Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Neymar passeert absolute legende als topscorer aller tijden van Brazilië

Laatste update:

Neymar mag zich sinds de nacht van vrijdag op zaterdag topscorer aller tijden noemen van Brazilië. De 31-jarige aanvaller van Al-Hilal was tegen Bolivia (5-1 winst) tweemaal trefzeker, waardoor hij het record van Pelé heeft verbroken. De Braziliaanse voetballegende, die eind vorig jaar overleed, maakte in zijn spelersloopbaan 77 doelpunten namens a Seleção. Neymar staat dankzij zijn dubbelslag op 79 goals voor de Goddelijke Kanaries. Tegen Bolivia miste hij in eerste instantie nog een penalty, waarna de voormalig superster van FC Barcelona en Paris Saint-Germain zich herpakte.

Neymar mocht in minuut 17 aanleggen voor een strafschop, wachtte lang en schoof de bal vervolgens tergend langzaam in de handen van doelman Guillermo Viscarra. Zeven minuten later kwam Brazilië alsnog op voorsprong, toen Real Madrid-aanvaller Rodrygo van dichtbij een rebound binnen tikte. Pas na rust ging het elftal van bondscoach Fernando Diniz écht los. Barcelona-vleugelspits Raphinha vond de verre onderhoek met een heerlijk geplaatst schot: 2-0.

In de 53ste minuut was de beurt weer aan Rodrygo, die koelbloedig bleef en Viscarra opnieuw verschalkte: 3-0. Even leek het doelpunt afgekeurd te worden vanwege buitenspel, maar uit een VAR-check bleek dat Rodrygo juist gepositioneerd stond. Na een uur spelen was het eindelijk de beurt aan Neymar om de show te stelen. Op aangeven van Rodrygo liet hij de Boliviaanse doelman kansloos met een hard schot, waarna hij zijn emoties los liet met een flinke sprong tijdens het juichen: 4-0. Nadat Victor Abrego met een behoorlijke knal de 4-1 op het scorebord had gezet namens Bolivia, mocht Neymar in blessuretijd dankzij een blunder van Viscarra ook zijn tweede treffer van de avond noteren: 5-1.

Dankzij zijn doelpunten is Neymar dus topscorer aller tijden van Brazilië. Daar had de rechtspoot echter wel een stuk meer wedstrijden dan Pelé voor nodig. Laatstgenoemde scoorde zijn 77 interlandgoals in 92 wedstrijden, terwijl Neymar vrijdagnacht voor de 125ste keer in actie kwam namens Brazilië. Ronaldo Nazário, de nummer drie op de lijst, had 99 interlands nodig voor 62 doelpunten. Romário volgt met 55 uit 71. Zico sluit de top 5 af met 48 interlanddoelpunten in 71 wedstrijden.

Heeft Neymar alles uit zijn carrière gehaald?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De beste man wordt door de meesten echt onderschat.

9 september 2023 om 07:28

Nee hoor. Is gewoon echt niet zo'n bijzondere speler. ik vind het sneu dat Depay en Neymar topscorers van hun land zijn.

9 september 2023 om 07:38

Jij bent degeen die sneu is. Jij misgunt gewoon iemand zijn loon naar werken. De jongens worden geselecteerd om te scoren en voeren hun taak blijkbaar goed uit en jij bent zo triest om hier over te haten

9 september 2023 om 08:11

Ik vind Memphis ook geen waardige topscorer hoor. Voor mij zijn Van Persie en Kluivert veel belangrijker geweest voor het Nederlands Elftal.

9 september 2023 om 09:08

Je speelt nu tegenwoordig veel meer interlands waardoor het makkelijker geworden is om topscoorder te worden. Alsnog heel knap dat ze alsnog zoveel scoren.

9 september 2023 om 09:10

@maximus2702 - Van Persie viel altijd wel vies tegen op eindtoernooien. In de poulefase was hij nog heel goed, maar in de knock-out fase was hij echt vaak onzichtbaar. Het werd vaak verbloemd omdat we betere spelers hadden. Geen disrespect voor Van Persie trouwens, want ik vind het een fantastische spits, maar voor het Nederlands elftal vond ik Kluivert, Bergkamp en Robben als aanvallers toch veel meer brengen wanneer het echt erop aankwam.

9 september 2023 om 09:20

Om Neymar niet bijzonder te noemen is overdreven. Hij was voor een lange tijd de beste speler achter Messi en Ronaldo.

9 september 2023 om 09:22

Daar ben ik het helemaal met je eens. Maar achteraf is het toch ook echt bizar als je er zo op terug kijkt. De beste man maakte United eigenhandig kampioen en was bij Arsenal ook gewoon topscoorder. Er zijn niet veel spitsen die er 30 in de PL maken. En ook in zijn laatste jaren bij Feyenoord toen hij er fysiek helemaal klaar was, kon hij toch overleven door puur zijn techniek. En man wat had deze man een goede techniek zeg. Het is dat je dan pas als supporter realiseert hoe goed van Persie wel niet was. Dus hoewel ik het met je eens ben over van Persie en eindtoernooien heeft van Persie wat mij betreft een veel groetere status dan Memphis.

9 september 2023 om 09:37

Een van de beste spelers van de afgelopen 10 jaar vind jij niet bijzonder? (Zie alleen al zijn individuele onderscheidingen) Dat is pas bijzonder

9 september 2023 om 09:43

Je vergeet Sjaak Polak..

9 september 2023 om 14:05

En Frank demouge.

9 september 2023 om 07:29

Mee eens. En dan speelt hij nog niet eens in de spits.

9 september 2023 om 07:34

Nee hoor. Hij heeft zelf ervoor gezorgd dat men zo naar hem kijkt. Niet voor de sport geleefd. Standaard geblesseerd rondom carnaval en de verjaardag van zijn zus. Een transfer naar psg voor puur en alleen het geld.

9 september 2023 om 07:37

Ik denk dat iedereen zijn voetbal kwaliteiten wel op waarde weet te schatten. Alleen door zijn gedrag, clubkeuzes etc. zal hij nooit in 1 adem genoemd worden met spelers als Messi en Ronaldo, terwijl hij daar wel de kwaliteiten voor had.

9 september 2023 om 09:17

Ik denk dat jij de mees objectieve reactie hebt geplaatst vandaag. Volledig mee eens.

Kan gewoon heel erg van de voetballer Neymar genieten, wat hij buiten het veld doet? Ja lekker zelf weten.

Neymar die all-time topscorer wordt van Brazilie is te vergelijken met Depay die het hier in NL zal worden. Heeft een leuke carriere gehad, met waarde voor zijn land maar verdient de titel niet echt omdat er grotere legendes die vaker scoorde per minuut hen voorgingen.

9 september 2023 om 08:07

Dat heeft ook gewoon te maken met het aantal interlands die er tegenwoordig worden gespeeld. In die zin zou je dan misschien wel beter moeten kijken naar aantal goals per minuut met een minimum van een aantal wedstrijden. Maar ja, hecht jij zoveel waarde aan een “titel” als dit?

9 september 2023 om 08:26

Heeft denk ik ook te maken met de verdedigers. Vroeger was dat veel harder, en werd meer toegelaten.

9 september 2023 om 08:14

En een 'legende'zijn is toch ook niet alleen goals. Het gaat ook om hoe dominant je bent op het veld.

9 september 2023 om 09:16

Wat een onzin. De speler met de meeste goals, is de topscorer. Hoe veel wedstrijden of minuut iemand daar voor nodig heeft gehad is een andere statistiek.

9 september 2023 om 09:21



Het is onzin dat men veel waarde hecht aan het zijn van topscorer in historisch context omdat er nu gewoon veel meer wedstrijden worden gespeeld. Dat het zo is, is prima, maar ik zou het eerlijker vinden als men meer aandacht legt naar doelpunten op een eindtoernooi of doelpunten per gespeelde wedstrijden.

9 september 2023 om 09:36

Neymar is een top-30 speler aller tijden wellicht nog wel wat hoger. Heeft een betere carrière gehad dan Ronaldinho. Iemand persoonlijk niet mogen betekent nog niet automatisch dar Neymar een slechte speler is.

9 september 2023 om 10:08

Ronaldinho won een ballon d or. Hoezo betere carriere

9 september 2023 om 10:31

Denk je dat Ronaldinho die ballon dor ook had gewonnen als hij net als Neymar tegen prime Messi en Ronaldo moest strijden😂😂

9 september 2023 om 11:59

Ronaldinho won WK 2002.
Neymar heeft nog geen WK gewonnen.
Tot die tijd is de carrière van Ronaldinho in mijn ogen beter dan die van Neymar.

9 september 2023 om 12:34

Ik genoot ook van Ronaldinho hoor maar 2-3 jaar presteren en WK winst is anders dan 10 jaar op hoog niveau presteren, daar doe je Neymar en dat te kort mee. Neymar heeft op competitie niveau een betere carrière gehad (kijken naar prijzen) en Ronaldinho dan met WK winst.

Kijkend naar het elftal dat Ronaldinho had met uiteindelijk 4 ballon d’or winnaars en naar de teams waarin Neymar het moest doen is het ook niet heel gek dat Ronaldinho het WK won.

9 september 2023 om 15:35

Ja Arbeloa won ook het WK is die nu ook beter dan Cristiano Ronaldo?

9 september 2023 om 15:49

Plus Neymar won voor Brazilie de eerste Os voor voetbal wat de enigste prijs was wat als land nog nooit hadden gewonnen.

Hier word er misschien lacherig over gedaan maar die prijs was voor Brazilie bijna net zo belangrijk als een Wk titel. Plus in eigen zeker na de treuge WK waar hij uitviel met een zware blessure en het elftal instorte.

Knap uiteraard, maar toch zie ik hem niet gelijkwaardig aan het lijstje Pele, Ronaldo, Romario. De laatste twee heb ik zelf zien spelen en die konden echt veel beter voetballen dan Neymar. Die waren belachelijk veel beter dan de rest. Neymar is goede speler die makkelijk scoort, maar geen legende. Een beetje zoals Depay niet beter is dan V. Nistelrooij en v. Persie ook al maakt hij in oranje ongeveer evenveel goals.

9 september 2023 om 08:13

Daar kan je naar mijn mening Ronaldinho aan toevoegen. Als ik moet ik kiezen tussen Neymar of Ronaldinho ga ik vragen of alles wel goed gaat.

9 september 2023 om 08:17

Ronadinho was ook heel goed. Zijn enige minpunt is dat zijn top maar twee a drie jaar heeft geduurd. Al is het dat Romario ook maar een paar jaar bizar goed was (laatste periode bij psv en eerste anderhalf a twee jaar bij Barca).

9 september 2023 om 09:20

Je vergeet Romario zijn períodes bij Flamengo. Tot zijn 40ste topscorer in bijna alle competities… of ga je R7 doelpunten in SA ok niet meetellen ?

9 september 2023 om 09:38

De statistieken van Neymar zijn tig x zo goed als Ronaldinho die echt teert op 2 a 3 leuke seizoenen. Ze hebben ook nog bij dezelfde clubs gespeeld ook. Neymar heeft voor Brazilie ook veel meer laten zien dan Ronaldinho. Ronaldinho moesr de kar trekken in 2006, maar het werd een deceptie.

9 september 2023 om 10:06

Maar ronaldinho won wel een wk.. ronaldinho bij milan was even goed als
neymar bij psg

9 september 2023 om 10:27

@r9neymar Neymar was van 2017-2020 nog steeds wereldtop bij PSG. Hij en Mbappe kwamen net een nippertje tekort om de CL te winnen in de finale tegen Bayern. In de eerste jaren daarwas Neymar de betere speler tussen hem en Mbappe.

Ronaldinho bij Ac Milan was echt al vergane glorie aan het worden. Zijn stats bij Milan waren ook niet best (25 goals uit 95 wedstrijden). De Serie A was toen al minder aan het worden.

9 september 2023 om 11:44

Neymar is net zo getalenteerd hoor. En heeft het voor een langere periode gedaan. Ronaldinho was op z’n top voor 3 maximaal 4 seizoenen

9 september 2023 om 08:18

Hou alsjeblieft op. Neymar past daar qua talent en wat hij op het veld laat zien prima tussen. Het enige wat ontbreekt zijn prijzen met de nationale ploeg. Want dat is het enige verschil tussen de spelers die jij opnoemt en Neymar. Hij had overigens nooit weg moeten gaan uit Barcelona. De enige reden waarom mensen dit zeggen is omdat ze hem niet mogen qua gedrag.

Ronaldinho is een van mijn favoriete spelers maar heeft het niet zo lang volgehouden als Neymar. Maar wel met WK winst en altijd die glimlach, mensen mogen hem dat zegt ook wel genoeg. Ronaldo en Pelé staat in mijn ogen boven Neymar en daaronder de rest. Al is de tijd van Pelé lastig te beoordelen met een andere buitenspel regel en een tijd dat ze tegen semi-profs speelden. Zo zonde dat we Ronaldo niet zonder blessures hebben kunnen mee maken.

9 september 2023 om 08:26

Dan kijk je puur naar goals. Maar het gaat toch ook om hoe dominant je bent, balcontrole etc. Daarin is Neymar goed, maar niet uitzonderlijk.

9 september 2023 om 08:28

@moridin Ik kijk puur naar kwaliteiten. Ik vind Depay helemaal niks maar hij is toch onze topscorer, net als Giroud maar dat maakt ze geen betere spelers. Als jij Neymar niet uitzonderlijk vind met betrekking tot dominantie en balcontrole etc. dan kan ik geen discussie met jou voeren want als er een ding duidelijk is dan is dat het wel…

9 september 2023 om 08:34

Neymar niet uitzonderlijk qua balcontrole? Qua balcontrole, techniek en dribbelen is Neymar meer dan uitzonderlijk. Absolute buitencategorie zelfs. Het zijn andere aspecten waar hij zelf voor verantwoordelijk is, waardoor hij niet datgene heeft kunnen bereiken wat we hem allemaal toedichtte. Ik kijk juist niet puur naar goals.

9 september 2023 om 08:50

Nee. Dat zal persoonsgebonden zijn, maar ik vind Neymar een goede dribbelaar maar niet zoals je nooit ziet. En hij heeft voornamelijk gespeeld in de relatief zwakke Franse competitie bij notabene Psg. Dan wordt het allemaal wel wat makkelijker. Ik had hem bijvoorbeeld wel eens in de PL willen zien.

9 september 2023 om 09:00

Zijn prime periode speelde hij in La Liga bij Barca en heeft hij het ook in de CL laten zien. Het jaar dat PSG de CL behaalde was hij ook bijzonder goed. Wat is dat toch met iedereen die het moet laten zien in de PL? Zelfs over Messi worden die onzin argumenten altijd benoemd. Aguero, David Silva, Bernardo Silva, Mahrez enzovoorts hebben die PL aan gort gevoetbald, maar van Neymar en Messi willen mensen het altijd maar zien. Heel apart.

9 september 2023 om 09:16

Moridin, Neymar is qua techniek, balcontrole, dribbelen ed 1 van de allerbeste, waar heb je het over?

9 september 2023 om 09:42

Neymar was technisch een van e aller besten de afgelopen 10 jaar. Spelers vergelijken in lijstje is subjectief, maar specifieke voetbalkwaliteiten zijn wel degelijk te vergelijken. Neymar was technisch echt heel goed. Beter dan Hazard en Salah op veel vlakken

9 september 2023 om 11:58

Het niveau dat Ronaldinho in 2005 - 2006 aantikte heeft Neymar nooit gered.

9 september 2023 om 12:08

2014-2020 Neymar was absurd. Na Messi en Ronaldo zeker de beste speler ter wereld. Heeft zich daarnaast zelfs ontpopt tot nummer 10 die ook het inzicht en de steekpasses had om anderen in stelling te brengen. Ronaldinho is een fenomeen en heeft vooral veel goodwill dat in zijn voordeel spreekt. De man die altijd bleef lachen. Maar laten we eerlijk zijn. Hij heeft alleen gevlamd van 2003 tot 2007. Bij AC Milan was het beste er verreweg al vanaf. Hij heeft 2002 het WK gewonnen maar met een Ronaldo en Rivaldo om zich heen. En achterin nog even de beste backs aller tijden. Toen hij in 2006 de absolute ster was en de beste speler ter wereld en nog prime Kaka in zijn team, heeft hij het niet waar kunnen maken.

9 september 2023 om 09:08

En zeker ook niet aan Zico. Neymar mag niet eens zijn schoenen poetsen.

9 september 2023 om 09:22

Romario en Ronaldo waren echte spitsen. Neymar en Pelé niet. Dus prima resultaten.

9 september 2023 om 09:26

Ik ben het helemaal met je eens. Ik denk ook dat spelers als Neymar en Depay dit kunnen bewerkstelligen omdat naar mijn idee het voetbal de laatste jaren in zijn algeheel in niveau naar beneden is gegaan. Hoe het komt, komt het.
Maar ik denk dat het voetbal in de periode tussen 2000 en pak hem weg 2012 qua intensiteit en diversiteit aan bepaalde wereldspelers op het allerhoogste niveau ooit is geweest.

9 september 2023 om 09:44

Wat een onzin. Eind jaren ‘90 had je o.a. R9, Rivaldo, Figo, Redondo, Maldini, Nesta, Thuram, Carlos, Cafu, Bergkamp, Raul, Batistuta, Zidane, Desailly, Del Piero, Beckham, Giggs, Shevchenko, Keane, Vieri, Stam, Davids, Suker, Owen enzovoorts.

9 september 2023 om 09:45

@EIFanatico Vergeet niet de nostalgie factor. Als we 10 jaar verder zijn kijken we anders terug op een Lewandowski, De Bruyne of jongere spelers zoals Bellingham, Ruben Dias, Vinicus Junior etc. Daarnaast worden de legendes van 2000-2010 is de popcultuur steeds als legendes genoemd waardoor het er toch in gaat slijpen dat de spelers van toen echt nog beter waren. Het voetbal van toen was niet per se van hoger niveau. Waarom de spelers dan wel?

9 september 2023 om 09:46

Leuk dat je je zo aangevallen voelt met ''wat een onzin'', maar bijna alle gasten die je noemt waren in 2000 ook actief. Waarom denk je dat ik zeg vanaf 2000

9 september 2023 om 09:49

Ach je hebt helemaal gelijk joh ik las vanaf 2010. Net wakker op de zaterdag ochtend, na een zware nacht. Excuus.

9 september 2023 om 09:57

Ik ben het met je eens. Maar er waren in de periode van 2000/2010 zoveel meer bepalende wereldspelers. Neem nou bijvoorbeeld de spitspositie. Hoeveel wereldtoppers lopen er op dit moment nou echt rond op die positie? In de Periode van pak hem weg 2005-2006 had je Eto'o, Shevchenko, Drogba, Torres, Klose, David Villa, Ibrahimovic, Ronaldo Nazario, Van Nistelrooy, Adriano, Crespo en nog een legioen aan gasten die écht wereldtop waren.

In vergelijking met nu waar je Oshimen, Haaland en Mbappé heb is het gewoon zoveel minder naar mijn idee. Dit gaat uiteraard dan even om de spitspositie

9 september 2023 om 09:58



Haha geen probleem! Sterkte met de kater

9 september 2023 om 10:10

Der Kaiser: Lekker lijstje hoor! Je vergeet alleen wel de Duitse toppers als Mattheus en Sammer. Ook deed Shearer het niet onaardig in Engeland, had je vanuit Oost Europa nog Hagi en Stoichkov en werd Weah wereldvoetballer van het jaar. Bizar dat hij tegenwoordig president van zijn land is (Liberia). Eind jaren 90 waren mooie voetbalvelden. Voor mij zeker spelers met meer statuur dan Neymar, maar dat zal wel aan m'n leeftijd liggen. WK 98 en Euro 2000 heb ik echt intens beleefd als jong jochie. Stukje nostalgie ofzo...

9 september 2023 om 10:38

@eifanatico Dat is precies de nostalgie factor die ik bedoelde. Niet alle spelers uit een specifiek jaar waren destijds allemaal de absolute wereldtoppers hoe we ze herinneren. Dat zie je ook aan je lijstje. Deze spelers zaten niet allemaal op hun piek in 2005-2006. Als ik de discussies van 2005-2006 erbij pak dan waren vooral Eto'o, Henry, Shevchenko, Trezeguet en Adriano de grote kannonen. Luca Toni had een wonder seizoen. De andere namen waren op dat moment nog talenten, hadden een slecht seizoen of al op retour.

Daarnaast heb je nu spitsen rondlopen die al erg goed zijn, maar nog niet zo zijn erkent omdat ze bij een mindere club spelen. Als ik een lijstje ga maken zoals jij hebt gedaan komt dat er zo uit te zien: Mbappe, Haaland, Kane, Lewandowski, Benzema, Luis Suarez, Cristiano Ronaldo, Aguero, Nkunku, Dybala, Griezmann, Osimhen, Lautaro Martinez, Aubameyang, Immobile, Vlahovic, Mertens, Firmino, Gabriel Jesus, Lukaku, Darwin Nunez, Kolo Muani. Het punt wederom is dat je jongere spitsen van nu pas over 10 jaar echt goed kan beoordelen. Sommige namen zeggen nu nog niks, maar worden wellicht/waarschijnlijk als legends gezien over 10 jaar.

9 september 2023 om 12:03

@silvacity,
Toch denk ik niet dat we op de spelers van nu zo terug gaan kijken als op de spelers in het lijstje van Der Kaiser. Daar kan je Seedorf, Beckham, Kluivert, Peruzzi en later Kaka, Gerard, Lampard, Xavi, Iniesta en Puyol bij optellen en dan heb je zoveel kwaliteit van 1990 tot 2005 dat we dat nu nooit meer redden

9 september 2023 om 12:13

Je vergeet wel echt wat namen in jouw lijstje Kaiser: Nedved, Totti, Henry, Seedorf, Roberto Baggio, Okocha, Hagi, Veron, Javier Zanetti, Boban, Zola, @SilvaDrogba? Crespo? van Nistelrooij?

9 september 2023 om 15:33

@fr10frdam Laten we vooral spelers uit verschillende generaties op 1 hoop gooien. Iniesta komt qua leeftijd veel dichter in de buurt van een Lewandowski dan een Zidane. Hij zat rond 2010-2016 op zijn piek. We zijn nu de spelers van 1990-2010 aan het vergelijken met de spellers anno 2023. Dat kan nooit een eerlijke vergelijking worden. Zet een lijst uit van spelers op basis van geboortejaar en ik verwacht dat de topspelers mooi verdeeld zullen zijn. We worden ook allemaal ouder en de spelers uit onze jeugd zijn altijd de spelers die het meest tot onze verbeelding spreken. En zo zullen we over 30 jaar zeggen dat onze toppers beter waren dan de spelers uit 2050. Dat zien we nu ook gebeuren met de oudere generatie voetbalfans.

9 september 2023 om 22:09

Deels waar. Qua voetbaltechnisch red hij het niet, maar qua voetbalvermogen wel. Persoonlijk vind ik Neymar een verwaande speler, teveel op geld belust en op het gemak van zijn talent. Dat had bv een Romario niet, die werkte ook echt. Ronaldo(de echte) en Ronaldinho evenzo. Pele, staat daar ver boven. Net als Cruijff eenzaam aan top staat in NL. Met daaronder Van Persie(terwijl Huntelaar een betere spits was, maar de pech had dan Bert van Marwijk zijn lievelingetje had) Van Basten, Bergkamp, Neeskens en dan pas van Nistelrooij

In de tijd van de groten waren er minstens 2 die de doelpunten maakten, niet moeilijk als je de enige scoorder bent

9 september 2023 om 08:24

Als het niet moeilijk is waarom scoren anderen spelers geen 79 goals voor hun land?

9 september 2023 om 08:28

Inderdaad. In 2002 hadden ze ook 4 Ballon D'or winnaars met Kaka, Ronaldo, Rivaldo en Ronaldinho

9 september 2023 om 08:38

Kaka was toen nog een nobody die niemand kende. Alhoewel hij uiteraard het grote talent van Sao Paolo was. Op het jaarlijkse jeugdtoernooi op de Toekomst stak hij met kop en schouders boven iedereen uit. Maar op het WK van 2002 heeft hij enkel minuten gemaakt tegen Costa Rica. Ronaldinho was toen ook nog niet de speler die hij zou worden. Heeft zich op dat WK laten zien en iedereen heeft hem leren kennen. In de zomer erop maakte hij de overstap naar Barca.De absolute vedettes van het elftal van 2002 die al naam en faam hadden gemaakt waren Ronaldo, Rivaldo, Roberto Carlos en Cafu.

9 september 2023 om 09:40

R9 en Rivaldo waren op dat moment de enige ballon dor winnaars en maakte Brazilie hoogst persoonlijk wereldkampioen. Al waren Cafu en Carlos ook erg belangrijk. Ik sluit me aan bij Joga_Bonito.

Geweldig voor Neymar, heeft zich altijd geweldig ingezet voor Brazilië en dat heeft er nog niet toe geleid dat hij Brazilië heeft kunnen helpen aan de wereldtitel maar ik zou het hem van harte gunnen, jammer dat hij vertrok naar PSG, de slechste keuze uit zijn carrière.

Overigens vind ik Rodrigo van Real echt een geweldige speler, hij geeft me flashbacks aan Romario al was die echt een spits, maar die korte dribbel gepaard met een fluwele techniek kan mij dit wel bekoren, echt parreltje heeft Real in huis.

Die Neymar is zooo goed. Ik hoop dat hij tot zijn 37ste blijft voetballen.. waar maakt het me niet uit, want dat talent heb ik bij bijna geen enkele voetballer gezien. Die kan Brazilie leiden als speler van een B competitie.

9 september 2023 om 12:28

Helaas staat hij er nooit (om wat voor reden dan ook) op de WK’s waar het land het juist het meest van hem verwacht. Zowel 2014, 2018 als 2022 niet. 2014 kan je nog zeggen doordat hij bijna zijn rug brak, maar 2018 en 2022 gewoon niet gebracht wat er nodig is. Enige echte prestaties van hem in het shirt van de selecao zijn die OS van 2016 die ze nog nooit hadden gewonnen en de confederations cup van 2013 (voor hoe ver je dat oefen toernooi serieus neemt of als echte prijs beschouwd).

9 september 2023 om 15:57

2018 kwam die terug van een blessure en was die net op tijd fit geraakt. En 2022 raakte die nog geblesseerd aan de enkel in de groupfase dat de rest van het elftal niet bracht kan Neymar niks aan doen. 2022 had die officiël gewoon de winnende gemaakt in de knock out fase als de rest het zelfde niveau haalden en we niet na penalts hoefde.

9 september 2023 om 16:03

Het heeft natuurlijk niet zoveel met zijn inzet te maken. Imo heeft het te maken met mindere ploeggenoten. En natuurlijk pech met blessures.

Het feit dat het record van de beste voetballer aller tijden zo lang heeft gestaan toont toch voldoende aan dat het een record van formaat was. Als je dan zegt dat het verbreken van dat record door Neymar niets voorstelt, dan is er ergens iets mis met je.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren