Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Mourinho hoopt Van Ginkel over de streep te trekken'

Laatste update:

Nu Jong Oranje is uitgeschakeld op het EK voor spelers onder de 21 jaar, kan Marco van Ginkel gaan nadenken over zijn toekomst. Vorige week werd beweerd dat Chelsea en Vitesse elkaar hebben gevonden in een transfersom van 8,5 miljoen euro en dat de middenvelder voor vier of vijf jaar zou kunnen gaan tekenen. Volgens De Telegraaf wil José Mourinho Van Ginkel volgend seizoen al bij zijn selectie betrekken en is hij niet van plan om de jongeling te verhuren.

/

Mourinho heeft al telefonisch gesproken met Van Ginkel en zal deze week opnieuw contact opnemen met de middenvelder. Als de coach Van Ginkel kan overtuigen dat hij een serieuze kans maakt om in het nieuwe seizoen al veel speeltijd te krijgen in het eerste van Chelsea, dan is het volgens het ochtendblad vrijwel zeker dat de technicus de overstap zal maken. Mourinho ziet in de twintigjarige Van Ginkel een mogelijke opvolger voor Frank Lampard, die al wat ouder wordt (34).

Van Ginkel voelde in eerste instantie meer voor een transfer naar een Nederlandse topclub, maar neigt nu toch naar Chelsea, omdat de Europa League-winnaar opvallend veel werk van zijn komst maakt. Mourinho ziet het duidelijk in hem zitten. Bovendien heeft Vitesse duidelijk gemaakt dat zij Van Ginkel niet naar Ajax wil laten vertrekken, dus een binnenlandse transfer was sowieso al uitgesloten. Van Ginkel heeft met Chelsea nog niet over geld gesproken, maar weet dat hij op Stamford Bridge behoorlijk kan verdienen. Het maken van speelminuten is echter belangrijker voor de middenvelder.

De enkelvoudig international (Van Ginkel maakte op 14 november tegen Duitsland zijn debuut voor Oranje) weet dat hij bij Chelsea geen basisplaats kan eisen, maar heeft aangegeven dat hij niet verhuurd wil worden. Als hij de overstap wil maken, zal Mourinho de middenvelder er dus van moeten overtuigen dat hij volgend seizoen al veel aan spelen toe zal komen bij Chelsea. Manchester United schijnt overigens ook interesse te hebben in Van Ginkel, maar Chelsea is een stuk serieuzer.

Marco van Ginkel is goed genoeg voor Chelsea

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Een goede en felle speler maar gelijk de stap naar Chelsea nu al is denk ik een beetje te hoog op, hij kan beter nog een jaartje of 2 doorontwikkelen bij Vitesse

17 juni 2013 om 07:53

ik zou hem wel willen zien bij Schalke 04, ik snap ook niet waarom Schalke dit soort jongens niet op weet te pakken? zelfde betreft Buttner, dat zijn ideale jongens voor een club als Schalke 04 en het is niet meteen de hoogste stap voor zulke spelers. die bedragen van 8.5 mil is voor zo'n club ook geen probleem lijkt mij.

zou Van Ginkel wel eens willen zien met Draxler en Huntelaar.

17 juni 2013 om 07:58

Precies, schalke zou ideaal zijn voor een volgende stap in zijn carrière. Slaagt hij daar kan hij alsnog naar chelsea. Toch geen schande om in een top 4 ploeg in de bundesliga te spelen

17 juni 2013 om 08:12

precies, cillisen erbij halen als keeper, want Fahrmann en Unnerstall zijn een ramp.

ik bedoel salaris bij Schalke is netjes, spelen europees voetbal elk jaar, of het nu CL is of Europa League. Bundesliga is goed voor die jongens, worden ze hard van (heb je nodig in engeland wil je een stap hoger) en ik denk dat Schalke + Bundesliga gewoon voor dit soort jongens, maar geld voor alle eredivisie spelers gewoon de juiste stap is om op een rustige maar doordenkende manier beter te worden.

zeg niet dat Bundesliga minder is als Premier L. maar denk wel dat de Bundesliga meer aandacht besteed aan jeugd en training, en dat hij bij een club als Schalke gewoon meer tijd heeft om te groeien met meer geduld.

17 juni 2013 om 09:33

Enerzijds heb je gelijk aan de andere kant deze jongen groeit zo hard heeft techniek en is voor zijn leeftijd beresterk ik snap best dat ze in hem een mogelijke opvolger voor lamperd zien daarnaast als zenu de gok niet wagen en nog 3 jaar wachten moet die zelfde van Ginkel mits hij deze lijn vast houdt wel 20 miljoen kosten kun je beter nu een gokje wagen..

Ik vind het een goede speler, maar ik zou het zonde vinden als hij nu al naar Chelsea gaat. Ik denk niet dat hij daar al aan spelen toekomt. Mits ze hem verhuren en vervolgens terughalen als hij goed genoeg is kan ik het nog begrijpen. Misschien willen ze hem wel goedkoop halen en voor veel doorverkopen..

17 juni 2013 om 10:32

Als dit artikel klopt en Mou ziet het in hem zitten moet hij meteen gaan. Lekker financieel onafhankelijk worden en hij gaat heus wel 30 wedstrijden spelen daar. Kan hij ook nog een jaar met lampart trainen en samen spelen.

Hoop dat het gaat lukken. Bij Vitesse is hij wel uitgeleerd, naar een Nederlandse topclub mag hij niet. Chelsea lijkt me echter net iets te hoog gegrepen voor nu. Een Newcastle of een Liverpool is misschien op dit moment beter. Daar pakt hij denk ik meer speeltijd.

Ja ja ja, en Sneijder is ook al gebeld door Mourimho, liefst wil Mourinho hem erbij hebben om ervaring te hebben in de ploeg... Alsjeblieft zegt, opvolger van Lampard haha. Blijf me verbazen over de media, maar hey kranten moeten verkocht worden..

Opvolgers Lampard: Mceachran, Chalobah en De Bruyne en misschien zelfs Oscar, tel daarbij nog de interesse van Fellaini erbij en je zit op 5 mensen.

V. Ginkel heeft niets te zoeken bij Chelsea. Wekenlang horen we dit aan, en nog steeds heeft van beide kanten niemand iets bevestigd. Altijd leuk hoe geruchten een eigen weg gaan leiden.

Niks tegen V. Ginkel hoor, prima talent, alleen niet beter dan wat we hebben, laat staan in potentie..

17 juni 2013 om 08:31

Je doet die jongen hier gewoonweg te kort... Dus jij vind de opties die je hierbooven geeft een stuk beter? Over laat me niet lachen gesproken... Vergeet niet dat deze jongen een ijzeren loper is en dat Chelsea met Lampard (met alle welverdiende respect) aan de oudere kant gaat komen. Dan is het toch logisch dat ze gaan zoeken naar een vergelijkende persoon. Ik zal niet zeggen dat die jongen nu al het niveau heeft van een Lampard, maar hem afschilderen als huis-tuin en keukenvoetballer en dat ie daar niets te zoeken heeft, is onzin.

Jij praat over potentie? DIe heeft hij dus wel heel veel, en als ik dat moet vergelijken qua potentie met jouw bovengenoemde namen, geef ik je gelijk met Oscar. Verder niet...

17 juni 2013 om 09:43

Ach batigol, is toch typisch om de eigen talenten verkeerd in te schatten. Die spelers worden alleen al hoger ingeschat omdat ze al bij Chelsea of een andere grote club spelen. Een groot talent bij een (sub)topper uit nederland noemen ze dan automatisch slechter.
Van Ginkel is gewoon een uitstekende speler die al 100 wedstrijden voor Vitesse heeft gespeeld. Hij mag nog iets meer gaan scoren maar ook daar zit een stijgende lijn in.

17 juni 2013 om 10:07

@batigol83

Jij hebt je mening over Mceachran en Chalobah maar je hebt ze zeker nog nooit aan het werk gezien? Die twee spelers staan erom bekend veel talent te hebben, Mceachran is al een tijd bij de selectie maar komt niet aan spele door de hevige concurrentie. Dus waarom zou van Ginkel wel spelen?

En dat jij denkt dat van Ginkel meer potentie heeft dan de Bruyne.. maakt mijn dag echt compleet..

17 juni 2013 om 11:05

Idd. Kijk maar naar de grote transfers van Huntelaars, vd Vaarts, Drenthes, Buttners, Babels om enkele voorbeelden te geven. Allemaal correct ingeschat hoor! Los daarvan, Van Ginkel heeft de potentie om daar te spelen, maar of het nu al moet is wel de vraag. Hij kan beter het parcours van een Debruyne en Lukaku volgen en 1 of 2 jaar uitgeleend worden zodat hij klaar is voor het niveau. Lampard zal dit seizoen gewoon nog in de basis staan.

17 juni 2013 om 11:11

Sorry batigol maar het is duidelijk dat jij Chelsea niet volgt! Mceachran staat al jaren bekend als de voorbestemde opvolger van lamps. Chalobah is een groot talent maar inderdaad niet beter als van ginkel, ondanks dat verwacht ik toch dat deze jongen dit seizoen minuten gaat maken in het eerste. Tel daarbij op dat Mikel, Essien(lievelingetje van Mourinho), ramires, lamps, de bruyne en mischien nog een aankoop beschikbaar zijn voor deze positie, dan kom je uit op 8 spelers voor 2 of 3 posities. Sorry maar ik zie Van Ginkel ondaks zijn kwaliteiten echt geen 30 wedstrijden spelen.

17 juni 2013 om 11:21

Als hij niet aan spelen toekomt, is hij misschien niet zo goed als gezegd word... Hevige concurrentie noem je dat. Die heb je altijd bij Chelsea. Mijn inziens is die kerel niet zon groot talent als alle chelsea fans roepen.

17 juni 2013 om 16:32

@ lanvin

Ben ik blij om dat ik jouw dag compleet maak, maar dat verandert mijn mening niet over V Ginkel. Je vraagt waarom v Ginkel wel zou spelen? Mag ik het stukje hierboven geloven en er komt aardig wat speeltijd vrij, dan ik je vraag toch al beantwoord. En ja qua type speler heb je tegenwoordig meer aan een v Ginkel dan aan een de Bruyne ja... Neemt niet weg dat het een prima voetballer is, maar idd naar mijn mening heb je meer aan v Ginkel. Fijne complete dag nog...

@sacha567

das mooi voor die mcaechran, maar er kunnen toch altijd betere spelers op staan. Als in Mou's ogen v Ginkel beter is dan haalt ie 'm toch... Verder had ik het over potentie's, inhakend op Zola. EN ja dan vind ik v Ginkel meer potentie hebben ja...

17 juni 2013 om 09:37

Pff zowel de Bruyne als Josh mc eachren zijn andere types als van Ginkel als hem dan naast ruimers zou zetten heb je best gelijk.. En chalobah ik vind van Ginkel voor hem echt niet onder doen.

Chelsea heeft al te veel mooi weer voetballers ze hebben juist behoefte aan een paar echte werkers van Ginkel is zo een voetballer multi inzetbaar en nog veel potentieel heeft.

17 juni 2013 om 11:04

Je hebt een beetje een te hoge pet op van de spelers die al bij Chelsea zitten, ik kan je vertellen, binnen 5 jaar hoort v Ginkel bij de 10 beste spelers in Europa, dat weet ik wel zeker, hij ontwikkelt zich per seizoen echt fantastisch en blijft me verbazen, speelt al zo constant terwijl hij pas 20(!) is

17 juni 2013 om 11:09

Hasclan

Binnen 5 jaar? Ja? Messi, Hazard, Nastatic, Varane en Gotze, Lewandowski, Ozil, De Bruyne Thiago en Martinez.. Zijn er al 10. Snap niet dat je de lat zo hoog legt?

17 juni 2013 om 11:10

Weer iemand die ze nog nooit aan het werk gezien heeft en puur door de Nederlandse bril kijkt. Laat hem zich eerst maar eens op een hoger niveau dan de eredivisie bewijzen, zoals die overroepen spelers van Chelsea al bewezen hebben. ( en die jongens zijn even oud als Van Ginkel)

17 juni 2013 om 11:21

Hmmmm, ik heb zo'n beetje alle wedstrijden van v Ginkel gezien, zou ik m niet kennen?

17 juni 2013 om 11:22

Hahahaha Varane, die heeft 3 goeie wedstrijden bij Real gespeeld en word nu al Legende genoemd, hou toch op man en ja die Thiago, die ook zo fantastisch veel speelt, de Bruyne een super talent uhu, daarom speelt ie ook niet bij Chelsea en werd ie verhuurd, v Ginkel heeft al meer ervaring dan die jongens, ook Natastic moet zich nog bewijzen.

17 juni 2013 om 11:41

Van ginkel heeft ervaring in de eredivisie doe geen ruk voorstelt. Hij moet zich pas echt gaan bewijzen. Top 5 laat me niet lachen. Spelers als messi, ronaldo,ozil, gotze, hazzard,balotelli, reus, kroos, varane gaat hij echt niet voorbij. Wat heeft van ginkel tot nu toe dan laten dien, behalve wat leuke wedstrijden bij vitesse in een competitie waar spelers als Dost, vleminkx, Alves, Huntelaar enz topscoorder kunnen worden haha

17 juni 2013 om 12:09

tja Debruyne... geen supertalent....tja. Als je de beste speler bent bij de Rode Duivels (boven een Hazard), dan bak je er echt niets van. Dit seizoen werder bremen van degradatie gered. Nou dan bak je er niets van. Kampioen van Belgie geworden. Tja... Nu op welk gebied heeft Van Ginkel nu net meer ervaring?

17 juni 2013 om 13:35

@haslan

Ik vind van Ginkel ook een geweldige speler, maar jij maakt je met deze opmerking(en) wel belachelijk zeg. Kevin de Bruyne heeft bijvoorbeeld al meer ervaring (ook op een hoger niveau) dan van Ginkel.

17 juni 2013 om 11:07

Je hebt helemaal gelijk Zola. Hij heeft niks te zoek in het talenten kerkhof van Europa. Die jongen moet zijn carrière verstandig opbouwen. Zodat hij op termijn naar een club kan met een visie zoals München.

Deze jongen past zich moeiteloos aan op welk niveau dan ook. Wat een verschrikkelijke goede voetballer is marco nu al. Indien je gaat veel succes bij Chelsea 1.

Ik hoop dat ze zijn kop niet te zot maken. Laat hem gewoon nog wat ballen in de eredivisie. Hij heeft nog een hele carrière voor zich waar eventueel bij een topploeg kan spelen.

Van ginkel gaat het maken bij chelsea daar ben ik van overtuigt. Deze jongen heeft een gigantisch loopvermogen wat je niet vaak ziet. Daarbij kan die ook nog een heerlijk potje ballen. Zal misschien niet gelijk als basis speler beginnen maar in de loop van het seizoen toch de nodige minuten pakken.

17 juni 2013 om 07:59

Misschien in de toekomst. Maar niet op dit moment, zo talent krijgt nog een tegenslag. Bankspelers daar zijn veel verder of gehuurde spelers zoals Bruyne.

Van mij mag hij gaan, kunnen we weer een Nederlands talent zien verpletteren.

De snelheid waar deze jongen nu mee omhoog geschoten wordt,kan nefast in zijn ontwikkeling uit draaien.
Ik zou zeggen V.ginkel laat de storm overwaaien,rustig blijven.

Begrijp sommige reacties niet in topics over Van Ginkel. De meeste doen alsof hij pas dit seizoen is door gebroken. Deze jongen speelt al 3 jaar constant bij Vitesse. Dus ik kan wel zeggen dat hij de Micky Competitie een beetje aan het vergroeien is.

Ik vind persoonlijk de stap gelijk door naar Chelsea een keuze die 2 kanten op kan gaan. Dus ik ga maar voor het posetieve. Trainer en eigenaar willen je er heel graag bij hebben. Je trainer geeft aan dat hij je niet wilt verhuren maar juist " veel " wilt laten spelen.
Waarom zou je dan niet gaan. Al zou ik wel een contract tekenen voor 2 hooguit 3 jaar.

Kom op mensen van ginkel in de premier league.br Dat komt echt nog veelste vroeg.

Hij mag zeker nog wel een jaar rijpen want hij is te licht voor dat niveau.br Talent zeker. Maar nog niet goed genoeg.

17 juni 2013 om 09:40

Net zo als de beperkte voetballer buttner die ook gewoon 13 wedstrijden heeft gevoetbald bij Manu zo jammer dat Nederlanders hun talenten het liefst klein houden.

17 juni 2013 om 10:54

Dat kan je toch niet vergelijken. Hoeveel spelers heeft Man Utd op de linksback? Als Evra geblesseerd was hadden ze een probleem. Je hebt wel een back-up nodig.

Maar hoeveel middenvelders heeft Chelsea ondertussen al? Die kan je toch niet allemaal laten spelen.

17 juni 2013 om 10:55

13 matchen van hoeveel in het totaal? Wat zijn nederlanders toch goed in het omhoog praten van matige spelers...

17 juni 2013 om 11:23

Lees beperkte voetballer als buttner.. Het was puur even om een vergelijk tussen hen te trekken

17 juni 2013 om 12:01

ah, ok net gemist

Beter eerst 1 of 2 jaar baar Ajax of een andere subtopper die cl speelt en dan naar een grote club toe

En de media maar al te graag zeggen dat de eredivisie stelt niks voor - gewoon een Mickey Mouse competitie - maar toch betalen veel clubs van rijke landen veel voor onze spelers. van Ginkel, van succes in Engeland.

Hoop dat hij zelf verstandig genoeg is en zegt dat de stap naar Chelsea nog iets te snel is.
Natuurlijk snap ik dat de verleiding voor iedere speler gigantisch is als Chelsea aan de deur komt.
Maar hij moet rekening houden dat hij waarschijnlijk volgend jaar basisspeler is voor het echte Oranje.
En grote kans maakt op het WK in Brazilië.
Dit betekent wel dat hij ook basisspeler moet zijn bij de club waar hij naar toe gaat.
Mourinho is een geslepen vos en beseft als hij de Premier League wil winnen zijn selectie in de breedte sterk genoeg moet zijn.
Van Ginkel is dan voor 8,5 miljoen een koopje voor hem, gezien de potentie die Van Ginkel heeft.

Ik verbaas me echt over alle serieuze reacties. Volgens mij is Mourinho de laatste trainer die bekend staat om het selecteren van talenten. Zijn kwaliteiten als trainer en de voetballende kwaliteiten van Van Ginkel staan wat mij betreft overigens buiten kijf, maar ik kan dit bericht echt niet serieus nemen. Volgens mij is dit meer een bericht voor de wandelgangen.

Deze stap is te groot, het zou mooi zijn als chelsea hem dan uithuurt aan ajax hahaha

Chelsea wilt blijkbaar elke getalenteerde middenvelder of aanvallende speler ter wereld hebben. Die kunnen toch allemaal niet spelen.

Dit zou wel eens te vroeg kunnen komen voor Van Ginkel. Langs de andere kant, als Mourinho hem echt wil (als we de kranten mogen geloven), wrm niet eens proberen. Zou de plek van Lampard kunnen innemen de komende jaren indien hij zich goed ontwikkelt. Persoonlijk zou ik daar liever een jongen van de club, Mceachran zou zien spelen.

Het zou me niks verbazen als Van ginkel het gewoon gaat maken daar. wat is hij goed geworden zeg. Hij heeft een loopvermogen, echt niet normaal. Verdedigt goed, maar duikt ook per wedstrijd een paar keer op voor de goal. Misschien wel nederlands grootste talent van dit moment.

Ik hoop dat Van Ginkel de juiste keuze maakt, ik ben er van overtuigd dat hij mits hij zichzelf doorontwikkeld naar het niveau van Chelsea toe kan groeien. Over de vraag óf dit zal gebeuren wanneer hij nu al direct naar Chelsea gaat heb ik zeer mijn twijfels. Als je kijkt wat daar al rondloopt, de manier waarop ze (zeker onder Mourinho) gaan spelen en het grote aantal talenten dat daar verloren gaat omdat ze liever gearriveerde spelers neerzetten, maakt het voor mij zeer twijfelachtig of het een goede keuze is.

Marco ontwikkel je rustig en ga naar subtop Bundesliga ofzo. Hij ontwikkeld zich elk mee met Vitesse dus als Vitesse de woorden waarmaakt en echt voor het kampioenschap gaat dit seizoen, dat zou het nog helemaal niet verkeerd zijn om bij Vitesse te blijven. Europees voetbal en (als Vitesse de woorden waarmaakt) meedoen om het kampioenschap. Champions league lijkt me nu nog net te hoog voor hem.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren