Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Portugese media rekenen op John: 'Benfica en FC Twente akkoord'

Laatste update:

Ola John zal zijn loopbaan volgens Record en andere Portugese media voortzetten in de Liga Sagres bij Benfica. Woensdagmorgen wordt melding gemaakt van een akkoord tussen Benfica en FC Twente over de vleugelaanvaller. John, die over twee weken twintig jaar wordt, beleeft een sterk seizoen in Enschede en maakte met name voor de winterstop indruk.

/

De jongere broer van Collins John scoorde voor de seizoensonderbreking vijf maal en was in de tweede helft van deze jaargang ook al vier keer trefzeker; daarnaast leverde hij liefst vijftien assists. Alleen Luciano Narsingh (twintig) gaf meer beslissende passes. Record weet dat Benfica en FC Twente elkaar gevonden hebben in een transfersom voor John.

As Aguias zouden nu alleen nog tot een persoonlijk akkoord moeten komen met John zelf. De komende weken worden daarvoor gebruikt; eerst wil John het seizoen goed afmaken in De Grolsch Veste. FC Twente jaagt nog op de tweede plaats en speelt woensdagavond tegen sc Heerenveen. Zondag sluit men het jaar af tegen VVV-Venlo.

Benfica is een grote stap vooruit voor Ola John

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Onverwachts eigenlijk.
Maar opzich wel een mooie stap voor hem.

Ben benieuwd hoever hij mee kan doen.

2 mei 2012 om 08:52

Zou eigenlijk wel John akkoord gaan?
Hij heeft 2 broers gehad die de stap te vroeg gezet hebben en heeft vaak aangegeven dat hij daarvan geleerd heeft.
Ik vind John een speler met leuke acties, maar (nog) niet van zo een kwaliteit dat hij (potentiele) basisspeler is van Benfica.
Een Narsingh vind ik bijvoorbeeld waardevoller.
Ik hoop dat John de stap nog niet zet.

2 mei 2012 om 10:07

En dat inderdaad Googlelt
Maar ook heeft Twente aangegeven dat ze John en de Jong alleen wegdoen boven de 15 miljoen, zou natuurlijk een geweldig bedrag zijn als dit betaald wordt. Hopelijk kunnen we dan wat leuks doen voor volgend seizoen.

Natuurlijk een geweldig talent en Twente had er zeker nog plezier aan kunnen hebben maar niets is natuurlijk een garantie, en al helemaal niet dat ze hem over een jaar of 2 nog steeds voor 15 miljoen (als dit klopt) kunnen verkopen.

2 mei 2012 om 10:10

Als ze 15 miljoen voor John kunnen krijgen zou ik Narsingh halen, kun je eventueel Chadli ook nog laten gaan. Die wil toch niet veel langer blijven naar mijn gevoel.

2 mei 2012 om 10:18

Narsingh trek je ook niet zomaar aan. Denk persoonlijk niet dat hij haalbaar is, helemaal als Twente geen Europees komt te spelen.

Je hebt ook Verhoek op rechts en Tadic op links als John weggaat.
Eventueel Wildschut halen als back-up. Die maakt ook grote sprongen in zijn ontwikkeling.

2 mei 2012 om 10:51

Twente zal hartstikke gek zijn als John weg doen die is volgend seizoen 1 van de betere spelers van de eredivisie en dan kan hij naar een veel betere club alleen Twente is hier altijd zo oliedom in kijk naar de afgelopen jaren welke spelers zijn weg gegaan.
En dat zegt iemand die een hekel aan Twente heeft.
Dat vind ik zo slecht voor het NL voetbal verkoop hem dan aan Ajax of PSV als je er niks mee doet met zulke spelers.

2 mei 2012 om 11:07

ik neem aan dat twente met het halen van tadic en verhoek wel mikte op de verkoop van een buitenspeler maar dacht eerder aan tadic. op 10 vind ik hem niet zo briljant en ola john doet het op links gewoon nog beter. twente moet john alleen laten gaan bij een buitensporig bod, dus 12+.

wel vind ik het raar dat twente, net als psv afgelopen jaren, de verdediging zo ondergeschikt lijkt te maken. als ze weer een prijs willen pakken moeten ze juist daar investeren, te veel middelmaat.

2 mei 2012 om 11:36

Helemaal mee eens, Manodedios, Wil Twente echt Prijzen gaan Pakkan, moeten ze eerst de Verdediging eens grondig gaan versterken, Net als PSV overigens.
Aan de Aanvallende kwaliteiten ligt het niet.

Weet iemand Hoelang Ola John nog onder contract staat bij FC Twente?

2 mei 2012 om 12:00

Als jij denkt dat Benfica 15 miljoen betaalt voor Ola John dan heb je er de ballen verstand van. Let maar op dat het niet over John gaat, maar over Chadli. En als het over John gaat zullen ze niet meer dan 5 mio betalen.

2 mei 2012 om 12:07

Ik vermoed ook dat het om Chadli gaat, hoewel die voor 5 miljoen zeker niet mag vertrekken.

2 mei 2012 om 12:37

Chadli gaat hoogstwaarschijnlijk naar Fulham. Denk dat ze voor hem ook wel 7 miljoen kunnen vangen. Twente is een club met een ontzettend goede handelsmentaliteit.

2 mei 2012 om 13:29

Als Twente maar niet denkt dat ze een door Munsterman bestempeld "rampjaar" kunnen oplossen door flink te gaan cashen. Dan zijn ze toch niet de club die ze de afgelopen jaren proberen te zijn. Hoewel het ontslag van Co dat misschien wel al in gang heeft gezet.

2 mei 2012 om 14:59

Ola John is echt wel meer waard dan Chadli. Veel meet potentie.

2 mei 2012 om 15:03

wildschut zie ik helemaal passen in de gelederen van twente.
als die zich goed blijft ontwikkelen zullen we veel moois aan m beleven.

2 mei 2012 om 11:57

Gaat z'n broer achterna.. Een hele stomme beslissing.. Blijf gewoon bij Twente de komende twee jaar en je gaat mee naar het WK14.. Nu lekker bankhangen bij Benfica, casten wellicht en dan naar met alle respect een Cardiff City of Bochum ofzo..

Ben bang voor Twente dat er geen goed bedrag uit gaat rollen: rond de 5 miljoen verwacht ik. Meestal is het namelijk zo dat bij Portugese clubs de duurdere transfers later gedaan worden.

2 mei 2012 om 09:07

Fc Twente wil minimaal 10 miljoen voor Ola John, dus weet niet hoe je bij 5 mln komt?

2 mei 2012 om 09:39

Ik wil ook weleens wat, maar ik krijg ook niet alles. Als er 10 miljoen uitkomt dan mag Twente god bedanken, wat een geld voor zo'n middelmatige speler.

2 mei 2012 om 09:45

Vriend, kijk eens naar zijn leeftijd.. Noem maar een paar van zulke jonge spelers op die zoveel assist geven en al zo volwassen spelen. Dank u

2 mei 2012 om 09:59

Hij speelde afgelopen zondag heel volwassen. Liet zijn man een paar keer lopen waardoor Twente de wedstrijd heeft verloren. Hij moet nu echt nog niet naar het buitenland gaan. Dit seizoen is hij pas doorgebroken en kan beter nog 2 jaar bij Twente blijven.

2 mei 2012 om 10:16

Tja ligt natuurlijk aan het bedrag wat Benfica wil betalen Theartist.
Komen ze met een bedrag boven de 10 miljoen (waar Munsterman zelf zegt dat hij niet boven de 15 weggaat) kun je hem ook verkopen, puur omdat dit seizoen geen garantie is voor de toekomst. Hij speelt pas 1 seizoen in de basis, heeft de ene helft van het seizoen boven alle verwachtingen gepresteert en de laatste helft van het seizoen lukt het niet helemaal meer. Zo'n bedrag wordt dan wel erg aantrekkelijk.

2 mei 2012 om 10:16

Als hij nu gaat maakt hij dezelfde fout als zijn broer Collins. Benfica is een grote club, daar heeft hij echt niks te zoeken nu al. Nog 2 jaar goed presteren bij Twente en dan eens verder kijken.

En de mensen die denken dat Twente er 10 miljoen voor kan krijgen....natuurlijk niet. 10 miljoen euro werd betaald voor klasse spelers als Suarez en Huntelaar, toen er nog gigantische transfersommen werden betaald. John is niet van het kaliber Suarez/ Huntelaar en tegenwoordig worden er ook minder hoge bedragen betaald. 10 miljoen euro kan je op je buik schrijven.

2 mei 2012 om 10:19

@bearsc
Voor minder dan 10 miljoen doet Munsterman hem sowieso niet weg, en geef hem eens ongelijk. Voor hemzelf is het inderdaad beter als hij nog een jaar of 2 bij Twente blijft.

2 mei 2012 om 10:37

Correctie, toen er nog gigantische transfersommen door Ajax werd betaald. Een transfer naar het lucratieve buitenland creeert natuurlijk een heel nieuwe set aan omstandigheden die de prijs mede bepalen. Bijvoorbeeld dat Twente John niet wil laten gaan.

2 mei 2012 om 13:24

Middelmatig? Ik vind hem een van de beste linsbuitens van de eredivisie. Hij is tweebenig, snel, goede voorzet een een goed schot. Kijk alleen al naar zijn statistieken van dit jaar, die zijn fantastisch voor een 19-jarige.

Goede speler John, maar als Twente zijnde moet je John houden en Chadli het liefst slijten. Ik vind Chadli echt niet goed, ziet er misschien gevaarlijk uit met zijn scharen en ze natte gel coupe. Maar aan John heb je echt een parel in de toekomst. Het is toch niet goed als club zijnde, als John 1 seizoen leuk presteert en direct weggaat.

Mooie opvolger voor Gaitan die gaat vertrekken en over een paar jaar wordt Ola John weer door verkocht voor 30 miljoen of meer zo gaat Benfica te werk Benfica wil genieten van een speler zolang het kan maar ze worden weer heel snel door verkocht voor heel veel geld.

2 mei 2012 om 08:51

denk het ook ja, voor 30 miljoen...

zover zal het niet komen denk ik, het is geen FM met al die makkelijke prijzen die mensen altijd noemen...

2 mei 2012 om 09:04

Beste Donshining,

In Portugal lukt het om spelers voor zulke bedragen te laten gaan ik zal een paar spelers opnoemen Falcao 40, Di Maria 36, Coentrao 30, David Luiz 30, Anderson 30, Qauresma 30, Bruno Alves 30, Ramires 25 en er worden nog heel wat namen verkocht komende twee jaren voor zulke bedragen zoals Hulk, Gaitan, Witsel, Moutinho, Javi Garcia, James Rodriguez, Rodrigo, Nelson Oliveira en ik zal er ook wel een paar zijn vergeten laatste jaren is Portugal de plek om de grootste volmaakte talenten te kopen dat kan je zien aan de namen hierboven.

2 mei 2012 om 09:27

ik doel niet op dat er in portugal geen hoge transferbedragen worden ontvangen maar ik doel erop dat ik het niet zo snel zie gebeuren dan Ola John voor 30 miljoen wordt verkocht straks...
Ik denk echt dat ie veel te snel weggaat hier en dus net als menig voetballer zal wegkwijnen die te snel is vertrokken.

Als ie nog een paar jaar bij Twente blijft zie ik hem wel groot worden maar je kan Ola John qua achtergrond etc niet vergelijken met een Falcao, Di Maria etc...

2 mei 2012 om 09:43

Als je het opnoemt, noem het goed op. Nani? Miguel Veloso? Moutinho? Als jij wilt beweren dat Javia Garcia voor veel geld weg gaat, of een Nelson Oliveira? Dat zegt genoeg, iemand die alleen maar bankt en niet beslissend is. Gaitan is nog niet zeker dat hij weg gaat.

2 mei 2012 om 09:48

Daar heb je wel gelijk mee maar Ola John heeft misschien meer potentie dan Di Maria en Falcao had toen ze de leeftijd hadden van Ola John dat die te snel is vertrokken dat maakt niet uit als die naar een Man Utd of Real Madrid was het een ander verhaal geweest John komt gewoon aan spelen toen bij Benfica hij wordt de opvolger van Gaitan als Benfica hem haalt moet die wel potentie hebben Benfica heeft laaste jaren veel spelers op zijn positie grootgebracht en ik weet ook zeker dat John een hele grote zal worden over 2 a 3 jaar is die verkocht voor meer dan 25 miljoen.

2 mei 2012 om 10:19

@ D-micael

En dus lukt het automatisch ook met John? Dat is makkelijk..alles naar Portugal sturen en dan kun je het voor 30 miljoen euro slijten! John moet eerst maar zien te slagen bij het grote Benfica, voor hij überhaupt, voor welk bedrag dan ook, wordt doorverkocht. Spelers slagen niet zo makkelijk overal maar hoor, jij bent al 5 stappen vooruit ;

Voor Witsel is Real trouwens in de markt, 16 miljoen euro naar verluidt..

2 mei 2012 om 10:34

Lagarto,

Ik heb niks tegen jullie ik noemde alleen namen die voor meer dan 25 miljoen zijn weggegaan volgens mij zijn Veloso en Moutinho niet voor meer dan 25 miljoen verkocht Nani wel zo iets maar als je goed leest heb ik ook geschreven dat ik er een paar ben vergeten.

2 mei 2012 om 10:37

Benfica heeft ook gefaald in meerdere spelers zoals Adu, Balboa en paar waar van ik de naam niet weet. De probleem is dat Benfica alleen maar aanvallers koopt en niet de juiste vervangers voor Ramires en Di Maria

2 mei 2012 om 10:38

Bearsc,

Je hebt gelijk maar ik zei wat ik dacht dat die gaat opbrengen hij heeft de potentie daarvoor dus ik deelde alleen me mening.

En over Witsel gesproken die heeft een clausule van 40 miljoen die gaat nooit maar ook echt nooit voor 16 miljoen weg die gaat minimaal voor 25 miljoen weg en dan is het nog wel heel weinig want Benfica laat haar spelers nooit met zoveel onder de clausule vertrekken.

2 mei 2012 om 10:43

Lagarto,

Vindt je Gaitan niet de juiste vervanger voor Di Maria en Witsel voor Ramires ?gaitan en Witsel gaan meer opbrengen dan Di Maria en Ramires.

En Sporting begint te komen met spelers als Carrilo en Capel die gaan ook miljoenen opbrengen voor Sporting wat alleen maar goed is voor het Portugese voetbal.

2 mei 2012 om 10:44

@ lagarto:

Naar mijn weten heeft Benfica Eduardo Salvio als vervanger van Di Maria gehaald?

2 mei 2012 om 10:54

De vervanger van Di Maria is altijd Gaitan geweest Salvio speelde altijd op rechts en Gaitan op links vorig seizoen maar Salvio behoort bij Atletico Madrid en was alleen voor een seizoen verhuurd aan Benfica ze vroegen 15 miljoen voor Salvio en dat wou Benfica niet geven dus is die niet definitief gekomen.

2 mei 2012 om 12:01

Gaitan moet 45 miljoen kosten trouwens niet 30. Anders blijft ie gewoon bij Benfica

Lijkt me onzin, Twente heeft met Benfica over Chadli onderhandeld en aangegeven dat John niet te koop is, Ola zelf heeft aangegeven dat hij niet wil vertrekken, de bron is wel heel twijfelachtig.

2 mei 2012 om 08:53

Inderdaad John wil niet weg, kon vorige zomer ook bij United tekenen.

2 mei 2012 om 09:07

Lijkt mij ook onzin, maar op VI stond laatst wel een nieuwsbericht dat Fc Twente wel wil onderhandelen over John en Chadli (bron Peter Wekking). Vind het ook een rare keus om John te laten gaan. Het is tijd om Chadli te laten vertrekken.

2 mei 2012 om 09:09

De media van Portugal is niet te vertrouwen. Ze schreven laatst dat Benfica veel interesse had in Wijnaldum, maar de gelimiteerde afkoopsom van 25 miljoen een struikelblok kon zijn. Dit natuurlijk de grootst mogelijk onzin aangezien Wijnaldum helemaal geen afkoopsom in zijn contract heeft staan. Bovendien heeft John zelf aangegeven te willen blijven en Twente naar alle waarschijnlijkheid Chadli kwijtraakt, zul je toch wel iets over moeten houden.

2 mei 2012 om 12:04

De media in Portugal schreven dat Benfica interesse had in Wijnaldum, niets over een gelimiteerde transfersom. Verder zijn de media daar wel altijd goed ingelicht, maar moeten ze wel per dag 3 sportkranten volschrijven. Dus veel onzin komt er wel in te staan.

Het zal om Chadli gaan overigens, welke 5 Mio moet kosten.

2 mei 2012 om 09:09

Laten we het hopen voor de Nederlandse competitie. Het zou toch zonde zijn als een groot talent als John nu al vertrekt naar een club als Benfica. Voor Twente lijkt het me veel wenselijker als Chadli de overstap maakt.

Aan de andere kant heeft Twente wel Tadic gehaald, een speler die mijns inziens als linksbuiten het best tot zijn recht komt. John vanaf rechts laten spelen vind ik tot nu toe niet een geslaagd experiment.

Dit kan ik mij niet voorstellen, tenzij er iets is gebeurd intern waardoor FCT besloten heeft alsnog hem van de hand te doen. Mocht dat zo zijn dan hoop ik wel dat ze slim genoeg zijn om geen betaalconstructie te accepteren maar het totale bedrag in een keer te ontvangen

En twente laat zeker een heel elftal gaan. Geloof er niks van.

Benfica is een schitterende club in Portugal, ik gun het Ola John wel om na een nog grotere club in Europa te gaan. Of het verstandig is om nu al te vertrekken? Tja, ik denk dat hij bij Twente ook nog niet uitgeleerd is maar ik vind Twente niet meer het Twente van wat het eerst was. Als Chadli en de Jong eventueel ook nog vertrekken weet ik niet of het nog zo sterk zal zijn als het nu soms is.

Ik hoop niet dat als hij vertrekt dat hij de carriere van zijn broer achterna gaat, maar ik denk dat hij wel meer potentie in zich heeft!

2 mei 2012 om 09:00

Benfica is een schitterende club ja. Maar het is maar een kleine stap omhoog. Wat betreft salaris zal die natuurlijk niks te klagen hebben daar.

2 mei 2012 om 10:47

Benfica is een enorme club man!
In historie, in potentie en in de huidige selectie. Vele malen groter dan Twente.

Ik verwacht alleen dat Ola daar op het bankje terecht komt. Een relatief brede selectie daar, en er komt vast nog wel wat bij uit Brazilie. Ola John moet nog 1 of 2 jaar in Nederland blijven, heeft hij enige zekerheid.

Waar gaat het heen met het hedendaagse voetbal. De snotneusjes ala Labyad,john hebben 2 a 3 maandjes leuk spel laten zien en gaan hoogstwaarschijnlijk direct al weer verkassen. Benfica is overgens wel een stapje hoger maar dan alsnog. Deze jongen is nog maar 19 en Labyad 18? Wat dat betreft vind ik Eriksen een gigantische slimme jongen die zal niet genoegen nemen met een sporting of benfica en vanuit ajax gezien is dat ook geen stap omhoog. Hij is slim om lekker altijd te spelen en zich door te ontwikkelen. Verwend dat zijn ze !

2 mei 2012 om 09:06

Zullen we eerst even de officiele berichtgeving afwachten voordat we John gaan bekritiseren?

Ola is een heel verstandige jongen die geen ondoordachte keuzes zal gaan maken, hij kon vorige zomer al naar clubs als Manchester United en Arsenal maar koos voor zijn ontwikkeling en tekende een langdurig contract bij Twente. Nu een of ander obscuur Portugees krantje roept dat hij naar Benfica gaat staat de eerste Vz'er al op om hem te veroordelen.

Ik denk dat dit bericht complete nonsens is, net zoals het bericht eerder deze week dat Texeira in de belangstelling staat van Liverpool.

Had in mijn ogen nog beter paar jaar bij Twente kunnen blijven.
Moet nog een hoop leren dat zag je afgelopen zondag nog.
Je zou toch denken dat hij wat verstandiger is na het zien van de carriere van zijn broer.

Ik ben nu toch wel heel benieuwd wat John dan zou op moeten brengen. Twente zegt dat ze hem niet willen verkopen, John heeft in het seizoen aangegeven dat hij nog graag een tijdje bij Twente wil blijven. Als deze 2 partijen al niet van harte willen onderhandelen en Benfica wil John heel graag. Dan moet er volgens mij hier een heel hoog bedrag uit de koker komen. Dat naar mijn inschatting naar de 8 miljoen gaat met een doorverkoopclausule erin.

Ik had liever gezien dan John hier nog een paar jaar blijft en hopelijk zijn prestaties constanter worden. Begin van het seizoen had hij elke wedstrijd een 8 eind van het seizoen een 6. Heb liever dat hij heel het seizoen een 7.5 haalt.

Breekt eindelijk een jeugdspeler door verkoop je hem na 1 seizoen. Twente zou zich moeten schamen en supporters zouden dit niet moeten pikken.

Ola kan uitgroeien tot een hele goeie dus behoud hem en raak Chadli kwijt of verkoop al die andere beperkte spelers zoals Rosales

2 mei 2012 om 09:18

Sinds wanneer bepaal jij wat Twentesupporters wel of niet moeten pikken. En of Twente zich zou moeten schamen. In Enschede laten ze belangrijke spelers in ieder geval niet in de winterstop vertrekken. En voor een mooi bedrag laten ze in Enschede iedereen gaan. Langetermijn-beleid heet dat. Zoals ik al gezegd heb heb ik gehoord dat het gaat om meer dan 10 miljoen. Toen zeiden de meesten op de tribune: Strik er omheen en afleveren in Portugal.

2 mei 2012 om 10:24

Lange termijn beleid door je meest veel belovende speler te laten vertrekken na 1 goed seizoen?

Leg eens uit!

(en meer dan 10 miljoen? Denk je dat echt ja? Dat wordt hem natuurlijk niet, Benfica is niet gek..dan halen ze toch voor 4/5 miljoen Assaidi of Narsingh op)

2 mei 2012 om 13:04

Twente wil John helemaal niet verkopen, tenzij er ruim boven de 10 miljoen geboden wordt, dan heeft twente eigenlijk geen keus!

Het lijkt me trouwens ook heel gek als John vertrekt. Hij heeft zijn beide broers te vroeg zien vertrekken, gaat hij dan nu dezelfde fout maken?

Afgelopen zondag ging het gerucht dat Benfica 10+ miljoen had geboden voor John. Het is spijtig, maar dat soort bedragen kun je op dit moment zeker als club niet laten lopen want het zou zo maar eens het laatste jaar kunnen zijn dat je dit soort bedragen kunt vangen ivm de aangescherpte Uefa-regels en de crisis waaraan ook de voetbalwereld niet zal ontkomen.

2 mei 2012 om 09:28

Dat is geen gerucht maar was 1,5 week geleden gewoon in de krant te lezen (TC Tubantia), Twente heeft daarop echter aangegeven dat Ola John niet te koop is en John zelf staat ook niet te springen om nu al te verkassen.

2 mei 2012 om 12:10

Dit is wel een gerucht, Benfica is geinteresseerd in Chadli, vanwege een aanbeveling van George Leekens. Dus die willen ze hebben, transfersom is ook relatief laag.

2 mei 2012 om 12:16

De transfersom voor Chadli is niet relatief laag, Malaga heeft al een bod gedaan dat rond de 10 miljoen ligt, Benfica bereid een bod op John voor dat ruimschoots boven de 10 miljoen zou liggen,

Twente heeft echter aangegeven alleen over Chadli en Mihaylov te willen onderhandelen, John en De Jong zijn niet te koop tenzij er exorbitante bedragen ( 15 miljoen) worden geboden.

2 mei 2012 om 10:04

Hoewel ik denk dat de transferbedragen niet zo gek veel lager worden, is het natuurlijk geen ramp als dat gebeurt.. Sterker.. Als je nu 10 krijgt voor John, haal je voor 5 een vervanger.. Mocht de markt in elkaar zakken, dan krijg je nog 6 voor John, en haal je voor 3 miljoen een vervanger..

Al met al denk ik dat het een onzinbericht is trouwens.. John heeft in z'n carriere een aantal heel bewuste keuzes gemaakt, door bv niet naar Manu of Arsenal te gaan, maar in Enschede te blijven.. En dan zal hij nu naar Benfica? Lijkt me erg sterk...

2 mei 2012 om 10:26

Het meest sterke van dat verhaal zit hem nog in de transfersom. De afgelopen jaren worden er steeds minder gekke bedragen betaald, en hoe goed ik John dit seizoen ook vond, 10 miljoen euro is wel een exhorbitant hoog bedrag voor hem. Benfica is niet helemaal gek toch? Die pakken dan voor 4 a 5 miljoen euro (en dan zit ik zeker voor Narsingh hoog) Narsingh of Assaidi wel mee.

Niks ten nadele van het talent van John hoor maar 10 miljoen euro, natuurlijk niet.

2 mei 2012 om 12:11

Toch vreemd dat er bij Twente al een bod ligt van meer dan 12 miljoen Euro voor John en de enige clubs die zich voor Narsingh hebben gemeld Ajax en PSV heten en hem voor een prikkie willen ophalen.

2 mei 2012 om 13:20

@riche
En wie heeft dat bod dan al wel niet gedaan? Daar mag je zeker weer niks over vrijgeven.
Mallorca al 10 miljoen voor Chadli geboden? Laat me niet lachen. Dan was Twente al lang rond geweest met Mallorca, want dat zou een werelddeal zijn geweest.
Twente had toch ook al een bod op Luuk de Jong gekregen van boven de 20 miljoen? Was dat soms te veel nu ze maar 15 miljoen willen hebben.

Leuk dat je met zogenaamde nieuwtjes komt, maar je zit er vaker naast dan dat je gelijk hebt.

Mag toch hopen dat er een bedrag is geboden boven de 15 miljoen voor Ola John. Het grootste talent van de Eredevisie. Las al eerder in de Twentse courant Tubantia dat benfica een bod op ola john zou doen boven de 10 miljoen. Anders zou dit een hele grootte misstap zijn voor Fc Twente. Er drijgt nu een hele grote leegloop bij Twente , wat ik zelf overigens wel mooi vind. De spelers die er nu zitten bij Twente hebben een verkeerde instelling , laat Steve Mc Clarren maar bouwen aan een nieuw team. In Steve we Trust!

Jammer voor het nederlands voetbal , ik vind het niet mooi dat zulke spelers naar dat soort competities gaan die eigelijk niet beter zijn als de onze. Dit laat zien dat de Eredevisie steeds meer afzwakt als naam.

2 mei 2012 om 10:30

Als naam niet zozeer, maar qua geld. Benfica heeft geld om spelers als Cardozo, Luisao, Saviola, Aimar en Javi Garcia te hebben rondlopen.

Wel qua naam: De club natuurlijk. Van Twente naar Benfica is geen rare stap, Benfica is een club van een ander kaliber dan Twente hoor.

In Steve we trust, weet je dat wel heel zeker?

Waarom verkoopt FC Twente Ola John? Dan zou ik eerder Nacer Chadli verkopen, want de vorm die Chadli vorig seizoen had, die krijgt Chadli toch niet meer terug. En hoe langer FC Twente wacht met het verkoop van Chadli, hoe goedkoper hij wordt.

FC Twente moet Ola John gewoon houden, want John is nog jong, en als hij zich goed doorontwikkeld, dan kan Twente meer aan John verdienen, dan dat ze nu voor John krijgen.

2 mei 2012 om 10:00

Chadli gaat waarschijnlijk voor 5 miljoen naar Fulham.

2 mei 2012 om 10:30

Twente heeft in zijn hele geschiedenis nog nooit een speler voor meer verkocht dan het bedrag dat nu rondzingt toch?

2 mei 2012 om 11:17

Vorig jaar nog: Ruiz

2 mei 2012 om 11:19

ruiz?

2 mei 2012 om 11:56

Inderdaad, Ruiz. Foutje.

Maar als we het dan toch over Ruiz hebben: Zeg ik iets geks als ik hem een stuk beter vond dan John? Ruiz maakte wekelijks het verschil, dat was echt de held van Twente samen met Theo. Als Ruiz 12 kost, zou het me verbazen als John ook zoiets opbrengt eerlijk gezegd.

2 mei 2012 om 12:24

@bearsc
klopt op zich natuurlijk.. Maar wat meespeelt zijn natuurlijk ook leeftijd en contractduur... Ruiz destijds 26 en nog twee jaar contract. John moet nog 20 worden en staat nog 3 jaar onder contract na dit seizoen (incl een optie).

Vind het grappig dat opeens Benfica spelers uit nederland wilt snoepen. Nadat ze Labyad wouden stelen, willen ze nu Wijnaldum die Sporting vorig jaar wou, en Ola John, Mikhailov, Chadli. Benfica wilt altijd andere nadoen. Gaitan is nog niet verkocht dus er is niks officieel.

2 mei 2012 om 10:49

Lagarto,

Waarom moet Benfica zo zeer andere na doen als ze potentie in een speler zien dan halen ze hem toch het is niet dat Sporting in Nederland spelers haalt dat Benfica dat ook gelijk doet.

Ik ben blij dat Labyad niet naar Benfica is gegaan hij heeft slim gekozen hij heeft gekozen om niet de bank heel het seizoen warm te houden maar voor de speel minuten en dat krijgt die ook bij Sporting ik vind Ola John een veel betere speler hij is Sterker, heeft meer techniek en sneller.

2 mei 2012 om 12:17

Nadoen? Houd nou op man zielig figuur. Een vriend van mij begeleidt de scouts van Benfica en Porto als ze naar Nederland komen en dat doen ze al jaren. Dat ze normaliter niets kopen heeft met de aankoopbedragen en de wens van de spelers om naar Portugal te gaan te maken. Dus kopieergedrag is het niet.

Nope John gaat niet weg heeft zelf ook al aangegeven dat ie nog een paar jaar wil blijven om zich tr door ontwikkelen dus dit
Is de grootste lariekoek!

''de jongere broer van Collins John scoorde voor de seizoensonderbreking vijf maal en was in de tweede helft van deze jaargang ook al vier keer trefzeker; daarnaast leverde hij liefst vijftien assists. Alleen Luciano Narsingh (twintig) gaf meer beslissende passes.''

@vz,

Eriksen heeft ook al 17 assists.

Dit is wel zonde voor Fct, toch een speler die volgend seizoen nog meer had kunnen groeien, helemaal met een creatieve tadic op 10

Haha, dit zou lachwekkend zijn. Tadic halen, zo van, "kijk ons eens groeien als club" en dan je grootste talent verkopen. En dan roepen dat je naar de topzestien van Europa wilt. Ik mag toch hopen dat dit gerucht een grote grap is.

2 mei 2012 om 11:56

Nou ja mocht het waar zijn heb je met Tadic natuurlijk wel een fantastische vervanger!

Anders moet je John of Tadic vanaf rechts laten komen, terwijl ze beide beter op links zijn.

hallo mensen dit is een roddel ik heb het zelf van zn zusje gehoord dus niet geloven.

helaas zijn er kranten die dingen gaan lullen zodat ze weer iets nieuws erbij hebben

Dit zegt twentefans :

Door Bjorn 2 mei 2012 09:36, Bron: Record en Algemeen Dagbladola John lijkt komende zomer FC Twente te verruilen voor Benfica. Volgens Portugese media zijn beide clubs akkoord over de transfersom. Benfica moet nog wel tot een akkoord komen met John.john wil eerst het seizoen goed afsluiten bij FC Twente en daarna in gesprek gaan met de Portugese topclub. De rappe vleugelaanvaller was dit seizoen al goed voor negen treffers. Daarnaast gaf John vijftien assists. Benfica zou ruim tien miljoen euro over hebben voor de negentienjarige aanvaller.fc Twente lijkt komende zomer nog een vleugelaanvaller kwijt te raken. Volgens zijn zaakwaarnemer Daniel Evrard is Nacer Chadli zo goed als rond met het Engelse Fulham, dat afgelopen zomer al Bryan Ruiz overnam van FC Twente. Met de transfer naar de Premier League-club zou een bedrag gemoeid zijn van ruim vijf miljoen euro.ook Douglas Franco Teixeira, Roberto Rosales en Nikolay Mihaylov staan op de nominatie om te vertrekken. Newcastle United heeft de beste papieren voor Douglas. Rosales lijkt op weg naar Bayer Leverkusen en Mihaylov staat in de belangstelling van enkele Engelse clubs. Luuk de Jong wordt gevolgd door Liverpool en Borussia Mönchengladbach, maar geïnteresseerde clubs moeten minimaal vijftien miljoen euro op tafel leggen om de international over te nemen.br

Ik zou dit opmerkelijk vinden omdat Ola zegt (wat is dat waard) niet dezelfde fout als Collins wil maken en dus wel eerst tweemaal nadenkt voordat hij Twente verlaat. Echter is Benfica wel een hele mooie club voor hem en ik verwacht ook wel dat hij hier uit de verf zal komen maar het blijft toch afwachten. Ook Eljero Elia bijv. was absoluut top bij Twente maar kwam bij elke nieuwe club vroeg of laat op een zijspoor. Dit moet Ola wel zien te voorkomen. Maar een speler die vorig jaar nog bij de beloften zat nu voor heel veel geld verkopen zal financieel veel nieuwe mogelijkheden bieden, bovendien hebben we met Tadic al een nieuwe assistkoning.

Twente jaagt nog op de tweede plaats overigens?: Noem mij een realistisch scenario die dat mogelijk maakt. Kom op bij twee overwinningen word Twente hooguit vierde. We moeten blij zijn als we ons rechtstreeks plaatsen voor europees voetbal. Niet goed dus voor een ambiteuze club met de derde begroting van Nederland. Voor het eerst sinds 5 jaar kunnen we spreken van een teleurstellend seizoen. Dit kan een keer gebeuren, geen man over boord maar het moet volgend seizoen wel beter.

Onwaarschijnlijk dom weer mocht dit waar zijn. Van zowel John en Twente. John heeft onder Adriaanse al laten zien wat hij in huis heeft. De huidige trainer krijgt het er alleen niet uit. Deze jongen kan uitgroeien tot een vaste waarde voor een Europese topploeg en gaat momenteel zeker te goedkoop weg. Daar komt nog bij dat hij de Nederlandse competitie nog lang niet ontgroeid is. Dan maakt hij dus dezelfde fout als zijn broer. Als Chadli dan wel moet blijven dan snijden ze zichzelf opnieuw in de vingers.

Twente verkoopt veel te snel zijn topspelers, blijkbaar willen ze geen kampioen meer worden. Daarnaast is Benfica als club wel iets beter, maar meer ook niet. John kan net zo goed nog langer bij Twente blijven, en dan een stap vooruit maken.

2 mei 2012 om 10:36

Komop joh, even realistisch. Benfica in het Stadio da Luz, 65.000 man, een club waar spelers als Aimar, Cardozo en Saviola onder contract staan. Een club die jaarlijks om de titel meedoet, al decennia lang, vaak CL speelt..

Benfica is echt wel wat anders dan Twente hoor, dat gaat verder dan 'iets beter'

2 mei 2012 om 10:48

De enige reden dat Aimar en Saviola spelen bij Benfica, is omdat ze daar genoeg betaald krijgen en dat ze bij de Europese top geflopt zijn. En Cardozo is een goede speler, het verbaasd me dat hij nog bij Benfica speelt. Maar dat is dan ook weer hun kracht.

Ontzettend jammer, als Ola na 1 seizoen de Eredivisie alweer verlaat. Waarom niet nog 2 jaar bij Twente verder ontwikkelen. Die mooie buitenlandse jaren en die Europese topclub komt toch wel.

aan de andere kant heeft Twente met Verhoek en Tadic aan beide kanten al goede vleugelspelers. Dus kunnen ze nu flink incasseren voor John en Chadli, die eveneens weg wil !

2 mei 2012 om 10:39

Verhoek een goede vleugelspeler? Dat ene fantastische seizoen bij Ado wel ja. Daarna weinig meer vernomen van Verhoek als goede speler!

2 mei 2012 om 10:52

Verhoek is een prima buitenspeler. Je weet tenminste wat je als spits van hem kunt verwachten. Dat is een van de problemen van dit Twente. Als je dan John als backup hebt voor Verhoek dan, wel Tadic dan heb je een prima voorhoede (als de Jong blijft) en kan John zich rustig ontwikkelen. Chadli is de man die moet vertrekken.

2 mei 2012 om 10:55

Dat is wel erg kort door de bocht.
Wat heeft hij nu voor kansen gehad onder Mcclaren ? trouwens onder deze coach glijdt Twente wel erg gemakkelijk af. Het ontslag van Adriaanse was van ome Joop wellicht toch niet zo'n goede actie ...

2 mei 2012 om 12:05

Nou, bij Ado dit seizoen bakte hij er ook niks van toch?

Ik vind het vooral kort door de bocht door iemand na 1 geweldig seizoen tot goede speler te bombarderen. Hij heeft daarna een slecht seizoen nu, dan sta je weer op nul bij wijze van.

2 mei 2012 om 12:28

Zijn speelstijl is in ieder geval wel bruikbaar voor Twente. Van spelers die voor een eigen actie gaan hebben we er genoeg. Is ook niet de duurste aankoop geweest. Zelfs voor een wissel is hij vrij goedkoop.

Ola John, wat mij betreft nu al beter als een Wesley Verhoek of Luciano Narsingh.

De man is tweebenig, razendsnel, goede voorzet en heeft scorend vermorgen en een goede passeeractie! Alles wat een buitenspeler moet hebben!
Narsingh vind ik nog iets te beperkt in zijn actie, kan nog komen. Maar ik vind hem te veel hetzelfde doen. Als hij het perfectioneert zoals een Arjen Robben dat gedaan heeft, komt het wel goed.

Hoop dat Ola John verstandig is, leert van zijn broers, en nog even lekker in Twente of in ieder geval in de Eredivisie blijft (al zie ik hem geen binnenlandse transfer maken). Hopelijk schittert hij volgend seizoen ook nog in Nederland

Nou vertrouw ik de portugese media nooit...maar Ola John..waar ben je mee bezig jongen. Je eerste seizoen in het eerste elftal van Twente. Zoveel nog te leren en dan nu al weggaan naar een club als Benfica? Heel erg jammer.

Ik vind hem een leuke speler om naar te kijken en Portugal is een goede tussenstap voor de top!

Hier heb ik dus echt totaal geen vertrouwen in hoor. John had echt nog minstens 2 jaar in Twente moeten blijven. Je ziet toch waar het naartoe heeft geleid met je broer Collins?

Als Twente een club word die een topclub wilt zijn maar wel gewoon een doorgeefluik word voor hun topspelers dan heeft Twente als topclub ook geen zin want ze maken op zo'n manier alleen onze competitie zwakker.

Nee, hij moet nog ff een paar seizoenen bij twente blijven dit is te vroeg. Hij is goed en veel belovend maar nog te jong en te weinig ervaring ik zou nog een paar seizoenen mn vingers drukken op de eredivisie en dan pas weg gaan..

Lijkt me op dit moment geen goede stap voor John.
Het is verstandiger om constant speeltijd te krijgen bij een club in eigen land die hoog staat (twente), dan een mooie buitenlandse club waar je maar moet afwachten of je genoeg speeltijd krijgt. (benfica)

Niet minder dan 25 miljoen verkopen. Ik weet dat het veel en veel teveel voor hem op dit moment is, maar deze speler heeft zo'n grote potentie. Hij is snel, hij is tweebenig, heeft een hele goede trap, heeft een passeeractie en hij is nog maar 19 jaar oud. Bij hem moet alleen nog de mentaliteit een beetje bij gescherpt worden, maar wat wil je verwachten van een jongen van 19 jaar? Twente kan nog heel veel plezier hebben van Ola en andersom ook. En als Ola verstandig is moet hij helemaal niet naar benfica willen, althans nu nog niet.

wel uniek al die goed voetballende zonen uit één gezin. Ze hebben ook allemaal een overeenkomst. Kwa voortzetting van hun carriere is het allemaal als een nachtkaars aan het uitgaan. Op zich denk ik dat Ola beslist het verste gaat komen. Ik gun hem dit ook. Alleen Ola, is een jaartje (of 2) bij Twente niet verstandiger ??

Ola John heeft gezegd niet te vroeg de stap te maken naar een betere club als Fct. Heeft zijn broer Collins ooit gedaan en die fout wil Ola niet maken. Dus hij blijft gewoon

Lijkt me sterk dat Ola weggaat. FC Twente wil hem niet kwijt en Ola zelf wil niet weg dus ik denk dat dit onzin is. Denk wel dat hij volgend seizoen weggaat.

Pff, portugal heeft de weg naar Nederland gevonden hoor

On: Wat hoop ik dat John niet gaat, deze stap komt te vroeg en is niet nodig.

Als Twente dit al accepteerd, snap ik het beleid niet meer. Twente wil een elftal dat straks speelt met eigen talenten en de eerste stap was toen gezet met het aantrekken van Adriaanse.

Nu zijn er dit jaar verschillende jeugdspelers gebruikt en gedebuteerd: Ola John, Berghuis, Roseler, Promes, Leugers. Laten we dan niet het grootste talent samen met Luuk direct verkopen voor het lullige bedrag van 12,5 miljoen. Hij is een toekomstig international en kan straks na een 1 a 2 extra jaren een bedrag opleveren van meer dan 20 miljoen.

Ola John is zowiezo iemand die zich nog makkelijk kan ontwikkelen en samen met Luuk De Jong volgend jaar weer een gooi naar de titel doen met het aantrekken van Tadic.

Ik geloof hier eigenlijk niks van, lijkt me meer een berichtje voor de wandelgangen. John heeft meerdere keren aangegeven te hebben geleerd van de fouten van zijn broers en dat hij dus niet te snel uit Nederland wil vertrekken. Daarnaast heeft Twente ook al eens aangegeven dat ze John niet willen verkopen, natuurlijk is met geld alles mogelijk, maar ik denk niet dat Benfica een dergelijk bod neerlegt voor John dat Twente hem toch verkoopt, zeker als je bedenkt dat hij over een aantal jaar veel meer waard is.

Deze overstap zou me wel een beetje snel lijken voor Ola John, al hoewel ik hem dit seizoen erg goed vind spelen maar op deze leeftijd en met deze prestaties(1 seizoen goed voetbal) vind ik niet dat je al naar Benfica kunt vertrekken.

Maar goed, het is nog niet officieel dus misschien vertrekt hij wel helemaal niet, dat mij overigens beter lijkt voor hem.

Kan iemand mij uitleggen hoe het kan dat in een land met minder inwoners (minder televisiegelden) dat bovendien zo goed als failliet is de voetbalclubs schijnbaar geld zat hebben? Zitten daar ook een paar sjeiks achter? Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat Portugese clubs tegenwoordig veel hogere salarissen kunnen betalen als de Nederlandse clubs. Wanneer gaat dat financial fairplay in werking?

2 mei 2012 om 14:15

Goedkoop inkopen, duur verkopen. Portugal heeft dan wel minder inwoners maar als je bv Benfica neemt, die hebben 200.000 betalende socio's. Tevens zijn clubs zoals Benfica, Sporting en Porto zogenoemde omniclubs. Dat houd in dat ze meerdere takken van sport hebben en zodoende ook meer geld genereren.. De meeste clubs hebben nog schulden maar die zijn ze snel aan het inlossen. Als je alleen al ziet voor welke bedragen spelers weggaan. Denk aan ramires, luis, di Maria, Coentrao de afgelopen twee jaar. Binnenkort komen daar spelers bij zoals, Hulk, gaitan, García ........
Sporting daarintegen heeft wel een Chinese suikeroom.

Als ik Benfica was zie ik veel liever Salvio komen , wat een genot vind ik dat om die te zien spelen maar hij lijkt het bij Atletico ook steeds beter te gaan doen.

John moet nog lekker in Nederland blijven en zich doorontwikkelen bij Twente en een heel seizoen constant presteren want anders gaat hij het niet redden bij Benfica.

2 mei 2012 om 14:05

Salvio kost iets van 16 miljoen. John is jonger en goedkoper.

2 mei 2012 om 14:31

Inderdaad, Salvio is voor mij eigenlijk de eerste en enige aankoop (misschien nog een rechtsback) die Benfica moet doet. Met of zonder Gaitan's verkoop (persoonlijk hoop ik dat hij vertrekt). Hij heeft zelf al meerdere aangegeven dat hij Benfica graag heeft en wil terugkomen.

Aan de ene kant zou ik het jammer vinden voor zowel John als FC Twente. Aan de andere kant, als je een bedrag kunt vangen van 12 miljoen of meer is dit wel een fantastische deal voor Fc Twente. FC Twente is gewoon bezig aan een reorganisatie van het elftal. Hopelijk kunnen ze de verdediging ook extra versterken als Douglas' weggaat. Ik zat zelf aan Grandquist te denken, die in het verleden ook bij Fc Groningen heeft gespeeld. Zal een sterk verdedigingsduo zijn met Bjelund. En als extra versterking voor de voorhoede zat ik te denken aan Assaidi, Narsingh of Elia. Dan nog een sterke verdedigende middenvelder kopen die ook garant is voor een aantal doelpunten, want dat is het mankement van Brama.

Als dit bericht zich baseert op Portugese media... dan mogen we vrij zeker zijn dat John niet naar Benfica komt.

2 mei 2012 om 14:51

Haha klopt daar heb je alleen maar geruchten kranten net als de Gazetta dello Sport in Italie.

John doet het heel aardig in zijn eerste jaar bij Twente, voor deze jongen is het goed om nog twee of drie jaar bij Twente te blijven. Op dit moment komt Benfica te vroeg net als voor Labyad trouwens.

Tja, zolang Twente of Benfica niet officieel naar buiten brengen dat ze hiermee bezig zijn neem ik het artikel met een korreltje zout. Echter Zal Twente toch moeten verkopen. Gezien ze Tadic daar eigenlijk al hebben gehaald. Ik vraag me echter af hoe er beter is, Tadic of John? Ben altijd erg gecharmeerd van Tadic, maar als je hem dan nu ziet bij Groningen, verwacht ik toch als de grote man wel dat hij dat team een beetje op sleeptouw neemt. Maar de goede wedstrijden van Tadic van het afgelopen halfjaar zijn volgens mij ook op één hand te tellen.

Ik snap de transfer van Tadic dan nog steeds niet, het is zeker een hele goede voetballer, één van de beste op de Nederlandse velden. Alleen heeft Twente daar al John en Chadli, die ik daar ook eigenlijk het beste vind renderen. Om dan 7,5 miljoen voor zo'n iemand neer te leggen vind ik nogal wat voor een club als Twente.

Dan had ik liever een verdediger aangetrokken zoals Viergever, Gouweleeuw of Nuytinck. Denk dat Twente daar iets meer aan heeft. Of bijvoorbeeld Poulsen van AZ, die is zelfs transfervrij.

Zou jammer zijn voor de nederlandse voetbal als John zou weggaan
die jongen doet het 1 seizoen goed , laat hem verder ontwikkelen eventueel bij Ajax of Psv
en als John 15mil zou kosten wat moet heereveen welniet voor Luciano Narsingh vragen ?

Er moet 1 weg van Chadli of John. Of misschien doet twente wel beide weg en gaan ze met Tadic en Verhoek op de flanken spelen, maar ik zou 1 van de 2 houden, Verhoek is een breedteversterking

Ik vind het echt een rare beslissing van Twente om zon talent nu al te gaan verkopen.

Zou mij dan niet verbazen als Benfica over 2 jaar het 3 voudige ervoor krijgt.
Ik vond John wel goed spelen, laatste weken iets minder, maar dan zou ik eerder Chadli verkopen.

Wist trouwens niet dat hij het broertje van Collin was. Die trouwens ook te vroeg wegging bij Nac.

Benfica geeft Twente 6 miljoen voor John. De transfer van Witsel naar Madrid begint nu ook steeds meer vorm te krijgen waardoor er meer geld vrijkomt waarmee Benfica dan ook Chadli kan halen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren