Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Loting play-offs: Italië en Portugal kunnen niet allebei naar WK 2022

Laatste update:

Italië en Portugal zijn ingedeeld in hetzelfde pad voor de play-offs van de WK-kwalificatie, zo heeft de loting vrijdag uitgewezen. De twee landen zullen zich dus niet allebei plaatsen voor de eindronde in Qatar. Alle landen in de play-offs zullen twee ploegen moeten kloppen om zich te plaatsen voor het WK. Zowel de halve finales als de finales worden in één wedstrijd beslist.

De halve finales zijn onderverdeeld in drie paden, met ieder twee wedstrijden. De winnaars van de twee wedstrijden in hetzelfde pad treffen elkaar in de finale. Op die manier worden er uiteindelijk drie WK-tickets verstrekt via de play-offs. Voorafgaand aan de loting was alleen bekend dat Rusland en Oekraïne elkaar vanwege de politieke spanningen niet konden treffen.

Het deelnemersveld van de play-offs wordt gevormd door de tien runners-up van de WK-kwalificatiepoules en twee landen uit de Nations League. De twee Nations League-tickets zijn naar Oostenrijk en Tsjechië gegaan. De nummers twee waren Portugal, Zweden, Italië, Oekraïne, Wales, Schotland, Turkije, Rusland, Polen en Noord-Macedonië.

Italië, Portugal, Rusland, Schotland, Zweden en Wales hadden bij de loting een geplaatste status; Turkije, Polen, Noord-Macedonië, Oekraïne, Oostenrijk en Tsjechië niet. De geplaatste ploegen spelen in de halve finale voor eigen publiek. Er is per pad geloot wie de finale in eigen land mag spelen. De halve finales worden afgewerkt op 24 en 25 maart; op 28 en 29 maart zijn de finales.

Pad A:
Schotland - Oekraïne
Wales - Oostenrijk

De winnaars van de twee wedstrijden in Pad A strijden tegen elkaar om een WK-ticket. De winnaar van Wales - Oostenrijk speelt de finale in eigen land.

Pad B:
Rusland - Polen
Zweden - Tsjechië

De winnaars van de twee wedstrijden in Pad B strijden tegen elkaar om een WK-ticket. De winnaar van Rusland - Polen speelt de finale in eigen land.

Pad C:
Italië - Noord-Macedonië
Portugal - Turkije

De winnaars van de twee wedstrijden in Pad C strijden tegen elkaar om een WK-ticket. De winnaar van Portugal - Turkije speelt de finale in eigen land.

Wie zie je liever op het WK?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ongelofelijk.. Nietszeggende landen als Oostenrijk, Oekraïne, Schotland en Wales spelen tegen elkaar en grootmachten Italië en Portugal (Italië nota bene als Europees kampioen) laat je dezelfde route volgen en tegen elkaar uitkomen. Ik snap het, het zal ongetwijfeld geloot zijn, maar de teleurstelling bij mij als voetballiefhebber is ontzettend groot. Ik ben fan van Italië, maar het is ook het laatste toernooi van Cristiano Ronaldo.

26 november 2021 om 17:35

Maar dan hoef je in jouw ogen dus sowieso geen kwalificatie meer te spelen. Een soort Super League WK dus 😉

26 november 2021 om 17:51

Dan heeft loten geen zin. Mooi dat er nu al dit soort wedstrijden gespeeld worden. Er zijn gemoeg mensen die erop zitten te wachten. Mooi toch dat er ook eens landen als oekraine of wales op het wk zijn.

26 november 2021 om 17:58

Precies. Het hoeven niet altijd dezelfde grote landen te zijn.

26 november 2021 om 18:00

Dan ben ik niemand. Ik vind het namelijk wel charme hebben dat een land als Polen bijvoorbeeld zich plaatst. Daar is een kwalificatie reeks nou eenmaal voor bedoeld.

26 november 2021 om 17:31

Dat hebben die landen toch echt aan zichzelf te danken. Bij de play-offs krijgt iedereen vervolgens een eerlijke kans en gaan ze niet ineens kijken hoe ze Italië en Portugal alsnog naar het WK kunnen krijgen.

26 november 2021 om 17:39

Superflurps Dat is niet helemaal waar dit heeft Portugal te danken aan Scheidsrechter Danny Makkelie die een bloed zuiver doelpunt afkeurt in Servië anders was Portugal nu gewoon door geweest. Dus niet meteen je vinger wijzen als je de feiten niet kent.

26 november 2021 om 17:40

Nee, dat heeft Portugal te danken aan een blinde grensrechter.

26 november 2021 om 17:45

Ja want alleen op dat moment is de hele kwalificatie verspeeld. En in alle andere wedstrijden heeft Portugal zelf alles goed gedaan. Je ziet maar weer bij Portugezen ligt aan iedereen bijhalen hunzelf....

26 november 2021 om 17:45

Was natuurlijk een grote fout van de scheidsrechter. Maar hadden op eigen kracht gewoon de poule moeten winnen! Beetje raar omdat als smoes te gebruiken voor het falen van het team.

26 november 2021 om 17:50

Gaan we weer de scheidsrechter de schuld geven... Portugal heeft genoeg kwaliteit dat ze ondanks dat ook makkelijk eerste hadden kunnen worden

26 november 2021 om 17:55

Jij hebt gelijk costa! Het ligt allemaal aan Danny Makkelie en niet aan het feit dat Portugal thuis tegen Servië overduidelijk de onderliggende ploeg was en ze er geen eens een gelijkspel uit konden slepen.

26 november 2021 om 18:13

volgens mij heeft Porugal dit te wijten aan negatief aanstellend voetbal en niet aan de scheids.

26 november 2021 om 18:14

Onzin. Toen Nederland niet naar het WK ging, heb ik ook niemand gehoord over het afkeuren van eeb glaszuiver dielpunt van Dist tegen de Zweden. Heelnsimoel, in zo'n reeks zit het een keer tegen met een scheidsrechterlijke beslissing en ook wel eens tegen. Dat vlakt elkaar wel uit over het algemeen. Dat Portugal evt niet op het wk aanwezig is, ligt gewoon aan Portugal zelf. Thuis tegen Servië was gewoon een schandalige vertoning.

26 november 2021 om 18:18

Als dit oranje was dan hoorde ik jullie (inclusief ik) anders piepen. Maar men is altijd zeker objectief als het aankomt op zulke momenten. Flikker toch op man moraalridders allemaal.

26 november 2021 om 18:19

Zou toch heerlijk zijn. Een wk zonder Portugal! Ik heb me dit seizoen alweer gigantisch geërgerd aan de Portugezen tijdens psv- benfica en afgelopen woensdag tijdens sporting- dortmund

26 november 2021 om 18:22

Dit speelde in de 2e wedstrijd van de kwalificatie. Na de wedstrijd stonden Servië en Portugal gelijk in punten en ze hadden nog 6 wedstrijden om verschil te maken. In de 2 laatste/beslissende wedstrijden had Portugal aan een overwinning tegen Ierland of gelijkspel thuis tegen Servië voldoende om zich te plaatsen. Ze haalde echter maar 1 uit mogelijke 6 punten. Dus ze mogen ook naar hunzelf kijken ipv tot lengte der dagen naar een blunder van de grensrechter wijzen.

26 november 2021 om 18:27

Elegia, wat lul je nou man. 4 jaar geleden werd de goal van Dost afgekeurd om helemaal niks waardoor Nederland het wk miste. Daar was destijds echt niet zoveel om te doen hoor, kan me herinneren dat er gewoon voornamelijk kritiek werd geleverd op het team en niet de afgekeurde goal als smoes werd gebruikt

26 november 2021 om 18:28

Ik hoor en zie mensen zelfs in 2021 nog praten over die afgekeurde goal tegen Zweden, waar heb je het over? Tuurlijk heeft Portugal waardeloos gepresteerd in de laatste twee wedstrijden, maar het is een feit dat Portugal zelfs dan nog het WK had gehaald met een VAR of capable grens bij Servië - Portugal.

26 november 2021 om 18:42

@joshua ik zal je uitleggen waar ik het over heb omdat je blijkbaar m’n reactie niet goed leest. Ik heb het over dat Elegia IEDEREEN een stel moraalridders noemt omdat wij allemaal ook zo zouden reageren als het om Nederland zou gaan. Ik haal daarbij vervolgens een voorbeeld aan die bijna 1 op 1 vergelijkbaar is en laat zien dat zijn reactie onzin is aangezien het gros de prestatie van Oranje bekritiseerde. Dat er mensen zijn die wel dat moment (nog steeds) de schuld geven ontken ik nergens.

26 november 2021 om 18:45

JoshuaK_. Inderdaad de frustratie en nationale trauma spat er inderdaad nog van af..... De enige keer dat ik dit voorbij heb zien komen is als het over Portugal ging en de afgekeurde goal.

26 november 2021 om 18:46

Natuurlijk is dat geen feit. Je weet niet wat er verder nog gebeurd was als dat doelpunt wel goed gekeurd is

26 november 2021 om 19:48

Als dit oranje was geweest had ik hetzelfde gezegd, want dat dan ook zo geweest. Je hebt wat is het 8 wedstrijden om jezelf te kwalificeren, ja soms zijn er beslissingen die tegen je werken, maar zoals altijd zijn er in dezelfde campagne vast beslissingen andersom geweest uiteindelijk ben je als team zelf verantwoordelijk of je je kwalificeert of niet. Een scheidsrechtelijke dwaling kan nooit de oorzaak zijn van niet kwalificeren. Tegenover het punt van JoshuaK(dat Portugal zich zou hebben geplaatst als Makkelie de fout niet had gemaakt) kan je ook zeggen dat als Portugal hun diverse kansen wel had gemaakt, of als de fouten in de verdediging niet waren gemaakt ze zich wel hadden geplaatst. Ofwel ze moeten niet zeuren maar naar zichzelf kijken, PUNT

26 november 2021 om 20:04

Over feiten gesproken, loepzuiver was die wel, maar dat iedereen het zomaar met het blote oog kon zien zonder een goede herhaling geloof ik geen barst van. Wat moet Servië dan trouwens zeggen van de kwalificaties voor het EK in 2020 toen Portugal maar liefst twee doelpunten tegen ze cadeau kreeg waar de scheids veel grotere/meer zichtbare fouten maakte?

27 november 2021 om 01:17

Idd ik moet nog denken aan de 2 gekregen penaltys tegen Luxemburg- toen het voetballend niet lukte.
Gelukkig eerlijk geloot

29 november 2021 om 09:45

Het is toch gewoon jammer, zo een poule als Nederland had is helemaal niet leuk zoals op het EK. ook nog meer teams die inzakken tot de 16 plus je wil gewoon de namen ook zien. Iemand als Haalland ga ik ook gewoon missen plus je kan niet ontkennen dat je eerder je tv aanzet voor een top team dan voor schotland tegen oekraine bijvoorbeeld.

26 november 2021 om 17:32

Nietzeggende clubs pffff geen verstand van voetbal dus en moet alles maar draaien ronaldotje nee dus

26 november 2021 om 17:33

Nou, sorry, maar ze waren beiden geplaatst, dus de kans was al klein. Dat ze dan toevallig bij elkaar komen was een kans van 1 op 5. Ja, dan is 't pech. Maar ook niet meer dan dat. Ze hadden er zelf voor moeten zorgen dat ze daar niet kwamen. Portugal onder Servië.... tja.

26 november 2021 om 17:33

Ja dat is jammer maar dat is wel het mooie aan een loting en het eerlijkst

26 november 2021 om 17:34

Inderdaad jammer. Helaas werkt het systeem zo. Zowel Italië als Portugal hebben dit zelf laten liggen. Ben in ieder geval blij dat Nederland door is. Anders was het voor mij helemaal een slecht WK geweest. En had ik niet eens gekeken denk ik. Net zoals het vorig WK.

26 november 2021 om 18:04

Hoezo vind je het precies
‘Helaas’ dat het systeem zo werkt? Oprecht benieuwd

26 november 2021 om 19:19

Omdat we zo de Europees kampioen of CR 7 moeten missen.. ze hadden net zo goed ook hier de landen ranking mee kunnen rekenen waar wel in de groep en bij loting wk poule en hier niet?

26 november 2021 om 19:24

NothingtopsGrun. Daar wordt al rekening mee gehouden tijdens de kwalificaties en eindrondes. Vind het wel eens mooi zo'n loting zonder te kijken naar rankings. Hadden zij de kwalificatie maar niet moeten verpesten

26 november 2021 om 23:22

Bizar dat men bij Portugal alleen aan CR7 denkt. Tuurlijk is hij de grote man, maar wat kan dat land een geweldig team neerzetten.

Bernardo Silva, Renato Sanches, Dias, Cancelo, Jiota, Joa Felix, Bruno Fernandes zijn toch ook niet de minste namen. Vooral de mannen van City zie ik dolgraag spelen

26 november 2021 om 17:34

Maar wel tegen de super league waarschijnlijk.

26 november 2021 om 17:37

Dan hadden ze maar eerste moeten worden in hun (best wel makkelijke...) poules hè.

26 november 2021 om 17:42

Ik vind het soweiso wel raar dat je als Europees kampioen nog een hele kwalificatie moet doorlopen. Wat mij betreft mag de FIFA de regerend Europees kampioen op voorhand al een ticket toewijzen. En de regerend houder van de Copa America, Africa Cup en andere continentale toernooien ook.

Andersom zou je als continentale bond ook automatisch de wereldkampioen een ticket moeten geven voor het EK, Copa America etc. als die uit jouw continent afkomstig is.

26 november 2021 om 20:06

Met 48 deelnemende landen lijkt me dat goed mogelijk. Nu met 32 wat lastig.

26 november 2021 om 20:54

Zelfs de wereldkampioen is niet (meer) automatisch geplaatst.

26 november 2021 om 17:44

Tja goed, met die 'logica' (rest is nietszeggend) hadden ze natuurlijk net zo goed die playoffs kunnen afschaffen en Italië en Portugal al door moeten laten gaan.

26 november 2021 om 17:45

Met alle respect, maar Italiã£â« won maar de helft van haar wedstrijden in een extreem makkelijke poule. Schotland zat in een zwaardere poule en wist meer punten te halen.

26 november 2021 om 17:45

Dan hadden Italie en Portugal moeten winnen van nietzeggende landen als Zwitserland en Servie
Als er geen open loting zou zijn zou het ook niet goed zijn. Landen zijn op status ingedeeld in een kwalificatiegroep en als je het dan zelf verpest kan dit gebeuren.

26 november 2021 om 17:52

Due nietszeggende landen hebben dus net zo goed/slecht gepresteerd als die Europees grootmachten. Waarom moeten die nu dan nog eens extra beschermd worden. Wat een onzin. Ze hebben het zelf verkloot.....

26 november 2021 om 17:52

Dit zijn karma dingen gap, soms ontkom je er niet aan, pad A slaat inderdaad nergens op😱

26 november 2021 om 17:52

Helaas, dan had Italië wat beter zijn best moeten doen tegen Bulgarije en Noord-Ierland. Dan hadden ze dit hele gezeik niet gehad.

26 november 2021 om 17:58

@wazza - Ik vind Oostenrijk best een leuke ploeg hebben. Afgelopen EK bijna Italie uitgeschakeld. Oekraine vind ik ook wel een leuke ploeg hebben. Schotland en Wales trekken mij wat minder. Niet per se door de individuele spelers, maar ze spelen meestal geen leuk voetbal.

26 november 2021 om 18:03

Het is jammer dat 1 van de 2 er niet bij is. Maar ik ben wel blij dat er gewoon eerlijk geloot is. Waarom zouden landen zich hier een voorkeursbehandeling verdienen
Een land als Polen wil ook liever allebei ontlopen en doe hebben daar even veel recht op. Ik had eerlijk gezegd wel weer een koud balletjes show verwacht waarbij deze landen elkaar zouden ontlopen maar het lijkt deze keer eerlijk geloot.

26 november 2021 om 18:11

@wazza, je vergeet wel één heel belangrijk ding. Beide landen hebben het zelf verkloot. Ze hadden hun poule gewoon moeten winnen. Portugal is volgens mij al jaren een land wat meerdere malen via de playoffs een groot toernooi weet te halen. Deze keer moeten ze hoogstwaarschijnlijk Italië verslaan. Ik heb er geen moeite mee. We hoeven geen situatie te creëren waar alle grote landen automatisch genieten van hun status, toch? Op deze manier gun je ook kleinere landen iets. Niks mis mee.

26 november 2021 om 19:43

Hup Turkije Hup

27 november 2021 om 06:48

Hup Turkije Hup

Wow dus er is een grote kans dat ronaldo er niet bij zal zijn..

26 november 2021 om 17:42

Idd, Portugal gaat nooit winnen van Italië. Ik zie ze zelfs met heel veel moeite van Turkije winnen als dat al gebeurt

26 november 2021 om 18:22

Huh? Portugal is echt wel een sterk team man

26 november 2021 om 18:24

Portugal heeft een aantal hele goede spelers. Denk echter dat Ronaldo het heel lastig gaat krijgen tegen de Italiaanse defensie. Italie in goede doen is een machine en daar gaat Portugal echt niet van winnen.

Nou dat zijn toch 2 landen waar we als Nederland zijnde liever niet tegen spelen. Wel een gemis dat een van deze 2 landen niet mee gaat doen hoor. Mijn voorkeur heeft dan toch Portugal omdat dit denk ik het laatste internationale toernooi van Ronaldo zal zijn!

Jammer! Beide landen horen thuis op het WK.

26 november 2021 om 17:30

Blijkbaar niet anders waren ze wel eerste in hun poule geworden

26 november 2021 om 17:32

Je kan ook veel pech hebben (zie Portugal) en er dan niet rechtstreeks bij horen..

26 november 2021 om 17:33

Haha oke. Goed punt. Beide landen horen qua status thuis op het WK dan?

26 november 2021 om 17:44

Tja Portugal was de kwalificatie gewoon doorgekomen als de UEFA voor de kwalificatie in hun regio overal een VAR had geregeld. Die zijn veroordeeld tot de playoffs dankzij de ex-assistent van Makkelie

26 november 2021 om 17:48

ze hebben gewoon gefaald als ploeg. Thuis verliezen van Servië en uit gelijk spelen bij Ierland mag nooit gebeuren met de selectie van Portugal

26 november 2021 om 18:07

Sorry hoor maar het is niet dat Portugal maar 1 duel heeft gespeeld. Tuurlijk is het zuur als een terecht doelpunt afgekeurd is maar je hebt zoveel andere wedstrijden gespeeld dus daar hebben ze dan teveel punten verspeeld. Je in ook niet zeggen als dat doelpunt wel geteld had dat Portugal er dan was geweest want er waren nog duels erna. Zuur voor of Portugal of Italië dat ze het Wk missen.

26 november 2021 om 18:10

Frankrijk speelt 2x gelijk tegen Oekraïne, en ook een keer tegen Bosnië. Spanje verliest van Zweden, Nederland speelt gelijk tegen Montenegro en Duitsland speelt gelijk tegen Hongarije. Kortom wat je dus zegt dat je nooit kan gelijk spelen tegen kleine landen (met een top selectie) is onzin, praktisch iedere top land overkomt dat wel is.

26 november 2021 om 18:22

Je speelt inderdaad meer dan een duel, maar Servië - Portugal is gewoon cruciaal geweest voor deze poule. Als Portugal hun zuivere winnende doelpunt niet ontnomen was, stonden ze allebei op 19 en was Portugal doorgegaan met een beter doelsaldo. Arbitraal falen heeft Portugal hier dus letterlijk de eerste plaats gekost.

26 november 2021 om 18:38

Dus het falen tegen Servië thuis en Ierland uit. Benoem je niet. Dat is de grootste reden dat ze de poule niet hebben gewonnen.

26 november 2021 om 18:53

Ik heb hierboven al aangehaald dat Portugal de laatste twee wedstrijden waardeloos was. En toch had Portugal zich zelfs dan nog geplaatst voor het WK met een VAR of capable grens bij Serviã£â« - Portugal.

26 november 2021 om 19:12

Ja dat gebeurt. Nederland bv ook toen tegen Zweden met dat afgekeurde doelpunt van Dost. Maar in een kwalificatiereeks heb je genoeg kansen om dat recht te trekken. Ze hoefden notabene alleen maar gelijk te spelen tegen Servië en hebben ook tegen de kleintjes punten late liggen.

26 november 2021 om 20:09

Niks incapabels aan de grensrechter. Weinigen kunnen dat zo met het blote oog zien en zelfs met de camera is het lastig als je niet de goede hoek te pakken hebt. Er zijn veel grotere fouten gemaakt de afgelopen 3 jaar terwijl de VAR gewoon bestond maar daar hoor je niemand meer over.

26 november 2021 om 21:30

Portugal had de scheids dan weer mee tegen noord Ierland, dit kan je alle kanten op praten.

27 november 2021 om 07:01

Insinueer je nou dat Nederland een top selectie heeft???

26 november 2021 om 17:50

Eens, maar dat kan je dan ook doortrekken naar de rest van de wereld. Landen als Wales en Oekraïne horen er wat mij betreft zelfs al meer thuis dan een Saoedi-Arabië, Canada, Mali, Syrië, Iran, etc.

26 november 2021 om 18:23

Volledig eens. Andere continenten hebben vaak commentaar dat Europa zoveel afgezanten mag sturen maar je moet eens kijken welke landen er niet bij zijn: sommigen onder hen zouden compleet gehakt maken van de afgezanten van andere continenten. Ik snap ook wel dat het WK gevoel minder sterk is als 90 procent uit Europa en Zuid-Amerika komt en ze zo wereldwijd minder kijkers bereiken enzoverder enzovoort, maar als we het eens niet commercieel maar puur sportief bekijken voelt dat wrang aan.

26 november 2021 om 18:42

Ik vind dat helemaal niet wrang. Dat heeft niets met commerciële afwegingen te maken, maar met het feit dat het zeg maar een wereldkampioenschap is... Het is juist heel belangrijk dat alle continenten vertegenwoordigd worden, dat maakt het zo speciaal. Daarnaast: wel eens overwogen dat er ook een omgekeerd verband is tussen het aantal plekken op het WK en het niveau van een continent? Presteren op een WK trekt spelers met dubbele nationaliteiten aan en vooral (en dit is echt cruciaal) de nieuwe generatie. Als je de kansen van Afrikaanse en Aziatische landen om het WK te halen nog verder gaat beperken, haal je alle kans op een ommekeer weg en verdoem je ze voor altijd tot een laag niveau. Voetbal in een land en continent heeft eindtoernooien nodig, anders kan je niet groeien.

26 november 2021 om 19:56

Het is inderdaad een wereldkampioenschap. En daar draait het om te tonen dat je de allerbeste ter wereld bent door de besten te verslaan. We gaan toch niet van overal wat landen uitnodigen zodat het meer als een WK aanvoelt? Weet je wat we nog kunnen doen? Allemaal rond een kampvuur vrolijke vrolijke vrienden zingen en marshmallows roosteren.

Kom op he. Wat een WK voor mij speciaal maakt is dat ik de allerbesten ter wereld in actie kan zien. Als ik aan WK denk is het eerste waar ik aan denk de goddelijke kanaries met Ronaldo, Ronaldinho, Cafu... Niet aan het uitnodigen van Panama, Saudi Arabia en Oceanië zodat iedereen vertegenwoordigd is.

Een WK draait niet om liefdadigheid. Moeten wij een topland als Italië of Portugal thuislaten om Iran of Panama de kans te geven aan een WK deel te nemen en de volgende Panamese generaties aan te sporen?

Nee toch. Daarnaast verdoem je ze helemaal niet tot een laag niveau. België is ook van een diep dal naar de wereldtop gekropen. Dat is gelukt door professionalisering van de jeugdopleidingen (en uiteraard wat geluk), niet doordat die jongens werden geïnspireerd door de armoedige voorgaande generatie.

26 november 2021 om 20:15

Wat een onzin. Ieder land dient ongeveer een even grote kans te krijgen om zich te kwalificeren. Europa wordt al gematst met naar verhouding meer plekken. Dat is toch meer dan genoeg compensatie voor de kwaliteit van de Europese teams. Als je je via de Europese kwalificaties niet plaatst hoor je gewoon niet bij de besten. Het heeft niks met liefdadigheid te maken, maar wel wanneer we landen sturen op grond van "grote namen" in het team.

26 november 2021 om 21:33

Wat zijn we weer beleefd. Reacties die beginnen met wat een onzin lees ik niet, dus bespaar je in de toekomst de moeite.

27 november 2021 om 01:43

Sorry hoor, maar u bent hier ronduit onbeleefd en minachtend naar een hele groep landen. Dat vind ik behoorlijke onzin ja. De beste landen dienen zich te kwalificeren. En als we dan moeilijk gaan doen terwijl andere continenten met net zoveel landen als Europa een pak minder plekken krijgen toebedeeld is dat niet bepaald beleefd. Dan kunt u wel nog zo hoog van de toren blazen maar correct is het allerminst. Je kunnen kwalificeren heeft niks met kampvuurtjes, marshmallows en liefdadigheid te maken. Één speler of land, hoe goed ook, verdient geen grotere kans op iets dan een ander. Denk toch eens (niet zo selectief) na voordat u anderen veroordeelt zonder enige inhoud aan de discussie toe te voegen.

27 november 2021 om 07:04

Blijft Nederland toch thuis gaat Italië of Portugal mee. Want kom op hoe hoog is de kans dat Nederland wint

26 november 2021 om 18:20

Goh, dan hadden ze maar meer punten moeten pakken. Want ze hebben het toch gewoon matig gedaan en dat lag toch echt aan henzelf.

Italië of Portugal niet op een WK, je kan het je moeilijk voorstellen. Naar beiden kijk ik in principe echt wel uit. Ronaldos laatste deelname (met ook nog spelers als Bruno, Felix en Silva) versus Europees kampioen Italië dat zowaar sexy en on-Italiaans voetbalt onder Mancini. Enig positief puntje hieraan: beide landen zijn ook echt top 5 of zelfs top 3 ter wereld in theater spelen en irriteren, dat ga ik dan weer niet missen.

Vooral voor Italië is het natuurlijk frappant mochten ze het niet halen. WK 2018 niet aanwezig - EK 2021 winst - WK 2022 niet aanwezig.

Anderzijds zou iedereen blind 1 eindwinst en 2 niet-deelnames verkiezen boven 3 kleurloze deelnames die meteen na de groepsfase eindigen.

Echt ontzettend zonde, hier had wat mij betreft naar gekeken moeten worden bij de verdeling binnen deze loting. Zeker als je ziet wat er nu wel naar het WK kan. Voor Oranje wel prima om een concurrent minder te hebben volgend jaar

26 november 2021 om 17:29

Wat er wel naar het wk kan heeft zich gewoon verdiend gekwalificeerd.

Juist mooi dat dit zo uitkomt.

26 november 2021 om 17:54

Servie niet. 100% goal van Portugal afgekeurd.

26 november 2021 om 21:35

En Portugal had mazzel met de scheids tegen Ierland. Portugal heeft het gewoon zelf verpest, ze hebben dramatisch gespeeld en met een veel beter team zwaar onder kunnen gepresteerd.

27 november 2021 om 11:59

ARamsey Servie heeft Portugal anders wel 2x van de mat getikt. Misschien eens wat inzet tonen, dan hoef je niet afhankelijk te zijn van een lastige scheidsrechters beslissing.

26 november 2021 om 17:37

Het is ietwat zuur omdat Oostenrijk vierde werd in de wk kwalificatiepoule en een extra kans kreeg omdat het eerste werd in een nations league uit poule B met Noorwegen, Roemeniã£â« en Noord-Ierland. Terwijl Portugal tweede werd in een nations league poule A met Frankrijk, Kroatiã£â« en Zweden terwijl ze hetzelfde aantal punten hadden gehaald. Maar het is niet anders, het is gewoon een blinde loting en die heeft slecht uitgepakt voor de Portugezen.

26 november 2021 om 20:00

Consy, elke tegenstander in de playoff is een concurrent voor oranje 🤣🤣🤣

Interessante loting, of Italië niet op het WK of CR7 er niet bij…

26 november 2021 om 17:30

Of allebei niet

26 november 2021 om 17:41

Italiã« en Portugal zijn zeker de beste landen hieruit, maar in pad B zitten toch echt wel WK waardige teams hoor. Polen en met name Zweden zijn bijna altijd wel van partij en voegen ook regelmatig wel wat toe. Tuurlijk, zij voegen minder toe dan Italiã« en Portugal, maar in pad B zitten echt geen prutsers hoor. Je zag al hoe lastig Spanje het had tegen Zweden tijdens de kwalificatie en het EK. Pad A is idd echt minder.

Hopen dat Cristiano Ronaldo weer erbij is! Hij zal ook weer opstaan en de kar trekken zoals we allemaal gewend zijn van CR7 !

26 november 2021 om 17:30

Ik hoop het ook. Hij mag van mij Portugal naar de finale schieten om vervolgens door Nederland te worden afgemaakt…

Toen ging de wekker

Kan me niet voorstellen dat EK winnaar Italië niet naar het WK gaat. Toch jammer dat we één van deze grote landen moeten missen op het WK.

26 november 2021 om 22:05

Of alletwee

Zonde dat we één van deze twee landen niet zullen zien. Al vind ik het spel van Portugal echt beroerd met de spelers die ze hebben. Toch wil ik Ronaldo echt niet missen op het WK en met mij vele anderen denk ik.

Wat jammer.. Ik vind dat beide landen daar horen te spelen, maar goed dan moet je je potjes maar winnen.. Ik ga er nog steeds vanuit dat we het halen, al is Portugal uiteindelijk toch een aardige tegenstander!

Dude ff serieus ik dacht door de titel dat er wat ernstig aan de hand was maar ze gaan elkaar dus waarschijnlijk treffen, prima.En als reactie op de stelling wie mee moet? Natuurlijk Italië, de Europees kampioen kan niet thuis blijven maar dan wel jammer van Ronaldo..

26 november 2021 om 17:31

Ik denk dat Italië Portugal wel zou uitschakelen in een onderling duel. Portugal speelt de laatste tijd alles behalve overtuigend. Persoonlijk hoop ik nog één eindtoernooi te genieten van Ronaldo.

26 november 2021 om 17:41

Maar zij hebben Ronaldo en laatste wedstrijden van Italië was statisch. Maar goed de wedstrijd is pas over aantal maanden, tegen die tijd kunnen beide landen weer in goede doen zijn. Ze zullen aan elkaar gewaagd zijn

26 november 2021 om 17:59

Ronaldo gaat het heel lastig krijgen tegen de defensie van Italië. Italië (in vorm) is toch echt wel een geoliede machine. Italië was de laatste wedstrijden idd wel erg statisch maar het zat ook niet mee bijvoorbeeld met de gemiste penalty van Jorginho. Ik kijk wel erg uit naar deze pot en hoop toch Ronaldo op het eindtoernooi te zien.

26 november 2021 om 18:17

(Maurootje). Ik hoop op Italië hoor als collectief altijd een hele solide ploeg plus ik ben ook wel fan van Italië , Forza Italia

Lekker toch, we gaan zowel Portugal als Italië uitschakelen en gaan vervolgens naar het WK :D
Wat een kutloting.

26 november 2021 om 17:31

Bro ze naaien ons altijd met die lotingen ik wist gewoon

26 november 2021 om 17:43

Waarom naaien ? We hebben 4 punten verspeeld tegen notabene Letland en Montenegro en achteraf ga je huilen dat we genaaid worden. Eigenschuld dikke bult.

26 november 2021 om 18:35

Hoezo naaien? Alsof ze dan bewust Italië en Portugal in één poule doen. Er is een kans dat iemand tegen die twee moet. Er zijn twaalf teams, twee zijn Portugal en Italië. Dan heb je tien teams waarvan twee onderverdeeld worden in Pad C. Is gewoon een kans van 20% dat je daar belandt. Helaas, maar daarvoor loten ze nou eenmaal.

26 november 2021 om 19:19

Het 'naaien' is een genante opmerking inderdaad.

Bovendien zat Turkije toch eigenlijk in een best makkelijke poule om het WK zelf direct te halen? Noorwegen was afgelopen jaren bepaald niet sterk en die andere drie hoeven we het niet over te hebben.

Misschien gek na behoorlijk wat vreemde en enkele haatdragende opmerkingen na Turkije NL van Turkse kant, maar ik hoop ik dat Turkije in ieder geval Portugal en het anti voetbal wat ze bij iedere 1-0 voorsprong proberen te spelen uitschakelt. Ze hebben toch wel een leuke ploeg en het is in ieder geval nooit saai als Turkije speelt. Dan mogen ze het tegen Italie uitvechten wat ook wel een leuke pot kan worden, als ze hebben geleerd van de wedstrijd in Rome.

26 november 2021 om 19:39

@Venlo27 Is ook gewoon een gebrek aan kwaliteit. Ik bedoel Nederland is niet bepaald een gouden lichting die geweldig speelt, als je die al niet voor kan blijven dan zegt dat veel. Turkije is geëindigd waar het verdient te eindigen en mag zelfs wel in zijn handen wrijven dat Haaland er niet was.

26 november 2021 om 20:16

Uhmm turkije heeft noorwegen kapot gespeeld in noorwegen, haaland deed toen mee en was de slechtste speler van het veld.

26 november 2021 om 17:39

Ongelofelijk veel pech voor Turkije. In poule A of B had Turkije nog wel een grote kans gehad om het WK te halen.

Schandalig dat Italië het zover heeft laten komen, tegen Bulgarije duur punten verspeeld en het ergste in 2 wedstrijden penalty’s gemist tegen Zwitserland.

Wow, dat is krankzinnig. Besef ff als Nederland tweede was geworden. Dan had je gewoon een play-offs pot moeten spelen tegen Portugal en daarna Italie. Phoe, gelukkig direct naar het WK. Maar sjonge jonge, geen Italie of Portugal op het WK. Dat is best ziek.

26 november 2021 om 17:31

Nee want dan had Nederland waarschijnlijk genoeg punten gehad om een geplaatste status te hebben itt turkije

Hoe kunnen mensen C.R. niet gunnen om nog zijn laatste WK te spelen ?!.. allemaal op Italië.. snap ik echt niet..

26 november 2021 om 17:51

Het gaat niet allemaal om Cristiano Ronaldo he, het gaat om Portugal in dit geval. Kijk naar het verleden van de wedstrijden tussen Oranje en Portugal en je snapt de uitslag van de poll. Verder heb ik ook altijd meer gehad met Italië. Daar zit echt zoveel passie in, een echt voetballand.

27 november 2021 om 00:01

Ja, zoals tegen Servië of Ierland !

27 november 2021 om 16:44

Omdat Portugal altijd zo verdedigend speelt terwijl ze echt een goeie team hebben

Einde verhaal voor Turkije. Met Halil in de spits en onze verdedigers tegen Ronaldo en co gaan we het niet redden helaas. Tegen Gibraltar en Montenegro lukt het wel maar Portugal is te hoog gegrepen

26 november 2021 om 19:43

Jullie verdedigers waren toch juist zo talentvol? Ik bedoel op papier, lijkt daar het probleem ook niet te zitten.

26 november 2021 om 23:44

Op clubniveau ja, maar nationaal gezien gaat het niet zo lekker. Onze linksback positie is vooral waar de zwakte zit

Dat word een leuke. Of Italië gaat z’n 2e WK missen achter elkaar of de Portugese etterbakjes blijven thuis.

Italiã« kan dus voor de 2e keer op rij zich niet plaatsen voor een WK en voor Portugal is het natuurlijk enorm zonde dat Ronaldo straks niet mee gaat doen. Want denk dat het WK 2022 zijn laatste toernooi wordt. Zou enorm zonde zijn voor beide. Wordt wel spannend zeg. Ben blij dat Nederland 1e is geworden zeg anders zaten wij daar in.

Ze komen er allebei niet Turkije gaat Come on Orkun

26 november 2021 om 19:44

Ik betwijfel het ten zeerste. Nederland had het al zwaar gehad. En die zijn nog wel een klasse beter dan de Turken. Je moet hopen op een slechte dag van beide en wat arbitraal geluk.

Pffff wat een klote loting dit.
Persoonlijk hoop ik op Portugal.
Dit zal het laatste wk worden voor Ronaldo. Hopelijk weten ze zich te plaatsen.
Sowieso voor heel veel topspelers het laatste wk :
Ronaldo , messi , waarschijnlijk neymar heeft hij zelf toen aangegeven , Suarez etc etc ..

Doei Turkije, was een leuke spannende kwalificatie, we moeten ons vast voorbereiden op het EK.

Pffff, wat een dure fout van de assistent van Makkelie is dat gebleken zeg…

26 november 2021 om 20:18

Ik zou het eerder een fout van de UEFA noemen aangezien iedere scheidsrechter hier hulp bij nodig zou hebben. Er zijn verder de afgelopen jaren veel ergere fouten gemaakt, dus vind ik het heel vreemd dat de schuld nog steeds bij de scheids wordt gelegd die overigens gewoon prima floot.

27 november 2021 om 10:41

Nu balen wij Turken er ook van

"wegens politieke spanningen elkaar niet kunnen treffen" het is toch "maar" voetbal? Ik dacht dat daar niet naar gekeken werd zoals hoe het aanstaande WK tot stand is gekomen...
Jammer dat Italië of Portugal niet samen er naartoe kunnen.

26 november 2021 om 19:21

Loekie, dan zou ik de krant van vandaag en morgen nog even openslaan.

Rusland Polen zal ook wel een behoorlijk pittig duel worden op het gebied van spanningen.

26 november 2021 om 19:46

Helemaal met je eens. Al zie je dat de waan van kranten zoals de opmerking van Pavol, bij mensen het best blijft hangen. Er zijn genoeg oplossingen om alleen te kijken naar het sportieve.

Nou jongens, we mogen het WK alweer vergeten, langs Portugal ga je niet komen, ook al doe je dat daarna ga je tegen Italië. End of the road. Beide landen moeten een super slechte dag hebben om van Turkije te verliezen.

Haha thanks voor de 2-2 thuis tegen Montenegro Senol. Ongelooflijke lapzwans, hopelijk traint ie nooit meer een (nationaal) elftal.

26 november 2021 om 17:38

En vergeet die 3-1 voorsprong op Letland niet die we hadden weggegeven, ze zullen zich wel achter de oren krabben nu.

26 november 2021 om 17:40

Die was ik zelfs vergeten. Hij zal zich inderdaad achter de oren krabben met zijn miljoentjes. Vuile schoft.

26 november 2021 om 19:48

Eerlijk... Denk je echt dat Turkije beter is dan Nederland? Zelfs met het overgrote gedeelte van de campagne waarin Nederland nog een slechtere coach had dan jullie, eindigen jullie nog onder ons. Denk je echt dat het met een andere trainer anders was afgelopen? (Als wij ook bijvoorbeeld geen Frank Dramaboer hadden)

27 november 2021 om 16:49

Alsof Nederland zo goed is 2-2 tegen Montenegro onder lvg ik zie Nederland ook niks klaar spelen op het wk met die matige aanval en middenveld

Mensen hebben heel veel kritiek op de Super League omdat het oneerlijk is. En nu MOETEN Portugal en Italië naar het WK? Ik vind het juist mooi dat andere landen de kans krijgen

26 november 2021 om 18:17

Goede reactie! Beide toplanden hadden ook gewoon hun poule moeten winnen. Hebben ze niet gedaan dus pech voor hun. Als je alleen maar een toernooi met "grote" landen wil zien dan moet je maar een Super League beginnen zonder de kleine landen....We willen het terecht niet bij de clubs zien dus ook niet bij de landen. Ik heb er absoluut geen moeite mee dat één van de twee landen het WK niet gaat halen.

26 november 2021 om 20:21

Het was vroeger zelfs normaal dat een topland een EK of WK miste. Het was normaal dat een groot team geen EC1 haalde omdat het geen kampioen was. Maar mensen zijn tegenwoordig zo verschrikkelijk egoïstisch geworden dat ze sport in zijn pure vorm van winnen en verliezen niet kunnen uitstaan.

Balen zeg... Ik had al een vermoeden dat deze 2 landen elkaar zouden treffen in de play-offs.
Ik gun CR zijn laatste WK.

Pad A staat garant voor bloedende ogen. Gadver. Zie het liefst geen van die elftallen op het WK, maarja. Pittig voor Turkije trouwens!

26 november 2021 om 18:02

Het is juist mooi om zulke landen ook op het WK te zien, waarom moet voetbal altijd draaien om geld en populariteit? Iedereen kan van elkaar winnen, voorbeeld; Noord-Macedonië van Duitsland.

26 november 2021 om 22:20

Omdat Schotland en Oostenrijk niet om aan te gluren zijn. Dan heb ik liever een grootmacht die tenminste nog technisch en aanvallend voetbal op de mat durft te leggen. Maar als jij geniet van zulke draken van wedstrijden, gefeliciteerd!

Is wel grappig, alle reacties gaan over Italië en Portugal, alsof het al zeker is dat 1 van deze 2 naar Qatar 😅

Het zijn playoff wedstrijden, Portugal gaat echt niet makkelijk winnen van Turkije, die gaan door het vuur tijdens die wedstrijd, en ja in de finale tegen Italië, want dat is wel een zekerheid, kan alles gebeuren.

26 november 2021 om 17:42

Wij komen gewoon te kort tegen Portugal, hoe pijnlijk het ook is. Ronaldo zal wel weer op scherp staan aangezien het zijn laatste toernooi is.

27 november 2021 om 16:51

Niks is onmogelijk Portugal verloor zelf ook thuis van Servië terwijl ze aan een puntje genoeg hadden daarnaast waren ze helemaal weggespeeld als Servië het kan waarom wij niet?

Natuurlijk, komt er eindelijk eens een echte loting uit, gaan de mensen daar weer over zeiken. Wat mij betreft halen Italie en Portugal allebei het WK niet, mooi toch.

26 november 2021 om 17:45

Je speelt natuurlijk liever tegen Wales of Noord Macedonië

26 november 2021 om 17:48

Je kijkt liever naar 2 landen die niets te zoeken hebben op een wk in plaats van Italië of Portugal.

26 november 2021 om 17:51

Hadden ze maar hun poule moeten winnen.

26 november 2021 om 19:52

En straks gaat hij op de WK topics weer zeuren over het abominabele niveau bij de kleintjes. xD Hou die naam in de gaten bij WK topics.. Kunnen we zijn uitspraak er even bij halen..

27 november 2021 om 15:00

Tuurlijk hebben ze er iets te zoeken als ze zich hebben geplaatst. Nederland heeft er ook niks te zoeken maar plaatst zich ook, ons plekje maar weggeven dan ?

Vind het erg jammer aan de ene kant. Zie graag Portugal en Italie op het WK. Maar aan de andere kant is het wel gewoon zoals een loting kan gaan. Als je de kwalificatie groep niet wint dan weet je al dat het lastig kan worden. En dat blijkt nu wel. Mogen de beste op dat moment door gaan (sluit Turkije overigens nog niet uit, de bal is rond!)

Echt zonde dit, ik bedoel hoe verzin je het ook, waarschijnlijk zou dit zijn laatste grote landen toernooi worden, maar het is niet gegund ben ik bang. Legend Burak 'KRAL' Yilmaz.

Tja, dit had Turkije kunnen voorkomen door ruime voorsprongen tegen Montenegro en Letland niet weg te geven. Thanks Senol, je wordt bedankt.

26 november 2021 om 19:44

Ach, als Nederland niet achterlijk speelde in de uitwedstrijd tegen Turkije (thanks Frank) en/of de uitwedstrijd tegen Montenegro niet weg gaf had Turkije het alsnog niet gered. Het gaat zoals het gaat. Puntenverlies tegen de kleintjes komt nu eenmaal voor.

26 november 2021 om 19:53

Je kunt op jullie beurt weer Frank de Boer bedanken dat jullie überhaupt in de buurt kwamen. xD

Dan heeft Nederland nog geluk dat ze 1ste zijn geworden in de poule. Als ze de plek van Turkije hadden ingenomen, dan zouden ze dus tegen Portugal en Italie moeten voor plaatsing.

26 november 2021 om 19:46

Tja, je weet dit. Playoffs zijn zwaar en zeer onzeker. Oranje heeft het uiteindelijk gewoon beter gedaan. Op onderling resultaat ook beter dan de Turken en Noren. Persoonlijk had ik een 2e plek voor Oranje al als uitschakeling beschouwd, omdat de kans op playoffs overleven gewoon klein is.

Wales, Zweden en Italië voor mij dan maar...
Anderzijds hoort Ronaldo ook gewoon aanwezig te zijn

Zo hoort het ook te zijn, niks sterke landen dus horen op een wk aanwezig te zijn, zowel Italië als Portugal moeten vechten voor wat ze waar zijn!

Iedereen hoopt wss dat Italie doorgaat. Maar ik houd van het voetbalteam van Portugal. Ten eerste wordt het team altijd geleid door rationele rustige trainers die oogstrelend voetbal voorschrijven. Dit vullen ze in door technische elegante voetballers zoals Palhinha, Danilo, Willian Carvalho en Pepe op te stellen. En lompe afbraakspelers zoals bruno fernandes vaak op de bank te laten zitten. En dan heb ik nog niet eens gehad over het heerlijke samenspel, vermakelijke openwedstrijdverloop en respectvol fairplay naar tegenstanders en scheidsrechters.

Zou wel vet zijn om Wales tegen Schotland te zien in de finale. De ambiance, beide ploegen volle bak, enkele goede spelers op het veld.

26 november 2021 om 19:22

De sfeer op de tribune zal dan al WK finale waardig zijn. Haha over het voetbal heb ik dan wel mijn twijfels...

26 november 2021 om 19:51

Op Portugal - Italië met wk op het spel verheug ik mij nu al. Hopelijk halen ze die finale.

Beide landen hadden gewoon eerste moeten worden in hun poule. Is hun niet gelukt, nu mogen ze beide uitvechten of ze het waard zijn om in Qatar te spelen. Ik heb er vrede mee.

26 november 2021 om 18:32

Eens, wel jammer dat we Ronaldo of Chiellini moeten missen in Qatar.

prachtig, die playoffs ga ik es lekker ontspannen kijken. Zie Italië liever doorgaan dan Portugal, vind ik toch een leukere ploeg.

Dus mochten de Turken met een wonder Portugal uitschakelen moeten ze daarna dus tegen Italië.

Geen wk voor Turkije dus.

Iedereen graag duimen voor Turkije. Zonder grappen: jeetje wat een loting. Ze hadden gewoon iedereen in 1 pot moeten doen in plaats van dit onderscheid.

Het nationale team van Italië hebben al laten zien dat ze heel aantrekkelijk voetbal spelen ik hoop dat zij doorgaan.

Wel raar dat er gekeken word naar politieke redenen, zie Rusland Oekraïne, Maar niet naar ranglijst van FIFA. Ik bedoel alleen gooi dan alle wedstijde open, ongeacht spanningen kwa deelname of politiek.
Als je dan toch eerlijk wilt loten, moet je ook iedereen kunnen loten.

Dan hadden ze maar eerste moeten worden in hun poule...en wat betreft scheidsrechtelijke dwalingen...soms zit het mee en soms zit het tegen.

Noord Macedonië en Turkije op WK

Jammer dat we zowel de regerend Europees kampioen als Portugal moeten missen op het WK. Wel een groot gemis dit. Of Turkije moet een slechte dag hebben, maar anders krijgen we een toernooi zonder Ronaldo en zonder Chiesa

Ronaldo dit seizoen compleet onzichtbaar tegen de grote teams. Grotendeels zijn schuld dat portugal er zo slecht voorstaat, was van een bedroevend niveau. Denk en hoop dat italie doorgaat, niet vanwege afgunst naar ronaldo, maar portugal speelt afschuwelijk.

Ik zeg het eerlijk ik zal blij zijn als Portugal niet meegaat doen met het WK. Vreselijke ploeg vind ik dat zoveel arogantie en veel comedy spelen hun op het veld bah dan toch liever Italië op het WK.

Italië gun ik het meer. Leunen niet op 1 overrated speler, en spelen attractiever! Maar goed, mooie spannende loting!

26 november 2021 om 20:58

Indd, heeft niets klaar gespeeld in kwalificatie. Ronaldo is de reden dat portugal hoogst waarschijnlijk niet naar het wk gaat.

Als Turkije eerst Portugal en daarna Italie uitschakelt vind ik dat Turkije in de Halve finales van het WK hoort in te stromen :D

Interessante lotingen, denk zelf dat schotland, Zweden en Italië doorgaan.. Maar wat zou ik het een mooie stunt vinden als Turkije of nog beter Noord-Macedonië door zouden gaan.. Kom op Enes Bardhi en Elijf Elmas...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren