Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Schmidt speelt niet het mooiste voetbal, maar als hij kampioen wordt...’

Laatste update:

Theo Lucius is momenteel jeugdtrainer bij PSV, maar steekt zijn ambitie om hogerop te komen niet onder stoelen of banken. In gesprek met verslaggever Mounir Boualin bespreekt hij onder meer het trainerschap, de ontwikkeling van Arne Slot en Mark van Bommel, en zijn indruk van de huidige hoofdtrainer van PSV Roger Schmidt.

Bekijk de video hieronder of blijf op de hoogte en abonneer op ons YouTube-kanaal!


Mounir Boualin is freelance voetbalvlogger, videojournalist en presentator. Voor Voetbalzone maakt hij onder meer interviews rond wedstrijden.
Op welke plek eindigt PSV?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik weet het niet zo goed met Lucius, als trainer dan. Is volgens mij een vrij intelligente gozer maar ik zie in hem nou niet de man die het uiterste uit spelers kan halen. Zie in hem geen toekomstige hoofdtrainer zoals ik dat wel in Cocu zag en ook in Van Nistelrooij zie

1 februari 2021 om 14:21

Toch zegt het niks wat voor een spelers het waren. Een Klopp was geen geweldige spelers, maar mag ondertussen toch wel één van de beste trainers genoemd worden. Ik zelf had een goed gevoel bij van Bommel. Die heeft toch laten zien dat hij niet de beste trainer was voor psv, in ieder geval voor dat moment!

1 februari 2021 om 14:26

Van Bommel werd ontslagen toen hij tien punten op Ajax achterstond. Effectief staat PSV nu acht punten achter op Ajax. Van bommel kon nauwelijks iets halen, er was geen geld. Schmidt heeft uitgebreid kunnen schoppen. Wie is er dan de betere trainer?

1 februari 2021 om 14:31

Laten we niet vergeten dat het onder van bommel echt nog veeeeeel slechter was dan nu onder schmidt, ondanks het materiaal zat er echt 0,0 voetbal in het team. De resulaten onder van Bommel liegen er ook niet om. Op dit moment staan we nog in de beker, europa league en ondanks een achterstand zijn we nog niet 100 zeker van geen kampioen worden. Dit alles had van Bommel al in de prullenbak gegooid rond de kerst.

1 februari 2021 om 14:45

Van Bommel werd niet ontslagen omdat hij tien punten achterstond op Ajax, maar omdat hij zo'n beetje iedereen binnen de club - van directie tot aan de medische staf - tegen zich in het harnas had gejaagd. Overigens is er onder Van Bommel veel meer geld uitgegeven dan onder Schmidt. En de kosten van het salarishuis zijn nu ook lager dan onder Van Bommel.

1 februari 2021 om 14:50

@speedyafc,

Volgens mij heeft Van Bommel genoeg kunnen uitgeven? Met Guti(7.5mln), Baumgartel(10mln), Bruma(12mln), Doan(7.5mln), Boscagli(2mln) en Angelino(5,5mln) heeft Mark bijna 45mln kunnen uitgeven in anderhalf jaar tijd. En dan neem ik hier het blik met transfervrije spelers die ook nog gekomen zijn in zijn periode nog niet eens mee. Dan heeft Schmidt toch heel wat minder uitgegeven met het kopen van Max(8mln) en Sangaré(9mln) en zit Schmidt daarnaast ook nog in de Beker en in de EL na de winter. Nu vind ik Schmidt ook echt niet een geweldige trainer, maar hij doet het dan wel significant beter dan Van Bommel.

1 februari 2021 om 15:31

@pridest - Maar Van Bommel had spelers als Gotze, Max, Sangare, Van Ginkel (al heeft hij nog niet of nauwelijks gespeeld), Zahavi en Mvogo niet vorig jaar. PSV is gewoon hard op weg om na 26 wedstrijden op een vergelijkbaar puntenaantal te komen als vorig seizoen en dat met een betere ploeg. Nu zeg ik overigens niet dat Van Bommel geen fouten gemaakt heeft, maar wat ik niet snap is waarom Psv'ers nog maximaal tegen kritieken aan het adres van Schmidt ingaan. Iedereen is kritisch op 'm, maar in Eindhoven kan hij nog niets fout doen terwijl hij toch duidelijk niet goed presteert?!

1 februari 2021 om 15:36

Ik ga zeker niet in tegen de kritiek aan het adres van Schmidt, dat moet gewoon beter. Al ben ik wel van mening dat de helft van de selectie of geblesseerd is of corona heeft gehad dit seizoen. Zo noem jij nu gotze en van ginkel op.. die samen nog geen 10 wedstrijden gespeeld hebben dit seizoen volgens mij.

Wat ik niet snap is dat iedereen een hand boven het hoofd van van Bommel houd. Die meneer heeft gewoon echt heel slecht gepresteerd met psv, ondanks het kwaliteitsverschil.

1 februari 2021 om 15:39

Mee eens. Van Bommel heeft inderdaad slecht gepresteerd en kreeg de rekening ook gepresenteerd gekregen. We moeten alleen niet vergeten dat Van Bommel nog gewoon een onervaren coach is die nog veel moet leren. Deze Schmidt heeft toch wel heel wat meer ervaring. Dan verwacht ik niet wat je nu voorgeschoteld krijgt. Ik bedoel: Nu worden de blessures aangehaald en het speelt vast ook wel een rol, maar dat was toch bij Van Bommel ook gewoon het geval? Die moest z'n gehele voorhoede wekenlang missen waardoor PSV ineens kelderde op de ranglijst. Van Bommel maakte overduidelijke fouten, maar de fouten van Schmidt zijn net zo duidelijk.

1 februari 2021 om 16:00

Ben het met je eens hoor en had stiekem ook meer verwacht van schmidt, maar laat ik hopen dat hij dit allemaal meeneemt naar volgend jaar!

1 februari 2021 om 16:00

Van Bommel was vooral heel goed in zeuren dat hij niet kreeg waar hij om vroeg. Terwijl hij met Guti en Baumgartl letterlijk de twee versterkingen die hij nodig achte in de schoot kreeg naast jongens als Behich en Sainsbury terwijl hij Obispo daardoor niet gebruikte.

Zoals eerder gezegd is het salarishuis nu ook minder hoog ondanks grote bedragen voor Gotze en Zahavi.

Ik ben het er ook mee eens dat de selectie nu beter is. Maar die is beter juist door de invloed van Schmidt op Zahavi, Max en Gotze onder anderen.
Van Bommel wilde zelf graag de eerdre genoemde jongens halen. Waarvan niemand nog een versterking blijkt.

Verder is PSV nu door in Europa, loopt de hele selectie met de trainer weg in plaats van alleen een klein groepje spelers en is er rond de club gewoon rust is plaats van rotzooi. Dat Schmidt zich soms heel raar uitspreekt daar ben ik het mee eens.

Het voetbal is overigens nog niet per se heel veel beter, maar wel 300 keer leuker om naar te kijken. Het is nog niet volmaakt, maar je ziet een idee en je ziet een tactiek. Een Rosario of Boscagli passt soms ineens door de linies en Gakpo, Gotze en Malen laten prachtige dingen zien, wat ze vorig jaar echt niet deden door het geberuik aan ruimte of lange weg naar het doel.

1 februari 2021 om 18:44

Zonder Schmidt zouden er ook minder belangrijke spelers van PSV aangetrokken zijn. Mvogo, Gotze, Zahavi, misschien Sangare. Sinds de komst van Schmidt is er in ieder geval weer lijn en visie te zien. Helemaal mee eens dat er meer gebracht moet worden dan dat we nu zien. Maar je kan niet ontkennen dat er patronen ingeslepen proberen te worden die we onder van Bommel totaal niet zagen.

Daarnaast ontpoppen Teze en veel andere jonge spelers zich onder de vleugels van Schmidt.

1 februari 2021 om 18:56

Tja, je bent zo goed als je spelers materiaal, dus vul het zeof maar in😉😜

1 februari 2021 om 20:43

Mwah niet helemaal mee eens.

2018-2019 presteerde psv erg goed, het beste Ajax sinds 95 werd het knap lastig gemaakt (en 3-0 verslagen in een werstrijd) op een haar na misten ze de titel.

In de CL vond ik PSV dat seizoen ook best goed in een zware groep met Barcelona , Tottenham en Inter.

Het seizoen erop is van Bommel echt te snel eruit gegooid.

De wedstrijd tegen Feyenoord destijds was zo slecht nog niet toen.

7 punten achterstand op Ajax met nog 14 wedstrijden te gaan lijkt me te veel om nog kampioen te worden. al helemaal als je zelf alles behalve overtuigd qua resultaten en spel

1 februari 2021 om 14:27

Soort van meevaller is dat we alleen nog maar naar AZ uit moeten als topper. Wel ben ik met je eens dat we met het speelwijze van nu niet gaan redden om aan het eind van seizoen kampioen te worden. Hopen op een snelle terugkeer van gotze, gapko, madueke en van ginkel. Zou toch wel echt een kwaliteits boost zijn.

1 februari 2021 om 14:35

dat zou inderdaad wel een vooruitgang zijn alleen Ajax is wel vrij constant. wie weet dat dat straks met de EL weer wat minder wordt omdat het speelschema drukker wordt maar als ik nu mij geld op een club zou moeten zetten is het Ajax. die lijken ook een stuk fitter dit seizoen

1 februari 2021 om 14:38

Ben ik met je eens hoor. Ik heb zelf nog wel vertrouwen in schmidt en denk dat we hem zeker met oog op volgend seizoen moeten binnenhouden. Ik weet hoe jij over schmidt denkt japie haha! en ergens heb je ook wl recht van spreken. Het is niet best op moment. Dit ajax is gewoon veel volwassener en constanter, waar psv het zich moeilijk maakt tegen een rkc en volendam om vervolgens 1 punt over te houden aan de topper maand januari.. Maar als trouwe supporter hou ik hoop!

1 februari 2021 om 14:38

Uit en thuis maakt in deze tijden och niet zo'n groot verschil?

1 februari 2021 om 14:40

Zonder publiek kun je nou niet direct spreken van thuisvoordeel. PSV - Ajax zal eind februari ook niet met publiek worden gespeeld. De andere topwedstrijden staan later gepland in het seizoen, maar ik zie ook dan niet een vol Philips Stadion, Kuip of Arena.

1 februari 2021 om 14:41

Qua supporters misschien niet nee, maar toch denk ik dat het mentaal wel mee speelt bij de spelers. Maar dat zegt sociaal werker in de verslavingszorg haha, niet dat ik een gespecialeerd psycholoog ben op deze zaken.

1 februari 2021 om 14:48

Het stadion is leeg. Er speelt dan mentaal helemaal niets bij die spelers als het over uit of thuis spelen gaan.

1 februari 2021 om 14:49

@pridest ik schrijf hem ook niet definitief af maar dit seizoen vind ik het niet heel goed. sowieso kan PSV nog wel een vervanger voor Rosario gebruiken en een goede CV en keeper zouden ook wel welkome versterkingen zijn. wie weet wordt het dan volgend seizoen al een stuk beter

1 februari 2021 om 14:53

Feyenoord en Psv spelen ook voor de beker nog en Ajax speelt de beker met niet alle a spelers dus ik denk dat ze dat redelijk kunnen opvangen. Europees denk ik dat het toch klaar is na de volgende pot maar we zullen zien. Scheelt maar 2 potjes als Psv en Feyenoord de finale halen.

1 februari 2021 om 14:55

@soccerfan zegt een gespecialeerd psycholoog?, zo niet, ga dan weer lekker zitten haha.

1 februari 2021 om 15:00

@japie we moeten een aanvallende middenvelder erbij krijgen, want ik ben ook geen groot van van Rosario, zeker niet in combinatie met Thomas..een sterke CV zou welkom zijn en ik heb altijd al een hekel gehad een opleiden voor andere, dus mvogo mag van mij op de bank gaan zitten.. Maar wie ben ik..

We gaan het meemaken verder dit seizoen.. het zit ons ook niet helemaal mee, mag natuurlijk geen reden zijn, maaaaar het werkt niet mee om met het hele team in een flow te komen, als iedereen corona heeft of geblesseerd is

1 februari 2021 om 15:36

Soort van meevaller? Je krijgt in de komende 6 a 7 weken achtereenvolgend: FC Twente, Ajax (beker), Ado, Olympiakos (el), Vitesse (olympiakos (el), Ajax, Fortuna, Feyenoord en AZ. Dan speel je wel een aantal keren thuis, maar zoveel zegt dat op 't moment niet nu er geen publiek is. Het is gewoon een loodzwaar schema en de vorm is verre van optimaal. Overigens heeft PSV (zoals je zelf aangeeft) wel pech met al die blessures, maar overtuigend is het uberhaupt niet dit seizoen.

1 februari 2021 om 15:41

Die gaan wij gewoon allemaal winnen Sirius haha. Nee alle gekheid op een stokje, ben het met je eens hoor dat het lastig gaat worden. Maar een supporter mag en moet soms hopen op het beste! Ik ben wel van mening dat uit en thuis toch een beetje mee speelt ook in deze tijden

1 februari 2021 om 15:42

@pridest mee eens maar mocht Van Ginkel weer zijn oude vorm halen dan heb je al een middenvelder met voetballende kwaliteiten, diepgang en een geweldig rendement. Mvogo heeft PSV eigenlijk al teveel punten gekost. af en toe heeft hij een goede redding maar hij maakt echt teveel fouten voor een keeper en hij is imo niet aantoonbaar beter als Unerstall als ik moet afgaan op dit seizoen

1 februari 2021 om 16:19

Helemaal met je eens Japie

1 februari 2021 om 14:44

Laten we niet vergeten dat het niet onmogelijk is. Ajax met F de Boer als trainer had volgens mij 10 punten achterstand en werd uiteindelijk kampioen. Natuurlijk is de Boer een top trainer , niet voor niks nu bondscoach

1 februari 2021 om 14:57

We moeten ook niet doen alsof dat een jaarlijks terugkerend iets dat zo'n achterstand goed gemaakt wordt

1 februari 2021 om 15:26

Maar die had ook de spelers ter beschikking en laten we niet vergeten dat je daarmee veel geluk moet hebben dat de tegenstander veel weggeeft. Ik zie Ajax niet nog 5 keer verliezen en ik zie PSV niet beter presteren bovenop de 7 punten die nog ingehaald moeten worden. Aan de hand van de cijfers lijkt Ajax een redelijk stabiele kampioen te worden die niet buitensporig presteert, terwijl PSV qua puntenaantal toch aardig in de buurt lijkt te komen van het slechte vorige seizoen. Daarom snap ik het verschil in de berichtgeving ook niet. Vorig jaar was er niets goed en dit seizoen worden alle excuses aangehaald, maar uiteindelijk is het een reeel scenario dat PSV er niet zoveel beter voorstaat na 26 wedstrijden dan het vorig seizoen stond.

1 februari 2021 om 15:45

Toen had de Boer niet de spelers die Schmidt tot zijn beschikking heeft. Misschien is het verschil dat het Ajax van nu beter is dan het PSV van toen.

1 februari 2021 om 15:49

@Apeldoorner
Volgens mij heeft Ajax met de Boer een paar keer een achterstand goed gemaakt als het om het kampioenschap ging.

1 februari 2021 om 16:26

Deze mythe wordt ook steeds verder overdreven. Ik vind Frank de Boer een ontzettend goede trainer die met Ajax tijdens de saneringsjaren ongelofelijk heeft gepresteerd, maar we moeten niet gaan overdrijven. Straks ga je beweren dat hij water in wijn veranderde en over water kon lopen!

Als ik het mij goed herinner was de achterstand op AZ zelfs opgelopen naar 11 punten, maar voor de winterstop was Ajax al 6 punten ingelopen. Na 17 duels was de achterstand nog maar 5 punten. Dus met nog 17 wedstrijden voor de boeg 5 punten inlopen dat is rederlijkerwijze mogelijk. Nu moet PSV 7+1 van het doelsaldo inlopen in 14 wedstrijden. Dat betekent dat Ajax 2 wedstrijden moet verliezen plus een wedstrijd gelijk moet spelen en PSV alles moet winnen. Geloof jij het zelf?

1 februari 2021 om 17:48

Ik zeg alleen dat je niks moet uitsluiten. En ook het Ajax van nu is niet te vergelijken met het AZ en PSV van toen. Normaal gesproken is het een gelopen race , maar sluit niks uit

1 februari 2021 om 14:46

7 punten. Dat zijn 2 verliespotjes en een gelijkspel. Je zegt het zelf al, nog 14 wedstrijden. 14 keer 3 punten te verdelen. Ik verwacht echt nog wel dat Ajax punten laat liggen dus ik schrijf ze nog niet af. 1 verschrikkelijk slechte week van ajax en zelf wel de punten pakken je bent weer bij. En laten die nou ook net 2 zware europa league wedstrijden hebben deze maand. Ik ben blij met deze voorsprong maar ik sta echt nog niet te juichen.

1 februari 2021 om 14:59

Ik zie de andere clubs gelukkig ook niet alles winnen en die mogen ook gewoon nog tegen elkaar he dat lijken mensen nog wel is te vergeten

1 februari 2021 om 15:22

Nee, dat zijn 2 verliespotjes en 2 gelijke spelen meer(!) dan Ajax. Op doelsaldo zijn ze namelijk niet meer in te halen. Ajax zal misschien niet alles winnen, maar PSV ook zeker niet. Het heeft natuurlijk geen zin om nu de slingers al op te hangen, maar Ajax staat er gewoon heel goed voor.

1 februari 2021 om 17:53

Vergeet niet dat er ook nog een onderlinge confrontatie is.

1 februari 2021 om 15:23

Ik mag jouw optimisme wel Japie... ;-) 7 punten met nog n onderlinge wedstrijd en de rest van de top 5 in het verschiet, is er nog niets beslist hoor. Bij mij gaat de vlag in elk geval nog niet uit, daarvoor is de afstand nog te klein en het spel te afwisselend. En als je zoveel kansen blijft missen gaat het een keer verkeerd...

1 februari 2021 om 18:43

Ik denk dat de vlag uit kan bij Ajax als Ajax bij PSV weet te winnen eind februari en tot die tijd de afstand niet vergroot wordt. Wint Ajax, dan is de voorsprong 10 punten, dat is gewoon niet in te halen in de wedstrijden die dan nog resteren, wint PSV is de afstand 4 punten en met een aantal topwedstrijden te gaan nog is dan alles mogelijk.

2 februari 2021 om 10:27

Dan zet je n grote stap in de goede richting. Daarna komt Groningen, altijd moeilijk, en AZ, Feyenoord en Vitesse krijgen we ook nog. Kampioen worden in de Kuip... Hmmm... :-D

Dat argument kun je altijd gebruiken en het snijdt hout als je niet na 20 speelrondes al 7 punten achterstaat op de koploper. Feit is dat PSV (gezien het speelschema) vooralsnog hard op weg is om een slechter seizoen te draaien dan vorig jaar. Niet alleen is het schema loodzwaar voor Psv, er komen ook nog Europese wedstrijden tussendoor. Wat is dat toch dat alles maar zo positief mogelijk moet worden gebracht? Het voetbal is niet goed en ze halen te weinig punten.

Dit is echt een illusie. Ajax laat vast nog pnt liggen, maar niet 8 (doelsaldo) meer dan psv. Psv moet zorgen dat het 2de wordt en een ronde verder in de EL.

1 februari 2021 om 18:46

Inderdaad, de focus moet imo vol liggen op de tweede plek in ieder geval veilig stellen en de bekerwinst. Tweede plek zorgt voor CL en met een beetje geluk kom je de voorrondes door (als ik de tegenstanders afgelopen jaren bekijk dan hoeft dat niet eens onmogelijk te zijn), en met de beker haal je toch een stuk zilverwaar in huis. Ik denk dat kampioen worden erg lastig wordt, ajax zal echt een mindere periode tegemoet moeten gaan en PSV moet dan van Ajax winnen en het ineens op de heupen krijgen (wat ik overigens niet uitsluit met alle spelers die terugkeren van blessures).

1 februari 2021 om 20:30

Dit interview is ook gedaan voor de wedstrijd tegen Feyenoord. Beetje raar dat het nu pas geplaatst wordt.

"slecht voetbal is misschien wel het nieuwe topvoetbal" - Jeugdtrainer bij Psv.
Te droevig voor worden dit. Dat zo een man met jonge talenten mag werken.. Je kan wel miljoenen stoppen in het moderniseren van de jeugdcomplex, maar als je zo een jeugdtrainer met deze mentaliteit tolereert in je jeugdopleiding dan kan je niet never nooit op tegen die van Ajax of zelfs die van AZ.

Boem boem Theo, mooie kerel. Heb de laatste jaren een paar keer tegen hem gevoetbald op amateur niveau, echt top. Ik had overigens niet verwacht dat hij deze ambitie had, maar ik gun het hem van harte om ergens te slagen als hoofdtrainer.

'als hij kampioen wordt...' Ik zie daar geen enkele aanleiding meer toe helaas. Het is me veel te grillig wat PSV laat zien en het ergste is dat er structureel geen progressie te zien is. In de hele maand januari heeft PSV 20 minuten goed gespeeld, geen enkele topwedstrijd gewonnen, had het bijzonder veel moeite tegen laagvliegers Emmen en RKC en was het dramatische spel wat zich in en tegen Volendam voltrok van het kaliber natuurramp. Talrijker dan punten zijn intussen de excuses. Ik dacht het allemaal wel gehoord te hebben: de scheidsrechter, kunstgras, sneeuw, tegenwind, blessures, pech, het drukke programma, spierbelasting... maar afgelopen weekend kwam Schmidt met een nieuwe op de proppen. In het kader van de les die uit de wedstrijd tegen Feyenoord te halen viel, noemde hij terloops dat hij 'een jong team' had. Welja... Ik had erg veel vertrouwen in Schmidt, maar vind het onderhand wel erg teleurstellend hoe vaak hij openlijk externe excuses zoekt, recht lult wat krom is en zelden eens de hand in eigen boezem steekt.

Komende maand wachten dubbele ontmoetingen met Ajax en Olympiacos en is Vitesse de vijfde topper op het programma in deze periode. Loopt dat fataal af en ligt PSV uit de beker, de Europa League en loopt de achterstand met Ajax nog verder op, dan zou ik niet meer dan normaal vinden - zeker als het ook allemaal gebeurt met een te hardnekkig geloof in dat 4-2-2-2-systeem - dat Gerbrands en co de trainer en zijn aanpak eens serieus tegen het ligt gaat houden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren