Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Marco van Basten vertelt ‘waarheid’ in biografie: ‘Ik zal niemand sparen’

Laatste update:

Marco van Basten komt met een biografie op de proppen, zo heeft uitgeverij Lebowski donderdagochtend wereldkundig gemaakt. Het boek, geschreven door auteur Edwin Schoon, komt in principe in december op de markt. Volgens Lebowski komen in de volledig geautoriseerde biografie zaken aan bod die tot nu toe voor de buitenwereld onbekend waren.

“Ik voel dat dit een goed moment is om mijn verhaal te vertellen. Mijn waarheid”, laat Van Basten donderdag weten via zijn uitgever. “Het verhaal dat ik nog nooit verteld heb. Ik zal ook niemand sparen. Mezelf zeker niet. De tijd is rijp”, aldus de oud-aanvaller, dit sinds de start van het seizoen als analist verbonden is aan FOX Sports.

In de biografie, die de naam ‘Basta’ krijgt, neemt Van Basten de lezer mee naar zijn jaren als profvoetballer bij Ajax, AC Milan en het Nederlands elftal. De hoogtepunten, maar ook zeker de dieptepunten, zoals de slepende enkelblessure, komen uitvoerig aan bod. Van Basten verhaalt daarnaast over de problemen op financieel gebied, de relatie met Johan Cruijff en zijn jaren als trainer.

Van Basten moest op dertigjarige leeftijd een punt achter zijn loopbaan zetten vanwege de aanhoudende enkelkwetsuur. Na enige jaren in de anonimiteit keerde de voormalige spits als jeugdtrainer terug bij Ajax. Kort daarna volgde het bondscoachschap van Oranje. Als clubtrainer diende hij Ajax, sc Heerenveen en AZ. Tot oktober was de tweevoudig Wereldvoetballer van het Jaar als hoofd technische ontwikkeling verbonden aan de FIFA.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

als dit echt zo is dat hij niemand spaart kan het nog wel een vermakelijk boek gaan worden. Normaal niets met biografieã«n e.d, maar zal deze wel aan gaan schaffen.

5 september 2019 om 12:34

Goede titel ook Basta. Misschien wat over de omkoop schandalen. Berlusconi? De relatie met Cruyff. Van Bommel. Zijn periode bij Ajax als coach. Denk toch veel mensen worden een beetje bang nu.

5 september 2019 om 12:43

Ben met name benieuwd naar z'n trainers-carrieré in het bijzonder de tijd bij Oranje en AZ, want je kan gerust zeggen dat het rumourige tijden waren voor Marco.

5 september 2019 om 16:20

Wat dacht je van de soap rond het WK 1990? Zouden we dan eindelijk te weten komen hoe het nu werkelijk zit??

5 september 2019 om 13:50

Ik was er nogal klaar mee dat werkelijk alles en iedereen met een boek op de proppen komt, zelfs al vroeg in hun actieve carrière. Maar dit is er wel echt één die ik heel graag zou lezen. En het is ook het ideale moment, want hij is nu compleet onafhankelijk. Hij staat nergens onder contract en lijkt ook geen verdere ambities te hebben om weer in een trainerspositie te komen. Dus geen enkele reden om zich in te houden.

5 september 2019 om 13:57

Naar mijn mening is dit dan ook een echte biografie. Precies na zijn trainersloopbaan. Je ziet nu echt gewoon spelers van 24 die opeens met een biografie op de proppen komen. Dat is pas bizar.

5 september 2019 om 14:22

Ik zag van de week zelfs een boek over de 20 (!) jarige Mbappé liggen.. echt bizar idd.

6 september 2019 om 10:31

De vraag is om het een informatieve biografie wordt of een "afrekenbiografie" bij dit laatste haak ik af. De waarheid is dan gewoon, zoals van Basten het ziet. Ik ben wel geã¯nteresseerd in mooie verhalen. Voor de liefhebber kan ik de biografie van Peter Crouch aanraden. Ontzettend vermakelijk en geeft een interessant kijkje, zonder dat hij mensen afbrand.

Absolute legende. Deze autobiografie ga ik dan ook zeker kopen. Ik heb Marco Van Basten heel hoog zitten, behalve als hoofdtrainer, want dat kon hij tegen alle verwachtingen in totaal niet. Ben dan ook benieuwd hoe hij terugkijkt op die periodes. Heel blij ook dat hij terug is gekeerd als analist want naar mijn mening is er voetbalinhoudelijk op dit moment geen betere.

5 september 2019 om 12:07

Finale van het wk bereikt met nl dus bondscoach wel toch? Ik zal deze boek kopen en gelijk gebruiken voor me boekverslag.

5 september 2019 om 12:11

Je bent denk ik in de war met Van Marwijk

5 september 2019 om 12:13

Volgens mij ben je in de war: Bert van Marwijk was namelijk de trainer die de WK-finale haalde met het Nederlands elftal.

5 september 2019 om 12:34

Marco van Basten vloog er na een geweldige groepsfase op het Europees Kampioenschap in de achtste finale eruit; Eerst speelde we Italië met 3-0 weg met heerlijk opportunistisch voetbal en daarna veegde we Frankrijk helemaal weg met 4-1. Helaas voor ons wisselde hij zijn basiselftal op zo'n beetje het halve basiselftal tegen Roemenië, dat we eigenlijk kansloos ten onder gingen tegen de felle Russen van Hiddink.

5 september 2019 om 12:38

Het doping schandaal

5 september 2019 om 12:40

Precies hij had nooit tegen Roemenië de laatste poule wedstrijd het hele elftal om moeten gooien want ze zaten in een flow na Italië en Frankrijk en kreeg de deksel op zijn neus na verlenging tegen Rusland

5 september 2019 om 12:47

Kan mij trouwens ook nog een wedstrijd voor de geest halen waarin we onder leiding van Marco echt een dramatische wedstrijd speelde tegen Luxemburg; Wonnen die wedstrijd met 1-0 of 0-1 (uit of thuis). Als Coach werd Marco eigenlijk gelijk in het diepe gegooid, wat Danny Blind eigenlijk ook gebeurde in 2004-2005 (Na Ronald Koeman). Helaas Heb ik Marco nooit Live zien voetballen, want was veel te jong, haha.

5 september 2019 om 12:49

Tactisch was Hiddink gewoon veel sterker. Ik denk persoonlijk dat de wisseling van het elftal tegen Romenie daar weinig mee te maken had.

De Nederlandse spelers konden gewoon geen vuist maken tegen Rusland. Die stonden gewoon perfect (Anti-Nederlands.. want de volgende ronde gingen ze er hard af)

5 september 2019 om 13:19

Voor de wedstrijd tegen Rusland was er ook nog een akelige gebeurtenis die het groepsproces mogelijk verstoord heeft. Het overlijden van het te vroeggeboren zoontje van Sabia en Khalid Boulahrouz.
Dit heeft zoals ik het begreep toen heel veel impact gehad op de selectie en staf.

5 september 2019 om 13:21

HAd het niet ook te maken met de miskraam van de vrouw van Boulharouz? Heeft ook zeker zijn impact gehad op het team

5 september 2019 om 13:35

Sabia had inderdaad complicaties waardoor hun pasgeboren dochter overleed; Ook dit had zoals je zelf aangeeft enorme impact op de staf en de spelersgroep. Denk dat er meerdere factoren zijn die aan dit resultaat tegen Rusland voorafgaand zijnde.

5 september 2019 om 13:47

@ WouterSL

Het dopingschandaal? Doel je op de Russische spelers toentertijd? Liepen destijds een aantal Russische spelers tegen het spreekwoordelijke lamp?

5 september 2019 om 14:00

De wedstrijd tegen frankrijk staat in me top 3 van mooiste oranje wedstrijden ooit. Samen met Nederland Spanje in 2014 en Nederland Brazilië in 2010

5 september 2019 om 14:15

Op het Europees kampioenschap is er geen 8ste finales 😉

5 september 2019 om 15:00

Kwartfinale

5 september 2019 om 15:11

Scherp; Ik zit natuurlijk weer met 1/8 in het hoofd, terwijl dit inderdaad alleen bij een WK is. Bedankt voor deze correctie 😉👌

5 september 2019 om 16:37

@marrieaandebal

Dat is altijd leuk om te lezen, hoe andere supporters dit soort hoogtepunten hebben beleefd. Ik was tegen Frankrijk ook door het dolle heen, maar had daar wel het gevoel dat we op een paar cruciale momenten gezwijnd hebben en dat het daarna allemaal onze kant op viel. Tegen Italie had ik dat minder.

De wedstrijden uit 2010 en 2014 die je noemt staan bij mij ook heel hoog, zeker Spanje 2014. Dat toernooi vond ik sowieso geweldig. De keeperswissel tegen Costa Rica en zelfs (gek genoeg) de wedstrijd om het brons vond ik allemaal echt geweldig.

6 september 2019 om 10:33

Bij Arsenal vragen ze zich nog steeds af of ze niet een kloon van Arshavin hadden nadat ze hem na 110 minuten voetbal Bouhlarouz er volledig uit zagen lopen.

5 september 2019 om 13:50

Denk er precies hetzelfde over.

Jammer dat hij als trainer noet geslaagd is. Denk dat van Basten het spelletje wel heel goed begrijpt. En hoe het gespeeld moet worden. Zij. Gedacht en visie. Alleen kon jij het (denk ik) gewoon niet overbrengen aan de spelers. Als analist zie en merk je ook dat hij er zeker wel verstand van heeft.
Mss dat we dat in zn biografie gaan lezen

Ben er ergbenieiwd naar naar. Een biografie die me zeker aanspreekt.

Dit boek ga ik zeker kopen! Wat een weergaloze voetballer, zonde dat hij beetje bij beetje is afgebroken door die schoppende verdedigers. Ben tevens zeer benieuwd naar zijn leven na zijn voetbalcarriere.

5 september 2019 om 12:33

Helaas heeft hij vooral zelf veel schade aan zijn knie toegebracht. Zijn eerste knieblessure ontstond door een stevige overtreding die hij maakt op Olderiekering van FC Groningen. Daar is de eerste schade ontstaan.

Maar ben het met je eens dat de bikkelharde verdedigers in vooral Italië het daarna vakkundig hebben afgemaakt.

Eeuwig zonde dat hij zo vroeg moest stoppen. Is toch een van onze grootste iconen in het voetbal geweest.

5 september 2019 om 13:09

Klopt tegen Groningen daar begon de ellende met zijn knie

5 september 2019 om 13:11

Beetje offtopic, maar wel Van Basten: Was het niet Van Basten die tijdens het EK '92 tegen Denemarken op een teen van een Deen ging staan (niet expres in mijn herinnering) waarna die Deen z'n knie verdraaide? Heb dat moment destijds met afschuw bekeken waarbij de knieschijf op een plek zat waar hij absoluut niet hoorde te zitten. Kon de herhalingen ook niet aanzien. Heb dat zelf vervolgens zelf 3x gehad met voetbal tussen 2004 en 2012..

5 september 2019 om 13:12

Goede motivatie, het was alleen niet zijn knie maar zijn enkel.

Zijn voetbalvisie is niks mis mee, alleen zijn communicatieskills waren een probleem. Lijkt me ook dat daardoor het bij de Fifa niet zo goed gegaan is. Ik heb lang voordat MvB bondscoach werd zijn visie op spelregelwijzigingen gelezen en dat was de spijker op zijn kop.

5 september 2019 om 13:17

Precies, zijn rechterenkel op precies te zijn. Dat terwijl hij met klachten aan zijn linkerenkel speelde toen.

5 september 2019 om 14:39

@harmr Klopt, dat zag er niet heel lekker uit... bedankt voor t naar boven halen van dat beeld.. haha! Was dat niet met opzet? Hij kon, zeker de laatste jaren, best gemeen zijn. Of van zich afbijten, net hoe je t bekijkt...

5 september 2019 om 15:48

De Marco van Basten die ik heb zien voetballen had problemen met zijn enkel. Welke van Basten had knie problemen??

5 september 2019 om 17:26

Was niet zijn knie maar zijn enkel....

5 september 2019 om 17:39

Ja jullie hebben inderdaad gelijk was zijn enkel...

5 september 2019 om 13:50

Hij kon anders zelf ook goed uitdelen hoor.

Jammer dat hij als trainer toch wel geflopt is, met als dieptepunt het mislopen van de 30ste landstitel voor Ajax en voor pannenkoek werd uitgemaakt.

Als voetballer heb ik hem niet meegemaakt en dat zou het boek wel interessant maken om te lezen.

5 september 2019 om 12:19

Als trainer inderdaad zwaar gefaald, het trainersvak blijkt dan toch te hoog gegrepen voor vele Topvoetballers.

Jammer dat je te jong bent om hem mee gemaakt te hebben, Marco was als spits van absoluut wereld niveau, ik vind het nog steeds de beste spits aller tijde.ik heb hem gelukkig meermaals zien schitteren, zo ook op het EK van 88 (aanwezig), zijn goal tegen Rusland krijg ik nog rillingen van als ik eraan terugdenk of zie.

Marco van Basten voor mij altijd een Legende!

5 september 2019 om 12:19

Een dieptepunt vond ik ook wel om te gaan werken bij de Fifa om spelregels te veranderen. En dan dingen in Nederland gaan uitproberen zoals dat je bij een vrije trap mag gaan dribbelen en het inschieten i.p.v. ingooien. Tegenwoordig is de aftrap veranderd, het boeit geen reet maar iemand moet toch wat verzinnen. En nu weer met die doeltrappen. Dat als baan hebben is toch wel een dieptepunt.

5 september 2019 om 13:39

Compleet niet mee eens. De impact van veranderde spelregels lijkt me veel groter dan een paar jaar trainer zijn ergens. Vind het wel mooi dat ie zich daarvoor heeft ingezet. Kleine verbeteringen die jarenlange irritatie wegnemen, vreemd dat jij dat zo onzinnig vindt.

5 september 2019 om 14:20

Voetbal is toch geweldig zoals het is. Met regels als dat je mag gaan dribbelen bij een vrije trap, of inschieten i.p.v. ingooien gaat het toch heel wat anders worden. Bedenk dan gewoon een nieuwe sport en laat voetbal lekker met rust.
Kleine verbeteringen zijn prima. Het is alleen nog lastig om die te vinden nadat het spelletje al zo oud is. De aftrap en doeltrap doen we iets anders, maar een verbetering wil ik het niet noemen. De volgorde van de penalty's ook zoiets. Nu weer de wissel die de kortste route moet nemen om het veld te verlaten. Ja allemaal leuk bedacht, maar of het echt beter is.

5 september 2019 om 16:42

@pablonino

Voetbal is geweldig, maar dat hou je niet zo als er niks verandert.

De invloed van het geld, sponsors en (het gebrek aan) sfeer in de stadions, kunstgras, maar ook de spelregels hebben grote invloed. Kijk naar de Var; of je nou voor of tegen bent, het heeft veel invloed. Doellijntechnologie is hetzelfde verhaal. Wat langer geleden is de terugspeelbal op de keeper veranderd. Mag hem niet meer oprapen. Grote invloed.

5 september 2019 om 16:44

Ik vind het juist interessant om soms regels te veranderen in het voetbal. Zoals het mogen dribbelen bij een vrije trap. Dat kan het spel juist versnellen en daar door leuker maken. Ook vind ik het intrappen in plaats van ingooien totaal geen probleem (dit lijkt mij zelfs moeilijker dan ingooien).

Mensen zijn wel erg conservatief in de voetbalwereld soms. Vernieuwing is soms nodig om problemen te verhelpen en om het voetbal leuk te houden. Soms zitten er rare ideeen bij, dat geef ik toe. Maar vaak genoeg ook hele interessante waar je in eerste instantie wel aan moet wennen.

Van Basten is een icoon en daarmee is een biografie van hem interessant.

Een kanttekening: de waarheid moet zijn ... zijn waarheid, want de waarheid kent vaak vele kanten. Maakt het niet minder interessant.

5 september 2019 om 13:22

Ik hoop dat van Basten ook echt zelfkritisch kan zijn. Dat is voor mij het belangrijkste. Heeft hij geleerd van de tackles die hij met andere heeft gehad of is het gewoon een boek om z'n frustraties te uiten? Dus ik hoop dat het "zijn waarheid" is met een kritische noot op z'n eigen houding.

5 september 2019 om 15:47

Als er nou iemand binnen het voetbal zelfkritisch is, dan is het Marco van Basten wel. Het opstappen als trainer van Ajax is daar een zeer goed voorbeeld van

5 september 2019 om 14:40

Hij zegt in elk geval "mijn waarheid", dus we wachten maar af. Ben r wel benieuwd naar :-)

5 september 2019 om 16:43

Hij heet niet eens echt Marco van Basten, dus die Waarheid met hoofdletter W zal er ook wel niet komen ;-)

Ik ben ook wel benieuwd, al en ik altijd wel sceptisch over biografieën die in de decembermaand uitkomen. Goed getimed voor maximale verkoop, zeg maar. De biografie van Litmanen was overigens een draak om te lezen. Dus ik hoop dat San Marco er wel een goede schrijver tegenaan gooit.

Van Basten doet met deze woorden net of hij een heftig leven heeft gehad en dat er vele geheimen uit gaan komen. Hij zal vast wat interessants te vertellen hebben, maar veel anders dan de al duizenden uitgebrachte biografieën van voetballers zal het niet zijn.

5 september 2019 om 12:40

Speelde in het speeltje van Berlusconi. Zal toch eea daar meegemaakt hebben daar. Omkoop. Zwart uit betaald etc

5 september 2019 om 13:29

"Speelde in het speeltje van Berlusconi"

Toen was dat speeltje absolute wereldtop. Je kan zeggen wat je wil over de persoon maar, zeker in die tijd heeft hij de club groot gemaakt. Al helemaal toen het trio Nederlanders erbij kwamen. Ze waren geweldig. Wat een team. Alleen zeer jammer dat van Basten helemaal kapot getrapt is (enkels) in Italië.

@Benzema, nou er is heel wat gebeurt in zijn AC Milaan tijdperk. Denk zelfs meer als in zijn gehele carrière.

5 september 2019 om 13:26

Weet niet wat je heftig vind, maar iedereen heeft een verhaal. Marco van Basten zal niet met verhalen komen hoe hij in z'n eentje dagen lang in de jungle heeft moeten overleven, maar wie bepaald wat heftig is? Ik denk dat niemand dat kan.

5 september 2019 om 16:46

Hij is een echte topper geweest he, daar zijn er sowieso al geen duizenden van. Dus dat maakt het verhaal al bijzonder. Bovendien komen alle topspelers in aanraking met veel geld, veel aandacht, veel louche types, politieke spelletjes, foute coaches, ruzies tussen publieke figuren.

Er zijn ook al duizenden films uitgebracht. Dat betekent niet dat alle films die daarna uitkomen niks bijzonders meer zijn.

Wk 1990 zal dus ook aan bod komen.
Ben erg benieuwd

Zal Van Bommel leuk vinden, dat waren niet bepaald vrienden

Groot persoonlijkheid, een nog groter voetballer en zeker een interessant mens. Daar wil ik zeker wel een autobiografie van lezen! Ik weet nog hoe hij Derksen legendarisch onder de tafel lulde. De beste man wist niet meer waar hij het zoeken moest. Er zijn er maar weinig die dat voor elkaar kunnen krijgen denk ik. Geniale gast die er geen gras over laat groeien. Ben heel benieuwd!

5 september 2019 om 12:19

Dat met Derksen was idd legendarisch!

5 september 2019 om 12:58

Ja geweldig stuk was dat, je hoort hem hijgen en puffen. Volgens mij wilde hij het liefst zo snel mogelijk uit de studio ontsnappen.

5 september 2019 om 13:36

Ja man, hij had het Spaans benauwd, van Basten stelde exact de goede vragen en Derksen had 0,0 antwoord. Heerlijk.

5 september 2019 om 13:14

Briljant stukje met Derksen idd. Zag dat stuk op yt toevallig een paar dagen geleden nog. Derksen werd weggesuisd, heerlijk!

5 september 2019 om 13:40

Hahaha, het was mooi om hoe hij dat gesprek met Derksen tackelde.

En inderdaad, het zijn er maar weinig die Derksen, op sterk gefundeerde wijze, opzij kunnen zetten.

Hoewel ik geneigd ben te zeggen dat Van Basten doorgaans op mij als recht door zee overkomt, vraag ik mij af of hij dit ook bij Clarence Seedorf en van Bommel was.

Zouden Van Bommel en Van Nistelrooy ook aan bod komen?

5 september 2019 om 12:44

Alle geheimen komen aan bod lees ik eruit. Dus ook zijn 'beste vrienden' komen dan ter sprake

Dat ie maar eens eerlijk is over het "ikmagjeniet"-gehalte t.a.v. van enkele topspelers zoals Ruud en Mark. Hij had blijkbaar een bloedhekel aan PSV of aan autoritaire spelers. Als speler was Marco legendarisch. Als persoon een autist (letterlijk) en voor zijn omgeving soms ongrijpbaar.

5 september 2019 om 12:41

Hij had geen sterallures. Liep op zijn slippers met handdoekje om zijn nek op de Zandvoortse boulevard. Prachtig.

5 september 2019 om 13:09

Hoe moet je anders op het strand lopen dan? in versace schoenen en hugo boss pak?

Samen met Jari Litmanen mijn jeugd held. Ik hoop dat van Basten ook zelfkritisch kan zijn op eventuele conflicten die hij heeft gehad. De naam van Bommel viel al.

De tijd is rijp voor een biografie, zeker in de maand december vlak voor kerst.
Is wel een biografie die ik zeker wil lezen .

Absolute legend en vooral zichzelf gebleven. Mooi zoals hij bij fox commentaar geeft. Boek ga ik zeker lezen.

Ben nooit zo'n fan van dit soort biografieën. Het is meer vanuit financieel oogpunt en dan zul je inderdaad sappige details moeten openbaren om het verkoopbaar te maken, maar het is eigenlijk altijd hetzelfde liedje:

Het boek komt in de schappen, de sappige details komen boven water en vervolgens zit de persoon waar het boek over gaat weer in alle talkshows om nuance toe te voegen aan die sappige details waardoor de verhalen ineens een lichtere lading krijgen.

Ik heb hem als voetballer niet of nauwelijks gezien, alleen wat beelden van Youtube, dus ik heb hem lang niet zo hoog zitten als de oudere mensen. Mijn beeld van Van Basten is daarom vooral van de oudvoetballer die verder in het hoofdtrainersschap mislukte, als analist matigjes analyseert en af en toe wat open deuren in trapt, verder nog als Fifa bobo geen fluit heeft uitgevoerd. Ik heb geen fijn beeld van hem en hij lijkt me ook totaal geen fijne kerel in de omgang.. Maar dat is puur door zijn optredens op tv.

5 september 2019 om 18:31

Hij was als voetballer een fenomeen. Hij heeft moeten stoppen op een leeftijd dat voetballers over het algemeen op hun best zijn. En hij was toen al vreselijk goed, niet normaal.
In mijn beleving hoort hij in de top 3 Nederlandse voetballers aller tijden tot nu. Cruyff de absolute nr 1, daar komt niemand aan. De rest kun je over debatteren, maar hij in de top 3 igg. Of hij een fijne kerel is in de omgang weet ik niet, vind ik ook niet zo belangrijk. Voor mij de beste Nederlandse spitst ooit tot nu.

Ik heb een paar van die biografieën gelezen, maar vind er over het algemeen geen zak aan. Je kon heel goed tegen een bal trappen, boeiend. Dat ze er zoveel geld voor krijgen geeft ze denk ik ten onrechte het idee dat voetbal belangrijk is ofzo.

5 september 2019 om 16:53

Ik vind er veel verschil in zitten. Litmanen schreef slecht en bleef erg aan de oppervlakte. De bio van Andre Agassi vond ik geweldig. Pete Sampras schrijft over zijn eigen Talent met een hoofdletter T. Om te kotsen. Bio van wielrenner Hamilton was erg goed.

Ik ben verder vooral benieuwd naar die van Zlatan. En deze van San Marco hou ik voorlopig in mijn achterhoofd.

5 september 2019 om 17:00

Sommige van die gasten met een kleurrijk leven, zoals inderdaad Agassi zijn leuk. Een hoop van die gasten vind ik weinig aan.

Zlatan is inderdaad wel een figuur waarover je makkelijk een boek kan schrijven. Maar als je ziet dat zelfs mensen als David Moyes, Tony Pullis of Steve Bruce een biografie hebben, meh.

5 september 2019 om 17:03

Haha ja, daar begin ik ook niet aan. Al krijg ik geld toe.

Ik heb een proefstuk gelezen van de biografie. Er is een heel hoofdstuk over Clarence Seedorf. Marco blijkt m niet zo te mogen.

Ik heb wel zin in een beetje een soap in de voetbalwereld. Vind dat alles nu te zakelijk gaat, lijkt me mooi om te lezen dat er een aantal mensen de grond in worden gestampt. Hoop dat er een aantal pittige discussies uit voortvloeien!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren