Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Lahm gaat voor record met Bayern: ‘Dat zou wat zijn’

Laatste update:

Bayern München won de voorbije drie seizoenen de titel in eigen land: eerst onder Jupp Heynckes en daarna tweemaal onder Josep Guardiola. Het lukte der Rekordmeister al een paar keer eerder om drie kampioenschappen op een rij te pakken. Van 1972 tot 1974 gebeurde het, van 1985 tot 1987 en van 1999 tot 2001 ook. Philipp Lahm zou dolgraag meemaken dat Bayern als eerste Duitse club ooit vier keer op rij de beste is.

/

“Onze doelen voor het nieuwe seizoen zijn niet anders dan in voorgaande jaren: we willen in alle competities zo ver mogelijk reiken”, zegt de aanvoerder van Bayern vanuit Shanghai. Daar werkt de club een deel van de voorbereiding op het seizoen 2015/16 af. “Er ligt een record dat gepakt moet worden en dat is vier keer achtereen kampioen worden. Dat zou nou echt iets heel bijzonders zijn”, zegt Lahm enthousiast.

Lahm zegt ervan overtuigd te zijn dat Bayern een serieuze gooi kan doen naar het record. Het is niet de enige club die ooit driemaal op rij Meister werd, want dat deed Borussia Mönchengladbach ook tussen 1975 en 1977. “Wij hebben een zeer sterke groep, alle posities zijn geweldig bezet. Manuel Neuer, Thomas Müller, Jerome Boateng, David Alaba, Holger Badstuber... die bevinden zich allemaal op een ideale leeftijd. We zullen weer om alle prijzen mee gaan spelen”, belooft Lahm.

Gaat het Bayern München lukken om vier keer op rij kampioen te worden, denk je?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

ik zal niet weten wie bayern van de troon moet stoten, het verschil met de rest is veel te groot. Het is jammer want het word saai, zoals in italie juve en in frankrijk psg steevast kampioen worden en in spanje barca of real

21 juli 2015 om 12:57

In nederland ajax psv

21 juli 2015 om 12:58

Alleen de engelse competiti is nog spannend in belgie anderlecht

21 juli 2015 om 13:56

Klopt

21 juli 2015 om 14:06

Terwijl afgelopen jaar Gent kampioen werd.

21 juli 2015 om 15:29

Brazilie is een hele toffe competitie met veel kanshebbers

21 juli 2015 om 12:58

PSG is pas de laatste jaren wat groter, en marseille heeft dit seizoen laten zien aardig goed opgewassen te zijn tegen PSG.
Echter als ze zoveel geld blijven uitgeven geloof ik best dat het verschil nog veel groter word.

21 juli 2015 om 13:03

Je zegt Marseille terwijl Lyon veel langer heeft gestreden om de titel. Marseille al 8 wedstrijden voor het einde volledig afgehaakt.

21 juli 2015 om 15:22

Valt best mee, Atletico is onlangs nog kampioen geworden. Denk dat de clubs uit Milaan zich ook wel weer herpakken en in Frankrijk kan het ook zo allemaal weer anders zijn als de geldschieters zich terugtrekken uit PSG

Heel saai, want je weet dat dit al vaststaat. Zeker als de geruchten waar zijn dat Real achter Reus aanzit. De spanning is er gewoon helemaal uit daar, ontzettend zonde, wan ik kan me niet voorstellen dat Bundesliga- volgers dit zo fantastisch vinden.

21 juli 2015 om 12:41

@ Arsenaladdict

Dit is alleen fantastische als je Bayern Munchen supporter bent. Wanneer je een Borussia supporter bent is er inderdaad weinig aan. Je hebt altijd wel clubs met een korte hegemonie in een bepaalde competitie. Maar in de bundesliga is het al 30 jaar Bayern Munchen dat de leiding heft. Waardoor het niet meer spannend is.

21 juli 2015 om 13:25

Ook voor Bayern- fans niet. Wat is de lol ervan om jaar in jaar uit zonder serieuze tegenstand kampioen te worden?

21 juli 2015 om 13:26

Ik denk dat de Gladbach supporters anders erg tevreden zijn over afgelopen jaar met een 3e plek. En die zijn met een beleid bezig om u tegen te zeggen. Kleiner budget dan een Hsv, maar toch CL voetbal halen, ook voor volgend jaar staat daar weer een topselectie voor Borussia begrippen.

21 juli 2015 om 15:26

Bayern heeft niet al 30 jaar het heft in handen in de Bundesliga, ze hebben het ook jaren minder gedaan. Ze hebben nu wel een echte gouden generatie van voetballers, maar dat kan ook zo weer over zijn en dan kan het als een kaartenhuis ineen storten (zie Manutd). Natuurlijk, ze hebben een hoop geld, maar dat zegt ook niet alles.

21 juli 2015 om 12:42

Kan je niet zeggen. Als Dortmund het motivatie en wil terug heeft en de nieuwe coach weet hoe hij ze weer aan de praat krijgt dan zullen we weer een fantastisch Dortmund zien die Bayern zeker pijn kan doen.

21 juli 2015 om 13:25

@ Mrancelotti

Je beseft wel wat je zegt? Er moet een coach komen die Dortmund weer aan de praat krijgt. Dortmund moet de motivatie weer op zien te brengen en dan kunnen ze Bayern misschien pijn doen? En als Bayern besluit om 100 miljoen in de selectie te steken kan Borussia gewoon weer fluiten naar ere metaal.

21 juli 2015 om 13:27

Laat Dortmund eerst maar eens CL voetbal halen. Al een aardig karwei voor ze, zie ze ook hoogstends 4e worden, maar op dit moment schaar ik alweer 4 clubs hoger in dan Dortmund in Duitsland. En dan heb je nog concurrenten als Schalke en Augsburg.

21 juli 2015 om 13:28

Mijn club : Real Madrid is het bewijs dat je prijzen niet kan kopen. Atletico Madrid flikte het ook tegen Barcelona en Real Madrid puur omdat hun motivatie en wil groter was.

21 juli 2015 om 15:19

@ Mrancelotti

Ik ben ook een vrij fervent volger van Real Madrid. Maar die hebben iets minder dan een jaar nog La Decima binnen gesleept, de copa gewonnen. Het jaar ervoor werden ze kampioen. Ja er zal sporadisch een andere club tussen door komen zoals Atletico/sevila/villareal. Maar als je 10 kampioenschappen pakt in Spanje zullen er 8 naar Madrid/barcelona gaan en slechts 2 naar overige teams.

Het verschil tussen de Bundesliga en de Primera is ook vrij simpel. In de primera heb je nog twee clubs (barca/real) die elkaar in stand houden en gelijkwaardig zijn qua budget. Terwijl er in Duitsland helemaal niemand serieus in de buurt komt van Bayern.

21 juli 2015 om 16:41

Zo simpel ligt het niet. Het verschil ligt ook aan wat ze mogen uitgeven. De Buli clubs mogen niet een te hoge schuld hebben terwijl het daar wel eigenlijk mag. Als je ook kijkt naar de uitgaves van de Buli is de duurste speler Javi Martinez. Dat Bayern zo vaak kampioen wordt is alleen omdat de andere clubs lopen te kloten met hun transferbeleid.

Toch wel raar dat dit bayern nooit eerder is gelukt. Ze zijn altijd de beste geweest (met altijd bedoel ik de laatste 30/20 jaar)

21 juli 2015 om 12:55

Klopt, maar het is heel lastig om elk jaar kampioen te worden. Clubs gaan steeds verdedigender spelen tegen Bayern en daarnaast hoeft er maar 1 team een topjaar te hebben en flink boven zichzelf uit te stijgen. Ook is het maar de vraag of de groep intact blijft en deze goed blijft functioneren. Maar ik denk dat het Bayern dit jaar zal lukken mits Ribery of Robben fit blijven want ik weet niet hoe die nieuwe braziliaan het gaat doen, want die is toch voor de vleugels gehaald?

21 juli 2015 om 19:25

Ja, maar zoals hieronder ook is aangegeven, is 30 jaar een heel groot tijdbestek. Er hebben altijd zeer grote spelers bij Bayern gespeeld, in de vorm van Beckenbauer, Lothar Mathaus en Gerd Muller (vergeef mij van mijn dramatische spelling hahah)

Dan zou je je toch moeten afvragen waarom het tot nu toe niet mogelijk is voor Bayern om 4x achter elkaar kampioen te worden..

21 juli 2015 om 13:27

@ Iscodisco

Even een klein stukje offtopic. Kan je nagaan hoe onrealistisch het is/was dat supporters maar continu hadden verwacht dat Ajax voor de 5e keer op rij kampioen moest worden. Dat geeft toch wel aan hoe onrealistisch sommige mensen af en toe zijn.

Ontopic: Maar 4 op een rij moet zeker kunnen voor Bayern. Hun selectie is gewoon beter dan de rest en ze hebben ook nog het vermogen om hem te versterken als ze willen. Zeker als Reus nog weg gaat bij Borussia (geruchten gaan weer) dan word het helemaal geen spannend jaar.

21 juli 2015 om 19:28

Offtopic gedeelte.
Ja inderaad, maar ik heb nooit in mijn korte leven zo een dominantie in de eredivisie gezien qua prijzen. Na een tijd werd het gewoon de gewoonte dat Ajax kampioen werd, maar dat is echt te danken aan het terugzakken van Feyenoord en Psv.. Sinds de Uefa CUP beker van Feyenoord in 2002 is het echt bergafwaarts gegaan tot mijn schrik, vooral met mijn geliefde Feyenoord. Waar wij eerst Borrusia Dortmund versloegen in een zinderende wedstrijd met 3/2, hebben we nu erge moeite tegen allerlei oostblokclubs.. Om over PSV maar te zwijgen, na 2008

Ontopic gedeelde.

Als Reus vertrekt, is Bayern de komende 4 jaar kampioen, zonder Reus is Dortmund echt klaar. Daar veranderd een Aubameyang niets aan

21 juli 2015 om 13:30

Oow ja want daarvoor waren ze Niet de beste?

21 juli 2015 om 14:17

Nee, niet zo dominant als nu, team als Hsv, Mönchengladbach

Ik hoop weer iets speciaals van Dortmund. Maar ik ben bang dat Guardiola weer geschiedenis gaat schrijven.

21 juli 2015 om 13:21

Ik hoop zo erg dat Dortmund terug komt in de strijd, maar ben bang dat het niet gaat lukken omdat ze echt een topspits missen. Aubameyang is leuk maar hoort eigenlijk back-up spits of rechtsbuiten te zijn. Voor de rest vind ik Dortmund wel een prima selectie hebben en moet top 3 op z'n minst mogelijk zijn. Maar Bayern van de troon stoten is erg lastig en met Wolfsburg, Schalke, Leverkusen en BMG heb je ook andere sterke concurrenten.

Ja, het begint wel saai te worden om het kampioensschap in Duitsland, maar dit maakt het nog niet saai voor de andere plaatsen, Schalke, Dortmund, Leverkusen, Gladbach etc.,
Deze kunnen denk ik dit jaar wel de concurrentie aan met bayern, het wordt zeker spannend volgend jaar maar waarschijnlijk wordt het Bayern weer.

21 juli 2015 om 12:53

Waarom plaats je wolfsburg onder het kopje etcetera

Dit jaar is toch wel de uitgelezen mogelijkheid om voor de 4e keer op rij kampioen te worden. Er lopen genoeg goede ploegen rond in de Bundesliga, maar geen enkele ploeg kan over 34 wedstrijden tippen aan Bayern op dit moment. Het moet volgens mij raar lopen willen ze dit record niet pakken.

Ja Wolfsburg ook idd, was ik vergeten.

Bayern wordt waarschijnlijk toch wel kampioen. De Bundesliga is echt saai als het om het kampioenschap. Heel Duitsland mag VFL Wolfsburg dankbaar zijn dat Volkswagen er een beetje geld in pompt. Borussia Dortmund gaat ook zeker weer meedoen om top 3. De selectie van de Borussen is goed genoeg om het Bayern lastig te maken. Schalke 04 verwacht ik weer terug in de top 4. Borussia Monchengladbach had vorig jaar een fantanstisch seizoen ik verwacht dat die weer iets gaan terugvallen naar plaats 6. Dit wordt de eindstand:
1 Bayern Munchen
2 Borussia Dortmund
3 VFL Wolfsburg
4 Schalke 04
5 Bayer Leverkusen
6 Borussia Monchengladbach
Natuurlijk is de transferperiode nog niet voorbij en kun je eigenlijk nog geen verwachting doen. Maar hoe de selecties nu zijn denk ik dat Bayern weer kampioen gaat worden.

21 juli 2015 om 13:30

Ja ik verwacht ook wel dat Bayern kampioen wordt, alles daaronder kan zeer verrassend uitpakken denk ik. Als ik een voorspelling moet doen verwacht ik dit:

1. Bayern
2. Gladbach
3. Wolfsburg
4. Augsburg
5. Leverkusen
6. Dortmund
7. Schalke
8. Koln
9. Frankfurt
10. Stuttgart
11. Hertha
12. Hoffenheim
13. Mainz
14. Hannover
15. Bremen
16. Hsv
17. Ingolstadt
18. Darmstadt

21 juli 2015 om 14:25

Dat denk ik ook. Ik verwacht dit als eindstand:
1 Bayern
2 Dortmund
3 Wolfsburg
4 Schalke
5 Leverkusen
6 Gladbach
7 Ausburg
8 Frankfurt
9 Hoffenheim
10 Bremen
11 Stuttgart
12 Hsv
13 Koln
14 Mainz
15 Hertha
16 Hannover
17 Inglostadt
18 Darmstadt

Normaal gesproken is dit een makkie voor Bayern. Ze zijn natuurlijk een stuk sterker dan de rest. Leverkusen en Schalke kunnen daar nooit aan tippen, Dortmund is ook niet echt geweldig en zonder Klopp zie ik ze sws nooit meer dat geweldige niveau halen. Wolfsburg kan een kanshebber zijn, maar ook daar is er natuurlijk veel minder kwaliteit.

Denk dat Guardiola de enige oorzaak kan zijn dat het Bayern niet gaat lukken. Met z'n control freak gedrag en hoe hij daar met mensen omgaat.

21 juli 2015 om 13:24

Makkelijk is het nooit in Duitsland. Bayern domineert de laatste paar jaar maar hebben het vergelken met vorig seizoen een stuk moeilijker gehad dan die 2 jaar ervoor. Verwacht dit jaar een nog spannendere strijd. Omdat ook clubs als Wolfsburg en Gladbach de honger voelen. Dortmund heeft een nieuwe coach met Tuchel, zekers niet minder dan Klopp. Een nieuwe coach kan ze goed doen.

21 juli 2015 om 13:53

Ja, maar nog werden ze eenvoudig kampioen. Ik heb ook 't idee dat ze sinds Guardiola iets minder aan het worden zijn en dat is ideaal voor de rest. Maar toch blijft het kwalitatief veruit de sterkste, al heeft Dortmund natuurlijk ook nog een zeer leuke selectie.
Denk je dat Gladbach de vaste stap naar de Cl kan zetten?

Ken Tuchel zo niet echt, maar kan me niet bedenken dat hij niet minder is dan Klopp. Dortmund onder Klopp was gewoon enorm sterk en ik denk niet dat je meer kan bereiken met een andere trainer. Maar goed, ik geloof jou hier wel in, dus ben benieuwd.

21 juli 2015 om 18:04

Tuchel heeft van Mainz een vaste middenmoter gemaakt. Uitstekende coach en ik denk dat die op tactisch vlak nog beter is dan Klopp. Is een beetje een type Roger Schmidt. Snel druk zetten en vol op de aanval ik verwacht dat die dat de speelstijl met Dortmund gaat worden.

Gladbach moet dit jaar laten zien of ze er definitief bijkomen. Ik verwacht van wel. Vind ze op dit op dit moment qua selectie zelfs breder hebben dan een Leverkusen of Schalke. Denk dat ze zomaar 2e kunnen worden.

En Guardiola maakt inderdaad veel kapot bij Bayern. Dat begon al doordat Rafinha er in moest en onze grote vriend Lahm naar het middenveld werd geplaatst. Die zinloze tactieken en opstellingen van hem doen Bayern de das om. Met als hoogtepunt de verkoop van Schweini en wie weet binnenkort zelfs Muller.

Ik verwacht dit jaar ook wel iets van Bayer Leverkusen. Die hebben zich wel aardig versterkt en deden het vorig jaar ook al goed.

Normaal gaat Bayern Munchen duidelijk kampioen worden, maar als ik dan toch een uitdager voor dit jaar aan mag wijzen, ga ik voor Bayer Leverkusen.

21 juli 2015 om 13:24

Sterke basiselftal, alleen de breedte is niet sterk genoeg. Moeten sowieso nog 3 spelers bij willen die meedoen om de bovenste plekken. Een middenvelder, flankspeler/spits zal hun zeer zeker nog goed doen.

Die eindstand zou het idd kunnen worden, zelf denk ik dat Dortmund nog 1 jaartje nodig heeft om in de top 3 te komen. Ik denk
1. Bayern
2. Wolsburg(mits de Bruyne blijft)
3. Leverkusen
4. Dortmund
5. Gladbach

Ik roep het al jaren, alles moet gewoon heel anders, dit is gewoon niet leuk meer. Zoals hierboven al aangegeven de competities zijn oersaai en voorspelbaar als wat. Als er b.v een regel zou komen dat Clubs alleen nog maar 3 spelers per seizoen mogen halen. Clubs met schulden helemaal geen transfers meer mogen doen totdat hun schulden zijn afgelost. Ook zou er een regel moeten komen dat een A selectie uit niet meer dan 30 spelers mag bestaan.

21 juli 2015 om 16:21

Belachelijk, maar 3 spelers? En wat nou als je pech hebt en veel spelers geblesseerd zijn of lang uit zijn en je zoekt vervangers? En hoezo mag je geen schulden hebben als je het af kan betalen? Moet je voorstellen dat zoiets in het echte leven gaat geburen en niemand meer een hypotheek (in feite ook een schuld) kan vast leggen tenzij je het in een keer een huis kunt betalen. Of geen geld kan lenen om een eigen bedrijf te starten?

Belachelijke regel, dan zou Arsenal 10/20 jaar lang (ik weet niet precies hoelang) geen spelers mogen kopen omdat zij die nieuwe Emirates stadion aan het afbetalen zijn.

21 juli 2015 om 16:27

Daardoor kijken clubs ook eens in hun jeugopleiding, i.p.v alleen maar te kopen.
We moeten toch ergens beginnen, op deze manier zijn de competities een niets meer aan. Zowel de Eredivisie als de topcompetities.

21 juli 2015 om 17:54

Jouw plan zal sowieso niet werken omdat genoeg clubs schulden hebben. Wat mensen niet begrijpen is dat je best schulden kan hebben zolang je die voor een bepaalde tijd kan betalen.

Clubs zouden dus nooit nieuwe stadions of andere investeringen kunnen doen omdat ze geen schuld mogen hebben? Ik vind het een idee waar niet over is nagedacht aan de verdere consequenties. Want ook kleinere clubs hebben schulden. Ik vind die home-grown concept wat ze nu in Engeland hanteren en nog veel betere idee.

21 juli 2015 om 18:23

Homegrown lijkt mij voor de BPL ook een goede. Ben ook heel benieuwd wat dit gaat betekenen voor Engeland op de EK's en WK's. Voor de suprematie van Bayern weet ik niet of homegrown gaat werken. Dat team heeft altijd wel een hoop Duitsers in het elftal/de selectie

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren