Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Michiel Kramer baart opzien met keiharde kritiek op scheidsrechter Joey Kooij

Laatste update:

Michiel Kramer heeft geen goed woord over voor scheidsrechter Joey Kooij. De arbiter speelde zondagavond een hoofdrol tijdens het Eredivisie-duel tussen PSV en FC Twente (1-0). Kooij keurde direct na rust een doelpunt van de bezoekers af en gaf Twente-verdediger Gijs Smal in blessuretijd nog geel voor tijdrekken.

Twente kwam vroeg in de tweede helft heel dicht bij de 0-1. Boadu knikte binnen uit een hoekschop vanaf de linkerkant; zijn doelpunt werd echter door Kooij afgekeurd vanwege het vermeend hinderen van Benítez.

Kramer liet hierna van zich horen op X. “Joey Kooij, wat een armoe!”, schreef hij met een huilende emoji. Het is opvallend te noemen dat de spits van RKC openlijk zulke kritiek op een scheidsrechter van de KNVB uit.

Kenneth Perez vond eveneens dat Kooij een verkeerde beslissing nam. “Als dit niet mag, want Boadu doet eigenlijk niks verkeerd", begint de analist bij Dit was het Weekend van ESPN. "Walter Benítez komt eigenlijk te slap of verkeerd uit, waardoor hij zelf uit balans raakt. Hij wordt niet echt geduwd of zo, dit is zo licht.”

“Kooij staat tussen vijf spelers door te kijken naar het moment en na vijf seconden besluit hij: hier ga ik voor fluiten”, aldus Perez, die vervolgens een hard oordeel over de scheidsrechter velt.

“Het is echt een héle slechte scheidsrechter”, stelt de analist. “Daarbovenop heeft hij ook een hele slechte uitstraling. Joey Kooij irriteert gewoon alles en iedereen rondom het voetbal. Hij maakt hele gekke beslissingen."

"In de blessuretijd van de tweede helft ging hij nog heel stoer doen. Gijs Smal kreeg een gele kaart, omdat hij iets langer deed over het nemen van een inworp. Daar telde hij een minuut voor bij. Dat is echt stoerdoenerij.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nou ja, nou ja, spijkerhard. Zeker voor twitterbegrippen vind ik "wat een armoe" vrij belegen. En een minuut bijtrekken voor 5 seconde tijdrekken is best raar. Desondanks gaat het bij Kooij meer om zijn maniertjes.

Calvin Stengs is iig met afstand de beste aankoop van dit seizoen.

17 maart 2024 om 23:06

Bij die goal zat Kooij natuurlijk fout, maar extra extra tijd bijtrekken voor tijdrekken vind ik juist een goede zaak. En het was natuurlijk ook niet de eerste keer dat Twente tijd aan het rekken was.

17 maart 2024 om 23:17

Denbex

Niet alleen dat, blessuretijd is altijd minimaal.

17 maart 2024 om 23:19

Mwah, ik denk dat je die goal wel kan afkeuren eigenlijk. En ik ben groot voorstander van buitensporig veel tijd bijtrekken, maar trek er dan een lijn in. Dit is nogal arbitrair.

17 maart 2024 om 23:22

Ja maar door het tijdrekken ging de minimale blessuretijd van +6 naar +7.

17 maart 2024 om 23:23

Hij was 103 minuten lang anti-Twente. Daar hoef je geen PSV of Twente fan voor te zijn, omdat te zien. Hij heeft in de eerste helft 5 (bijna 6) minuten extra tijd gegeven en in de 2e helft meer dan 7 minuten zonder VAR momenten. Had hij maar een VAR moment gevraagd of gekregen bij de afgekeurde goal. Dan had hij 10 minuten extra kunnen laten doorspelen. Kooij is gewoon een drama. Eigenlijk heel sneu in een verder succesvolle familie.

17 maart 2024 om 23:42

Die extra tijd was meer dan terecht en eigenlijk nog te weinig. Unnerstall heeft in z'n eentje al 15 minuten tijd gerekt. Dat begon al heel vroeg in de eerste helft.
Verder was meneer kooij niet anti Twente maar gewoon heel slecht aan het fluit. Geeft PSV nogal snel gele kaarten terwijl Twente meermaals geen geel kreeg voor vergelijkbare overtredingen, dus zo anti Twente was het niet als jij schetst.
Maar dat deze man verschrikkelijke maniertjes heeft dat is wel zeker.

18 maart 2024 om 19:28

@migi mee eens. De regels zeggen gewoon dat je deze goal moet afkeuren. Ja ik vind het ook licht, ja ik had ook het prima gevonden als die wel was toegekend, maar regeltechnisch gezien is het gewoon de juiste beslissing. En dat minuutje extra in de blessure tijd was meer dan terecht, speler kreeg nota bene geel omdat hij in 2 inworpen, direct achter elkaar enorm lang de tijd nam. Moet eens klaar zijn met dat geouwehoer. Wellicht moeten we toch maar naar zuivere speeltijd. Want geen enkele supporter is blij met dat getijdrek.

17 maart 2024 om 23:28

Beelen is nog vrijgezel begreep ik, wellicht kan hij de schoonzus van Higler schaken, dan zijn we uit de zorgen voor de komende jaren.

18 maart 2024 om 01:07

Heeft zij even geluk dat Geertruida niet vrij is..

18 maart 2024 om 09:03

Prijskaartje van Stengs voor binnenlandse transfer +10 miljoen

Uitstekende analyse van Perez. Ik dacht dat eigenlijk altijd dat Higler de slechtste scheids in de Eredivisie was. Maar Joey Kooij heeft vandaag laten zien dat hij er echt helemaal niks van kan. Of zou hij zo partijdig zijn geweest omdat hij een belang had (zwager, schoonpa) ?

17 maart 2024 om 23:06

Belang? Dan zou hij dus pro psv fluiten om niet de indruk te wekken dat hij pro Feyenoord zou zijn omdat hij via De Boer een connectie heeft met Stengs? Dat zijn wel vrij veel ‘als-jes’…

17 maart 2024 om 23:11

Hij heeft wel wat belang bij az. Hij werkt namelijk voor een sponsor van az. Maar ik noem zijn fluiten vandaag gewoon voor ongeschikt. Hij is zeker met afstand de slechtse scheidsrechter ooit op de Nederlandse velden.

17 maart 2024 om 23:14

Of AZ meer gunnen omdat hij werkzaam is bij een grote sponsor van die club, maar net hoe je het bekijkt. Twente en AZ zijn in strijd om plek 3 namelijk, maar na de meeste emotie lijkt me dat wat ver gezocht. Grootste reden is waarschijnlijk dat het een waanzinnig arrogant ventje is die thuis niet veel te vertellen heeft, en gewoon heel slecht kan fluiten. Blijf er bij dat je scheidsrechters als Higler, Kamphuis en vooral Kooij er niet bij kan hebben in Nederland, dit is gewoon een topspits waar miljoenen in om gaan en verkloot worden door dit soort nietsnutten. Kramer reageert eigenlijk zoals alle spelers reageren als Kooij hun wedstrijd fluit, totaal de weg kwijt die jongen.

17 maart 2024 om 23:38

@fctwentersd en @icethee (jullie zijn het in grote lijnen eens dus ik reageer ff in 1 keer haha)

Kooij voetbalt inderdaad als een rookie. Warrig, geen natuurlijk overwicht en daardoor (?) loopt hij het op een rare manier af te dwingen. Ik kijk veel KKD en daar loopt meer uitstraling rond dan in de Eredivisie. Maar er wordt nu (weer) de indruk gewekt dat Kooij een dubbele agenda ergens heeft. Maar die partijdigheid is de ene keer weer pro Feyenoord, dan pro AZ, dan pro PSV. Dat slaat volgens mij nergens op.

Ik denk dat de KNVB en wellicht zelf de UEFA gewoon meer bezig is met scheidsrechters die netjes de regels volgen, terwijl overwicht op het veld een minimale voorwaarde zou moeten zijn. Luinge, Collina en Frisk (of zelfs Vink en Makkelie) waren goede scheidsrechters omdat én de regels kennen, én het spel aanvoelen én (!) op natuurlijke wijze respect afdwongen. We lopen nu met scheidsrechters rond die respect proberen af te dwingen door resoluut te zijn (higler en alle Spaanse scheidsrechters), domweg lomp (nijhuis en veel Engelsen) of een beetje in de sportschool te zitten ofzo (kooij, maar vooral die ene Pool, Marciniak). Maarja, het persoonlijk maken tov van de scheids is dan makkelijk, maar het hele idee wat er achter zit klopt gewoon niet.

17 maart 2024 om 23:11

Wat was het belang dan? Deze uitslag is gunstig voor ajax en az. Frank de boer heeft een verleden bij ajax, maar op dit moment daar gaan functie. En voor Stengs is dit toch niet echt mooie uitslag.

17 maart 2024 om 23:15

Een nederlaag is gunstig voor Twente?

17 maart 2024 om 23:27

Ja, genieterr hierboven geniet er nog maar even van. Hij vindt deze uitslag gunstig voor Twente. Pffff

17 maart 2024 om 23:29

Moet az zijn....

Hoe zou Kramer reageren als Joey Kooij op X een filmpje post waar Kramer een opgelegde kans mist met daarbij dezelfde tekst en emoji als Kramer gebruikt in dit bericht?

17 maart 2024 om 23:07

Die zou er waarschijnlijk een broodje kroket op nemen ...

17 maart 2024 om 23:08

Totaal niet te vergelijken. Voor Kooij maakt het niet uit of er slechte spelers zijn, voor Kramer wel dat er slechte scheidsrechters zijn.

17 maart 2024 om 23:20

Scheidsrechters behoren geen invloed te hebben op het spel. Ze hebben dezelfde functie als een doelpaal. Doen waar je ervoor staat, verder niets. Spelers spelen het spel, een scheidsrechter hoort bij het materiaal.

18 maart 2024 om 01:28

Grappig om te lezen dat Feyenoorders niet uitgepraat raken over een wedstrijd van PSV tegen Twente. Ik krijg de indruk dat jullie het erger vinden dan Twente zelf. Ik zie onder elke bericht reacties met betrekking tot de scheidsrechter. Accepteer de uitslag gewoon en wees blij dat er überhaupt iets te bespreken viel. Voor hetzelfde geldt was de wedstrijd na een uur al gespeeld met al die kansen van PSV. Natuurlijk snap ik dat je ietwat frustratie hebt, maar om onder elke artikel je frustraties te uiten over de scheidsrechter is een beetje too much. Ja ook ik vind het jammer dat Feyenoord vandaag nog nipt won, maar uiteindelijk was dat wel gewoon verdiend. Net zoals PSV uiteindelijk verdiend heeft gewonnen. Zie kansen/ balbezit.

18 maart 2024 om 07:10

Volgens mij zag ik Migi hierboven zeggen dat je hem kan afkeuren. Dus deze reactie is nogal misplaatst. Overigens vond ik hem ook licht afgekeurd, maar je ziet wel dat Boadu met zijn arm omhoog springt in het gezicht van Benitez en daarmee hem het doel induwt en het zicht ontneemt. Heel licht natuurlijk, maar al dit zou zijn toegestaan zou ik vanaf nu standaard een speler tegen de keeper aanzetten bij een corner, die bewust met de armen omhoog meespringt zodat de keeper niks kan doen.

18 maart 2024 om 07:18

Ik heb bij Heerenveen - Feyenoord ook mensen gezien die klaagden hoor, buiten de Hveen supporters.
Over het moment van de 2-3, dat Higler de bal uit had moeten geven ipv een scheidsrechtersbal.
Feit is alleen dat Higler niet de hele wedstrijd voor Feyenoord floot en Feyenoord daardoor alsnog won, verdiend of onverdiend.
Dat gebeurde hier wel.
Kooij heeft er alles aan gedaan om PSV te laten winnen.
Ik vind overigens dat als je zo wordt tegengewerkt en je dan uiteindelijk scoort, daarmee mogelijk een gelijkspel of overwinning afdwingt, je niet over onterecht kan spreken.
Unnerstall heeft Twente vaker op de been gehouden en is gewoon onderdeel van het team.

18 maart 2024 om 08:17

Ik heb niet het idee dat je mijn reacties dan erg goed hebt gelezen. Ik zeg namelijk overal dat je de goal best kan afkeuren. Joey Kooij is echter gewoon een slechte scheids en dat is niet te vergelijken met een slechte voetballer.Overigens; jij moet wel vet haar hebben van die gigantische lading boter op je hoofd neem ik aan met die hele objectieve act van je opeens 😅

18 maart 2024 om 09:29

Ik vind het anders prima dat PSV heeft gewonnen, die worden toch wel kampioen en onze cl plek is nu wel zo goed als veilig. Ik snap alleen de ophef om Kooij van iedereen niet. Je kon voor de wedstrijd al zien aankomen dat die er een rotzooi van zou maken.

18 maart 2024 om 11:42

@migi: Hahahaha, inderdaad zeg. Gebruiker victordekoning die hier de objectiviteit zelve pretendeert te zijn en met uitspraken als "nou, eindelijke een objectieve Feyenoorder" loopt te strooien in verschillende topics. Gekker moet het niet worden zeg..

Uiteraard, rare beslissing. Maar wel volgens de regels. Volgens mij wordt er al jaren in het voordeel van de keeper gefloten wanneer dit binnen de 5 meter gebeurd.

17 maart 2024 om 23:13

Ik kan mij nog niet zo heel lang geleden herinneren dat Bijlow de bal las liet omdat de luuk de jong contact met hem kreeg in duel op de bal. Rebound ging erin. Dat was op dat moment discutabel, omdat de jong de bal niet raakte. Hier kopt Boadu gewoon binnen...

17 maart 2024 om 23:19

Boadu kopt binnen? Hij raakt de bal helemaal niet. Desondanks vind ik het gewoon een doelpunt.

17 maart 2024 om 23:31

Kijk nog eens. Boadu kopt de bal, volledig reglementair, binnen. Scheids en VAR blunderen.

17 maart 2024 om 23:42

Je hebt gelijk, dacht dat de bal er via de keeper in ging.

17 maart 2024 om 23:46

Zou kunnen, ik heb het niet op mijn netvlies. Maar bij bijvoorbeeld Leipzig Real werd zelf een goal afgekeurd omdat een andere speler die niet eens de bal raakte de keeper hinderde. Overigens waren dat ook Nederlandse scheidsies haha. Punt is in ieder geval; we moeten niet doen alsof dit nooit gebeurd. In de 5 is de keeper vaak heilig, dus de beslissing is in die lijn.

Wat overigens niet wegneemt dat ik het, zoals ik al zei, een rare beslissing vind (los van de regels). Benitez gaat gewoon slap dat duel aan, alsof hij gewoon wacht tot Boadu tegen hem aanspringt en hij dan kan vallen. Misschien een beetje Argentijnse leepheid en in the heat of the moment schreeuwde ik ook dat ie moest worden afgekeurd, maar terugkijkend komen we gewoon goed weg. Maar volgens de regels dus wel te billijken

Het is een beslissen waar je over kunt twisten, raar zou ik hem alleen niet noemen. Daarbij denk ik dat er wel meer scheidsrechters, eventueel met ingrijpen van de VAR, tot dezelfde conclusie waren gekomen.

17 maart 2024 om 23:32

Ja, inderdaad 2 meer. Higler en Kamphuis. Hier valt niet over te twisten. De keeper wordt beschermd in 5m gebied. Maar hij wordt niet aangevallen. Boadu raakt hem niet springt met de rug naar de keeper omhoog. Hoezo twisten. Dan kun je binnen de 5m bijna geen goal meer maken, want je bent dan altijd in de buur van de keeper. Maar daar gaat het niet om. Kooij was >100min. anti-Twente. Ik hoop dat het onkunde was.

18 maart 2024 om 15:28

Zo'n onzin 'boadu raakt hem niet..', Benitez duikt zelf ff het doel in? Op het moment dat Benitez afzet om te springen krijgt hij een (licht) duwtje waardoor hij uit balans is en Boadu vrij binnen kan koppen. Waarschijlijk is de afgekeurde goal reglementair (ik ken de exacte regels niet) anders had de VAR deze wel teruggedraaid.





Ik snap dat Feijenoord fans dit niet leuk vinden zo een late psv goal, Michiel

Ik baalde vanmiddag ook van die domme fout en de 2-3 van Feijenoord, als fan van psv.






17 maart 2024 om 23:28

Hij ontkent ook niet dat hij dat is toch?
Maar Kooij was bedroevend.
Vraag me nog steeds af wat hij zag dat Pröpper deed bij die corner en volgens mij had Pepi juist Brenet vast ipv andersom bij die vrije trap die Luuk ik buitenspel positie binnenkopte.

18 maart 2024 om 06:14

Dat zeg ik ook niet. Maar het verklaart zijn emotie

17 maart 2024 om 23:35

Dit is voor Feyenoord een prima uitslag. Het gat naar Twente is nu groot genoeg. De beker en CL. Stengs blij, AZ blij, Kooij blij

Ik zat vandaag in het stadion. Natuurlijk ben ik niet neutraal als ik op de tribune zit, en het is ook makkelijk om je te laten beinvloeden door hoe het thuispubliek reageert op beslissingen van de scheidsrechter. Maar ondanks dat alles moet ik eerlijk zeggen: ik had de indruk dat PSV inderdeed helemaal niet mocht klagen over Kooij, om het zacht uit te drukken.

Neemt niet weg dat die goal van Twente wel terecht afgekeurd werd. "de keeper heeft een beschermende status binnen het 5-meter gebied. Wanneer hij/zij gehinderd wordt bij het pakken van de bal krijgt de keeper de vrije trap mee." Die regel had je af kunnen schaffen als je dit doelpunt goed had gekeurd.

18 maart 2024 om 01:17

Waar staat deze zin zoals jij het het expliciet beschrijft in het spelregelboekje?

18 maart 2024 om 07:53

Verbaas mij best over dat PSV supporters zo massaal vinden dat het een overtreding is, waarom? Het beïnvloed de uitslag niet om toe te geven dat het heel zwaar gestraft is hoor, de 1-0 blijft gewoon staan. Zelfs de trainer van PSV zegt op een nette manier dat het totale onzin is, wat het ook gewoon is want waarom zou een keeper zo overdreven beschermd moeten worden. In dat geval moet je dus de corner zoals die nu is helemaal veranderen, want dan kun je als aanvallende partij bijna niks meed uitrichten via een corner. Als psv dit was overkomen zouden zij ook moord en brand schreeuwen, en ook terecht. Vind je dit dan echt, een dag later, nog steeds een terecht afgekeurde goal? Nee toch?

18 maart 2024 om 11:23

"verbaas mij best over dat PSV supporters zo massaal vinden dat het een overtreding is, waarom?"

Ik kan niet voor de anderen spreken. Maar zoals ik al zei: ik geef toe dat Kooij gisterenavond floot als een ouderwetse thuisfluiter. PSV kreeg inderdaad onredelijk vaak het voodeel van de twijfel, om het zo maar even uit te drukken. Maar die goal is gewoon honderd procent terecht afgekeurd. Ja, dat vind ik nog steeds. Je mag de keeper niet hinderen in het vijfmetergebied, dat is toch een algemeen bekende regel? Ik snap eigenlijk niet dat dit nog een discussie is.

18 maart 2024 om 11:51

@cabinessence zullen we even een 20 tal situaties van Luuk de Jong in de 5 meter analyseren? En dan is de stelling "je mag de keeper niet hinderen". Benieuwd hoeveel (terechte) goals dan alnog afgekeurd hadden moeten worden.

Uitstekende analyse van Perez. Ik dacht dat eigenlijk altijd dat Higler de slechtste scheids in de Eredivisie was. Maar Joey Kooij heeft vandaag laten zien dat hij er echt helemaal niks van kan. Of zou hij zo partijdig zijn geweest omdat hij een belang had (zwager, schoonpa) ?

18 maart 2024 om 09:48

Nee hij floot ook gwn slecht voor psv. Ze hadden wel meer mee dan Twente maar Kooij fluit gwn altijd slecht, maakt niet uit welke kant op. Het gaat ook om de kooijshow en niet om de wedstrijd zelf

Ik zie de kritiek nergens... enkel een inhoudsloze kreet.

Kramer is natuurlijk een ongelooflijke dorpsgek en niet serieus te nemen, maar Joey Kooij is toch echt een naar mannetje. Bij uitstek de slechtste scheids van Nederland, staat daar gewoon zijn eigen showtje te geven.

Gelukkig scoorde pepi precies op het einde van de 6e minuut in de extra tijd dus die ongeveer 2 minuten daarop kon twente nog wat proberen

Hij heeft ook gelijk. JK heeft een vervelende uitstraling en maakt vreemde beslissingen. Gisteren werd je er af en toe niet goed van. Dan gaat de scheidsrechter het spel bepalen op een onnodige manier. Dat is heel irritant!!

Ik verbaasde me ook al dat de KNVB de slechtste scheidsrechter aanstelde voor zn belangrijke wedstrijd! Hij is al vanaf hij in de eredivisie fluit de slechste en irritantste... De oplossing is simpel. Als elke club nou gwn een oom, tante neef of nicht van kooij in dienst neemt ook al is het maar als waterdrager dan zijn we van kooij verlost!

Men kent de spelregels niet, jammer , in het doelgebied hoeft de keper maar 1 been van de grond te hebben, mag je hem spelregel technisch niet aan raken of duwen eigenlijk, dat gebeurde met twee benen.

Kooy doet inderdaad wel een gooi naar de titel allerslechtste scheidsrechter ooit. Week na week neemt hij gekke beslissingen. En ook deze was weer zeer twijfelachtig. Vond de reactie van kramer eigenlijk nog zeer mild.

We roepen altijd dat tijdrekken aangepakt moet worden. Nu wordt dat gedaan en is het onerns stoerdoenerij. Sjeezus watveen hypocrisie.

Kooy slaapt of in een Psvpyama of moet ff flink naar Speccavers, wellicht allebei. (bijna) alle beslissingen in het voordeel van Psv, doelpunt dat afgekeurd werd sloeg natuurlijk nergens op, Boadu deed niks verkeerd en Benitez kwam te slap uit. + geen idee waar hij zoveel extra tijd vandaan haalt waarin ze nog scoren, wat helaas zeer slecht verdedigt werd door Fc Twente. Groot voordeel van t verhaal is dat Feyenoord de 2de plek bijna niet meer kan ontgaan :D maar Kooy moeten echt ff een andere baan gaan zoeken iig. Irritatielvl was flink hoog.

Van bergen had gwn die bal moeten afmaken die kan echt niet voetballen die moest atletiek rennen wat perez zei. Een boadu had die bal gemaakt was t over. Deze scheids is helemaal waardeloos zal wel nadenken de volgende keer

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren