Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Lof voor ‘enorme meerwaarde voor Ajax’: ‘Dat werd woensdag beetje gemist’

Laatste update:

Diederik Boer is lovend over de inbreng van Daley Blind bij Ajax, die woensdag niet inzetbaar was in het thuisduel met Atalanta (0-1). De voormalig reservedoelman van de Amsterdamse club wil de eliminatie in de Champions League niet gelijk koppelen aan de absentie van de verdediger, maar het gemis van Blind was volgens hem wel duidelijk merkbaar bij het povere Ajax.

"Ik vind dat Daley nog weleens onderschat wordt", neemt Boer het op voor zijn voormalig ploeggenoot in een uitgebreid interview met Ajax Showtime. "Hij heeft de laatste tijd veel kritiek gehad op bepaalde dingen, maar ik vind hem echt heel belangrijk voor Ajax in de opbouw. Hij heeft een inspeelpass door de linies heen en een goede crosspass. Op voetballend gebied vind ik hem een enorme meerwaarde voor Ajax. Vaak begint het écht bij hem. Dat werd woensdag een beetje gemist, net als de individuele kwaliteiten van David Neres. Ik wil niet zeggen dat het daar echt door komt, maar ik vind dat wel twee spelers die heel belangrijk zijn voor Ajax."

Schuurs: 'Huntelaar verdiende meer een strafschop dan Ronaldo' | AJAX - ATALANTA

De wedstrijd van Ajax tegen PEC Zwolle heeft een speciaal tintje voor Boer, die beide clubs diende tijdens zijn actieve loopbaan. "Ik heb een geweldige tijd gehad bij Ajax, maar van de spelers die bij Ajax spelen, heb ik alleen met Davy (Klaassen, red.) en André (Onana, red.) gespeeld. Voor de rest zijn het voor mij allemaal nieuwelingen", aldus de keeperstrainer van de jeugdafdeling van PEC. "Ik ben werkzaam bij PEC Zwolle en ben er opgegroeid, dus zij zullen altijd mijn voorkeur genieten. Ik hoop dat PEC Zwolle zaterdag wint en Ajax kampioen wordt."

Boer denkt niet dat de kansen voor PEC op winst tegen Ajax groter zijn geworden door de nederlagen van het elftal van trainer Erik ten Hag tegen Liverpool, FC Twente en Atalanta. "Ajax heeft natuurlijk wel drie keer achter elkaar verloren en dat gebeurt niet heel vaak in een seizoen. Ik denk dan ook wel dat er een bepaalde vorm van scherpte in zit om zaterdag te willen winnen", zo voorspelt de keeperstrainer. "Ik ben er niet bang voor dat er onzekerheid insluipt. Voor de Nederlandse competitie heeft Ajax zó veel kwaliteit rondlopen."

Ajax - PEC Zwolle eindigt in een...

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ajax is uit vorm en mist creativiteit. Voor het eerst echt naar een paar wedstrijden zitten kijken waarbij ik dacht: ze kunnen nog 10 jaar voetballen, ze scoren niet.

11 december 2020 om 12:07

In de eerste fase van de opbouw miste je een spelversneller en hoger op het veld miste je een creatieveling. Kudus kan die creativiteit voorin deels oplossen, enkele spelers binnen Ajax (Alvarez, Neres, Antony) noemden hem al de beste Ajax-speler en in zijn eerste weken maakte hij dat echt waar. Wie de spelversneller moet worden; geen idee! Ik denk dat Gravenberch als 8 beter is, als 6 is hij niet dwingend genoeg en lijdt hij ook nog teveel balverlies ivm een Frenkie de Jong (ook al moet je natuurlijk niet alles langs die meetlat leggen).

11 december 2020 om 12:45

Eens, Suarez, maar Kudus is nieuw en nog jong. Daarnaast is Blind natuurlijk wel een spelversneller, maar ik mis de aansluiting hierop op het middenveld. Daarnaast vind ik Gravenberch en Klaassen wel veel van hetzelfde en - inderdaad - best veel balverlies lijden. Dan middenveld moet echt beter. Daarnaast mis ik een goede linksbuiten, doet me pijn om te zeggen, maar we hebben Lang veel te snel naar Brugge gestuurd.

11 december 2020 om 13:03

Over Lang, hij mocht blijven maar wou zijn contract niet verlengen. Verder presteerde hij nooit in het eerste op een hattrick intikkers na. Een talentvolle speler, maar niet de oplossing. Ik vermoed dat je komend seizoen Neres kwijt raakt. Ik hoop dat je dan voor de linksbuitenpositie een type Ziyech kan halen, niet van dezelfde kwaliteit maar tenminste een buitenspeler met een slijtende pass. Ik hoop ook dat Kudus en Gravenberch in de toekomst het middenveld vormen met een 6 als Martinez of Blind. Ik denk dat de 4-2-3-1 zijn langste tijd gehad heeft met dit materiaal!

11 december 2020 om 14:19

Klaassen is er voor de balans, Gravenberch voor het balbezit en dan moet je nog iemand hebben voor de creativiteit. Die mis je gewoon op het middenveld. Labyad is daar niet goed genoeg voor. Kudus kan het zeker, maar die ligt en dus uit en is natuurlijk ook nog erg jong.
Verder vind ik Gravenberch en Klaassen echt wel sterk hoor. Gravenberch wordt met de week beter en is echt een enorm talent. Klaassen zou je soms kunnen afwisselen met Martinez, al is Klaassen wel echt een leider op dat middenveld.

Komt er op neer dat je weinig creativiteit hebt nu Ziyech weg is en Kudus dus weg is gevallen. Een nieuwe creatieve speler op het middenveld zou wel nodig zijn.

11 december 2020 om 12:39

Ajax had Klaasen niet moeten halen en moeten gaan voor die Braziliaan die werd vergelijken met Kaka. Ook Koopmeiners of Midsjo waren betere optie dan Klaasen.

11 december 2020 om 12:46

Onzin, Klaassen is tot nu toe voor ons een erg goede aankoop gebleken. Kan op meerdere posities op het middenveld uit de voeten, is een leider, kent het Ajax spelletje, en voetbalt alsof hij nooit weg is geweest. Daar had geen andere aankoop (op korte termijn in ieder geval) tegenop gekunnen.

11 december 2020 om 12:54

En toch speelt hij de laatste paar wedstrijden heel zwak en worden geen diepe ballen naar voren gestuurd maar telkens bal breed of naar achter. Ook is hij niet echt fel om de bal te veroveren en tegen Atalanta kom je dat goed zien. Tegen de meeste Ed ploegen zul je het niet merken bij hem maar international is hij niet best helaas.

11 december 2020 om 15:19

Ik heb een collega, wat een fanatiek AZ supporter is. Die is dit seizoen wel zo negatief over Midtsjo, dat is 1 vande mindere AZ spelers dit seizoen. Dus nee, geef mij Klaassen maar. Straks een middenveld met Gravenberch, Klaassen en Kudus. We missen op dit moment gewoon een echte nummer 9.

Het was woensdag echt verschrikkelijk van beide kanten. Het duel verdiende geen winnaar. Ajax miste met Traore, Neres, Kudus en Blind gewoon teveel (potentiële) basisspelers om echt competitief te zijn aan Atalanta. De uitschakeling is geen schande, maar echt frustrerend omdat er bij elke nederlaag meer had ingezeten en je bij Atalanta had moeten winnen. De waarheid is dat dit Ajax niet van CL-niveau is. Hopen op een mooie EL-campagne. Ik zie het volgend jaar rooskleurig in met spelers als Kudus, Gravenberch, Antony, Schuurs en in mindere mate een opkomende Traoré en Brobbey. Trouwens Ajax-bashers: wij misten 4 spelers, waren wij ook een B-team? ;-)

11 december 2020 om 12:10

De uitschakeling is geen schande maar deze poule had toch echt wel overleefd kunnen worden. Je haalt uiteindelijk 1 punt tegen Liverpool en de nummer 9 van de Serie A in 4 wedstrijden. Hopen op een mooie EL-campagne mag altijd maar ik zie Ajax totaal niet als kanshebber. Volgende ronde Sociedad, Benfica of Kiev loten en het kan al lastig worden. Daarna kunnen er nog teams als Napoli, Milan, Manchester United, Arsenal geloot worden. Ik zie Ajax ook niet als de grote favoriet tegen clubs als Leverkusen, Roma, Villareal. Persoonlijk vind ik het al een wereldprestatie als Ajax of PSV 2 rondes verder komen. Als je aan een buitenlander vraagt Pot 1 in sterkte op te delen dan zetten ze waarschijnlijk PSV ergens onderaan neer met Rangers en Brugge. Ajax zien zij dan hooguit als middenmoter maar zeker geen favoriet.

11 december 2020 om 12:13

Mooi om het zo te nuanceren: Barcelona is volgens mij de nummer 10 van Spanje ofzo en City staat ook bij lange na niet in de top-6. Atalanta bereikte vorig jaar de kwartfinale van de CL en heeft geen speler hoeven te verkopen. Verder werden ze vorig jaar derden en speelden ze Juventus bijvoorbeeld van de mat vorig seizoen en wonnen ze dit seizoen nog bij Liverpool. Een gemankeerd Ajax kan daar best niet tegen doorgaan, al had het er wel ingezeten.

11 december 2020 om 12:22

Over de rest van je commentaar, eens. Ajax wordt echter (in ieder geval op sociale media) nog erg hoog ingeschat en gezien als een titelkandidaat na de mooie campagnes in 16/17 en 18/19. Dat is echter totaal niet realistisch. Als alles meezit kan je hem winnen (dat zag je in die twee succesjaren bijna), maar normaal gesproken zou een kwartfinale of halve finale het maximaal haalbare zijn.

11 december 2020 om 12:44

Ben bang dat een kwart of halve finale er niet inzit omdat er gewoon te veel aan creativiteit en scorend vermogen ontbreekt. Kudus lijkt Me een goeie speler, alhoewel we hem niet veel hebben zien spelen tegen de betere ploegen. Traoré is erg langzaam komt moeilijk tot scoren tegen betere ploegen.

11 december 2020 om 12:10

Met name david Neres werd echt gemist. Met hem erbij had Ajax 2 jaar terug gewoon in de finale gestaan. Tegen Atalanta was hij onmisbaar om die tegendruk erop te houden. Als dat wegvalt is Ajax kwetsbaar.

11 december 2020 om 12:49

Inderdaad die is nog beter dan Anthony. Neres kan erg goed voetballen in de kleine ruimte wat heel belangrijk is tegen een ploeg dat constant in de eigen Zestien staat. Maar ook een type Ziyech mis je. Als je met Kudus op 10 speelt dan kun je beter ook een Koopmeiners halen voor die diepe ballen naar voren.

11 december 2020 om 19:48

Het is wel een schande! Liverpool ok, maar Atalanta moet je gewoon van winnen. Zelfs met een aantal spelers dat we missen. We hadden gewoon op de aanval moeten spelen en niet bang zijn voor een tegengoal. Liever 5-4 winnen, dan 1-0 winnen.

Tuurlijk heeft De Boer gelijk dat Blind voetballend een enorme meerwaarde is, dat is toch absoluut geen nieuws. Ik geloof ook niet iemand daarin de kracht van Blind onderschat. Maar ik zag ook Martinez een manier de duels ingaan wat ik bij Blind te afgelopen maanden niet meer gezien heb, gewoon lekker fel, kort op de man. Martinez is verdedigend wel gewoon beter dan Blind. Mede daarom hebben we Zapata niet echt gezien in die wedstrijd.

11 december 2020 om 12:09

Eens, maar aanvullend op je laatste zin ...

maar kwamen er (te) weinig aanvallende impulsen van de laatste line.

11 december 2020 om 12:34

Minder gezien ja, maar nog altijd een type spits wat Ajax mist, hoe hij wegdraaide bij Gravenberch is echt hoog niveau. Daarbij ook sterk en koelbloedig. De spitsen positie bij Ajax is echt belachelijk armoedig met Troare,Bobbrey(beide komen nog zwaar te kort) en een te oude Huntelaar. En Laybad is ook pure middelmaat om in de spits te zetten. Ik denk dat Tadic spits toch echt de beste, maar niet ideale, optie is.

11 december 2020 om 12:36

Als Ajax geen spits gaat halen in de winter wordt EL ook niet veel. Eredivisie kunnen ze gelukkig aan met zulke matige, of nog niet klaar voor zijnde, spitsen

11 december 2020 om 12:37

Het is ook een van de grote problemen van Ajax. Tegen Liverpool maak je twee keer aanspraak op minimaal een punt maar mis je grote kansen. Tegen Atalanta heb je geen speler die uit het niets op de goeie plek staat bij een verdwaalde bal. Traore is voor de ED top, maar komt in de CL tekort, Huntelaar kan echt niet meer en Brobbey moet het allemaal nog waarmaken maar in hem zie ik ook niet de doelpuntenmachine.

11 december 2020 om 13:26

Excact. Jij begrijpt het.

11 december 2020 om 14:19

Marinez kan je niet vergelijken met Blind. De aanvallende impulsen hadden van Schuurs moeten komen en van de backs. Had Blind mee gedaan , dan had ik Martinez naast hem gezet en niet Schuurs.

Ik vraag mij echt af of je blind nou hebt gemist ja in de opbouw maar martinez was toch echt een van de betere in mijn ogen. Stuk sneller en beter met ruimte in zijn rug. Denk opzich wel fijn voor schuurs om naast martinez te spelen (meer verdedigende zekerheid). Mijn mening lag het probleem meer voorin en op het middeveld een jong als kubus wordt echt gemist.

Simpel: je kunt niet twee jaar achtereen je beste spelers verkopen en dan nog verwachten dat het niet minder wordt. Als je dan ook nog een paar van de overblijvende sterkhouders mist blijft er te weinig over.
Blind kan nog niet gemist worden, Neres ook niet.

11 december 2020 om 12:10

Vorig jaar zag je al dat de afwezigheid van Ziyech, Neres, Promes, Blind, Veltman, Mazraoui en Van de Beek in bepaalde fases van het seizoen een gigantische weerslag had op de resultaten. Je kan als Ajax zijnde niet zomaar Blind, Neres, Kudus en Traore missen. De vervangers (Martinez, Brobbey, Labyad en later Promes) zijn een stuk minder!

11 december 2020 om 12:15

Helaas is dat wel het lot van Ajax. Ze hebben het best goed weten op te vangen, al is een op een vervanging qua kwaliteit haast onmogelijk. Als je dan ook nog zoveel blessures hebt voor zo'n belangrijke wedstrijd, dan houdt het op. Dan komt aan de oppervlakte dat de bank wel heel erg dun is.

Gewoon gegokt en verloren. Veel spelers (ook met potentie) verkocht en weinig voor teruggehaald. Dus kom je bij absentie van dragende spelers al gauw terecht bij jeugdspelers, of een Labyad, Klaiber, Promes en Huntelaar. En met een middenveld dat tegen Atalanta alle creativiteit miste en een Klaassen en Gravenberch die op de laatste benen lopen, speel je weinig klaar. Ook nog eens een Tadic die als een oude man over het veld loopt. Dan blijft er weinig over. Positief de terugkeer van Martinez in het centrum. Daar kan brekebeen Schuurs nog wat van opsteken. Ik zou trouwens gaan schuiven. Martinez met Blind in het centrum, of Blind op het middenveld posteren. Dan kan Klaassen of Gravenberch op 10. Labyad nog proberen tijdens de winterse transferperiode proberen te slijten. Geldt ook voor een Alvarez, Traorã©, Promes, Schuurs en Ten Hag. Overmars mag dan nog 1 keer proberen wel voldoende kwaliteit te halen, en anders die in de zomer weg. De bezem moet er door. Zo komt Ajax geen stap verder in Europa, en moet het in de Eredivisie weer strijden om plaats 2. Is dat wat je wilt??

11 december 2020 om 12:21

Denk vooral dat de terugval van Tadic maar ook Huntelaar is onderschat. Zowel Traoré als Brobbey komen te kort voor Ajax 1, dat zie je aan alles. Niet in de ED maar wel in CL in potjes waar het er echt om gaat. Om maar niet te beginnen over Promes, dat is een compleet waardeloze speler ineens.

11 december 2020 om 12:24

Zonder Ziyech is de inbreng van Promes te verwaarlozen. Deze jongen moet gestuurd worden in de diepte. Nu hoef je dat niet meer te doen want hij heeft zijn linkerbeen met zijn rechterbeen verwisseld;-)))

11 december 2020 om 12:28

Jammer dat er geen goeie opvolger voor ziyech is gehaald,met name de creativiteit mis je bij ajax op het middenveld/aanval. Had graag die hongaar van salzburg zien komen dat is echt een topper in wording !

11 december 2020 om 12:50

Die hongaar van Salzburg is echt onhaalbaar voor een ploeg als Ajax, die gaat direct naar de Europese top straks. Verder is qua positie Antony een vervanger van Ziyech (rechtsbuiten). Die is minder creatief wellicht, maar is met zijn voorzetten toch ook meer dan prima vind ik. Natuurlijk vind je geen 1 op 1 vervanger van Ziyech, dat is onmogelijk. Maar tot dusver is Antony een prima aankoop. Verder kan ik niet wachten totdat Kudus weer terug is.

Ach hou toch op man. Met Blind erbij hadden we 3-0 verloren die vent kan niet verdedigen. Martinez was de beste op het veld!

11 december 2020 om 12:52

Hoe had Atalanta 3x moeten scoren dan? Die hadden 0 aanvallende intenties, scoorden niet voor niets ook pas na de rode kaart. Martinez was erg goed, dat ben ik met je eens hoor. Maar we misten wel degelijk de inspeelpass van Blind, want Ajax liep continu tegen de muur van Atalanta op.

11 december 2020 om 12:53

Maar met het huidige 'tikkie breed' middenveld kunnen we Blind wel als controlerende middenvelder gebruiken en dan Klaassen naar 10 en Labyad eruit. Zit er in ieder geval meer voetbal in.

11 december 2020 om 12:54

Hahaah hou toch op man. De verdediging heeft weinig hoeven doen. Blind had gewoon makkelijk kunnen spelen in deze pot en dan had je ook nog wat extra kwaliteiten gehad. Iemand die een bal naar voren durft te geven ipv dat nutteloze rondtikken achterin. Je onderschat Blind. Nee Blind is niet de snelste, staat soms verkeerd en wordt nogal is geklopt dat geef ik direct toe. Maar kijk ook is hoe belangrijk hij is in de opbouw, zijn timing om wel of niet in te stappen, zijn balbehandling, zelden balverlies. Dit had je echt wel kunnen gebruiken. Al moet ik je gelijk geven dat Martinez echt goed speelde, zou dat samen kunnen spelen met Blind?

Ik denk serieus dat je nog blij mocht zijn bij die wedstrijd dat Martinez daar stond ipv Blind. Blind is toch wel hopeloos uit vorm. Stapt de hele tijd op het verkeerde moment in waardoor er een gigantisch gat ontstaat in de achterste linie. Zo kon Liverpool ook de hele tijd erin duiken. Nu was dat een stuk minder omdat Martinez het heel goed deed.

11 december 2020 om 13:00

Dat is normaal gesproken zijn sterke punt. Spel inzicht en vaak er tussen zitten naar idd de afgelopen tijd was hij wat minder

Kan nou niet zeggen dat Blind zo geweldig was afgelopen weken. Was denk ik vooral tegen Liverpool wel een van de slechtste op het veld. Opbouwend natuurlijk top maar verdedigend matig voor in de El/cl. Waarom speelt blind eigenlijk niet naast Gravenbergh op het middenveld met Klaassen op 10? En dan gewoon een centrum met Schuurs / Martinez?

Grootste gemis bij Ajax blijft natuurlijk een echte spits. Zou Weghorst haalbaar zijn voor Ajax? Blijft een van mijn favoriete Nederlandse spitsen op dit moment, die jongen brengt lengte, scorend vermogen en vooral veel vuur op het veld.

11 december 2020 om 13:15

Zeker als Tadic in de spits speelt, zou een diepgaande middenvelder als Klaassen op 10 ideaal zijn. Een beetje zo als Van de Beek dat deed. Aan Labyad heb je namelijk niets met Tadic in de spits, aangezien beiden in de bal komen.

11 december 2020 om 13:59

Nee inderdaad, Labyad is voor de Eredivisie leuk maar buiten de Eredivisie is hij gewoon ontzettend beperkt. Klaassen speelde eerder bij Ajax toch ook altijd op 10? Snap niet echt waarom Tenhag hem op 6 laat spelen nu terwijl hij Blind achterin laat spelen met een speler als Martinez op de bank. Hij kan zoveel positie wisselingen doen om de blessure van Kudus op te vangen maar hij kiest alsnog voor een beperkte Labyad. Onbegrijpelijk eigenlijk. Wat dat betreft heeft Ajax keuze genoeg, de poppetjes moeten alleen op de juiste plaats staan.

Zouden we niet beter af zijn om met de punt naar achteren op het middenveld te spelen en Blind daar neer te zetten? Op die manier kan Martínez achterin blijven spelen en behoud je het voetballende vermogen van Blind. Labyad voegt namelijk toch niets toe op 10

Je had tegen Atalanta beter met Tadic in de spits kunnen spelen ipv met Brobbey. En daarnaast een middenvelder met diepgang en de backs hadden meer buitenom de achterlijn moeten halen.

Het is een breedte kwestie bij Ajax. Als iedereen fit is dan wordt je zonder problemen kampioen. Alleen wanneer een aantal wegvallen en een aantal hopeloos uit vorm zijn (promes) wordt het een beetje pijnlijk. Het kan toch niet zo zijn dat je miljoenen op de bank hebt en je beste mogelijkheid als spits is een talent (die niet slecht speelde) en een veteraan die nog 15 minuten per wedstrijd kan spelen.

Dan heb je nog de aanvallende middenvelders. Kudus, Labyad en Ekkelenkamp. Kudus is een goede speler en is blijkbaar nu al onmisbaar gezien hoe zijn concurrenten het invullen.

De verdediging achterwegen gelaten want die zijn redelijk bezet buiten dat Klaiber te kort komt.

Met zo'n selectie wordt het moeilijk in Europa en zeker in januari tegen de topclubs.

Gaan we Blind even ophemelen? In vorm zeker een meerwaarde met zijn voetballende vermogen, maar ik heb het gevoel dat hij zijn oude niveau niet meer gaat aantikken.
Speelt ook al weken erg slecht.
Verder is hij centraal achterin te traag en kwetsbaar. Als 6 zijn er betere opties op dit moment.
Ook Tadic lijkt over zijn hoogtepunt heen. Speelt ook al een jaar niet meer top.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren