Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ramalho na remise tegen Arsenal: ‘PSV hoort bij de beste ploegen van de wereld’

Laatste update:

André Ramalho is vol lof voor zijn eigen ploeg na het gelijke spel tegen Arsenal (1-1). De aanvoerder van dienst ziet dat PSV veel kwaliteit heeft lopen in de ploeg en denkt dat de Eindhovenaren het nog wel eens ver kunnen schoppen in de Champions League. "Dit team behoort bij de beste ploegen van de wereld", aldus de Braziliaan bij RTL 7.

“Het is een geweldig gevoel”, reageert Ramalho als hem gevraagd wordt hoe het voelt nu hij met PSV de knock-outfase van het miljardenbal ingaat.

“Dit team verdient het. We hebben het vandaag weer laten zien tegen een van de beste teams ter wereld op dit moment", is de aanvoerder trots op de prestatie van zijn ploeg.

Trainer Peter Bosz voerde enkele wisselingen door. Zo kreeg Ricardo Pepi de kans in de punt van de aanval en verschenen ook Mauro Júnior en Armando Obispo aan de aftrap.

"Zelfs met de vele wisselingen in het elftal houden we hetzelfde niveau vast en creëren we veel kansen", aldus Ramalho. "Dit laat zien hoeveel kwaliteit wij hebben in dit team."

"We zijn trots dat we de knock-outfase hebben bereikt met PSV. Deze club hoort daar ook, dit team behoort bij de beste ploegen van de wereld en nu gaan wij ons voorbereiden om zover mogelijk te komen in de Champions League.”

Op de vraag wie Ramalho nu graag tegenkomt, heeft hij geen antwoord. “Wie je nu ook treft: het wordt sowieso een lastige tegenstander. Maar wij hebben veel kwaliteit en zijn hier niet per ongeluk gekomen", besluit de mandekker.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Bravoure noemen ze dit toch?

12 december 2023 om 21:27

Onder de rivieren wel, daarboven is het arrogantie

13 december 2023 om 23:36

eigenlijk net andersom Diego

12 december 2023 om 21:28

Wij zijn Eindhoven wij zijn de beste ?

12 december 2023 om 21:29

Nee delusional noemen ze dit,veelste vroeg in het seizoen om dit te roepen,eredivisie maakt je geen wereldtop al win je alle 34 wedstrijden..

13 december 2023 om 10:07

Het is nu te vroeg om dat te roepen, maar na 34 wedstrijden zou dat nog steeds niet kunnen? Wat??

12 december 2023 om 21:53

Ik noem dit drugsgebruik

Dit is wel het juiste gevoel om als team te hebben. Goed dat vandaag redelijk tot goed gespeeld is, blijf je toch in de flow. Benieuwd wie psv gaat loten!

PSV wordt wereldkampioen!

Zolang jij er in staat gaat dat niet gebeuren beste kerel

12 december 2023 om 21:59

Ze moeten wel heel sterk zijn, als je zoveel wedstrijden wint MET Ramalho in de basis. Dus hij heeft wel een punt hier…

Mooie titel, Ramahlo bedoeld natuurlijk beste ploegen ivm het halen van de volgende ronde in de CL Wat natuurlijk technisch wel klopt. Omdat je beide beste 16 hoort van Europa. Maar ik vind PSV in de CL allerminst overtuigend. Hoop uiteraard dat ze doorgaan. Maar tegen een beetje tegenstander zoals een Arsenal vliegen ze er meteen uit.

12 december 2023 om 21:49

Ja kijk dat is natuurlijk ook geen schande. Aan de ene kant hebben ze niet echt overtuigd maar aan de andere kant kan je ook weer niet zeggen dat ze minder waren dan Lens en Sevilla. Dat is al een hele vooruitgang ten opzichte van de vorige seizoenen. Als ze eruit vliegen tegen clubs van het kaliber Arsenal, City, Real etc. Dan mag je alsnog trots zijn.

12 december 2023 om 21:55

@memphis. Psv het knap gedaan en mooi dat ze door zijn. En ze mogen zeer zeker trots zijn. Maar niet met je eens dat ze niet minder waren dan Sevilla. Vond ze in beide wedstrijden namelijk wel de mindere. Die krijgen in de eerste wedstrijd die makkelijke penalty tegen en in de tweede wedstrijd zijn ze ruim een uur beter totdat Ocampos raar doet. Dat is afgedwongen, maar 11 tegen 11 was Sevilla ruim sterker. En dat is geen schande. Zie wel dat bepaalde spelers echt stappen aan het maken zijn, zoals Dest, Tilman, Saibaru en Bakayoko. Worden steeds volwassener in hun spel. Verder benieuwd hoe ze het de volgende ronde gaan doen. Hopelijk een tegenstander die enigszins te pakken is.

12 december 2023 om 22:12

en toch winnen we tegen Sevilla en spelen we 1x gelijk. Leuk dat zij dan zo goed waren maar daar koop je niks voor hè. Net zoals Feyenoord, allemaal leuk en aardig dat je tegen Atletico en Lazio leuk mee voetbalt maar je zit uiteindelijk met lege handen thuis.

12 december 2023 om 23:13

@barcalover, Ik zeg over het resultaat toch ook niks? Ofja daarvan zelfs dat het knap gedaan is. Ik reageer alleen op Memphis omdat hij aangeeft dat psv niet minder speelde dan Sevilla. Daar ben ik het niet mee eens, en met mij heel wat psvers als ik de mensen in live meepraten van die wedstrijden moet geloven. Of vond jij psv in die wedstrijden wel beter dan? Kan je wel weer een kinderachtige sneer uitdelen, maar het gaat nu niet over Feyenoord

13 december 2023 om 00:10

Ik vind het kinderachtig dat we het nu nog hebben over “psv was de mindere” “psv heeft geluk gehad” terwijl dat nu helemaal niet meer van toepassing is. Niemand kijkt meer naar wie de betere is of de mindere, alleen resultaat telt. Nogmaals kijk naar het verhaal van Feyenoord in de CL. Dat heeft niks met kinderachtig te maken.

13 december 2023 om 00:25

Dat mag jij kinderachtig vinden, maar als hij dit typt "aan de andere kant kan je ook weer niet zeggen dat ze minder waren dan Lens en Sevilla.", mag ik het gewoon oneens zijn en uitleggen waarom. Ik vind ook dat iedereen wat positiever mag zijn, maar daarvoor hoeven we toch geen onwaarheden te benoemen?En daarbij geef ik ook positieve dingen aan dus snap sowieso niet waarom je moeite hebt met mijn reactie.

13 december 2023 om 00:51

Mocht Feyenoord winnen van Celtic dan hebben ze 9 punten en in feite net zo goed gepresteerd als PSV.

Feyenoord heeft dan alleen de pech dat Lazio 3 punten pakte door twee keer in de 95e minuut te scoren tegen Atletico en Celtic. Daar heb je geen invloed op.

Vorig seizoen had Feyenoord dat geluk wel in de poulefase van de EL. De ene keer ben je groepswinnaar met acht punten en een andere keer wordt je derde met 9 punten (mochten ze winnen bij Celtic). Tja.

13 december 2023 om 09:19

9 punten in een makkelijkere poule. Celtic is echt de minste. Arsenal is beter dan Atketico en Lens en Sevilla zijn van niveau Lazio. PSV heeft het, met een beetje mazzel, ontzettend goed gedaan.

13 december 2023 om 10:28

Ik vind ook dat Feyenoord het goed gedaan heeft in de CL. Het grote verschil is dat PSV in de cruciale wedstrijden er stond en Feyenoord heeft het 1x laten afweten en dat is fataal gebleken. Desondanks kun je met een overwinning vanavond de CL-campagne met een goed gevoel afsluiten. En wie weet hoe ver je komt in de EL.

12 december 2023 om 22:38

Het is allemaal zo negatief... als de wereld er zo uit moet zien begint het aardig verrot te worden. Eerst Feyenoord wat opeens uit alle hoeken en gaten kritiek krijgt en nu ook Psv waar bijvoorbeeld van Basten (die ik heel hoog heb zitten) zo vreselijk negatief doet. 15 wedstrijden in de Eredivisie gewonnen, door in de CL en er wordt bij vlagen hartstikke leuk gevoetbald... en wat doen we hier in Nederland... juist, zeiken, zeiken, zeiken tot we erbij neervallen. Ja, Arsenal is beter en ja, er was wat geluk tegen Sevilla... nou en! Het gaat om prestaties en dan hebben we in Eindhoven ook nog eens het geluk dat we weer leuk voetbal kunnen zien na jaren. Maar ik erger me echt steeds meer aan de negatieve benadering van journalisten, analisten en ook vaak supporters van andere clubs. Je hoeft niet te kijken, echt niet en een kritische noot mag, maar de tendens is tegenwoordig gifzwart.En Ramalho bedoelt het helemaal niet zo arrogant als je het interview hebt gezien, hij was gewoon trots... en terecht.

12 december 2023 om 23:54

Goed gezegd, helemaal mee eens!

13 december 2023 om 00:18

Eens Romarky, al die negatieve onzin van die zogenaamde analisten. Wees gewoon blij en trots dat een Nederlandse club zo goed presteert.

13 december 2023 om 10:40

Heb niet het idee dat ik echt gitzwart ernaar kijk. Echter meer een reëel beeld van hoe psv in de CL gespresteerd. En ik begin mijn stuk met mooie titel. Verwijzing van VZ die een bepaald beeld wilt geven van ramalho. Terwijl hij dat op een positieve manier bedoeld.

13 december 2023 om 23:40



PSV heeft 6 wedstrijden gespeeld en er maar 1 verloren. Het waren allemaal potten tegen gelijkwaardige tegenstanders behalve Arsenal die is een stuk beter.

PSV heeft geknokt, niet altijd goed gespeeld maar uiteindelijk (ook met veel blessures) wedstrijden over de streep getrokken. Dat is een zeer knappe prestatie. Er zit nog groei in, er zit nog meer rek in. Wie weet wat mogelijk is.
Poulefase hakken over de sloot en dan in de knockout is van alles mogelijk. Vraag maar aan Italie dat zo vaker een toernooi heeft gewonnen.

PSV wordt veelal te kort gedaan met gewoon een topprestatie, ook foutloos de voorrondes doorgekomen, erg knap op dit niveau.


14 december 2023 om 16:25

De reden dat ik aangeef dat het niet overtuigend was. Is dat PSV wel makkelijk tegendoelpunten kreeg. Arsenal met volle sterkte walste over PSV heen. Vandaar dat ik verwacht dat de volgende ronde einde oefening is.

Had er misschien wel bij kunnen zeggen dat het zeker wel knap is geweest. Want dat is het zeker. Wil ook niks afdoen aan de prestaties. Maar voor de volgende ronde maak ik me een beetje zorgen.

De CL campagne van Ajax paar jaar geleden was geweldig. De finale van Feyenoord in de EL. Of AZ in de halve finale. Allemaal prachtige prestaties. En liefst zie ik er meer van. Brengt toch iets extra's aan het Europees voetbal.

Plasje inleveren en testen op drugsgebruik. Dit kun je nuchter niet zeggen.

12 december 2023 om 21:34




Volgens Chatgpt zijn er meer dan 3.000 clubs in Europa die betaald voetbal spelen. Psv hoort bij de laatste 16 van de Champions League. Dat is minder dan 0.6 van alle betaalde prof clubs. Mag je dan nog niet spreken dat je bij de beste Europese voetbalclubs hoort?



12 december 2023 om 21:44

Dat mag je van mij best zeggen. Ik houd er alleen een ander referentiekader op na. Maar als jou het vanavond beter helpt slapen wanneer je fan bent van een van de beste teams van Europa. Ik houd je niet tegen.

12 december 2023 om 21:45

Tja, zo kun je alles goed of slecht maken. Er zijn 16 ploegen door naar de tweede ronde van de CL, PSV hoort zeer waarschijnlijk bij de slechtste 3 ploegen qua puntenaantal in de poule van de nummers 2. Dan heeft het plots al een heel andere lading.

Bovendien kun je met jouw betoog FC Twente bij de beste 5 procent laten behoren. Het klinkt indrukwekkend, maar als je het ontleedt, is het zo bijzonder niet. Nou vind ik niets mis met de opmerking van Ramalho en hoe hij dit bedoelt, maar jouw argument is nogal simplistisch. Het is maar net welke maatstaven je hanteert en hoe je die interpreteert.

12 december 2023 om 21:46

Dat betekent dat je dit seizoen bij de beste 16 clubs van Europa hoort ja. Niet meer en niet minder

12 december 2023 om 21:50

@tinus, met het internationale respect wat psv terecht oogst, slaap ik sowieso goed. Mij maakt het niet uit wie of wat PSV de beste ter wereld vindt. Vraag alleen jou wanneer je dit soort uitspraken volgens jou mag maken?

12 december 2023 om 21:56

Van mij mag je dit altijd zeggen. Al staan jullie twaalfde. Het referentiekader zal voor iedereen anders zijn.

Persoonlijk ben ik ook niet zoveel fan van de uitspraak '' we halen de tweede ronde van de CL dus horen we bij de beste 16 teams van de wereld ''. Dat vind ik persoonlijk echt geneuzel. Hoe meet je zoiets überhaupt? Is PSV echt beter dan bijvoorbeeld een Newcastle dat er waarschijnlijk uitgaat? Beter dan een aantal teams in Duitsland? Beter dan het gros van de PL? Even objectief bekeken ben je boven Sevilla en Lens geëindigd, en beide ploegen staan niet of maar net in het linkerrijtje van hun competitie.

PSV hoort bij de subtop. Ergens tussen plaats 10? En 35? En dan roep ik inderdaad maar wat nummers. Lang verhaal kort. Het hangt een beetje van je eigen perceptie af.

Sowieso vind ik zulke dingen moeilijk meetbaar.

12 december 2023 om 22:02

Ach ja, je moet toch toegeven dat t knap is, en dat zonder een potentiële wereldspits als Brobbey.

Fijn voor je dat je er een ander referentiekader op na houdt, maar de feiten spreken voor zich. PSV is momenteel een van de beste teams van Europa.

12 december 2023 om 22:05

Waar houd ik er precies voor een ander een referentiekader op na? Quote me even. Ik zeg letterlijk dat dat voor iedereen anders is. Knap is het zeker. Dat ontkent toch ook niemand?

12 december 2023 om 22:24

Lees je eigen bericht even terug waar je letterlijk zegt “Dat mag je van mij best zeggen. Ik houd er alleen een ander referentiekader op na”.

12 december 2023 om 22:28

Dat betekend dus dat ik, Tinus88, er een ander referentiekader op na houdt. Daarmee leg ik toch anderen geen referentiekader op?

Begrijpend lezen, maat.

12 december 2023 om 22:37

Leuk interview was het. Van mij mogen meer spelers zo zelfverzekerd zijn. Al dat bescheiden geneuzel heb ik juist niks mee.

12 december 2023 om 23:13

Ach jongens, Ramalho is blij, hij is door in de CL en geeft een leuk en positief interview na de wedstrijd. Hii bedoelt uiteraard ook gewoon dat ze door de laatste 16 te halen, letterljjk bij de beste ploegen behoren en dat is ook zo in de CL dit seizoen.

Ik zou ook stralen als ik met de kwaliteiten van Ramalho in die situatie zou staan.

12 december 2023 om 23:32

@psvgek: en hoeveel clubs zijn er op de wereld? Hij heeft het over beste clubs van de wereld namelijk,dus geen idee wat de Champions League daar mee te maken heeft want de rest van de wereld speelt daar niet in mee

13 december 2023 om 09:12

@madmarcel, Inderdaad! Dan wordt het percentage clubs nóg lager. Kan mij namelijk ook geen sterker toernooi bedenken dan de Cl... Thanks voor het aanvullen!

13 december 2023 om 16:12

Als je bij de laatste 4 zit en niet bij de laatste 16.

13 december 2023 om 16:16

dat psv 1 van de beste teams van Europa is roepen ze hier en in Eindhoven maar buitenlandse clubs in de cl willen allemaal graag psv loten als tegenstander omdat ze daar denken psv is de zwakste van de 16 die wij kunnen loten

13 december 2023 om 17:13

@croos haha ja inderdaad! Pak ze!

13 december 2023 om 23:44

Alle reacties hierop, dat is pas geneuzel.
Deze jongen is trots en blij bij PSV, ik kan er van genieten. Gun hem zijn moment na een leuke wedstrijd tegen Arsenal.

Tevens als je bij de 16 beste clubs CL zit dan mag je daar best iets over zeggen, hoe tijdelijk het ook is.

De beste ploegen ter wereld sluiten hun CL groepsfase niet af met een negatief doelsaldo tegen clubs die in Frankrijk en Spanje in het rechter rijtje staan/stonden..

12 december 2023 om 21:32

Doen ze ook niet. Negatief doelsaldo komt door 1 nederlaag tegen de koploper van de Premier League

12 december 2023 om 21:34

Dus doen ze het wel....

On; natuurlijk onzin om te zeggen dat PSV bij de beste ploegen in europa hoort, maar in deze vorm horen ze zeker tot de groep van 15-30 betere ploegen

12 december 2023 om 21:41

Lees eerst eens: ze sluiten hun CL groepsfase NIET af met een negatief doelsaldo tegen clubs die in Frankrijk en Spanje in het rechterrijtje staan/stonden. Alleen met een totaal negatief doelsaldo


En ze zitten bij de beste 16 van Europa. Dus horen ze bij de beste ploegen in Europa op dit moment. Daar is geen woord aan gelogen

13 december 2023 om 18:47

Er zullen clubs zijn die niet in de cl spelen maar toch psv een pak slaag zullen geven dan kan je niet gaan roepen we zitten bij de beste 16 van Europa. Neem bv een Liverpool of een united enz die spelen dus geen cl maar hebben wel een makkie als ze tegen dat psv moeten spelen

13 december 2023 om 18:49

Ik typ united erbij want er zijn clubs uitgeschakeld in de cl die wel van psv hadden kunnen winnen

13 december 2023 om 23:45

PSV hoort op dit moment bij de beste 16 van Europa, moeilijk te accepteren maar het is gewoon zo. Wat een zuurpruimen hier.

12 december 2023 om 21:46

Of van de laatste 20 CL wedstrijden er maar 2 gewonnen en 9 verloren , dat overkomt de beste ploegen van de wereld niet

12 december 2023 om 21:56

Frappante criteria hou jij er op na

We zijn top level. Give the cup to us today

Technisch heeft die best gelijk hoor. PSV zit bij de beste 16 ploegen van Europa op het moment. En in een poule met Lens, nummer 2 van vorig seizoen, Sevilla EL winnaar en ook Arsenal is het knap dat ze uiteindelijk 2e worden. In de KO fase wordt het wel lastig want als nummer 2 kom je alleen maar sterke tegenstanders tegen.

12 december 2023 om 22:15

Ja maar vorig seizoen zegt dus niet alles in dit geval. Sevilla sluit de CL campagne zonder ook maar 1 overwinning. Dan weet je dat Sevilla in een heel matig seizoen zit als dat niet lukt in een niet al te sterke CL poule.
Desondanks wel knap van PSV hoor, maar zou ze nog niet meteen bij de beste ploegen ter wereld schatten. Ze zitten bij de beste 16 van de CL, maar daar is ook alles mee gezegd.

Komisch al die Ajax fans die hier als een dolle hond weer op reageren..

12 december 2023 om 21:42

Andersom zou dat niet gebeuren natuurlijk.....

12 december 2023 om 21:54

zal best maar dan kan daar toch ook wat van gezegd worden?

12 december 2023 om 21:49

Ach, zoiets gaat twee kanten op. Waar het om draait, is dat Ramalho het bedoelt aan de hand van de stand in de groep en de gevolgen daarvan. Daarin heeft hij gewoon een goed punt. Op basis van niveau wordt het een andere discussie.

13 december 2023 om 07:40

Ironisch dat PSV fans zich zelfs in een uitmuntend seizoen nog steeds zo druk maken om Ajacieden.

Dit wordt wel erg uit context getrokken door dit artikel.

12 december 2023 om 21:41

Tuurlijk want dat zorgt hier weer voor allemaal Ajax fans die er op gaan springen.

12 december 2023 om 21:56

Waar doorgaans ook weinig voor nodig is.

Hahahahah prachtig.. Als een Ajacied dit zei was het natuurlijk arrogantie.
Nee Ramalho een team met jou in de basis is niet een van de beste van de wereld.
Zit deze gozer aan de drank of druggs? xD

12 december 2023 om 21:54

Dit kan een Ajacied niet zeggen omdat je 5de staat in de competitie en na donderdag geen Europees meer speelt. Dat zou dus geen arrogantie zijn maar waanzin.

13 december 2023 om 00:14

Als ze winnen spelen ze nog gewoon ECL hoor, dus je statement klopt van geen kant.

Ik dacht dat Teze een hersenschudding gehad had maar blijkbaar zat ik mis!

Nu heb ik het interview 2 keer gezien maar ik hoor niet dat hij dat zegt.

12 december 2023 om 22:43

Inderdaad. Hij zegt dat ze het goed hebben gedaan tegen 1 van de beste teams van de wereld, en dat ze in de KO fase horen tussen, waar de beste teams van de wereld ook zitten.

Hij zegt daarmee niks geks, al denken al die haaien in de commentsectie daar anders over ondanks dat ze het interview niet eens hebben gezien.

Misschien had Ramalho voor het interview nog even wat Fisherman's friend moeten gebruiken om zijn uitspraak wat extra cachet te geven.

Hij zei stiekem gewoon dat ze door zich te kwalificeren bij de beste ploegen horen die nog over zijn in de cl. En dat is letterlijk ook zo. Dit scoort natuurlijk beter en extra grappig omdat het Ramalho het zegt, maar psv zit dit jaar bij de beste 16. Kan je heel lang of kort over lullen.

Je loot een groepshoofd in de volgende ronde, dan vlieg je er kansloos uit. Ik had PSV liever naar de Europa League zien gaan en daar nog 2 of 3 rondes zien overleven…

13 december 2023 om 10:04

Ja klopt voor de coeffcienten zou het waarschijnlijk beter zijn om verder te gaan in de EL, maar het uiteindelijke doel hiervan is toch om meer CL plekken te creëren en dan zul je ook daar iets moeten presteren. Plus PSV scoort 4 bonuspunten voor Nederland en krijgt nog een smak geld voor het behalen van de volgende ronde in de CL.

13 december 2023 om 17:18

Ja dat snap ik allemaal wel, maar het is toch leuker om PSV verder te zien komen in de EL dan te zien sneuvelen in de 1e knock-out fase van de CL…

Beetje overdrijven mag wel toch?! Knappe prestatie al stond er voor Arsenal natuurlijk helemaal niets meer op het spel behalve schade vrij doorkomen. PSV moet het na de winterstop maar eens laten zien dat ze er echt bij willen horen, tot nu toe valt alles op zijn plaatst. De belangrijkste vraag is of er een dip komt of niet...

Leuk om Ramalho eens een keer aan bod te zien op TV. PSV hoort op dit moment zeker bij de beste 100 voetbalploegen ter wereld. Qua statistieken dit seizoen zeker in top25 op gewogen gemiddelde, maar het is natuurlijk allemaal relatief. Gisteren was het in ieder geval een leuke wedstrijd om te kijken, ongeacht voor welke club je bent, maar zonder de echte druk, zonder de absolute wil om te winnen en ook zonder de echte snelheid. Het zal me verbazen als bv het aantal overtredingen de dubbele cijfers heeft gehaald bij beide ploegen.
Zondag tegen AZ zal het echt weer anders zijn, maar in ieder geval fijn om te zien dat een fantasie-elftal zo lekker kan combineren en elkaar kan vinden tegen een fantasie-elftal met in principe toch echt betere spelers. En ergens had Arsenal PSV de 2,8 miljoen moeten gunnen, nu verdient/bespaart de UEFA toch 1 miljoen die weer in een paar zakken verdwijnt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren