Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Sinkgraven blinkt uit bij Ajax: ‘Ik vind dat ik er nu moet staan’

Laatste update:

Daley Sinkgraven werd bekritiseerd na de Champions League-returnwedstrijd tegen Rapid Wien, omdat hij met balverlies een tegendoelpunt inleidde. De middenvelder heeft zich daar echter niet door van de wijs laten brengen en speelde zondagmiddag een uitstekend duel met AZ (0-3 winst).

/

Hoewel de twintigjarige lichtvoetige linkspoot bij geen enkel doelpunt direct betrokken was, viel hij positief op door onder meer met passjes te strooien en af en toe simpel weg te draaien bij tegenstanders. In gesprek met Ajax Life erkent hij beter in zijn vel te zitten: “Ik durf nu meer risico’s te nemen, begin los te komen. Ik vind ook dat ik er nu gewoon moet staan.”

Sinkgraven was ook blij dat Ajax de ruime voorsprong dit keer wel wist vast te houden: “We hebben ons lesje wel geleerd. Ik denk dat we het nu goed hebben gedaan, zo zie je dat we er ook van geleerd hebben.” Sinkgraven was tot dusver goed voor vijf assists in zeventien officiële wedstrijden voor de Amsterdammers.

Zou jij Daley Sinkgraven ook in de basis zetten bij Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Samen met Bazoer de grootste kans om de wereldtop te halen. Ik hoop dat de Boer het voorlopig zo laat staan. Victor moet maar even banken.

9 augustus 2015 om 23:37

Je vergeet Gudelj te noemen. Het middenveld staat momenteel goed met Gudelj, Bazoer en Klaassen. Met name Gudelj is een speler die we hard nodig hebben.

10 augustus 2015 om 00:17

Middenveld staat. Aanvalen verdediging zijn de zwakke linies!

10 augustus 2015 om 01:02

Verdediging was de sterkste linie tegen AZ. Dus laten we maar even een wedstrijd of 10 afwachten hoe dat zich houdt. Ik vind de aanval het absolute zorgenkindje. Milik is geen kapstok en Sanogo blijkt een ontzettend lomp paard tot nu toe. Zeer onrustig aan de bal, druistig figuur imo.

10 augustus 2015 om 01:13

Misschien deze wedstrijd was de verdediging ok, maar er zijn zat wedstrijden op te noemen waarin het gewoon prut was. (Bv. Ajax-legia ajax-djeper ajax-dordrech(laatste wedstrijd van vorig seizoen) faalde de verdediging gewoon keihard). Met Veltman weet je gewoon dat die minstens 1 keer de bal op een zeer knullige manier in de voeten van de tegenstander speel en geen enkele verdediger heeft goede tackels in huis. Ajax moet minstens 1 killer kopen ala stam zodat de tegenstander niet 1 2 3 langs de gehele verdedigingslinie loopt.

10 augustus 2015 om 07:05

Inderdaad voorin staat het nog niet. Al doet sinkgraven het goed op links. Dus fisher zou eventueel nog in de punt kunnen

10 augustus 2015 om 08:49

Verdediging het sterkste? Welke westrijd heb jij gezien? Zelf voetbal ik als verdediger en kijk daardoor extra naar de verdedigers van Ajax. Tegen AZ win je weliswaar met 0-3 en geef je welgeteld 1 schot op doel weg. Qua cijfers doe je het dan prima. Kijk de westrijd terug en je ziet pas hoe drama de verdediging soms positioneel staat. Veel ruimte tussen de verdediging in waardoor veel te makkelijk een-twees gemaakt konden worden en er veel te vrij kon worden geschoten op het doel. Nu schoten ze bij AZ niet zo scherp als El Ghazi en Gudelj, maar tegen betere tegenstanders zoals Rapid wordt dit wel afgestraft. Het resultaat verbloemt veel, maar er is nog veel werk aan de winkel bij Ajax. Logisch, want je speelt met 3 andere verdedigers vergeleken met vorig seizoen. Het moet alleen geen maanden gaan duren voor die echt op elkaar ingespeeld zijn.

10 augustus 2015 om 09:27

Jezus, wat was die Sanogo slecht! Die kon amper een bal aannemen! Ik hoop dat het onwennigheid was, maar de basistechniek leek ver te zoeken. Schrok me echt rot.

10 augustus 2015 om 12:17

Ronjans, je noemt een aantal wedstrijden op, maar van die wedstrijden staat er maar 1 speler nog op het veld en dat is veltman. De rest van de verdediging is vervangen (boilesen, v rhijn en viergever/moisander vervangen door dijks, tete en riedewald). Beetje slapjes op de verdediging af te kraken op basis van die wedstrijden. Dijks en tete vind ik beiden zeer goed spelen, zowel zondag als tegen rapid wien. Riedewald degelijk, maar die komt er ook nog wel. Veltman speelt bedroevend deze seizoensopening, dat is waar.

9 augustus 2015 om 23:39

Inderdaad. Dat zijn dan ook gelijk de enige twee echte talenten van Ajax. Ik vind El Ghazi ook wel goed. Hij is niet zo'n blaaskaak als Kishna en is kritisch op zichzelf. Hij komt er ook wel.

9 augustus 2015 om 23:40

@ ajaxbarca

Of Fischer in de spits, wil ik ook nog wel eens proberen, Milik lijkt uit vorm nu.

9 augustus 2015 om 23:53

Milik uit vorm? Ten eerste we zijn pas 3 wedstrijden onderweg, ten tweede hij heeft wel gewoon 1 goal en 2 assists gegeven in die 3 wedstrijden.

10 augustus 2015 om 00:05

@ Brighton22

Dat we drie wedstrijden onderweg zijn maakt voor mij niet uit, dan kan iemand toch nog steeds uit vorm zijn. 1 goal en 2 assists, maar hij heeft ook zijn vizier niet op scherp staan, en omdat afwerken juist zijn specialiteit hoort te zijn, vind ik hem uit vorm. Hij is ook geen spits die zelf iets creëert dus dan moeten de ballen er wel in gaan als hij ze krijgt. Een fischer zal wel beter zijn in de combinatie en kan zelf iets creëren, ik zie hem ook liever niet banken dus daarom opper ik het..

10 augustus 2015 om 00:24

Nou ik vind zelf 3 wedstrijden nog steeds vroeg om iemand uit vorm te noemen terwijl diegene toch nog een goal en twee assists heeft gegeven, met als enige argument dat hij een paar ballen heeft gemist. Bij mij ligt de grens 'uit vorm' toch iets lager. Overigens vind ik het ook zonde om Fischer op de bank te laten, dat is nu eenmaal het luxeprobleem dat er nu is. Maar als het nu eenmaal goed werkt in de opstelling zoals tegen AZ dan lijkt het mij het beste het zo te laten staan. Spitsen hebben doorgaans bovendien vertrouwen nodig om hun beste spel naar boven te laten komen, ik zou Milik daarom dus in ieder geval nog een aantal wedstrijden laten staan.

10 augustus 2015 om 00:42

Hij heeft 2 assists in 3 wedstrijden, maar jij vindt hem geen spits die iets creëert? Best vreemd...

10 augustus 2015 om 00:48

@ Yourii64

Jij bent ook niet de slimste thuis he, iets creëren wilt zeggen, zelf een actie maken en daaruit een scoringskans creëren, Milik is een afmaker, geen spits die zelf een actie maakt om daaruit te scoren. Daar is overigens niks mis mee, maar zoals ik zeg, dan moet je ze wel inschieten. Assists hebben niks met creëren te maken, zeker als je ziet wat voor assists hij gaf.

10 augustus 2015 om 06:37

Heeft Milik dan zoveel kansen gehad die hij als spits had moeten maken? Het valt naar mijn mening wel mee. Tegen Rapid heeft hij 1 kansje gehad en die schoot hij er prachtig in, veel meer zat er niet in.

Het probleem voor Milik zit hem erin dat er amper kansen worden gecreerd, Ook gisteren was het niet veel. In plaats van dat Frank een keer een spits laat staan, gaat hij Milik wisselen, terwijl de spits niet het probleem is, maar het feit dat er geen bruikbare ballen komen. Al zet je Klaas Jan Huntelaar er neer, dan nog maakt hij er ook geen 20, omdat de kansen daarvoor ontbreken.

10 augustus 2015 om 09:22

Alsof Fischer wel een eigen actie heeft. Die komt ook geen pepernoot voorbij en Milik is tenminste nog balvast. Daar heeft het huidige Ajax meer aan.

10 augustus 2015 om 12:53

@ observe

Fischer heeft zeker een passeer actie ja, ga je nou beweren dat Fischer een vleugelspits is zonder actie? Hij komt geen pepernoot voorbij omdat hij nog niet de oude is, maar hij is technisch, kan goed dribbelen, is snel en heeft een neusje voor de goal.

@ Master D
Bij AZ werd er anders een hoop voor hem gecrëerd maar hij past ook gewoon qua spel niet echt in het vlotte combinatie spel wat Ajax wil spelen, hij is net als Siggi meer een spits die van aanvoer afhankelijk is, en als je Ghazi (en normaal fischer op links) hebt dan zal er ook niet héél veel aanvoer jkomen, deze jongens geven allebij meer om de goal dan de assist

9 augustus 2015 om 23:56

Wereldtop, eerst maar is een seizoen goed spelen.

10 augustus 2015 om 00:15

@ footballjunk

Hij is nog steeds nog maar 20 hè, je hoeft niet te eisen van iemand van die leeftijd dat hij geen terugval zal krijgen, dat is iets wat bijna onontkoombaar is op die leeftijd.. Je ziet in ieder geval aan zijn kwaliteiten dat hij de potentie heeft om de top te halen, het is aan hem om het ook waar te maken.

9 augustus 2015 om 23:56

Eens. Bazoer, Sinkgraven, daarachter Riedewald en El Ghazi, dat zijn mijns inziens de toppers die (helaas) op hun 23e ofzo onhoudbaar blijken.

10 augustus 2015 om 00:38

Eindelijk iemand die mijn eigen mening deelt! Fischer deed het leuk laatste wedstrijdjes vorig seizoen, maar valt helemaal uit de toon op dit moment. Dit kan liggen aan dat hij nog niet 100 % is, maar het is beter om hem inderdaad even te laten banken.

Sinkgraven is een geweldig voetballertje, en ik geniet zeer van hem. Hij heeft al meer potentieel in zijn grote teen dan Andersen in zijn hele lijf. Ik vind alleen dat hij nog wat meer betrokken mag zijn bij doelpunten of kansen.

10 augustus 2015 om 08:45

Dan zal de boer eens op moeten houden die jongen als verdedigende middenvelder te gebruiken. Want dat is ie niet. Die man moet aanvallend op het middenveld staan.

10 augustus 2015 om 00:44

Klopt, hoewel El Ghazi en Riedewald ook een heel eind komen mits ze de juiste keuzes maken. Tete en Fischer hebben ook potentie, maar vind ik wat dat betreft een klasse minder

10 augustus 2015 om 07:28

Hmm ik geef Klaassen ook echt een grote kans daartoe. Vind dat ook echt een super goede speler!

10 augustus 2015 om 10:50

El Ghazi ook. Dat wordt een topper.

Niet te vroeg juichen mr. Sinkgraven. De tijd zal uitwijzen of je van afgelopen week hebt geleerd, in het verleden gingen steeds dezelfde dingen fout dus waarom zou het nu niet weer zo zijn. Maar het mag ook wel een keer dat je er van leert natuurlijk.

9 augustus 2015 om 23:37

Ben je niet in de war met Veldman?

9 augustus 2015 om 23:39

En jij met Veltman

9 augustus 2015 om 23:47

@ Kohaku

Je ziet wel echt dat het een enorm verschil is met toen hij in de winterstop over kwam van Heerenveen. Sinkgraven doet me denken aan Eriksen, hij is lichtvoetig, durft risico in zijn passing te leggen maar is ook bijzonder accuraat in zijn passing dus dat is echt een genot om naar te kijken. Hij heeft echt een hele goeie draaicirkel en heeft altijd oog voor de juiste opening. Als Sinkgraven zich zo blijft ontwikkelen denk ik dat hij binnen de kortste keren één van de sterkhouders van Ajax is.

9 augustus 2015 om 23:53

Overkwam van Heerenveen

10 augustus 2015 om 00:02

@sch14fcb

haha hoeps! Overigens werden er veel vraagtekens gezet bij die aankoop destijds, vooral omdat Ajax over veel middenvelders beschikte en we een ervaren aankoop nodig hadden, maar man o man wat ben ik blij dat we dat toen wel hebben gedaan zeg!

Ik zou inderdaad met Gudelj en Sinkgraven spelen en Fischer lekker laten banken en laten meespelen bij Jong Ajax

Groot talent.

Het is alleen jammer dat Ajax (nog) niet de juiste mix heeft gevonden tussen talent en leiding in het veld.

Nee op de bank. Middenveld bazoer klaassen en gudelj. Daley kan misschien op links staan maar vind het dan belachelijk dat je fischer en vooral younes op de bank gaat zetten. 1 heeft in potentie alles op een top linksbuiten te zijn, ander is juist gekocht voor linksbuiten.

Wat een ontiegelijk lelijke shirts trouwens van Ajax vandaag!

On: prima wedstrijd gezien, heerlijke goal van el Ghazi natuurlijk. Sinkgraven viel mij inderdaad positief op, rustig aan de bal en veel goede paasjes. Kan iemand mij trouwens vertellen waarom Ajax niet met het centrum Heitinga - Veltman kan spelen? Puur en alleen omdat het beide rechtspoten zijn?

9 augustus 2015 om 23:52

@ Frimpong

heitinga is op het moment nog niet helemaal topfit, hij heeft lang niet gespeeld en hij zal pas ingepast worden als hij fit genoeg geacht wordt. Het klopt overigens ook wel dat de Boer niet snel voor dat centrum zal opteren, hij wil wel het liefst links-rechtspoot.

9 augustus 2015 om 23:52

Het gerucht gaat dat Heitinga nog niet fit genoeg is.

9 augustus 2015 om 23:54

Ja beide rechtspoten idd. En daarbij doet Riedewald het prima.

10 augustus 2015 om 00:08

Is Heitinga-Riedewald niet wat? Riedewald presteert toch ongeveer gelijkwaardig aan Veltman, heeft meer potentie en is opbouwend beter. Daarnaast kan hij ondertussen veel leren van een ervaren man naast hem.

10 augustus 2015 om 00:13

@ Brighton22

Je kan veel dingen zeggen, maar Riedewald is niet beter opbouwend dan Veltman, dat is Veltman zijn grootste kwaliteit. Riedewald heeft wel meer potentie, vooral omdat hij nog een stuk jonger is, en toch al redelijk van hetzelfde niveau is.
Heitinga zie ik het liefst spelen in de wedstrijden waar gevraagd wordt om ervaring, de toppers en de EL wedstrijden, maar laat hem eerst maar eens fit worden, dan zien we daarna wel in hoeverre hij nog een rol van betekenis kan spelen op het veld.

Als mentor en ervaren jongen in de selectie is hij per definitie al van toegevoegde waarde, of hij nou speelt of niet.

10 augustus 2015 om 00:45

Het zou inderdaad zijn grootste kwaliteit moeten zijn maar ik begin er een beetje mijn twijfels over te krijgen. Veltman deed me in het begin heel erg aan Vertonghen denken maar het lijkt wel of hij vertrouwen is verloren. Riedewald geeft echt vaker een goede pass naar voren dan Veltman en schuift beter in (goed, het zijn wel pas 3 wedstrijden). Daarnaast kun je je afvragen of het wel nodig is om 2 goed opbouwende spelers te hebben. Als Heitinga verdedigend beter is dan moet hij naar mijn mening dus wel spelen, maar ik ben ook nog eerst voorzichtig met uitspraken over hem, eerst eens zien wat hij nog in zijn mars heeft.

10 augustus 2015 om 00:15

Vind het wel mooie shirts, maar er had een zwart broekje bij gemoeten. Nu is het té fel.

Anyway, Sinkgraven speelde erg goed vandaag! Heitinga speelde niet omdat hij volgens De Boer nog niet fit genoeg was i.v.m. weinig speeltijd. Apart, want dan had hij hem in de voorbereiding gewoon vaker moeten opstellen. Maar goed.....

10 augustus 2015 om 00:20

@ Rikkinho

kwam pas best laat in de voorbereiding, en ik denk dat de Boer voor hem ook helemaal geen basisplaats in gedachten heeft, eerder iemand die ingepast kan worden op de momenten dat er om ervaring gevraagd wordt, en binnen de groep iemand met internationale ervaring die het klappen van de zweep kent, is altijd van toegevoegde waarde natuurlijk. Je ziet ook al dat hij die pappa rol heeft aangenomen, Klaassen kwam persoonlijk zijn goal met hem vieren, en verschillende spelers van Ajax hebben al laten weten dat hij zich duidelijk laat gelden in de kleedkamer!

10 augustus 2015 om 01:22

Ik vind het een lastige situatie. De Boer houdt vast aan zijn denkwijze en stelt Veltman opnieuw op. Vandaag pakte dat goed uit, want Veltman speelde praktisch foutloos. Toch zou Heitinga van grote waarde kunnen zijn in Europese wedstrijden en de topwedstrijden in Nederland. Wat doe je dan? Ga je voor de potentie van Veltman met het risico op een fout of ga je voor de ervaring van Johnny?

Wat is deze jongen toch goed. Heeft Eriksen trekjes. Zeer lichtvoetig en een draaicirculatie van koek koek. Ook geniet hij meer van een schitterende pass dan een goal. Dit soort spelers hebben we te weinig van en moeten we dus koesteren. Omdat ik gudelj, Bazoer en Klaassen ook maar al te graag in de basis zie, dan maar Sinkgraven hangend als linksbuiten en naar binnen komend. Wel zonde van zijn kwaliteiten (hoort gewoon op het middenveld), maar ik vind hem te goed voor op de bank.

10 augustus 2015 om 00:02

In deze vorm kun je hem idd niet banken, toch vind ik dat we een klein spitsen probleempje hebben. Milik heeft zeker potentie,maar veel te wisselvalig en dan heb je nog Sanogo die er ook niet veel zin in lijkt te hebben.

10 augustus 2015 om 00:05

Als ik jullie zo hoor wordt Ajax op zijn sloffen kampioen... Bszoer is een echte wereldtopper, Sinkgraven en Gudelj hebben ook die potentie. Riedewald en tete schrijf ook maar op voor een internationale top carrière en Milik is technisch zo goed... sommige supporters hebben zo te lezen nog niks geleerd van Ajax-Rapid Wien.

10 augustus 2015 om 00:13

Staat toch buiten kijf dat die jongens veel talent/potentie hebben? Er wordt helemaal niet gesuggereerd dat Ajax dus wel even kampioen gaat worden. Voor mij is PSV ook nog steeds titelkandidaat nr1, maar het zal een stuk spannender worden want de toekomst moet nog maar eerst uitwijzen of Pereiro en Propper zo eventjes het verlies van Depay en Wijnaldum kunnen opvangen.

10 augustus 2015 om 03:49

Waar lees je dat ik Ajax als kampioen tip aangezien je op mij reageert? Het middenveld is gewoon goed en doet niet onder voor dat van andere ED ploegen of wil je dat ontkennen? We hebben al 2 internationals op het middenveld en het zal me niet verbazen als Sinkgraven en Bazoer dat ook worden in de toekomst. De aanval van Ajax vind ik matig en de verdediging oogt onzeker, hoewel ik vertrouwen heb in beiden backs. Sowieso zijn de backs een verbetering tov vorig seizoen, maar het is nog vroeg in het seizoen. Blijkbaar mag alleen PSV hier complimentjes ontvangen omtrent hun selectie. Hahaha het is maar wat je blij maakt. Potentieel gezien vind ik Ajax verreweg het beste, maar op dit moment zeker niet! De ene week een 7 en gezien de jonge groep kan het volgende week zomaar weer een dikke vette 2 zijn.

Vind wel meevallen met sinkgraven. Kinderhand snel gevuld blijkbaar. Vd vaart en snijder waren op die leeftijd wel 2 klasses beter. Sinkgraven scoort ook bijna nooit. Als hij dit niet verbeterd komt hij sowieso nooit bij een buitenlandse topclub. Bepalend is hij ook niet. Ziyech veel groter talent. Had ziyech ook liever bij ajax gezien dan Sinkgraven!

10 augustus 2015 om 00:13

Ga toch weg. Sinkgraven heeft beduidend meer talent dan Ziyech.
Als je ziet hoe hij de wedstrijd leest en met schitterende passes strooit, kan je niet anders concluderen dat hij na Bazoer het grootste talent van Nederland is.

10 augustus 2015 om 00:14

Als zijn beste kwaliteit pasjes is dan moet je toch niet zeiken over wel/niet scoren? Als Bazoer en Sinkgraven na dit seizoen 2 doelpunten hebben gemaakt en Serero en Gudelj 5 ga jij dan echt serieus denken dat die twee laatste uiteindelijk bij een grotere club zullen terechtkomen?

10 augustus 2015 om 00:32

2 klassen beter? Sneijder die na een redelijke start keihard op de bank belande en met vrachtladingen kritiek te maken kreeg? Pas toen Henk ten Cate kwam brak hij echt door en ontwikkelde zich stormachtig. VD Vaart begon spectaculair maar kwam het laatste seizoen in een dip en besloot door de achterdeur weg te gaan ipv voor zijn plek knokken.

10 augustus 2015 om 02:41

Ziyech en Sinkgraven zijn twee verschillende types, ziyech is meer van de verfijnde traptechniek en van de steekbal terwijl Sinkgraven het meer van het combinatievoetbal moet hebben

10 augustus 2015 om 02:45

En het korte wegdraaien

10 augustus 2015 om 03:58

Weer zo een Sneijder verhaal. Hij Was helemaal niet 2 klassen beter dan Sinkgraven. Hij werd later pas echt goed en scoorde in het begin ook amper. Daarnaast bankte Sneijder regelmatig voor Nigel de jong en werd Perez' niet voor niets aangetrokken. Vd vaart was indd beter, maar die was ook echt zeer goed als talent.
Ziyech een groter talent? Smaken verschillen. Ikzelf vind Sinkgraven beter, omdat hij als nr 10 ook vanuit de controle durft te spelen. Ziyech wilt alleen maar op 10 en kent waarschijnlijk zijn tekortkomingen. Niks mis mee overigens, maar doe mij dan maar de multifunctionele Sinkgraven.

10 augustus 2015 om 09:29

Sinkgraven is ook een ander type speler dan Sneijder en van der Vaart wat pure nummer 10s zijn. Sinkgraven speelt wat meer naar achteren van nature (kan ook op 10). Zie hem wel in een paar jaar bij een club als Real Madrid spelen in een rol van een Modric als spelverdeler. Maar om nou te zeggen dat Ziyech beter is dan Sinkgraven? Mag hopen dat je dat niet serieus meende.

Keek vorig seizoen graag naar Heerenveen toen ik de samenvattingen van de Eredivisie wedstrijden bekeek. Sinkgraven kan echt heel leuk voetballen. Laatste die me datzelfde gevoel gaf bij Heerenveen was Pranjic en die speelde toch mooi 3 jaar voor Bayern Munchen. Had het er gisteren nog over met een Nederlandse vriend van me. Sinkgraven kan erg ver komen.

10 augustus 2015 om 00:17

@ Edenhazard

Heb jij het gevoel dat Sinkgraven stappen heeft gezet sinds hij van Heerenveen is overgekomen? Of tikt hij eerder dat niveau dat hij bij Heerenveen had weer aan na een enigszins teleurstellende laatste seizoenshelft?

10 augustus 2015 om 01:01

@ Gwvgwgw

Handig hè, zo'n smartphone

Ik heb Sinkgraven nooit echt gevolgd bij Heerenveen, alleen zo nu en dan wat moois gezien in een samenvatting, had ook niet echt het gevoel dat hij de messias zou gaan worden die tweede seizoenshelft

Dit Ajax barst echt van het talent. Echt zo zonde van de blamage tegen Wien, maar dit elftal heeft echt potentie. Als Frank gewoon iets meer lefvoetbal durft te speken ten opzicht van afgelopen jaren, komt het wel goed.

Cillessen, Sinkgraven, Tete, Gudelj, Bazoer, Klaassen, Riedewald, El Ghazi, Milik hebben allemaal nog langere contracten en kunnen we hopenlijk bij elkaar houden. En dan nog niet gesproken over de aankomende talenten.

Ajax gaat hier bakken met geld mee verdienen, maar belangrijker nog, sportieve successen zullen niet uitblijven. Cruijffs visie gaat nu een gezicht krijgen. Ik denk dat Ajax binnen 2 jaar weer kampioen wordt. Vorig jaar was iedere wedstrijd billen knijpen, zelfs bij een 2-0 voorsprong. Alleen vandaag al, zegt natuurlijk nog weinig, totaal geen moment gedacht dat we punten zouden verspillen.

Voordat alle haat reacties komen, ik heb helaas wegens vakantie de wedstrijden tegen Wien niet kunnen zien, heb het via een matige radio 1 stream beluisterd. Maar wat ik vernomen heb is dat had Ajax die potten had moeten winnen. En misschien niet verkeerd, een jaartje EL.

10 augustus 2015 om 00:42

Helemaal met je eens! Maar Ajax moet niet bang zijn om met die vele miljoenen is wat ervaring in te kopen en salarissen uit te delen die desnoods boven het salarisplafond liggen. Velen komen dan met het argument dat andere spelers dan de grootverdieners raar aan gaan kijken maar dat vind ik echt onzin. Bijvoorbeeld een ervaren spits halen die je dan 1,5 of 2 mil salaris geeft. De jonge jongens bij Ajax zullen echt wel beseffen dat een ervaren spits nu eenmaal meer verdient dan een jonge talentvolle spits! Dat is imo ook het enige wat Ajax nog echt ontbreekt. Ervaring in elke linie. Met Heitinga zijn ze de goede weg in geslagen maar haal ook op middenveld en ook voorin nog een ervaren man. Emanuelson zou al een goed begin zijn!

10 augustus 2015 om 01:06

Lefvoetbal heeft heel Nederland op dinsdagavond gekeken. Resultaat: helemaal niets. Er moet op het veld ook een paar degelijke ervaren jongens staan die de jeugdige gastjes het vak 'on the job' moeten leren. Hoe je op Europees niveau degelijk en zakelijk moet spelen, geen lefvoetbal. Doe dat maar in de speeltuin.

Vond hem bij Heerenveen altijd te weinig dreiging hebben als linksbuiten, maar zal het deze wedstrijd goed hebben gedaan. Op het middenveld bij Ajax zou ik altijd voor Gudelj kiezen. Hij heeft meer power en scorend vermogen dan Sinkgraven.

Jaja, die gastjes hebben wel heul snel geleerd van de foutjes. Tegen een uitgedund AZ speelde Ajax ge-wel-dig!! Als zij bij de volgende wedstrijd ook zo ge-wel-dig spelen als vandaag, dan is de kans op de landskampioenschap wel heul heul grooot!!

10 augustus 2015 om 01:16

@ Gerritjohan

Dat zegt niemand, de Ajacieden zijn gewoon blij dat we na een lange periode van pover spel eindelijk weer eens een overtuigend resultaat weten neer te zetten. Ja een uitgedund en vermoeid AZ, maar dat zijn nou eenmaal de wetten van het voetbal, als je Europees speelt moet je een brede selectie hebben, of je gaat geheid punten laten liggen in de competitie.

De tijd zal het leren, maar ik denk dat PSV hoe dan ook een veel zwaardere weg naar het kampioenschap tegemoet gaat zien, ik vind ze overigens nog wel de grootste kandidaat voor het kampioenschap, maar als dit team zijn vorm te pakken heeft zie ik ook PSV niet winnen van dit Ajax.

