Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘PSV houdt dat Vollgas-Fussball maar 50 minuten vol, het houdt nog niet over’

Laatste update:

Roger Schmidt wil met PSV graag Vollgas-Fussball spelen, Volgens voormalig doelman Ronald Waterreus heeft de huidige selectie in Eindhoven echter nog niet het vermogen om een dergelijke speelstijl negentig minuten lang aan te kunnen. Desondanks is Waterreus over het algemeen onder de indruk van de manier van werken van Schmidt in zijn eerste maanden als coach van PSV.

"Dat Vollgas-Fussball kunnen ze maar vijfig minuten volhouden tot nu toe", concludeert Waterreus in de podcast van Voetbal International. "En ik vind zelfs dat nog wel meevallen, dus voetballend houdt het nog niet over." Om er gelijk aan toe te voegen: "Maar ik heb wél de indruk dat er een selectie staat waar je als trainer iets mee kunt. En dan ga ik toch terug naar het begin, omdat mensen graag conflicten horen. Maargoed, Doelen (oud-speler Björn van der Doelen, red.) en ik, wij weten allebei ook gewoon drommels goed hoe het allemaal werkt en wij kennen zó ontzettend veel mensen binnen die club."

Malen en Schmidt vol vertrouwen: 'Concentratie is nu hoger'

De verhalen intern over de manier van doen van Schmidt zijn volgens Waterreus louter positief. "Je hoort alleen maar positieve geluiden binnen de PSV-familie over die man. En er is niemand die zegt dat we onder hem oogstrelend voetbal spelen, dat snappen ze allemaal wel. Als hij een uurtje later wil trainen dan is afgesproken, dan vraagt hij dat. Hij legt geen dictaten op en gedraagt zich gewoon als een fatsoenlijke kerel. Zo simpel kan het ook gewoon zijn."

Van der Doelen roemt ook de menselijke kant van Schmidt. "In de top zeggen ze vaak dat je een klootzak moet zijn. Je moet meedogenloos zijn en dit en dat. Op de één of andere manier vinden we dat in de sport heel heroïsch. Als iemand wat bereikt, maakt het niet uit dat het een lul is. Als het een zakenman is vinden we het wel verwerpelijk, maar in de sport kennelijk niet. Sociaal zijn is in deze wereld bijzaak, maar bij mij is het net omgekeerd. Ik vind het een goede vent, of het een goede trainer is zal me eigenlijk aan mijn reet roesten. Daar heb je als club niks aan."

Zie jij PSV kampioen worden onder Roger Schmidt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Een goede reactie van een best wel intelligent, nuchter iemand.
Het gaat er in eerste instantie om dat iemand een goed mens is. Goed voor zijn medemensen en zichzelf. Redelijk, vriendelijk en beleefd.
Het voetbal wordt ook vast nog wel beter.Als er nog een enkele mindere speler kan worden vervangen, er meer getraind kan worden, de conditie/inhoud verhoogd en de spitsen gaan scoren.

26 november 2020 om 11:50

Tja, maar wat heb je als club liever? Een verdomd fijne man die 0 prijzen wint of een eikel als Mourinho die gespecialiseerd is in het winnen van prijzen? Uiteindelijk gaat het om winnen, en dan kan je nog zo’n fijne gozer zijn, als je geen prijzen wint knikkeren ze je er gewoon uit. En Schmidt moet uiteindelijk met dit PSV gewoon prijzen gaan pakken.

26 november 2020 om 13:00

Op lange termijn weet jij het antwoord ook wel. Met Mourinho als voorbeeld, hoe vaak heeft hij afbraakvoetbal en korte termijn doelstellingen tot kunst verheven, op zo’n manier dat de spelers en club na zijn vertrek er nog de zure vruchten van plukken.

26 november 2020 om 13:55

@yoda
In het topvoetbal gaat de trainer helemaal niet over de lange termijn, die moet gewoon prijzen pakken. Over de lange termijn mogen de voorzitters, technisch directeuren en andere baasjes nadenken. Dat afbraakvoetbal van Mourinho is ook zo’n verhaal wat lekker klinkt, in werkelijkheid hebben Porto, Chelsea, Inter en Real prima voetbal onder zijn leiding laten zien en nu met Tottenham laat hij gewoon weer zien wat er mogelijk is als je je team goed georganiseerd laat spelen. In zijn “slechte” tijd bij Man Utd pakt hij toch even tussendoor de Europa League. Wat zijn die zure vruchten dan precies, je hoort zelden negatieve verhalen bij spelers en als Inter fan kan ik zeggen dat hij door de fans nog steeds op handen wordt gedragen, iedere fan wist dat hij met een vrij oude selectie de prijzen heeft gepakt en dat er nieuwe jongere spelers nodig waren om verder te komen, heeft niks met zure vruchten te maken.

26 november 2020 om 17:59

precies! we zijn inmiddels alweer 3 maanden onderweg bij PSV en ik heb misschien net 3 goede wedstrijden van ze gezien waarvan 1 tegen ADO wat dit seizoen weinig voorstelt. de resultaten vind ik verder ook nog niet geweldig ondanks toch een aantal grote investeringen

26 november 2020 om 23:01

Ligt er dus aan wat de baasjes voor visie hebben. Bij psv wilden ze volgens mij breken met een cultuur van “defensief, controlerend” naar attractiever en energieker. Dus andere trainer en ook een blik andere spelers open getrokken. Maar je weet ook dat zo’n omslag tijd nodig heeft. En dus kun je onderbouwen dat je op dit moment nog niet de machine bent die je wil gaan worden. Ik als psv fan wil er wel wat meer van gaan zien de komende tijd, voordat alle prijzen zijn vergeven. Ik ben ook niet blij met wat er op dit moment wordt getoond. Maar als psv de trainer op straat zou zetten met kerst zou ik dat nog veel kwalijker vinden.

26 november 2020 om 11:51

Nu is het natuurlijk altijd fijn dat iemand een goed mens is, maar daar draait het in de voetballerijen echt niet om in eerste instantie. Daar draait het uiteindelijk gewoon om prestaties.

26 november 2020 om 12:55

In het dagelijkse leven ja. Als voetbaltrainer zul je toch echt ook het maximale uit een groep moeten kunnen halen. Deze meneer is eigenhandig de titel al aan het vergooien en Waterreus begint over het karakter van de man? Op karakter word je nauwelijks afgerekend in de voetballerij.

26 november 2020 om 14:20

Met deze groep zou het een wonder zijn als PSV kampioen zou worden. Ajax heeft een veel duurdere, betere en bredere selectie.

26 november 2020 om 20:14

Onzin. PSV heeft qua spelersmateriaal echt niet een veel slechtere ploeg. Dat ontloopt elkaar niet zoveel.

26 november 2020 om 17:58

zo een fijne man vind ik het nou ook weer niet. hij is constant aan het klagen over de Knvb en een tijdje haalde hij het grootste talent Ihatteren na de eerste de beste mindere wedstrijd er meteen weer uit. niet dat erg hoeft te zijn want Van Gaal en Mourinho zijn misschien ook niet de meest sympathieke mensen maar het spel en de resultaten bij PSv vind ik nog alles behalve indrukwekkend ondanks een aantal grote investeringen en we zijn toch alweer 3 maanden onderweg inmiddels

27 november 2020 om 09:27

Oh ja haalt hij Ihattaren eruit joh? Niks van meegekregen. Dat jij niet moe wordt van jezelf man.

Schmidt doet het prima. Pas oktober zijn selectie compleet, nieuw speelsysteem, daarna nog coronagolf waardoor ie pas nu eindelijk met volledige groep kan trainen en de beste 11 kan opstellen. Waar reken je de man dan op af vraag ik me af?

Klopt. vaak is het de eerste helft redelijk goed maar daarna zakt het als een pudding in elkaar.
Laten we hopen dat Schmidt de ploeg op de rails krijgt want op papier is het een hele goede ploeg.
Hoop dat het geduld in Eindhoven niet te snel op raakt...

26 november 2020 om 11:46

Geduld hebben ze wel hoor. Van Bommel is er ook niet na 3 nederlagen al uit gegooid. Ze (JDJ en Gebrands) kunnen hem ook niet ontslaan, want dan moeten ze zelf ook vertrekken. Geschiedenis leert ons dat bestuurders dat meestal zo lang mogelijk uit stellen.

26 november 2020 om 11:52

Klopt zeker @messibazoer. maar ik heb de indruk dat het piept het kraakt in de selectie. Dat zie je ook terug op het veld. Tevens spreken spelers elkaar tegen in de pers.. Signalen staan op rood en als PSV supporter zou ik daar niet happy mee zijn.

26 november 2020 om 12:15

Ik denk dat de PSV supporters zich niet zo druk maken. Het spel tegen Twente was echt heel goed de eerste 60 minuten. Als zij fitter worden, zouden ze dat de hele wedstrijd kunnen doen. Veel spelers hebben een achterstand in fitheid door corona wat wel een belangrijke factor is. Ook hoop ik dat Malen en Zahavi wat meer zoeken naar medespelers i.p.v. voor eigen succes gaan want dat was het grote probleem tegen o.a. Twente

26 november 2020 om 12:17

Met "tevens spreken spelers elkaar tegen in de pers" refereer je neem ik aan naar Gakpo en Malen, waarvan de eerste zegt dat de aanvallers soms wat egoistisch zijn en de laatste zegt dat het wel meevalt. Nou pfoe het is me wat. Je weet weer geweldig te overdrijven

26 november 2020 om 12:47

@andres13, jazker maar die ballen moeten er wel in. Het is al weken niet goed en ze scoren maar lastig.
@davilla_7, ze spreken elkaar dus tegen in de pers, dat is niet goed voor het groepsgevoel.
Hoop dat Schmidt de ego'tjes in het gareel kan houden

26 november 2020 om 13:05

Tegenspreken is heel wat anders dan ergens anders over denken Prem. Je zou bij de Telegraaf moeten gaan werken, kun je hele dag olifanten van muggen maken.

26 november 2020 om 13:12

Mag ik vragen waar je het op baseert dat het piept en kraakt in de selectie? Dat ze het op dit moment geen volle wedstrijd vol houden klopt. aandachtspunt is natuurlijk wel dat je je zelf blijft belonen voor je harde werk, maar dat kunnen we van ajax in de CL ook zeggen. Maar ik heb niet het idee dat de spelers de visie van de trainer niet delen. Dat het nog niet loopt zoals veel supporters hadden gehoopt klopt. Maar we moeten zeker in deze tijd denk ik wel blijven kijken naar omliggende omstandigheden. De selectie is zeker niet altijd compleet geweest en daarbij er moet een totaal nieuwe speelstijl ingeslepen worden. Dat zijn wel factoren die om geduld vragen.
Dat merk je ook wel bij de PSV achterban. Het loopt misschien nog niet helemaal zoals het moet. Maar iedereen ziet wel het punt op de horizon verschijnen waar PSV naar toe wilt. Ik maak me als psv supporter in ieder geval geen zorgen over de huidige lijn.

26 november 2020 om 12:58

Maar hoe wil Schmidt dat doen? Het is nu bijna december in de ploeg is fysiek niet in staat om op die manier te spelen. Dat gaat de komende maanden echt niet ineens beter worden op het moment dat het schema voller wordt en spelers vermoeider worden. Als ze het niet snel anders doen, raakt Ajax uit zicht en de pijnpunten van dit PSV worden nu ook zichtbaar voor de concurrentie.

26 november 2020 om 14:25

Denk eerlijk gezegd wel dat dat de komende maanden gaat verbeteren. Eerst kwamen nieuwe spelers die ingespeeld moesten raken en vervolgens de hele corona sage, waardoor je om de week met een team stond de spelen waar gem. 5 posities anders waren ingevuld, wat het niet bepaald makkelijker maakt om er iets in te slijpen. Vervolgens komen de spelers terug met naweën van corona en moeten ze eerst weer fit worden/in vorm komen. De selectie is nu compleet en de spelers hebben geen corona meer, dus juist nu kan het spel er ingeslepen worden en de conditie worden verbeterd (langer volhouden).

26 november 2020 om 20:13

Maar wat valt erin te slijpen? Conditie is wat anders dan automatismen en vastigheden creeeren. Als die conditie nu nog niet dermate is, gaat dat heel waarschijnlijk niet meer komen. Het is namelijk niet zo dat ze het lang volhouden. De tank is na een uur al(!) leeg. Daarmee zeg ik niet dat de conditie van de spelers waardeloos is, maar dat PSV simpelweg niet het materiaal heeft om week in week uit telkens 80-90 minuten lang op die manier te spelen. Daar leent het speelschema zich niet voor vanwege corona.

Of het een goede trainer is maakt niet uit, daar heb je als club niks aan?

26 november 2020 om 11:48

Heeft ook niet zo een grote staat van dienst. Komt misschien nog. Maar ik vind het spel van PSV niet echt boeiend momenteel. Hij is niet echt reclame aan het maken voor zichzelf. Was bij Strassburg toch een kroonprins maar is behoorlijk afgezakt. Hopelijk presteert PSV goed in de EL. Daar wordt wel vaak naar gekeken.

26 november 2020 om 12:50

Strassburg? Heeft bij Leverkusen ook gewoon uitstekend gepresteerd door te overwinteren in de CL en elk jaar de top-4 te halen. Iets wat meneer Bosz niet gelukt is en die wordt hier enorm erg bewierookt.

26 november 2020 om 11:48

Aldus Björn zonder Doelen

26 november 2020 om 11:50

Hij heeft bij zijn vorige clubs ook al getoond best een goede trainer te zijn. Je moet een trainer ook wel de tijd gunnen.
De competitie was al begonnen toen de spelers nog binnengehaald moesten worden. Daarna kwam er al snel een coronagolf overheen. Volgens velen is corona best ernstig en moet je het niet onderschatten. Daarnaast zijn er nog zes spelers afwezig vanwege allerlei blessures.
Er is dus nauwelijks tijd geweest om aan een goede ploeg te werken en inhoud te kweken. Het laatste is van groot belang voor de speelstijl die deze coach wil hanteren.

26 november 2020 om 12:25

Ja ik denk dat ik maar even de podcast ga terugluisteren om dat te duiden. Dit leest alsof er wat context mist. Los is het wel een aparte opmerking.

‘Of het een goede trainer is zal me aan mijn reet roesten, daar heb je als club toch niks aan’. Huh? Vrij belangrijk toch dat je een goeie trainer hebt 😂.

26 november 2020 om 11:53

Eens, het gaat bij psv om de prijzen. Zou me juist niks interesseren wat voor type het is.

Logisch, dit zag je bij Ajax onder Bozs in het begin ook. Als je het drukzetten niet heel goed uitvoert, loop je gigantisch veel achteruit. Zodra dat beter gaat maak je minder meters en houd je het langer vol. Bij Ajax duurde dat een flinke periode waarin er ook aan Bozs getwijfeld werd. Gewoon geduld hebben.

26 november 2020 om 13:04

De speelstijl van Bosz is conditioneel beter vol te houden. Bosz speelde gewoon 4-3-3 en liet z'n ploeg gedoseerd druk zetten. Dit PSV zet ongecontroleerd druk en verspilt daarmee alle energie in een tijdsbestek van 50 a 60 minuten. Dat kan gebeuren in de voorbereiding of in de eerste wedstrijden van het seizoen, maar er moet een stijgende lijn zichtbaar zijn. Het is bijna december en die stijgende lijn is er niet. Met het drukke schema van voetballers (en dat geldt dubbel voor internationals) gaat zo'n ploeg conditioneel echt niet nog hele grote stappen zetten. Bij Ajax onder Bosz was conditie het probleem niet met de manier van spelen, maar de automatismen. Bij PSV is de conditie heel duidelijk het probleem bij de manier van spelen.

26 november 2020 om 16:09

Ik kan de reactie van afc34 juist goed begrijpen. Je bent het toch wel met me eens dat de algemene situatie (lees Corona) nu totaal niet te vergelijken is met het Ajax onder Bosz. Een stijgende lijn is lastig wanneer je de eerste 10 wedstrijden zoveel moet rouleren met nieuwe spelers. Lijkt me logisch toch? Is zeker niet alleen aan conditie toe wijden. PSV creëert vaak genoeg kansen of dat nu is in 50 minuten of 90 minuten. Het speculeren over het ontbreken van kwaliteit van Smith komt naar mijn mening veel te vroeg. Het gebeurt natuurlijk ook deels zodat alle journalisten wat te schrijven hebben.

26 november 2020 om 20:09

Maar de corona-problemen ga je niet ineens compenseren. Het is natuurlijk rot voor Psv, maar dat is nou eenmaal gebeurd. Dat is gewoon verloren tijd. Bovendien zijn we nu een lange voorbereiding en 9 speelronden verder. Als de ploeg nu nog niet fit is voor die speelstijl, dan gaat dat echt niet meer gebeuren. Het is niet dat het weinig scheelt. De koek is op in het laatste halfuur. Iedere ploeg gaat zich daar nu op instellen de komende weken. Die proberen het eerste uur door te komen, want daarna gaat PSV achteruit lopen en ontstaan er ruimtes. Het spel kun je misschien (deels) aan automatismen en een gebrek aan vastigheid wijten, maar die conditie natuurlijk totaal niet.

Schmidt is in mijn ogen een topcoach, ik heb het volste vertrouwen in hem. Dit jaar is misschien een soort transitie jaar, dus ik verwacht er persoonlijk niet te veel van. Ik zie wel progressie en leuk voetbal gespeeld worden (vooral in de 1e helft), daar ben ik heel blij mee.

Denk dat de manier van spelen er in boren wat meer tijd nodig heeft dan de meeste denken, het is echt niet zo makkelijk als het lijkt.

26 november 2020 om 13:39

Waarom is hij in jou ogen een topcoach? En een topclub als PSV mag met dit materiaal toch nooit een tussen jaar hebben?

26 november 2020 om 13:51

Snap wel wat je bedoelt met betrekking tot het materiaal, maar als je die vergelijking wil maken dan had Ajax toch in de afgelopen 10 jaar ieder jaar kampioen moeten worden met hun budget en spelers? Ik vind wel degelijk dat een trainer de tijd moet krijgen om zijn fundament te leggen bij een club en dan komen de automatismen vanzelf wel (hoe vaker je met dezelfde basiself speelt, des te sneller komen de automatismen). In de afgelopen maanden heeft PSV 3 keer met dezelfde opstelling kunnen spelen, iets wat me niet bevorderlijk lijkt voor het aanleren van de automatismen. En daarnaast: toen Erik ten Hag destijds in januari het stokje overnam van Keizer, waren de resultaten toch ook niet om over naar huis te schrijven? Kan me nog aardig wat Ajacieden herinneren die na de 3-0 nederlaag in Eindhoven al direct begonnen te roepen dat Ten Hag ontslagen moest worden, en kijk wat er nu van gekomen is

26 november 2020 om 15:59

Ik snap ook wat jij bedoelt. Alleen bedoel ik dat een club als PSV toch altijd voor de titel moet gaan en het niet als een tussen jaar moet zien? Ik snap niet echt wat Ten Hag of wat dan ook van wat je zegt daar mee te maken heeft? 😅

26 november 2020 om 18:03

@messibazoer ik snap ook niet meteen waarom mensen een topcoach in Schmidt zien. ik heb zijn CV laatst bekeken en zo indrukwekkend vind ik die niet

Nou ik zie het gewoon goedkomen met Psv. Ik vond het de laatste pot in de eredivisie al aardig gaan. Ik vind Psv sowieso niet veel onder doen voor Ajax als ik eerlijk ben. Ik hoop dat het nog even duurt voordat het begint te draaien. Aan de andere kant wil je graag een competitie die spannend is tot het eind dus tja..
Een soort van Peter Bosz, lekker kamikaze aanvallen. Psvers die het solide spel van vroeger zo geweldig vonden moeten dit toch fantastisch vinden? Lijkt mij wel tenminste als je van snel voetbal houdt.

26 november 2020 om 13:00

Vind Ajax echt wel veel verder dan PSV.
PSV moet nog flinke stappen maken wil het Ajax van de titel afhouden dit seizoen. Kan het mis hebben natuurlijk maar Ajax wint alles zo makkelijk en zie ook niet wie ze zou moeten stoppen op dit moment.

26 november 2020 om 14:29

Tuurlijk is ajax veel verder, wat niet vreemd is gezien de omstandigheden. Hij doeld waarschijnlijk op de selecties (basis) en dat verschil is eerder kleiner geworden tov vorig seizoen dan groter.

PSV speelt eindelijk weer eens verfrissend en is het leuk om naar te kijken. Geef Schmidt even de tijd, dames en heren. Bij Salzburg en Leverkusen toch meer dan uitstekende prestaties geleverd met zijn vollgassfussball. In balbezit speel je gewoon met 4 aanvallers.

Ik denk dat Schmidt een mismatch is met Psv. Zijn manier van voetballen past niet bij de spelers en andersom (met enkele uitzonderingen). Daardoor moeten de spelers dingen doen die ze niet zo goed kunnen, waardoor ze eerder opgebrand raken. Af en toe spelen ze een aardige helft, maar daarna zakt het weer in elkaar. Ik zie PSV niet bij de eerste 2 eindigen. Trouwens, als Smidt een keer of 3 verliest zullen ze hem echt wel ontslaan.

26 november 2020 om 14:32

Dat is snel opgebrand raken komt voornamelijk door 3 dingen. De corona situatie en de steeds wisselende opstellingen als gevolg; drukkere schema icm de intensieve speelstijl & het nog niet volledig onder de knie hebben v/d speelstijl waardoor je veel meer meters moet halen wanneer er onder de druk wordt uitgevoetbald (tov het afwachtende spel vd afgelopen jaren).

26 november 2020 om 16:18

Met wie is er, naast Ihattaren tot nu toe, dan allemaal een mismatch? Hij heeft bijna de hele basiself naar zijn hand mogen zetten.

26 november 2020 om 20:54

De cv's, verschillende middenvelders zoals Rosario en eigenlijk ook Malen. Ook Zahavi past niet in dit systeem.

"je hoort alleen maar positieve geluiden binnen de PSV-familie". Precies dat is waarom PSV nooit meer Europese top zal zijn. Bij City, Bayern, PSG hebben ze het niet over de familie, hou nou toch op. Je moet in de eerste plaats presteren, doe je dat niet dan sta je ernaast. Natuurlijk moet je geen conflicten in de groep hebben, maar die term familie klinkt alsof de onderlinge relatie belangrijker is dan de resultaten. Zo werkt dat niet in de absolute top.

26 november 2020 om 15:23

Ik snap niet hoe je met zo'n interpretatie en theorie aan zo'n vol balkje komt. Gewoon afkraken om het afkraken.

Veel coronagevallen gehad. Veel mensen niet voor 100 procent fit nog. Als ik om me heen hoor hoelang een herstel duren kan hoeft ondanks de conditie van 'n pro voetballer het niet te betekenen dat deze wel direct fit zijn. Las zelfs dat Dumfries na een wedstrijd veel vermoeider was terwijl hij er voorheen bij wijze van spreken 2 achter elkaar kon spelen. Kan 1 vd redenen zijn. Veel wisselingen geweest. En de wedstrijden waar punten verloren werden hadden ze vaak met rust op een ruime voorsprong kunnen staan waardoor je de tegenstander kan laten komen. Meerdere factoren.

Ik denk dat Robert een prima trainer is heb nog duidelijk op mijn netvlies staan hoe ik net op mijn stoel ging zitten in de Arena en we al 0-2 achter stonden. Zijn type voetbal heeft zijn charmes alleen bij RB duurde het ook een seizoen voor het eruit kwam.

Denk dat je hem pas kan beoordelen na volgend seizoen als hij het haalt. Best lastig hoor een team wat voornamelijk jarenlang reactievoetbal heeft gespeeld de tegenstander 90 min de wil laten opleggen. Lukt 'topploegen" zoals City en Liverpool ook niet altijd.

Dit jaar moet hij de basis leggen voor volgend jaar ik denk dat hij hoge ogen gaat gooien als hij er volgend jaar nog zit. Nog een aantal spelers die bij zijn speelstijl passen en dan gaat het wel lopen denk ik.

Het kost gewoon even om de nieuwe speelstijl er in te slijpen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren