Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘PSV betaalt maximaal vijf miljoen euro en keurt Luckassen maandag’

Laatste update:

Derrick Luckassen wordt maandagmiddag medisch gekeurd bij PSV, zo meldt het Eindhovens Dagblad. De verdediger annex middenvelder wordt naar verwachting voor vijf jaar vastgelegd en reist dan door naar het trainingskamp van PSV in Zwitserland.

Luckassen kost naar verwachting ongeveer vijf miljoen euro, waarbij een deel van de prijs door bonussen wordt bepaald. PSV is blij met de komst van de international van Jong Oranje. Met het vertrek van onder anderen Héctor Moreno en Andrés Guardado lieten de Eindhovenaren deze zomer veel kwaliteit gaan. Trainer Phillip Cocu ziet in de 22-jarige Luckassen een belangrijke speler om hen te doen vergeten. PSV en AZ hebben nog niets bevestigd, maar zijn wel akkoord over een overgang.

De mandekker komt uit de jeugdopleiding van AZ. Hij kan zowel in het centrum als op de rechterflank uit de voeten, terwijl hij onder John van den Brom het afgelopen seizoen ook uitkwam als verdedigende middenvelder. Luckassen heeft sinds zijn debuut in augustus 2014 97 wedstrijden voor AZ achter zijn naam staan, waarin hij goed was voor acht doelpunten en één assist.

Is Derrick Luckassen vijf miljoen euro waard?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Diepteaankoop of vervanging Moreno?

10 juli 2017 om 14:15

Of hij gaat als verdedigende middenvelder spelen zoals op het laatst bij AZ.

10 juli 2017 om 14:40

Denk dat Jorrit daar nu eens de voorkeur gaat krijgen, er vanuit gaande dat Luckassen en Hendrix niet samen op het middenveld komen te spelen. Denk dat Luckassen het mag uitvechten met Isimat en anders een multifunctionele back-up is voor rechtsback, RCV en CVM als ze Rigo en Rosario hier niet klaar voor achten

10 juli 2017 om 16:29

Iedereen heeft nu weleens opeens heel erg vertrouwen in Hendrix. Vind hem nog steeds op teveel punten tekort komen. Voegt na voren niks toe, maakt nog steeds onnodige felle tackles. En als je hem basis neerzet, zou je iemand op de bank moeten zetten van het trio van Ginkel, Propper en Ramselaar. Vind ze alle 3 niet bankwaardig. En je weet dat Rosario en vooral Rigo aanvallende middenvelders zijn hè, zijn meer de back ups van van Ginkel en Ramselaar.

10 juli 2017 om 14:17

Rechtsbenig dus niet de vervanger van LCV Moreno...

10 juli 2017 om 14:36

Inderdaad, multifunctionele stand in die ook nog de potentie heeft om verder te groeien.

10 juli 2017 om 17:53

Met de middelen die een Nederlandse club als PSV investeert is het handig dat een speler op meerdere posities uit de voeten kan. Maar Luckassen heb ik onvoldoende in de gaten gehouden. Het zou handig ziin als hij mentaal ook sterk is en niet een balletje breed haas

10 juli 2017 om 14:17

Lijkt mij niet, denk dat Luckassen moet concurreren met Isimat en deze strijd ook zal winnen. Moreno was een linksbenige speler die erg belangrijk was in de opbouw, ik hoop dat daar een andere vervanger voor komt.

On: Erg blij met Luckassen, snelle en sterke speler die de potentie heeft om uit te groeien tot een tank achterin. Moet wel constanter worden en minder kaarten pakken maar heb veel vertrouwen in deze aankoop.

10 juli 2017 om 14:58

Ronaldonilis

Jij zegt tank? Dan hebben we de meest overbetaalde en onbetrouwbaarste tank van afgelopen jaren aangekocht. Chinese makelij?! Misschien een beetje overdreven want die eer is tenslotte al opgeeist door Marcelo.

Maar voor een bedrag van 5 miljoen kan hij Marcelo wel doen vergeten. Deze jongen is namelijk nooit echt getest en voor een verdediger van 5 mil vindt ik dat toch een minimale eis. Een alleskunner maar eigenlijk niks heel goed kan... Een type speler zoals je zondagse klusjesman, zodra je hem aan het werk ziet je huilen gaat bij het zien van het resultaat.

Een speler die nergens in uitblinkt, opbouwend erg zwak is en van mandekking nog nooit gehoord heeft.

Jammer, zeer jammer. Voor dat bedrag had ik liever een serieuze aankoop gezien.

10 juli 2017 om 14:17

Niet vervanger Moreno maar naast Isimat lijkt mij.

10 juli 2017 om 14:39

Dat is hetzelfde

10 juli 2017 om 14:53

Ik hoop de eerste. Ik vind hem niet echt goed genoeg om psv beter te maken.

Ben dus zeer sceptisch over deze aankoop. Verwacht eerlijk gezegd niet veel van. Hoop dus dat psv nog iemand gaat halen die wat hoger is kwa niveau.

10 juli 2017 om 16:32

Ik ook niet. Snap niks van de aankoop Luckassen. Alleen logisch als Isimat verkocht word lijkt me. Er moet naast Luckassen echt nog wel een LCV bij, liefst linksbenige of eentje die rechtsbenig is maar wel lenig is en niet een houten Klaas.

Gekke poll. In mijn ogen is een speler een bedrag waard als een kopende club het bedrag ervoor over heeft. Dat is de enige objectieve mening die je erover kan hebben zou ik zeggen.

Luckkassen lijkt me een goede aankoop. De ervaring van een Moreno of Guardado heeft hij natuurlijk niet, wel een enorm potentieel. Ben wel benieuwd of hij nu op de positie van Hendrix gaat spelen. En dan meer de vraag, wie van deze gaat dan spelen?

10 juli 2017 om 14:25

dus al die spelers waar chinese clubs miljoenen voor betalen zijn het waard omdat die desbetreffende club dat wilt betalen?

10 juli 2017 om 14:28

Ja, dat klopt. Hoe kan je anders een waarde bepalen?

10 juli 2017 om 14:33

@afca:
ja hoe gek het ook is hij heeft wel een punt.

Iemand of iets is het waard wat de gek er voor geeft. Of de prijs kwaliteit verhoudingnet zo goed is is iets anders. Maar dit is het zelfde met antiek of bijv kunst en designer merken.

10 juli 2017 om 15:31

Niet helemaal mee eens... Ben geen econoom dus weet niet of de terminologie ook zo is, maar vgm heb jij het over marktwaarde (wat men er voor wil betalen) ipv over daadwerkelijke waarde. Nu is dat bij voetballers natuurlijk ladtiger in te schatten, maar zou waarde van een product zeggen dat dat alles is wat het gekost heeft (materialen, reiskosten, salarissen medewerkers etc)

On: geen idee wat ik van deze man moet verwachten... Al wordt ik niet gelukkig als ik de gemiddelde comment hier lees...

Toch aardig bedrag voor Derrick gekregen

Goede transfer van psv, al ben ik wel benieuwd voor welke positie wordt gehaald. Indien hij als verdediger gebruikt gaat worden, had ik toch voor st. Juste gegaan.

Ik weet totaal niet wat ik hiervan moet verwachten. Zelf was ik ook nooit overtuigd van hem, maar als ik de AZ'ers moet geloven is het een goede speler. Sommige zeggen zelfs de beste speler van AZ afgelopen seizoen. Ik laat me graag verrassen en ben ook benieuwd als hij voor de basis is gehaald of niet.

10 juli 2017 om 15:10

Je bent gauw de beste speler van AZ dit seizoen, want iedereen was dit seizoen ronduit dramatisch. Het is een wonder dat we zesde zijn geworden. Helaas verkopen we nu ook nog eens ons talent achterin. Lekker bezig AZ.

Ik vind het veel geld voor een verdediger waarbij het nog maar afwachten is of die het niveau aankan. Hij is natuurlijk nog jong en is multifunctioneel maar hij heeft ook nog maar 1 jaar contract. Ik hoop van harte dat hij het haalt maar ik moet het nog zien.

10 juli 2017 om 14:46

Ik vind het ook wel veel geld voor deze speler. Daarnaast ben ik benieuwd wat de bonussen zijn. Zat sowieso te denken dat de topclubs wel moeten gaan nadenken over bonussen. Ik weet dat bij PSV bijvoorbeeld de bonus voor kampioenschap hoog is en dat dit betaald wordt met CL inkomsten. Aankomend jaar ben je als club echter niet zeker van de CL, dus hoop dat ze de kampioensbonus daar ook op aanpassen.

10 juli 2017 om 15:23

Staat duidelijk in de tekst dat het maximaal 5 miljoen is, dus dat is inclusief bonussen. Zal wel iets van 4 + 1 miljoen zijn.

10 juli 2017 om 23:35

In mijn stukje staat ook duidelijk dat ik benieuwd ben wat de bonussen zijn en niet hoeveel.

Vind het vooral een stuntelige gozer, zou persoonlijk toch eerder in St. Juste investeren dan deze jongen. PSV heeft van de top 3 de selectie nog lang niet op orde. Ben benieuwd wat ze komende weken nog gaan brengen

10 juli 2017 om 14:20

PSV doet het qua aankopen niet slecht, maar daar is het vooral onrustig vanwege eventuele uitgaande transfers. Feyenoord heeft Kongolo en Karsdorp al verkocht en kan daar al vrij snel op anticiperen. Verder houden ze de boel wel redelijk bij elkaar, denk ik.

PSV daarentegen heeft alleen Moreno verkocht, terwijl Guardado, Willems, Arias willen vertrekken en ook is het niet zeker dat Zoet behouden blijft. Ook daar is wel enige interesse voor. Voor PSV is het dus te hopen dat daar snel duidelijkheid over komt, zodat ze aan het einde van de transferperiode niet ineens moeten overschakelen en de selectie niet goed op orde hebben.

10 juli 2017 om 14:23

Guardado is al weg naar Real Betis

10 juli 2017 om 14:42

@ Sirius

PSV moet nog heel veel aankopen denk ik, als je de huidige selectie ziet is die op zijn zachtst gezegd niet breed. En als je dan ook nog in gedachten houd dat spelers als Willems en Arias willen vertrekken word de spoeling wel heel bizar dun.

Op het moment:
keepers: Zoet en koopmans (1volwaardige en 1 talent)
Verdediging: Willems, Arias, Schwaab, Isimat, De Wijs, Brenet en Luckassen?
7 spelers voor 8 posities, waarvan 1 jeugdspeler en 2 met een vertrek wens?
Middenveld: Propper, Hendrix, Ramselaar, Rigo, Rosario, Lundqvist
6 spelers waarvan 3 talenten zonder ervaring

Lijkt me dat er op zijn minst nog een back bij moet komen en meer ervaring op het middenveld.

10 juli 2017 om 14:47

Precies wat je zegt Bergkamp. Er zijn 4 middenvelders vertrokken bij PSV en er is nu maar 1 voor teruggehaald. Ik neem aan dat van Ginkel nog wordt aangetrokken, een vervanger voor Moreno (linksbenige centrale verdediger), mochten arias en Willems vertrekken zullen er ook vervangers worden aangetrokken. De rest wordt opgevangen met de jeugd.

10 juli 2017 om 14:54

Er gaat nog veel gebeuren. Verwacht nog minstens 2 uitgaande transfers van basisspelers. Willems lijkt zeker te vertrekken. Arias, Zoet en Propper hebben redelijk wat belangstelling (in volgorde van mate van belangstelling.

Van Ginkel erbij en het middenveld is klaar. Aanval is ook al bezet zover er niemand vertrekt. In de verdediging gaat er nog veel gebeuren.

Transferwindow is ook pas 10 dagen open hè.

10 juli 2017 om 15:10

Niet helemaal eens, Je Arias en Willems zijn nog niet weg, dus je selectie is achterin breder dan het laatste half jaar. Moreno is weg, maar De Wijs is(met meer ervaring) terug van Excelsior en Luckassen is aangetrokken. Je hebt dus 3 backs(brenet als backup voor links en rechts) en 4 centrale verdedigers waarvan 2 ook nog de backpositie kunnen(luckassen en De Wijs) in geval van nood.

Op het middenveld ben je wellicht wat kwijt, maar met Hendrix, Ramselaer, Propper, Rigo, Rosaria en Lundqvist(terug van blessure, begon net regelmatig minuten te maken vorig seizoen). Heb je gewoon een goed middenveld, vooral als V Ginkel(mee bezig) er nog bijkomt en met Pereiro die ook op 10 kan.

Voorin ben je geen vaste spelers kwijt en heb je Lozano erbij. Je hebt dan voor de flanken: Lozano, Bergwijn, Pereiro en Locadia. En voor de spitsenpositie heb je De Jong, Locadia en Lammers.

Op dit moment denk ik dan ook dat PSV zijn selectie meer op orde heeft dan Feyenoord. Feyenoord is 5 basisspelers kwijt(karsdorp, Kongolo, Elia, Berghuis en Kuyt) en heeft daarvoor Diks, Amrabat en Boetius teruggehaald. Met de selectie die ze nu hebben ga je niet op 3 fronten kunnen strijden en tot het einde meedoen om het kampioenschap en ga je ook geen indruk maken in de CL vrees ik.

Vind:
Zoet; Arias; Isimat; Schwaab; Willems; Hendrix; Ramselaer; Propper; Locadia; De Jong; Lozano
wissel: Koopmans; Brenet; De Wijs; Luckassen; Rosario: Lundqvist; Bergwijn; Pereiro

er toch een sterker uitzien dan:
Jones; Diks; Botteghin; vd heijden; Nelom; Amrabat; El Ahmadi; Vilhena; Toornstra; Jorgensen; Boetius
Wissels: Vermeer; Nieuwkoop; centraal(v beek nog geblesseerd)?; Woudenberg; Tapia; Vejinoivic; Basacikoglu; Kramer

En al helemaal als dan nog V Ginkel binnenkomt, waar ze nu mee bezig zijn.

10 juli 2017 om 15:55

St. Juste vind ik te klein om een echt goede CV te zijn. Dat kan natuurlijk als je uitzonderlijke kwaliteiten hebt maar dat heeft hij niet voor zover ik dat kan beoordelen. Daarnaast pakt hij wel erg veel rode kaarten.

Is ook weer een lekkere knipoog naar de psv jeugd. Osbispo of hoe die knakker heet is tog niet heel veel slechter dan deze luckassen

10 juli 2017 om 14:18

Wou je met allemaal jongens van 17/18 achterin beginnen dan. PSV zal toch een vervanger voor Moreno moeten hebben. En gezien het aantal wedstrijden wat ze spelen zullen jongere spelers ook aan spelen toekomen.

10 juli 2017 om 14:20

Luckassen heeft bij AZ aangetoond geen CV te zijn, op het middenveld kwam die goed uit de verf maar centraal achterin was die gewoon te onrustig voor.

10 juli 2017 om 14:33

hoezo zou je zon jonge in het diepe gooien als je ziet dat hij er nog niet klaar voor is.de kans is groter dat je hem kapot maakt dan echt goed doet.zoveel druk en trainingsuren op jonge jongens zorgt alleen maar voor overbelasting van de spieren.als hij dit jaar aan de jupiler league kan ruiken en misschien einde van seizoen paar keer kan invallen in het eerste en volgend jaar aansluit is prima.

10 juli 2017 om 14:47

Obispo is net 18 en heeft pas 3 keer meegedaan met Jong Psv...

10 juli 2017 om 15:10

Kerel, PSV raakt op dit moment 4 middenvelders kwijt (de Jong, van Ginkel, Guardado, Zinchenko), hun beste verdediger, en waarschijnlijk nog eens 2 verdedigers. Dan is het toch logisch dat ze dat willen opvangen met een bewezen speler die ook nog eens zeer multifunctioneel is?

10 juli 2017 om 15:59

Obispo is 18 en heeft 3 wedstrijden gespeeld bij Jong psv. Hij heeft talent maar ik vind het wel heel vroeg om hem voor de leeuwen te gooien. PSV moet komend seizoen wel presteren. En dat gaat niet met veel te vroeg je grote talenten voor de leeuwen gooien.

10 juli 2017 om 17:21

Luckassen heeft oranje o21 ervaring. Bekerfinale gespeeld en veel Europese wedstrijden. Staat wekelijks in de eredivisie en die wil je vergelijken met een broekie die nog geen wedstrijd in het eerste van PSV heeft gespeeld? Luckassen is fysiek beresterk. Enorm loopvermogen. En het onbehouwen verdedigen is beeldvorming van de afgelopen jaren. Maar heeft hierin zich sterk ontwikkeld in een team die slecht loopt. Zijn enige minpunt is wellicht zijn gebrek aan opbouwend vermogen. Hij moet de bal snel inleveren bij spelmaker en zich concentreren op zijn taken. Daarnaast is hij koestert en bij corners gaat hij graag nee voor het doel.

Feyenoord moest 6 betalen en psv 5 vreemde gang van zaken daar in Alkmaar. Had toch eerder gegaan voor sint juste van Heerenveen meer potentie. AZ kwam in Europa te kort daar heeft de top 3 in Nederland weinig aan.

10 juli 2017 om 14:25

Luckassen verkoos PSV boven Feyenoord

10 juli 2017 om 14:34

Contractueel had Luckassen recht op een deel van de transfersom. Van de 6 miljoen die Feyenoord wilde betalen ging 1 miljoen naar hem. Luckassen heeft na een gesprek met Cocu zijn zinnen gezet op Psv, en zag af van zijn contractuele deel van de transfersom. 5 miljoen gaat dus volledig naar AZ. (telegraaf)

Toch wel vreemd hoe gefixeerd PSV is op het aantrekken van deze Luckassen. Begrijp me niet verkeerd, het is een leuke speler. Echter lijkt deze aankoop nou niet bepaald noodzakelijk en of hij nou daadwerkelijk een aanwinst is, daar valt ook over te discussieren.

10 juli 2017 om 14:40

Er zijn nu bij PSV 4 middenvelders vertrokken. Van Ginkel, Siem de jong, Zinchenko en guardado. Daar was nog geen enkele vervanger voor gehaald. Nu heb je voor het middenveld hendrix-luckassen-propper-ramselaar + aanvulling van de jeugd. Het zou nog kunnen dat van Ginkel wordt overgenomen maar dit ligt volledig aan Chelsea.

11 juli 2017 om 14:03

Maar je betaalt wel maximaal 5 miljoen euro voor een speler die de basis van PSV niet beter maakt ten opzichte van vorig seizoen. In zo'n geval is 5 miljoen euro wel veel geld voor weinig toegevoegde waarde.

10 juli 2017 om 16:01

Hij kan centrale verdediger spelen, verdedigende middenvelder en rechtsback. Daarnaast is die jong en heeft die potentie. Ik snap wel dat psv z'n zinnen heeft gezet op hem. Er zijn een hoop middenvelders weg, misschien gaat Arias nog wel weg en Hendrix heeft nu niet echt een concurrent (al zou ik Rosario wel willen zien daar)

11 juli 2017 om 14:02

Ik snap wel dat ze op zoek zijn naar een multifunctionele speler, maar kwalitatief vind ik niet dat Luckassen veel toevoegt aan Psv. Er zal vast nog wel rek in zitten, maar dit is weer zo'n standaard aankoop waar je de selectie niet echt beter van maakt.

11 juli 2017 om 14:31

Grote aankopen zijn nou eenmaal bijna onbetaalbaar geworden. Zeker als je ooknog een jonge speler wil. PSV kan beter 2 of 3 van dit soort speler kopen en die beter maken in plaats van 1 grote aankoop doen. Als een grote aankoop nodig is dan ben ik daar wel voorstander van zoals bij Lozano. Maar in de Eredivisie maakt het meestal niet heel veel uit of je met Isimat en Luckassen speelt of Bruma een Moreno. Meestal ben je als topclub beter dan je tegenstander en kun je beter geld investeren in het middenveld of de aanval.

Nu een slot op de deur halen uit Scandinavië/Oost-Europa. Maar las helaas ergens dat hij opgevangen gaat worden door eigen jeugd, hoop dat dit niet waar is.

5 miljoen is niet veel, ben benieuwd wat ie klaar gaat spelen.

Weer een rechtsbenige centrale verdediger. Ik denk dat ze dan toch met 2 rechtsbenige verdedigers gaan spelen komend seizoen. Ik denk een goede versterking, maar ik ben benieuwd of hij er direct gaat staan. Ik vind hem hetzelfde type als isimat, en ik ben dus benieuwd hoe de opbouw gaat zijn komend seizoen bij Psv. Hendrix is nu ook niet per se de beste opbouwer met crosspasses en alles maar ook meer een stofzuiger. Ik hoop dat dit goed gaat. Ik vind 5 miljoen ook aan de ruime kant voor hem. Had gehoopt dat ze het konden drukken naar 3.5/4 miljoen.

Hoop toch niet dat die voor de centrale positie is gehaald achterin want daar vond ik hem bij AZ al tekort voor komen, oogt sterk maar is heel druistig en als CV kwam die vaak nog wel te laat en maakte domme overtredingen.

Als lopende middenvelder met zijn loopvermogen en longinhoud kan die wel wat toevoegen aan het middenveld, zo'n echte loper hadden ze nog niet echt.

Zoals ik laatst al zei de supporters van Az doen hier altijd alsof ze 10 mil gaan krijgen maar uiteindelijk kun je daar alle beste spelers ophalen rond de 5 mil. Haps zal hetzelfde geval zijn

10 juli 2017 om 17:09

Er is geen enkele supporter van AZ die had verwacht om 10 miljoen te krijgen voor Luckassen. 5/6 miljoen is een uitstekend bedrag. Haps gaat niet voor minder dan 8 miljoen weg.

Je kunt daar alle beste spelers ophalen rond de 5 miljoen? Dat kostte Janssen ook zeker?

10 juli 2017 om 17:34

Janssen, Altidore en Henriksen waren anders beduidend duurder. En 6 miljoen (andere bron) is gewoon de hoofdprijs voor deze beperkte voetballer. Haps daarentegen gaat echt niet weg voor minder dan 8.

Nu op dit moment ben ik niet echt blij met deze aankoop, hoop dat Luckassen het gaat laten zien dat ik fout zat.

Ik zie hem zeker geen vervanger van Moreno worden, maar ik vraag me af of hij het middenveld wel nodig is. Geef de jeugdspelers eens een kans, dat wordt te weinig gedaan.

Ik ken het middenveld van PSV nu niet zo uit mijn hoofd, maar er zijn toch genoeg opties om de positie van eventueel Guardado op te vullen. Ik ken de speler Lucassen niet qua spel, dus ik weet niet wat van hem moet verwachten. Dat wordt maar even afwachten dus, hoe die bij PSV gaat spelen.

10 juli 2017 om 14:43

Er zijn nu 4 middenvelders vertrokken (Guardado, van Ginkel, Siem, Zinchenko) bij PSV, dit kan je onmogelijk allemaal opvangen met jochies van 17/18. Goede breedte aankoop van PSV, zo een fysiek sterke speler als Luckassen loopt er ook niet in jong PSV rond.

10 juli 2017 om 14:52

Laat ze in ieder geval eens ruiken aan het eerste, je hebt misschien wel spelers er tussen zitten die je gaan overtreffen. ik zou zeggen haal definitief van Ginkel terug en dan kun je toch echt een leuk middenveld vormen met Propper, Hendrix, van Ginkel.

Eventueel zou Ramselaar ook naar het middenveld kunnen verhuizen, corrigeer me even als ik het mis zou hebben.

En Maher? Ik hoor niet veel van deze speler, maar hoe is die er uitgekomen in zijn periode in Turkije?

10 juli 2017 om 14:59

Er zijn vorige week nog 3 jeugdspelers bij de definitieve a selectie gehaald, dat vind ik toch wel ruiken. Van Ginkel zou wel nog een moeilijke transfer kunnen worden gezien er voor cheslea 0 druk is om hem te verkopen. Ramselaar zal dit seizoen weer op zijn geliefde middenveld gaan spelen en ik denk dus dat het middenveld wordt hendrix-luckassen-propper-ramselaar, dan heb je op de bank luckassen-rigo-pereiro. Ik neem aan dat Pereiro een linie terug gaat zakken en dat de aanval wordt Lozano-luuk/Locadia-bergwijn. Dit lijkt me een lekker dynamische aanval gezien Bergwijn en Lozano op beide flanken uit de voeten kunnen en daardoor veel kunnen wisselen in de wedstrijd.

Ik kan niet zeggen dat ik hier als ajacied zo rouwig om ben, ik vond hem bij AZ er namelijk ook niet bovenuit steken, en heeft toch regelmatig overtredingen nodig om zijn fouten goed te maken. Ben benieuwd of Psv hem voor de basis heeft gehaald.

Zo zie je maar dat je status als club wel degelijk van toepassing is bij het aantrekken van spelers. Zo heeft PSV Lozano aangetrokken, en kiest Luckassen ook voor de club uit Eindhoven boven Feyenoord.

10 juli 2017 om 15:15

Luckassen heeft met Cocu gesproken en daarna zijn zinnen op PSV gezet, zo bericht de media. Als het om de status ging van PSV had hij dat al vooraf kunnen bepalen. Overigens vraag ik me ook af of hij bij Feyenoord in aanmerking zou komen voor de basis. Op het middenveld zou hij op zijn best de vijfde zijn, terwijl ik ook niet denk dat hij de plek van Botteghin zou overnemen. Rechtsback misschien, maar ik zie er liever Nieuwkoop. Al met al denk ik dat hij bij PSV meer kansen zal krijgen, zeker vanwege zijn multifunctionaliteit en met het oog op uitgaande transfers kan hij best wel eens eerste keuze worden in Eindhoven.

10 juli 2017 om 15:58

Hoe kan je zoiets vooraf bepalen als PSV zich later meld bij AZ dan Feyenoord? Als de gewenste club niet komt, moet je voor alternatieven gaan kijken.

10 juli 2017 om 16:33

Geen idee, ik was er niet bij, en jij volgens mij ook niet, dus we weten beide evenveel. Vanuit Feyenoord heb ik er niets over gehoord bijvoorbeeld.

Trouwens wel een flauwe sneer van je over de status van clubs, je weet welke clubs er allemaal interesse hadden in Lozano hé? PSV was niet de meest aansprekende naam, maar Lozano koos voor het verhaal en PSV had er al veel tijd in geïnvesteerd. Als je graag je mening wil ventileren over de statussen van verschillende clubs (doe maar niet, het interesseert niemand, maar soit) dan had je zo ongeveer geen slechter voorbeeld kunnen kiezen dan Lozano. Ja we weten dat je voor Ajax bent, en dat je walgt van elke andere club in Nederland, probeer eens een discussie te voeren zonder telkens uiting te geven aan je meest primitieve gevoelens grasveld7.

11 juli 2017 om 14:17

Dan stoor jij je veel aan mensen hier op deze site..

Ik heb niks met Feyenoord, dat klopt. Maar voor rest walg ik van geen een club in Nederland, ik ben namelijk vaak genoeg positief over de Nederlandse clubs, ja zelfs over Feyenoord..

Als jij ook maar iets kleins ziet wat negatief bedoeld zou ''kunnen'' zijn over jou clubje, schiet je meteen in de verdediging, en dat verhaal je op die persoon, net als je met mij doet. Kijk eerst eens naar jezelf, genoeg aandachtspunten.

Ja ik ben niet altijd even objectief, zoals 90% van deze site dat niet is. Maar walgen? Iedereen heeft een eigen mening, godzijdank.

11 juli 2017 om 18:09

Nou goed, dan bij deze de raad om eens wat minder uit de onderbuik te reageren en wat beter na te denken over je bijdrages, ze komen namelijk niet al te doordacht over. Dat je niet walgt van de andere clubs is fijn om te horen, het zou mooi zijn als dat ook in je reacties was te merken. Zie maar wat je er meedoet, feedback is een cadeautje, aan jou om het uit te pakken of niet. Succes.

10 juli 2017 om 15:16

Volgens AZ fans was hij juist hun beste speler afgelopen seizoen.

Fysiek een beest, maar voetballend niet het niveau wat PSV moet nastreven. Als hij zijn fysiek goed weet te gebruiken is ie bruikbaar, maar vorig seizoen liet ie zien nog heel veel stappen op dit gebied te moeten maken. Wat dat betreft vind ik 5 miljoen erg veel. Zeker wetende dat spelers van AZ die een stapje hoger gaan over het algemeen teleurstellen.

10 juli 2017 om 15:13

Voetballend is hij juist sterk. Stond niet voor niets basis op het middenveld.

10 juli 2017 om 15:49

Want iedereen die in de basis op het middenveld staat is voetballend sterk?

Moeilijk verhaal, wel een sterke kerel voetballend wat minder maar met zijn sterke body kan hij vast wel mee tegen de laagvliegers. In topwedstrijden verwacht ik niet dat hij als basisspeler word beschouwd.

Wel apart eigenlijk, ik lees overal dat Luckassen een middenvelder is maar waarom heeft Feyenoord dan interesse in hem? Feyenoord komt om in de middenvelders, ze kunnen beter een linksback en buitenspelers aantrekken in plaats van weer vele miljoenen uitgeven aan twijfelgevalletjes.

Ik zie weinig reacties van AZ-fans. Zou kunnen verklaren waarom er wat terughoudend wordt gereageerd; veel mensen hebben hem nog te weinig zien spelen is mijn indruk.
Ik vind Luckassen een heel goede speler die zich nog op verschillende posities kan ontwikkelen. Heeft nu al het niveau voor PSV en kan zowel aanvallend als verdedigend worden ingezet en daar ook nog beter worden.

10 juli 2017 om 17:36

Hierbij mijn reactie dan. Het niveau van Psv? De man is aan de bal dramatisch, heeft geen overzicht en gaat door het lint bij de minste provocatie. Een redelijke mandekker met snelheid, meer is het niet. Dat hij dit seizoen tot de beteren behoorde zegt alles over de wanprestatie van de rest.

Ik ben blij dat hij voor psv heeft gekozen en niet voor feyenoord. op dit moment vind ik op papier psv en feyenoord erg zwak.

10 juli 2017 om 16:27

Op papier is er nog nooit een competitie beslist. " Op papier ........." is de grootste dooddoener in de voetbalwereld bestaat....

Luckassen is voor de breedte wel nuttig, maar mist wel de nodige ervaring.
Zeker als Arias en Willems nog vertrekken mag er wel wat ervaring aangetrokken worden voor de centrale verdediging.

10 juli 2017 om 18:06

5-6 miljoen voor de breedte..lol.
En Luckassen wilt juist niet rechtsback of middenvelder staan... daar was hij juist klaar mee bij AZ dat hij continu heen en weer gegooid werd. Cocu heeft hem een plek centraal beloofd, of tenminste dat hij daar 1vd kans hebbers is

10 juli 2017 om 19:08

Dus omdat ie 3,5 miljoen gekost heeft met bonussen tot 5 miljoen maakt hem een ervaren verdediger?
Dacht het niet.

AD meldde als huiskrant van Feyenoord meer dan 6 miljoen en het huisblad van psv het ED over max 5, voorspelbaar... gezien de financiële positie van AZ is 6 plus logischer

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren