Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Malacia bedolven onder lof: ‘Je kunt hem vergelijken met Mendy van Real’

Laatste update:

Royston Drenthe is groot fan van Tyrell Malacia, zo laat hij optekenen in De Telegraaf. De linksback van Feyenoord is volgens Drenthe een ‘hele belangrijke pion’ in de Rotterdamse formatie. De club mag volgens hem zijn handjes dichtknijpen dat Malacia fit lijkt voor de Conference League-finale van woensdag. Drenthe ziet dat Malacia na dit seizoen klaar is voor een volgende stap, al moet hij die stap wel zorgvuldig uitkiezen. Zelf maakte de 35-jarige Drenthe in het verleden ook furore bij Feyenoord, waarna hij een transfer naar Real Madrid verdiende.

“Ik denk dat ik sowieso een hoop van mezelf in hem als Rotterdamse jongen herken”, steekt Drenthe van wal. “Het is mooi om te zien dat hij zich niet alleen zo heeft opgewerkt tot vaste waarde, maar tot een hele belangrijke pion binnen het eerste elftal van Feyenoord. Daar kan ik met genot naar kijken. Het is misschien iets psychologisch, maar je hebt altijd twee of drie gasten waarvan je op het moment dat ze komen weg te vallen het gevoel hebt dat eigenlijk je team uiteenvalt. Zo iemand is Tyrell nu geworden”, is de huidige speler van Real Murcia complimenteus.

De mentaliteit van Malacia is volgens Drenthe een van zijn sterkste punten. “Volgens mij is hij een heel bescheiden jongen, die met beide poten op de grond staat. Een type waar iedereen mee door één deur zou kunnen. Maar door zijn werklust en die agressieve manier van spelen, het helemaal dedicated zijn aan het voetbal en de spelers om zich heen, geeft hij dat aan een elftal. Op dit moment is hij daarin bijna niet te overtreffen.”

De enkelvoudig international ziet de 22-jarige Malacia komende zomer wel een transfer maken. “De volgende stap gaat heel bepalend zijn om een nog betere linksback te worden dan hij eigenlijk al is, want hij is al een fantastische linksback. Hij kan makkelijk vergeleken worden met een linksback als Ferland Mendy bij Real Madrid. Hij moet alleen nog getoetst worden wanneer een wedstrijd ineens een andere wending krijgt, bijvoorbeeld op het hoogste niveau. Hij is bijna daar om zich te meten met dat soort gasten. Daar heb je de juiste stap voor nodig”, geeft de ex-speler van onder andere Real Madrid en Everton aan.

Feyenoord gaat het in de eindstrijd lastig krijgen met het AS Roma van José Mourinho, zo voorspelt Drenthe. “AS Roma, dat zijn geen koekenbakkers en Mourinho is ook geen koekenbakker. Die gasten zullen enorm gebrand zijn. Ik weet dat gewoon omdat ik hem zelf heb meegemaakt, hoe hij die gasten aan het oppeppen is tot een soort moordenaars”, is Drenthe duidelijk over de oefenmeester die hij zelf in het seizoen 2010/11 kortstondig meemaakte bij Real Madrid, voordat hij verhuurd werd aan Hércules CF. “Die Feyenoord-mentaliteit die wij hebben heeft die ene man daar, en juist die ene man kan dat overbrengen op die hele club. Maar ik gun Feyenoord het allerbeste. Feyenoord is mijn club, dat zal het altijd blijven en ik leef er enorm naartoe.’’

Is Tyrell Malacia klaar voor een transfer naar een Europese topcompetitie?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Fout, Malacia is beter dan Mendy.
En echt niet omdat Malacia zo’n ongenaakbare wereldtopper is op dit moment, maar puur omdat die Mendy er helemaal niks van kan. Die heb ik nog nooit kunnen betrappen op een goede pot voor Real Madrid.

Maargoed, misschien kijk ik te weinig La Liga en is hij tegen Leganes oid wel uitstekend. In de CL meer een blok aan het been.

24 mei 2022 om 11:39

Hoe kan je dan weten of hij beter is? Malacia heeft nog nooit in de Champions League gespeeld. En Leganes speelt in de Segunda Liga maar leuk geprobeerd.

24 mei 2022 om 11:43

Dat is toch mijn nuance? Misschien speelt ie wel 25 potten de sterren van de hemel, maar die 15 potten die ik hem heb zien spelen vond ik echt niks.

Bij Ajax zou die niet spelen. Liever Martinez of Tagliafico

24 mei 2022 om 11:52

AjaxNL! Dat klopt niet. Malacia heeft wel degelijk Champions League gespeeld in zijn debuutjaar. Speelde toen Insigne helemaal uit de wedstrijd.

24 mei 2022 om 11:57

Ken je feiten AjaxNL!, Malacia debuteerde zelfs in de Champions League, december 2017 tegen Napoli 2-1 winst en speelde zelfs een fantastische pot!😉

24 mei 2022 om 11:57

Nou goed, 1 potje gespeeld. Op basis daarvan kan je toch geen mening vormen, is al jaren geleden.

24 mei 2022 om 12:09

Alsof het spelen van champions league de graadmeter voor talent en potentie is; op naar poging 2.

24 mei 2022 om 12:15

Je kunt wel zien dat die jongen zich enorm ontwikkeld heeft de afgelopen jaren. Ben met je eens dat je hem niet kunt beoordelen op 1 CL wedstrijd. Maar als je hem bezig ziet en z'n ontwikkeling gevolgd hebt, zie je wel dat hij het in zich heeft om de top te halen.

24 mei 2022 om 13:56

Ach als Ajax Champions league speelt is Champions league de graadmeter. Vallen ze terug naar de Europa league is dat de graadmeter.

Sommige mensen kunnen talent ook zien door vergelijkbare wedstrijden in de eredivisie. Als een speler van Ajax het bijvoorbeeld moeilijk heeft tegen een buitenspeler van PSV, terwijl Malacia die speler van PSV helemaal in de tang heeft dan kan je ook gewoon een vergelijking maken.

Waarmee ik niet zeg dat Malacia beter is dan Mendy, of zelfs gelijkwaardig, maar de Champions league altijd noemen als graadmeter is onzinnig. In dat opzicht zou je Vardy in het kampioensjaar van Leicester niet beter kunnen vinden dan bijvoorbeeld Rashford omdat Vardy het nog niet had laten zien in de Cl.....

24 mei 2022 om 14:07

Ah, nu telt het ineens weer niet. Lachen dit!

24 mei 2022 om 16:00

Nouri heeft 9 potjes gespeeld en dat was ook een wereldwonder.

24 mei 2022 om 11:46

Ik hoop dat je niet al te serieus bent maar Mendy is veel beter dan Malacia. Het klopt dat je meer La Liga moet gaan kijken.

24 mei 2022 om 11:50

Mendy is bij Real nog niet van het niveau dat hij in frankrijk had. Daar vond ik hem heel goed. Vooral aan het begin viel hij me erg tegen maar ik vind mendy ondertussen gewoon steeds beter spelen hoor en zeker 2 niveau's beter dan malacia. Overigens zie ik malacia veel liever bij ajax en nederland dan wijndal (heb echt niks met wijndal) Maarja malacia gaat nooit naar ajax kunnen komen. Wellicht in de toekomst wat voor bosz bij lyon?

Was niet als reactie op jou bedoeld maar op de eerdere comment

24 mei 2022 om 11:52

Muah Mendy is een hele degelijke verdediger. Maar dat is Malacia ook. Zijn beide goede backs, niveau zal ook niet heel ver van elkaar af liggen.

24 mei 2022 om 11:56

Vind ik nogal een vreemde uitspraak. Vorig jaar was Mendy echt vitaal in defensief opzicht voor Real.

Defensief is Mendy gewoon absolute top (van de hedendaagse linksachters), aanvallend is het vrij matig maar dat is ook niet per se nodig.

24 mei 2022 om 12:12

@lierse1997

Ik ben het grotendeels met je eens hoor, enkel met de opvatting dat het aanvallende niet per sé nodig is. Juist in het hedendaagse voetbal zijn backs enorm belangrijk, daar kan Mendy echt wel stappen in zetten. Puur verdedigend is hij wel enorm sterk.

24 mei 2022 om 12:24

In Frankrijk was hij zeker top, een ware beest in de verdediging van Lyon. Het is ook moeilijk om zo’n niveau constant te behouden maar desalniettemin doet hij het heel goed bij Real Madrid waar Malacia nog getest moet worden bij een andere club. Ik ben zeker ook van mening dat Malacia een defensief sterke back is maar ook aanvallend niet al te best.

24 mei 2022 om 12:25

Er zijn genoeg oplossingen voor te bedenken. Carvajal is zeer aanvallend dus dan zorgt een Mendy voor stabiliteit.

En we hebben ook al meer dan genoeg gezien dat Alaba plots mee oprukt en dat Mendy wat achterblijft.

24 mei 2022 om 13:12

Eens; verdedigend prima; fel, prima tackel, fysiek natuurlijk niet de grootste maar hij is volgens mij best rap. Alleen aan de bal is het nog middelmaat; geen actie en voegt in mijn ogen aanvallend niet al teveel toe. Daar liggen nog grote verbeteringsmogelijkheden… een club als ManU is nog veel te hoog gegrepen… kan beter eerst een mooi WK spelen (verwacht niet dat Blind 90 min vol kan maken, dus speeltijd krijgt hij denk ik elke wedstrijd), en zichzelf gewoon door blijven ontwikkelen. Nu al een stap maken komt veel te vroeg.

24 mei 2022 om 14:27

Ben met je eens dat ik hem het liefst nog 1 jaar bij Feyenoord zie door ontwikkelen.
Dat hij geen actie heeft ben ik totaal niet met je eens, maar je zal niet veel wedstrijden van hem hebben bekeken gezien je opmerking "volgens mij is hij best rap". Met je ogen dicht zie je namelijk dat hij rete snel is. Das maar goed ook, want hij maakt echt nog wel regelmatig foutjes maar die kan hij met zijn snelheid vaak ook zelf weer oplossen.

Een actie heeft hij absoluut wel, ook een meer dan redelijk schot. Helaas is z'n passing met name voorin niet altijd even slim of scherp, daar kan hij zich absoluut nog ontwikkelen.

Qua fysiek verwacht ik overigens dat hij gewoon mee kan in de PL. Tuurlijk is het maar een klein mannetje, maar het is geen watje en heeft een fantastisch sliding in huis.

Ik zeg nog 1 jaar Feyenoord, slordigheidjes er uit en betere passing en het kan een absolute topper worden.

Overigens mag ik hopen dat LvG hem niet laat invallen op het WK maar gewoon de voorkeur geeft boven Blind. Die staat verdedigend namelijk echt Nooit goed en staat er in vanwege z'n fantastische passing, maar ook dat laat ie steeds minder zien. Weg met die slome, het is tijd voor de toekomst..

24 mei 2022 om 12:14

Hahahahahahahahahaha. Ik wou hier echt serieus en diep op in gaan maar deze reactie is van zo’n verschrikkelijk niveau dat ik het hierbij laat 😂😂😂😂😂. Een typische tokkie reactie die meer wedstrijden van Pec Zwolle bekijkt dan die van Real Madrid.

24 mei 2022 om 12:58

Lol. Ik ben zowel Feyenoord als Real liefhebber maar je kan toch niet nuchter vertellen dat Malacia beter is dan Mendy? We hebben het over Eredivisie tegenover La Liga. CL tegenover Conference league? Mendy is aanvallend niet heel best maar verdedigend ijzersterk. Malacia heeft alles in huis maar is dat ook zo op top niveau?

24 mei 2022 om 13:10

Dit meen je toch niet echt? Mendy is een geweldige back man.

24 mei 2022 om 13:41

Haha geweldige reactie! Ik vind Malacia zeker een goede speler. Alleen kan je dat niet goed vergelijken met speler uit topcompetitie en topteam. Mendy is toch wel beter in mijn optiek.

Overigens denk ik dat Malacia wel goed kan doorgroeien. Hij lijkt wel een hele goede instelling te hebben over zijn eigen spel etc. Twee jaar geleden vond ik hem niet zo sterk, hij is echt wel goed gegroeid.

De vraag is, meeste spelers laten het op een Wk/ek zien wat ze kunnen en daardoor schiet de waarde meestal hoger. Nu de WK tijdens winter is, vraag ik me af hoe de clubs hierop gaan reageren. Ik ben van mening als Malacia bij Feyenoord blijft en speelt een goed WK dan zal zijn waarde zeker stijgen.

24 mei 2022 om 15:51

Dit is natuurlijk onzin. Mendy is echt een wereldspeler, die zich heeft bewezen op het allerhoogste niveau. Malacia kan dat zeker ook worden, aangezien het een dezelfde soort spelers is, maar dan voor nu kan je dat echt niet zeggen.

24 mei 2022 om 19:37

FRkeessie

Hahah normaal overdrijven mede-ajacieden de Ajax spelers, maar dit is echt wel next level.

Wat is je volgende bewerking, Guus Til beter dan Modric, Dessers beter dan Benzema, Tauner beter dan Miltao, Geertruide beter dan Caravjal?

Als ik Ten Hag was zou ik hem naar United halen, Malacia is wel beter dan een Shaw of een Telles. en hij is nog jong dus hij kan nog veel beter worden dan dat hij nu al is.

24 mei 2022 om 11:40

Dat hij veel potentie heeft is duidelijk, maar om hem nou beter te noemen? Dat gaat mij wel wat ver.. Hij zou beter kunnen worden, eerst maar eens aan zijn fysiek werken.

24 mei 2022 om 11:43

Ik kijk zowat elke week United. en Shaw en telles zijn echt prutsers dus hem beter noemen dan die twee vind ik wel terecht.

24 mei 2022 om 11:48

Ja, gelukkig laat Malacia in de Eredivisie wel zien dat hij een wereldverdediger is. Ik noem hem niet slecht, maar denk niet dat hij bij United nu uit de verf zou komen. Ieder zijn mening, maar ik vind het verder wat ver gaan.

Dat Shaw en Telles niet zo bijzonder zijn ben ik verder wel met je eens. Shaw laat af en toe zien hoe goed hij kan spelen maar heeft geen constant niveau, terwijl Telles nooit meer het niveau van zijn Porto-tijd heeft gehaald.

24 mei 2022 om 11:50

Malacia is best wel geblokt hoor, die krijg je niet zomaar van de bal af. Dat fysiek zit wel goed. Het voetballende inzicht zou iets beter kunnen.

24 mei 2022 om 11:51

Malacia naar United zou ik wel toejuichen. Is verdedigend uitstekend, aanvallend prima, fysiek ook en heeft een leuk loopvermogen. Tel daar een Nederlandse trainer, een beetje vertrouwen, zijn leeftijd en zijn ‘concurrentie’ bij op en dan had ik het prima aangedurfd!

24 mei 2022 om 11:55

Ik vind juist het omgekeerde. Fysiek is hij heel sterk, alleen geeft zijn eeuwige lach een misleidend beeld. Denk dat hij zelfs in de PL fysiek mee kan. Niet veel spelers die hem op basis van kracht gaan passeren.
Zijn traptechniek en voorzetten zou ik juist als zwakke plek benoemen. Daar moet hij echt aan werken als hij op dat niveau ook aanvallend mee wil.
Maar als Malacia iets heeft laten zien is het wel dat hij niet lang op de bank zit. Puur op mentaliteit zorgt hij dat hij redelijk rap naar het gewenste niveau stijgt. Hoe beter de tegenstander, hoe beter Malacia speelt.

24 mei 2022 om 11:58

Als je naar Telles bij Porto keek en Shaw op het EK bezig zag dan zag je ook hele andere spelers dan nu bij Man U.

Bij het huidige Man U lijkt gewoon elke verdediger te verzuipen, dus ik vind het echt een hele vreemde uitspraak te verwachten dat Malacia het daar wel even zou redden.

24 mei 2022 om 12:05

Huh, aan zijn fysiek werken? Zo zie je maar dat mensen zomaar wat roepen. Als iets wel goed zit is het zijn fysiek maat.

24 mei 2022 om 13:57

Zijn fysiek werken?Hij heeft een betere fysiek dan Shaw en Telles. En meer uithoudingsvermogen.Je kan altijd zo goed aan reacties zien of mensen meer dan drie wedstrijden van Feyenoord hebben gezien dit jaar maar toch, en ALTIJD negatief, boude uitspraken doen. Deze site zit er helemaal vol mee.

24 mei 2022 om 14:09

Hahaha aan zijn fysiek werken? Kijk even wat recente foto's van hem na. Zijn fysiek is dik in orde en is enorm gespierd

24 mei 2022 om 11:43

Ik vind dat best een gewaagde conclusie. Natuurlijk, Shaw en Telles maken United niet sterker en komen zelf gewoon te kort. Maar toch heeft Telles bijvoorbeeld al meerdere seizoenen de Portugese competitie kapot gemaakt en indruk gemaakt in de Champions League en heeft Shaw al meer dan 5 seizoenen Premier League ervaring en op een haar na een WK titel op zak met ook nog eens een goal in de finale. Malacia zit vol potentie maar ik vraag me toch wel af op basis waarvan hij nu al beter is dan die 2 heren?

24 mei 2022 om 11:47

"maar ik vraag me toch wel af op basis waarvan hij nu al beter is dan die 2 heren?"

Omdat ik dat zeg, en ik heb altijd gelijk dus daarom is Malacia beter dan die twee prutsers.

24 mei 2022 om 11:49

Zo kan je ook een fatsoenlijke discussie uit de weg gaan ja.. "omdat ik dat zeg". Ik ben betere reacties van je gewend Lampen.

24 mei 2022 om 12:33

In ieder geval een teken dat er inhoudelijk waarschijnlijk geen valide argumenten zijn

24 mei 2022 om 14:31

Bijna nog beter dan zeggen dat Malacia fysiek niet zo sterk is

24 mei 2022 om 12:39

Sorry maar nee. Ten Hag moet geen enkele Nederlander halen, dat gaat altijd tegen hem werken. Daarnaast is Malacia natuurlijk nooit beter dan die twee. Misschien ooit, maar zelfs dat betwijfel ik.

24 mei 2022 om 19:40

Lampen

Als Erik snel terug wilt naar Nederland, dan moet hij zeker bezig zijn met spelers als Malacia, Donny, etc.

Lekker afgaan tegen clubs als Spurs, Arsenal etc.

Ik vind het een prima back, en samen met Sinisterra stichten ze op links veel gevaar en komen dar veel kansen uit. Verdedigen kan ook prima, en met lef. Zie die tackle in de eigen 16 tegen Marseille.

Alleen blijf ik hem druistig vinden, soms maakt hij een kostbare (inschattings-)fout omdat hij met heel veel overgave wil verdedigen. En dat heeft ons al enkele punten gekost. Als dat eruit is kan het een topper worden.

Ik vindt Malacia veel meer potentie hebben dan Wijndal. Wijndal is technisch goed maar verdedigend absoluut niet zo fel als Malacia. Denk dat Ajax , met de Europese ambities, beter voor Malacia kan gaan. Voor 15 miljoen moet hij op te halen zijn, aangezien dat Feyenoord de absolute jackpot zou zijn ('maar ' 3 miljoen minder als het transferrecord van een aanvaller). Als je dan voorin ook nog een goede speler weet te halen en Brobbey kan vastleggen krijgt het elftal weer vorm.

24 mei 2022 om 12:49

Royston Drenthe is ooit als linksback van Feyenoord direct naar Real Madrid gegaan voor 15 miljoen euro

En dat was 15 jaar geleden, met de huidige markt zou dat minimaal het dubbele zijn. Daarnaast gaat Tyrell als jongen uit Rotterdam Zuid nooit de overstap maken naar een andere NL club, dit geldt tevens voor paar andere spelers van de club zoals Geertruida Bijlow etc

24 mei 2022 om 12:53

Dat komt vanwege dat jeugd EK waar Drenthe de sterren van de hemel speelde. Ik verzeker je, als dat jeugd EK niet gespeeld werd, haalde Madrid hem niet voor 15 miljoen. Desondanks denk ik dat Malacia wel 20 miljoen kan opleveren voor Feyenoord, prima back.

24 mei 2022 om 12:50

Gaat niet gebeuren. Feyenoord zal niet meewerken en ik zie Malacia die stap ook niet willen maken. Echt kind van de club.

Kent iedereen het verhaal van Jethro Willems die goed genoeg was voor het Koninklijke wit?
Lijkt hier wel beetje op

24 mei 2022 om 12:47

Dat was volgens mij nog van voor de tijd dat zichtbaar werd dat Jetro bij de omschakeling naar verdedigen, dat meestal deed met de snelheid van dikke stront. Je kunt zeggen wat je wil, maar malacia speelt nooit als dikke stront. Die heeft de wind er wel onder.

24 mei 2022 om 19:42

Wout

Hahahahah waren veel die zonder hun ogen te knipperen, beweerden dat Willems beter was dan Marcelo.

Hahahaha

Malacia zou het beste nog gewoon een jaar bij Feyenoord kunnen blijven met een verbeterd contract.
Bij die club kan hij nog genoeg bijleren en met het oog op het WK is hij in ieder geval van speelminuten gegarandeerd.

Zullen we even rustig aandoen? Best een leuke speler hoor, maar als jongens als van de beek en ziyech het niet redden, waarom hij dan wel? Blijf lekker nog een jaartje bij feyenoord en kijk dan eens rustig verder. Het is nu nog te vroeg.

Als hij het verdedigend al red op dat niveau is het aan de bal gedeelte te pover lijkt me, dan krijg je een soort Wan-Bissaka verhaal.

Tyrell onze Rotterdamse pitbull! Die komt er wel

Jong, goede mentaliteit en draait een top seizoen. Als ik een Europese (sub)topclub was zou ik het wel weten. Qua prijs/kwaliteit zal het één van de meest interessante spelers op de Europese velden zijn denk ik.

Mendy? Die kan echt niet zo mee aanvallen als malacia doet, mendy kan wel betere verdedigen. Beetje scheve vergelijking maargoed.

Ik herken eigeblijk heel weinigan Drenthe in Malacia. Echt oneindig veel verstandiger en gaat daarom ook een veel succesvollere carriere tegemoet hool ik. Niveau Mendy js nogal optimistisch, maar wie weet waar hij eindigt.

Malacia is wel klaar voor een Europese topcompetitie ja, maar niet voor een Europese topclub. Je kunt hem vergelijken met Mendy van Real, maar dat kun je ook niet doen.

Malacia heeft een goed seizoen achter de rug en 1 op 1 tegen goede spelers (Antony bijvoorbeeld) bewezen zijn mannetje te staan. Nog een jaar Feyenoord zou zijn persoonlijke ontwikkeling in de weg staan. Die heeft een beter team en betere tegenstanders nodig.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren