kan het mis hebben, als hij zichzelf in de basis speelt zal ik de eerste zijn die dat knap vind.

Alleen mis ik gewoon (veel) te veel bij hem om de potentie er in te zien. Mist fysiek, loop vermogen, duel kracht, kop kracht. En dat is allemaal geen probleem als je voetballend superieur bent, alleen is hij dat niet. Voetballend is hij OK tot goed, maar niet afdoende om zijn manco’s te compenseren.

Nogmaals, misschien zit ik mis, ik kan in ieder geval wel onderbouwen waarom ik het denk. Of dit uit komt? Who knows?

9 juli 2024 om 21:02

Kopkracht vind ik van ondergeschikt belang in het Ajax spel voor een middenvelder. En fysiek heeft hij genoeg. Veel sterker geworden afgelopen seizoen qua kracht. Loopvermogen heeft hij sowieso, waar baseer je op dat hij dat niet heeft?

Hij is voetballend juist heel goed, zeker voetballend de beste middenvelder van de selectie. Dat heb je de afgelopen 2 wedstrijden wel kunnen zien lijkt me.

Denk dat je hem wat onderschat qua fysiek, maar ook voetballend.

9 juli 2024 om 21:04

@D-Bergkamp, Fitz-Jim is wmb de positieve verrassing van deze 2 potjes, samen met Dies Janse.

Fitz-Jim oogt ook duidelijk fysiek sterker, lijkt dat echt aan spiermassa heeft gewonnen. Ben benieuwd naar de rest van voorbereiding.

9 juli 2024 om 21:39

@ajax12321

JIj vind dat hij genoeg fysiek en loop vermogen heeft, ik vind van niet. Let's agree to disagree? En kopkracht is van ondergeschikt belang voor een middenvelder wanneer deze aan andere kwaliteiten ruimschoots voldoet.

Zoals hierboven aangegeven vind ik persoonlijk dat Fitz-Jim teveel eigenschappen mist op fysiek vlak, en daar ook (veel) te weinig stappen in heeft gezet. Als je ziet hoe bijvoorbeeld Rijkhof aan loop vermogen/duelkracht/kopkracht Rijkhof heeft welke 2 jaar jonger is bijvoorbeeld.

En die fysieke eigenschappen kun je missen, Rafael van der Vaart was 2 cm groter dan Fitz-Jim. Alleen had Vd Vaart meer talent in zijn linkerteen dan Fitz-jim in twee benen.

Misschien leg ik de lat hoog, van een nummer 8-10 in het elftal moet de doelstelling zijn de talenten zoals Sneijder, Vd Vaart en ook Vd Beek was veel en veel verder dan Fitz-Jim.

En als we zien hoe het met vd Beek is gegaan,,, tja dan zie ik het somber in voor Fitz-Jim.

9 juli 2024 om 21:43

Dies Janse inderdaad ook prima, maar daar heb je nog Kaplan en Hato die momenteel verder zijn. Die zal dus voornamelijk in Jong komen te spelen.

9 juli 2024 om 21:49

Rijkhoff is juist fysiek helemaal niks. Verliest daadwerkelijk al zijn duels, terwijl Fitz-Jim redelijk veel duels wint. Baseer je dit op uiterlijk? Rijkhoff moet fysiek nog enorm groeien (en ook slimmer worden qua looplijnen, druk zetten) en zal voornamelijk in Jong Ajax komen te spelen.

En je doet alsof Van der Vaart 10x zoveel talent heeft als Fitz-Jim. Dat slaat gewoon nergens op. Fitz-Jim is niet eens een 10, werd daar neergezet maar is een 8/6. Een opbouwende middenvelder, dat wat hij vandaag ook goed deed. Dat kan je moeilijk vergelijken met Van der Vaart, want is een ander type. Vergelijk hem dan met een Frenkie de Jong.

Vd Beek sowieso een heel ander type die afhankelijk is van medespelers om uit te kunnen blinken en tevens een verkeerde clubkeuze gemaakt. Fitz-Jim is bijvoorbeeld technisch een veel betere speler en veel creatiever, maar Van de Beek heeft veel meer scorend vermogen en in de laatste fase veel beter qua looplijnen (alleen is dit niet relevant voor FJ want is een 8/6). Ik vind dat je Fitz-Jim echt enorm onderschat.

9 juli 2024 om 21:49

@amsterdam4

Ik was vorige wedstrijd al onder de indruk van Janse, die had ik eerlijk gezegd echt niet verwacht bij Ajax 1. Had eerder verwacht dat Aertssen dit jaar de aansluiting zou vinden alleen heeft die nog last van zijn blessure.

Janse is als 18 jarige redelijk onverwacht, met slechts 12 wedstrijden Jong Ajax in de benen. Was bij de oranje elftallen eigenlijk wel vaste prik. Heeft mede door zijn fysiek een snelle stap gemaakt. En tegen Truiden/pec lijkt hij voetballend totaal niet onder de indruk van zijn tegenstander. Erg rustig en kalm aan de bal.

Als hij dit niveau vast houd zie ik hem (voor zijn dip die 100% gaat komen) misschien nog wel Hato uit de basis spelen dit seizoen. Want Hato is (verre van) niet foutloos te noemen.

9 juli 2024 om 21:53

Hato was vandaag erg sterk. Een gemotiveerde Hato in een gestructureerd team zie ik niet door Janse uit de basis worden gespeeld. Janse is een prima speler, maar Hato is toch echt nog wel een klasse beter.

9 juli 2024 om 21:57

@amsterdam12321

Van der Vaart was als 17 jarige basis speler bij Ajax en werd op zijn 20ste verkozen tot Golden Boy van Europa.

Gaan we echt Fitz-Jim (met alle respect) vergelijken met vd Vaart?
Fitz-Jim die als 21 jarige terug gehaald word van verhuur en geen minuten krijgt in het slechtste Ajax in de afgelopen 20 jaar?

Vd beek speelde als 21 jarige middenvelder halve finale CL en als 20 jarige finale El.

Gaan we echt Fitz-Jim vergelijken met vd Beek?

het is duidelijk dat je groot fan bent van Fitz-Jim, en dat mag je absoluut zijn. Ik blijf erbij dat de doelstelling voor onze middenvelders moet zijn: potentie tot wereld klasse. En Fitz-Jim is daar, volgens mijn mening, op heel veel vlakken heel erg ver vandaan.

Daar mag je het mee oneens zijn, zoals gezegd: let's agree to disagree.

9 juli 2024 om 22:10

Jij bent degene die hun talent vergelijkt terwijl het ander type spelers zijn. Dat vind ik onzinnig. Sowieso onzinnige vergelijkingen wanneer het totaal andere situaties zijn ook qua teams, trainers, etc.

Dat hij bijna geen minuten kreeg was schandalig. Of was je het altijd wel eens met Van t’ Schip en de middelmaat Hlynsson, Tahirovic, Van den Boomen, etc. opstellen? Deze voorbereiding bewijst al het tegendeel.

9 juli 2024 om 22:16

@Ajax12321

Talent is toch niet positie afhankelijk? En ander type speler?

Fitz-Jim is 1,74 lang en moet voetballend de meerwaarde tonen
VD Vaart was 1,75 lang en moest voetballend de meerwaarde tonen.

Of je nou op 6, 8 of 10 speelt, we kunnen toch rustig concluderen dat VD Vaart een behoorlijk aantal niveaus hoger zat dan Fitz-Jim nu zit?

En dat Fitz-Jim bijna geen minuten kreeg was misschien schandalig, van het Schip was verre van een goede trainer. Maar laten we niet vergeten dat onder Schip, Steijn (verhuurde hem), Heitinga, Schreuder en Ten Hag hij ook geen kansen kreeg…

Maar we eindigen in een discussie die geen kant op gaat, jij blijft bij je standpunt dat Fitz-Jim heel erg goed is. En ik blijf vinden van niet. Kunnen we het daarbij laten?

9 juli 2024 om 22:49

Fitz-Jim heeft nog nauwelijks de kans gekregen om zichzelf te laten zien en ik ga dus niet zeggen of hij wel of niet zo’n niveau kan aantikken. Gelukkig gaan er al een heel wat ogen open bij anderen die zien dat hij vaker moet spelen.

Onder Ten Hag was hij pas 18, hele sterke selectie, maar speelde al wel geregeld in de voorbereiding en moest fysiek echt nog groeien. Logisch dus. Schreuder en Heitinga waren ook waardeloos, al liet Schreuder hem wel in de beker spelen en zijn officiële debuut maken in de ED.

10 juli 2024 om 07:40

Janse was gisteren erg zwak, bij de 1e kans van STVV geeft hijook veel te veel ruimte weg. In de 1 tegen 1 duels is hij te sloom in het vooruit verdedigen, spitsen lopen makkelijk bij hem weg.

Hato is veel verder dan deze jongen, Janse heeft nog veel tijd nodig om minuten te maken als linker CV met Hato en Kaplan als concurrenten

9 juli 2024 om 20:23

Niet alleen dat er patronen zichtbaar zijn, maar vooral dat er nu met veel meer intensiteit wordt gevoetbald zowel in balbezit als in balverlies doet mee een hoop deugd. Er zit weer pit in, tweede ballen worden weer gewonnen, het spel wordt veel sneller van de ene naar de andere kant verplaatst en er wordt op tijd diepte gezocht. Heerlijk om deze veranderingen na twee potjes al te kunnen constateren.

9 juli 2024 om 20:44

Als je niet wist tegen welke clubs ze hebben gespeeld afgelopen 2 wedstrijden en obv de comments onder dit artikel zou ik echt denken dat ze Manchester City en Real Madrid van de mat hebben geveegd😂😂...kom op zeg leuk hoor dat ze met volle druk tegen STVV hebben gespeeld, maar mag het??

9 juli 2024 om 21:23

Maar dat is dus het ding PirZola, dit hebben we al een tijd niet gezien bij Ajax..

9 juli 2024 om 21:29

Nee oké misschien is dat het wel. Maar het hossana gedrag doet me denken aan 1 aug 2023 toen mislintat z'n eerste aankopen/verkopen had gedaan en al die lyrische reacties op VZ. Daarmee wil niet denken dat nu weer een slecht jaar wordt maar meer dat oefenwedstrijden niks maar dan ook niks zeggen. Het blijft gewoon afwachten.

9 juli 2024 om 21:44

@pirzola

Mislintat heeft recentelijk beweert dat zijn aankopen niet zo slecht waren, en werd daar (wederom) voor verguisd door supporters die elkaar en Johan Derksen napraten. Iedereen die wat verder keek kon echt wel zien dat die spelers an sich zo slecht niet waren.

Steijn en ook van het Schip zijn beide echt zwaar verantwoordelijk voor de wanprestaties van afgelopen seizoen. Over Steijn is genoeg gezegd en geschreven, alleen van het Schip krijgt de hand boven het hoofd vanwege zijn moment van instappen, zijn overleden vrouw en zijn ajax hart.

Wie eerlijk kijkt naar van het Schip ziet dat de selectie geen enkele progressie heeft geboekt. Geen spel patronen gecreerd, geen opvatting ingeslepen, geen lijnen uitgezet. Dan mag het gerust een ajacied zijn, we hadden gewoon plek 3 moeten staan.

Onder Farioli zie je, ondanks de mankementen, een heel duidelijk idee en opvatting. Dat deze nog niet perfect word uitgevoerd, dat lijkt me logisch. Alleen zit er wel een hele duidelijke gedachte achter met duidelijke instructies en strakke keuzes.

Die zullen absoluut nog wel mis gaan, en dan lopen we hier weer te vloeken. Desondanks moet er een duidelijke lijn zijn voor de lange termijn.

Hato in oranje, lijkt me duidelijk.

9 juli 2024 om 20:52

En toch zou ik hem verkopen mocht je een absurd bod krijgen.

Mocht dit gebeuren dan kun je toch zeker 3 gerichte aankopen doen.

Voor het eerst in 2 jaar genoten van Ajax, en dat in een oefenwedstrijd. Complementen aan Farioli so far

9 juli 2024 om 20:10

Zeker. En dat tegen een niet misselijke tegenstander. Ik heb vertrouwen dat het een mooi jaar wordt

10 juli 2024 om 05:44

Klopt eindelijk eens kunnen meten tegen een Europese grootmacht🤣🤣🤣

10 juli 2024 om 10:38

Wel met een heel jong Ajax als dit zo door kan groeien heb je wel wat voor de toekomst.

Oefenwedstrijden, je kan er zo weinig over zeggen. Maar het zag er wel gretig uit. Alles is progressie ten opzichte van vorig seizoen.

Wat is die centrale verdediger vann STVV een gigakneus zeg. Alleen maar overtredingen, duwtje naar Akpom terwijl de keeper uitkomt... die is erop uit om mensen te blesseren. En tja, dan ook nog die debiel die ging spugen eerste helft. Als je dit als trainer terugziet moet je m toch ook gewoon niet meer opstellen?

9 juli 2024 om 20:05

Die spugende speler is ook niet meer terug gekomen na de rust. Denk dat de trainer dit gelijk heeft aangepakt.

Blij dat ik Sierd de Vos niet wekelijks bij ESPN hoor, ik kan oprecht zeggen dat ik verre dan een liefhebber van hem ben.

Opnieuw prima dingen gezien, oor deze fase in de voorbereiding.

Fitz Jim beviel me echt uitstekend. Niet alles gaat goed, maar je ziet aan alles dat die jongen goed kan voetballen. Hij is een van de weinigen die de bal gewoon in één keer kan doorkaatsen. Iets heel simpels, maar ik zie weinig spelers in deze selectie dat doen. Ook is hij goed in wegdraaien en is hij sowieso erg kalm aan de bal. Ook fysiek lijkt hij wat gegroeid te zijn. Best een leuke speler.

9 juli 2024 om 20:25

Eindelijk beginnen mensen het te zien. Erg blij mee en hoop dat dit zijn jaar wordt.

9 juli 2024 om 20:47

En hoe was de tegenstand Pedri16?

9 juli 2024 om 20:55

Dezelfde tegenstand als Twente, die 2-2 speelden met hun A team. PirZola. Ouwe wijsneus.

9 juli 2024 om 21:45

Vond hem echt een klasse beter dan mansverk. En toch denk ik niet dat dit het niveau is wat we moeten nastreven bij Ajax. Maar ben bang dat we het er het komende jaar wel mee moeten doen. En dan zie ik hem nog liever dan mansverk of Branco

9 juli 2024 om 21:50

Hij moet sowieso kansen krijgen. Dan weet je ook gelijk wat zijn niveau is in de ED en Europa en of je er jaren mee door kan.

Psssst, VZ,Ook elders worden er oefenwedstrijden gespeeld, misschien ook leuk om daar over te schrijven.Ik help alvast mee,begin met mijn club.Az-AEK 6-0 eind Juni al, afgelopen Zaterdag Az-Nordsjeland 6-1.Wellicht andere leden die ook kunnen mee helpen met de einduitslag door te geven van hun club.Zou toch een geweldige toevoeging/aanvulling zijn hier😌

9 juli 2024 om 20:10

@Tinus

Helemaal eens! Ik heb te weinig tijd om AZ/PSV/Feyenoord wedstrijden te kijken in de voorbereiding. Maar juist in de voorbereiding komen de nieuwe pareltjes naar voren en de verassingen van de seizoenen.

Dat wil ik graag lezen! Inclusief commentaar van de supporters die stukjes extra insight meegeven.

9 juli 2024 om 20:52

Zowel met deze reactie als het originele bericht meer dan eens. Ik wil het liefst alle voorbereidingen meepakken, en meelezen hoe de trouwe fans kijken naar de wedstrijd. Zoals ik het nu ook mooi vind om de meer diepgaande reacties op deze wedstrijd te lezen en hoe men daar naar kijkt...
Hopelijk pakt VZ dit op...

9 juli 2024 om 20:47

Cambuur heeft met 3-2 van Oldenburg gewonnen en vanavond met 1-9 van Drachtster Boys! Lees je ook niks over.

9 juli 2024 om 21:18

Daar was ESPN vast ook aanwezig?

9 juli 2024 om 21:05

Groningen heeft afgelopen weekend 15-0 gewonnen van asvb. Waar thijs oosting bij zn debuut meteen uitblinker was. Komende week spelen we tegen erfurt, waar supporters bevriend met elkaar zijn en in de avond gaan we dat verder vieren met een besloten feest zoveel vior erfurters als groningers. Leuk feitje is dat de vriendschap is ontstaan doordat erfurt alleen tegen groningen heeft weten te winnen europees

9 juli 2024 om 22:19

Ja klopt! Fc Emmen won met 15-0 van FC Klazienaveen. Live aanschouwd, Emmen speelde stabiel en fel.

9 juli 2024 om 23:19

Werd AZ ook live uitgezonden, zodat men makkelijk een artikel kon schrijven?

10 juli 2024 om 16:32

Yep, Az.nl/tv dat is onze Ziggo net zoals zoveel andere clubs die geen commerciële zenderaanbieder als sponsor hebben.

Zie dat Forbs nog steeds niet de bal simpel kan aannemen bij z’n goal.

9 juli 2024 om 20:12

@JeroenB93

Tja dat zegt iedereen, totdat je zijn seizoenen bij City terug kijkt en ziet dat hij dit eigenlijk altijd al deed. En ondanks zijn “slechte” aanname was hij bij City weergaloos.

Ook in de eerste helft nog zijn terug getrokken voorzet op Rijkhof, handelsmerkje

9 juli 2024 om 20:17

Zoals Bergkamp aangeeft was dit bij City ook al zo en daar was hij fantastisch. Vandaag was Forbs ook gewoon goed! Een nieuwe trainer doet hem goed. Ik hoop ook dat Ajax hem NIET verkoopt!!

10 juli 2024 om 10:41

Kijk de vorige wedstrijd eens toen die op rechts stond. Vol op snelheid in een keer dood en verder gaan mooie voorzet werd alleen niks meegedaan.

Heerlijke wedstrijd gezien! Farioli die veel eist van het team en het team knokt ook goed. Er is al goed te zien hoe Farioli wil voetballen! Na mij idee een goede aanstelling van wat ik nu zie!

Hato en Forbs vandaag weer goed! Forbs laat nu echt wat zien en hij heeft ook gewoon het talent wel. Ik vermoed dat het onder Farioli er wel uit gaat komen. Banel en Fitz Jim waren vandaag ook gewoon goed.

Leuke pot goed gezien!!

9 juli 2024 om 20:19

@Arends

Vandaag ook gezien waarom een Weghorst heel goed zou passen en eigenlijk een verbetering is tov Akpom.

Nu was ik sowieso al een groot fan van Weghorst bij Ajax vanwege diverse redenen. Alleen nu met Farioli en het hoge druk zetten is Weghorst gewoon een extra wapen. Met zijn mentaliteit en karakter blijf je 90 minuten lang pressing hebben.

9 juli 2024 om 20:22

Dan zal wel Akpom weg moeten gaan. Weghorst zijn club vraagt 10 miljoen schijnt, dat vind ik wel wat veel voor een 2e spits, ook gezien zijn leeftijd.Weghorst past wel perfect in het spel van Farioli.

9 juli 2024 om 20:26

@Arends

Akpom moet inderdaad gaan voordat Weghorst kan komen. Dat lijkt me logisch.

Weghorst mag voor 5-6 miljoen weg, dat is geen probleem en zeker niet als Akpom vertrekt.

het is meer dat hij een stukje salaris in moet leveren. Weghorst verdienr 2,7 miljoen en Akpom 1,7 miljoen. Ajax wil eigenlijk niet (teveel) omhoog in salaris dus moet Weghorst naar de 2(ish) in ruil wil hij een contract voor drie jaar terwijl Ajax hem twee jaar wilt geven (met oog op Rijkhof)

9 juli 2024 om 20:29

D-Bergkamp

Helemaal met je eens. Deze ploeg moet uit winnaars bestaan en op dat gebied kun je er geen betere bij hebben dan Weghorst. Ik ben ook heel benieuwd of Ajax een inhaalslag weet te maken qua fitheid op rest vergeleken met twee seizoenen geleden. Vooralsnog lijkt het daar wel op.

9 juli 2024 om 21:24

Als Weghorst morgen weer scoort gaat zijn club echt wel hoger in de boom zitten.

9 juli 2024 om 21:41

@tuut21,

Ajax is naar verluid al rond met de club en verregaand met Weghorst, alleen is Akpom nog niet vertrokken..

Weghorst ziet zelf ook wel dat hij bij Ajax (voor 2 mil per jaar) een absolute ster in de eredivisie kan zijn..

Pasveer op doel en meteen de 0 gehouden haha 1e keeper maken komend seizoen.

9 juli 2024 om 20:36

Ik had trouwens wel gehoord dat zwart afkleed, maar geldt dit ook voor Pasveer ? Ik vond hem er niet heel smal uitzien.

10 juli 2024 om 10:45

Pasveer is goed in de verdediging neerzetten zijn voortzetting ook heel goed en die redding zag er ook goed uit. Fijn om hem als reserve en zeker als voorbeeld voor de jongere keepers te hebben.

Hoera! Het lek is boven.

Boeiend potje, het lokken en de lange bal op Rijkhoff pakte niet zo goed uit, beetje een watje in de duels daar kun je nog niets mee dit seizoen. Snapte ook de keuze niet om Gaaei meerdere keren te laten terugzakken voor de opbouw ipv Hato, zodra het andersom ging zagen ze er beide beter uit.

Fitz Jim maakt een goede indruk, Forbs blijft alles of niks maar kan me voorstellen dat Farioli wel met hem aan de slag wil. Henderson en Vd Boomen samen werkt nog steeds niet en dat ligt meer aan Branco dan Hendo.

Al met al net zoals tegen Zwolle een nuttige pot, er is een duidelijk idee zichtbaar en de uitvoering is met momenten uitstekend.

9 juli 2024 om 20:54

Eens over Branco. Als Sierd gelijk heeft en er zijn clubs uit Spanje en Frankrijk die hem willen overnemen, zou ik daar niet te lang over twijfelen.

Ben voorlopig tevreden over het druk zetten en de conditionele staat. Voetballend was het redelijk, niet top. Het rendement was wel goed vandaag, al was het veldspel tegen PEC wel gewoon beter, met name van het back-up team.

Heb vandaag wel genoten van Hato en Fitz-Jim. Die steken er voorlopig wel bovenuit. Voor de rest moeten er snel aankopen bij, en dan geen Rosario en Rugani.

Nou als we nu al zelfs van amateurs kunnen winnen dan komt het helemaal goed

9 juli 2024 om 22:09

Ze waren 7e in de Belgische competitie en wonnen in de play offs van Brugge. Dus niet geheel amateurvoetbal.

9 juli 2024 om 23:21

Welke amateurs? Dit zijn gewoon full profs

Voor mij zijn Vos, Rasmussen, Banel, Gooijer echt niet het niveau van Ajax. Van de eerste lichting blijft eigenlijk Hato over als enige speler met meerwaarde.

Forbs maakt een mooie goal, maar kan nog steeds amper een bal aannemen. Fitz-Jim speelde prima tegen Sint-Truiden want dat is ongeveer zijn niveau. Gaaei, geen idee wat hij doet of wil. Erbarmelijk.

Taylor in potentie de enige speler met niveau; een type Henderson kan je altijd gebruiken en Wijndal kan niet minder dan Sosa.

Maar man man man wat hebben we een hoop middelmaat te lozen zeg.

9 juli 2024 om 21:05

Fitz-Jim van Sint Truiden niveau? Waar baseer je deze onzin op? Als hij goed speelt tegen ze is hij dus van een beter niveau.

En Gooijer was gewoon degelijk. Vos heel matig, maar heeft wel veel potentie.

Gaeei vind ik normaal niks, maar was vandaag prima. Wijndal is ook helemaal niks. Henderson ook niet veel.

10 juli 2024 om 16:28

De lat bij Ajax moet hoger dan het niveau van Fitz-Jim. Ik overdrijf een beetje, maar ik wel waken voor dat we Fitz-Jim gaan houden voor de breedte. Het was echt prima gister en hij kan aardig ballen, maar we hebben toch wat meer spierkracht nodig. Zelfde geldt voor Vos, Banel, Rasmussen, Hlynsson, Gooijer, Gaaei. Op een seizoen eredivisie win je een handvol duels met deze spelers. De middelmaat is zo groot bij Ajax. Henderson en van de Boomen zijn het ook al niet eigenlijk, wat moet je met spelers erachter wiens top niet boven twee uit zal komen?

10 juli 2024 om 17:35

Spierkracht? Wat heb je aan pure kracht? Dat is echt zo’n fabeltje en heb je allen nodig als je niet kan voetballen (wat dus al jaren fout gaat bij Ajax, we zien het gevolg van kiezen voor soberheid en fysiek). Fysiek zit hij prima in elkaar. Enorm aan spiermassa gewonnen afgelopen jaar, maar blijft sowieso vaak uit de duels door zijn behendigheid en handelingssnelheid (ook een prima loopvermogen en versnelling). FJ is voetballend nu al een stuk beter dan een Vd Boomen en Henderson.

Vos en Gooijer hebben meer dan voldoende potentie, alleen waren ze gister niet persè goed. Maar dat is in potentie geen middelmaat.

Banel, Hlynsson en Gaaei ben ik niet weg van en mogen van mij weg (Hlynsson verhuren).

Ik vraag mij af wat je nou eigenlijk wil. Kies je voor voetballend vermogen of voor pure kracht? Want in dat laatste geval is rugby misschien interessanter.

De absolute uitblinker was niet Hato maar Pasveer. Verder vond ik Dies Janse een uistekende indruk maken en zie je in flitsen leuke dingen van Gaaei, Forbs en Fitz Jim. Rijkhoff had het lastig tegen die aanvoerder maar ook daar zie ik wel iets in. Eigenlijk kantelde de wedstrijd toen die 8 man invielen. Daar werd Ajax niet beter van.

9 juli 2024 om 21:00

Ik zie in Rijkhof vooral een jeugdspeler. Qua leeftijd is hij dat natuurlijk ook, maar hij laat toch niet echt zien waarom Ajax hem terug gehaald heeft.

9 juli 2024 om 21:06

Voor Ajax 1 komt hij nog tekort, heeft wel potentie en kan een complete spits worden. Moet fysiek nog veel steker worden en slimmer. Kan dat rustig doen in Jong Ajax en als 3e spits.

9 juli 2024 om 22:10

Ajax heeft hem toch ook teruggehaald als spits voor Jong Ajax (en 3e man in de punt bij het eerste) voor een kleine vergoeding. Met de hoop dat hij zich doorontwikkelt, en dat is nog prima mogelijk. Die jongen heeft zat potentie.

11 juli 2024 om 10:21

@sander,

maar had jij niet verwacht dat hij al veel verder zou zijn ?

Uiteindelijk moet je gewoon zien dat er iedergeval dat er weer strijd geleverd word en dat spelers ook inmiddels niet meer hoeven te wennen in vergelijking met vorig jaar.

Reageer