10 augustus 2015 om 18:40

Sorry hoor, maar 6 basisspelers kwijtraken en vervolgens nieuwe spelers halen (allen uit Jupiler League) van minder kwaliteit. Vervolgens ook nog een EL wedstrijd winnen is zeer zeer knap. Ajax daarentegen verliest tegen de kleine Rapid Wien met een veel kleinere budget, met de instelling van: 'de belangrijkste wedstrijd van het jaar'. Dat is echt om van te huilen. Tegen een uitgedund AZ wint Ajax en is alles weer koek en ei. 'we hebben geleerd van de fouten van afgelopen dinsdag tegen Tapid Wien'!!! Als dat de belangrijkste wedstrijd van het jaar was, dan was Ajax en de spelers zelf veel beter op voorbereid en hadden ze tegen Rapid Wien met twee vingers in de neus gewonnen.

10 augustus 2015 om 01:35

Uitgedund AZ waar iedereen lyrisch over was na de wedstrijden in de voorronde van de EL. Niemand maar dan ook niemand had een eenvoudige zege van Ajax verwacht. Dan is het logisch dat iedereen blij is. Daarnaast vind ik dat ze vandaag bewezen hebben helemaal klaar te zijn voor de competitie.

10 augustus 2015 om 18:43

Zeker lyrisch en zeker knap van dit AZ! Dat Ajax van dit AZ wint is ook de normaalste zaak van de wereld. En nu doen alsof alles goed is omdat 'we' geleerd hebben van de fouten van afgelopen dinsdag. Kom op! Feit is wel dat we nu Ajax 'de beste club vd wereld' dure internationale punten laat liggen, en meneer Cruyff maalt er niet om en staart blindelings voor uit met zijn belachelijke filosofie!

10 augustus 2015 om 04:02

Haha zoveel mensen zeiden na donderdag dat az Ajax ff voetballes zal gaan geven. Nu verliezen ze kansloos en zijn ze uitgedund? Het is ook never goed wat Ajax laat zien. Daarnaast lees ik amper wat van mede Ajacieden over een kampioenschap. Dat maken de niet Ajacieden zichzelf vooral wijs.

10 augustus 2015 om 14:22

Hoi Lee, dat valt mij ook op. Maar zo is er altijd wel een excuus (ook bij Barcelona, City, United etcetera). Ik vond Ajax trouwens ook tegen Wenen best aardig spelen. Ze maken veel goals en spelen duidelijk aanvallender. 0-3 uit bij AZ is gewoon goed. Ik heb best veel zin in dit seizoen! Leuk team dit jaar.

10 augustus 2015 om 18:48

Mensen zeiden dat om Ajax een schop na te geven na de blamage van dinsdag tegen Rapid Wien. Sowieso met de uitspraak van Sinkgraven 'we hebben geleerd van de fouten...etc' na de wedstrijd tegen AZ is wel heel erg simpel gedacht. Typisch voorbeeld van een jeugdspeler die nog amper ervaring heeft op internationaal niveau. Erg makkelijk gedacht. Hiermee houdt je de Ajax supporters echt niet voor gek. Dure seizoenskaarten en ook nog eens een wanbeleid van Cruyff, Overmars en Fdb.

En de meeste mensen zeiden in de winterstop wat moet ajax hier nu mee er zijn genoeg van zulke spelers bij ajax ? Wat kan men snel veranderen na een paar leuke wedstrijden en trouwens toen hij weg ging bij heerenveen wisten wij wel beter want hij zeer goed voetballen maar als hij het niet red dan licht dat aan de club zelf ???

10 augustus 2015 om 13:13

De vraag met wat Ajax met hem moet heeft natuurlijk te maken met het feit dat het middenveld al goed bezet is. Hij staat dan ook linksbuiten op het moment, niet de positie waar hij voor gehaald is. Dus in dat opzicht blijft die vraag relevant: waarom veel geld aan een speler uitgeven die je niet echt nodig hebt? Ik ben wel blij dat hij het goed doet, maar voor dat geld had je ook een goede linksbuiten kunnen halen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren