Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Supporters willen als gewone mensen behandeld worden’

Laatste update:

De kans bestaat dat het voor voetballiefhebbers eenvoudiger wordt om een wedstrijd in de Eredivisie te bezoeken. Minister Ard van der Steur van Justitie is van plan om de veiligheidsmaatregelen rond deze duels te versoepelen en de supportersvereniging van Feyenoord is zeer positief.

/

Voorzitter Ron Smit ziet de huidige regeling het liefst zo snel mogelijk verdwijnen. “Sommige leden wonen in Groningen of zelfs Delfzijl. Die moeten dan voor een wedstrijd van Feyenoord in het noorden van het land eerst helemaal naar Rotterdam en dan weer terug naar hun omgeving om het duel te bekijken”, legt de preses uit in gesprek met RTV Rijnmond.

Volgens Smit kan het juist gunstig uitpakken als bezoekers vrijer kunnen bewegen. “Supporters willen als gewone mensen behandeld worden. Als je mij vriendelijk benadert, krijg je dat ook terug”, merkt de voorzitter op. De minister komt met zijn plannen nadat diverse wedstrijden in de Eredivisie eerder deze maand ondanks een politiestaking zonder grote problemen door konden gaan.

Denk je dat de plannen van de minister door zullen gaan?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Helaas zijn er veel "supporters" die zich niet normaal kunnen gedragen, zodra het over de rivaal gaat verdwijnt al het denkvermogen. Triest dat er vaak meer haat is naar een andere club dan liefde naar de eigen club.

27 augustus 2015 om 12:57

En laten we die nu eens monitoren en een meldingsplicht geven. Ik wilde laatst een keer een wedstrijd van FC Utrecht kijken, maar dat kon niet omdat ik geen cc heb. Ik snap best dat je wilt weten wie in je stadion zit, maar maak dan enkel een identificatieplicht. Scan even snel mijn rijbewijs in o.i.d.

27 augustus 2015 om 14:06

Bij ons gebeurt dat nu al bij de normale wedstrijden. Aankomende week tegen Cambuur hoeft je alleen maar een ID of rijbewijs te kunnen tonen voor een kaartje. Goede ontwikkeling wat mij betreft.

27 augustus 2015 om 20:54

Bij Vitesse komen drie man dat is ook overzichtelijker

27 augustus 2015 om 14:03

Daarom zouden ze uitzonderingen moeten maken voor wedstrijden waar rivalen met elkaar te maken hebben. Ik denk niet dat Willem II tegen Cambuur een hoop politie nodig heeft. Eerder wedstrijden als Ajax tegen Feyenoord of derby's zoals NEC tegen Vitesse. Zo kun je alsnog een hoop besparen op de kosten, maar het wel veilig houden. Het is inderdaad triest dat het nodig, omdat sommige zo veel haat hebben. Ik zie het bij Psv, ik zit nagenoeg onder het uitvak en hoe agressief sommige reageren als PSV scoort. Ik zie bijna moord in hun ogen...

27 augustus 2015 om 15:32

Er hoeven helemaal geen uitzonderingen gemaakt te worden voor derby's, slechts de (voetbal)wet dient consequent gehanteerd te worden, zodat de raddraaiers eruit worden gefilterd en de welwillende voetbalfan gezellig een middagje of avondje uit kan.

Zoals het in Engeland, de bakermat van het voetbalgeweld, gaat. Het zou in dat geval zelfs zo kunnen gaan, dat ook hier de hekken verdwijnen.

het is natuurlijk ook een keuze die je maakt. Als je weigert je lokale fc te steunen en te kiezen voor een succesvollere club (hoewel dat bij feyenoord tegenwoordig behoorlijk tegenvalt, moet je ook niet zaniken als je een stukje extra moet reizen, en dus ook wat meer centjes kwijt bent..

27 augustus 2015 om 12:49

Ja; en elke keer als je moet verhuizen moet je een andere club gaan supporten? Als het allemaal zo simpel was.

27 augustus 2015 om 12:54

verhuizen is een ander verhaal. Maar als je voor uit den Bosch komt ben je voor den Bosch en als je uit veendam komt ben je voor BV, zoals een wijs feyenoorder ons ooit duidelijk maakte. met wat krachttermen erachteraan uiteraard

27 augustus 2015 om 13:01

beetje flauwekul... stel je overgroot opa komt uit rdam, maakt je opa een fnoorder die gaat wonen in utrecht, die maakt je vader fnoorder die gaat wonen in leeuwarden en jij bent voor feyenoord en gaat studeren in zwolle... Ik woon nu in friesland, geboren en getogen in rdam dus voor fnoord.. als ik wedstrijd van cambuur fnoord wil bezoekem gs ik nu op thuisvsk zitte wat ook problemem oplevert...

27 augustus 2015 om 13:11

Ron Smit heeft het hier over de verplichte combi's die worden opgelegd. Als voorbeeld neem ik PSV - Feyenoord:

indien je in de omgeving van Eindhoven woont en je hebt een kaart voor het uitvak (als Feyenoorder) zou je normaal gesproken snel bij het stadion kunnen komen en weer snel thuis zijn. Met de treincombi van zondag moet je rond 13:30 bij De Kuip zijn en ben je waarschijnlijk rond 20:45 weer terug bij De Kuip. Dan mag je nog vanaf Rotterdam terug naar Eindhoven reizen. Je bent dan twee keer van Eindhoven naar Rotterdam geweest en terug. Daarnaast gaat het ook om de manier waarop je behandeld wordt als je uitwedstrijden bezoekt: je zit min of meer in een kooi met slecht uitzicht en hebt voor en na de wedstrijd totaal geen vrijheid.

Dít is precies wat Ron Smit met het feit dat supporters normaal behandeld willen worden.

27 augustus 2015 om 14:09

Ben er niet mee eens,mijn opa en ooms en er zijn er best veel.
Zijn voor Feyenoord en allemaal wonend in Arnhem.
Maar uiteraard iedereen beslist voor wie die is.
Mijn ooms namen mijn vroeger paar keer mee naar de Kuip.
Was een jaar of 6 de Kuip Vondt ik als jongentje imposant groot en mooi.
Ook toen Feyenoord de Europa cup en de Wereld beker won,deed me niks.
Wou altijd naar Vitesse maar mocht niet van me moeder alleen heen.
Maar ik bedoel maar je Hart geeft aan voor wie je ben.
En dan is er geen 1 die je dat over kan halen.
Ik heb ook wel gevoel van als je uit die stad komt ben je ervoor.
Iajax en Feyenoord hebben zo groot aanhang door de successen van vroeger.
Stel dat bevoordeeld niet Ajax of Feyenoord die successen hadden,maar Utrecht of Den haag.
Voor wie zal die mensen hadden gekozen,die buiten de stad komen?

27 augustus 2015 om 14:58

Als jij gaat zeggen dat mensen buiten Rotterdam supporters zijn vanwege de successen, ben je gek hahaha. Feyenoord heeft geen succes supporters want wij hebben weinig succes en zijn altijd het lachtertje van de traditionele top 3 haha. We zijn wel hecht, arm, rijk, donker, geel, blank, christen, moslim, boedisme iedereen is gelijk en feyenoord zit in ins hart. Verder volg ik je wel hoor.

27 augustus 2015 om 17:29

Met je ***abbonnement op je ***voetbal international

27 augustus 2015 om 17:32

@StefaanTanghe1 Ik kom uit Bergeijk, op de grens van België en maar 20km van Eindhoven af, maar ik ben 110% anti PSV en sta niet voor Ajax of Feyenoord, maar voor Vitesse. Alles kan.

27 augustus 2015 om 17:38

Grote onzin natuurlijk. Ik ben een geboren Bosschenaar. En als jongetje van 6 zat ik al met de familie in de Kuip. Het wil niks zeggen waar je woont of waar je vandaan komt. Bij ons zaten destijds mensen uit Rotterdam, Utrecht , Waalwijk, en zelfs een Amsterdammer in het vak. Stuk voor stuk echte Feyenoorders. Was altijd gezellig om elkaar weer te zien. Het gaat om de Club waar je jezelf mee verbonden voelt. Als je uit Nederland komt mag je dan ook alleen naar Texel op vakantie ?? Het zou inderdaad ideaal zijn als supporters niet meer zo ver hoeven te reizen voor een potje voetbal. scheelt een hoop onnodige kosten,

27 augustus 2015 om 12:50

Je moet de club supporten die je t leukst vind. Onzin om je locale team alleen aan te moedigen.

27 augustus 2015 om 13:46

Als je een beetje trots hebt van waar je vandaan komt, steun je de club uit je stad.

Ik steun Breda, dus NAC. Als pak hem beet NEC hier uit breda was gekomen was ik voor NEC.

Zo simpel is het.

27 augustus 2015 om 14:16

Ben ik totaal niet met je eens Nakata, Ik denk ook dat je het anders moet zien. Ik ben zelf geboren in Grave, Daarna zijn we verhuisd naar de betuwe waar niet echt een voetbalclub zit. Mogelijkheden waarnaar je dan kan uitwijken zijn Arnhem/nijmegen of richting Utrecht. Mijn vader was voor Utrecht maar vond dat een walgelijke club. Toen ik zelf nog voetbal speelde was rond de succesdagen van Ajax was dat destijds de mooiste club. Die club ben ik uiteindelijk ook gaan supporten en ben ik nooit meer vanaf gestapt. Zelfs toen ik in Arnhem ben gaan wonen ben ik niet voor Vitesse geworden. Inmiddels woon ik pal naast Den Haag en ga ik nu niet ineens ADO supporten. Wat ik wil zeggen is Dat er meerdere factoren zijn die de clubliefde bepalen. Dat kan Regio zijn, Dat kunnen ouders/familie/vrienden zijn of dat kan een succesvolle club zijn in de periode dat je nog jong bent en zelf dingen kiest.

27 augustus 2015 om 15:06

Exact Nakata. ik vind dat het ook een bepaalde vorm van trots zijn op je stad en omgeving is. Dat geeft ook een mooi broederlijk gevoel en een gevoel van saamhorigheid. Echter zal je mij uiteraard niet horen zeggen dat een clubvoorkeur gedwongen moet zijn. Maar achter je stad/wijk/buurt staan heeft toch wel iets moois, vooral als je dat zo massaal in de vorm van een voetbalclub kan doen

27 augustus 2015 om 16:34

Tja, ik heb helemaal niks met mijn achtergrond. Ik zie niet in waarom de plek waar ik opgegroeid ben iets is wat me met trots moet vervullen. Het is maar een lap grond. Ik ben voor Feyenoord voor de sfeer, de mentaliteit en de gedachte achter de club.

27 augustus 2015 om 16:49

Voor een club zijn, omdat die geografisch in de buurt ligt, is wat mij betreft juist te debiel voor woorden. Laat een ieder lekker zijn voor de club die hem om de een of andere reden het meeste aanspreekt. Als je niks met je omgeving hebt of simpelweg een club verder weg je meer aanspreekt, is het echt lachwekkend dat je die niet zou mogen supporteren omdat deze niet in de buurt ligt. Een ieder moet lekker voor de club zijn waar die zich goed bij voelt.

28 augustus 2015 om 08:14

Het gaat er niet om dat het niet mag.
Het gaat om trots op je roots.
Ik vertegenwoordig Breda met elke vezel die ik in me heb, het stadswapen staat vereeuwigd op m'n lichaam. Als ik de grote kerk zie, krijg ik kippenvel. Dit is mijn stad, mijn thuis. Het zou niet eens in mij opkomen om een andere stad te steunen. Om vervolgens bv homo's uit Breda te zingen.

Begrijp je dit niet, of denk je er anders over? Dat mag altijd natuurlijk. Het maakt je alleen maar een ander type als mij. Minder trots op je achtergrond, wat ik wel begrijp als je uit een kutplaats komt.

28 augustus 2015 om 10:35

Nee, ik snap het idee wel. Ik ben het er alleen niet mee eens. Natuurlijk, als je echt je roots er hebt liggen en echt binding met je stad hebt, dan zal je ook niet voor een andere club worden dan die in je stad. Echter als je simpelweg niks hebt met die plek en veel meer voelt bij een club als Feyenoord dan kan je daar prima voor worden. En minder trots op je achtergrond als je niet voor de club uit je stad kiest? Hooguit minder trots op je stad denk.

En als je in een dorp/stad van niks woont, dan moet je qua (prof)voetbalclub sowieso verder kijken. Het is niet alsof er overal binnen een straal van 30 kilometer een profclub zit.

27 augustus 2015 om 13:20

Waarom zou je enkel de lokale FC mogen supporten? Daarnaast verhuizen mensen ook nog wel eens voor hun werk of andere omstandigheden.

Dan is het helemaal niet gek dat je een Feyenoord fan in Groningen tegenkomt of een fan van Roda in Den Helder. Ik kan me goed voorstellen dat die Roda fan graag zijn favoriete club tegen AZ (in de buurt dus) ziet voetballen.

27 augustus 2015 om 14:14

Het volledige credo luidde : from father to son, support your local. Opvallend vaak dat dit aspect weg wordt gelaten, aangezien ouders toch een belangrijk bron zijn die kinderen beïnvloeden. Zo is het heel goed mogelijk dat je in Limburg, Drenthe of Overijssel woont en voor een andere club bent als de lokale club.

Het motto is eigenlijk niet meer van deze tijdsgeest. Het komt uit de tijd dat mensen veel minder mobiel waren en generaties lang in dezelfde streek woonde. Het was ook volkomen logisch dat je werd voor de club uit je streek, er was geen televisie en je had niet het geld om tientallen kilometers verderop te gaan kijken. Kortom, vrijwel iedereen werd fan van zijn lokale club.

Hoe anders is dat nu ? je wordt ergens geboren, verhuisd misschien nog een keer met je ouders, gaat weer ergens anders studeren en verhuisd na je studie waar je werk kan krijgen en wanneer je een gezin krijgt verhuis je ook weer. Daarnaast is door de media de mogelijkheid om (in tegenstelling tot vroeger) kennis te maken met andere clubs. De geografie wordt op deze manier een steeds minder relevante factor, dat is gewoon een feit.

27 augustus 2015 om 14:05

een stukje! eerst vanuit groningen naar rotterdam daar op de bus na groningen terug en na de wedstrijd eerst terug naar rotterdam om vervolgens terug naar huis te gaan in groningen dat is niet een stukje maar 800 km om

Beetje rare opmerking van meneer. Als de supporters zich als dieren gedragen is het toch niet raar dat er maatregelen worden getroffen?
Natuurlijk is niet iedere supporter een hooligan maar toch

27 augustus 2015 om 13:23

Je kan het ook omdraaien: als je als goedwillende supporter naar een (uit)wedstrijd gaat en je wordt continu als een beest behandeld en/of geprovoceerd is op een gegeven moment ook de maat vol en snap ik dat men om een normale behandeling begint te vragen.

Daarnaast zijn veel maatregelen overdreven. Zeg nou zelf, 10 busjes ME voor een wedstrijd als Feyenoord - Excelsior of Feyenoord - RKC is toch overdreven? (diezelfde ME-agenten hoor je vaak vervolgens wel als Feyenoord verloren heeft: "hoeveel is het geworden?" "nooit meer kampioen" etc etc. Als hier vervolgens op wordt gereageerd hebben ze een reden om in te grijpen zoals bij Feyenoord - Vitesse vorig seizoen).

27 augustus 2015 om 14:16

Hoe vaak ga jij naar uitwedstrijden?

Als ik voor mezelf mag spreken ben ik een behoorlijk brave burger. Maar als ik per bus ga en ik moet naar het toilet dan moet dat onder begeleiding van een steward gebeuren. Alleen naar het tankstation lopen mag niet. De politiemensen zijn niet zelden nors en vervelend. En soms word het je gewoon verboden om de stad in te gaan, terwijl er in het recente verleden niks fout is gegaan tussen beide clubs. Als uitsupporter word je met regelmaat als potentiële crimineel behandelt. Je zou je daardoor bijna willen gaan misdragen.

Ik vond het laatst echt heerlijk om naar Willem II - Vitesse te gaan. De stewards van Willem II waren vrolijk en vriendelijk en er heerste een veel relaxtere sfeer dan er normaal hangt met agenten. Ik was ze bijna dankbaar dat ze gingen staken.

Mee eens. Als je ziet hoeveel me er altijd rondloopt bij de kuip terwijl er eigenlijk nooit wat gebeurt.... En als je dan een blik waagt naar de bus van de tegenstander meteen boos worden... Supporters zijn geen lieverdjes maar die politie ziet die wedstrijden vaak ook als mep oefeningen

Het zijn ook soms net mensen die supporters.

Vaak wordt er overdreven, natuurlijk heb je risicowedstrijden maar vaak is er weinig aan de hand. En die verplichte buscombi's zijn zeer vervelend als je daardoor onnodig ver moet reizen, maar je kan bijvoorbeeld ook in het thuisvak gaan zitten als je daar woont. Moet je alleen oppassen met juichen.

Ik heb er niks op tegen om hier wat mee te experimenteren, maar men (wie de (voetbal) schoen past trekke hem aan) heeft het wel aan zichzelf te danken dat er zoveel politie wordt ingezet.
Wat dat betreft is wel wat ironisch te nomen dat Feyenoord in dit stuk wordt genoemd. Die hebben bepaald geen vlekkeloze reputatie qua supporters. Maar dat geldt natuurlijk niet alleen voor hen.

Maar goed: het lijkt mij een schitterende dag als het weer mogelijk is om door elkaar heen op de tribune te kunnen zitten en dat niemand de neiging heeft om een ander op zijn kop te slaan. Duimen maar.

Zou natuurlijk fantastisch zijn, maar er zijn supporters die deze vrijheden zoiezo gaan misbruiken...
Geef het een kans wie zich misdraagt keihard straffen.

Ik denk niet dat de minister de Feyenoord supporters hiermee bedoelde. Zal overigens net als Ajax altijd als een risico wedstrijd worden bestempeld. Zeker gezien de recente ervaringen in het achterhoofd.

27 augustus 2015 om 13:30

Hoezo zou hij het niet over de Feyenoord-supporters hebben?

Bij Feyenoord hebben ze vorig jaar en het jaar ervoor meerdere politie-vrije wedstrijden gehad en dat is allemaal prima gegaan. Het is dus zeker niet zo dat het elk weekend he-le-maal los gaat in Rotterdam. Daarnaast ligt de focus niet op het feit of een wedstrijd een risico-wedstrijd is of niet, het gaat erom hoe er wordt gehandeld bij zo'n risico wedstrijd. Dit kan door de mensen als vee te behandelen (afgesproken tijd bij het stadion zijn, door een sluis naar de trein, vervolgens naar het stadion waar gevoetbald gaat worden, dan weer door een sluis het uitvak in, na de wedstrijd een uur in het uitvak blijven, terug door die sluis de trein in en weer naar huis) of er kan gekeken worden naar andere oplossingen.

"zeker gezien de recente ervaringen"

Gaat het hier over Rome? Dat is natuurlijk niet te vergelijken met een uitwedstrijd in Nederland.

27 augustus 2015 om 14:12

Ik ben het er wel mee eens dat maatregelen voor de kleinere clubs kunnen worden afgezwakt. Bij Ajax en Feyenoord zou ik het wel kort houden neemt niet weg dat sommige maatregelen geen effect hebben en dus nutteloos zijn. Ik denk dat met name voetbalclub Feyenoord er gebaat bij is dat de supporters 'in de toom worden gehouden`imagoschade) en dan doel ik niet op die 93/95 brave supporters, maar op die 5-7 die het voor iedereen verziekt. Ajax heeft ook zo'n clubje, alleen is die iets kleiner.

Misschien een onpopulaire mening maar: zouden de supporters zich niet eerst als gewone mensen moeten gedragen voordat ze zo behandeld gaan worden? Ik bedoel hiermee natuurlijk niet de normale huis-, tuin- en keukensupporters maar het tuig die deze vrijheden zal aangrijpen om wederom veldslagen bij snelwegen te organiseren.

27 augustus 2015 om 13:55

Dat zijn niet de supporters die een uit kaart hebben. Het gaat vooral om hoe supporters worden behandeld met die verplichte combi's die soms gewoon belachelijk zijn. Bij Feyenoord zijn er combi's voor bepaalde clubs omdat het zogenaamd een risico wedstrijd is volgens de burgemeester, maar in werkelijkheid gaan er dus regelmatig Feyenoord supporters op eigen vervoer en daar in een lokale kroeg gezellig met de tegenstander een biertje drinken (van te voren afgesproken).

Ik denk serieus dat supportersverenigingen,clubs en gemeentes eens moeten gaan samen zitten en naar elkaar luisteren, ik geloof heilig in het normaliseren van het voetbal ik geloof heilig dat politie inzet verminderd kan worden, mits er wat meer begrip zal zijn voorelkaar

Helaas zal het niet voor risico wedstrijden gelden.
Wedstrijden zoals Feyenoord Ajax en Vitesse Ne?,gaat dat helaas uit de handlopen.
En zo zijn er nog wel een hand vol wedstrijden op te noemen.
Want de zgn Supporters zal blijven bestaan.

Dit gaat enkel werken als je de raddraaiers eruit weet te filteren en te weren uit het stadion. Als het beleid rondom die relschoppers niet scherper en harder word blijft de echte supporter de gebeten hond en is een situatie zoals hierboven geschetst weer snel afgelopen. Zonder hard beleid naar de relschoppers toe die daadwerkelijk gaat werken is iedere vorm van het toegankelijker maken van het voetbal gedoemd te mislukken.

Dit gaat averechts werken. Het zal best een periode goed gaan maar op het moment dat het mis gaat en er is te weinig politie loopt het uit de hand en vragen we ons af hoe we dit ooit hadden kunnen bedenken. Gevolg is dat de onschuldige suppporters daarna nog harder worden behandeld dan nu het geval is.
Het probleem is niet de supporters. Het probleem is dat justitie het blijkbaar niet voor elkaar krijgt om mensen aan te pakken die zich herhaaldelijk misdragen met geweld, vandalisme en bedreigingen.
Wanneer justitie hier lik op stuk beleid op voert. En dan bedoel ik niet wanneer 1 iemand een steen gooit om gelijk 500 man aan t epakken met charge's zoals het nu gaat. zal blijken dat de daadwerkelijke raddraaiers in veel mindere aantallen zijn dan dat wij nu denken. 80% zijn meelopers en doen niets.

Iedereen die regelmatig naar wedstrijden gaat en dan vooral uitwedstrijden, die zullen bijna allemaal begrijpen wat men bedoelt en zelf zat voorbeelden kunnen noemen over hoe de politie je vaak als vee behandeld. Ik hoop echt dat ze dit gaan doorzetten

En allemaal te danken aan een paar imbecielen die zich niet kunnen gedragen..
De verkeerde mensen worden nu hard gestraft. Laat er nou eens een fatsoenlijke voetbalwet komen!

Wat die combi's betreft, goede regeling als die wordt afgeschaft.
Wat betreffen het behandelen als normale mensen. Helaas, zijn er te veel niet normale supporters bij iedere club in Nederland. Met meestal de verenigingen voorop die precies weten wie wat heeft gedaan, maar het enige bericht dat ze sturen is dat ze hun handen er of trekken.

Zeker een goed idee, dat is de enige manier dat men in Nederland ook leert hoe het moet. Kijk naar Duitsland en Engeland, daar loop als je voetbalfan gewoon tussen fans van de tegenpartij en dat gaat in ieder geval dat ik heb meegemaakt gewoon goed. Die politiestakingen van de eerste speelronde hebben aangetoond dat het gewoon goed kan gaan. Bij iedere club heb je een paar rotte appels, maar die hoeven het niet voor de rest te verpesten als je het mij vraagt.

Nu nog er voor zorgen dat je in Nederland, net als bij onze oosterburen, met je wedstrijdkaartje gratis gebruik mag maken van het openbaar vervoer binnen een bepaald tijdbestek rond de wedstrijd. Dat is ook één van de redenen dat Duitsland als voetballand ver voor ligt op Nederland.

27 augustus 2015 om 20:47

Bij Vitesse kan iedereen met een seiz kaart 2 uur voor en Na de wedstrijd gratis met de Bus.
Nu wordt er wel op gecontroleerd sinds afgelopen seiz.
Want je kon zonder vertoon van een wedstrijd of seiz.kaart gratis gebruik maken van de Stads bus ook ging je niet naar Vitesse.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren