Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Langer verblijf Sergiño Dest bij PSV hoogst onzeker: ‘Aanbieding te laag’

Laatste update:

Het lijkt er momenteel nog niet op dat Sergiño Dest ook volgend seizoen in het shirt van PSV te bewonderen is, zo schrijft Rik Elfrink in een uitgebreid artikel namens het Eindhovens Dagblad. Volgens de journalist kan de 23-jarige vleugelverdediger elders aanzienlijk meer verdienen, waardoor de huidige aanbieding van de Eindhovenaren te laag is om kans te maken op een langer verblijf.

Dest is nog altijd eigendom van FC Barcelona, waar hij nog tot medio 2025 vastligt. Volgens Elfrink wil PSV de international van Team USA dolgraag behouden, maar lopen de gesprekken vooralsnog stroef. Technisch directeur Earnest Stewart moet eind april bepalen of de koopoptie (vermoedelijk 10 miljoen euro) in het huurcontract met Barça wordt gelicht, maar een persoonlijk akkoord met Dest zelf is momenteel ver weg.

Volgens Elfrink wil de rechtspoot nog geen definitieve knopen doorhakken. “Dest lijkt af te wachten tot de nieuwe trainer van FC Barcelona zijn plannen heeft ontvouwd en kan bovendien bij buitenlandse clubs fors meer verdienen dan bij PSV.”

Wel zal Stewart water bij de wijn moeten doen om überhaupt kans te maken op de handtekening van Dest. “De huidige aanbieding van de Eindhovenaren is te laag om kans te maken op een langer verblijf. Bij zijn terugkeer in Nederland zullen de gesprekken over een langere periode bij PSV weer opgestart worden, maar insiders weten dat de situatie op dit moment ingewikkeld oogt”, schrijft Elfrink.

Dest speelde tot dusver 33 officiële wedstrijden namens PSV, waarin hij goed was voor 2 doelpunten en 6 assists. Transfermarkt schat de huidige marktwaarde van de Almeerder op zo’n 22 miljoen euro. Met PSV stevent Dest dit seizoen af op zijn eerste landstitel als profvoetballer.

Malik Tillman


Elfrink schrijft ook over middenvelder Malik Tillman, die wordt gehuurd van Bayern München met een optie tot koop van 12 tot 14 miljoen euro. Aan die constructie zitten echter meer haken en ogen. “PSV wil ook Malik Tillman behouden, maar moet afwachten of Bayern München daarmee akkoord wil gaan.”

“Als de Duitsers hem zelf in de selectie willen houden of een goed bod kunnen krijgen van een andere club, kunnen ze eenvoudig van de optie tot koop van PSV af en betalen ze een paar miljoen”, aldus Elfrink.

Stewart is in ieder geval duidelijk over wat hij wil. “PSV staat open voor een definitieve overname, maar misschien is een langer tijdelijk verblijf van Tillman ook nog bespreekbaar. De 21-jarige middenvelder heeft het zelf uitstekend naar zijn zin bij PSV.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dest is dan ook een vuile geldwolf. Hij laat nu even een paar maanden leuke dingen zien, na jaren niks gepresteerd te hebben, en dat mannetje lijkt weer hoog in z'n bolletje te krijgen. Kies nu gewoon eens voor je ontwikkeling i.p.v. rupsje nooit genoeg.

22 maart 2024 om 10:33

Ja,dit is supportersgelul. Jij zou even 20% tot 40% salaris inleveren terwijl je je ook in de CL hebt laten zien en er waarschijnlijk ook interesse is van andere clubs die meer betalen.

22 maart 2024 om 10:33

Vindt dit altijd wel simpele comments. Wij kunnen toch niet in zijn portemonnee kijken? Misschien dat hij financieel wel voor meerdere mensen zorgt en dus graag meer salaris krijgt zodat hij dat beter kan doen. Weten wij veel.

22 maart 2024 om 10:54

Los daarvan, je zou als speler ook een ontzettend slechte zaakwaarnemer hebben als hij met de eerste beste aanbieding akkoord gaat. Dat ze in gesprek zijn zie ik daarom ook wel als iets positiefs, want het geeft aan dat er ook wederzijdse interesse is voor een langer verblij (al acht ik die kans klein). Het zou wel echt een aderlating zijn voor ons met zijn manier van spelen.

22 maart 2024 om 10:34

Als je bij een andere werkgever veel meer kan verdienen doe je dat toch ook? Verder heeft hij geen PSV-verleden en zijn er mooiere plekken om te wonen dan in Eindhoven.

22 maart 2024 om 10:35

Vuile geldwolf die Dest. Neem een voorbeeld aan de spelers van Manchester City!

22 maart 2024 om 10:36

Dat is toch niet meer dan normaal. Die moeten in 15 jaar zoveel mogelijk bij elkaar harken om daarna nog een beetje mooi te kunnen leven. Het zijn maar een klein groepje spelers dat niet vergeten worden.

22 maart 2024 om 10:43

Ik ben niet zo onwijs van de ad hominems ofzo, maar wees blij als City fan dat voetballers dingen voor het geld doen? Enige reden dat jullie een grote club zijn.

22 maart 2024 om 12:00

City was altijd al grote club. Ze hadden voor de overname al aardig wat prijzen gepakt. Men staart zich blind op de overname. Ze hebben ze uiteraard naar top gewerkt met overname, maar hadden voor de overname al goede prijzenkast. Beter dan Spurs bijvoorbeeld.

22 maart 2024 om 12:23

City had voor de overname inderdaad al enkele prijzen te pakken, al tientallen jaren terug gepakt. De weg die na de overname is ingezet is indrukwekkend en City is een prijzenpakmachine geworden. Maar ook bij deze club komen jongens alleen voetballen als ze vinden dat ze er genoeg voor krijgen. Kunnen ze elders meer verdienen dan zijn ze gewoon weg hoor. Maar zie maar eens beter te krijgen dan wat je bij City krijgt. Dat is een handjevol clubs en de Saudische competitie.

22 maart 2024 om 12:50

De laagste serieuze prijs die ze wonnen was in de jaren 60. De enige reden dat je fan van ze bent en kinderen nu in het shirt rondlopen is de overname en het geld. Niemand staart zich daar blind op. City is een topclub om 1 reden: geld.Dest wil gewoon naar een grotere competitie. Lijkt me niet raar.

22 maart 2024 om 13:11

Elke keer kampioen worden op het 2e niveau en daarna weer degraderen telt niet als serieuze prijs he Zermatt. Anders kunnen de Burnley en Norwich fans ook zeggen dat ze aardig wat prijzen gepakt hebben.

Sterker nog Alleen Guardiola heeft zo'n beetje al de helft van de prijzen.

Premier league totaal 9x waarvan 5 met guardiola
UCL totaal 1x en met Guardiola. Zelfde met Uefa super cup en WK clubteams.
Fa Cup totaal 7x waarvan 2x met Guardiola
League cup 8x waarvan 4x met Guardiola
Community shield 6x waarvan 2x met Guardiola

Totaal 33 prijzen waarvan 16 met Guardiola.

En dan heb je nog prijzen die gepakt zijn tussen de overname en Guardiola. Maar wat hebben ze serieus prijzen gepakt voor de overname zeg.

22 maart 2024 om 13:49

@zermatt_person - Het doet niets af aan het punt dat Migi maakt. Zonder SA is de kans zeer klein dat zelfs de bankzitters nu bij Manchester City zouden spelen, laat staan de echt grote jongens. Ook zouden mensen als jij die club nu niet aanmoedigen, laten we eerlijk zijn.

22 maart 2024 om 10:45

Wow een mens die meer geld wilt. Wat bereik je daarmee in het leven!

22 maart 2024 om 11:17

Zou jij 3 miljoen betalen om een jaartje extra in Eindhoven te ballen ?? En dan speel je ook nog op links terwijl je liever rechtsback speelt. Kom lekker terug naar Amsterdam !

22 maart 2024 om 11:44

Omdat wij die 3 miljoen extra wel gaan betalen? Los van 10 miljoen aan transferfee?

22 maart 2024 om 13:23

Dat zou ik doen als ja, Dest is gewoon een groot talent. Die ga je voor minimaal 25mil weer verkopen. Aanvallend vanaf rechts 3x zo gevaarlijk als bij PSV vanaf links.
Wordt eigenlijk gewoon misbruikt door Bosz. Op links is hij goed, op rechts dus veel beter.

22 maart 2024 om 13:19

Voetballers denken ook alleen maar aan geld het voetbal kom op de tweede plaats. PSV heb gezorgd dat hij weer kan voetballen maar krijg nu stank voor dank. Je heb gelijk hij heb nu een goed jaar door psv en krijg het ineens hoog in zijn bol

Dit had PSV ergens ook kunnen zien aankomen. In het verleden koos hij ook voor het geld in Barcelona ipv speeltijd en perspectief in Amsterdam.It's all about the money

22 maart 2024 om 10:30

Lijkt me toch een prima keuze achteraf

22 maart 2024 om 10:33

@voetbalchick
Ik denk dat dat 90% van alle voetballers dan voor Barcelona zou kiezen in plaats van een langer verblijf in Amsterdam. Barcelona is voor heel veel voetballers een absolute droomclub. Of ze nu in zwaar weer zitten of niet.

22 maart 2024 om 10:34

Of hij koos voor de kans bij een absolute topclub en een lekker warm land./

22 maart 2024 om 10:36

Hij koos voor speeltijd bij Barcelona. Hij zat bij ons namelijk op de bank. Hij was niet onze 1e back, maar onze backup.

22 maart 2024 om 10:42

PSV moet beter gaan onderhandelen. De koopopties die ze afsluiten zijn gebakken lucht, net als bij Xavi. Bij een goede koopoptie, zou de macht bij de club moeten liggen. Dus de voorwaarden vooraf bespreken, en bij een goede match kan de club de optie lichten. Nu wil je de optie lichten, moet je eerst weer overeenkomen met de speler.

22 maart 2024 om 10:49



@snipez14, denk dat je daar te makkelijk over denkt. Dest zou wel dom zijn om dat vooraf vast te leggen. Speelt hij een wereldseizoen, wordt hij er daarna niet (of in ieder geval minder) voor beloond.

22 maart 2024 om 12:06

Dat is toch de hele bedoeling van huur met een koopoptie, dat die speler gaat opleven met die kans die hem geboden wordt. Nu is het achteraf gewoon een jaartje huren geweest, is ook een goede zet gebleken hoor. Maar een dergelijke koopoptie op spelers van topclubs heeft dan geen zin. Vermoed dat we hetzelfde gaan krijgen bij Tillman. Deze spelers zijn van bijzondere kwaliteit dus er zijn altijd clubs die meer salaris gaan neerleggen voor deze spelers.

22 maart 2024 om 12:20

Nou, de optie zit erbij zodat de club inderdaad de kans krijgt om de speler over te nemen, maar zelfs als een speler op het veld een goed jaar draait, kan hij nog genoeg redenen hebben om uiteindelijk niet bij die club te tekenen.
Zijn droomclub komt, andere clubs willen ruim meer betalen, maar ook stel Bosz vertrekt en PSV licht wel de optie van Dest met jouw idee dat het contract dan ook direct bindend is, dan heeft Dest niks meer te zeggen.

Het spel is op de wagen. Hoop dat ze er uiteindelijk wel uitkomen. Beide partijen zetten hoog en laag in. Komt goed

22 maart 2024 om 11:28

Ik hoop het, maar reken nergens op, zoals praktisch alle PSV-fans denken over Dest. Zou geweldig zijn als hij blijft, maar salaristechnisch gezien weet iedereen bij PSV dat dit een lastige opgave is, maar niets is onmogelijk natuurlijk.

Had je kunnen weten. Die ziet PSV als een tussenstap naar weer de absolute top. Waar ik hem overigens niet goed genoeg voor acht.

22 maart 2024 om 11:25

Hoeft ook niet goed genoeg te zijn als je na je carrière meerdere miljoenen overhoudt.

Dit was natuurlijk zijn plan. Een jaar vlammen op een lager niveau, om elders te cashen.

Tja, ontzettend jammer maar begrijpelijk. Heeft aan het grote geld mogen ruiken en ziet nu kansen om hier in te groeien. Of dit zijn sportieve carrière gaat helpen is een tweede vraag, bij Barcelona gaat hij het niet redden gok ik. Vind dat hij het PSV erg goed doet en goed past ook, al is dit op de linksback ipv zijn normale rechtsback positie. Dat wordt in mijn ogen nog wel eens vergeten, aan de andere kant voetballen zonder al te veel problemen mag je niet onderschatten. Ik zie hem ontzettend graag blijven bij PSV in ieder geval maar als het salarisverschil te groot is moet je nu al gaan kijken naar een vervanger.

Je zou zeggen na 2 hele slechte jaren bij Barcelona en Milanen zo'n leuk seizoen als bij PSV in de Eredivisie dat je iets meer realiteitsbesef krijgt. Dat zit er bij Dest niet in lijkt het als die alleen maar meer salaris wilt verdienen. Komt echt veels te kort voor de grote competities in mijn ogen.

22 maart 2024 om 11:57

Maar hij is toch ook een broodvoetballer?!
En laten we eerlijk zijn, zelfs als de categorie Barcelona hem niet meer wil hebben, dan verdien je nog meer bij clubs als West Ham en Villa in vergelijking met PSV

22 maart 2024 om 13:42

Dat zie je wel vaker bij voetballers. Ze worden op een hoger niveau afgeserveerd en na 1 leuk seizoen onder andere omstandigheden op een (veel) lager niveau denken ze kennelijk dat ze zich plots ontwikkeld hebben in de dingen waardoor ze eerder opzij werden geschoven. Dest is nog steeds exact dezelfde speler die vertrok bij Ajax. Dat zie je ook aan alles. Hij is hooguit fysiek ietsje sterker.

Ik zou zeggen: Ajax sla je slag!! Als Dest zelf zou willen zie ik hem heel graag terug keren en helpen aan de wederopbouw van onze mooie club.als Ajax gaat waarmaken in iedere linie een ervaren jongen te halen en er van uitgaande dat Henderson dat is voor het middenveld vind ik hem prima als wingback.
Het zal wat gevoelig liggen in eindhoven maar dat lag de transfer van Til ook in Rotterdam dus daar hoef je geen rekening mee te houden.

22 maart 2024 om 10:38

Nee, dank je. Was niet goed genoeg en is dat nog steeds niet.

22 maart 2024 om 11:17

Speelt een ijzersterk seizoen bij een heel sterk PSV maar je beweerd nog steeds dat hij niet goed genoeg is voor Ajax dat met plakband aan elkaar hangt? Dat moet je even nader verklaren. De beste vleugelverdediger van Ajax is momenteel verhuurd aan NEC

22 maart 2024 om 11:25

Je verklaart het zelf al. Ajax hangt met plakband aan elkaar, wat moet je dan met Dest? Dat is nou net een speler die in een geoliede machine moet spelen, anders komen zijn tekortkomingen aan het licht.

Het is zo simpel om hem bij PSV te zien spelen, en denken dat als je hem bij Ajax zat hij precies hetzelfde speelt als bij PSV. Hij verzuipt com-pleet in dit Ajax, en niet zo’n beetje ook. Bij PSV weet elke speler wat te doen, in balbezit en balverlies. Bij Ajax doet iedereen maar wat. Zet Dest daar op linksback en hij wordt hier wekelijks met de grond gelijk gemaakt omdat hij kapot gespeeld wordt door een rechtsbuiten van pak hem beet Fortuna.

22 maart 2024 om 10:45

Als hij het perspectief qua salaris en wat PSV zelf te bieden heeft al niet voldoende vindt, gaat die ook niet naar Ajax. Ondanks dat die wellicht een paar euro meer durven uit te geven (zeker omdat Dest als jeugdproduct wordt gezien), spelen die naar alle waarschijnlijkheid geen CL. Lijkt me toch wel iets wat Dest als plan heeft om in uit te komen.
Die gaat gewoon weer naar een top-4 club van Spanje of Italië waarmee hij zijn salaris redelijk gelijk houdt, CL speelt en (mijn verwachting) de bank warm houdt.
Ik vind het overigens prima als hij niet blijft. Zou zelf proberen hem voor die 10-12 miljoen te kopen, met hem afspreken dat hij een gelimiteerde som krijgt van pak'm beet 25, en meteen doorverkopen. Voor zover bekend heeft Barcelona geen annuleringsclausule van de optie, dus die kun je gewoon buitenspel zetten.

22 maart 2024 om 10:48

Waar je wel rekening mee moet houden is wat in de tekst staat, namelijk dat hij aanzienlijk meer kan verdienen in het buitenland. Het gaat dus om het geld, denk je echt dat Ajax voor Dest tot het uiterste zal gaan wat betreft salaris? Lijkt
me heel sterk.

22 maart 2024 om 10:51

Ik zou niet weten waarom Dest voor Ajax zou kiezen.
Het sportieve perspectief is bij PSV ruim beter en Ajax gaat echt niet het dubbele betalen.

22 maart 2024 om 11:05

Eens. Sterker nog, ik zou ook niet weten waarom Ajax voor Dest zou kiezen. Je hebt in de jeugd al genoeg leuke spelertjes rondlopen die een goede techniek hebben en veel met een bal kunnen maar verdedigend juist tekort schieten. Dest doet het prima bij PSV, ook omdat hij verdedigend niet heel veel hoeft te doen. In het huidige Ajax zou hij ook gewoon kopje onder gaan, en ik denk dat bij PSV dit jaar iedereen een niveautje of 2 boven zichzelf uitstijgt.

Als ik Dest was zou ik het uiteraard ook niet doen, kun je inderdaad beter bij PSV blijven. Ik zie hem nog wel bij een Dortmund of misschien Stuttgart tekenen. Een Duitse subtopper, voor de absolute top vind ik hem verdedigend te kort schieten. Of hij moet in een 5-mans verdediging terecht komen zoals Blind.

22 maart 2024 om 11:24

Ja voor een 5-mans verdediging is het een ideale back en er zijn steeds meer ploegen die dit systeem hanteren.
Denk dat Dest genoeg opties heeft.

Eerlijk gezegd zou ik Dest ook vanuit sportief oogpunt aanraden om te vertrekken bij PSV. Aanvallend vind ik hem voor een back echt buitencategorie, verdedigend blijf ik hem echter zeer matig vinden. Aan dat laatste aspect kan hij bij PSV bijna niet werken, omdat 90% van de wedstrijden op de helft van de tegenstander worden afgewerkt. Een stap naar een Spaanse of Duitse subtopper zou perfect zijn voor hem. Een middenmoter in de PL kan ook, al loopt hij dan wel kans onder te sneeuwen als hij zich verdedigend niet meer doorontwikkelt

22 maart 2024 om 13:39

Die gaat daar niet meer beduidend beter in worden hoor. Daarom is PSV juist geschikt. Dergelijke ideale omstandigheden gaat hij nergens anders meer vinden waar hij ook enigszins aan spelen toe gaat komen. Die gaat zich niet langdurig in de basis spelen in een top competitie. Het is gewoon een beperkte buitenspeler die als back fungeert.

Jammer zit goed op z'n plek bij PSV en vooral in de Eredivisie, zodra de weerstand omhoog gaat ziet hij er vaak wel erg slecht uit. Cashen kun je altijd nog als Amerikaans international.

Zou jammer zijn, na Wijndal en Bergwijn vorige jaar was de tandem Dest-Lang de beste van Europapa.

Maar hij heeft natuurlijk groot gelijk. Goede voetballer, genot om naar te kijken.

Dest zei eerder al dat hij niet terug wil keren bij Barça als Xavi daar nog trainer is. Die gaat nu dus weg. Dat betekent dat die weg dus weer open is, mits Barça en de nieuwe trainer dat ook zien zitten. Voor PSV jammer want hij laat zien een uitstekende speler te zijn. En 10 miljoen lijkt me gewoon marktconform. Maar goed, salaris is weer wat anders.

Ik heb hierbeel hele gemengde gevoelens. Na het fiasco bij Milan was ik al blij dat PSV de koopoptie wilde lichten. Er wordt nog altijd een groot verlies gemaakt, maar 10 miljoen is beter dan niks. Als hij door een andere club voor meer geld wordt overgenomen dan is dat natuurlijk prima, maar een terugkeer bij Barca is toch wel echt het laatste wat ik als supporter wil. Dest heeft meer dan genoeg kansen gekregen. Het zegt ook veel dat spelers als Fort, en eerder ook Mingueza meer indruk op de flanken maakten.

Dit was allemaal al bekend. Jaartje huren waarbij Barca de helft van het salaris betaald.
Nu moet je volgend jaar zelf meer dan 4 miljoen euro per jaar ophoesten. En dan is hij ineens te duur.

En dan al die mensen die roepen dat Ajax lag te slapen. Dest was met zijn salaris geen optie voor Ajax omdat die juist gingen bezuinigen op de salarissen.

22 maart 2024 om 12:09

Om vervolgens Henderson een salaris van meer dan 4 miljoen te geven, gaat goed met dat bezuinigen op salarissen

22 maart 2024 om 13:30

Maar als Barcelona de helft van zijn salaris betaald dan vielen de kosten dit jaar toch wel mee ? Hij zal goedkoper zijn dan Avila.

22 maart 2024 om 19:10

Het probleem is dat je hem niet kan houden. Dus moet je weer een andere oplossing bedenken komend seizoen. Je zag dit aankomen.

Zo'n Dest heeft het ook nog steeds niet begrepen. Barcelona wil maar wat graag van hem af, AC Milan hoefde hem ook niet. Die jongen rendeert enkel in dit specifieke systeem onder deze specifieke omstandigheden. Je zou denken dat hij dat inmiddels wel door zou hebben. Bij veruit de meeste ploegen zal hij veel meer moeten verdedigen en bij andere ploegen waar dergelijke omstandigheden zijn voor een back (bijvoorbeeld City of Liverpool) komt hij gewoon op de meeste fronten flink tekort.

22 maart 2024 om 15:50

Enige club wat zijn niveau kan zijn en het juiste systeem speelt, is Leverkusen. Echter gaat daar Xabi Alonso waarschijnlijk vertrekken, en dan is de vraag of ze het systeem handhaven.

Ik zie voor Dest, anders dan speeltijd en dat hij het naar zijn zin heeft, eigenlijk geen reden om bij PSV te willen blijven. Hij gaf bij aanvang van het seizoen al aan dat hij één seizoen wilde blijven om zichzelf in de kijker te spelen, dit is hem volgens mij aardig gelukt. De Eredivisie kent hij inmiddels wel en met PSV is de kans op een langdurig Europees avontuur ook niet erg groot. Voor de financiën hoeft hij ook niet in Eindhoven te blijven dus dat lijkt me voor Dest een vrij simpele rekensom.

Dest heeft niets met PSV. Heeft ook gekozen voor Amerika ipv NL qua international zijn. Dat mogen we die jongen niet kwalijk nemen. Ook niet dat ie bij Ajax wegging. Als Ajax supporter heb ik me vaak geërgerd aan hem, het was veel geschreeuw en weinig wol. Bij PSV doet ie het goed, maar come on, het is de eredivisie en in de CL deed ie het aardig tegen de lamme en de blinde. Een beetje zo’n loting als Ajax had toen het álle wedstrijden in de poulefase won (en er gewoon tegen niet topclub Benfica uit ging). Dest gaat nooit bij Real, City of een vergelijkbare club komen. Ik denk dat niveau Dortmund zijn max is. Waarom zou ie dan niet gewoon voor het geld gaan? Het is niet dat ie met PSV de CL kan winnen of zo. En hij is ook niet opgeleid door PSV en dus de club moreel niets verplicht.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren