Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Liverpool meldt komst Darwin Núñez; Virgil van Dijk gaat mogelijk uit boeken

Laatste update:

Liverpool maakt de transfer van Darwin Núñez wereldkundig. De 22-jarige Uruguayaan komt over van Benfica en heeft voor zes seizoenen getekend. Núñez kan, afhankelijk van het uitkeren van bonussen, de duurste aankoop aller tijden worden van Liverpool. Benfica ontvangt 75 miljoen euro voor de transfer van Núñez, een bedrag dat kan oplopen tot een totaalbedrag van 100 miljoen euro. Het record bij Liverpool is in handen van Virgil van Dijk, die voor 84 miljoen euro overkwam in 2017.

De gewilde Núñez speelde zich in de afgelopen maanden in de kijker van diverse clubs. Naast Liverpool hengelden ook Manchester United, Newcastle United, Barcelona en Atlético Madrid naar zijn diensten. De Uruguayaan kwam zijn nieuwe werkgever afgelopen seizoen twee keer tegen in de kwartfinale van de Champions League en scoorde in beide duels.

Núñez, met zijn doelpunt in Amsterdam verantwoordelijk voor de uitschakeling van Ajax in de achtste finale van de Champions League, maakte afgelopen seizoen indruk met zijn snelheid en dynamiek. Met name manager Jürgen Klopp was erg enthousiast over de rechtspoot, die de plek in de selectie over moet nemen van Sadio Mané. Laatstgenoemde probeert een transfer naar Bayern München te forceren, al wees Liverpool vorige week nog een bod van 27,5 miljoen euro op Mané af. Núñez speelt in tegenstelling tot Mané centraal in de aanval en is dan ook niet zijn directe vervanger: die werd met Luis Díaz in januari al aangetrokken.

Benfica kocht Núñez in 2020 van Alméria voor 24 miljoen euro. In die deal werd een doorverkooppercentage bedongen van twintig procent, waardoor de Spanjaarden bij een eventuele deal ook nog een bedrag mogen ontvangen. In die twee seizoenen in Portugal speelde de lange centrumspits 84 wedstrijden voor de club uit Lissabon. Afgelopen seizoen speelde hij 41 duels voor de club in alle competities, daarin maakte hij 34 doelpunten. Van die goals maakte hij er zes in de Champions League.

Vind jij Darwin Núñez een aanwinst voor Liverpool?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Uitstekend dat Liverpool hier weer aan het langste eind trekt. Een aanval met Diaz, Darwin en Salah is echt gruwelijk helemaal als Mané ook blijft. En dat is Jota er ook nog...

12 juni 2022 om 15:04

Mane zal hoe dan ook wel vertrekken. Maar dan heb je nog steeds een top voorhoede. Nunez kost een bak met geld maar daar zullen ze zeker veel plezier aan beleven.

12 juni 2022 om 15:20

Dat moeten we nog maar zien. Salah is top, laat Diaz het maar volhouden en Nunez moet alles nog bewijzen. Voor hetzelfde geldt wordt een Carroll 2.0

12 juni 2022 om 20:13

Carroll.. wat een belachelijke vergelijking. Is toch een hele andere speler gebleken.

13 juni 2022 om 09:16

Nou ik snap zijn punt wel hoor, Carrol was toentertijd 1 van de meest gewilde spelers van de PL. Echter schat ik Nunez hoger in, maar dat is makkelijk praten achteraf.

13 juni 2022 om 12:05

En al een vergelijkbaar kapsel natuurlijk.

Als dat echter de vergelijking is moet Liverpool maar hopen dat het een soort Vivianne Miedema wordt in het mannenvoetbal (al ben ik er eigenlijk stiekem al van overtuigd dat zij gewoon één en dezelfde persoon zijn)

14 juni 2022 om 20:27

Ik zag laatst een foto in Liverpool-shirt voorbij komen waarin hij zijn haar wat korter had. Misschien om de Caroll vergelijking voor te zijn, haha.

12 juni 2022 om 15:10

En Firmino, die imo nog wel als een soort aanvallende middenvelder zou kunnen spelen

12 juni 2022 om 15:57

Of gewoon lekker banken waar hij thuishoort.

12 juni 2022 om 15:19

Echt mooi dat Liverpool zoveel geld spendeert aan iemand die zich nog nauwelijks bewezen heeft. 1 leuk seizoen bij Benfica. En dan vervolgens afgeven op clubs als City en PSG. Ze zijn zelf geen haar beter. Haaland voor 80 miljoen of deze jongen. Duidelijk dat City de grote winnaar is.

12 juni 2022 om 15:42

Je moet ook kijken naar de totaaluitgaven. Liverpool heeft de helft uitgegeven van wat City heeft uitgegeven en ze halen ook CL finales en weten City het toch vaak knap lastig te maken in de titelrace. Dat is gewoon enorm knap

12 juni 2022 om 15:47

Kijk even reactie 39 van mij hieronder. Tuurlijk is het knap wat Liverpool presteert, maar aan de andere kant spenderen zij ook gewoon enorm veel. Ook Liverpool hoort qua uitgaven gewoon in de top te staan en mee te doen met de grote jongens. Verder heeft City gewoon 4 van de 5 titelraces gewonnen de laatste jaren. Guardiola maakt de verwachtingen qua meeste uitgaven gewoon steeds waar.

12 juni 2022 om 15:50

Klopt, maar dat doen de coaches van Bayern en PSG net zoals Guardiola ook al jaren. City heeft natuurlijk ook gewoon verreweg het meeste gespendeerd in de PL, dus dan faal je gewoon als je niet de titel pakt

12 juni 2022 om 15:50

Je reactie geeft wel aan dat het je diep zit. Haaland moet zich ook nogsteeds bewijzen in de pl en het systeem van city. Liverpool is nooit bang geweest een groot bedrag te spenderen echter doen ze dat niet zo snel onnodig. Miskopen zijn altijd een risico.

12 juni 2022 om 15:52

Zekers niet. Maar een Haaland is gewoon een absolute topspits. Alleen Lewandowski en Benzema staan boven hem. Heeft zich al bewezen in de Bundesliga en in de CL. En ook bij Noorwegen. Nunez komt net ruiken.

12 juni 2022 om 16:07

Belangrijk verschil is wel dat Liverpool significant minder aan salaris hoeft uit te keren. Die clausule voor Haaland was voor City erg gunstig, maar het totaalpakket (tekenbonus, zaakwaarnemers, salaris) zal voor Haaland veel hoger zijn. Núñez heeft elk jaar stappen gezet, en jonge spitsen van zijn kaliber zijn erg simpelweg niet heel veel van. Als je het hebt over zijn profiel is alleen Haaland beter, Vlahović schat ik ongeveer gelijkwaardig in voor nu. Daaronder heb je iemand als Isak waar ook gelijkwaardige bedragen voor worden gevraagd. 80+20 miljoen is een enorm bedrag maar 'normaal' gezien de huidige markt en het schaarse aantal jonge centrumspitsen.

12 juni 2022 om 16:13

Het gaat er ook om hoe de uitgaven worden gefinancierd. Daarbij ben je met 80 mil voor haaland niet klaar, er komt nog salaris bij. Al denk ik wel dat Haaland een zekerheid zal zijn en darwin nog moeten laten zien of hij de pannen van het dak gaat schieten (dat mag je wel verwachten voor dit bedrag)

12 juni 2022 om 16:18

Had dan gewoon Nkunku gekocht als valse spits. Klopp speelt toch nooit met echte spitsen (firmino, Mane). Die had die rol ook perfect kunnen uitoefenen. Had je ook voor 80 miljoen kunnen oppikken.

12 juni 2022 om 16:41

Guardiola maakt de verwachtingen juist niet waar; ze hebben nog steeds de CL niet gewonnen. Ondanks alle investeringen.

12 juni 2022 om 17:13

@japie Als je toch gaat vergelijken moet je wel alle aspecten erbij pakken. Manchester United is Man City voorbij qua Net Spend (totale uitgaven min de inkomsten). Dat City verreweg het meeste heeft uitgegeven klopt gewoon niet. Totale uitgaven min de inkomsten. Ze hebben met United sowieso al een concurrent die ongeveer hetzelfde heeft uitgegeven. Daarnaast hebben we de waarde van de selectie. Dr waarde van de selectie van Liverpool staat op 900m en die van Man City op 950m. Sportief gezien heeft City daadwerkelijk een geduchte concurrent in Liverpool. Dat is dus niet te vergelijken met PSG en Bayern die qua Net Spend en selectiewaarde ver boven hun concurrenten uitsteken

12 juni 2022 om 17:27

Liverpool verkoopt ook nog wel eens wat om geld voor inkomende spelers vrij te krijgen. City en PSG krijgen gratis geld van een rijke eigenaar in een jurk.
Ook nu moeten eerst Mané, Minamino en Origi van de hand gedaan worden voor deze transfer. Net als bij vDijk en Allison die pas gehaald werden nadat Coutinho verkocht was, en Mané en Firmino nadat Sterling verkocht was.
Totaal verschillend transferbeleid.
Het jochie dat werkt om zn rijbewijs te kunnen halen en het jochie dat zn rijbewijs en auto van zn pa krijgt is ook totaal wat anders.

12 juni 2022 om 17:48

De laatste 5 seizoenen netto uitgaven:

United: 379 miljoen
Arsenal: 320 miljoen
City: 313 miljoen
Liverpool: 312 miljoen
Spurs: 231 miljoen
Chelsea: 202 miljoen

Bron: Transfermarkt

12 juni 2022 om 18:29

@derkaiser123 Wat een onzin allemaal zeg, een beetje de boel verdraaien. Ten eerste Liverpool geeft uit wat het kan, stapsgewijs en kijkende naar wat er binnen komt. En als je toch leuk met cijfers komt, ...pep heeft meer dan een miljard uitgegeven! En nog geen CL winst, Klopp speelde al 3 finales, 1x winst, 2x niet tsja omdat hij Madrid tegen kwam.

En sinds 2012 is in NET spent, Liverpool helemaal niet zo hoog als jij doet vermoeden. City staat op 984 miljoen! En Liverpool op 347 miljoen! Groot verschil he! Of de salarissen, daar is ook niet heel veel mogelijk bij Liverpool vergeleken met city.

12 juni 2022 om 18:53

Wat klopt er niet wat ik zeg? Ik had het over de laatste 5 seizoenen. 2012 is een periode van 10 jaar, niet 5 jaar. We kunnen ook 30 of 40 jaar nemen? Persoonlijk vind ik 5 jaar relevanter. Guardiola was in 2012 nog trainer van Barcelona en Klopp van Dortmund. Beide trainers zitten er ongeveer 5 jaar. Op Henderson nagelaten speelt geen enkele speler meer bij Liverpool of City van dat elftal uit 2012.

12 juni 2022 om 19:14

Ik weet niet welke 5 seizoenen jij telt, maar waarschijnlijk pak je nogal opportunistisch de huidige transferzomer mee in plaats van die van 17/18 toen City meer dan 200 miljoen netto uitgaf. Niet geheel toevallig kreeg Liverpool toen netto zelfs meer binnen. Natuurlijk geeft Liverpool ook genoeg uit aan spelers, maar probeer niet zo goedkoop te scoren met cijfers die je gunstig uitkomen.

12 juni 2022 om 19:42



@lfc11

Ik goedkoop te scoren, terwijl iedereen altijd afgeeft op Man City en Guardiola hier dat die het alleen kan met een gekocht zooitje? Terwijl andere clubs net zo erg zijn. De hypocrisie ten top. Kan mij een reet roesten hoeveel clubs uitgeven, want dat is hoe het gaat tegenwoordig. Maar wordt beu van de beperkte eenzijdige reacties. Ook over PSG wordt er ook altijd onterecht over afschuw gesproken, maar clubs als Liverpool etc zijn gewoon geen haar beter. Ik heb niet naar het seizoen 17/18 gekeken of daarvoor. Tot en met 18/19 was de laatste. Ik ga niet elk seizoen uitpluizen, weet je hoeveel werk dat is. Ik heb alleen gekeken naar de ''top6'' en daarvan heb ik de laatste 5 seizoenen gerekend. Excuses dat ik niet verder terugging, kostte teveel tijd. 10 jaar vind ik geen graadmeter, 5 jaar eerder. Wist ook niet dat Arsenal meer heeft uitgegeven dan Liverpool en Man City. Raar dat je daar ook niemand over hoort. Zo zie je maar weer hoe de media een bepaalde imago kweekt voor een bepaalde clubs. Me punt is dat Liverpool niet heel veel minder uitgeeft dan een Man City. Arsenal en Man United zitten daar schijnbaar nog dik boven en presteren dus eigenlijk gewoon bar slecht voor hun doen. Klopp presteert top bij Liverpool, maar we moeten ook niet doen of die man een godswonder verricht. Hij heeft gewoon veel financiele middelen de beschikking over topspelers. Bij Dortmund vond ik destijds dat die meer top werk heeft verricht door met een heel goedkoop elftal 2x kampioen te worden en de CL finale te bereiken. Helemaal als je ziet dat er gewoon spelers als Bender, Kehl, Grosskreutz, Schmelzer, Kuba, Weidenfeller en Subotic in de basis stonden. Dat was op paar goede spelers nagelaten gewoon een gemiddelde Bundesliga ploeg.

12 juni 2022 om 19:50

Helemaal mee eens dat elke topclub, dus ook Liverpool, genoeg geld uitgeeft voor nieuwe spelers, maar met je posts en afbakening van jaren vond ik je nogal opportunistisch.

12 juni 2022 om 19:57

@The Mariner Liverpool staat er financieel goed op. Hebben een vergelijkbare omzet als PSG, City, Bayern en Manchester United. Liverpool heeft een hogere omzet dan Arsenal, terwijl Arsenal een veel hogere net spend heeft (over 10 jaar bekeken). Dat Mane vertrekt is de reden dat men Nunez wilt aantrekken, maar niet de enige omstandigheid waarin Liverpool de transfer financieel mogelijk kan maken. Als Liverpool het echt zou willen kunnen ze net als United serieuze schulden op gaan bouwen om extra te investeren. Je doet net alsof het Leicester City is met een omzet van 250-300m.

12 juni 2022 om 20:07

@socio Het salarishuis van United, City, Chelsea en Liverpool komt aardig dicht bij elkaar in de buurt. Met een omzet van bijna 600m zijn er zeker voor Liverpool mogelijkheden. Rond 2012 liep Liverpool financieel nog wat achter. Het valt dan ook op dat Liverpool nu meer geld uitgeeft dan destijds omdat zij nu ook meer mogelijkheden hebben. Van de topploegen heeft Liverpool een financieel verantwoord beleid en worden er zelden grote verliezen gemaakt. Knap dat ze daarmee zo'n geweldige selectie bij elkaar hebben kunnen zetten.

12 juni 2022 om 23:06

Waarom een valse spits kopen als je genoeg spelers in je selectie heb zitten die de rol als valse spits opzich kunnen nemen. Enige echte spits Origi gaat weg dus het is logisch dat je dan investeert in iets wat je niet bezit. Salah is wel verzekerd van zijn plek, centraal kunnen Firmino en Nunez het uitvechten en op links heb je dan Diaz en Jota die overigens beide op alle posities kunnen spelen.

13 juni 2022 om 07:38

netto-uitgaven van clubs in de afgelopen VIJF jaar tot juli 2021: #Manchester United £ 622,5 miljoen#MAnchester City £ 518,9 Liverpool- £ 159,7 miljoen

Als je kijkt naar deze transfer is het toch ook bedrag Nunez -bedrag Mane. Voor een 8 jaar jongere spits. Je mag rustig 60 miljoen uitgeven voor een goede vervanger voor Mane.

13 juni 2022 om 07:54

Der kaiser je hebt er een hard hoofd in. Het verschil tussen clubs als bayer, Liverpool, madrid en de city/psg’s is de manier hoe die clubs aan geld komen en niet dat ze veel uitgeven.

13 juni 2022 om 08:05

@Japie-krekel,

Zoals gewoonlijk ontbreekt weer elke nuance bij je!

Ja je mag verwachten dat als je veel spendeert dat je ook presteert. De verschillen zijn niet dermate groot dat het ook een garantie is. Kijk bijv naar man utd, die spenderen ook flink en zijn niet even succesvol.

Kijk maar eens naar onderstaand lijstje:

1 chelsea Fc chelsea Fc 879,50 mln. € 145 612,22 mln. € 138 -267,28 mln. €
2 manchester City manchester City 862,41 mln. € 128 390,40 mln. € 126 -472,01 mln. €
3 manchester United manchester United 739,70 mln. € 64 207,43 mln. € 58 -532,27 mln. €
4 FC Arsenal fc Arsenal 647,22 mln. € 81 275,30 mln. € 85 -371,92 mln. €
5 FC Everton fc Everton 536,87 mln. € 100 293,26 mln. € 101 -243,62 mln. €
6 FC Liverpool fc Liverpool 536,13 mln. € 78 315,02 mln. € 76 -221,11 mln. €
7 tottenham Hotspur tottenham Hotspur 478,40 mln. € 63 221,07 mln. € 60 -257,33 mln. €

13 juni 2022 om 08:40

Klopp speelt nooit met echte spitsen? Volgens mij stond er bij Dortmund ene Lewandowski in de spits. Klopp is een trainer die zijn tactiek aanpast op het materiaal wat hij heeft. En zoekt de kwaliteiten op van de spelers. Liverpool hoeft ook niet met een echte spits te spelen. Darwin is meer vergelijkbaar met Kane. Hangen, sleuren, inzakken. Kijk wedstrijden van Benfica maar eens hij komt vaak vanaf links en staat helemaal niet statisch op nr 9.

13 juni 2022 om 08:47

En waarom is dat per se opportunistisch? Is het niet even opportunistisch net die zomer erbij te nemen waardoor Liverpool er plots veel beter uitkomt?

13 juni 2022 om 08:50

@derkaiser123, Volgens mij wordt er door de media ook niet gedaan alsof Liverpool helemaal geen geld uitgeeft. Klopp roept het over anderen en wijst heel erg naar anderen, maar binnen de media doet er toch bijna niemand aan die onzin mee? Iedereen weet wat hij probeert te doen. Het is een feit dat de Engelse media op de hand is van Liverpool, Klopp probeert daar optimaal gebruik van te maken, maar om de harde getallen kan niemand heen.

Het verschil tussen Manchester City en Liverpool vind ik vooral waar en aan wie ze zoveel geld aan uitgeven.

Liverpool: Nunez kost misschien wel in zijn totaliteit 100 miljoen euro maar hij is een top talent en zal vanaf dag 1 in de basis staan, hij gaat enorm doorgroeien en zal van grote, grote waarde zijn in de Premier League en de Champions League.

Manchester City: Jack Grealish, een goede speler van Aston Villa maar heeft in niets de potentie om bij de Europese top te horen. Hij zal nooit het verschil maken voor City in een Champions League of over een heel seizoen het team bij de hand nemen. Hij is een wisselspeler en dat is hij voor hetzelfde bedrag als waar Liverpool hun nieuwe top talent voor aantrekt. Niemand vond Grealish dit bedrag waard, buiten Manchester City was er niemand bereid om dit idiote bedrag voor Grealish neer te leggen.

13 juni 2022 om 10:49

@yoericfc "het is een feit dat de Engelse media op de hand is van Liverpool"

Wat is dat nou weer voor rare bewering? Je gevoel of mening als feit brengen is wel bijzonder. In Engeland wordt juist bij iedere club gezocht naar sappige verhalen. Ook bij Liverpool. Het gaat echter relatief goed bij Liverpool en er waardering vanuit de hele wereld, dus overheersen de positieve berichten. Dat is toch gewoon een logisch gevolg? Ook City krijgt volop complimenten. Dat neemt niet weg dat ook beide echt wel aangepakt worden als er aanleiding toe is.

13 juni 2022 om 16:41

Haaland kostte naast de transfersom toch ook nog iets van 100 miljoen aan tekengeld? Daarmee is hij nog steeds 2x zo duur als Nunez.

14 juni 2022 om 20:12

Vind echt dat je Haaland dan te hoog hebt zitten, alleen goals zeggen niks, helemaal niet in de bundesliga. We moeten van Lewa nog maar zien hoeveel hij er maakt in Spanje.

14 juni 2022 om 20:58

"en waarom is dat per se opportunistisch? Is het niet even opportunistisch net die zomer erbij te nemen waardoor Liverpool er plots veel beter uitkomt? "

Het is nogal bijzonder om een transferperiode die amper begonnen is, mee te tellen als volwaardige transferperiode. Dat mag jij opportunistisch vinden.

Betekent dit dat Liverpool ervanuit gaat dat Mane gaat vertrekken?

12 juni 2022 om 15:06

Das toch wel zo goed als zeker ?

12 juni 2022 om 15:25

En dat betekent dan weer dat Lewandowski naar Barça of PSG gaat

Flink bedrag maar wederom een goede transfer van Liverpool! Toch wel hetgeen wat ze al een tijdje missen: een pure spits. Met Diaz en Salah op de flanken gaat deze man sowieso veel doelpunten scoren volgend seizoen. Gaat een leuke strijd worden volgend jaar tussen Haaland en Nunez.

12 juni 2022 om 16:29

Nunez is niet echt een pure spits. Is best mobiel, snel en heeft wel een goeie techniek. Hij kan in dienst spelen van de vleugelaanvallers, maar is ook een doelpuntenmachine. Ik ben benieuwd, Haaland heeft meer bewezen, maar Nunez heeft zeker de skills to pay the bills in de Premier League. Ik denk dat Liverpool tevens ook gelijk klaar is op de transfermarkt, want ze zijn meer gefocused op gerichte aankopen ipv alles te kopen wat los en vast zit.

14 juni 2022 om 18:51

Als Salah vertrekt, moet daar een vervanger voor komen. Een 2e rechtsback kan ook geen kwaad, omdat ze achter TAA niets hebben.

14 juni 2022 om 20:24

Salah heeft al aangegeven dat hij nog een seizoen blijft en Gomez heeft opzich al redelijk laten zien dat hij op rechtsback helemaal niet zo slecht is. Dus een extra rechtsback zal een beetje overkill zijn. Daarnaast heeft Neco Williams ook geen slecht seizoen gehad bij Fulham.

Ben benieuwd naar hem hoor bij een topclub. Vond hem bij Benfica erg goed. Zeker in zo’n verdedigende ploeg. Kijken of Klopp hem nog beter kan maken zoals bij Diaz.

Kan bij Liverpool het aankoopbeleid goed volgen, alleen de 100 miljoen voor Darwin is voor mij gevoel gewoon teveel. Heb echt mijn twijfels over zijn kwaliteiten in de kleine ruimte.

12 juni 2022 om 15:58

Volgens VI is het ook maar 75 miljoen euro + 25 miljoen euro aan mogelijke bonussen.

12 juni 2022 om 16:24

‘Maar 75 miljoen euro’. Nog steeds van de zotte voor een speler wie zich nog niet bewezen heeft afgezien van een paar cl potten op topniveau.

12 juni 2022 om 17:15

Klopt, Liverpool is er niet vies van om een flinke transfersom neer te leggen. Echter had je bij v.Dijk wel een mooie opbouw gezien in zijn carrière, hoe dat bij Alisson zit moet ik je schuldig blijven. Ben benieuwd hoe deze transfer uit gaat pakken.

12 juni 2022 om 17:16

@G0D3NZ0N3N: Op zich ben ik het niet met je oneens dat de bedragen steeds gekker worden, maar waarschijnlijk vind je Antony of Timber ook 60 mln waard. En als ik zie wat Real heeft gelapt voor die Franse middenvelder dan is dit bijna een koopje.

13 juni 2022 om 07:54

@weef real legt het zelfde neer als Liverpool. 80 mil plus 20 aan bonus. Liverpool haalt Nunez voor de basis. Real voor iemand die gaat starten op de bank.

14 juni 2022 om 20:33

Gewoon de beste jonge spits na mbappe en haaland

14 juni 2022 om 20:35

Gebaseerd op? Die jongens zijn veel verder en hebben het al laten zien.

15 juni 2022 om 19:13

@barcefail

Lautaro??



Het is 80 miljoen en geen 100 miljoen toch een weselijk verschil zo misleid je, dan is het wel conform de marktrijs. Portugese topclubs weten vaak hun spelers voor grote bedragen te verkopen iets wat Nederlandse clubs maar niet lukt. Pas met zijn sleuren rennen frommelen technisch niet zo wauw wel bij Liverpool.

12 juni 2022 om 15:07

Zal het geen 80 miljoen pond zijn? Wat wel een beetje in de buurt komt van 100 miljoen euro? (als ik het goed heb, weet de koers niet op dit moment)

12 juni 2022 om 15:11

80 en niet plus 20 bonussen? Die worden nooit bij elkaar opgeteld.

12 juni 2022 om 15:18

67 miljoen pond is het

12 juni 2022 om 16:15

Het zijn euro's. Dat staat ook gewoon in de tweet.

12 juni 2022 om 15:10

Portugese clubs zijn ook verder dan de Nederlandse clubs. Dit jaar overwinterden er bijvoorbeeld drie clubs in de Champions League. Clubs als Benfica en Porto overwinteren al meer dan tien jaar een keer in de twee of drie jaar in de Champions League en komen anders ver in de Europa League. Het zijn allang erkende handelshuizen geworden. Ajax is stappen aan het zetten en begint spelers ook voor hogere bedragen te verkopen. Uiteindelijk moet je als club een merk worden en Ajax is goed op weg nu er jaarlijks een speler wordt afgeleverd aan de internationale top. PSV kan erg grote stappen gaan maken als die zesde plek wordt binnengehengeld op de UEFA-lijst. Met de structurele CL-inkomsten kan het dan de selectie versterken en ongetwijfeld ook constant presteren. Dan zullen spelers als Malen, Gakpo en Lozano voor nog meer de deur uitgaan.

12 juni 2022 om 15:16

Porto speelde Europa League en heeft helemaal niet overwinterd in de CL. Verder leuk, maar Ajax in normale doen is beter dan elke Portugese club. Buiten de top-3 en misschien Braga is het gewoon een hele matige competitie.

12 juni 2022 om 16:04

Klopt, maar Portugese ploegen doen het over het algemeen wel al jaren veel beter in Europa dan Nederlandse ploegen.

12 juni 2022 om 15:11

Ajax verkocht de LIgt en de Jong toch ook voor hele hoge prijzen? Verder kan ik me geen speler in Nederland herinneren waarvan gedacht wordt dat die in de toekomst een topper kan gaan worden. Dus daarom is het ook wel begrijpelijk dat de bedragen die Eredivisie clubs vangen lager zijn.

goede spits, heel benieuwd hoe hij zich bij Liverpool gaat laten zien. Past wel in het spelletje van Klopp lijkt me

Liverpool heeft al een geweldig ploeg en dan nog deze spits erbij. Niet normaal hoe goed die aanval en ploeg gaat worden. Met Salah een wereldtopper en met Diaz en Nunez twee spelers die alles in zich hebben om absolute toppers te worden. Nog een paar goede spelers voor de bank en qua selectie doen ze niet onder voor City.

Veel geld ben ik nooit fan van. Doet Liverpool ook niet vaak. Maar hier slaan ze toch een hele goede slag. Heeft de potentie om een hele grote te worden voor de komende 10 jaar. Als Ajax fan heb ik soms nog nachtmerries van ‘m haha.

12 juni 2022 om 15:10

Ze hebben momenteel in elke linie 1 van de duurste spelers ooit in de PL rondlopen dus weinig doen ze het ook niet meteen.

12 juni 2022 om 15:28

Echt he dat hele elftal heeft bakken met geld gekost op 1 a 2 spelers nagelaten.

12 juni 2022 om 15:35

Voor wereldtop-begrippen zijn spelers als Konate, Matip, Robertson, Gomez, Thiago, Henderson, Firmino, Mané en Salah natuurlijk wel gewoon goedkoop, sommigen zelfs spotgoedkoop.

12 juni 2022 om 15:50



Het elftal was bijvoorbeeld veel duurder dan een Bayern. Die zelfs jongens als Lewandowski en Goretzka transfervrij naar binnen haalde. En voor jongens als Kimmich, Davies, Coman en Gnabry nauwelijks wat betaald heeft. Muller en Musiela zijn zelfs eigen jeugd. Liverpool spendeert ook gewoon enorm veel. Buiten PSG, City, Barca en United zijn er niet zoveel clubs die meer spenderen. Dat die laatste 2 er een puinhoop van maken is een ander verhaal. Maar een Bayern laat bijvoorbeeld gewoon zien dat je met minder uitgaven ook bij de absolute top kunnen komen. Verder maakt mij het ook niet uit, maar aangezien iedereen steeds over clubs als City en PSG begint moet ook gewoon het eerlijke verhaal verteld worden. Met Liverpool hoeven we echt geen medelijden te hebben. Misschien dat ze volgend jaar de PL of CL kunnen winnen. Klopp begint toch een beetje de eeuwige nr 2 te worden.

13 juni 2022 om 08:09

@derkaiser123,

Dat valt wel mee. In de PL staan ze maar 6e qua uitgaven sinds 2017/2018

1 chelsea Fc chelsea Fc 879,50 mln. € 145 612,22 mln. € 138 -267,28 mln. €
2 manchester City manchester City 862,41 mln. € 128 390,40 mln. € 126 -472,01 mln. €
3 manchester United manchester United 739,70 mln. € 64 207,43 mln. € 58 -532,27 mln. €
4 FC Arsenal fc Arsenal 647,22 mln. € 81 275,30 mln. € 85 -371,92 mln. €
5 FC Everton fc Everton 536,87 mln. € 100 293,26 mln. € 101 -243,62 mln. €
6 FC Liverpool fc Liverpool 536,13 mln. € 78 315,02 mln. € 76 -221,11 mln. €
7 tottenham Hotspur tottenham Hotspur 478,40 mln. € 63 221,07 mln. € 60 -257,33 mln. €

13 juni 2022 om 11:40

Het eerlijke verhaal is ook dat Liverpool sinds Klopp er is meer dan €500m aan transfergeld heeft binnen geharkt. De nieuwe sponsor deal met Nike door middel van een slimme constructie NOG meer geld oplevert. Liverpool spendeert veel maar ontvangt ook meer. Als je ook de uitgaande transfers erbij pakt is er de afgelopen 5 misschien €200-300m aan spelers uitgegeven dat is een gemiddelde van pak hem beet €50m per seizoen. Niet heel veel dus.

12 juni 2022 om 16:17

Doet Liverpool niet vaak?
Lol. Staat gewoon in top 10 van meeste uitgaves van de wereld.

Geweldig nieuws voor Roger Schmidt! Hij kan echt nieuwe dure spelers uit de hoge hoed toveren.
Overigens wat een schitterende transfer voor de club Benfica in zijn algemeenheid, ook hier blijven altijd topspelers vandaan komen. Kan ik echt vrolijk om worden.

12 juni 2022 om 20:05

De 100 miljoen voor Darwin wordt niet direct omgezet in transferbudget voor Schmidt hè. Zal wel wat omhoog gaan maar het is niet zo dat hij dit 1 op 1 mag herinvesteren.

12 juni 2022 om 21:07

Nee klopt maar stel je voor hij mag 35 herinvesteren… dan heeft hij Gakpo al binnen

14 juni 2022 om 18:56

Gakpo gaat echt niet naar Benfica hoor.

Schandalig wat een geld voor een onbekende speler uit de Portugese farmers league. Liverpool is gewoon een ordinaire koopclub.

12 juni 2022 om 15:32

Netto uitgegeven sinds 2012 in €:

United: 1.07 miljard
City: 984 miljoen
Arsenal: 583 miljoen
Everton: 429 miljoen
Aston Villa: 424 miljoen
Chelsea: 413 miljoen
West Ham: 373 miljoen
Liverpool: 347 miljoen

12 juni 2022 om 15:44

Waarom vanaf 2012? Chelsea kocht juist in die periode daarvoor flink (vanaf 2003) om aan de top te komen. En had vanaf 2012 al een topelftal. Voor City begon het in 2008 pas. Die waren in 2012 nog ook geen Europese top. Logisch dat je dan verder gaat en moet investeren. Verder was Liverpool middenmoot van 2012 t/m 2016 en haalde ze bijna helemaal geen CL voetbal. Vanaf het Klopp tijdperk is er bij Liverpool ook enorm veel gespendeerd. United kan mede zoveel spenderen doordat ze al 15 jaar aan de top stonden in Engeland en omdat het zon beetje de grootste club is van de wereld. Verder spelen veel meer factoren een rol. Wat als spelers stoppen met hun carrière? Moet je dan geen opvolger kopen? Logisch dat Aguero, Silva en Kompany bijvoorbeeld niks meer opleveren omdat ze op leeftijd waren of stopten met hun carrière, restwaarde is dan nihil, maar hebben ze dan geen waarde gehad in al die jaren? Verder is de voetbalwereld soms een rare wereld waar een betere spelers soms goedkoper is dan een slechterere speler. Perfecte voorbeeld is Liverpool zelf waar Thiago 25 miljoen kostte en Keita rond de 60 miljoen. Keita moet dus ruim 2x zo goed zijn volgens sommige VZ leden. Maar dat is natuurlijk complete onzin.

12 juni 2022 om 16:31

Vanaf 2012 omdat het de laatste 10 seizoenen aangeeft. En voor de rest zijn de cijfers toch gewoon duidelijk? Veel clubs in de PL geven veel meer uit (netto) dan een Liverpool. Dus koopclub om Liverpool te beschrijven is een beetje gek.

12 juni 2022 om 17:44

Ja en als je op basis van de laatste 4 seizoenen en aankomend seizoen zal rekenen (in totaal 5 dus), 22/23, 21/22, 20/21, 19/20 en 18/19 al is de transferwindow voor aankomend seizoen pas net geopend kom je op compleet andere cijfers uit. United netto verlies van 379 miljoen, Arsenal tweede met 320 miljoen, dan City met 313 miljoen, Liverpool 312 miljoen (er van uitgaande dat Nunez 80 miljoen gaat kosten), Spurs 231 miljoen en Chelsea 202 miljoen. Liverpool heeft dus letterlijk 1 miljoen minder gespendeerd dan City in de laatst 5 jaar.

12 juni 2022 om 19:29

Kan je nog overduidelijker een gekleurde mening hebben? Evenals aversie tegen Liverpool. Ik zou ook voor City 17/18 buiten beschouwing laten, aangezien ze toen meer dan 200 miljoen netto uitgaven. En dan wel doodleuk het nieuwe seizoen erbij pakken, terwijl de transfermarkt in principe nog niet eens echt geopend is.

12 juni 2022 om 19:49



Zeker geen aversie tegen Liverpool. Al komt dat zo over misschien door mijn reacties op dit topic. Ook vaak genoeg kritiek geuit op andere Engelse ploegen en vooral op Man City. Echter vind ik wel dat er gewoon objectief gekeken mag worden. De reacteis gelezen bij het topic over Haaland en Man City? En vergelijk dat eens met het topic van Nunez en Liverpool. Het verschil in sentiment is enorm. Dat is meten met 2 maten. Maar goed dat is mijn mening. Voor de rest had ik Liverpool liever als kampioen gehad dan Man City, dus het slaat nergens op om mij als een Liverpool hater neer te zetten.

13 juni 2022 om 17:45

@DerKaiser123 Je reageert ook nergens inhoudelijk op. Allemaal een hoop geblaat maar je zegt niks. Je runt een business op wat je onder aan de streep kwijt bent. En uit alle cijfers blijkt dat Liverpool gewoon veel minder heeft uitgegeven dan welke andere topclub dan ook de laatste 10 jaar. Je kijkt niet alleen naar de uitgaven maar ook wat er binnen komt. Zo run je een club/bedrijf whatever you wanna name it. Enige wat jij doet is de uitgaven langs elkaar leggen en daar conclusies aan hangen. Je zou in elk bedrijf binnen 2 weken ontslagen worden als je op die manier beredeneerd.

12 juni 2022 om 15:36

Tja je reactie gaat niet goed overkomen & zeker nu we een soortgelijk bedrag hebben overgemaakt naar monaco voor een zeer jonge speler. Ik sta achter beide transfers, overigens. Nunez is gewoon de de beste spits onder 21 in de markt en daar zal je voor moeten betalen of moeten ze achter de feiten aanlopen nu city haaland binnen heeft? Iedereen is een koopclub tegenwoordig dus snap je opmerking niet echt.

12 juni 2022 om 15:42

Oh, ik deel alleen dezelfde sentimenten die bij het nieuws van Tchouameni werden gedeeld door mensen die niet blij waren met die transfer. Ik verwacht dat die zich net zo zullen uitspreken over Nunez nu. Toch?

13 juni 2022 om 08:08

Zou je daarvoor niet moeten kijken naar het uitgavenpatroon van beide clubs in de afgelopen jaren?

13 juni 2022 om 13:45

@ Ajaxxxlove: Netto spendings in de afgelopen 10 jaar: Op de 14e plaats staat Liverpool met 347 miljoen (manu, ManC en PSG staan 1, 2 en 3 met rond de 1 miljard). En Real Madrid komt niet in de top 20 voor. Staat op de 25e plek. Dus tot zover dat uitgavenpatroon. Het was echter ook niet het punt dat ik maakte.

13 juni 2022 om 15:15

Jij beweert dat Liverpool een koopclub is omdat het veel geld betaalt voor een speler uit een kleinere competitie, en dat zeg je omdat Madrid dat ook doet en die verwijten daarom krijgt, toch?

Ik denk dat zo'n bewering nogal sneu is, als je dat baseert op een enkele transfer, en zeg daarom dat het misschien goed is om de context erbij te pakken en te zien hoe veel vaker dat gebeurt, en waarom mensen Madrid een koopclub noemen en Liverpool (misschien) niet. Al zie ik genoeg mensen op social media die Liverpool ook een koopclub beginnen te vinden, hoor.

Overigens wist ik niets van de rankings mbt het uitgavepatroon. Als dat klopt, dan is het gewoon een terechte opmerking.

Al vind ik het alsnog een beetje kinderachtig om te roepen, alsof je zelf niet begrijpt waar dat sentiment vandaan komt. Bij Madrid loopt toch nauwelijks eigen jeugd in de basis, voor mij een belangrijk criterium om een club wel of geen koopclub te noemen.

13 juni 2022 om 20:16

Nee, ik roep dit over deze ene transfer omdat 4 dagen geleden een heleboel Liverpool fans vielen over het feit dat Real Madrid Tchouameni kocht en dat het een belachelijk hoog bedrag was. Die mensen zie ik hier nergens meer nu het over Nunez gaat. Bij Madrid loopt nauwelijks eigen jeugd in de basis zeg jij... en bij Liverpool wel? Becker, Dijk, Henderson, Konate, Matip, Fabinho, Robertson, Mane, Salah, Firmino, Keita, Thiago, etc., etc., etc.

Ik zal niet beweren dat Real Madrid geen koopclub is, heb ik ook niet gezegd. Wij kopen (camavinga, nu Tchouameni), maar we verkopen ook veel spelers, waar men nogal lacherig over doet, maar wat ons financieel wel gezond houdt (reguilon, Hakimi, Ronaldo, etc.). En als dan nota bene fans van een andere koopclub ons verwijten dat wij dat zijn, ja dan mag ik daar op reageren. En als jij dat sneu en kinderachtig vind mag je dat uiteraard ook.


13 juni 2022 om 11:07

Sorry maar dit slaat nergens op, ja ze geven uit maar wie niet? Het gaat hier niet om, daarnaast staat Liv ver laag in NET spent sinds 2012 dus onterecht dit. Maar het gaat om de manier waarop, Liv doet het gewoon uitstekend, verdiend enorm veel en kan dan gewoon uitgeven maar hebben ook gewoon een limiet en kunnen niet oneindig geld uitgeven. Ze kopen heel gericht en stapsgewijs en een keertje moet er even goed uitgegeven worden maar ook omdat het kan (kijkende naar wat binnen komt). Groot verschil tov andere echte ordinaire uhmm clubs. En ze gaan wellicht voor Mane ook gewoon 40 mil vangen.

13 juni 2022 om 13:37

Je moet verder lezen in de comments Socio, wat ik daar heb gezegd: " Oh, ik deel alleen dezelfde sentimenten die bij het nieuws van Tchouameni werden gedeeld door mensen die niet blij waren met die transfer. Ik verwacht dat die zich net zo zullen uitspreken over Nunez nu. Toch? ".

Je begrijpt toch wel dat ik niet serieus ben als ik zeg over Liverpool dat ze een ordinaire koopclub zijn, terwijl wij net Tchouameni hebben binnengehaald voor ongeveer net zo een bedrag? Alleen had je allerlei idioten die alleen maar kritiek leverden op de deal van Tchouameni, o.a. ook Liverpool fans. Maar bij deze transfer van Darwin Nunez zijn diezelfde fans in geen velden of wegen te bekennen. Zo waren er ook City-fans bij die liepen te kreunen en steunen, maar als je ze dan vroeg naar wat de flop Grealish had gekost (115m minimaal) dan reageerden ze plots niet meer. Vreemd is dat.

14 juni 2022 om 10:36

Ah ok ja my bad, dan geef ik je helemaal gelijk in ja. Apart maar niet verrassend meer natuurlijk, tsja.

Bizar bedrag voor iemand die niet kan passen of een bal normaal aannemen, hij heeft echt een paar hele grote tekortkomingen in z'n basistechniek. Voor de rest een goede afmaker en iemand die op elke bal loopt en 90 minuten lang druk zet op 100% een echte vechter.

12 juni 2022 om 16:08

Net als Cavani.

12 juni 2022 om 20:04

Cavani heeft een prima basistechniek en kan vrij degelijk voetballen.

100 miljoen inc 20 miljoen aan bonussen is wel aan de hoge kant maar aan de andere kant wel een echte spits die Liverpool al een aantal jaren miste in mijn eigen. Heb wel een gevoel dat deze jongen het daar gaat maken en er zeker 15 in zal schieten! Ter vergelijking met City, die halen voor 100 miljoen gewoon de aankomende 2 beste spitsen voor de komende 10 jaar met Haaland en Julian Alvarez.

12 juni 2022 om 15:58

Heb je zo veel vertrouwen in Alvarez? Echt een leuke speler volgens mij maar de beste spits(en)?

12 juni 2022 om 16:12

Persoonlijk heb ik echt heel veel vertrouwen in deze Alvarez. Voor zijn transfer naar City heb ik een wedstrijd of 10 van hem gezien en daarin maakte die wel echt een uitstekende indruk. Gaan wel geruchten dat City hem aan River Plate wil verhuren tot eind december. Op termijn zal die echt wel gaan groeien richting de betere spitsen in het voetbal maar moet hij wel het vertrouwen van City gaan voelen en vooral gaan krijgen.

Ik vond hem tegen Ajax niet zo geweldig dat hij 100 miljoen zou moeten kosten. Eerlijkheidshalve moet ik wel toegeven dat ik hem verder weinig heb zien spelen.

Kan dat gejank van Klopp ook gelijk stoppen omtrent het bedrag van City voor Haaland.

Ontopic: benieuwd of hij het waar kan maken en wie hij opvolgt. Zal Mane of Salah de eerste zijn dat vertrekt of beide?

13 juni 2022 om 12:10

Wat voor gejank? Dat Liverpool niet meekan in het geweld van City? Dat is toch gewoon waar? Liverpool kan zeker dure aankopen doen, maar bij de transfers van een Haaland en eerder ook de geruchten rondom Mbappe gaat het niet alleen om een trasnfersom, maar ook gigantische salarissen en hoge tekensommen. Dáár kan Liverpool niet in mee.

80 tot 100 miljoen ??
En dan voor Mane ongeveer 40 .
Ik vind Mane toch echt beter .
Wel heel erg mooi voor Almeria , is toch een prachtig bedrag als alles doorgaat .
Vind het ook erg jammer dat Mane eventueel weg zou gaan bij Liverpool.

12 juni 2022 om 20:02

Contractlengte, potentie en leeftijd. Mané heeft al gepiekt en is inmiddels 30. Na deze transfer heeft hij geen restwaarde meer. Nu 40 miljoen voor Mané betalen betekent dat je dat nooit terug gaat zien.

Geweldige aankoop, beste optie na mbappe en haaland, vind nunez echt een geweldenaar

Komt waarschijnlijk door die paardenstaart van hem, maar heb zo’n gevoel dat dit een 2e Andy Carrol geval wordt.

1 goed seizoen gedraaid en dan zo’n absurd bedrag ervoor neer tellen. Dit kan alleen maar op een teleurstelling uitlopen.

13 juni 2022 om 08:16

Of op een succes. Vrij raar dat dit alleen maar op een teleurstelling uit zou kunnen lopen, omdat hij een paardenstaart heeft.

Goede aankoop voor Liverpool. Núñez is gewoon een hele goede spits met superveel potentie en natuurlijk kost hij een absurd vermogen, maar dan haal je wel een spits binnen die al vrij goed van niveau is en waarmee je als het goed is 10-jaar of langer mee vooruit kan. En daarbij denk ik dat de transfersommen de aankomende jaren alleen maar verder op zullen lopen en ik verwacht dat Núñez het ook goed zal doen en grote stappen in zijn ontwikkeling zal zetten onder Klopp, dus als Liverpool hem ook ooit weer verkoopt over pakweg 4-jaar dan is Núñez 26- of 27-jaar en dan verdiend ook Liverpool er waarschijnlijk nog fors aan.

Heb wel echt zin in het nieuwe Premier League seizoen. Manchester City met Haaland en vast nog wel wat versterkingen, Liverpool met Núñez en ook nog wel wat versterkingen en ben erg benieuwd naar Tottenham Hotspur onder Conte en het Manchester United van ten Hag. En dan verwacht ik ook nog het een en ander van Chelsea en Arsenal. Manchester City en Liverpool zijn natuurlijk de twee grootste titelkandidaten, met daarachter Chelsea en dan Tottenham Hotspur, Arsenal en Manchester United in precies deze volgorde naar mijn mening.

13 juni 2022 om 10:33

"manchester City en Liverpool zijn natuurlijk de twee grootste titelkandidaten, met daarachter Chelsea en dan Tottenham Hotspur, Arsenal en Manchester United in precies deze volgorde naar mijn mening."

Goh laat dat nou net de eindstand van dit seizoen zijn!

Ik ben nog niet overtuigd van Darwin. Sowieso vind ik hem geen 100 miljoen waard.
Ik ben een groot voorstander van regulering in het voetbal.
Max 16 aangekochte selectie spelers en de rest aanvullen met jeugd. Stoppen met de winter transfer periode. Een maximaal bedrag wat je mag uitgeven aan een speler.
En zelfs een draft systeem vind ik een interessante optie

13 juni 2022 om 12:19

Klinkt leuk, maar je weet nu al dat de grootste clubs van Europa hier nooit in mee zullen gaan. Dit zou hun eigen positie alleen maar ondermijnen. Daarnaast zullen clubs altijd manieren vinden om een maximale transfersom te omzeilen. Je ziet nu wel wat voor wassen neus het Financial Fairplay-systeem is. Heeft helemaal niks veranderd. Van mij mag het ook veranderen, maar ik vrees dat dat een vrij naïeve gedachte is.

14 juni 2022 om 19:03

FFP heeft zeker wel wat veranderd. Clubs zijn voor corona tijdperk gezonder dan ooit tevoren.

Belachelijke transfersom, gaat het totaal niet waarmaken denk ik. Snap niet wat ze in hem zien, maar goed.

14 juni 2022 om 19:02

Wat vind jij dan niet goed aan Darwin Nunez?

15 juni 2022 om 22:15

Zijn veldspel. Blinkt nergens in uit. Geeft me Lacazette-vibes in de zin van dat de Premier League in elk opzicht een maatje te groot voor hem zal zijn.

14 juni 2022 om 20:05

Binnengehaald om United een hak te zetten, gewoon bang dat ze een topper voor de PL mislopen.

15 juni 2022 om 22:16

Zou Liverpool dat nou echt doen? Ze hebben doorgaans toch wel beleid dacht ik.

Leuk nieuws maar die shirts van Liverpool zijn echt prachtig. Dieper rood, verder geen gekkigheid met patroontjes en lijntjes.

Ik ben hier heel blij mee. Een echte nummer 9. Mane gaat weg. Salah hebben we nu voor de rechterkant en Luis Diaz voor de linkerkant. Diego Jota kan op beide flanken spelen, en we hebben 2 verschillende types spitsen. Firmino en Nunez. Goed dat als City Haaland haalt dat wij meegaan door eenzelfde soort spits aan te trekken. We moeten investeren om City bij te kunnen houden

100 miljoen is vrij gortig voor een speler van Benfica die niet eens heel geniaal was in de CL. Hij is natuurlijk bewegelijk, relatief lang en nog prima in de lucht maar 100 miljoen? Lijkt een beetje op een Pepe transfer. Betwijfel of hij het niveau aan kan.

14 juni 2022 om 20:05

Ze selecteren hem wegens zijn energie en werklust, het is niet meest technisch begaafde spits. En een goede afmaker kan wel een revelatie worden.

Is dit die speler die ajax de das om heeft gedaan in de cl?

Mij is deze speler natuurlijk ook wel op gevallen, goede speler, maar niet een speler die Liverpool sterker gaat maken. Lang niet in de categorie Mbape, van Basten, dikke Ronaldo.
Kon wel eens de eerste miskoop van Klopp worden.

13 juni 2022 om 12:21

Dus alleen spelers in de categorie 'mbape, van Basten, dikke Ronaldo' zouden dit Liverpool sterker maken? Dan wens ik de club veel succes met de zoektocht naar versterkingen.

Dit is wel weer een hele mooie transfer voor Benfica. 75 miljoen voor een speler die een goed seizoen heeft gedraaid en dat terwijl Benfica eigenlijk niks heeft gewonnen. Derde in de competitie en kwartfinale CL. Voornamelijk in de CL hebben ze echt geluk gehad dat ze uberhaupt zo ver zijn gekomen. Tegen PSV hadden ze er zo maar in de voorronde al uit kunnen vliegen. Vervolgens in de poulefase geluk dat ze tegen het zwakste Barcelona in jaren kwamen te staan, maar tegen Bayern echt afgemaakt in twee wedstrijden. Daarna ook weer met alle geluk van de wereld gewonnen van Ajax.

Dat je dan na zo'n campagne en matig seizoen in de eigen competitie een speler verkoopt voor minimaal 75 en maximaal 100 miljoen is wel bizar. Volgens mij geeft dit ook goed aan dat de spoeling van goede, jonge aanvallers momenteel dun is. Mbappe, Haaland, Vlahovic, Vinicius zijn in momenteel niet haalbaar dus moeten ook topclubs doorschakelen naar in dit geval bijv. een Nunez.

Is wel een heel ander type dan Mane, groot en sterk. ben benieuwd hoe dat gaat lopen. Denk dat Klopp hier wel blij mee is. Erg veel geld halen ze nog steeds wel op bij transfers, die Portugezen. Tijd om in te zien dat spelers uit Nederland nog steeds te goedkoop vertrekken! PS: Is deze foto met de tong uit de bek nou echt de enige die VZ heeft van Nunez?

Hele goede speler, Liverpool is duidelijk aan de gang om aan de Europese top te blijven, waar in het verleden nog wel eens wisselvallig werd gepresteerd is dit een voorbeeld om vooruit te kijken.

Helaas zijn er nog steeds maar enkele clubs die dit kaliber speler kan halen, en blijft de voetbalwereld verrot.

Bij Almeria zag je al dat hij goed zou worden. Toen speelde hij onder Guti dacht ik. Heel raar dat geen club uit Primera Division hem gehaald heeft. Nu is hij natuurlijk te duur geworden voor de meeste van die clubs.
Goeie aankoop van Liverpool. Een Salah en Mane vervangen wordt lastig (want ik neem aan dat beiden binnen een seizoen of twee weggaan). Maar Darwin en Diaz kunnen uitgroeien tot wereld spelers onder Klopp.

14 juni 2022 om 20:35

Ik zie dat het oa Guti was, maar Almeria had 3 coaches gehad dat seizoen: Guti, Pedro Emanuel en Mario Silva. Maar dat geen andere Laliga club het aandurfde, heeft ook te maken met het bedrag wat Benfica op tafel legde: 39 miljoen. Belachelijk hoog bedrag voor een gemiddelde Laliga club en ook nog hoog voor een spits die het nog moest zien waar te maken. Uiteindelijk goed uitgepakt voor Benfica dus.

14 juni 2022 om 20:48

Dat klopt ook wel hoor. 39mil was idd veel geld. Maar ik denk dat een club uit La Liga hem wel voor 25-30mil had kunnen halen, want ik meen me te herinneren, dat hij in La Liga wilde spelen. En de speler speelt meestal waar hij wilt spelen. Almeria had heus wel genoegen genomen met 10 mil minder.
En het was natuurlijk een gok, maar ja, wie niet waagt wie niet wint.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren