Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ten Hag doet oproep: ‘Het is eigenlijk idioot, dit kan zo niet’

Laatste update:

Ajax begon dit seizoen doordat het deel moest nemen aan drie Champions League-voorrondes alweer vroeg en dat ging ten koste van de vakantie van de spelers. Een aantal Ajacieden ging bijna rechtstreeks van deelname aan het WK naar het spelen van kwalificatiewedstrijden voor het miljardenbal en dit zorgde al vroeg in de nieuwe voetbaljaargang voor problemen. Erik ten Hag hoopt dat dit in de toekomst anders kan.

“Hij was eigenlijk best moeilijk en complex. De spelers stroomden op verschillende momenten binnen, omdat ze allemaal een andere zomer hebben beleefd. De een speelde interlands of een WK, andere jongens hebben langer rust gehad. Dan moet je dat allemaal bij elkaar brengen, omdat iedereen tegen Sturm Graz fit moest zijn, zowel fysiek als mentaal”, blikt hij terug bij Ajax TV. De trainer geeft aan dat de Amsterdammers voor de eerste wedstrijd tegen Sturm nauwelijks elf man op de been konden brengen, terwijl aankoop Dusan Tadic pas twee dagen voor de eerste wedstrijd mee ging trainen.

“We hebben toch besloten om hem te gebruiken. Dan ben je natuurlijk niet helemaal op de hoogte van de spelers en zeker niet van de speelwijze. We hebben het toch gedaan, maar optimaal was het geenszins”, vervolgt Ten Hag zijn verhaal. De oefenmeester kijkt met lede ogen toe hoe de UEFA Nations League dit seizoen aan de toch al overvolle voetbalkalender wordt toegevoegd, terwijl bijvoorbeeld het kwalificatietoernooi voor de Afrika Cup ook alweer snel van start gaat.

“Het is eigenlijk idioot hoe de seizoenen zijn samengesteld. Er wordt een ongelooflijke roofbouw gepleegd op de speler. Dit kan zo eigenlijk niet verder gaan. Dat is wel iets waar we over na moeten denken”, gaat Ten Hag, die hoopt dat de KNVB en de UEFA een voortrekkersrol op zich kunnen nemen, verder. “Het gaat ten koste van het voetbal en de gezondheid van de speler. Zij zijn verantwoordelijk voor de samenstelling van de schema's. Dit kan zo niet verder.”

Ben jij het eens met Erik ten Hag?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Speel je toch met Jong in de beker..

4 september 2018 om 20:52

Goh, ja.. Die paar wedstrijdjes minder gaat het grote verschil maken.. Zeker ook net na een WK als je voorronde Champions League moet spelen..

4 september 2018 om 20:54

Want dan hoeven spelers niet meer te reizen voor landelijke verplichtingen? Dat is niet de oplossing. Beetje een simpele reactie voor een goed punt die Ten Hag maakt.

4 september 2018 om 20:58

Het is ook gewoon slecht geregeld, zelfde geld voor transferperiodes. Redelijk simpele problemen die makkelijk op te lossen zijn.

4 september 2018 om 21:02

Redelijk simpele problemen met voor de hand liggende oplossingen, maar makkelijk op te lossen? Tegenwoordig gaat dat niet meer zo makkelijk. Overal gaat het om geld en grote clubs en competities hebben er geen voordeel aan om mee te werken aan eerder sluitende transfermarkten als andere clubs in Europa nog wel spelers mogen kopen. En zoiets afspreken op Europees of zelfs wereldwijd niveau is ook onmogelijk, omdat competities niet overal gelijk lopen. Dat het nu in Engeland en Italië wel gelukt is, is al zeer bijzonder.

4 september 2018 om 21:09

Niet alleen het geld, er zijn ook te veel partijen bij betrokken om het simpel op te lossen. Je hebt de clubs, nationale bonden, contintentale bonden en de Fifa. Dat zijn veel partijen met verschillende belangen. Punt is wel dat de clubs, die de spelers betalen er het meest de dupe van zijn.

4 september 2018 om 21:16

Ik sluit me bij Ronzie aan, te complex door teveel partijen met uiteenlopende belangen.

4 september 2018 om 21:44

Dat het Engeland en Italië al gelukt is zou het voor de andere veel makkelijker moeten maken. Alleen zijn er altijd groepen die van de kansen gebruik willen maken. Die gaan daarom dwarsliggen, puur eigenbelang. De FIFA, UEFA en nationale bonden zitten er ook zo in. Een speelschema met minder wedstrijden kost geld. En dat geld willen ze niet opgeven. Sterker nog, ze gaan het schema nog drukker maken. Gewoon nog meer landen laten deelnemen aan een WK. Lekker extra wedstrijden en dus meer spelers die belast worden.

4 september 2018 om 21:16

Eens, de topclubs in Nederland moeten nou niet huilie huilie gaan doen met zulke brede selecties. Je hebt als trainer zelf in de hand wie je opstelt en dan heb je ook nog eens luxeproblemen met de wissels. En maar blijven klagen...

4 september 2018 om 21:21

Breed? Ja, kwalitatief in de breedte net zo sterk als de basis? Zeker niet.. Welke spelers worden opgeroepen voor interlands? De beste. Welke spelers raken dus sneller vermoeid of lopen meer kans op blessures? De beste. Wie moeten er dan spelen bij clubs? De mindere reservespelers. En wie zijn er dan dus de dupe? Juist, de clubs.. Dat ik dit zo kinderachtig uit moet leggen is trouwens te triest voor woorden, maar ach..

4 september 2018 om 21:48

Weet je, zal jou eens laten huilen. Gewoon ruimte maken in de speelkalender door het aantal wedstrijden terug te brengen door minder clubs tot het hoogste niveau toe te laten. Eredivisie terug naar 12 clubs met echt gras..... kunnen de topclubs tenminste de spelers die zij betalen ook in hun eigen wedstrijden gebruiken.

4 september 2018 om 22:16

Haha slechte poging. Hier lig ik niet wakker van.

4 september 2018 om 22:20

Dan speel je maar 22 wedstrijden dat gaat toch ook niet werken. Daarnaast moeten we niet arrogant gaan liggen doen want je dupeert echt te veel voetballiefhebbers door zo’n idee.

4 september 2018 om 22:51

Doelde ook niet op jou 😉

4 september 2018 om 22:51

Als je 22 wedstrijden in het seizoen speelt, komt niemand meer naar onze competitie van niveau. Die willen juist veel spelen en de overstap naar het een hoger niveau moet niet al te groot zijn. Alleen over het punt gras ben ik het met je eens, maar dat is in zijn algemeniteit een groot aandachtspunt.

4 september 2018 om 23:12

@memphisdepay hoezo arrogant doen? “De topclubs in Nederland moeten niet huilie huilie gaan doen net zulke brede selecties” de trainer...brede selecties... tis keer op keer gezeur van de minder grote clubs. Geld wordt niet eerlijk verdeeld, kunstgras, competitie vervalsing enz enz. En de grotere clubs moeten alles maar oplossen en mogen niets zeggen over een druk schema.... Nah ik heb wel een oplossing voor veel van de problemen....ere en eerstedivisie inkrimpen. Een Jeugdteams uit de eerste divisie. Ben benieuwd hoe lang de kleinere clubs het nog financieel kunnen redden! Maar hoe dan ook de “kleinere” clubs zullen iig wel weer iets vinden om te zeuren richting de grotere clubs...

4 september 2018 om 23:17

@EerlijkePSVFan. Dat hangt er van af....welke wedstrijden spelen die clubs. Minder in de eredivisie is niet zo erg. Denk nl niet dat er spelers naar AJAX of PSV komen om tegen een nr 15 of 16 vd eredivisie te spelen. Als de eredivisie terug gaan naar minder clubs komt er ruimte voor interessantere wedstrijden. Daar komen de spelers juist wel voor!!!

4 september 2018 om 23:31

12 clubs is misschien wat weinig, maar 14 zou alweer top zijn in mijn ogen. Dan houd je prima clubs over. 26 wedstrijden eredivisie. De meeste clubs een wedstrijdje of 4 in de beker is 30. Laat de onderste 4 clubs voor nacompetie spelen, dan spelen ze 6 wedstrijden extra. De onderste twee spelen playoffs tegen eerste divisie, dus nog eens twee wedstrijden voor die clubs. Dan zitten veel clubs tussen de 30 en 40 wedstrijden. Prima. Zelfde geld voor top 8 richting Europees voetbal. Daar naar kijkend speel je een of twee voorrondes dus stel 2 wedstrijden. Vervolgens 6 Europees en een enkele club nog eens 2. Zijn weer 10 wedstrijden die je mee kunt rekenen. Dan zit je als Ajax en PSV zijnde alsnog op een wedstrijd of 40, wat echt prima is. Zeker met de Nations League en een toernooi erbij. 55 wedstrijden is leuk voor supporters, maar voor spelers dodelijk. Gewoon rond de 40 wedstrijden in clubverband is meer dan prima.

4 september 2018 om 23:54

@tipptopp, na het zien van Emmen - De Graafschap moge het duidelijk zijn dat 18 clubs veel teveel is in de Eredivisie. De Eredivisie kan wat mij betreft best naar 16 clubs, maar de Eerste Divisie hoeft niet ingekrimpt te worden. Als je de Eerste Divisie uitbreidt, kan de huidige opzet van de playoffs van de Eerste Divisie weg en dan voorkom je dat de nummer 6, wat geregeld een club met vaak te laag budget is, per ongeluk promoveert. Laat de nummers een en twee maar promoveren en laat nummer 3 maar playoffs spelen tegen de nr 16 van de Eredivisie.

Wat betreft echt gras; daar doet de Knvb laf over, maar die hebben de middelen om gras te eisen voor een licentie voor de Eredivisie. Ze hebben ook minimum eisen wat betreft het stadion en de lichtinstallatie, dus waarom niet het veld?

4 september 2018 om 23:55

Ze zeuren beide. Die voorrondes zijn natuurlijk niet wenselijk dat begrijp ik ook wel maar de clubs waar je tegen speelt hebben er ook last van en zijn van een minder niveau zeker zo’n Sturm Graz. Geef toch gewoon wat vaker een wisselspeler de kans dan is het hele probleem toch opgelost waarom moeten we in Nederland over alles altijd zo moeilijk doen. In andere landen lossen ze dit toch ook gewoon zo op.

5 september 2018 om 00:07

Lekker makkelijk opzetje. Hier komen meerdere partijen bij kijken wat denk je dat ze bij Fox van dit voorstel vinden die verlagen meteen het tv geld drastisch. Compleet terecht overigens. In Italie, Engeland, Spanje, Belgie en Schotland spelen ze zelfs nog meer wedstrijden. Ik denk zelfs dat deze waardeloze opzet van jou ervoor zorgt dat het verschil in fitheid nog groter wordt en dat moeten we in Nederland echt niet hebben. Daarnaast wat maakt het uit dat spelers een keer een blessure krijgen of dat je een keer een speler rust moet geven dat is voetbal. Daarnaast al gaat Ajax de hele week feesten in Amsterdam dan moeten ze nog van een team als VVV kunnen winnen. Hoe vaak komt het ook niet voor dat je een 2e helft met gemak op 50% uit kan spelen, wat in het buitenland helemaal niet kan. Ook snap ik heel het gezeik niet aangezien het schema van vorig seizoen helemaal niet druk is geweest. Verder hebben we het ook nog is aan onszelf te danken door met veel te jonge selecties kostbare Europese punten te verspelen.

Gewoon kampioen worden, dan begint het seizoen drie weken later.

4 september 2018 om 20:59

Er is altijd een nummer 2. Al die voorrondes moeten ze gewoon afschaffen.

4 september 2018 om 21:06

Tsja, voorrondes afschaffen zou ook inhouden dat wij 2 Champions League plaatsen verliezen.. Of 1 directe overhouden..

4 september 2018 om 21:00

3 weken sowieso niet, 2 of 4 Tenzij de Uefa alles weer omgooit.

Maar zelfs dan is het allemaal nog erg krap. Je moet dan vanuit het niets ineens 3 wedstrijden spelen in 8 dagen. En het zijn geen onbelangrijke wedstrijden natuurlijk.

4 september 2018 om 21:17

3,5 dan. 😉 Kampioen speelt natuurlijk wel om Jc schaal

4 september 2018 om 21:22

Die was 4 augustus, Ajax begon 25 juli. Dus 1,5 week dan. (Ik moest het opzoeken om zeker te weten hoor)

In het geval van PSV hoefde ze natuurlijk geen 3e voorronde te spelen, maar direct play-offs. Volgens mij had dat te maken met dat Real de CL won en zich kwalificeerde via de competitie. Dus dan begin je met de JC schaal, Eredivisie en dan pas Cl.

Maar goed, ik heb je in ieder geval verkeerd gecorrigeerd. Sorry!

4 september 2018 om 21:49

25 juli tot 4 augustus maakt 1,5 week.

4 september 2018 om 22:32

Heb het aangepast. Rekenfoutje moet kunnen, het is al laat hè

4 september 2018 om 21:02

Inderdaad! Net zoals die zeurende KKD clubs, gewoon promoveren dán heb je recht van spreken ipv huilebalken over de eerder gemaakte regels

4 september 2018 om 21:15

Dus in de Eerste Divisie heb je geen recht van spreken? Wat een onzin. Geen respect voor andere, kleinere, clubs dus. Ik snap ineens waarom fans van andere clubs Ajacieden zo arrogant vinden en er zo'n hekel aan hebben.

4 september 2018 om 21:32

Over arrogant gesproken...🤔

4 september 2018 om 21:55

Lekker makkelijk een reactie plaatsen maar niet weten waarop gereageerd wordt... Ajax moet niet zeuren en gewoon een ander team laten spelen..... lekker makkelijk. Alles lekker op de topclubs afschuiven.... en als die reageren....dan trekken wij toch de arrogant kaart. Pffff

4 september 2018 om 22:16

Tipptopp

Wat bedoel je nou met je reactie? Welke arrogant kaart? Wil je serieus beweren dat dit: "gewoon promoveren dán heb je recht van spreken" niet arrogant is?

Hoezo niet weten waarop gereageerd wordt? Hoezo Ajax moet niet zeuren? Waar zeg ik dat? Nergens. Hoezo alles op de topclubs afschuiven? Echt, waar heb je het allemaal over?

4 september 2018 om 22:50

Falonso dus iemand geeft een domme reactie en jij gaat de arrogantie kaart trekken. Doe wolven normaal. En als jij door 1 zo n domme reactie meteen snapt waarom andere Ajacieden arrogant vinden ben jij net zo simpel. On: Ten Hag heeft een punt. Iedereen is bezorgd om het Nederlandse voetbal als in Oranje of de nationale competitie. Vervolgens.gaat onze bond een team.op stellen om te.kijken wat er aan de hand is maar vergeten even hun eigen invloed. Speelschema van Europese club wordt niet aangepast zoals bv wel in het buitenland. Transfer windiw niet aanpassen. Kunstgras tolereren. Rare ideeën over aantallen clubs ipv randvoorwaarden. Nee onze bond is debet aan de huidige stand van ons.voetbal.

4 september 2018 om 23:01

Ajax-rk reageerde op een post waarin wordt gezegt dat Jong Ajax maar “gewoon” in de beker moet spelen... wellicht snap je dan waarom hij uit zijn slof schiet? Naast het feit dat dit ook niet eens kan haalt GJ7300 er de KKD divisie bij. Laat nu juist door enkele clubs daar gezeurd worden over het speelschema.... en competitievervalsing en over financiën enz enz.... maar als een Ajacied daar iets over zegt is hij arrogant. Yeah right.

5 september 2018 om 12:05

@thamike

Dus omdat ik anderen snap, ben ik zelf simpel. Oké dan. Dat is de meest simpele gedachte die ik hier heb gezien. Verder met je eens, dat Ten Hag een punt heeft en ook wat betreft de andere zaken die je noemt

@tipptopp
Ajax-rk reageert op een post waarin wordt gezegd dat je maar gewoon kampioen moet worden. Dus ik denk dat je op de verkeerde reactie van hem hebt gereageerd

Het is arrogant omdat hij zegt dat clubs in de KKD geen recht van spreken hebben. Waarom zouden die clubs geen recht van spreken hebben? Tuurlijk mag iedereen een mening hebben over de kwestie, maar het is toch gewoon arrogant om te stellen dat bepaalde teams alles maar moeten slikken omdat ze nou eenmaal wat minder goed zijn? Lekker makkelijk om dat als Ajacied te roepen.

Ik heb er als Ajacied ook een mening over, dus ik mag er ook iets over zeggen. Dat maakt mij nog niet arrogant. Die link leg jij nu, dat ik het arrogant vind omdat hij Ajacied is, maar zo zeg ik het niet. Als een Feyenoorder het had gezegd, had ik het nog steeds arrogant gevonden. Alleen de link tussen arrogantie en Ajax wordt veel vaker (wel ten onrechte in mijn mening) gelegd dan tussen arrogantie en Feyenoord.

4 september 2018 om 21:04

Dan nog is het te kort.

4 september 2018 om 23:58

Europa League spelende clubs starten ook in voorrondes. Overigens zakken we steeds verder weg, dus het kan best zo zijn dat ook de kampioen steeds vroeger mag beginnen. Ajax en PSV in de CL klinkt leuk, maar de lol is er snel af als beide clubs 4e worden in de poule en er nauwelijks punten zijn gepakt. Schaarse punten die ook nogeens door 5 gedeeld worden.

Ten Hag heeft gewoon volkomen gelijk. En dan is dit nog niks vergeleken met de PL. Rust en regelmaat zijn gewoon belangrijk voor spier herstel. Al jaren is voetbal al misbruikt door Fifa en Uefa door overvolle programma's neer te zetten.

4 september 2018 om 21:14

BPL heeft ook nog eens 2 bekertoernooien en tot aan dit seizoen nooit winterstop. Ik vind dat Nederlandse voetballers en trainers die zeuren over een te druk schema maar zeikerds.. want de BPL is overvol en dat gaat later in het seizoen ten koste van de kwaliteit. Meer blessures, spelers zijn moe en toe aan vakantie.

4 september 2018 om 21:18

Dat is een beetje raar. Ja, in Engeland is het nog erger, maar dan mogen wij toch nog steeds klagen? Net alsof iemand die 12 uur per dag moet werken om rond te komen, niet mag zeuren omdat iemand anders 13 uur per dag moet werken om rond te komen... het is gewoon allebei niet goed.

4 september 2018 om 21:18

@Keizer

Daar gaat ook veel meer geld om en hebben ze veel bredere en kwalitatief sterkere selectie. Brighton kan Locadia en Jahankbaksh op de bank houden.

4 september 2018 om 22:50

Kwalitatief sterkere selectie? Sws is de kwaliteit daar hoger.. maar is de kans dat je 20 wedstrijden meer speelt per seizoen aanwezig.. dat is gewoon too much.. en bij veel topclubs is nagenoeg de hele selectie weg tijdens deze periode volgens mij heeft Liverpool meer dan 20 spelers van de A selectie(inclusief jeugd die mee doen bij de A selectie) afgestaan terwijl bij wat kleinere clubs dat misschien maar 10 spelers zijn.

"de oefenmeester kijkt met lede ogen toe hoe de Uefa Nations League dit seizoen aan de toch al overvolle voetbalkalender wordt toegevoegd,"

De toevoeging van de Nations League maakt helemaal niets uit. Dit is namelijk een vervanger van oefeninterlands. Er zijn geen extra interlandperiodes of extra wedstrijden.

Het enige kwalijke vind ik dat de kwalificatierondes van de Champions League en Europa League al zo vroeg beginnen, waardoor je dus spelers mist die op een eindtoernooi aanwezig zijn. Dat is eigenlijk niet wat je wil, want je wil dat de beste teams zich kwalificeren. Niet de beste teams zonder internationals. Maar goed, je kan het allemaal ook maar moeilijk opschuiven, want dan kom je in december weer in de problemen. In januari wil je niet spelen omdat de transferwindow open is en in februari start het alweer.

4 september 2018 om 21:53

Al is zo'n Nation League natuurlijk wel anders dan een oefeninterlandje. Waar je bij de tweede nog wel wat rust kan gunnen is dit bij de eerste een stuk minder wenselijk.

4 september 2018 om 22:20

Tuurlijk is het anders, maar het is gewoon niet waar dat de Nations League wordt toegevoegd aan een overvolle agenda. Hij vervangt de oefenpotjes en dat is iets heel anders.

Ik weet eigenlijk niet hoeveel wissels je mag toepassen in de Nations League. Het zou logisch zijn als dat 6 is (volgens mij telt het dan namelijk nog als officiële interland) en geen 3.

4 september 2018 om 21:57

Ik snap eerlijk gezegd alleen niet waarom een voetballer zo nodig weken vakantie nodig heeft na een seizoen zelfs na een WK. 10 dagen Curacao met de benen in de lucht moet toch voldoende zijn om een beetje bij te komen / ontspannen? Net alsof het leven van een voetballer zo enorm zwaar is zelfs in de BPL. Daarbij hebben ze vanaf hun 35e onbeperkt vakantie met miljoenen te besteden!

Tadic bijvoorbeeld die aangaf 3 weken vakantie nodig te hebben na het WK en daardoor bijna Sturm Graz miste. Dat kan toch niet zelfs ik maakte me zorgen! Hij zei ook dat hij nog maar op 50 procent zat aan het begin en dat terwijl hij direct beslissend was! Ook op het WK maakte hij nog een frisse en goede indruk.

4 september 2018 om 22:18

Jij snapt niet waarom een speler vakantie nodig heeft? Hoe zou jij het vinden om het hele jaar door te werken met maar 10 dagen vakantie? Kom op man, we leven in 2018. En jij wil die spelers 10 dagen vakantie geven? Waarom zou een vrachtwagenchauffeur dan meer dan 10 dagen mogen? Of een verkoper? Of een directeur?

4 september 2018 om 22:42

Dat zijn echte beroepen die je vaak niet alleen voor je plezier doet en meer geestelijke inspanning vereisen en dus meer vakantie. Voetballen / sporten is toch vooral een hobby mag ik hopen voor de meeste spelers anders doe je iets niet helemaal goed.

4 september 2018 om 22:49

Daar geef ik je wel gelijk in, maar het punt is dat een speler te weinig rust heeft en daardoor blessures op kan lopen. Jij kan wel zeggen dat 10 dagen genoeg is om hun hoofd leeg te maken maar waar het de clubs om gaat is of 10 dagen ook genoeg is om de spieren heel te houden.

4 september 2018 om 22:52

Tadic had totaal geen vrij gehad en jij vindt 3 weken veel? Voetballers werken keihard en hebben net als andere werknemers vrije dagen nodig. Zeker als je in de winter geen vrij hebt gehad.

4 september 2018 om 23:09

2 weken vrij met kerst en oud en nieuw voor familie en vrienden ben ik wel voorstander van, maar het gaat vooral om de weken na het seizoen met het oog op de voorrondes CL / EL.

natuurlijk heeft Ten Hag, net als eerder bijvoorbeeld Jurgen Klopp, volkomen gelijk. Die gasten worden geacht steeds top te zijn terwijl er allerlei idiote dingen worden georganiseerd waarbij die topspelers aanwezig moeten zijn. Neem het WK en vervolgens dat idiote toernooi in Amerika, Canada en weet ik waar die teams naar toe werden gesleept.
Je kunt natuurlijk altijd roepen dat ze dik worden betaald. Dat is ook zo, maar elk lichaam gaat een keer protesteren tegen idioot gebruik ervan.

Ten Hag heeft groot gelijk, maar ik denk dat dit alleen maar gekker gaat worden. Voor de voetbalbonden zijn meer wedstrijden meer inkomsten. Oranje speelt steeds meer wedstrijden en die Nations Cup of zo is ook gewoon voor het geld. Net zoals de WK inkomsten zijn voor de FIFA, Europese clubwedstrijden inkomsten zijn voor de UEFA en ga zo maar door. Meer wedstrijden, meer inkomsten uit uitzendrechten en sponsoring. Het enige dat Ajax kan doen om zich hiertegen te wapenen is meer kwaliteit in de breedte toevoegen aan de selectie.

4 september 2018 om 21:08

Of de inkomsten vanuit de champions league te boycotten? De inkomsten gaan niet omhoog omdat het kan, maar omdat het mogelijk is. Niet alleen de lusten, maar ook de lasten.

4 september 2018 om 21:14

Ik hoor Ajax niet perse zeuren over de lasten (kwalificatie wedstrijden voor de Champions League), maar over de korte tijd tussen het WK en de start van die wedstrijden.. Ajax is de club die het meeste tijd, geld en energie in de spelers steekt. Ajax zou daarom ook meer invloed moeten hebben op hoeveel en wanneer een speler wedstrijden speelt, zodat de speler altijd fit is voor (belangrijke) clubwedstrijden. Nu wordt er van alle kanten roofbouw op de spelers gepleegd, terwijl een club daar nauwelijks tot geen invloed op heeft, maar wel de nadelige gevolgen van ondervind.

4 september 2018 om 22:46

Daar hebben de clubs waar Ajax tegen speelt toch ook last van? Het wk is de droom van iedere speler denk je nou echt dat die spelers het accepteren dat Ajax zegt dat zij op het wk rust moeten krijgen voor een wedstrijd tegen een stel amateurs van Sturm Graz! Dan stel je maar 3 andere spelers op want het is ook weer niet zo dat het de halve selectie was. Daarnaast is het wel profiteren maar niet de lasten willen nemen, we zijn allemaal maar wat blij met het bedrag wat er geincasseerd word maar een speler even een weekje rust geven tegen bijvoorbeeld Emmen vinden we dan weer een te grote last. Dit is gewoon de situatie accepteren en niet zo zeuren het Nederlandse voetbal heeft het aan zichzelf te danken dat ze zo laag staan op de Europese puntenlijst.

4 september 2018 om 21:16

Dat die Nations League voor het geld is, is toch alleen maar goed? Meer geld voor de Knvb, want die pikken daar echt wel wat van mee. Beter dan die oefenpotjes heel de tijd...

4 september 2018 om 21:28

Ik kreeg net pas door dat die Nations League in plaats van oefeninterlands is. In dat geval valt de schade wat dat betreft reuze mee en sloeg ik de plank mis.

4 september 2018 om 21:31

Weer wat geleerd

Je geeft in ieder geval je 'fout' toe, iets wat al zeldzaam is. Dus dat is al zeer netjes.

4 september 2018 om 21:39

Van fouten leer je. Ik doe liever dingen met het risico fouten te maken om daarvan te leren dan de fout maken niks te doen en niet te leren

4 september 2018 om 21:54

Ja en wat hebben wij aan meer geld? Net of er dan betere talenten komen

4 september 2018 om 22:22

Oh, maar dan kunnen we al het geld van de Knvb wel doneren aan goede doelen, dat geld helpt toch niet!

Wat dacht je van opleidingen voor trainers en scheidsrechters, waar meer geld in kan worden gestoken? Misschien kunnen de premies iets omhoog, waardoor de clubs wat meer geld krijgen. Of hebben die daar ook niks aan?

Sommige mensen blijven mij verbazen hier op voetbalzone. In dit geval eerst De Toekomst in positieve zin, maar dat wordt dan weer zo opgevolgd.

4 september 2018 om 22:30

Misschien geeft Franky zijn ongelijk ook nog toe

Hij heeft hier een heel goed punt, en dan krijg je ook nog te horen dat sommige spelers te kort vakantie hebben gehad van de spelers vakbond. Eigenlijk absurd. De clubs betalen de spelers maar de landen kunnen ze zo oproepen en hoeven geen rekening te houden met vakanties. Eigenlijk zouden wereldwijd elke interland verplichtingen (nations league, EK, WK, Africa cup, Asian games) altijd tegelijk gehouden moeten worden.

4 september 2018 om 21:04

Tsja, overal ter wereld zijn de competitie schema's aangepast aan het weer/klimaat in die werelddelen en dat heeft dus weer gevolgen voor continentale toernooien. Zoiets kan je echt niet zomaar gelijk trekken.

4 september 2018 om 21:17

Ik zou graag zeggen dat het waar is, maar het is deels ook weer niet waar. Als je genoeg betaal is alles mogelijk, zelfs een WK in Qatar.
Je zal een compromis moeten sluiten, opzoek gaan naar een tijdframe waarin het overal mogelijk is, misschien niet het ideale klimaat (voor zover dat nog bestaat met de huidige klimaat veranderingen). Dus dan zal het voor Europa misschien iets later in het jaar moeten en in Afrika bijvoorbeeld iets eerder. Maar dit zal nooit gebeuren, daarvoor moeten te veel partijen samenwerken, iets wat mij zeer lastig lijkt. Punt is wel dat er inderdaad iets moet veranderen, je kunt spelers niet blijven uitmelken en hetzelfde niveau verwachten terwijl je tegelijkertijd de schijn wil ophouden dat de sport schoon is.

Nationale en internationale bonden zijn steeds vaker aan het pronken met andermans veren. Dat moet nu maar eens afgelopen zijn.

4 september 2018 om 21:16

Wat bedoel je daar mee?

Ze willen allemaal Europees spelen en dan klagen over het volle programma...
Tadic hoefde niet te spelen toch? Dat beslist de technische staf van Ajax, als dat zo’n punt is dan moet je die speler niet contracteren, het was immers toch bekend dat hij een wk moest spelen?
Er zou in mijn ogen wel een aanpassing kunnen komen mbt voorrondes Europees voetbal, doe dit aan het einde van een seizoen; dan speel je die voorrondes ook met de selecties die die voorrondes hebben bereikt.
Transferperiode alleen tussen einde seizoen en begin eerste wedstrijd, daarna niet meer.
Als je selectie niet breed genoeg is on winterstop dan moet je er als club maar voor zorgen dat je een gedegen jeugdopleing hebt

4 september 2018 om 21:27

Voorrondes aan het einde van het seizoen? Dat zou wel raar zijn, omdat het voorrondes zijn die onderdeel zijn van het toernooi van het volgende seizoen. En er is geen tijd voor, wanneer moeten die wedstrijden dan worden gespeeld?

Volgens mij mis je Ten Hag's punt volledig. Het gaat er niet om dat Ajax het al wist van tevoren, het gaat ook niet alleen om Ajax, het gaat erom dat er zo ontzettend weinig tijd tussen zit. Dat is nooit goed. Want of je overbelast je spelers, of je moet je beste spelers thuislaten. Maar je wil, als Uefa zijnde, dat de beste spelers spelen. Want dan krijg je de beste ploegen in de CL, en de leukste wedstrijden.

Wat betreft die transferperiode in de winter, deels eens. Je zou het ook kunnen beperken tot maximaal 1/2 spelers of alleen bij veel blessures.

Moet er niet aan denken dat Onana straks twee maanden met Kameroen mee gaat doen om de Afrika cup en dat we dat kabouter Spillebeen dan het doel moet gaan verdedigen voor Ajax in de competitie en Champions league. Als Lamprou bij de linker paal staat en ze schieten de bal naar de rechter paal, dan moet hij twee keer springen om er te komen. Dat gaat niet werken. Ik zou dan gewoon Benjamin van Leer terug roepen van Nac. Verder heeft Ten Hag wel een punt dat het bizar is dat spelers na een wk zo weinig tijd krijgen om uit te rusten en te herstellen van een lang seizoen. Aan de andere kant betekent het in ieder geval dat je spelers heb in je team die op het allerhoogste niveau gespeeld hebben en die dat stukje ervaring meenemen naar de club waardoor je kansen in Europa weer toenemen. Altijd beter dan een team hebben waarmee je aan het begin van de zomer al mee aan de slag kan, maar die niet genoeg ervaring hebben of gewoon niet goed genoeg zijn waardoor je ondanks een ruime voorbereiding gelijk eruit vliegt en de rest van het jaar geen Europese wedstrijden meer speelt. Dat is zo'n beetje het verhaal van de Nederlandse clubs de afgelopen jaren op een enkele uitzondering na. Het is dus het een of het andere en als je mag beschikken over een team met internationals dan is het gewoon roeien met de riemen die je hebt en proberen er het beste van te maken. Ten Hag had er natuurlijk ook voor kunnen kiezen om Tadic gewoon de vakantie te geven waar hij recht op heeft zoals de uefa ook adviseerde, maar Ten Hag heeft ervoor gekozen om zijn eigen haggie te redden en de beste man gewoon op te stellen, dus zo erg vond hij het dus ook weer niet dat Tadic kort vakantie had. Als hij zorgt dat hij dit jaar kampioen word en zo veel mogelijk punten verzamelt in de Champions league dan heeft hij volgend jaar in ieder geval het voordeel dat hij iets later mag beginnen met de voorbereiding op het nieuwe seizoen en kan iedereen gewoon voldoende rust nemen.

4 september 2018 om 21:29

De Afrika Cup is in juni en juli, dus geen zorgen over Onana.

Ajax, of eigenlijk iedereen, heeft volgend seizoen al het voordeel dat er geen EK of WK is, waardoor spelers sowieso al fit terugkomen. Al is later beginnen aan het seizoen altijd beter natuurlijk, want dan zijn de spelers op het eind nog wat fitter in de kampioenstrijd waar Ajax dan hopelijk weer aan meedoet

Het klopt niet dat hij zegt dat spelers rechtstreeks van het WK doorgaan naar wedstrijden voor hun club. Alle spelers hebben minimaala 2 weken, en in de meeste gevallen zelfs 4 weken, vakantie gehad.

4 september 2018 om 22:56

Als je in het geheel geen vakantie hebt gehad, zelfs niet in de winter, zijn twee weken wel heel weinig.

Je krijgt ook tien miljoen meer omdat ze international zijn. Gezeik om niks. Ballen, anders maar met reserves. Daar ben je coach voor.

4 september 2018 om 22:22

Wat heeft dat geld te maken met het punt dat Ten Hag maakt?

4 september 2018 om 22:37

Waarom heb je reserves en maak je je druk over vermoeide spelers?

4 september 2018 om 22:57

@Willem, heel soms lees je een opmerking die je qua domheid verrast. Gefeliciteerd! Jij hebt me verrast. 'De verwaande verwende jongetjes'? Wow! Je jaloezie spat ervanaf.

4 september 2018 om 23:02

@dizzhead

Je reserves zijn minder goed dan je basisspelers, daarom zijn het ook de reserves. Dus je wil spelen met je basisspelers, maar die zijn vermoeid. Dus dan kun je met je reserves spelen, waarbij je het risico loopt mindere resultaten te behalen, of met vermoeide spelers, waarbij je het risico loopt op blessures waardoor je ze langere periode kwijt bent. Niet ideaal dus.

En dan nog beantwoord het mijn vraag niet; wat heeft dat geld te maken met het punt van Ten Hag?

@willemjansen

De spelers zeuren in dit geval toch ook niet? Het is hier Ten Hag. En als coach zijnde wil je je beste spelers kunnen opstellen in alle wedstrijden. Als die spelers minder vakantie krijgen, wat tegen de regels is, zijn ze ook gevoeliger voor blessures. Om toch aan de regels te voldoen, moeten die spelers een andere keer weer vakantie krijgen, wat ook niet ideaal is.

Ik snap niet wat hun salaris hiermee te maken heeft. Er zijn ook mensen die meer verdienen dan jij en ik, moeten zij dan ook maar kortere vakantie krijgen dan wij?

Wij als burgers werken toch ook gewoon en moeten daarbuiten alles zelf regelen en verdienen een stuk minder dus ik zie het probleem niet zo

4 september 2018 om 22:25

En jij, als burger, hebt ook recht op vakantie. En dat heeft een voetballer ook. Dus wil je hem die vakantie geven, dan mis je als club zijnde je beste spelers in de voorrondes van de Cl.

Als een restaurant dat ook moet doen, dus de belangrijkste spelers missen in belangrijke wedstrijden, dan is dat hetzelfde als dat al je goede koks weg zijn in het hoogseizoen. Dan zitten er stagiairs te koken voor een vol huis... die kunnen dan niet het optimale er uit halen en dus gaat een deel van die gasten nooit meer terugkomen.

Dat jij het probleem niet ziet, ligt 100% aan jou. Dat jij alles zelf moet regelen of minder verdient, heeft hier helemaal niks mee te maken.

Op de dag dat er geen wedstrijd staat gepland moeten de voetballers meestal gaan trainen, ongeveer 2 uren per dag. De overige 22 uren heb je de tijd om jezelf te ontspannen...

En nog denk aan Depay die voor 1,5 miljoen euro aan spullen zijn kwijtgeraakt, hoedjes, vele soorten waggie, etc... heeft Depay kennelijk genoeg tijd voor andere dingen.... tijd zat.... anders had ie geen hoedje, maar 1 auto, geen spullen van totaal 1,5 miljoen euro in huis...

Elia had een bedrijf Balr en daar heeft ie kennelijk ook de tijd voor...

Het begint bij de spelers zelf, hoor...

Als je zo veel andere randzaken en of hobby's hebt dan heb je meer moeite met de overvolle programma's...

Bijvoorbeeld... je, als profvoetballer, bent bezig met andere randzaken of hobby's die nog niet gereed is en de wedstrijd moet spelen dan ben je niet helemaal lekker in je hoofd.... dan ben je niet echt bezig met je beroep als profvoetballer.

4 september 2018 om 22:27

Wat heeft jouw reactie te maken met dit artikel? Je lichaam heeft gewoon tijd nodig om te ontspannen. Dat heeft niets te maken met 1,5 miljoen aan spullen hebben of een eigen bedrijf hebben. Wat moeten die spelers dan doen? Op bed gaan liggen tot de volgende training weer begint?

4 september 2018 om 23:13

Wederom hetzelfde, moe worden en je lichaam laten uitrusten zijn verschillende dingen. Als ik nu krachttraining doe, ben ik moe. Morgen niet meer, want dan heb ik weer prima geslapen. Maar mijn spieren moeten wel herstellen, anders gaat het fout.

Je speelt 90 minuten waarin je lichaam intensief wordt belast. Op andere dagen heb je trainingen waar dit ook gebeurt. Dan moet je je lichaam tijd geven om uit te rusten. De spieren moeten herstellen.

Maar goed, nog steeds zie ik niet in wat dat te maken heeft met spullen kopen of een bedrijf runnen. Dat kost tijd, zeker, maar wat is de invloed daarvan op de fysieke staat van de speler?

4 september 2018 om 22:32

Het gaat erom of de spelers het fysiek aan kunnen en die randzaken zorgen er echt niet voor dat bijvoorbeeld je hamstring scheurt door overbelasting. Je kan zeggen wat je wil over Depay maar het is wel een trainigsbeest waarvan ik me niet veel blessures kan herrineren. Ook zal een speler toch afleidingen moeten hebben want als ze de hele dag thuis op de bank moeten zitten na de training op het veld en wat fitness zit je met jongens die ongelukkig zijn en wanneer een speler niet lekker in zijn vel zit presteert hij meestal ook minder.

5 september 2018 om 22:42

Je kunt blessure of minder goed presteren krijgen als je weinig rust hebt of stress hebt...

Doorzettingsvermogen en uithoudingsvermogen zijn heel belangrijk voor de hedendaagse voetbal, dat kun je presteren wanneer je helemaal goed in je vel zit.

Hahahaha en dan roept Valentijn Driessen dat de competitie eerder moet starten ,dan kan je als club helemaal geen beroep meer doen op spelers die een EK of WK spelen
Die stromen paar weken later in.
Met veel wedstrijden vind ik dat mag geen probleem zijn je hebt een selectie van 25 man spelers kunnen rust krijgen
Dat Afrika cup is wel onzin gewoon midden in je seizoen spelers afstaan,dat slaat nergens op

4 september 2018 om 22:30

Dat de Afrika Cup midden in het seizoen was, nadruk op verleden tijd, is niet zomaar onzin. Je kunt zelf toch ook wel bedenken waarom dat handiger is dan in de zomer? Mocht je dat toch echt niet kunnen, goed nieuws! De Afrika Cup is in juni en juli, niet meer in de winter.

Interlandvoetbal is folkloristisch en een last voor de clubs!
Ik hoop dat clubs in contractonderhandelingen voortaan met de spelers die international zijn gaan overeenkomen dat vriendschappelijke interlands gewoon geblesseerd afgemeld worden of oververmoeid iets dergelijks nogmaals ik gruwel van die interlands met dat polonaisepubliek!

4 september 2018 om 22:55

Stel je voor PSV doet dit wel en Ajax niet dan is het voor een talent de keuze toch heel makkelijk waar je heen gaat. Dat jij het niks vindt, dat mag natuurlijk maar de spelers vinden het wel leuk en willen wel graag een plekje af dwingen voor een WK of EK wat toch de droom is van iedere voetballer. Daarnaast geeft het voor een heleboel mensen wel amusement, de jaren dat Nederland het goed deed op de wk’s zijn voor heel veel Nederlanders erg leuk.

Alsof de UEFA zich bekommert om het fysieke gestel van de spelers. Die zien geld, geld, geld en nog eens geld.

Nations League vervangt toch de normale vriendschappelijke wedstrijden? Wat is die kale aan het zeuren?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren