Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV-fans starten haatcampagne tegen eigen spelers: club neemt maatregelen

Laatste update:

Het is onrustig bij PSV in aanloop naar de laatste competitiewedstrijd van het seizoen tegen AZ. Na het plotselinge ontslag van Ruud van Nistelrooij en de daaropvolgende persconferentie van algemeen directeur Marcel Brands en technisch directeur Earnest Stewart vliegen de verwijten in het rond. Zo wordt een groep spelers verantwoordelijk gehouden voor het opstappen van de hoofdtrainer. PSV-fans lijken zich nu tegen hen te keren.

Om welke spelers het precies gaat is niet bekend, maar dat er acht spelers naar de directie van PSV zijn gestapt om te praten over het functioneren en de toekomst van Van Nistelrooij staat vast. Signalen hierover kwamen vorige week terecht bij De Telegraaf, die erover berichtte en daarmee een interne rel zag ontstaan. Ook werden er meteen namen genoemd, maar daar moest later op terug worden gekomen. Zo had Xavi Simons, wiens naam opdook, er niets mee te maken.

Op internet lijkt onder de PSV-fans een heksenjacht te zijn begonnen tegen de eigen spelers, zo schrijft Rik Elfrink in het Eindhovens Dagblad. "Spelers worden op sociale media met tal van aannames van supporters geconfronteerd en zijn daar niet content mee, omdat ze naar eigen zeggen niets te maken hebben met de berichtgeving", aldus de clubwatcher, die verder meldt dat de club maatregelen heeft getroffen. "PSV gaat desgevraagd niet meer in op de zaak en wil ook niet vertellen wie nou wel of niet bij welk gesprek is geweest."

Brands gaat er niet vanuit dat het lek vanuit de selectie komt. "Dat iets uitlekt, is zeer, zeer kwalijk", aldus de algemeen directeur. "Ik ben ervan overtuigd dat dat niet van de spelers komt. Misschien vanuit entourages. Ik kan dat niet beoordelen. Dat is zoeken naar dingen die je waarschijnlijk nooit zult weten. De intentie bij ons is om dingen altijd te verbeteren." Ook Stewart pleit voor een werkomgeving waar iedereen kan zeggen wat hij wil. "We gaan niemand iets kwalijk nemen, maar we proberen een veilige omgeving te creëren. Dat moet altijd gewaarborgd zijn."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
From Sergiño, to you | PSV
20 hints ??#voetbal
Reacties

Nou hopelijk zijn die 8 oh nee wacht het waren er 7 (lekker bezig telegraaf) tevreden met de huidige situatie.
Zie het tegen az nu al fout gaan.

26 mei 2023 om 08:07

Alsof dit hun bedoeling was. Kijk iedereen kan wel deze spelers het kwalijk nemen maar uiteindelijk lopen er 2 assistenten weg en zijn er blijkbaar 8 spelers(groot deel vd selectie) niet tevreden. Dan moet van Nistelrooy zelf ook wel wat fout gedaan hebben hoor.

Misschien hadden de spelers zelf een aantal weken kunnen wachten, maar snap ook wel dat zij het natuurlijk zo snel mogelijk doen want een Fred Rutte wil je bijvoorbeeld behouden.

26 mei 2023 om 08:16

Wat deed Ruud fout dan? Teze was toch een geweldige rechtsback dit seizoen pffff

26 mei 2023 om 08:32

Ik zou het niet weten wat hij fout doet. In verhalen las ik communicatie, tactiek niet altijd eens en dat de spelers graag Fred Rutte wilde behouden.

Op zijn prestaties heb ik inderdaad weinig op te merken hoor, want het ging gewoon goed voor wat er allemaal gebeurd is dit seizoen naar mijn mening.

Wat jij doet is daarnaast gewoon triest, hoe weet jij dat Teze heeft geklaagd? Buiten dat als je niet goed presteert betekent dat niet dat je geen recht hebt op een goede behandeling van de trainer.

26 mei 2023 om 08:35

Wat is dat toch laatste tijd, spelers die lopen te mekkeren op de hoofdcoach omdat ze vaak op de bank worden gezet. Gaan we op deze manier de spelers meer macht geven? Kijk eens naar de basis, waarom is RvN vertrokken? Omdat hij draagvlaak miste binnen de spelers groep maar ook hogere leiding. Brands en Stewart hadden gewoon paal achter RvN moeten gaan staan en niks over met we tillen het over AZ heen. Waar ik me over verbaast is dat het met name spelers waren die weleens op de bank zijn gezet die zijn gaan klagen. Een Luuk de Jong, Veerman en Guus Till zijn juist spelers die in de spiegel moeten kijken inplaats van klagen over de trainer. Spelers die ontevreden zijn heb je bij elke club wel.

26 mei 2023 om 08:39

Het fijne zullen we nooit te weten gaan komen helaas maar de spelers moeten gewoon mond dichthouden en presteren op het veld.
Wat ik denk is dat Ruud nogal direct was en prestatie gericht en misschien niet de meest diepzinnige/tactische besprekingen hield maar zo zijn er wel meer coaches hoor.

Vind het altijd zo zielig als die goed betaalde blagen gaan zitten mekkeren bij de directie.

Ruud wilde aanvankelijk niet eens hoofdcoach worden maar heeft het toch gedaan (net zoals Heitinga) en steek zijn nek uit. Dan zou je verwachten van een directie dat ze hem wel gaan begeleiden en het handje boven water houden. Maar nee, het is net zoals Mark van Bommel gegaan (iets met een ezel en een 2e keer tegen diezelfde steen stoten).

26 mei 2023 om 08:49

@arno_p,

Het is helemaal niet zoals bij van Bommel gegaan en op de persconferentie zei Brands dat er 0 intentie was om met een andere trainer te startten volgend seizoen. van Nistelrooy stapt zelf op.

Dat die gasten veel geld verdienen zal allemaal best maar dat heeft er echt helemaal niks mee te maken. Denk jij nou echt dat bijvoorbeeld iemand als Luuk de Jong niet gewoon wil dat PSV weer meedoet om de prijzen en het maximale eruit wil halen. Wat jij nu zegt is dat als spelers zien dat er bepaalde dingen verbeterd kunnen worden of niet lekker lopen dat, dat nooit besproken mag worden met iemand als Brands. Terwijl van Nistelrooy ook gewoon een beginnend trainer is, dus is het ook logisch dat hij nog fouten maakt.

26 mei 2023 om 09:11

ik zat vorige keer dus hetzelfde te denken.. dat geklaag en gezeur is van een nieuwe generatie zo voelt het.. Voor mijn gevoel had je 10 / 20 jaar geleden wel eens een speler die klaagde, maar thats is.. dan had je nog wel eens een hele selectie die tegen de trainer was, maar dat was dan besproken. Nu is het soort van snitchen dat er gedaan wordt.. RvN komt van Ferguson en Keane vandaan.. Daarna Real.. En dan moet hij hier nu bijvoorbeeld Veerman liefdevol gaan behandelen omdat die niet zo goed tegen harde woorden kan. En dan komt zo'n directeur met half bakken excuses en nog een of ander verhaal over "entourage, dus spelers kan je niets kwalijk nemen".
1 ding is duidelijk, de spelersraad is niet degene die heeft gepraat voor de groep, want daar was klaarblijkelijk geen gelijke mening te vinden. Dus spelers zijn los gegaan. Dan moet je als club gewoon optreden, of minimaal een plan klaar hebben liggen voor als er iets naar buiten komt, want dat is kwestie van tijd.

26 mei 2023 om 09:25

Hoezo is dat van deze generatie? RVN had in zn carrière zelf ook ruzie met ferguson en andere trainers. Als je 5x iets bespreekt en je komt er niet uit kun je dat toch aan de directie overleggen? Dat over veerman zijn puur aannames die je doet, daar is niets van bekend. De directie zegt juist plannen met rvn te hebben gemaakt voor komend jaar dus hoezo geen steun.

26 mei 2023 om 09:29

@memphis Als speler ben je toch wel heel naief als je denkt dat dit het beste moment was om te gaan klagen over de hooftrainer? Als ik de verhalen moet geloven heeft het gesprek plaatsgevonden voor de cruciale potten tegen Ajax toen voor PSV alles nog te winnen viel en de club in een winning flow zat. Dat Fred Rutten zo hoog wordt ingeschat, verbaast mij . Was in Eindhoven nota bene de coach die in drie seizoenen tijd geen kampioen wist te worden, terwijl Ajax toen ook in een crisis zat, maar met De Boer daar in 2011 weer uitkroop. Die man is prima te vervangen voor de andere capabele, ervaren coach. En laat Van Nistelrooij nu net iemand zijn die wat aanzien heeft opgebouwd in de voetballerij.

En dat spelers ontevreden zijn, is ook niets nieuws natuurlijk. Alleen dat je hier als clubleiding zo veel waarde aan hecht, is niet best en dat vervolgens dan (als we de berichtgeving mogen geloven) zaakwaarnemers gaan lekken naar de pers. Daar zou ik als speler ook niet vrolijk van worden. Het is giftige situatie waar van ieders rol wat valt te zeggen (media, directie, zaakwaarnemers, spelers, Van Nistelrooij).

26 mei 2023 om 09:32

Kieft zei vorige week nog dat Vanenburg en die keeper wiens naam ik vergeten ben in zijn tijd ook al eens zoiets deden bij Hiddink (?). En vroeger hadden we de kabel en alle heisa bij Oranje. Om maar wat te noemen. Gekonkel is van alle tijden. If anything was het er al bij de oude Grieken als je hun verhalen moet geloven. Misschien dat die ene vis die ooit uit zee kwam en op land ging lopen de laatste eerlijke voorloper was van de mens.

26 mei 2023 om 09:39

Ik geloof daar daar niks van. Het lijkt wel een heksenjacht op psv elke fan wil het beste voor zijn club. Met haat bereik je niets

26 mei 2023 om 10:04

@arno

Ruud van Nistelrooy stond vroeger gewoon bekend als een van de grootste klootzakken op het veld en is letterlijk weggegaan bij United ooit omdat hij ruzie had met Fergie wat dus ook om dingen op het veld ging.

Niks nieuws dus. Hij maakt het nu alleen van de andere kant mee en zal zeker ook te maken hebben ket dit alles.

26 mei 2023 om 10:49

Waar heb jij het over? Hoe komt jij nou erbij dat het goed ging?? Voetbal was niet on aan te zien er was 0 tactic psv deed maar wat en het was gewoon heel naar dan ook heel slecht.
Verder is er niemand echt beter geworden ja alleen Xavi maar die was al goed.

En dan nog maar te zwijgen over het feit dat ze gewoon weggespeeld worden door Heerenveen bv en andere clubs die in degradatie nood waren.

Ik begrijp werkelijk waar niet waarom mensen zo verbaasd zijn dat die man weg moest? Ik zou eerder verwachten dat ie ontslagen zou zijn dan dat ie zelf zou opstappen. Nogmaals het was echt heel slecht wat psv liet zien.

26 mei 2023 om 12:28

"voetbal was niet on aan te zien er was 0 tactic psv deed maar wat en het was gewoon heel naar dan ook heel slecht.
Verder is er niemand echt beter geworden ja alleen Xavi maar die was al goed."

Niets van wat jij hier noemt is zelfs maar een begin van een reden waarom RvN bij PSV weggestuurd zou moeten worden. 'er was 0 tactic'?? Kom op zeg, wat een onzin.

Dit heeft puur te maken met de onmin waarin RvN leefde met zijn techische staf én met het feit dat zoveel spelers naar de directie zijn gegaan om te klagen. En dan nog. Áls de directie die spelers had aangehoord en had gezegd: WIj staan pal achter RvN en jullie moeten niet hier tegen ons spreken maar je voeten laten spreken op het veld! dan was RvN niet opgestapt, was hij op zeker ook niet ontslagen.

RvN is zelf opgestapt omdat hij het vertrouwen en de ruggesteun van de directie mistte.

26 mei 2023 om 12:35

caribean

"wat is dat toch laatste tijd, spelers die lopen te mekkeren op de hoofdcoach omdat ze vaak op de bank worden gezet. Gaan we op deze manier de spelers meer macht geven? "

Dit is natuurlijk totaal niet van deze tijd. Spelers die klagen omdat ze niet of te weinig spelen heb je altijd gehad. Het gezeur en geklaag is totaal niets nieuws en ook niet iets van deze generatie. Dit is van alle tijden. Mag zo zijn dat social media en Internet het allemaal dichterbij brachten, maar ook voorheen klaagden spelers steen en been bij clubleiding en journalisten.

26 mei 2023 om 08:32

Oei de Telegraaf zat er mogelijk 1 naast. Feit blijft dat ze gelijk hadden. Stop eens met dat papegaaien op De Telegraaf. Zielige vormen neemt het aan hier..

26 mei 2023 om 08:40

Sterker nog ik ga solliciteren bij de telegraaf. Inhoudelijk mag je verhaal toch zo lek als een mandje zijn.
Het is nog net niet riool journalistiek.

26 mei 2023 om 08:52

Zo lek was het mandje in dit geval niet

26 mei 2023 om 08:56

De telegraaf is idd riooljournalistiek. Maar als het in dit geval 7 is en ze komen met 8 dan kan je in dit geval toch niet komen met harde leugens en geruchten.

26 mei 2023 om 09:24

Als neutrale in deze vind ik de rol van de Telegraaf behoorlijk dubieus. Het lijkt dat ze wel erg Ajax zijn en de boel bij de concurrentie opschudden, ook al zijn verhalen ten dele waar. Een FCT supporter wist me te vertellen dat ze deze tactiek eerder gebruikten indertijd en met wilde verhalen over FCT kwam toen het spannend werd. Ik twijfel aan de integriteit en objectiviteit van deze krant (ook met WO II in het achterhoofd), dus vandaar maar niet meer. Die Driessen kan ik eigenlijk ook niet uitstaan.

26 mei 2023 om 09:31

Ik snap werkelijk waar niet dat er mensen zijn die blijven volhouden dat De Telegraaf "erg Ajax" is. Echt, er is geen club in Nederland waar men bij de Telegraaf meer modder op gooit dan Ajax. De Telegraaf is een sensatiekrant, ze droppen bommetjes en gaan voor sensationele headlines, dat doen ze net zo lief door de trainer of het bestuur van Ajax compleet door het slijk te halen hoor. Ze mogen dan een Amsterdamse krant zijn maar het echt niet zo dat ze Ajax uit de wind houden, in tegendeel zelfs.

26 mei 2023 om 09:34

Harecles

Heb je onder een steen geleefd afgelopen jaren? Toen met Erik ten Hag was de televaag elke dag aan het stoken.
Nee ze doen het voor sensatie.

En ja nu hadden een goede bron (mijn aanname de zaakwaarnemer van Veerman) en hadden een goede primeur. Iedere andere krant is nu jaloers op de ophef die dit artikel veroorzaakt heeft.

26 mei 2023 om 09:45

Een goede bron? Lijkt me toch echte een indirecte bron. Er is zeker geen juiste hoor en wederhoor toegepast zoals een goede journalist zou moeten doen.

26 mei 2023 om 09:48

Ik weet het niet hoor. Het hele jaar door zagen ze intern lijkt het (via lijntjes met spelers), maar op het moment supreme schakelen ze extern over. Voor mij dubieus en een integriteitsprobleem hebben ze altijd al gehad...

26 mei 2023 om 09:52

Jij denkt dus werkelijk dat De Telegraaf dit nieuws rondom PSV (wat voor de verandering ook nog eens aardig bleek te kloppen..) puur heeft gebracht om opschudding bij de concurrentie van Ajax te veroorzaken en zo indirect Ajax te helpen hahah? Dat kun je niet menen toch?

26 mei 2023 om 09:59

Wacht maar als de Telegraaf weer over Ajax begint, dan piep je weer andersDRL

26 mei 2023 om 10:03

De lijntjes met Ajaxspelers is gewoon korter dan bij andere clubs. Dat kun je idd zowel voor- als tegen gebruiken. Ik vind zo'n halfbakken bericht voor een Simons behoorlijk belastend bijvoorbeeld. Nee het zou me niks verbazen om eerlijk te zijn, zo wantrouwend ben ik wel geworden.

26 mei 2023 om 11:10

Precies wat jij zegt! Die Mick en Valentijn zijn eerste klas azijnzeikers. Komt weinig tot niets positiefs uit. En dan niet alleen over bestuur en trainer. Alvarez heeft ooit eens een foto of handtekening geweigerd aan Valentijn. Dat gaat vol op de man. Die doet niets goed Ook niet als ze goed spelen! Sjoerd Mossou van het ad is vaak positiever.

26 mei 2023 om 12:31

Sander

"ik snap werkelijk waar niet dat er mensen zijn die blijven volhouden dat De Telegraaf "erg Ajax" is. Echt, er is geen club in Nederland waar men bij de Telegraaf meer modder op gooit dan Ajax. "

Leuk bedacht Sander en yep, Valentijn Driessen is inderdaad geen seizoenkaarthouder bij Ajax. Zoals Jaap de Groot eerder dat wel was. Maar de redactie bestaat nog steeds voor 75-90% uit Ajax supporters. Alles draait en gaat om Ajax, uiteindelijk, en ze zijn dag en nacht met die club bezig. Niet vreemd. Het is een Amsterdamse krant.

Dus ja, ze waren en zijn nog steeds heel 'erg Ajax'. Blijkt echt ook uit alles.

26 mei 2023 om 12:32

Oh really rm55. Is Drl80 ook al zo iemand die al jaaaaaren roept dat De Telegraaf alles constant uit hun duimen zuigt maar nu het over PSV gaat opeens wél gelooft wat ze schrijven??
Het zou mij ook niet verbazen. Want het zou wel iets voor hem zijn ja.



-PSV-fans starten haatcampagne tegen eigen spelers-
-PSV-fans lijken zich nu tegen hen te keren-

Wil je mij hier in ieder geval buiten houden dan? Ik ben gewoon een fan die lijdzaam toekijkt en hoopt dat het zondag nog goed komt met het behalen van de tweede plaats. En anders is de blik alweer gericht op volgend seizoen.

Deze zogenaamde haat-actie zal denk ik niet meehelpen richting zondag, want is gericht aan spelers die het voor me (ons) moeten doen.

Maar als het nou mis gaat zondag, staan er dan weer nieuwe fans op met haat acties richting deze fans? Kunnen we lekker aan de gang blijven in de zomerstop.

26 mei 2023 om 08:12

Hier nog 1, vind het maar een ingewikkelde situatie. Aan de ene kant is het sneu voor Ruud, maar aan de andere kant loopt hij wel al heel het seizoen met Teze (rechtsback) en Ramalho te spelen daar waar er betere keuzes voor handen waren. Veerman heeft nu de schijn tegen, maar mede dankzij hem zijn we wel vele wedstrijden ongeslagen..

Mja als we de tweede plek niet pakken moet je gewoon de rust bewaren. Het is ook niet zo dat we volgend seizoen even de CL zouden winnen 😅

26 mei 2023 om 08:29

Welke keuzes waren beter als teze en ramalho dan? Teze en Mwene is lood om oud ijzer. En een andere rcv zie ik niet. Boscagli en brantwaith zijn beide lcv.

26 mei 2023 om 09:08

Ik vind Mwene wel beter dan Teze hoor, Teze was nog slechter als rechtsback dan Manolev in zijn laatste dagen. Teze had ipv Ramalho CV kunnen spelen en ik zou misschien nog wel een lcv hebben opgesteld ipv Ramalho die goed begon bij PSV, maar nu al tijden speelt als een kip zonder kop.

26 mei 2023 om 09:17

Teze wil niet als rcv spelen dan houd het op. En Mwene was verdedigend misschien wat beter maar aanvallend had je meer aan teze.

26 mei 2023 om 09:20

Idem.sito maat, gezeik ook altijd, zondag is idd wat telt!

26 mei 2023 om 09:36

Godzijdank, ik dacht dat ik de enige was.

26 mei 2023 om 09:44

@ Yoda same here. Ik snap dat dit lekkere sensatie is en dat daarom iedereen speculeert, maar we weten veels te weinig details om iets zinnigs over deze situatie te zeggen. Conclusie is dat het nu een beetje chaos is bij PSV en dat Ruud helaas vertrokken is. Waarom die spelers hebben geklaagd en in welke context dat weten we niet. Nu klinkt het alsof de spelers achter de rug van de trainer om naar het bestuur zijn gestapt. Maar wie zegt dat de spelers niet eerst met Ruud hebben geprobeerd te praten, maar niet gehoord werden? In elke andere organisatie zou ik dan ook naar de baas van mijn baas gaan.

Maar dit is ook speculatie. Alleen denk ik dat mensen gewoon te snel zelf de vraagtekens aan het invullenm zijn. Dus gewoon afwachten of het echte verhaal ooit naar buiten komt en achter de ploeg gaan staan zodat zondag die tweede plaats wordt binnengehaald.

26 mei 2023 om 11:27

Vind het zo raar dat bij sommigen het sentiment leeft dat die spelers Van Nistelrooy hebben kaltgestellt op dezelfde manier als de Feyenoord selectie toen deed met Verbeek. Als ik de persco goed begrijp hebben een groepje spelers 3 weken geleden een gesprek gehad met Brands, waarna Brands zei dat ze met die feedback naar Ruud zelf moesten. Goed opgelost, denk ik dan. En Brands zou die spelers natuurlijk niet zo afwimpelen als zij de situatie onwerkbaar hadden genoemd. Het voorval voelt voor mij zo in het extreme getrokken.

Moet wel zeggen dat ik niet weet of het veel met me gaat doen als we verliezen van AZ en Ajax wint van Twente. Voor mij voelt het al alsof we verloren hebben. Lijdzaam toezien inderdaad.

26 mei 2023 om 12:20

Nou ja, in het laatste geval enorm balen, een paar keer goed vloeken, een paar uur chagrijnig tegen iedereen en dan weer terug naar de orde van de dag.

Zoiets?

Misschien wil je er nog bier en bitterballen bij betrekken?

26 mei 2023 om 12:49

Nee, wat betreft de wedstrijd tegen AZ gaan de pootjes niet bij voorbaat al omhoog! Die zie ik eigenlijk best positief tegemoet. We hebben er dit seizoen altijd gestaan in de toppers. En lijkt me voor de spelers de uitgelezen mogelijkheid om al die shit van je af te spelen. Hoop op nog een mooi eerbetoon voor Ruud vanaf het uitvak. Of Xavi met een Ruud shirt onder zijn PSV shirt. Dat soort dingen.

Ik bedoel dat we het grootse verlies wmb al gehad hebben. Die tweede seizoenshelft gaf mij echt de hoop dat we volgend jaar met een paar aankopen weer eens voor de titel konden spelen. Eindelijk weer eens stabiel. En dan dondert de hele zaak in elkaar.

Nu weet ik niet meer zo zeker of Xavi Simons blijft. Benitez begint ineens te morren. Branthwaite zal ook twijfelen als hij zich bij een nieuwe coach moet bewijzen. Ineens is er zoveel onzekerheid. We gaan richting, wat... het zesde opbouwjaar op rij? Daar word ik een beetje moedeloos van.

Het ‘geluk’ van PSV is dat Ajax een heeeele lastige uitwedstrijd heeft met Twente. Want ik zie PSV in deze hoedanigheid echt niet een punt pakken bij AZ uit. Gaat echt een hele spannende speelronde worden.

26 mei 2023 om 08:02

Xavi en Bakayoko voorin, geen idee of we 8 verdedigers hebben in de selectie maar ik zou ze allemaal in de 16 zetten haha.. en hopen op een counter.

Nee gezien de situatie en wss het moraal van de spelersgroep, heb ik weinig hoop op onze wedstrijd. Go twente dit weekend!

26 mei 2023 om 08:42

En ik denk dat Ajacieden zich even niet rijk moeten gaan rekenen. Voor PSV is een wedstrijd, misschien wel ongeacht de tegenstander, de beste uitlaatklep. Dit PSV heeft Ajax cijfermatig ook weggevaagd dit seizoen, dat kan met AZ ook prima gebeuren. Natuurlijk moet Ajax eerst maar eens van Twente zien te winnen maar voor PSV lijkt me een sportieve revanche op deze baggerweek voor ze prima voer om gewoon die voorronde CL binnen te harken.

26 mei 2023 om 08:53

Ja 100%. Ben er van overtuigd dat het bij rust 3-0 is. Selectie valt uit elkaar, motivatie is weg, focus is er niet. AZ die plek 3 kan halen. Nee, PSV gaat er af zondag. Alle hoop op Twente.

26 mei 2023 om 08:54

Je hoopt dat Ajax na een kwartier op 0-3 staat. Dan moet AZ winnen en PSV mag niet verliezen, ben benieuwd hoe de wedstrijd dan gaat verlopen.

26 mei 2023 om 08:57

Als Ajax dik voorstaat, heeft AZ niets meer te winnen

26 mei 2023 om 09:05

behalve een prima afsluiting van een op zich goed seizoen.

26 mei 2023 om 09:56

De kans dat Ajax binnen no-time 0-3 voorstaat in de Grolsch Veste lijkt me vrijwel nul haha. Bovendien lijkt me dat niet eens per se ongunstig voor PSV. Bij die tussenstand in Enschede valt er voor AZ namelijk niets meer te winnen, PSV heeft dan aan een puntje genoeg tegen een AZ wat ongetwijfeld niet meer als de brandweer zal gaan.

26 mei 2023 om 08:56

PSV heeft geen enkele kans bij AZ. Spel is al weken om te janken, thuis ook al kansloos verloren van AZ en met al die interne onrust erbij zal PSV 100% verliezen zondag. We hebben alle hoop op Twente gevestigd, maar mocht Ajax alsnog winnen, dan heb ik er ook vrede mee. PSV verdiend geen 2de plek en al helemaal niet die spelers die Ruud een mes in de rug gestoken hebben

26 mei 2023 om 09:41

Kom op man, beetje vertrouwen nog. Koppies bij elkaar en dan kunnen ze daar prima een resultaat halen ondanks alle ellende van deze week.

26 mei 2023 om 10:20

Hadden jullie voor afgelopen weekend niet een lange winstreeks?

Beter bewaren we nu de rust en zien we wel wat het wordt zondag. Voorronde CL is leuk, maar ook niet alles. Kans op uitschakeling is aanwezig en anders komen we Feyenoord, Ajax wel weer tegen in de Europa League playoff 😉 Dat het bijtekenen van Xavi afhangt van de 2e plek vind ik ook een beetje zielig, moet blij zijn met het podium dat wij hem hebben gegeven en de kans is zeer groot dat je in 2024-2025 wel CL speelt.

26 mei 2023 om 08:10

Ik denk gezien de situatie dat wij de inkomsten van de CL heel goed kunnen gebruiken volgend seizoen. Aangezien er een grote leegloop lijkt aan te komen. Gehuurde spelers keren terug, Sangara, Guti, Benitez, Xavi, Drommel en hopelijk, Ramalho, Teze en Til. Dat is een heel elftal die we moeten vervangen.

26 mei 2023 om 08:14

Als Xavi weggaat zou ik dat wel triest vinden, tenzij het voor tientallen miljoenen is aan een andere club dan PSG. Laat maar eens zien hoeveel karakter je hebt. En wat betreft de inkomsten van de CL valt wel mee denk, de begroting wordt sowieso al flink opgeschroefd.

26 mei 2023 om 08:19

Ik verwacht dat Xavi wel gaat, zeker gezien zijn band met Ruud. Het is voor ons de hopen dat hij dan naar een andere club dan PSG gaat, zodat we volle transferwaarde kunnen vragen. inkomsten CL komt toch neer op circa 25 miljoen, dat zijn drie aankopen voor PSV. Ik heb liever gezien de vorige financiele crisis, dat wij niet meer groter begroten dan dat we kunnen

26 mei 2023 om 08:45

Simons heeft toch itt Gakpo 0 binding met PSV? Die heeft dan 12 miljoen opgeleverd in 1 seizoen, dat is zo slecht nog niet. Al is die veel meer waard natuurlijk.

26 mei 2023 om 09:01

Nee vandaar dat ik ook verwacht dat hij weggaat en hoop dat hij voor een andere club kiest dan PSG. 35 a 40 miljoen is natuurlijk een stukje lekkerder dan 12.

26 mei 2023 om 09:05

Ja en van al die namen mis je alleen Xavi, Sangare en benitez de rest is toch brandhout en zou je zo betere voor moeten vinden.

26 mei 2023 om 09:11

Sluit ik mij bij aan, echter kost dat wel geld om ze te vervangen en krijg je voor deze namen op de sterkhouders na niet veel geld. Vandaar dat de CL inkomsten welkom zijn.

26 mei 2023 om 08:31

Met alle respect Pieter, maar Xavi is PSV absoluut niets verschuldigd. Als PSV tweede wordt, dan is dat voor zo'n 35% op het conto van Simons en 55% op het conto van Gakpo vóór de winterstop. Die overige 10% is de rest. Zonder Simons was PSV na de winterstop naar alle waarschijnlijkheid ergens rond Twente en Sparta geëindigd (absoluut niet denigrerend bedoeld, wij waren ook dramatisch). Er zal ongetwijfeld een club in de zomer komen met een bedrag dat eigenlijk niet te weigeren is voor PSV. Zo goed is deze jongen namelijk. Als club zijnde moet je dan kiezen; ijzer smeden als het heet is of weigeren en nog een jaar behouden en gokken op een beter seizoen.

26 mei 2023 om 12:45

Eens. Xavi is PSV niets verschuldigd dan de arbeid die hij voor zijn salaris heeft geleverd dit seizoen.
Maar dat geldt uiteraard voor elke contractspeler bij een BVO? Dus wat je zegt is vooral een open deur. In die zin was ene meneer Onana natuurlijk ook niets aan Ajax verschuldigd toen hij geen zin meer had zijn contract te verlengen. En ja, die casus was anders. Maar feit is dat Ajax hem niet wilde ontslaan na dat pilletje incident. Want ze wilden zijn transferrechten niet direct weggooien en hoopten nog geld voor hem te kunnen vragen. Dus dat ze hem niet ontsloegen en salaris gedeeltelijk doorbetaald hebben (een deel hebben ze niet betaald namelijk) dat was geen gunst of geste van Ajax aan Onana.

En dus was ook Onana niets aan Ajax verschuldigd.

Mij gaat hier het niet om de casus Onana. Dit is slechts illustratie. Mij gaat het erom dat wat jij stelt, spelers zijn clubs niets 'verschuldigd', altijd wel geldt.

26 mei 2023 om 12:58

Je hebt zeker een punt. De strekking van mijn verhaal gaat meer richting het feit dat er een soort mythe is ontstaat waarin een speler ten alle tijden loyaliteit moet tonen jegens zijn werkgever. Dat is echt zo'n supporters-ding en is nergens op gebaseerd. En bovendien heeft Simons PSV zo'n beetje zelf sportieve vooruitgang laten boeken en zich altijd professioneel opgesteld. En dat is het grootste verschil met de casus Onana; Onana heeft jaren louter goed en professioneel werk geleverd bij Ajax, alleen op gegeven moment zeggen dat het je allemaal niets boeit, dat getuigt niet van een professionele houding.

Ik zet al mijn geld op Veerman, dat hij heeft gelekt, 100%

26 mei 2023 om 08:15

Weer zo een aanname. Zo krijg je nou gezeik. Niet echt slim. Wat een niveau

26 mei 2023 om 08:25

100% Rutten en Ooijer

26 mei 2023 om 10:08

Hij zegt toch nergens dat het een gegeven feit is. Het is zijn gok

26 mei 2023 om 09:07

Je hebt waarschijnlijk niet veel geld? Hou op met aannames, reageer dan niet....

Voor PSV valt het te hopen dat ze zelf kunnen tegenhouden of een smerige 1-0 eruit kunnen trekken tegen een goed AZ. Het beste voor de spelers ook om te laten zien dat ze met tegenslag kunnen omgaan. Ze hebben het zelf nog in handen!

Ik wordt een beetje moe van de term 'veilige' werkomgeving. Ik vind uiteraard wel dat iedereen moet kunnen zeggen wat hij denkt, maar je moet het wel tegen de juiste mensen zeggen. Ik heb nu het idee dat er wordt bedoeld dat spelers ten alle tijden tegen de directie moeten kunnen zeggen wat ze van een trainer vinden. Maar hoe veilig is die werkomgeving voor een trainer als je zonder zijn weten bij de directie over hem gaat klagen? Voetballers die zoveel centjes krijgen voor het uitvoeren van wat iets waar ze ooit mee zijn begonnen omdat het ze leuk leek, zijn op jonge leeftijd al snel volwassen. Je moet je dan ook zo gedragen en niet bij een directie gaan lopen jammeren als je een keertje op de bank zit. Spreek gewoon de trainer aan en blijf dat doen als je het ergens niet mee eens bent, maar gedraag je niet zo achterbaks als wat hier lijkt te zijn gebeurd.

26 mei 2023 om 08:57

Precies. De reden waarom RvN absolute wereldtop was is niet omdat hij door iedereen zo aardig gevonden moest worden. Presteren is het enige dat telt. Als hij dit jaar 2de was geworden dan had hij gewoon een goede prestatie geleverd.

26 mei 2023 om 11:19

Mee eens. Maar als RvN iets had gedaan wat echt niet door de beugel kan, bijvoorbeeld beledigen, bedreigen, of misschien zelfs fysiek geweld, dan hebben die spelers natuurlijk alle recht om naar de directie te stappen. Maar wat heeft RvN nou helemaal verkeerd gedaan? Hij heeft spelers op de bank gezet, spelers die hij niet vond passen in zijn beste opstelling/tactiek. Dat is niet iets misdadigs. En dus vind ik het supertriest dat die spelers achter zijn rug om naar de directie zijn gaan klagen.

Alle spelers ontkennen maar er zijn er toch echt 8 die er wel bij betrokken waren. Die hele haatcampagne van een deel van de supporters is natuurlijk kansloos maar exemplarisch voor de hedendaagse maatschappij. Social Media is zo’n gezwel, het zou verboden moeten worden. Als er niet vrijwillig zoveel kostbare data afgestaan zou worden door het gebruik daarvan zou dat misschien nog een optie geweest zijn. Maar daar dient Social Media voor dus gaat dat nooit gebeuren. Als Ajacied is de onrust in Eindhoven positief al heb ik liever dat Ajax de tweede plek weet te pakken van een sterk en gefocust PSV.

Kan iemand uitleggen waarom, naar verluid, vooral Veerman een tegenstander van Ruud was? Hij speelde echt alles, volgens mij ook vaak 90 minuten, wat wil je nou nog meer van de trainer? Stond hij niet op zijn favoriete plek?

26 mei 2023 om 08:51

Tja hoe weet je zeker dat het veerman is? Het zijn vooralsnog geruchten.

26 mei 2023 om 08:52

Kijk het interview van Veerman na Rangers (dan hebben we het over sept. 22) maar terug. Ik zeg niet dat hij lekt, maar het straalt wel enorm uit dat hij er 1 kan zijn die de boel er snel uit flapt.

Meneertje begon al te zeuren als hij een potje op 10 moest spelen, want hij wou op 8. Legde zonder het hard te zeggen de schuld bij van Nistelrooy voor de uitschakeling in de voorronde CL.

26 mei 2023 om 10:02

Veerman zal toch nooit zelf naar De Telegraaf stappen? Ik denk oprecht dat een speler het gewoon tegen zijn entourage verteld heeft (zaakwaarnemer, familie, vrienden) en dat iemand uit de entourage het gelekt heeft richting De Telegraaf. Het zou kunnen dat tussen de entourage en een speler afgesproken is dat er wat gedeeld wordt, maar als je logisch nadenkt heeft Veerman toch verder geen enkele reden om RvN zo te willen neersabelen? Alleen omdat hij een ander karakter heeft dan RvN? Hij is onder RvN veel completer geworden, is de beste speler van PSV op dit moment (xavi is een beetje op), is geliefd bij de fans.. Ja, hij heeft een paar wedstrijden op de bank moeten zitten, maar dat is al maanden geleden en sindsdien krijgt hij van alle kanten de lofuitingen. Het zou veel logischer zijn als dit van de entourage kwam van een ontevreden speler.

Ik wil hier niet over speculeren want we beschadigen niet alleen de spelers, maar ook de club ermee. Xavi is al onterecht beschuldigd en dat moeten we voorkomen. Het is te hopen dat ooit naar buiten komt wie er wel bij betrokken was, maar tot die tijd moeten we kappen met iedereen die niets op IG gezet heeft of die een afwijkend karakter heeft meteen als schuldige aan te wijzen.

26 mei 2023 om 08:55

maurootje

Wat ik begreep van aantal PSV volgers is dat Ruud vooral meer focus, inzet en professionele houding verwacht van zijn spelers.
Veerman zelf heeft aangegeven dat hij geen zin heeft in veel lopen tijdens voorbereidingen, dat hij graag veel drinkt.

Dat botst tussen een zeer topman als Ruud en een Veerman die ook houdt van het goede leven vooral.

26 mei 2023 om 09:57

Jammer als dat echt zo is, veerman vind ik een geweldige potentie hebben, maar het is geen Romario,Braziliaanse Ronaldo,Messi of Ronaldinho; hij is niet dusdanig speciaal dat hij geen maximale inzet hoeft te tonen op de training

26 mei 2023 om 10:04

maurootje

Die zijn paar klassen beter.

Hier in NL hadden we vd Vaart (is natuurlijk ook paar klassen beter) en natuurlijk Theo Janssen. Hadden potentie maar niet echt zin om te trainen.

Er is gewoon structureel iets mis bij PSV. Van Bommel ging door de achterdeur. Toen kwam die Duitser. Daar was ook van alles op aan te merken. Nu weer met van Nistelrooy. PSV is een trainerskerkhof. Van Bommel en van Nistelrooy 2 club iconen. En vooral echte winnaars. RVN is toch wel echt keihard genaaid. Eerst wou die niet. Om gepraat door Brands Toen werdt zijn beste speler verkocht. 2 prijzen gewonnen en kan 2de te worden en de CL miljoenen binnen te halen. En dan niet gesteund worden. Nee het had andersom moeten zijn. Hij had door dik en dun gesteunt moeten worden. Dan maar afscheid nemen van je assistenten en of bepaalde spelers. De leiding bepaald het beleid en niet de werknemers. Daarom zijn ze aangesteld. En nemen ze misschien beslissingen die minder logisch lijken. RvN heeft bij de grootste clubs van de wereld gewerkt. Met de beste trainers. Nee die zou geen visie hebben en er niets van kunnen. Echt te schandalig voor woorden.

26 mei 2023 om 08:58

"dan maar afscheid nemen van je assistenten en of bepaalde spelers"

Ben 100% met je eens dat RvN gesteund had moeten worden.

Maar als je ziet wie vermoedelijk de personen zijn die geklaagd hebben kom je uit bij: Veerman, Luuk, Guti, Til, Teze, Obispo. Dit soort niveau. Op Veerman na allemaal brandhout wat gewoon niets waard is in de markt.

Als je als bestuur ook naar dit soort spelers luistert, dan spoor je gewoon niet. Dit zou een reden moeten zijn dat ook zij moeten opstappen.

De digitale heksenjacht is begonnen, ook dit zal het imago van PSV als ' warme club ' geen goed doen.

Volgens mij had iedereen een grote bek dat het niet kon dat Groningen supporters (of mensen die in dat vak zaten) hun eigen club ten gronde richtte, maar nu gaat het verhaal(!) dat PSV supporters hetzelfde doen... Ik zie (gelukkig) veelal reacties dat we ons nu volledig moeten focussen op de wedstrijd tegen AZ. Lang zeiken en zeuren heeft geen zin, evalueren en dan weer de neuzen dezelfde kant op en richting het volgend seizoen een goed en degelijk team opbouwen aan de hand van een stabiele staf.
Dus vergeet ff alle frustratie en woede, want (cliché eendracht maakt macht!!!

26 mei 2023 om 09:50

Nou nou ..6x een wedstrijd gestaakt krijgen doordat supporters het veld opgaan en je eigen spelers voor de bek rammen is wel heel wat anders dan een paar pubers die stoer doen via social media

26 mei 2023 om 13:54

ik doel met name op het uit frustratie gooien van rookbommen óp het veld in de laatste wedstrijd dat er nog een kleine kans bestaat dat je niet rechtstreeks degradeert. Dat je hiermee je spelersgroep frustreert en een mes in de rug steekt (spreekwoordelijk dan), je met het vernielen van de grasmat je club benadeeld.. dat soort dingen. En ik snap dat je gefrustreerd en teleurgesteld bent in de prestatie, maar deze acties (en idd net als het slaan van je eigen speler die juist de boel probeert te sussen) zijn ontoelaatbaar gedrag is natuurlijk van de zotte en kortzichtig want hiermee steun je het team en de club niet. En dat is wat ze net wél nodig hebben, net zoals nu PSV dat nodig heeft tegen AZ. Geen negativiteit, maar steun!!

Tijd dat de club maar eens duidelijkheid geeft dan. Volgens mij zijn er enkele beleidsbepalers die expres nu vage antwoorden geven want bij eerlijke antwoorden ligt hun hoofd op het hakblok. Ook de club het verantwoordelijkheden naar de supporters, het kan niet altijd maar goede tijden zijn. Het PSV bestuur blijft in gebreken. Dat er nu een campagne naar de spelers gaande is kan je ergens wel verklaren, maakt het niet beter en hopelijk vinden ze een manier om de rust terug te laten keren. Eerlijkheid is de moeilijkste maar snelste manier. Keuzes...

26 mei 2023 om 11:32

Daar geloof ik dus ook in. Tenenkrommend hoe ze voor de dag kwamen bij de persconferentie. Zogenaamd altijd de volle steun richting de trainer gehad, wie gelooft dat nou? Het bestuur gokt er gewoon op dat RvN de komende tijd zijn mond wel houd omdat hij er helemaal klaar mee is, dus een paar leugentjes voor eigen bestwil tot die tijd zie ik wel gebeuren.

Benitez, Mwene, Teze, Ramalho, Boscagli, Veerman, De Jong en tóch Xavi Simons blijken de 8 spelers te zijn. Simons had het gesprek voorgesteld, waarna De Jong er mee aan de haal is gegaan. Het blijkt dat men van meet af aan liever Rutte als trainer had.

26 mei 2023 om 09:21

Bron of lul je uit je nek?!

26 mei 2023 om 09:27

Zeg dan op zijn minst Rutten. Als je toch al een zwetsverhaal de wereld insmijt, zorg dan wel dat je de goede namen gebruikt. Tenzij onze minister president ineens PSV moet leiden natuurlijk, dan neem ik mijn woord terug.

26 mei 2023 om 09:38

Wel leuke persconferenties krijg je dan. Komt ie op zijn fiets binnen. Altijd lachen, ook na een oorwassing. Blunders van Ramalho heeft hij geen actieve herinnering aan. En natuurlijk altijd: "Hai Hai!"

26 mei 2023 om 15:38

Ik ben plots voorstander van dit plan 😂

26 mei 2023 om 10:11

Minister president inruilen voor coach van PSV?

Is wen stap vooruit.

Zit de telegraaf toch goed he

Zonder in te gaan op geruchten, wat bezielt die spelers om één of twee wedstrijden voor het einde van de competitie te gaan klagen bij de directie die zich volgens mij ook niet heel sterk heeft getoond....
Waarom bewust lekken naar de pers?
Waarom niet na de wedstrijd van zondag de knuppel in het hok gooien?
Spelers hebben de boel nu op een verkeerde manier op scherp gezet naar mijn idee en als zondag niet gewonnen wordt staan de supporters ze op te wachten want die zijn not amused wat er nu gebeurd.

26 mei 2023 om 09:38

Maar is het echt zo dat er nu recent pas geklaagd is bij de directie, of speelt dit al langer en is het nu naar buiten gekomen?

Logisch dat de club geen namen prijs geeft van de zeurende spelers, dan kweek je (voor de buitenwacht) nog meer tweespalt binnen de selectie. Verder kunnen we we zelf wel alvast een stuk of 5 namen invullen.

Nog 1 wedstrijd en dan zullen een best groot aantal spelers de deur in Eindhoven snel (willen) dichtslaan.

Ik denk dat Willy of Renee zich heeft versproken, ze weten zelf nog niet eens wie wie is..

Jammer, fans laten zich hier niet van hun beste kant zien. Zelfde kan gezegd worden van de spelers die aan de stoelpoten van de trainer hebben staan zagen. Psv als club uiteindelijk de grote verliezer. Nu maar hopen dat het zondag geen impact heeft op het veld.

Als ik alle spelers was, zou ik lekker verliezen tegen AZ. Gewoon uit protest tegen die fans.

Misschien als je gewoon verteld wat er gebeurt is, dan hoeven mensen niet al die aanames te doen.
Lijkt me namelijk sterk dat het allemaal alleen aan Ruud lag.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren