Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV lijkt alsnog beet te hebben in jacht op kampioenstrainer

Laatste update:

Het lijkt erop dat Ruud Brood toch verhuist van NEC naar PSV. Zondag bracht Voetbal International naar buiten dat de Eindhovense club zich graag wilde versterken met de trainer, die NEC dit seizoen kampioen van de Jupiler League maakte. PSV ziet in hem een goede opvolger van Ernest Faber, die de technische staf verlaat om op eigen benen te gaan staan. Het leek er echter op dat de deal om financiële redenen zou afketsen.

/

Dinsdag meldde het Eindhovens Dagblad immers dat PSV niet bereid was een afkoopsom op tafel te leggen voor Brood. NEC eiste dat wel, omdat het contract van de trainer nog een jaar doorloopt. Nu bericht FOX Sports dat de deal alsnog rond is en dat Brood naar het Philips Stadion verkast, om daar assistent te worden in de technische staf van Phillip Cocu.

Onduidelijk is of NEC heeft afgezien van de financiële compensatie, of dat Brood of PSV toch een bedrag op tafel legt. De clubs reppen zelf nog met geen woord over de mogelijke overgang van Brood naar PSV. Wel doet directeur Bart van Ingen twee mededelingen via Twitter, dinsdagavond. “Wij komen morgen met een persverklaring inzake de technische staf in het bijzonder Ruud en Roy”, laat hij weten.

“Verdere status licht ik toe in een interview aanstaande donderdag, vrijdag beschikbaar op onze site”, vervolgt Van Ingen. Als Brood daadwerkelijk naar PSV gaat, wordt dat zijn zevende club als trainer. Hij was zeven jaar assistent bij NAC, voordat hij zelf voor de groep ging staan bij Helmond Sport. Daarna werkte hij voor Heracles Almelo, RKC Waalwijk en Roda JC en sinds vorig jaar zomer dus voor NEC.

Ruud Brood is een goede assistent voor Phillip Cocu

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zou een goede assistent zijn voor PSV. Eindelijk dan toch een ervaren assistent. Misschien dat Faber de omgekeerde weg kan bewandelen.

26 mei 2015 om 21:37

Lekker vervallen in oude fouten, mag toch hopen dat NEC dat niet doet. Zo'n Faber gaat al zijn beginnersfouten maken als NEC misschien tegen degradatie speelt. Nee dank je. Next!

26 mei 2015 om 21:57

Faber is anders wel al succesvol geweest bij FC Eindhoven. Beste seizoen in clubhistorie van de club. Dus waarom zou hij beginnersfouten maken als hij al ervaring heb opgedaan bij FC Eindhoven.

26 mei 2015 om 22:02

Ja, bij FC Eindhoven ja. Club uit de Juup(die het dit jaar fantastisch hebben gedaan maar niet konden pieken in de play-offs) waar totaal geen druk of verwachtingspatroon zit en waar je niet in de degradatiezorgen kan komen.

Zet dat tegenover Nec, grotere club, meer supporters die erg kritisch kunnen zijn en zich gaan roeren als het slecht gaat(sommigen op een verkeerde manier). Faber die dan voor het eerst te maken krijgt met degradatiezorgen, totaal andere zorgen dan het wel of niet halen van een titel. Klinkt helemaal top. Ik zou zeggen meteen doen. En als Faber niet wil of kan dan maar Anton Janssen proberen. Was namelijk precies dezelfde situatie.

26 mei 2015 om 22:06

Je zou de situatie van NEC komend seizoen ook kunnen vergelijken met het afgelopen seizoen van FCE.

En daarin is hij uiterst effectief.

26 mei 2015 om 22:17

Dat is dan ook het enige waar een vergelijking op z'n plaats is: moeten allebei relatief gezien met beperkte middelen werken in hun competitie.

Maar de gegevens dat Faber nog nooit hoofdtrainer in de Eredivisie is geweest laat staan tegen degradatie heeft gespeeld, de druk bij NEC een stuk hoger ligt en de (kritische) supporters zich zullen gaan roeren als het slecht gaat doen die eerdere overeenkomst volkomen teniet. Na wat ik vorig jaar heb gezien en meegemaakt bij NEC toen het einde er(aan) kwam zou ik op voorhand medelijden krijgen met die armer Faber. Dat moet je een beginnend trainer niet aan doen, buiten het feit dat je je als NEC-zijnde zelf een beginnende trainer niet aan moet doen.

Want nogmaals NEC zou dan vervallen in oude fouten die de club degradatie hebben bezorgd. Als NEC zich stabiel veilig weet te spelen zou je het heel, heel misschien met zo'n Faber kunnen proberen, maar het zou eigenlijk geen optie moeten zijn voor nu.

26 mei 2015 om 22:49

Faber deed het bij een kleine club als FC Eindhoven erg goed met leuk voetbal en werd bij het 2e van PSV een aantal keer kampioen dat toont aan dat hij toch wel wat kan. Daarnaast is er elk jaar wel weer een ervaren trainer die eruit ligt bij een degradatieploeg: Booy, Brood, Pastoor etc. Daarnaast zijn er heel veel succesvolle beginnende trainers geweest de afgelopen jaren Dijkhuizen, De Jong, de trainer van Heracles etc.
Ik denk dat het niet heel veel uit maakt of NEC nou een trainer als Brands, Booy ofzoiets dergelijks een aanstelt of Faber.
Als Nec zijnde neem je altijd een gok maar als er niet te veel spelers vertrekken is de selectie nog van een hoog niveau. Ook nemen spelers meer aan van iemand die jarenlang bij PSV werkte en speelde.

Vrij apart dit, rare beslissing. Kan er ook niet meer over zeggen eigenlijk dan dat we maar moeten afwachten. Desalniettemin is het een rare beslissing in mijn ogen, ja, nogmaals.

Aardige trainer wel 1 van 13 in een dozijn . heeft het goed gedaan bij NEC . Maar denk nu ook weer niet dat hij onmisbaar is of dat wij geen betere kunnen vinden.

26 mei 2015 om 21:28

Een 13 in een dozijn trainer bedoel je? ;-)

26 mei 2015 om 21:40

Haha ja idd dat was het ;-) zal het even verbeteren . beetje dommig

Ik zou dan als NEC zijnde Mariootje (Been) maar eens een belletje geven, kan me best voorstellen dat ie er voor open staat

Het lijkt me een stuk sociale zekerheid die PSV aan Ruud Brood kan bieden.
Als hij in het plaatje past,kan hij jaren vooruit in een functie als assistent,mits de volgende trainer dat ook accepteert.
Stel voor dat het voor NEC komend seizoen tegenvalt op het hoogste nivo,moet de trainer als eerste de biezen pakken.
Een risico dus met nog een contract van een jaar.
Als ik hem was zou ik tekenen in Eindhoven voor pak hem beet drie jaar.
Daarna kan hij bij elke middenmoter zo weer aan de slag,gezien zn ervaring,en wie weet groeien de bomen nog wel hoger.
Ik zeg: Ruud,doen!

Dat hele ervaren assistent gezeik wordt volgens mij overdreven.
PSV werd kampioen zonder ervaren trainer - Ajax had een ervaren man, maar het voetbal wordt er niet beter van, zelfde geldt voor Feyenoord. Het belangrijkste is nog altijd dat je de beste elf hebt.

26 mei 2015 om 21:23

Precies dit. Het kan soms wel handig zijn, maar je wordt daardoor echt niet kampioen.

Vooropgesteld dat Brood het goed heeft gedaan. Dat hij kampioen werd met verreweg de beste selectie van de competitie was een verplichting, maar hij heeft mooi wel wat records gebroken en werd dan ook (terecht i.m.o.) genomineerd voor Trainer van het Jaar. Maar als je met al het geweld assisent-trainer van PSV wil worden, tegen een naar het schijnt minder salaris en na een succesjaar in Nijmegen..... Tja, dan heb ik ook zoiets van veel succes, maar ga dan ook maar. De ambitie spat er i.i.g. niet van af.

Verder vind ik het geen fijne ontwikkeling. Brood kent een deel van de selectie voor komend seizoen al goed, is inmiddels wel gewend aan de club en heeft ervaring. Enige (haalbare) trainer waarvan ik denk dat NEC er beter mee af is is Mario Been. Kent de club, heeft verschillende situaties bij de club meegemaakt(van degradatievoetbal tot Europees, is (mateloos) populair bij de supporters en misschien wel het belangrijkste, is dikke maatjes met Boekhoorn. Het is in Nijmegen en omstreken geen geheim dat Boekhoorn er waarschijnlijk echt volledig in zal stappen als Mario Been 'zijn' trainer kan worden. Instapmoment is ook niet slecht, want er zal echt niet verwacht worden dat NEC meteen mee gaat doen om de play-offs Europees Voetbal ofzo. Andere (goede en haalbare) opties kan ik me niet zo 1,2,3 bedenken, want bijna elke nieuwe trainer moet naast de selectie ook nog wennen aan de club NEC en alles dat daarom heen speelt(investeerders o.a.). Weet niet of die aanpassingen de doelstelling handhaving vergemakkelijken.....

Maar NEC is nu toe aan de 4e trainer in krap 2 jaar tijd, terwijl NEC niet echt bekend staat als trainerskerkhof. Had persoonlijk gedacht dat Brood een trainer was die hier nog jaren zou werken. Maarja, waarom als zou je als ervaren coach van 52 op eigen benen willen staan in de Eredivisie als je bij PSV voor een lager salaris de pionnen mag neerzetten?

26 mei 2015 om 21:46

Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom Brood dit zou willen, zeker als het salaris nog lager is ook. Brood heeft jarenlange eredivisie ervaring als hoofdcoach en heeft altijd gezegd dat hij het prima naar de zin heeft bij NEC en heel graag met NEC de eredivisie in gaat. Hij lijkt me ook niet het type persoon dat graag de 2e viool speelt bij een club, ook al is het bij een club die CL speelt. Ik hoop wel dat NEC vast houdt aan een afkoopsom. Als PSV zo nodig een trainer met een doorlopend contract wil halen, moeten ze daar ook maar voor betalen.

Ik weet niet of het terughalen van Mario Been een goede zet is. Naar mijn mening levert het terughalen van een trainer of speler die veel successen heeft gehad bij de club in het verleden vrijwel altijd een teleurstelling op.

26 mei 2015 om 21:52

Het is dubbel, bij PSV kan hij waarschijnlijk veel langer mee dan bij NEC dus kiest hij voor een stukje zekerheid. Bij NEC kan hij na een slecht seizoen meteen ontslagen worden. Ook maakt hij bij PSV het hoogste niveau mee met champions league volgend jaar.

Aan de andere kant zou hij bij NEC een succestrainer kunnen worden die van de club een stabiele middenmoter maakt of misschien zelf iets meer en zou hij een stap hogerop kunnen doen als trainer van bijvoorbeeld een Heerenveen of AZ. Die stap zal hij hoogstwaarschijnlijk nu niet meer maken.

26 mei 2015 om 21:57

Klopt, wat PSV doet moeten ze zelf weten, maar als ik NEC was en een club meldt zich voor mijn trainer en biedt daarbij het royale bedrag van 0 euro dan zou ik me dus echt totaal niet serieus genomen voelen en er lekker 2 ton bovenop gooien. Maar helaas zal dat niet zo werken. Neemt niet weg dat PSV dat heel raar doet, je zonder geld melden voor een kampioenstrainer met een doorlopend contract. Zou bijna zeggen gebruik je verstand.

Verder klopt het wel dat Been het altijd minder zal doen dan in zijn 1e periode(beetje hetzelfde als je Hiddink nu trainer van PSV maakt en hem herinnert aan de halve finale CL in 2005), maar als men gewoon de verwachtingen aanpast zal dat wel meevallen. Want als je dat eventueel hoge verwachtingspatroon tempert is Been wat mij betreft de droomkandidaat om redenen die ik hierboven al heb genoemd. Vooral de connectie met Boekhoorn is goud waard. En Been is ook gewoon een prima trainer die de jeugd niet over het hoofd ziet.

26 mei 2015 om 21:58

Het risico om met NEC eruit gegooid te worden is idd aanwezig. Bij PSV heb je misschien iets meer zekerheid maar als PSV totaal niet draait, in de CL eruit gaat en in de competitie 10 staat in februari dan is Cocu aan de beurt en dan is het maar de vraag of een opvolger op Brood zit te wachten

26 mei 2015 om 22:06

Zoals ik al zei, zou dus een gebrek een ambitie zijn. Lekker veilig in de luwte achter een hoofdcoach zitten en amper tot geen verantwoordelijkheid hebben, het niet snel slecht kunnen doen maar als er iets gewonnen wordt ook nooit de credits krijgen die je als hoofdtrainer krijgt.

Of iets meer risico nemen(met een hoger salaris, dus het 'risico' wordt al iets ingeperkt) en eventueel wel presteren en daar, net als dit jaar, (terecht) de credits voor krijgen en dan misschien zelfs een stap kunnen zetten naar de subtop(wat ik na periode als assistent van PSV niet snel zie gebeuren).

Blijf het tamelijk onbegrijpelijk vinden. Maar dat zal wel aan mij liggen.

27 mei 2015 om 02:16

''lekker veilig in de luwte achter een hoofdcoach zitten en amper tot geen verantwoordelijkheid hebben'

Maar wel 2x zo veel verdienen...

Sommige mensen waaronder jij begrijpen blijkbaar nog steeds niet dat voetbal trainers ook gewoon moeten werken voor hun geld.

Als jij de kans had om bij een groter bedrijf te gaan werken in een mindere functie maar wel met meer salaris en de kans om sucessen te behalen op het hoogste niveau dan zou jij dat ook doen.

Als je dat niet snapt kan je dit onderwerp gewoon niet objectief beoordelen.

27 mei 2015 om 03:14

Brood gaat volgens De Gelderlander juist minder verdienen bij Psv. Dus daar gaat je betoog.... Over dingen niet begrijpen of weten gesproken.

Jammer dat die als assistent verder gaat, zie hem graag op de voorgrond. Vind het een nette man die altijd met veel verstand over voetbal praat. Hij past perfect bij Nec, om die club weer middenmoter te maken.

Zeer jammer als Brood besluit te vertrekken bij Nec, mijns inziens. Het lijkt erop dat het vooruitzicht van Championsleague voetbal hem overstag laat gaan. Ik ga er vanuit dat NEC hem niet zonder vergoeding (van hemzelf of een ander) laat gaan. Er mag minstens een paar ton op tafel worden gelegd lijkt me zo, dus ik neem aan dat hij niet zelf zijn hele afkoopsom gaat betalen.

Ik kan de kwaliteiten van Faber verder moeilijk inschatten, maar wellicht dat hij iets is voor Nec.

26 mei 2015 om 22:10

Nee, NEC wil een afkoopsom zien. PSV was zou snugger om zich officieel te melden bij NEC met het verzoek of Ruud Brood transfervrij kon worden overgedragen met een contract dat nog doorloopt/liep. Verbaasd me dat NEC de heren van PSV als aanvulling er geen gratis lunch en een rondleiding door Nijmegen erbij heeft gegeven..... Zou me als club dan echt totaal niet serieus genomen voelen en lekker nog wat geld bovenop de transfersom gooien. Maar dat werkt (helaas) niet zo denk ik.

Maar zal denk ik wel een compromis worden. PSV betaald een deel van de som, Brood een deel uit eigen zak en NEC krijgt het gewenste geld.

Deze man is toch te goed om assistent te zijn?? Ik zou dit echt een vreemde constructie vinden..

Ik ken de ins en outs niet maar waarom zou je assistent bij PSV willen worden? Krijg je meer betaald? Vind hij de druk ala van Basten teveel?
Denkt hij dat hij daar langer kan blijven omdat als NEC niet presteert hij eruit moet? Datzelfde gebeurd bij PSV als Cocu 10e staat en weg moet en er een nieuwe komt met eigen mensen.
Zijn ze bij NEC niet tevreden?
Ik snap het niet

En dan heel snel handelen en Dennis Demmers halen als vervanger

26 mei 2015 om 22:22

Ik denk dat Demmers eerder op een telefoontje uit Madrid wacht, die komt echt niet naar Nec toe hoor.

Weer een goede zet van PSV. PSV is toch ook weer goed bezig hoor.

Psv heeft toch geld genoeg om een afkoopsom van een paar ton te kunnen betalen?

Ik hoop wel dat als brood gaat hij niet

26 mei 2015 om 22:14

Alireza zal meenemen.
Daar heeft hij namelijk nogal een handje van.

Slechte coach, niet echt veel gepresteerd kortom niet het niveau dat PSV moet nastreven kan je beter bij Faber blijven al is dat ook geen optie.

Denken overigens niet dat brood een goede assistent is hij is echt een type die graag zelf de beslissingen neemt.
Misschien zit er een constructie achter dat hij optie heeft om (over een tijdje) hoofdtrainer te worden.
Net zoiets als wat eerst tussen van Basten en pastoor was bij az.
geld zal vast ook een rol spelen.
Ik ben nooit fan van Brood geweest iedere trainer was met dit elftal kampioen van de jl geworden.
Nu is het tijd voor Mario

Zeer goede zet van Psv.
Volgens mij kan brood als hoofdcoach PSV al kampioen maken als hij daar de kans toe zou krijgen.
Jammer dat Ajax maar door blijft rommelen met Frank de Boer.
Ik stap over van Ajax op Feyenoord maar verwacht dat PSV gewoon weer kampioen wordt
Kan haast niet meer mis gaan.

27 mei 2015 om 00:31

ik verwacht dat Az een Ritzmaier en de zeeuw haalt en Calvin de jong! Az zal denk ik weer mee doen. Bij Ajax is alle aandacht gericht op Gdelj en die zal dat niet trekken!

Feyenoord word 5e en dat is het Ik verwacht dat Pec mee gaat doen voor plek 3 en 4 Verder zal Az wss gewoon weer de Outsider zijn en wss 2e of 3e worden!

Er staat een heel goed ingespeeld elftal en Zonder Gudelj word het alleen maar beter! want die kon slecht verdedigen en was niet een echte leider!

Psv 1. Ajax of Az 2. Twente of Pec 3. Herenveen 4. Feyenoord 5.

Ik denk dat Kuyt niet voldoende is om nog 3e te eindigen! Twente houd de helft van hun Selectie denk ik en Herenveen gaat met eigen Jeugd nog heel ver komen! Ron Jans zal nog een jaar knallen en daarna vermoedelijk De Boer opvolgen!

Verder verwacht ik dat Willems en Wijnaldum blijven! want die hebben het baar hun zin en Psv gaar ze niet zomaar verkopen!

27 mei 2015 om 01:25

Zou geweldig zijn als Ron Jans de nieuwe trainer wordt van Ajax.
Ik denk dat Ajax dan in ieder geval weer attractief voetbalt
Jammer dat we daar nog minimaal 1 seizoen op moeten wachten.
Eerst moet de Boer nog een seizoen door rommelen om te laten zien dat hij het echt niks meer van kan maken.

Denk je dat je na Pastoor weer alles op de rails hebt na een degradatie meteen kampioen. Ik keek al uit naar volgend seizoen of we het net zo kunnen als Willem II. Nu ben ik toch wel weer bang dat er een slechte trainer wordt aangetrokken en dat er voor degradatie geknokt moet worden.
Jammer dat hij het niet nog een jaar wilde laten zien in de eredivisie.

Ik snap niet waarom PSV niet Ernie Brands benaderd. Die man is een ervaren trainer met een PSV achtergrond.

Goede trainer die het bij de subtop/laagvliegers al heeft laten zien. Vond het ook onterecht dat hij bij Roda werd weggestuurd. Ik snap wel dat men denkt dat hij nog niet klaar is als hoofdtrainer van een topclub, daarom lijkt me dit een prima positie voor Brood. Mocht Cocu over twee seizoenen vertrekken, kan Brood de zaak dan eventueel overnemen.

Zou een sterke zet zijn van Psv.

Aparte maar mooie move voor Ruud Brood. Had eerlijk gezegd Kalezic op die post verwacht.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren