Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Provinciaaltjes zoals Verbeek en Rutten zijn Feyenoord niet goed bevallen’

Laatste update:

Feyenoord moet door het vertrek van Fred Rutten op zoek naar een nieuwe trainer en Mikos Gouka, journalist van het Algemeen Dagblad, gaat ervan uit dat Jean-Paul van Gastel en Giovanni van Bronckhorst het stokje van Rutten mogen overnemen.

/

Ron Jans wordt ook als opvolger genoemd, maar ‘provinciaaltjes’ zijn niet zo goed gevallen, zoals Gertjan Verbeek en Fred Rutten”, vertelt Gouka in het voetbalpraatprogramma #Afkicken. Verbeek was in het seizoen 2008/09 de trainer in De Kuip, maar werd uiteindelijk ‘weggestemd’ door de spelersgroep. Rutten gaf maandagmiddag aan na één jaar te vertrekken bij de Stadionclub.

Volgens Gouka was het ‘verschil in toekomstvisie te groot’ tussen Feyenoord en de scheidend hoofdtrainer: “Een voorbeeld: Rutten wilde Tjaronn Chery al in de winterstop halen. Maar Martin van Geel wilde in de winter geen geld uittrekken voor een extra, en bovendien oude, middenvelder.”

Zou Ron Jans een geschikte trainer voor Feyenoord zijn?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mario Been deed het echter wel goed...

Rutten en Verbeek zijn gewoon prima trainers voor Feyenoord. Het zijn geen toppers en ze hebben weinig prijzen gewonnen, maar dat kunnen we tegenwoordig ook niet van Feyenoord zetten. Een Ron Jans is een prima trainer met een heldere werkwijze, ik denk dat hij geschikt zou zijn voor Feyenoord.

2 maart 2015 om 18:32

Mario Been is toch een Rotterdammer?

Maar ik denk wel dat het onzin is dat het niet werkt omdat het "provinciaaltjes" zijn. Verbeek was toch juist te hard voor de spelers? Rutten doet het toch niet heel slecht als je kijkt naar de spelers die ze hebben vind ik. Feyenoord wou eigenlijk ook gewoon verder met Rutten, wat al aangeeft dat ze het zelf ook niet zo slecht vonden gaan.

2 maart 2015 om 18:33

Koeman won ook geen prijzen.

2 maart 2015 om 18:42

Denk dat Ron Jans juist geen goeie trainer zou zijn. Is denk ik wat te liefelijk althans zo komt die over. Gert Jan Verbeek heeft gewoon te weinig tijd gehad. Rutten kon niks omdat een of andere van Geel de centjes beheert, maar als je Rutten gewoon de kans had gegeven was er veel anders gegaan en andere spelers gekomen. Rutten is gewoon de ideale trainer voor Feyenoord. Laat iedereen lekker doen waar die goed in was en je kon van Geel al weg bezuinigen, want die doet gewoon wat een normaal persoon met boeren verstand kan ook.

2 maart 2015 om 19:17

Daarbij heeft Verbeek helemaal geen kans gehad bij Feyenoord. Voor hij goed en wel begonnen was, was het al klaar, dankzij een paar pseudo vedetten die wilden afbouwen in plaats van werken voor hun centen. Ook Rutten lag prima binnen de club, dat heeft van Geel zelf aangegeven. Daarom kon hij ook verlengen. Kortom: zelfbenoemd Feyenoord kenner Gouka praat weer eens poep, net als zijn collega Krabbedam altijd doet. Die jongens hebben zelfs niet eens door dat ze worden gebruikt in politieke spelletjes en dat ze alleen nuttig zijn om dingen naar de media te ventileren.

2 maart 2015 om 20:10

Sja wie dit bedenkt pfffffffffff,

Koeman is ook provinciaals, Hiddink ook, wat een flauwekul, van marwijk ook.

2 maart 2015 om 20:30

Laat die Mikos lekker kletsen die heeft ze niet allemaal op een rijtje. Vorig jaar bij Twente thuis tegen Feijenoord zat hij bij het eerste doelpunt met zijn maat op de hatrans het publiek te irriteren met overdreven juichen en bier gooien. Toen kreeg hij een.paar correcties en stond er ineens in een.colum dat hij van niets wist. Groot deel van de huidige succesvolle nederlandse coaches komt uit de provincie.

Het zal toch niet alleen om de aankoop van Tjaron Cherry gaan. Een over de datum speler die af en toe leuk voetbalt, maar niet structueel een hoog niveau haalt. Wat dat betreft moet ik Martin van Geel wel gelijk geven.

2 maart 2015 om 18:32

Sinds wanneer is 26 jaar over de datum?

2 maart 2015 om 18:35

Idd. Ze halen wel Toornstra, maar Chery is te oud. (En El Ahmadi, Boula, Immers, Mathijsen, Vermeer, Kazim)

2 maart 2015 om 18:37

In Feyenoord perspectief wel. Ziyech werd ook liever gehaald dan Toornstra vanwege de leeftijd. Echt dik cashen doe je met een speler van 26-27 jaar niet meer.

2 maart 2015 om 18:42

alsof dik cashen belangrijker is dan prestaties op het veld. Chery hoeft niet veel te kosten en als je na 3 jaar min of meer zijn transferbedrag en salaris terugpakt, heb je het prima gedaan.

2 maart 2015 om 18:49

Presteren moeten ze, en dat gaat niet alleen lukken met spelers van beneden de 24. Daarnaast is 26 echt niet oud, dus snap de term ''over de datum'' niet goed. En dan wel allemaal hopen op de terugkeer van Kuyt.

2 maart 2015 om 19:22

26 is jong, dan heb je je beste jaren voor je. Chery zou ook prima bij feyenoord passen. Clasie zal toch vertrekken, en misschien wil Immers ook wel vertrekken.

2 maart 2015 om 21:34

inderdaad, vond het ook vreemd dat ze hem een oude speler noemen terwijl Feyenoord wel met El Ahmadi, Kazim, Boulahrouz, Wilkshere, Mathijsen, Immers en Vermeer speelt, die zijn allemaal ouder.

2 maart 2015 om 21:47

@hansworst

Dat zeg je precies goed, hij zit qua leeftijd zo wat op zijn top. Bij Feyenoord zou hij mogelijk wel mee kunnen draaien. Maar de rek is er dan inmiddels wel uit hoor kortom je houdt weinig restwaarde over.

Ga gewoon met Van Gastel verder i.p.v. overal en nergens weer opvolgers te zoeken....

2 maart 2015 om 19:30

Ja, de twee feyenoord mannen, en als ze dan geen prijzen pakken gaan ze dezelfde toekomst als Mario in.
Wij Feyenoorders moeten eens geen calimero gedrag vertonen, en gewoon oprecht kijken wat wel kan met ons cluppie. Weinig dus, voorlopig.

2 maart 2015 om 20:24

Je kunt nooit deze situaties met elkaar vergelijken.....
Maar goed dan haal je een buitenstander ..... Die hebben namelijk ook geen prijzen gewonnen...

Investeer in je eigen mensen, haal daar een ervaren man bij die ze kan ondersteunen...
Investeer in een spits en wees reeel dat als je nog steeds niet de financieen van een Ajax en PSV kunt halen dat je niet voor het kampioenschap speelt.

Provinciaaltjes zijn niet goed bevallen? Volgens mij wilde Feyenoord gewoon door met Rutten. Bovendien een beetje denigrerend van die journalist. Wie is die man eigenlijk? Heb echt nog nooit van hem gehoord.

2 maart 2015 om 19:20

Die Gouka heeft zichzelf 2 jaar geleden ineens gebombardeerd tot Feyenoord kenner namens het AD. Heeft het zelden bij het juiste eind en is net zo naief als zn vriendje Krabbedam. Denken dat ze binnen de club nieuws krijgen, terwijl ze alleen maar te horen krijgen wat de club min of meer graag wil laten lekken naar de pers.

Hoezo denigrerende woordkeuze. Wie moet Feyenoord dan gaan coachen?.. Mourinho?

Wat een flauwekul. Volgens mij is Koeman ook gewoon opgegroeid in Groningen. Van Marwijk komt ook uit Deventer en woont nu in Limburg.

Overigens is Chery 25-26. Ben je dan een oude middenvelder? Toornstra is niet veel jonger toch?

2 maart 2015 om 21:27

Chery is over een maandje 27.

Lekker respectvol van die journalist. Rutten doet het helemaal niet zo slecht, maar ten opzichte van andere jaren pakken de concurrenten zo veel punten. Hij wil echter zelf weg. Even goede vrienden

Ik denk dat de wedstrijd van donderdag en alles wat er omheen gebeurd is een hele grote invloed heeft gehad op de beslissing van Rutten om niet te verlengen.

Ik vind Rutten altijd een hele rustige beschaafde man, ik heb een beetje het idee dat hij zich distantieert van het publiek. In het westen van het land is iedereen natuurlijk een stuk directer.

Natuurlijk zijn er veel meer dingen gebeurt maar dit is denk ik de druppel die emmer deed over lopen.

2 maart 2015 om 19:17

Waar slaat de opmerking op "in het westen van het land is iedereen een stuk directer"
Dus jij vind dat ze in het Noorden van het land om dingen heen draaien?

2 maart 2015 om 19:31

Het is algemeen bekend dat mensen uit het westen van het land wat harder en directer zijn in de omgang.

2 maart 2015 om 20:10

Ik dacht juist dat het Noorden er om bekend stond om haar direct zijn en nuchterheid

3 maart 2015 om 06:02

Het is algemeen bekend dat mensen die in een debat als argument "het is algemeen bekend" gebruiken, feitelijk geen flauw idee hebben waar ze het over hebben...

Ik blijf erbij, Rutten had kunnen weten waar hij aan begon.
Er was, is en er komt voorlopig geen geld voor versterkingen ( echte versterkingen, niet voor de breedte ).
Rutten staat er toch juist om bekend dat hij jonge voetballers beter kan maken met zijn manier van aanpak, ik ga er van uit dat dit gegeven dan ook een grote rol heeft gespeeld toen de keuze op hem viel.
Het is dan ook vrij ironisch dat juist de jonge talenten in hun ontwikkeling zijn gestagneerd onder Rutten.
Rutten heeft ze niet beter kunnen maken en dat is dan ook de reden waarom hij toch om versterking riep.
Je zou kunnen zeggen dat zowel Feyenoord als Rutten op elkaar hebben gegokt en beide hebben verloren.
Het feit dat Rutten een provinciaal zou zijn, is in deze context totaal irrelevant, dus waarom deze journalist deze drogreden gebruikt om het falen van het huwelijk Rutten/feyenoord te verklaren, is mij een raadsel.

2 maart 2015 om 18:48

ik ben het totaal met je eens... zie mijn post hieronder waarin ik ook het talenten verhaal benoem. hij wist waar hij in zou stappen. je kunt soms verliezen, of een keer een slechte wedstrijd hebben. maar 4 wedstrijden achter elkaar maar 2 kansen creeeren dan is er echt iets mis

iedereen zegt wel van: Rutten doet het niet zo slecht. maar daar ben ik het totaal niet mee eens. hij heeft dit seizoen 3 goede wedstrijden gespeeld en voor de rest was het niet om aan te gluren... ik kan ze zo allemaal opnoemen. Eerste wedstrijd van het seizoen uit bij ado, in de laatste minuut de winnende maken. thuis tegen Utrecht verliezen, tegen Heerenveen thuis tegen 10 man gelijk spelen. thuis tegen cambuur tegen 10 man nipt met 2-1 winnen. wanprestatie in de Beker uit tegen de Eagles. Uit bij Heracles 0 kansen creeeren. en zo kan ik nog wel even door gaan. Ja er zijn veel spelers weg gegaan, maar er zijn ook spelers gehaald op aandringen van Rutten zelf. En de spelers worden ook niet echt beter. talenten zoals Vilhena en Boetius worden totaal verkeerd gebruikt en kunnen volgens mij totaal niet opschieten met Rutten... de trainer blijft altijd verantwoordelijk zeggen ze toch... En dan die interviews. ja oke de man slist maar er zit ook echt totaal geen diepgang in. Voor de competitie zei ik al dat het een drama zou worden en dat is gebeurd. Ze hebben niet de beste selectie dat snap ik, en met alle verkopen is een plek in de top 5 goed. maar dit heeft niets met het kunnen van Rutten te maken. puur door gelukkige beslissingen van scheidsrechters, uitschieters van individuele spelers. ik kan er wel een boek over schrijven... en laten we ook eerlijk zijn. Bij Vitesse was het 10 keer niks. In duitsland is die jammerlijk gefaald, bij PSV bakte hij er niets van...

2 maart 2015 om 21:03

@steen85
Ik vond Vitesse onder Rutte echt niet slecht.
Ze speelden toen wel meer op de counter dan nu. Maar zijn dat jaar wel 3e geworden.

Ja provinciaaltjes wat moet je ermee je kunt beter die supporters nemen van Feijenoord die hun eigen club ten gronde richten. Minimaal 2 jaar europees uitgeschakeld voor racisme. Ben blij dat ik daar niet toe behoor.

2 maart 2015 om 19:26

Wij zijn blij dat jij daar niet toe behoord…..

2 maart 2015 om 19:40

2 of meer jaren voor jan met de korte achternaam spelen dat is een leuk vooruitzicht. Wees blij dat jij daar toe behoort.



Wat een nare denigrerende toon. Zij kunnen er niks aan doen dat Feyenoord simpelweg te slechte spelers heeft.

Lekker denigrerend, naja laat ze daar nog maar in de waan dat ze een topclub zijn.

Onzinbenaming...provinciaaltjes.....maakt niks uit waar iemand vandaan komt, als ie maar kwaliteit heeft. Guus hiddink is ook n provinciaaltje, maar heeft veel gewonnen. Jans zou prima passen bij feyenoord.

Who the fuck is Mikos Gouka..........?
Wat een arrogantie om het woord provinciaaltjes te ( mis ) gebruiken.....
Feijenoord mocht blij zijn dat deze toppers in Rotjeknor überhaupt wilden werken..
Laten ze daar eerst maar eens zorgen dat " il barbari " dwz die hersenloze supporters die nu weer alle aandacht hebben gekregen....weer onder controle krijgen.

Het Algemeen Dagblad is dan ook een krant voor en door paupers, die wordt gerund door een stel slecht Nederlands sprekende Randstad kwasten. Ik neem aan dat het gros van de Feyenoorders niet achter dergelijke woorden staat.

Deze Gouka behoort tot de categorie Borst, nietszeggende journalisten zonder serieuze voetbalachtergrond. Het AD heeft niet beter. Koeman komt ook uit de provincie en die heeft het volgens mij niet slecht gedaan. Voor de winterstop niets dan hosanna over het Feyenoord van Rutten en nu hij vertrekt is het opeens een provinciaatlje. Wat een figuur.

Rotterdam en Amsterdam liggen ook gewoon in een provincie
Het probleem van Feyenoord is dat er financieel nog steeds te weinig mogelijk is, maar dat er dan wel verwacht wordt dat Feyenoord mee doet om het kampioenschap.
Wel grappig dat het juist de trainers "uit de provincie" zijn die de laatste jaren Feyenoord weer redelijk laat presteren. Rutten doet het niet verkeerd en Koeman daarvoor zeker niet. Het is in ieder geval stukken beter dan wat Rotterdammer Mario Been presteerde.

Zou er tussen de oude lichting van Hanegem -Israël-Beenhakker en de nieuwe lichting van Gastel- van Bronckhorst - Mackay geen goede ex Feyenoorder als tussenpaus trainer te vinden zijn???

Ik vind de redenering over provenciaatjes zo kortzichtig alle Nederlanders komen uit een provincie .iig die er geboren zijn.

Provinciaaltjes. Hoe verzin je het. En Rotterdammers, wat zijn dat dan ? Die komen ook uit de provincie, nl. Zuid-Holland. Denken dat ze uit een wereldstad komen omdat er 3 hoge gebouwtjes staan , maar als je belevingswereld ophoud aan het einde van de grenzen van de stad waarin je woont, en je bent alleen in staat om dat bespottelijke dialect te praten, ben je ook behoorlijk provinciaals. Tenminste volgens mijn redenatie.

Na De Boer bij Ajax te zien en dan Cocu bij PSV en het success dat zij hebben gebracht (ja Cocu heeft nog niks gewonnen, maar laten we realistisch zijn dat zal wel zo zijn in een paar weken) Het success van Frank hoeft natuurlijk niet te worden gediscussieerd, dat staat buiten kijf.
Ik denk daarom ook dat Feyenoord nu het karwei over laat aan Van Bronckhorst en Van Gastel alleen zullen ze geduld moeten hebben in Rotterdam want dat soort dingen gebeurt met vallen en opstaan, het enige is dat ik niet het idee heb dat Feyenoord geduld heeft.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren